ההתעלפות השפיעה? תראו את סקר בלומברג באוהיו הקריטית

הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, צילום: Ralph Alawang; Getty Images Israel
שני דברים מרכזיים תפסו בימים האחרונים את תשומת לב אזרחי ארה"ב בכל הקשור לבחירות המתקרבות. האחד זה דבריה של הילרי קלינטון בסופ"ש שאמרה בנאומה כי חצי מהבוחרים של טראמפ הם "סל של נקלים" (כלומר גזענים, סקסיסטים, הומופובים, איסלאמופובים, שונאי זרים וכו'). טראמפ ניצל עד תום את האמירה הזו של קלינטון ורבים בישראל אף השוו את הדברים לנאום הצ'חצ'חים של בגין ב-1977 שנתן את האות למהפך. הדבר השני זו ההתעלפות של קלינטון בגראונד זירו ביום ראשון, אירוע שהצית חרושת של ספקולציות לגבי מצבה הרפואי. וכעת, מסקר בלומברג במדינה הקריטית אוהיו עולה כי טראמפ מוביל עם 48% מהקולות מול 43% בלבד לקלינטון. הסקר נערך בין הימים שישי  עד שני, כלומר מתייחס גם לאירועים הללו.
צריך לציין כי מעבר לעובדה שמדובר בסקר שמשקף את העמדות ביום שאחרי שני האירועים שהוזכרו המרכזיים מהימים האחרונים, מדובר בסקר במדינת אוהיו שהינה מדינת מפתח בבחירות בארה"ב. מאז 1960 ניבאו תוצאות הבחירות באוהיו את תוצאות ההצבעה כולה בארה"ב. לכן תוצאות הסקרים באוהיו מרכזים עניין רב. 
החוזים בוול סטריט לא ממש מגיבים לסקר בלומברג כאשר נראה כי לפי שעה זה סיפור הריבית שעומד במרכז תשומת הלב של הסוחרים. עם זאת, מאוד סביר להניח שעם חלוף הימים סאגת הבחירות בארה"ב תתפוס יותר ויותר תשומת לב. עד כה השוק העריך בסבירות גבוהה כי קלינטון תהיה זו שתיכנס לבית הלבן. עם זאת, ייתכן שאחרי אירועי הימים האחרונים המגמה הזו משתנה או לפחות הופכת להרבה פחות ודאית - והשוק עשוי להגיב לכך בעצבנות. 
 
תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    במציאות קלינטון קורסת.
    ג'קי 18/09/2016 17:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בתור אחד שקורא חדשות מהרבה אתרים אמריקאים, אני רואה שמסתמנת מפולת בתמיכה בקלינטון
    סגור
  • 9.
    רק עיתונות שמאלנית יכולה לשקר ולהריץ מועמדת גוססת
    מוטקה 17/09/2016 12:01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בושה כמה שהשמאלנים המתיימרים להיות נקיים אמיתיים הגונים מיתגלים תמיד כשקרנים הכי גדוליה כשאג'נדה שלהם מתפוררת לחלוטין אישה שצריכה להיות בבית חולים או בבית תחת השגחה מורצת על ידם בחיפוי מקיר לקיר על כל דבר
    סגור
  • 8.
    טראמפ בדיוק כמו ביבי
    מתלהם מסית לאומני 15/09/2016 16:06
    הגב לתגובה זו
    1 6
    העולם הופך להיות מקום מחורבן,שבו כל אחד דואג לתחת שלו,עוד 30 שנה אף אחד לא ילך ללמוד 6 שנים רפואה,כל אחד ירצה רק כסף,וכולננננו נסבול.חברה לא יכולה להתקיים כל
    סגור
  • אמירה שמאלנית אנרכיסטית של מטופל (ל"ת)
    ציוני בלב 17/09/2016 11:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 7.
    הילרי קלינטון לא התעלפה. היא היתה בהכרה מלאה
    שמטוב 15/09/2016 08:48
    הגב לתגובה זו
    9 2
    אבל רגליה הפםכו משותקות. ההתעלפות היא תעמולת שקר. להילרי קלינטון יש בעיה נוירולוגית במוח שמנסים להסתיר מפנינו. אולי יש לקלינטות משהו שדומה למחלת פרקינסון שגורמת לאי שליטה בגפיים בעיקר בשלבים הראשונים. תמונות ווידאו אחרות מראות על רטט לא נישלט בצוואר וכנראה רטט בידיים (רטט בידיים מוסתר על ידי תנועות מיותרות שלהן). הנפילות שהיו לקלינטון בעבר מחזקות את הההערכה שהיא סובלת משיתוקים חולפים (בעיקר בגפיים אבל לא רק שם).
    סגור
  • בובה על חוט תהיה נשיאת ארה"ב ???
    PASHOSH 15/09/2016 10:32
    הגב לתגובה זו
    8 1
    עדיף חייזר מ 'נשיאת העולם' , שתהפוך למריונטה !!!!!!
    סגור
  • 6.
    נאום הצחצחים לא היה ב- 77 אלא 81, עלק עתונאי.
    שמטוב 15/09/2016 08:40
    הגב לתגובה זו
    6 0
    החלק הנכון בכתבה הוא שנאום הקונטרא של בגין נאום הצחצחים של טופז הביא לובגין הרבה מנדטים של בוחרים שהתלבטו אם לבחור בבגין.
    סגור
  • 5.
    ברירת המחדל העצובה
    אזרח ישראלי 14/09/2016 21:12
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מתרחש היום באמריקה תהליך יוצא דופן ומסוכן שניבא אותו הניסיון החברתי המעניין שנעשה בשנות ה 60 של המאה שעברה ושתועד בסרט מרתק בשם "הנחשול" שבדק האם ייתן שבאמריקה יוכל בן אדם מסוכן עם אידיאולוגיה מסוכנת לעלות לשלטון/לנשיאות בבחירות דמוקרטיות כמו שקרה עם הנאצים ב1933 בגרמניה . הניסיון הוכיח שאכן כן עובדה שמשהוא מהסוג הזה מתרחש עכשיו בבחירות כשמניפולטור ונוכל אמיתי כמו טראמפ שוטף את המוח לקבוצות רבות של אזרחים שמאמינים לכל שקר ופנטזיה שהוא פולט בעיניים עצומות בלי לבדוק או לבקר . אפילו התקשורת האמריקאית שרובה כאילו נגד טראמפ לא בודקת לעומק את האידיאולוגיות והאג'נדות שלו שלא לדבר על מעשיו הרבים בכל מיני תחומים שהם על סף הפלילי אם לא יותר והרבה יותר מהפשלות של קלינטון . למרבה העצב המתחרה של טראמפ על הנשיאות מתגלה יותר ויותר כחלשה בכל המובנים כולל באמינות שלה שרק הולכת מדחי אל דחי . זאת ברירת המחדל העצובה שניצבת כיום לפני אזרחי אמריקה שתהיה לה השלכות כבדות משקל על עתידה ועתיד העולם בעשור הקרוב .
    סגור
  • טראמפ לא מסוכן לציבור, סתם השמצות.
    שמטוב 15/09/2016 08:49
    הגב לתגובה זו
    11 1
    טראמפ מסוכן למושחתים בלבד.
    סגור
  • ממש לא! מה בדיוק עדיף? לסבית זקנה (ל"ת)
    אנטיפטית וגוססת? 15/09/2016 00:27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 4.
    רק העיתונות נותנת להלארי סיכוי, לא שווה כלום
    רלניטון 14/09/2016 20:28
    הגב לתגובה זו
    15 0
    טראמפ על בטוח לוקח, עוד לא שמעתי אחד באמריקה שרוצה שהיא תזכה
    סגור
  • אל תההיה בטוח. באמריקה יש הרבה בוחרים טיפשים. (ל"ת)
    שמטוב 15/09/2016 08:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 3.
    אפילו בתמונה הזאת היא נראת חולה . (ל"ת)
    בא 14/09/2016 17:52
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 2.
    כמו שכתבתי ,הבריאות שלה לא מאפשרת לה להיות נשיא
    בא 14/09/2016 17:50
    הגב לתגובה זו
    9 1
    נראלי שהיה לה גידול בראש ,זה משפיע על ההיתנהגות ,לא פלא שהיא מתעסקת המון עם חברות התרופות , זה קרוב מאוד לליבה . הדמוקרטים ירו לעצמם ברגל . הם יכולים להקים מדינה פלסטינית באמריקה .
    סגור
  • 1.
    נאום הצ'חצ'חים - דודו טופז, 1981. (ל"ת)
    ברק 14/09/2016 15:36
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • לכן המוסד + ביבי + השב"כ חיסלו את זיגייר??או...
    דודידו אן 55 14/09/2016 20:13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    צודקים! עם ישראל אכן מעורער בנפשו! עם חולה נפש! עם מתאבד שבו שמעון פרס ויצחק רבין מביאים לארץ עשרות אלפי מחבלים מטוניס, מציידים אותם בנשק ומדריכים אותם! אלפי יהודים כבר נהרגו בגללם + עשרות אלפי פצועים ונכים!.... גם דודו טופז הסטרא "התאבד" בשרותים בגובה נמוך, אבל הוא אינו גמד שכך "יתאבד". לא ממש חקרו את סיבת מותו. האמת היא שיצאה פקודת חיסול מהבולשביק שמעון פרס: להרוג את טופז!.....שמעון פרס אמר אז: אני עוד אחסל אותו (את טופז)....
    סגור
  • אין מה להגיד בגין היה ענק הכי מצחיק שבן גוריון קרא לו
    משה ראשל"צ 14/09/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    11 0
    פשיסט אבל בן גוריון באמת היה דיקטטור ובגין היה דמוקרט אמיתי ובגלל זה אנחנו סובלים בנחת זרוע בג"צ שבגין חיזק אותו
    סגור
  • דנציגר של לחיאני?וקלסברג? או רובינשטיין של פולרד? (ל"ת)
    דודידו אן 55 14/09/2016 20:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור