סלמונלה גם ב'סלטי שמיר', צפו ברשימת המוצרים המזוהמים שנאספים מהמדפים

מקור הזיהום - מפעל 'טחינת הנסיך'. סלטי שמיר היא גם יצרנית המותג הפרטי של שופרסל
אילוסטרציה, צילום: Bizportal
כחודש אחרי ביקור פתע של משרד הבריאות במפעל של סלטי שמיר שבעקבותיו לא חודש רישיון היצרן לאחר שנמצאו ליקויים תברואתיים, הבוקר (ה') דווח כי סלטי חומוס, טחינה וסלט חצילים בטחינה שמיוצרים ע"י סלטי שמיר יוחזרו לחברה לאחר שטחינה נגועה בסלמונלה הגיעה למפעל. את הטחינה הנגועה מייצרת חברת הנסיך.
המוצרים שמורדים מן המדפים הם:
  • כל מוצרי החומוס מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 1/9/2016 עד 18/9/2016
  • כל מוצרי הטחינה מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 16/9/2016 עד 3/10/2016
  • כל מוצרי חציל בטחינה מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 1/9/2016 עד 18/9/2016
משרד הבריאות הודיע כי צרכנים שיש ברשותם מוצרים מהרשימה מתבקשים שלא לצרוך אותם, ולפנות למוקד בטלפון 03-9067744.
מסלטי שמיר נמסר: "יצוין כי על-פי נהלי בדיקות קבלת מוצרים בהם עושה שימוש סלטי שמיר והן בהודעת טחינת הנסיך חומר הגלם התקבל במפעל עם תוצאות מעבדה חיצונית תקינות לחיידקים ובכללם לחיידקי סלמונלה. על-אף האמור לעיל, עקב הודעת "טחינה הנסיך" החלטנו כי עלינו לבצע החזרה יזומה (RECALL) לכל המוצרים אשר יוצרו מטחינה זו, למרות שבחלק מהמוצרים שנבדקו על ידנו לא נמצאו סימני סלמונלה. אנו פועלים בתיאום ובשיתוף מלא עם משרד הבריאות בטיפול באירוע זה".
עוד נמסר מהחברה כי "סלטי שמיר מתנצלת על התקלה שאירעה שלא באשמתנו ופועלת להסיר מהמדפים ולאסוף את המוצרים מכל דרכי השיווק. הנהלת סלטי שמיר פועלת תחת סטנדרטים של איכות מחמירים ובינלאומיים ועושה כל שנדרש להבטחת איכות ובטיחות מוצריה".
משופרסל, שכאמור את סלטי המותג הפרטי שלה מייצרת סלטי שמיר, נמסר כי כל יתר סלטי שופרסל אשר מיוצרים על ידי חברת סלטי שמיר בטוחים לשימוש וכי הם פועלים בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות. עוד נמסר משופרסל - "יודגש כי סלטי המותג הפרטי שופרסל נבדקים באופן שוטף ומשווקים רק לאחר קבלת תוצאות בדיקות מעבדה תקינות. אנו נוקטים משנה זהירות והקפדה יתרה מתוך דאגה עליונה לבריאות הלקוחות שלנו ועל כן הוחלט על איסוף המוצרים. אנו מצטערים על אי הנוחות הזמנית". אלה המוצרים שבשופרסל מבקשים לאסוף:
כל מוצרי החומוס מותג שופרסל / יש, בטווח תאריכי תוקף 1/9/2016 – 18/9/2016
כל מוצרי טחינה  מותג שופרסל / יש, בטווח תאריכי תוקף 16/9/2016 – 3/10/2016
סלטי חצילים בטחינה מותג שופרסל / יש, בטווח תאריכי תוקף 1/9/2016 – 18/9/2016
ח"כ איציק שמולי, יו"ר שדולת הבטיחות: "משרד הבריאות חייב בבדק בית רציני מאוד. מדיניותו בכל הקשור להגנה על בריאות הציבור מפני מזון מזוהם מחוררת ולא יעילה. זהו האירוע השלישי שמתגלה בתוך כשבועיים, והגיע הזמן שמישהו שם יתעורר מיד לפני שיקרה אסון."
 
תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    מבצע- סלט+סלמונלה+קוליפורמים
    מבצע 1+2 14/08/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ונופש בבי"ח הקרוב....
    סגור
  • 13.
    ......מה קרה פתאום אצל כולם יש סלמונלה ?????
    אור 11/08/2016 13:29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כנראה שהלך הרבה זלזול וחפיפניות ... ועדת חקירה ולכלא כל האחראיים בגין הרעלה ...
    סגור
  • 12.
    פעם ראיתם הכנה במפעלים האלה נראה לכם ששוטפים ידיים.....
    שומר נפשו 11/08/2016 13:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לאחר שרותים
    סגור
  • 11.
    שקרניהו והרוטויילרים שלו
    פוקימון 11/08/2016 13:10
    הגב לתגובה זו
    1 5
    מטביעים אותנו בח... האזרח הישראלי דפוק בטחונית כלכלית ודמוקרטית כעת ומסתבר שגם תברואתית
    סגור
  • בכל אצלך דפוק וחרה.
    11-פוקימון 14/08/2016 12:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תגיד: מה אתה עושה במדינה שלנו? לך לך מארצנו וממולדתנו, וסע לערבות ברלין הנפלאות, או למישורי הג'האד האסלאמי, או לפלא היצירתי של הפלסטינים. תסתובב בעולם ותגלה - על אף הכל, כאן זה גן העדן (יחסית לסביבה העולמית), כאן זה "אמריקה". עזוב אותנו לאנחותינו. אתה באמת ילדון גלותי מפונק העסוק בפוקימונים. זו רמתך.
    סגור
  • 10.
    לסגור את משרד הבריאות ולנער ותוח מחדש לא בודקים כלום (ל"ת)
    תום 11/08/2016 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 9.
    האחריות על ראשה של שופרסל לא פחות מהיצרנית
    אין ארוחות חינם 11/08/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תמיד חשדתי בכל המותגים שנמכרים תחת המותג שופרסל, ותהיתי למה זול יותר מכל מוצר זהה אחר. והנה התשובה.
    סגור
  • 8.
    מהג'ונגל
    אוגלי מוגלי 11/08/2016 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש פתרון , חסון נגד סלמונלות כי כל מוצרי המזון נגועים בסלמונלות זה רק עניין של זמן שייחשפו עוד ועוד . אני בג'ונגל כבר מחוסן מצמחי מאכל מיוחדים שמכילים את האנטי סלמונלה וזה עובד . ממליץ לכולם לעבור לג'ונגל , אין פה ליצמן ויוניליוור ושופרסל ושמיר ו........(הבאים בתור לגילוי)
    סגור
  • מדינה מפגרת
    אזרח 11/08/2016 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 4
    רמת ההיגיינה והבקרה בייצור מוצרי מזון בארץ שואפת לאפס בהשוואה למדינות המערב . כך גם הפיקוח של המשרדים הממונים שהיו חייבים מזמן להקדים רפואה למכה . הבעיה העיקרית שכולם חושבים רק על רווחים וכסף ופחות על הציבור הסובל . אבל גם לציבור יש כוח , להימנע מקניות בחברות שמפשלות . שכל אחד ואחת שיישמו זאת מיד .
    סגור
  • 7.
    על ראש הגנב בוער הכובע
    אבג 11/08/2016 11:35
    הגב לתגובה זו
    5 0
    רק שלשום יתראיין מנכל שופרסל ובזחיחות דעת אמר שזה לא צריך לקרות ורמז שהיה מתפטר אם היה מנכלית יוניוור אז בבקשה הנה ההזדמנות שלו להתפטר
    סגור
  • 6.
    צרכנים יקרים שימרו על בריאות
    משפחתכם וילדיכם 11/08/2016 11:06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    המנעו מכל הזבל המוכן שנמכר לכם במחירים מפולפלים !! עברו לצריכת מים ירקות ופירות , חומוס וטחינה הכינו בביתכם , שימרו על בריאותם וכיסכם !!!
    סגור
  • 5.
    נדמה לי שתחינת "הנסיך" שייך ל"בני דודים" (ל"ת)
    גיל גמש 11/08/2016 10:50
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טחינה
    שמואל 11/08/2016 14:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל יצרני הטחינה בארץ הם בני דודים
    סגור
  • 4.
    הדלפה לתקשורת בחסות יוניליוור
    אט 11/08/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    משרד היחצ חיפש סלמונלה בכל המוצרים במשק
    סגור
  • 3.
    צריך ועדת חקירה על הרשלנות פושעת של משרד
    מדינת חלם 11/08/2016 10:00
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הבריאות והעומד בראשה. איך לר בודקים ת החברות האלו.מרעילים את הילדים שלנו. כולנו כבר נגועים בחיידקים האלה. צריך מיד לבטל רישיון עסק
    סגור
  • 2.
    סלמונלה? תערובת מרגרינה מלח וכימיכלים מסוכנים זה מדאיג
    הנסיך 11/08/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סלמונלה הכי פחות צריכה להדאיג את מי שמאכיל את משפחתו וילדיו במוצרים כאלו.
    סגור
  • 1.
    ק. מוצקין
    אלי 11/08/2016 09:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לפני חצי שנה קניתי חומוס מחברה זו בחנות שבמרכז נווה גנים הטעם היה של משחת שיניים מקולקלת זרקתי 1 קילו שלם ומאז הפסקתי לעולם לקנות מחברה זו הם פשוט מערבבים חומרים לא אכילים האמת הם לא אשמים האשם זה משרד הבריאות אף אחד לא לוקח אחריות במדינה הזו שר הבריאות וכל הדרגים תחתיו מלבד הפועלים הפשוטים צרכים להתפטר
    סגור