הכתבה שהסעירה את הכנסת: מי הם הח"כים שביקשו להצטרף לסיור (דמיוני) באוסטרליה? הנה השמות

קנגורו, צילום: גטי אימג'ס ישראל
חדשות 2 חשפו אמש (ד') 'תרגיל' שנעשה לחברי הכנסת המכהנים: הערוץ שלח הזמנות לכנס פיקטיבי באוסטרליה שמטרתו הצלת חיות כיס. תאריכו של הכנס נופל על המושב העמוס ביותר בכנסת, אך זה לא מנע מחברי הכנסת לעוט על הטיסה למדינה האקזוטית ואף לשכנע את צוות החדשות שבאמת מגיע להם לטוס לשם. ועדת האתיקה של הכנסת אישרה את השתתפותם בכנס, ולאחר מכן הגיבה לכתבה שזו אחריות חברי הכנסת המשתתפים לוודא את אמינות ההצעה ומקור המימון.
לפי המוצג בכתבה, זה היה אמור להיות קל מאוד לחברי הכנסת להבין שלא מדובר בהצעה אמיתית - חיות הכיס שצוינו אינן קיימות, כתובת האתר מובילה לשום מקום והעמותה כלל לא קיימת. עם זאת, לא מעט ח"כים לא רק שלא הבחינו בפיקטיביות של הכנס - הם גם טרחו להתקשר לתחקירנית חדשות 2 כדי לשכנע אותה שהם אכן צריכים להיות על המטוס.
בין הח"כים שהחליטו לטוס, כאמור, בזמן המושב העמוס ביותר בכנסת: ח"כ יואל חסון, ח"כ באסל גטאס, שגם טען כי "אני הכי קרוב לתחום הזה בכנסת", ח"כ אברהם נגוסה, ח"כ חמד עמאר, ח"כ דודי אמסלם (שביקש לדלל את הלו"ז העמוס של הכנס), ח"כ ג'מאל זחאלקה, ח"כ יוסי יונה, ח"כ עבדאללה אבו מערוף, ח"כ אורן חזן (שלפי הדובר שלו, מגיע לו לטוס כי הוא אוהב חיות ויש לו כלב בבית), ח"כ נורית קורן, ח"כ זוהיר בהלול, ח"כ קסניה סבטלובה וח"כ יעל כהן פארן. לפי התחקיר, ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ נרשם אך ביקר את השתתפותו בטענה שהעוזרת שלו רשמה אותו ללא ידיעתו. 
לעומת 14 הח"כים מעלה, ח"כ איציק שמולי לעומת זאת, הבהיר כי הוא לא מצטרף לנסיעות בזמני מליאה מאחר שהוא מחויב לנכוח במליאה. מהעוזרת הפרלמנטרית של ח"כ יעל גרמן נמסר ש"היא לא יוצאת מהארץ על חשבון אף אחד וזה עיקרון אצלה והיא כבר 15 שנה ככה".
הכתבה המלאה של חדשות 2, שבה נמצאות גם תגובות חברי הכנסת:
 
תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    רשימת שיוך מוצא אתני של חה"כ בבקשה (ל"ת)
    תודה 22/12/2016 11:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    חובה לצרף את העוזר כי הפרימיטיבים לא יודעים אבוריגניט
    YL 13/12/2016 21:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נו טוב......זו באמת דרישה מוגזמת אבל הצרה שחלק נרחב מ ההההה*משלחת*** גם לא מדבר אנגלית עברית בקושי
    סגור
  • 13.
    בושה (ל"ת)
    אסף 13/12/2016 11:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 12.
    שיסעו
    יוסקה 11/12/2016 21:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ככל שאורן חזן, דודי אסלם ג'מאל זחאלקה ובאסל גטס , יהיו פחות במדינה, זה רק יהיה טוב יותר למדינה. שיסעו, שייהנו, שיתעסקו עם חיות כיס פיקטיביות, יאכלו טוב וישתו טוב, והשתכשכו בג'קוזי, רק שלא יהיו פה, ושיצרפו גם את חנין זועבי, דוד ביטן, ירון מזוז, איוב קרא ומירי רגב, ושיטוסו גם להציל חיות כיס גם במאדים, למה לא?
    סגור
  • 11.
    אורן חזן ה-0. אלוהים ישמור כמה שהחזן הזה דפוק! (ל"ת)
    חברה שלו 09/12/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 10.
    אני מפליג בצוללת, מה אכפת לי? (ל"ת)
    BB 08/12/2016 20:58
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 9.
    אני מבקש גם לצרף אותי
    משה 08/12/2016 18:29
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מאחר ויאשתם את חתני וביתי ונאלצו להגר לשם אבקש לצרף אותי למישלחת שלכם לביקור אצלם וזה יהיה שיעור לחברי הכנסת איזה חיים טובים יש שם
    סגור
  • 8.
    הכנסת היא כבר מזמן סידור עבודה וגובים - כיסאולוגיה
    עוד לא אבדה תקוותנו 08/12/2016 18:27
    הגב לתגובה זו
    18 0
    חלף עבר לו עידן הערכים והאידאולוגיה והחזון לכלל ופני הדור כפני הכלב ,ולא כל שכן עם המשמעת הקואליציונית שהופכת את כולם לסתם אצבע . כבר לא הנהגה
    סגור
  • 7.
    אף לא אחד מהמפלגות החרדיות. (ל"ת)
    אזרח 08/12/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • בעיות כשרות,לא שום דבר אחר (ל"ת)
    אחד 10/12/2016 19:38
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 6.
    רק הליכוד יכול!!
    משה 08/12/2016 14:59
    הגב לתגובה זו
    14 1
    :(
    סגור
  • 5.
    חיות כיס.
    כן-גורו. 08/12/2016 14:45
    הגב לתגובה זו
    16 0
    הכיס שלנו. למה ח"כ ערבים אוהבים חיות כיס?
    סגור
  • 4.
    לאשר הנסיעה
    אורי 08/12/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    22 0
    יש לאשר הנסיעה לחכ"ים ולהשאירם בערבות אוסטרליה. ממילא בכנסת הם לא תורמים.
    סגור
  • 3.
    אם כל מה שהולך בכנסת היה במדינה אחרת היה מצחיק
    בדיחה !!!!!!!!!!!!!! 08/12/2016 14:05
    הגב לתגובה זו
    15 0
    מה שהכי מצחיק שהחכי"ם שטוענים שהם פלסטינים הולכים לייצג את ישראל? מנצלים את כספי משלם המיסים . כנראה רוצים את הכיס של הקנגרו כדי להעלים את הפדיחות. אין ביקורת על החכי"ם ? בקיצור עושים צחוק מ- 8000000 תושבים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 2.
    שימו לב מאיזה מפלגות הכי מושחתים(ליכוד שס וכו..) (ל"ת)
    טוני 08/12/2016 13:28
    הגב לתגובה זו
    12 6
    סגור
  • ואתה לא מושחת?
    שימי 09/12/2016 01:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למה אתה סתם מאשים את שס? לזה נקרא מוציא שם רע.
    סגור
  • איפה ראית מישהו מש"ס?
    בניקו 08/12/2016 18:54
    הגב לתגובה זו
    11 0
    שס ויהדות התורה לא בעניין בכלל
    סגור
  • מדוע חברי ש"ס אינם טסים?
    יודע צדיק... 11/12/2016 08:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    משום שרובם בכלא או בחקירות - וחלילה לא משום שהם מושחתים...
    סגור
  • 1.
    אליפות! (ל"ת)