ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

עומר מואב נגד מתן חודורוב ("פופוליסט חסר הבנה") - חודורוב לא נשאר חייב

סדרת הכתבות שמציג השבוע חודורוב בערוץ 10 הציתה אגרסיביות גדולה בפייסבוק - הנה הסיפור
מתן חודורוב (צילום: ענבל מרמרי), צילום: ענבל מרמרי
מתן חודורוב, הפרשן הכלכלי של ערוץ 10 ומגיש פינת 'אנליסט' בערוץ, מציג השבוע סדרת כתבות בעניין שוק השכירות בישראל בהשוואה למתרחש בערים מערביות גדולות כמו אמסטרדם או ניו יורק. בסדרת הכתבות תחת הכותרת 'בעל הבית השתגע', טוען חודורוב כי יש מקום לפיקוח על שוק השכירות הפרוץ לטענתו בישראל. אתמול (יום א') עלתה הכתבה הראשונה בסדרה והבוקר פרסם פרופ' עומר מואב פוסט חריף כנגד הסדרה וגם ספציפית כנגד חודורוב.

"לפי הקדימון לסדרת הכתבות של מתן חודורוב על שוק השכירות ופיקוח שכר דירה, אנחנו צפויים לקבל עוד הטפה פופוליסטית שמתעלמת מהעובדות החשובות לגבי פיקוח שכר דירה: שוק שחור, תחזוקה לקויה, מחסור והרס של שוק השכירות. האיש שמלמד את הציבור בישראל את רזי הכלכלה הוא פופוליסט חסר כל השכלה והבנה כלכלית, שחושב שלראיין אנשים "מהשטח" זה תחליף לתחקיר רציני", כך כתב מואב ובין היתר הוסיף כי "פשוט מייאש. חודורוב, ולמעשה כל התקשורת, מטעים את הציבור, הפוליטיקאים הפופוליסטים מגיבים בהצעות חוק מזיקות, והציבור המוטעה ישלם את המחיר. אם רוצים להוריד את שכר הדירה יש רק דרך אחת: להגדיל את ההיצע. כל היתר זה שמן נחשים. רק לחץ ציבורי על הממשלה לפעול להגדלת ההיצע, בלי שטויות וקסמים, יוביל לירידת מחירי הדירות והשכירות". בסיום הפוסט מפנה מואב אל מסמך מדיניות שפרסם בעבר בעניין שוק השכירות בישראל כגיבוי לטענותיו (קישור למסמך בהמשך).

חודורוב שקרא את הפוסט הגיב באחד חריף משלו: "חשוב שנעסוק פעם אחת בדלגיטימציה גסת הרוח שזועקת מהפוסט שלך, כלפי מי שמביע עמדה שונה; בתפיסה השטחית והמתנשאת שלפיה לכל בעיה כלכלית יש פתרון מדעי נכון ויחיד, לצד המוני פופוליסטים טועים; כאילו פרופסורה מקנה כשלעצמה למי שמתהדר בה עם ארשת חשובה, סמכות מדעית עליונה לקבוע מה מועיל ומה מזיק, מי מקצוען ומי דמגוג, מי צודק ומי "מטעה". המציאות, מה לעשות, מורכבת הרבה יותר מכפי שאתה מוכן להודות. היא לא עשויה רק מזכות הקניין, מתמריצי התנהגות למשקיעים או מעקומות ההיצע והביקוש שאתה מלמד בקמפוס".

עוד כותב חודורוב כי "בחיים עצמם יש גם צעירים, שצריכים לגור - ועכשיו - במציאות שבה אין מספיק דירות, ולכן כוחות השוק כשלעצמם לא יובילו לריסון המחירים בטווח הנראה לעין. כפי שיכולת לראות אתמול (כי בניגוד לדבריך שודר לא רק פרומו, אלא פרק שלם), מדינות רבות במערב - וביניהן גרמניה, הולנד וניו יורק - עודן מקיימות משטר של פיקוח על שכר הדירה, גם אם בהיקפים משתנים, בדיוק מן הטעם הזה. אפילו בסטנדרטים הניאו ליברליים הקיצוניים שלך, אני לא חושב שתאשים אף אחת מהממשלות שם בנטיות בולשביקיות; אבל מהן כמה מעצמות כלכליות, בעלות כלכלה חופשית מבוססת, מול הפרופסור הכל-יודע? מיהם שר השיכון ההולנדי (אגב - איש המפלגה הליברלית דווקא), או עשרות מיליוני הדיירים שנהנים ממגורים בדירות מפוקחות, לעומת דיקטטורת השוק של עומר מואב? כי הגיע הזמן לנפץ עוד מיתוס: לא רק למי שמציע לשקול לפקח על כשל שוק יש אג'נדה, אלא גם - ובעיקר - למי שדורש, באופן סדרתי, להימנע מכל התערבות. העמדה הזו, הכאילו פסיבית, משחקת לעיתים קרובות לידיהם של בעלי האמצעים - ומנציחה פערים בחברה, במקרה שלנו בין-דוריים. 9 שנים ממתינים בדירות מתפוררות הצעירים, חלקם כבר הפכו בני 40, עד שאלוהי ההיצע והביקוש יאפשרו להם לשכור נכס ראוי למגורים. שנה אחת מתוכן ישבת אתה באוצר וחילקת עצות לשר האוצר שטייניץ, שלא בדיוק הובילו לשינוי המגמה המיוחל בבעיה המטרידה ביותר את הציבור. כשאחרי כל זה הרשית לעצמך ללגלג על עיתונאי שהעז לבחון איך בעולם התמודדו עם סוגיות כאלה, לא באמת לעגת רק לי אלא למאות אלפי שוכרים בישראל".

בעקבות פוסט התגובה של חודורוב, פרסם מואב פוסט נוסף: "מתן חודורוב משתף צילום של הפוסט שלי ומבקר אותי אישית באריכות ובדמגוגיה מחרידה. הוא גם השמיט מהפוסט המקורי בחוסר יושרה מדהים את החלק החשוב ביותר", פה מתכוון מואב למסמך שצירף בעניין (למסמך לחץ כאן ), נייר מדיניות שכתב בעניין הרגולציה על שוק השכירות בישראל.


תגובות לכתבה(51):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 39.
    שניהם צודקים (ל"ת)
    הנוירולוג 07/02/2017 18:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    המסר הוא: לא להתקע בדירות שכורות.
    GD 07/02/2017 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש להסתכל על זה מכוון אחר. רבים באירופה תקועים "עד הקבר" בדירה שכורה, אסור לשפץ, אסור להתאים את הדירה לצרכים משתנים, אסור להחליף מטבח או אסלה או להחליף קרמיקה או להוסיף שקעים, ויש מקומות שאסור לגדל בע"ח ואסור לצעוק ואסור ואסור . . . אנשים תקועים ב"איזור הנוחות" שמדכא ליבידו ... מה שנשאר להם זה לרדת לפאב השכונתי ולגמור שם עוד יום (עם בירה, לא שמפניה וורודה) ... . עדיפה דירה אפילו קטנה ובפריפריה, אבל בבעלות עצמית מאשר להתקע ב'איזור נוחות' my home is my castle. .... ... והדשא באירופה ממש לא ירוק ...
    סגור
  • 37.
    בשטף דיבורו ללא פסיקים ונקודות הוא מלהק את עצמו בלבד...
    אליעז 07/02/2017 11:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חודרוב תפסיק להשוויץ...!!
    סגור
  • 36.
    הפרופסור האינטרסנטי
    הרוזן 07/02/2017 11:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרו' מואב ברשותו לפי תפיסתו הוא בעל דירות רבות ולכן לא מעוניין בפיקוח מחירים וזוהסיבה שמתקיף את הכתב. אכן לדעתי גם החוכמה לא נמצאת רק אצל הפרו' מואב
    סגור
  • 35.
    מדובר ה-"קלקליסט" שמתהדר במה שלא הוא......
    רוני 07/02/2017 11:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכתב הכלכלי הנ"ל למד בדרכו הישירה ביותר איך "ללחך את אשכיהם" של בעלי העניין שהוא חפץ ביקרם ושמאמינים ביכולתו המופרכת לנתח אירועים נדל"ניים כמו גם כלכליים שתוצאתם נטולת כל ערך ממשי ושבינם לבין מציאות פעורה לכל הפחות תהום
    סגור
  • 34.
    אני מכיר גם פרופסורים טיפשים! (ל"ת)
    עובד באחת האוני' 07/02/2017 10:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 33.
    הפתרוןו שפור התשתיות והנגישות לפריפריה ומהר (ל"ת)
    האשם תמיד 07/02/2017 09:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 32.
    עד לאן החזירות תוביל
    lole 07/02/2017 09:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חודורוב צודק , כל השאר אנשי פנכה כולל השרים והיועצים שדואגים לעצמם משפחתם ולתומכיהם . שהפרופסור המלומד ילמד את החיים עצמם , שיביט ימינה שמאלה , עד כמה אתה מנותק מזעקת העם . פרופ' דעתך ממש לא חשובה , מה שחשוב זה מה שקורה בשטח .
    סגור
  • לא מכיר אותו ולא מכיר את ההוא
    hvhfhi 07/02/2017 11:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פיקוח על מכירי שכ"ד? אתה רציני ?? לא חבל על שעות שידור ? בעצם לא הרי זה מפרנס רדודים כמוך. התשואה על הדירות תהיה נמוכה רק כאשר יהיה היצע!!! ושום פיקוח לא יעזור אפילו לא אקמול. ולא חייבים לגור ברמת אביב כשלומדים באוניברסיטת תל אביב אפשר גם במקומות זולים יותר. ולא חייבים לגור בת"א ושכד לא גבוה במקומות לא רחוקים מתל אביב והמרכז. ואז בוודאות המחירים יהיו מאוזנים יותר.
    סגור
  • 31.
    בטוח לפרופסור יש מלא נכסים - והוא אינטרסנט מושחת
    איתי 07/02/2017 09:02
    הגב לתגובה זו
    6 1
    במקרה הטוב הוא אינטרסנט מושחת שרואה רק את טובתו וכל העם שגדל כאן ומשרת בצבא ואין לו לאן לחזור לגור לא מעניין אותו אנחנו עוד מעט עולים עם קלשונים לבעלי ההון ולקחים באופן לא דמוקארטי את חלוקת העושר !! ואז נראה מה שווה התיאוריות הטיפשיות שלך !! אגב הם במקרה הטוב טיפשיות ובמקרה הרע רשעות תוך הבנה שזה יעזור ובניסיון לתת לזה נופך אקדמי מהאינטרס שלך
    סגור
  • טען עוד
  • 30.
    אחלה , תמיד נחמד וחביב לראותו!
    מתן חודרוב 07/02/2017 08:18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    למרות שהוא מעט טרחן, אחלה עיתונאי ואחלה כתבות ביחס לממוצע...
    סגור
  • 29.
    ילד כאפות - קאקי ילד - לך לישון (ל"ת)
    מתן חורמדרוב 07/02/2017 07:35
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 28.
    זה הפיכת כל חסרי הדירות לחברי כנסת. עם משכורות עתק
    הפתרון שלי 07/02/2017 07:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי 5 שנים וחיים טובים ובזבוזים ישאר להם בחיסכון מספיק כסף לקנות דירה נאה במרכז. בטוח ששמולי ושפיר כבר סגרו את המינוס וחסכו הרבה כסף. אבל הם לא קונים דירות כי אז כל העוקץ מהרושם והחוקים האויליים שלהם לא יעבוד הם כנראה אוהבים להיות מסכנים כדי להשיג דברים מקווה שבבחירות הבאות הם יתרסקו עם המפלגה האבודה ואז נשיר להם את השיר מה שהיה היה....
    סגור
  • 27.
    רק מיסוי נוסף ישנה את עקומות ההיצע והביקוש
    הון שלטון 07/02/2017 07:05
    הגב לתגובה זו
    1 5
    כחלון, תתעורר. תפסיק לפחד
    סגור
  • מיסוי נוסף?
    hvhfhi 07/02/2017 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יעלה את מחירי הדיור !!!
    סגור
  • 26.
    תקשורת זה אופיום להמונים
    נתן 07/02/2017 06:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במקום לבנות דיור להשכרה מאשימים כל עולם ואשתו . פרופ' מואב צודק. עד עכשיו לא ראינו איך ממשלה מתמודדת עם בעיה של מחסור דירות להשכרה
    סגור
  • 25.
    פרופסור מואב צודק והוא זועק זעקת ציבור (ל"ת)
    מחילי 07/02/2017 05:50
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 24.
    בכתבה ששודרה היום חסר מידע ( מה התשואה) )
    רוני 07/02/2017 03:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נכון שבגרמניה (לא רק ברלין) יש פיקוח על שכר הדירה ברם עלות השכירות ברוב חלקי גרמניה היא כ9 אחוז לשנה ממחיר הקניה של הדירה. במוהביט שבברלין קניתי דירה176000 ארו והשכירות החודשית 780 אירו שהם 5.3 אחוז אני בטוח שמשכירי דירות בתל אביב היו מאד מרוצים לקבל שכר דירה שנתי שכזה וכן שכר הדירה בפיקוח ומצב הדירות בברלין אינו טוב כי אפשר להעלות שכר דירה רק פעם ב 3 שנים ב15 אחוז או כשמשפצים שיפוץ מסיבבי. לכן בעלי בתים משקיעים פעם בהרבה שנים בשיפוץ (אם בכלל) ואז מעלים את שכר הדירה. ישנם אזורים בגרמניה בהם שכר הדירה הינו 9 אחוז מעלות הדירה ושם בעלי הבתים שומרים על הנכס כדי שהשוכרים ישארו וגם שם יש פיקוח. לסיכום הפיקוח אינו תמיד מועיל לשוכר בברלין בגלל מחסור בדירות מחיר הדירות עולה כל הזמן וכשיש פיקוח הדירות מוזנחות או שהדייר מתחזק אותן. כשיש עודף דירות המשכיר מתחזק אותן
    סגור
  • 23.
    לב הבעיה שמתן לא הביא לידיעת הציבור
    טלטל 07/02/2017 00:02
    הגב לתגובה זו
    10 0
    זה התשואה על הנכס בישראל לעומת מקומות אחרים בעולם.בתל אביב בצפון הישן דירה של 60 מ"ר בקומה א ללא מעלית וחניה עולה כ2.5 מיליון שח ומשכירים אותה בסכום של כ-5000 שח לךחודש שזה 60000 שח בשנה.המשכיר משקיע ממוצע של 2000 שח בשנה לתחזוקה לפחות החלפת דוד שמש פעם ב6 שנים מזגן פעם ב7 שנים ברזים\מקלחון וכו.זה בדוק מכאן שהתשואה מהשכרה היא כ-2.5% אם יש למשכיר מספר דירות הוא גם משלם מיסים על ההשכרות וגם על היותו בעלים של דירה שלישית ויותר.אם הריבית היתה גבוהה יותר היה כדאי למכור הדירה ולא להתעסק עם שוכרים.להשכיר דירה זו לא מציאה גדולה!!!
    סגור
  • 22.
    הפרופ מואב הוא איש ארוגנטי וטיפש, עובדה שבהולד זה עובד!
    אור לגויים 06/02/2017 23:21
    הגב לתגובה זו
    10 8
    למואב נדמה שיש לו מונופול על החוכמה וכל מי שחושב אחרת ממנו, גם אם הוא פרופסור בעל ניסיון ושיעור קומה הוא טועה. אני חייתי שנים באמסטרדם בסוף שנות השיבעים תחילת השמונים, שם שוק השכירות מפוקח והעסק דופק יופי. אז מה מואב מבלבל את השכל. כל הפתרונות שיכול להציע מואב הם בתחום ההיצע והביקוש לנדלן כלומר שנים על שנים עד השינוי המיוחל. ומה בינתיים? שאנשים יגורו ברחובות? שאלוהים ישמור אותינו מטמבלים מתבהמים שחושבים עצמם לחכמים!
    סגור
  • 21.
    אולי יעניין את הפרופסור הסיפור הבא:
    אורי 06/02/2017 22:33
    הגב לתגובה זו
    10 2
    בני למד באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע והיה תקופה מסוימת חבר בוועד הסגל הזוטר והוא סיפר לי כך, להפתעתו הוא גילה שמעונות הסטודנטים ,שאמורים להיות הסמן התחתון למחירי השכירות , מאוכלסים בפחות מ 50%, הוא מצא שמכירי המעונות בבאר שבע כפולים למשל ממחירי השכירות בטכניון - שם יש תור המתנה למעונות. הוועד פנה לאחראי מטעם האוניברסיטה ,כדי לבדוק למה האוניברסיטה לא מעודדת סטודנטים להתגורר במעונות , והסתבר שממונה זה יחד עם חבורת פרופסורים מנהלים עסק מסגסג של השכרת דירות פרטי ולכן אין להם שום אינטרס שהמעונות יתחרו בעסק זה....
    סגור
  • תגיש תלונה על שחיתות וניגוד עינינים, למשטרה, לפרקליטות
    תגיש תלונה במשטרה 07/02/2017 07:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    או שאתה ממציא סיפור בדיוני??
    סגור
  • 20.
    אבל בעניין הפיקוח על השכירות צודק 100 אחוז (ל"ת)
    יכול להיות שהוא חרא 06/02/2017 22:27
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 19.
    ראיתי את הכתבה , בולשייט אחד גדולה
    פרופ'"יהודה לרר 06/02/2017 22:23
    הגב לתגובה זו
    13 3
    אני כלכלן בארה"ב מרצה בישיבה יונברסיטי (יצאתי לפנסיה)אני פרופ' אמריטוס. הכתב של ערוץ 10 סימן נקודה ואחר כך עש/ה עיגולים. חוסר הבנה וגישה לא רצינית, למרות הביטחון העצמי של הבחור.בדיקה לא מדויקת ומכוונת מההתחלה. אני כרגע מבקר את ביתי בישראל , עכשיו אני מבין שהכותב רדוד ושטחי. סליחה על העברית שלי.
    סגור
  • 18.
    מואב לשיטתך נא עשה מחקר מכספך לא נסבסד אותך באוניברסיטה (ל"ת)
    הרי מואב 06/02/2017 21:50
    הגב לתגובה זו
    3 8
    סגור
  • 17.
    יש המון דירות וגם במרכז. אם אין מספיק דירות אז
    אין מספיק דירות? 06/02/2017 21:40
    הגב לתגובה זו
    7 2
    צריך לבנות.
    סגור
  • 16.
    העלאת מס על הבורסה. וכעת יחימוביץ מבינה שאין לה
    נזקי הפופוליזים 06/02/2017 21:38
    הגב לתגובה זו
    12 1
    תקומה במפלגת העבודה ולכן היא מנסה להיבחר להסתדרות במקום להיות מובטלת. בקרוב כל יום שני וחמישי הועדים ישבתו והיא תהרוס לנו את החיים כמו שהיא הרסה לנו את תיקי הפנסיה
    סגור
  • אבי ניסנקורן, איש צנוע ששם את יחימוביץ בכיס האחורי (ל"ת)
    אבי ניסנקורן גאון 07/02/2017 08:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • הסמל פועל להחרבת מדינת היהודים
    אבשלום חום 06/02/2017 23:32
    הגב לתגובה זו
    1 4
    יחיביצית מאוהבת במגזר הישראלי ערבי ותעשה כל שביכולת לסלק יהודים מארצם. ראה פינוי ישובים והריסת בתי יהודים. הימין בונה והסמל הורס!!!
    סגור
  • 15.
    כחלון משתלט על שוק השכירות באמצעות קרנות ריט
    פופוליזים ותו לא 06/02/2017 21:37
    הגב לתגובה זו
    6 2
    שחודרוב יפנה את בקשותיו לכחלון וחבריו כחלון יעשה שוק שכירות צמוד למדד+ דמי ניהול ונראה איך זה יהיה יותר זול. שוק ריכוזי ממשלתי בחיים לא יהיה שוק זול וזה יעלה מחיר לכוווווווווווולם.
    סגור
  • 14.
    לא העיפרון הכי חד בקלמר (ל"ת)
    חודורוב 06/02/2017 21:28
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 13.
    צודק בכל מילה. חודורוב פופוליסט מעצבן קומוניסט הרסני
    עומר מואב 06/02/2017 21:26
    הגב לתגובה זו
    22 12
    לא רוצים קומוניזים
    סגור
  • לא רוצים חזיריזם (ל"ת)
    יאיר 06/02/2017 22:28
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 12.
    חודורוב היה ונשאר פופוליסט זול (ל"ת)
    די נמאס 06/02/2017 21:20
    הגב לתגובה זו
    19 9
    סגור
  • 11.
    מתן קרציה - הגיע לו (ל"ת)
    מתן חרה מדרוב 06/02/2017 21:08
    הגב לתגובה זו
    13 8
    סגור
  • 10.
    חודורוב לא התייחס לטענות של עומר מואב
    לירן 06/02/2017 20:50
    הגב לתגובה זו
    14 4
    זו השורה התחתונה. יותר קל לתקוף אותו ולא את הטיעונים (המגובים הנתונים)
    סגור
  • 9.
    תואר פרופסורה אינו מקנה
    monka 06/02/2017 20:41
    הגב לתגובה זו
    13 14
    שום יתרון מול הצגה אמיתית של הבעיות לפי חודרוב, פרופסורה אינה ערובה לשכל ישר.
    סגור
  • מעניין מאוד
    עידן 06/02/2017 21:08
    הגב לתגובה זו
    9 2
    מעניין אם כשהוא חולה הוא ילך לד"ר/פרופ' לרפואה או שילך לאיזה שכן עם שכל ישר שחולק על הרופאים.
    סגור
  • 8.
    מתן פופופיסט
    יענקלך 06/02/2017 20:39
    הגב לתגובה זו
    13 8
    כמו כל השמאל מר מתן רוצה להראות כמה לא טוב במדינה , ואולי ישכנע מאן דהוא לערוק לשמאל ולהחליף את השילטון זאת המגמה של כח העתנאים הכביכל כותבי הכתבות בתמימות ללא כל כוונה , מאחרי הכתבות מסתתרת אגנדה . לא ברור מתוך הכתבה מה מתן רומצה להכתיב לבעלי בדירה לשפצה ואם לא מעוניינים לשפץ וצעירים מבקשים להשכיר מי אשם שלא ישכירו ואולי יאלצו את בעלי הדירה לשפצה ולתקנה . מר מתן הגזמת בשטיות שאתה מבקש לתקן , ולהכריח בעלי דירות לשפצן .מי שמך אתה בסהכ כתב חסר נסיון ובאת לשנות סדרי עולם .
    סגור
  • הסמול הזעיר והערמומי מסוכן ליהודים!!!
    אבשלום חום 06/02/2017 23:37
    הגב לתגובה זו
    3 3
    הסמל גר בישובים של ערבים מחבלים ומטיף להשמדת בתי יהודים ביהודה ושומרון. הסמל והתקשורת מרעילים ומסיתים יותר גרוע מאשר אצל הערבים. חברת מרץ צהלה כשהערבים צרחו "יהודים למחנות באירופה..." בזמן השמדת בתי היהודים בעמ ונה. הסמול בשנאתו מעורר שאת נפש. סמול זה ערבים!
    סגור
  • 7.
    הבל ורוח
    yud 06/02/2017 20:10
    הגב לתגובה זו
    21 7
    כמה שאתה צודק עומר.נדמה לו ולסובבים אותו שאם הוא יכול לדבר בלי לנשום הוא גם מבין על מה הוא מדבר.חסר הבנה ,שטחי להחריד פופוליסט,
    סגור
  • בטעות עשיתי לייק. מתן התחלת טוב וכמו רבים אחרים איבדת
    שרה 06/02/2017 22:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    את הכיוון לפופוליזם זול. חבל.
    סגור
  • 6.
    מואב שחצן יהיר ללא שום קבלות (ל"ת)
    רק MA 06/02/2017 20:05
    הגב לתגובה זו
    11 18
    סגור
  • 5.
    המתחזה לכלכלן
    ברגר .ש 06/02/2017 20:05
    הגב לתגובה זו
    5 9
    ככלכלן המצדד בדרך כלל לתת לשווקים להתנהל ,אני רק יכול להזכר ברפורמות שהנהיג עוד הנשיא רוזוולט נגד הריכוזיות, תיאום מחירים ובמקדש הקפיטליסטי ארה"ב.הרגולציה בניויורק היא מאלצת יזמים בכל פרויקט כולל היוקרתיים ביותר להפריש "מעשר" לשכירות מוגנת.לדברים של המתחזה לחכם הפרופ'מואב אני רק יכול להגיד:ידע הוא מתנה שלא תסולא בפז אבל אשליה של ידע יותר מסוכנת מבורות.
    סגור
  • 4.
    חודורוב תמיד היה קשקשן שמדבר יפה
    אנליסט בעל קבלות 06/02/2017 20:01
    הגב לתגובה זו
    21 10
    תמיד אוהב לעשות מכל זבוב ממוטה. נזכיר לכולם איך הפחיד את הציבור במקרה איידיבי? לפיו, כל המשק והפנסיות היו בדרך להתרסקות ..
    סגור
  • 3.
    עימות
    דוד 06/02/2017 19:57
    הגב לתגובה זו
    8 15
    כל הכבוד לחודרוב!! כנראה שכואב לו לאדון מואב שמתן מציג את הבעיות בצורה הכי טובה שיש ! ! אדון מואב מה עשית בכל התפקידים שסדרו לך ? איזה חותם השארת ? קשקשן ! וכמו שאומרים העיתונאי הזה עושה לך בית ספר כל הכבוד מתן
    סגור
  • 2.
    Omer Moav is a nobody, a son of a great somebody (ל"ת)
    יוסי 06/02/2017 19:45
    הגב לתגובה זו
    2 14
    סגור
  • חבר יקר חזור הביתה לא"י !!!
    אבשלום חום 06/02/2017 23:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מחכים לך פה בבית!
    סגור
  • 1.
    מואב לא צודק.חודורוב הכתב הטוב ביותר (ל"ת)
    רועי 06/02/2017 19:41
    הגב לתגובה זו
    10 31
    סגור
  • הטוב ביותר כמו שאורן זריף הוא הרופא הטוב ביותר (ל"ת)
    מיכאל 06/02/2017 21:22
    הגב לתגובה זו
    16 6
    סגור
  • תרשה לי לגחך (ל"ת)
    עידן 06/02/2017 21:08
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור