ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

אוטותל: רכבי מיני להשכרה בנקודות שונות בתל אביב - הפיילוט יחל במארס

אחרי הפיילוט, 260 כלי רכב יחלו לפעול במהלך המחצית השנייה של שנת 2017 "במטרה להוריד את מספר כלי הרכב הפרטיים מהכביש"

אוטו-תל, צילום: כפיר סיון
דומה לתל אופן רק עם רכבי מיני: עיריית תל אביב- יפו מקדמת בימים אלה מערך שיתוף כלי הרכב עירוני שנועד לאפשר לתושבי העיר לעבור לתחבורה ציבורית שיתופית על ידי השכרת רכב. במהלך הרבעון האחרון של 2017 יחלו לפעול בעיר 260 רכבי מיני ויועמדו לרשותם 520 חניות ייעודיות בנוסף לחנייה מוסדרת (כחול לבן) שניתן יהיה לחנות בה. את הרכבים ניתן יהיה לשכור בנקודה אחת ולהחזיר בנקודה אחרת ברחבי העיר, בעוד שהנסיעה תתאפשר גם מחוץ לגבולות העיר. בעניין המחיר התעריף הסופי ייקבע בסמוך למועד ההשקה וכעת מדובר על דמי מנוי של כ-50 שקל ועלות נוספת על כל דקת נסיעה. 
מעיירית ת"א-יפו נמסר כי הפיילוט לתכנית רכבי המיני להשכרה יחל כבר מחודש מארס: "כחלק מההכנות לשלב הראשון בפיילוט תחל עיריית תל אביב-יפו בצביעת כ-80 חניות ייעודיות ברחבי העיר. בתחילת חודש מרץ, יחל השלב הראשון בפיילוט, במסגרתו יתנסו ללא תשלום, כ-500 משתמשים בכ-40 רכבים ללא מיתוג. בחודש יולי, יחל השלב השני, במסגרתו יתנסו כ-1500 משתמשים, בכמות שלא תעלה על כ-170 רכבים ממותגים וסך של כ-340 חניות ייעודיות. בהמשך, תודבק מדבקה ייחודית של 'אוטותל' על גבי תמרורי 'חניה מועדפת' המותרת לתושבי האזור וכעת תותר גם לרכבים השייכים למערך".

מחיר השרות יכלול דמי מנוי חודשיים של כ-40-50 שקל והתעריף הסופי ייקבע במועד ההשקה. לדמי השירות יתווסף תעריף שימוש לפי דקה. בכדי להשתמש ברכבי ההשכרה, יהיה צורך להירשם באתר יעודי. לאחר הרישום יקבלו המשתתפים כרטיס מיוחד המאפשר את פתיחת הרכב.

מהעירייה הוסיפו שהמערך ממומן בתקציב עירוני של כ-100 מיליון שקל, וכולל את רכישת כלי הרכב תפעול המערך ותחזוקתו. כאמור, תעריפי השירות למשתמשים יקבעו סמוך למועד ההשקה. לטענת העירייה "מערכים דומים בעולם מדווחים כי כל רכב במערך שיתוף כלי הרכב מביא להורדת 4-14 רכבים פרטיים מהכביש. בהמשך לכך והיות ולפרויקט יתרון משמעותי בפריסה מטרופולינית, ולא רק עירונית - נעשתה פניה לרשויות הסמוכות, לקחת חלק בפרויקט בהמשך הדרך. המערך יופעל על ידי חברת CAR2GO מקבוצת שגריר".


ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי :"מערך הרכב השיתופי אותו חנכנו היום הוא יוזמה ראשונה מסוגה בארץ, הממחישה שאפשר גם אחרת. 'אוטותל' הינו פרויקט שצריך להיות ארצי ואשר משרד התחבורה ומשרד האוצר צריכים להיות שותפים בו. יעילותו של הפרויקט תהיה משמעותית בהרבה, במידה וניתן יהיה להשתמש בו בכל רחבי הארץ ולכל הפחות במטרופולין גוש דן. אני מאוד מקווה שהרשויות המקומיות סביבנו יצטרפו למהלך ואנו מנהלים איתם מגעים בנושא".

"מערך כלי הרכב של ה'אוטותל' שינוע ברחבי העיר, מצטרף לאמצעים השונים העומדים לרשות התושבים והמבקרים המוותרים על רכבם הפרטי, ובהם הליכה, רכיבה על אופניים ושימוש במערכת התחבורה הציבורית, כאשר אנו יוצאים מתוך הנחה בהתבסס על מערכים דומים בעולם כי כל רכב שיתופי יוריד כ-4 רכבים פרטיים מהכביש. במדינת ישראל הפרויקט הזה חשוב שבעתיים, שכן בכ-20% מהימים, ימי שבת וחג, אין תחבורה ציבורית. מדובר בדרך נוספת בה העירייה פועלת להורדת יוקר המחייה בעיר, כאשר מערך "אוטותל" עשוי לגרום לכך אנשים ימנעו בכלל מלהחזיק רכב פרטי, וכך יחסכו כ-3000 שקל בחודש. אנו מקווים שפרויקט זה יהווה תמריץ לעשייה גדולה יותר בתחום התחבורה בארץ", סיכם חולדאי.

מיטל להבי, סגנית רה"ע הממונה על התחבורה, הבינוי והתשתיות : "תל אביב - יפו חלוצה בפיתוח ויישום מדיניות הוליסטית שמקדמת סל אפשרויות להתניידות אלטרנטיבית והציבור התל אביבי הוא השותף הטבעי והמרכזי שלנו במסע לאימוץ פתרונות תחבורתיים חדשניים. כמו ה"תל אופן" כך גם ה"אוטו תל" נועד לאפשר כלכלה שיתופית במרחב העירוני ולנתק את התלות בין הבעלות על מתכת וגלגלים לבין האפשרות של האדם לנוע ממקום למקום. בהעדר תח"צ 24/7 השירות יפעל 364 ימים בשנה (למעט יום כיפור), ונפעל להרחיב את המערך לערים נוספות במטרופולין גוש דן כפי שעשינו עם ה"תל אופן" ובעתיד לכלול במערך גם רכבים חשמליים".
גיל לייזר, מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר: "אנו בעיצומה של מהפכה תחבורתית שצפויה לצמצם באופן משמעותי את בעיות החניה, זיהום האוויר והשימוש ברכב פרטי בעיר תל אביב-יפו. במיזם 'אוטותל' הושקעו מאות שעות מחקר ופיתוח על מנת לייצר חווית שימוש, אשר תהווה תחליף קל יעיל, נוח וחסכוני  לרכב הפרטי לרווחת תושבי העיר תל אביב-יפו ומבקריה".
תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    ??????????
    מיראן מנסור 26/04/2017 21:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ??????????
    סגור
  • 9.
    לסבסד מוניות
    אליא 17/02/2017 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום להשקיע בתכנית מסורבלת המנוגדת לאופי הישראלי, מוטב היה להשקיע את הכסף בסיבסוד מוניות.
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד (ל"ת)
    דניאל 17/01/2017 14:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    לא יילך
    שלום כהן 17/01/2017 10:08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    המדינה לא תיתן לזה יד כי היא מרוויחה מיליארדים מהמיסים של מי שמחזיק ברכב
    סגור
  • 6.
    מעולה חבל שיש רבים בעלי מנטליות שלילית לבנטינית (ל"ת)
    שוויצרי 17/01/2017 07:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לשוויצרי המתנשא. בוש לך.
    מאיר 17/01/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הלוונטינים קבלו את המנטליות השלילית מהאזורים שלך. רוב השנאה בעולם יצא ממקומותך. לידיעתך או אי ידיעתך הלוונטנים הם אנשים חיוביים. די. די. די.
    סגור
  • 5.
    זה בסוף יהיה כמו התל אופן, תחזוקה לקויה ונהגים מטורפים
    יוסי 16/01/2017 15:15
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אנשים יסעו כמו משוגעים בשביל לחסוך זמן שימוש וכסף כמו שעושים עם התל אופן, ואם אופניים לא מצליחים לתחזק פה כמו שצריך ומצבם ממש רע, אז הרכבים מן הסתם בכלל יהיו במצב ירוד ולא בטיחותי לאחר תקופה קצרה. בשורה התחתונה זה ביזבוז כספי ציבור על מנת לנסות להניב רווח לעירייה על חשבון התושבים.
    סגור
  • לא אוהב ישראלים. (ל"ת)
    דניאל 17/01/2017 14:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • התל אופן זול מדי
    dw 16/01/2017 18:05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    קשה לתחזק כאשר התושב המנוי נדרש לשלם מחיר מגוחך של 240 שקלים לשנה. זה פחות משקל ליום. פה התשלום הוא לפחות 50 שקלים לחודש+סבסוד מסיבי בסך 100 מיליון שקלים!!! מהתקציב העירוני. אולי במקום לשפוך מהתקציב 100 מיליון שקלים על 200 רכבים ישפכו עשירית, 10 מיליון, על אלפי אופניים, וישפרו את השירות בצורה מדהימה?
    סגור
  • 4.
    להפעיל גם מטרוניות על כל קווי הרכבת הקלה (ל"ת)
    סוף סוף מתקדמים 16/01/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    וואי ממש מעולה להפסי לקנות מכוניות כאילו אין מחר (ל"ת)
    תומר 16/01/2017 15:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    מעולה קצת חשיבה אירופאית איכות הסביבה (ל"ת)
    סיטי קאר זול יותר 16/01/2017 14:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    הכל עבודה בעיניים-הכל כסף
    נהג 16/01/2017 14:01
    הגב לתגובה זו
    1 5
    פתאום יש מקומות חנייה בעיר, כל הזמן צועקים שאין. פתאום יש עוד מקומות לרכבים מושכרים-צעקו שהשוק עמוס מאוד. הכל משחקים, באמת חושבים שאנשים מטומטמים ולא מבינים שהכל עבודה בעיניים
    סגור
  • וואי איזה מנטליות ממש עצוב :( (ל"ת)
    אזור בעייתי בעולם 16/01/2017 14:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • מה אתה כסיל? הרעיון לשתף במקום להחזיק פרייבט (ל"ת)
    נו זה הרעיון 16/01/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • הכל בעלי מנטליות ערבית לבנטינית שלא נותנים אמון בכלום (ל"ת)
    רק בעדה שלהם 16/01/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור