"עמירם לוין מבולבל - פרס יזם את אנטבה ונפגש עם נתניהו"

נשיא המדינה שמעון פרס, צילום: Getty images Israel
מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, האלוף במילואים, עמירם לוין, עורר סערה בסוף השבוע האחרון בתכנית של איילה חסון ב'ערוץ 10' כאשר ביטל את מעורבותו של הנשיא לשעבר המנוח שמעון פרס במבצע אנטבה. בשורה התחתונה, לוין, שהיה האחראי לתכנונים המבצעיים של סיירת מטכ"ל בזמן מבצע אנטבה, אמר דברים קשים על מי שמזוהה עם ביטחון ישראל בעיקר מאחורי הקלעים: "פרס נוכל ושקרן, אין לו חלק במבצע אנטבה".
מנגד, מי שחקר את מבצע אנטבה, הפרופסור מיכאל בר זוהר, חברו של פרס והביוגרף שלו, שלל את דבריו של לוין בראיון הבוקר (א') לגלית אלטשטיין בגל"צ: "יש תיעוד היסטורי ופרוטוקולים, עם כל הכבוד לעמירם לוין - לא היו לו מושג לגבי הדיונים הקודמים. אם עמירם לווין היה בשיחה הדרמטית בממשלה, אז הוא לא היה במבצע. איזה מן סיפורים אלה?".
האזינו לקטע:
 
תגובות לכתבה(40):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 32.
    מדוע לוין אמין יותר ממחול השקרנים? (ל"ת)
    חיים 21/10/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    איך...איך
    מועדון התיאטרון 20/10/2016 19:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איך הפשפש עלה למעלה ? זה לא מובן .. זה לא מובן !
    סגור
  • 30.
    פרסקי קרא לעצמו פרס=עוף דורס אוכל נבלות. ומעניין למה. (ל"ת)
    אחד שיודע 20/10/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 29.
    לוין???
    אילן 14/10/2016 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כל אלה שכל כך מאמינים ללוין..... זה קודם כל בא מהשנאה לפרס.
    סגור
  • 28.
    דעה
    זיגו 14/10/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד עכשיו ,לא ידעתי שיש כל כך הרבה אנשים שיודעים הכל , אפילו אם לא ראו, לו נוכחו, לא קראו. אין להם מושג ,אבל כותבים בנחרצות שטויות. אולי תחשבו רגע לפני .......
    סגור
  • 27.
    פרס והאטום
    גליק אבינעם 13/10/2016 15:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מדען פיזיקאי ממכון ויצמן ישב בצרפת מספר שנים קיבל מהצרפתים את הטכנולוגיה הגרעינית היה אחראי על בנית הכור בדימונה וגם היה היזם של מדיניות העמימות הגרעינית פרס ז"ל דאג להצניע את פועלו הבין אפס באטום
    סגור
  • 26.
    התבלבלתם, פרס יזם את שואת אוסלו, ונפגש עם ערפאת.
    חניבעל 11/10/2016 20:40
    הגב לתגובה זו
    10 2
    זה לא היה מבצע אנטבה, זה היה שואת אוסלו, זה לא היה יוני נתניהו, זה היה הארכי מחבל ערפאת.
    סגור
  • 25.
    בר זוהר שותף לתעשיית ההונאה והשקר של פרס (ל"ת)
    חיים 10/10/2016 08:14
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 24.
    מה עם הכור בעיראק? (ל"ת)
    אזרח 09/10/2016 17:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • פרס בנה את הכור בעירק, פרס חפר את תעלת סואץ,
    חניבעל 11/10/2016 20:42
    הגב לתגובה זו
    7 0
    פרס חפר את תעלת פנמה, פרס חפר את תעלת למאנש, זאת הסיבה שרבין כינה אותו "חפרן בלתי נילאה".
    סגור
  • טען עוד
  • 23.
    סגנון עלוב
    אודי 09/10/2016 14:01
    הגב לתגובה זו
    6 6
    גם אם העובדות נכונות, והן לא, זהו סגנון התבטאות עלוב שלא מתאים לאלוף בצ.ה.ל גם לא לשעבר. עד מתי נמשיך להטיל רפש ?
    סגור
  • 22.
    עמירם לוין
    מוטי 09/10/2016 13:50
    הגב לתגובה זו
    5 7
    כפי שכבר כתבתי בעבר ישנם גנרלים מוצלחים שכאשר פושטים את מדיהם רואים את ערוותם.
    סגור
  • 21.
    זה ידוע שפרס שקרן מגלומן
    רונית 09/10/2016 13:33
    הגב לתגובה זו
    16 10
    המפליא הוא שאנשים מעיזים לומר את זה. היום זה סכנת מוות לומר את האמת. הציבור מעדיף להלל ולפאר ולעבוד אלילים ולייצר תדמיות
    סגור
  • 20.
    קישקוש של איש צבא
    לביא 09/10/2016 12:40
    הגב לתגובה זו
    10 20
    מהיכן יודע רב סרן בשנות העשרים על כל הדיונים וההחלטות . מה פשר ההשתלחות הזאת באדם שבשל קשריו עם הצרפתים הביא להתעצמות צהל (שהיה צבא די חלש). ומה בקשר לכך ששמעון הציל את המשק מאבדון. מתאים לאיש צבא לעסוק בקטנות (האם הכיר את יוני או לא*). תבין שכל מה שהליכוד הצליח להרוס בתחום הכלכלי הצליחו פרס, אלי הורביץ ההסתדרות בסיוע כלכלנים בכירים להציל ולבנות כלכלה מודרנית שיכולה לספק משאבים לאנשים קטנים דוגמת לוין.
    סגור
  • לביא אתה ...טיפש גמור ! (ל"ת)
    כלכלן 09/10/2016 13:57
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • רק מטומטם מבין מטומטם - לביא אתה טפש גמור פרס=הרס (ל"ת)
    משה ראשל"צ 19/10/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 19.
    חברו של פרס פסול לעדות (ל"ת)
    דני 09/10/2016 12:08
    הגב לתגובה זו
    14 5
    סגור
  • 18.
    אפו היו כל "הנמושות" כאשר פרס היה בחיים. אנשים קטנים !! (ל"ת)
    אלפא99 09/10/2016 11:58
    הגב לתגובה זו
    6 7
    סגור
  • טפש מי היה מפרסם משהו שלילי על פרס אהוב התשקורת (ל"ת)
    משה ראשל"צ 19/10/2016 14:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    באמת - למי להאמין? לאיש צבא או לפוליטיקאי?
    noamro 09/10/2016 11:42
    הגב לתגובה זו
    8 2
    בוודאי שלאיש צבא.
    סגור
  • 16.
    עמירם אחלה גבר!! פרס עסק בהאדרה עצמית חולנית (ל"ת)
    רוני 09/10/2016 11:39
    הגב לתגובה זו
    16 5
    סגור
  • 15.
    כולכם לא שפויים
    שפוי 09/10/2016 11:00
    הגב לתגובה זו
    6 3
    כל מי שמתעסק בפרשה הזו כולל הטוקבקיסטים פשוט לא שפויים....איזה עם מזוכיסטי אנחנו...עומדים על קבר רענן ומשתינים...לוקחים פצע ומחטטים עד זוב דם......מה עכשיו?חסרוים שסעים בעם??עכשיו השסע החדש הוא מי בעד עמירם לוין ומי נגד..מי בעד פרס ומי נגד......אכן מחרבייך ומהרסייך ממך ייצאו....איך אמר המשורר???ראיתי אתכם בעליבותכם....בימים של סליחות לכו וכירעו על חופי הסליחה...בקשו סליחה מהעם המדמם הזה..תנו לו קצת שקט...אם לא 40 שנה נתפשר על 40 יום
    סגור
  • 14.
    התגובה של הביוגרף וחבר צפויה, מה שהיה בפועל וודאי מתועד
    007 09/10/2016 10:54
    הגב לתגובה זו
    12 0
    בתקווה שהביוגרף לא שיכתב את ההיסטוריה
    סגור
  • 13.
    עמירם אלוף קישקשת
    אאאאאא 09/10/2016 10:51
    הגב לתגובה זו
    6 9
    איפה התחבא קישקשת עד עכשו
    סגור
  • 12.
    פרס ניסה לדחוף את ברק למבצע ויוני התנגד (ל"ת)
    יעקב 09/10/2016 10:34
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 11.
    אפשר לראות את הפרוטוקולים
    co007 09/10/2016 10:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    של ישיבות הממשל שקדמו למבצע. מי אמר מה ובאיזה ה קשר. אחרי תקופה ארוכה של 40 שנה, כמעט הכול גלוי. פשוט אפשר להוציא ספר עם מראה מקום לכל כל דף ,כמו בעבודות אקדמיות.
    סגור
  • 10.
    את מי זה מעניין עכשיו ???? (ל"ת)
    שחרזדה 09/10/2016 10:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 9.
    סתם לבחוש בגועל נפש. כל זה בהחלט מיותר.
    ranr 09/10/2016 10:16
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אינני רואה מה ראה לעצמו עמירם לווין לצאת בהצהרות הללו כעת, לאחר מות פרס ולא בחייו, כאשר היה יכול להגיב על הדברים. אלו היו פשוט התבטאויות מכוערות ואינני רוצה בכלל להתייחס למידת אמינותן. פוליטיקאים מנכסים לעצמם הצלחות ואירועים כעניין שבשגרה. כמו ההשתתפות כביכול של אריק שרון בקרב המיתלה או ביבי שזוכר את החיילים הבריטיים מתקופת המנדט וכו'. אני מתפלא גם על ערוץ 10 שראה לנכון לשדר את הדברים גם ביום שישי וגם במוצ"ש. למצער היה צריך להביא לשידור גם עמדה נגדית. זה היה פשוט שידור מכוער שלא במקומו.
    סגור
  • גנדי - פרס
    שמואל 13/10/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אינני רואה מה ראתה לעצמה אילנה דיין לצאת בתוכנית "עובדה" כעת, לאחר מות רחבעם זאבי גנדי ולא בחייו, כאשר היה יכול להגיב על הדברים. אלו היו פשוט התבטאויות מכוערות ואינני רוצה בכלל להתייחס למידת אמינותן.
    סגור
  • 8.
    אני חושב שפרס באמת חשב שאנטבה רעיון שלו
    הנרי 09/10/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    15 6
    כמו שאר הפסיכופטים שאינם יודעים להבחין בין אמת לשקר
    סגור
  • 7.
    הערה והארה
    מורפי 09/10/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    8 8
    מר לוין היה באותה תקופה רב סרן אז עם כל הכבוד לאיש להתקדמותו ותרומתו הרי שבזמן המבצע הוא לא היה יותר מקצין ביצווע שידיעותין הכלליות היו מוגבלות.
    סגור
  • מורפי תקרא
    היחידה 09/10/2016 10:28
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לוין היתייחס להכרות לאורך שנים עם פרס זל... היה אלוף בצהל ומשנה לראש המוסד כך שהיו לו הרבה מימשקים עם פרס זל...
    סגור
  • מה קשור הממשקים למבצע? יש פרוטוקולים אין בעיה לקרוא (ל"ת)
    סתם תוהה 10/10/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    דן שומרון
    דן שומרון 09/10/2016 10:04
    הגב לתגובה זו
    16 6
    דן שומרון .פיקד על המבצע. פרס היה בתמונת התכנון והאישור . עמירם לוין קשקשן.
    סגור
  • התגובה הכי נורמלית כאן
    נבו 09/10/2016 12:52
    הגב לתגובה זו
    4 5
    זה כנראה מה שהיה וכל השאר סתם שטויות
    סגור
  • 5.
    ממליץ ל כ ו ל ם
    יורם 09/10/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    8 1
    לקרוא פרוטוקולים מישיבות הממשלה המתפרסמות באינטרנט
    סגור
  • 4.
    אני מאמין לעמירם
    חיים 09/10/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    13 6
    זוכר את מילשטיין - האוטוגרף של שרון... חרטטן בלתי נילאה, אותו דבר עם בר זוהר
    סגור
  • 3.
    מה הבעיה?יש פרוטוכולים של הישיבות.אפשר לחשוף אותם
    טלטל 09/10/2016 09:43
    הגב לתגובה זו
    6 1
    שלא לומר הקלטות.תשאלו היום את רוב אזרחי המדינה מי היה מפקד המבצע באנטבה תראו תשובה שיוני נתניהו היה המפקד.אז זהוא שלא!!!!משפחת נתניהו השכילה לנטוע במוחות האזרחים את התובנה הזו.אבל בכח השתתפו עוד כמה כוחות חוץ מסיירת מטכל.יוני היה מפקד כח מטכל אבל מפקד המבצע היה דן שומרון למי שלא יודע!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 2.
    פרס תמיד לקח קרדיט מאחרים (ל"ת)
    לוין צודק 09/10/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    17 10
    סגור
  • 1.
    זוהר הוא מהפודלים של פרס