אדם שלא הורשה להכניס בקבוק מים למופע של סיינפלד בת"א הגיש תביעה על סכום אסטרונומי - מה חשב על זה השופט?

מכירים את זה שמבקשים מכם לזרוק את בקבוק המים בכניסה למופע? תביעה שהגיעה לשופט אורנשטיין
ג'רי סיינפלד, צילום: גטי אימג'ס ישראל
כנראה שזו מאותן תביעות מוזרות משהו שמגיעות לבתי המשפט. בדצמבר האחרון הגיע לישראל הקומיקאי ג'רי סיינפלד להופעה בהיכל מנורה מבטחים שביד אליהו. אל ההופעה הגיע אדם שביקש להיכנס עם בקבוק מים מינרלים שהביא איתו, אלא שהשומרים בכניסה לא אפשרו זאת ולכן אותו אדם נאלץ לזרוק לפח את הבקבוק אותו הביא ובתוך ההיכל לקנות בקבוק מים חדש - לטענתו במחיר מופקע. עד כאן סיטואציה די מוכרת ואפילו די מעצבנת. רק שאותו אדם החליט להגיש תביעה. על בקבוק המים שנאלץ לזרוק, בנוסף לבקבוק שרכש במזנון ההיכל. מה סכום התביעה? 2.76 מיליון שקלים, שכן מדובר בתביעה ייצוגית.
איך חישב אותו אדם את הסכום? הוא העמיד את התביעה האישית על סך של 115 שקל שמבוסס על עלות בודדת של בקבוק מים בסך של 5 שקלים אותו רכש לפני הגעתו לאירוע, בתוספת רכישת בקבוק מים במזנון ההיכל בסך של 10 שקלים ולכל אלה יש להוסיף פיצוי בגין "עגמת נפש ורגשות שליליים עקב תסכול, אי נעימות וכעס" בסך של 100 שקלים. התובע הכפיל את הסכום (115 השקלים) ב-24 אלף הצופים שהגיעו למופע וכך הגיע לסכום של 2.76 מיליון שקלים. סכום אותו הוא מבקש לאשר לצורך תביעה ייצוגית.
מפיקי האירוע טענו מצידם כי הם יידעו את כל רוכשי הכרטיסים מבעוד מועד לרבות על גבי הכרטיס על האיסור להכניס בקבוקי מים להיכל, איסור שנובע גם מדרישת הנהלת ההיכל מטעמים בטיחותיים ושלא מיוזמתה; אין למשיבה כל טובת הנאה מהמכירה של השתייה במזנונים שבהיכל שכן אלה נמכרו על ידי זכיין של הנהלת ההיכל; הוצבו בהיכל קולרים של מים קרים כך
שלא היה צורך בכלל ברכישת מים במזנונים, וחוץ מזה - המפיקים טענו כי במזנונים בכלל לא נמכרו בקבוקי מים על כוסות מים חד פעמיות שסך המכירה הכולל בהן עמד על 25,000 שקלים בלבד באותו הערב.
מה חשב על זה השופט אורנשטיין?
ראשית הבהיר אורנשטיין בהחלטתו כי לא הגיוני לבקש החזר גם על הבקבוק שנאלץ אותו אדם לזרוק וגם על הבקבוק שרכש לאחר מכן - שכן מדובר בפיצוי כפול (למעשה כך יוצא שאותו אדם בכלל לא משלם על המים שרכש). כלומר בתור התחלה צריך להפחית מסכום התביעה את ה-5 שקלים של הבקבוק שאותו זרק. שנית אמר כי שאין לקבל את עמדת התובע כאילו לכל הצופים במופע נגרם הנזק הזה, שכן יש כאלו שבכלל לא באו עם בקבוקי שתיה (נוכח הפרסומים). שלישית ציין כי יש את אלו שרכשו כרטיסי VIP ובכלל לא נדרשו לשלם עבור השתיה, רביעית ציין שבהיכל היו קולרים כך שניתן היה לשתות בחינם. ולעניין זה כתב כי כל אלו גורעות במידה ניכרת מהיקף הנזק הנטען לקהל הצופים.
אבל בסיום ההחלטה אורנשטיין נשמע כעוס ביותר. וכך הוא כותב: "אין ספק שהכלי של תביעות ייצוגיות הוא מכשיר עוצמתי שיש ליתן לו את המעמד הראוי. עם זאת יש למנוע הגשת תביעות מופרזות, מנופחות וסרק, ובהינתן שהתביעות אינן מחוייבות בתשלום אגרת בית משפט בהבדל מיתר ההליכים האזרחיים הנדונים בבתי המשפט. לעניין זה נבהיר שהתביעות מחייבות את הנתבעים להידרש לעלויות הגנה ניכרות ושמטבע הדברים, בסופו של דבר הצרכן הסופי הוא שיישא בהן. יש בכך גם לגרום לבזבוז זמן שיפוטי שלא לצורך וכן לפגוע באמינות המוסד החשוב של תובענות ייצוגיות".
ועוד הוסיף אורנשטיין כי "שותף אני לדעה שיש מקום לבחון להציב בלמים ראויים שיימנעו הגשת תביעות ייצוגיות שהן תביעות סרק כמו גם תביעות מופרזות."
סופו של דבר שאורנשטיין העביר את המסר וגם העביר את התביעה לבית משפט השלום.
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    לא BB , לא קונה! (ל"ת)
    סמי בלי סוסו 08/08/2016 17:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    אני מסתובב עם בקבוק מים בכל מקום וחסכתי אלפי שקלים
    האיש והבקבוק 08/08/2016 17:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקבוק מים מינרליים קטן מהבית חוסך: כ 200 שח לחודש ולאורך השנים אלפי שקלים. חוסך: זיהום של בקבוקים ועמידה בתור לקנות מים. כל מקום עם קוּלר אני ממלא, בלי לבזבז כוס חד פעמית. שותה מתי שבא לי וכמה שבא לי. ואם אסור מחביאים אותו - מה הבעיה אם אוסרים הכנסת שתיה, אז יש להטיל פיקוח על מחיר המים, כי אז יוצרים בתוך האולם מונופול עם מחיר לא תחרותי.
    סגור
  • 17.
    חצי גמר גביע. 6 שעות ללא מים!!!
    קליפ 08/08/2016 13:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסדרנים האלימים אוסרים הכנסת שתיה ומזון ביתי אייכותי כדי לאלץ את היהודים לרכוש מזון זבל במחיר מופקע!! האם השופטים הם הרע האנושי בעלות של מאות אלפי ש"ח כל חוש!!! השופטים מרחיקים אבות נורמטיבים מהילדים. השופטים חסרי שיקול דעת. בזבוז של מאות אלפי ש"ח לחודש. כל עוד הם מבצעים את מדיניות השמאל ( שחרור 1000 מרצחי יהודים) אז התקשורת הנוכלת סותמת את פיה....רק אהבה מביאה עוד ילדים!
    סגור
  • עוד אחד ששוכח שהימין בשלטון כבר 40 שנה
    משה 09/08/2016 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני לא רוצה לכתוב כלום על המשכל שלו. כמו הראל סגל, הוא מאשים את השמאל. למה לא בונים בירושלים ? למה לא מבצעים טרנספר לערבים ? למה לא בונים בהתנחלויות יש ממשלת ימין .
    סגור
  • 16.
    בית המשפט ושופטיו הן הסכנה האמיתית לדמוקרטיה בישראל !!!
    הנצ 08/08/2016 11:47
    הגב לתגובה זו
    8 0
    רבותי נתקלתי בלא מעט מקרים ששופטים מתחילים לחשוב שהם בחזקת אלהים בצלם בני אדם. ישנו המחוקק המחוקק חוקים פשוטים וברורים ומה השופטים עושים נותנים לזה פרשנות הסותרת את החוק ! מה המשמעות שהשופט מעל החוק אבל חישבו רגע בעצם השופט לא מעל החוק הוא עבר על החוק ולקח את החוק לידים !!! בקיצור במסגרת ההגנה שנותנת לו החוק הוא עברין שאי אפשר להרשיעו יעשה טוב המחוקק ויקבע בית ספר לשופטים אמות מידה , מבחנים לקבלה , מבחנים תקופתיים , עדת ביקורת , מוסדות לבירור על שגיאותיהם (מה הם לא בני אדם כמוני וכמוך) ויפה שעה אחת קודם תקנו אותי עם אני טועה יום נעים
    סגור
  • 15.
    רעיון
    אנרכיסט 08/08/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תביאו מהבית בקבוקים גדולים מלאים ותזרקו אותם לפח לפי דרישת השומרים.
    סגור
  • 14.
    השופטים גנבים ברשיון. פנסייה מושחתת
    אזרח 08/08/2016 10:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    רק השופטים מורישים לנקבה שלהם פנסייה מלאה לכל החיים.על חשבונך.גולש פראייר.וכן...גם הנכדים זוכים להמשך שוד הפנסייה!!!
    סגור
  • שכר או שוחד
    גרשון 08/08/2016 14:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזה שכר ותנאי פנסיה יתחילו שופטי ישראל לקבל שוחד אה?
    סגור
  • שכר השופטים זה שוד הקופה
    קובי 08/08/2016 12:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפני כ-10 שנים התגלה כי קרן השופטים מנכסת לעצמה מליוני שקלים שהצטברו אצל האפוטרופוס הכללי. כספים אלו שימשו לצורך נופש ובילויים של השופטים המסכנים.... פשוט חוצפה
    סגור
  • 13.
    כבוד השופט החמיץ הזדמנות להיכנס להיכל התהילה
    YL 08/08/2016 10:17
    הגב לתגובה זו
    6 1
    צר לי שכך החליט כבוד השופט האם החלטתו נובעת מ ניתוק המצב הכלכלי של אדם מן השורה? או....... שעומס התיקים המונחים לפתחו גרמו ל החלטה עגומה זו מה נשאר לנו???? הליצנים מ כנסת ישראל אבל מי ש מפחד מ ***הצל*** לא יעז להתעסק עם מים חיים
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    כריות במילוי לשלשת
    תלמה 08/08/2016 09:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מותר להכניס להיכל קורנפלקס?
    סגור
  • 11.
    בתי המשפט השופטים צריכים לזרוק מכל המדרגות תובעי סרק
    יפה 08/08/2016 09:09
    הגב לתגובה זו
    4 6
    שכל מטרתם להתעשר על חשבון כולנו.
    סגור
  • 10.
    ניסו להתעשר
    ישעיהו 08/08/2016 08:49
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שני טמבלים התובע ועוה"ד שיעץ לו
    סגור
  • 9.
    שוב התייקונים מנצחים (ל"ת)
    צימר 08/08/2016 08:39
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 8.
    השופט מדבר שטויות ומנותק מהאזרחים
    עידן נוריק 08/08/2016 08:24
    הגב לתגובה זו
    10 5
    מניעת הכנסת חפצים (להוציא, אולי, חפצים מסוכנים) למקומות היא פגיעה מהותית בחופש הקניין של בעלי כוח (מארגני מופע שאתה רוצה להגיע אליו), וחבל שהשופט לא מבין שמחובתו לעזור למנוע פגיעות כאלה בציבור. העלות לא תתגלגל לציבור, בשונה מטענת השופט, כי בהופעה הזו כבר נגבה התשלום, ובהופעות עתידיות ינהגו לפי פסיקתו (כמו שיוצא עכשיו - ימשיכו להכריח אנשים לזרוק אוכל שהביאו מבחוץ. כי השופט אורנשטיין תמך בבעלי ההון)
    סגור
  • 7.
    השופט מנותק שמקבל עשרות אלפי שקלים לחודש ממשלם המיסים
    אחד 08/08/2016 08:12
    הגב לתגובה זו
    11 9
    עם ג'וב מובטח שמשלם עשרות אלפי שקלים לחודש על חשבון משלם המיסים ופנסיה תקציבית דומה , מאוד קשה לו להבין מה הבעיה לשלם על מים , מוצר בסיסי, עשרה שקלים. הוא ודומיו הם בין האחראים למצב שבו עסקים דופקים את הציבור בישראל עם מחירים מופקעים.
    סגור
  • 6.
    לבתי המשפט לא צריכים להגיע תביעות מיוחדות או קלאסיות ,א
    זמבורה 08/08/2016 07:42
    הגב לתגובה זו
    7 1
    פשר גם תביעות פשוטות בית המשפט אמור לייצג את כל חתכי האוכלוסיה גם את החכמים וגם את הטמבלים
    סגור
  • 5.
    כותב את זה שופט שמשתכר קרוב ל-70 אלף ש"ח בחודש
    שופט שופטים 08/08/2016 07:42
    הגב לתגובה זו
    16 8
    ולא מבין למה זה מעצבן לשלם על פאקינג בקבוק מים עשרה שקלים. לכו תנסו להסביר לו.
    סגור
  • 4.
    אורנשטיין אביר השחיתות
    אזרח ישראלי 08/08/2016 06:25
    הגב לתגובה זו
    5 9
    אם זאת תביעת סרק תפסול אותה ותחייב את התובע. אם אתה לא מעז לפסול אותה כי יש לה בסיס אל תשתמש בסיינפלד להפחיד אזרחים שומרי חוק מלעמוד על זכויותיהם. דמיקולו
    סגור
  • 3.
    לא ברור למה השופט לא חייב את התובע
    שי 08/08/2016 00:44
    הגב לתגובה זו
    6 2
    בסך עשרות אלפי שח שנדרשו לתשלומי ההגנה. חוצפה ישראלית וחוסר החלטיות של שופטים יגרמו לאלפי תביעות סרק. מי משלם בסוף. אנחנו הציבור. את משכורתו המיותרת לכאורה של כבוד השופט. ובתורים אינסופיים לדברים רציניים.
    סגור
  • לתביעה יש בסיס
    אזרח 08/08/2016 08:20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לכן השופט נזהר. בעיקר לאחר הפאשלה התקדימית שלו בעסקת לבייב ואפי פיתוח. השאר זה סתם דיבורים ויחסי ציבור. בפועל ההחלטות של השופט הזה חלשות ןהזויות
    סגור
  • 2.
    לדעתי תביעה מוצדקת.
    השפוט טועה 08/08/2016 00:24
    הגב לתגובה זו
    14 3
    נמאס מזה שמכריחים לקנות מים משלהם. זה לא בטיחות כי ניתן להכריח כל אדם לקחת שלוק מהמים שלו לפני שנכנס לאולם.
    סגור
  • 1.
    החום והשפעתו
    רוני 07/08/2016 22:44
    הגב לתגובה זו
    5 1
    משעמם לבן אדם
    סגור
  • משעמם לך אולי
    אזרח 08/08/2016 08:21
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כל הכבוד לכל מי שאכפת לו.
    סגור