הצעת חוק לביטול האיסור על הצגת חמץ בפומבי בדרך לשולחן הכנסת

 |  (30)
תמר זנדברג, צילום: יח"צ
ח"כ תמר זנדברג יוצאת למאבק לביטול חוק החמץ (״חוק חג המצות״) אשר אוסר על הצגת דבר חמץ בפומבי. הצעת חוק חדשה שתונח מיד לאחר החג על שולחן הכנסת תקבע כי החוק הקיים יבוטל ויוסר כל איסור על הצגת חמץ.
לדברי ח"כ זנדברג, מדובר בחוק מיותר אשר נחקק בשנות ה-80 (כלומר אינו חלק מה״סטטוס קוו״ ולא היה קיים בשנות ה-50) ואין לו הצדקה במדינה דמוקרטית. נזכיר כי את חוק חג המצות יזמו בזמנו ח"כ לשעבר אבנר חי שאקי מהמפד"ל וח"כ לשעבר  אברהם יוסף שפירא מיהדות התורה כאשר  מטרת החוק היא למנוע פגיעה ברגשותיו של הציבור.
זנדברג אמרה היום כי ״ישראל היא לא מדינת הלכה. מי שמעוניין להימנע מקניית ואכילת חמץ יכול לעשות כן אבל אין לדרוש זאת באמצעות חקיקה - לא לכך מיועד החוק במדינת ישראל. מי שרצה להימנע מאכילת חמץ בפסח עשה זאת בהצלחה גם לפני חקיקת החוק ב86 ויוכל לעשות זאת גם לאחר ביטולו. בפועל, החוק הפך לאות מתה ובשנים האחרונות יש נסיון להחיותו באופן מלאכותי כחלק מתהליך הקצנה והדתה שמיעוט בחברה הישראלית מנסה להכתיב. למעשה, זהו חוק שכולו כפייה דתית, חוק שנחקק כתוצאה ממאבק שליטה וכוח ולא כמנהג יהודי. ההחלטה בנוגע לאכילת חמץ היא אישית ואין מקום למחוקק להתערב בה באמצעות הטלת מגבלות ואיום בסנקציות פליליות״.
באתר חרדים 10 כתבו בתגובה - "דחוף לה להרוס את הפסח".
תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    לבטל את הכפייה הדתית ולתת זכויות...
    חילוני 20/04/2017 20:46
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק למי שעשה צבא/ ביטוח לאומי ומשלם מיסים וביטוח לאומי לא לפרזיטים לפי ראש. למי שעובד למעט מי שלא מסוגל (נכים וגיל 50+)
    סגור
  • 20.
    חחחחמץ
    מורפי 19/04/2017 18:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אסור להציג חחחמץ אבל מותר להסריט אותו.
    סגור
  • 19.
    חוק החמץ
    אתי 19/04/2017 18:19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מי בכלל אוכף את החוק הזה....בתל אביב זה היה ממש זוועה לאן שהלכת היה רק חצץ במסעדות מאפית להפרניה בשרונה מרקט עבדה רגיל....בנמל תל אביב מכרו את כל סוגי הלחם....היתי המומה...כאילולא פסח אז על איזה חוק היא מדברת.....דפוקה בשכל
    סגור
  • 18.
    אחותי - עוד חולת נפש משועממת שברחה ממוסד סגור
    מוטי זנברג 18/04/2017 11:02
    הגב לתגובה זו
    8 1
    נגמרו לך הנושאים במה לטפל?תעשי טובה לך ולנו , לכי הבייתה פיפי קאקי ולישון.
    סגור
  • באמת משעמם לה. פופוליסטית לשמה (ל"ת)
    שלום 18/04/2017 17:42
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 17.
    לפחות מישהי שפויה בכנסת
    מאמין בחופש קיום 18/04/2017 08:58
    הגב לתגובה זו
    2 9
    מספיק להגביל את חופש הציבור. כל אחד שיאכל לפי אמונתו. הגיע הזמן שכל ציבור יכבד את האחרים ויפסיק להגביל אותו! בחג הפסח הגעתי לדוכן ממכר - שאל אותי המוכר:"פיתה כשרה או רגילה?". ככה צריך להיות! מכבד את כולם
    סגור
  • מחר הוא ישאל אותך, נקניקית חזיר או עוף
    צפוני 18/04/2017 17:51
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני איני שומר אך מדינת ישראל צריך לשמור על היחודיות שלה.
    סגור
  • 16.
    היא לא שווה יותר מסמרטוט ריצפה של שרותים (ל"ת)
    רוקי 17/04/2017 10:09
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • 15.
    האישה הזאת זה המיץ של הזבל
    אריאל 16/04/2017 10:31
    הגב לתגובה זו
    15 3
    מחפשת כותרות ופופוליזם זול.אבותייך חיו 2000 שנה ונלחמו על המסורת ואילו את בהרף יד רוצה למחוק הכול .תתבישי.אדיוטים כמוך לא חסריםחג שמח
    סגור
  • 14.
    כאילו שלוקחים לבית הסוהר מי שמוכר חמץ ...?? (ל"ת)
    מו י 15/04/2017 23:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    עוסקת בשטויות במקום ברווחה רווחה רווחה
    משיח 13/04/2017 20:01
    הגב לתגובה זו
    14 1
    בישראל מותר להיות יהודי ולא חייבים להיות אנמים . החמץ ממש איננו בעיה . רווחת הנכים - בעיה, רווחת העניים- בעיה, רווחת הקשישים - בעיה , ועוד ועוד ועוד
    סגור
  • 12.
    מספיק לקרוא את התגובות כדי להבין כמה המדינה שלנו חולה
    לא מאמין 13/04/2017 12:21
    הגב לתגובה זו
    4 16
    למה אכפת לחלק מהאנשים ששומרים, שיש כאלה שלא שומרים? ומה אכפת להם מה הם אוכלים? ואם הם לא מאמינים, ולא רוצים לשמור, אז למה שלא יאכלו? ומה זה קשור לזהות המדינה אם ימכרו או לא? מי שמאמין או שומר, ולא רוצה לאכול ואו לקנות, יופי לו, למה להגביל את שאר הציבור? גם ככה יש פה 20% ערבים שלא שומרים, אז מה הבעיה עם כמה חילונים שלא רוצים לשמור גם כן? ולמה לקלל? ולמה להעליב? ולמה אם אני לא שומר אז אני פחות יהודי? ומה זה אומר? יש לי פחות זכויות? הנושא הזה מראה על קצה המזלג כמה אנחנו לא סבלנים וסובלנים. חבל
    סגור
  • אתה כנראה לא הבנת את החוק
    צפוני 18/04/2017 17:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני גם לא שומר. הכי כופר שיכול להיות, אבל החוק הזה הכרחי. מדינה שלנו צריך להיות סממן יהודי. ואם מחר יהיה גם מותר למכור חזיר, אז מה שכל אחד יקנה ויוכל מה שהוא רוצה?! איפה אנחנו שונים משאר הארצות. אם אתה רוצה חמץ? סע 10 דק יש כפר ערבי תקנה משם!
    סגור
  • 11.
    דמגוגית בשקל (ל"ת)
    שמעון 13/04/2017 11:23
    הגב לתגובה זו
    26 1
    סגור
  • 10.
    קודם שתבטל לעצמה את חופשת הפסח אוכלת חינם (ל"ת)
    משקיע 13/04/2017 08:27
    הגב לתגובה זו
    23 2
    סגור
  • 9.
    זה פשוט נורא, לא לאכול 7 ימים בפומבי מוצרים מקמח. איך
    ??? 13/04/2017 01:25
    הגב לתגובה זו
    15 1
    אפשר לשרוד? אני בטוח שאם היה מדובר במשורת הולנדית/שבדית/בלגית וכדומה ולא במשהו מיהדות, זנבדר הייתה אומרת שמדובר במסורת מעולה ותורמת לבריאות לעומת היהדות הפרימיטיבית. איפה המאבק שלה נגד מסורת אסלאמית שמגבילה חופש בדברים הרבה יותר חשובים מאכלת קמח בפומבי?
    סגור
  • 8.
    מרוקאים מזורגגים למה הבאנו אותכם לכאן
    יוסי 12/04/2017 21:16
    הגב לתגובה זו
    1 25
    תחזרו לעצים שלכם במרוקו כולכם יועצים למלך הא?
    סגור
  • פולנים מצחינים
    חיזרו למחראות 13/04/2017 06:37
    הגב לתגובה זו
    8 6
    באירופה
    סגור
  • אני אשכנזי אוהב יהודים
    יהודי 12/04/2017 21:50
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ואתה יותר גרוע מגרבוז הגזען וחבל שיש יהודים כמוך ששונאים את אחיהם.תתבייש!!!!!!!
    סגור
  • 7.
    יש חכים שעובדים ויש חכים שעושים רעש
    אבי 12/04/2017 20:41
    הגב לתגובה זו
    20 1
    זבנגברג מהחכים שלא מקדמים כלום. רק עושה רעש כדי שידברו עליה בחדשות, ואלי כמה שונאי ישראל יצביעו בשבילה...
    סגור
  • 6.
    אם יחוקקו החוק
    אני שמאל 12/04/2017 18:41
    הגב לתגובה זו
    10 3
    מצביע לשס
    סגור
  • אתה מצביע להם בכל מקרה יא קוף (ל"ת)
    דוב 12/04/2017 21:15
    הגב לתגובה זו
    2 16
    סגור
  • 5.
    בטלויזיה מותר להציג סקס כי זה כשר, לחם אסור.
    צביצ 12/04/2017 15:04
    הגב לתגובה זו
    1 13
    שיא החרפה: שידור של אונס כיכר לחם אחיד מסובסד כדרישת ש"ס.
    סגור
  • 4.
    מה אתם מתרגשים - מי אלה מפלגת שרץ מרץ פפפחחחחח (ל"ת)
    משה ראשל"צ 12/04/2017 14:56
    הגב לתגובה זו
    17 1
    סגור
  • 3.
    חוק להוציא מכלל יהודים ערב רב מתחזים ליהודים (ל"ת)
    בושה וחרפה 12/04/2017 14:32
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • 2.
    יגורשו החרדים המקללים חיילים והסמול הערבי חבלני (ל"ת)
    ואהבת לרעך ? 12/04/2017 14:19
    הגב לתגובה זו
    4 14
    סגור
  • 1.
    יישר כוח
    י. 12/04/2017 13:27
    הגב לתגובה זו
    11 40
    חובה לאכוף על כל הדתיים ציות מלא לחוקי מדינת ישראל. לגבי החוק המוצע יש לבצע את מה שרוצים רוב האזרחים.
    סגור
  • יישר כח?
    מוטי 12/04/2017 14:14
    הגב לתגובה זו
    26 7
    מי מפריע לך לאכול כל מה שתרצה בביתך? המטרה האמיתית היא למחוק כל סממן יהודי במרחב הציבורי במדינת היהודים האחת בעולם
    סגור
  • בושה לעם ישראל שיש כאלה יהודים
    שלמה 12/04/2017 14:01
    הגב לתגובה זו
    26 6
    אם גם את פסח לא שומרים אז באיזה זכות אנחנו חיים בארץ .הרי אם כך גזלנו את הארץ מהערבים.
    סגור
  • גם אני איני שומר. אך החוק הזה הכרחי (ל"ת)
    צפוני 18/04/2017 17:44
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור