ועדת השחרורים - קצב לא ישוחרר מוקדם מהכלא

 |  (22)
משה קצב, צילום: גטי אימג'ס ישראל
ועדת השחרורים דנה היום בשחרור הנשיא לשעבר משה קצב שנאשם באונס ובעבירות מין והכריעה כי הוא יישאר בכלא. "מן הראוי שהאסיר ימשיך בהליך טיפולי תוך כדי מאסרו ואם יעשה כן, יוכל להתייצב בפני הוועדה בתוך שישה חודשים מהיום, מבלי צורך להגיש בקשה לקיום דיון חוזר", נכתב בהחלטת הוועדה.
קצב התייצב היום בפני ועדת השחרורים לאחר שהרשות לשיקום האסיר הציגה חוות דעת חיובית כי ניתן לשקמו מחוץ לכותלי בית הסוהר - וזה השינוי המשמעותי מאז בקשתו האחרונה של קצב להשתחרר מוקדם - אז הרשות לא האמינה שאפשרי לשקמו למרות שאינו מודה במעשיו או מביע חרטה עליהם.
נציין כי לקראת ההתכנסות של ועדת השחרורים התראיין עו"ד של קצב יהושוע רזניק לאמנון סופר ברדיו FM101.5: "הרשות הפעם אמרה שיש אפשרות לטפל בו מחוץ לבית הכלא. היא בנתה תכנית שיקומית, היא בנתה תכנית טיפול, בעוד שהוועדה הקודמת של הרשות לשיקום האסיר סברה שנוכח אי ההודעה ואי קבלת האחריות אי אפשר לתת לו טיפול. (...). גם המטפלים השיקומיים סברו שיש תכנית, טיפול שיקומי, גם לאחרים מכחישים, בבתי כלא מסוימים זה קיים. (...). זה כבר היה צריך להיות מזמן הטיפול בהכחשה כי הוא היה יכול לצאת ב-30 אלף קנס ומאסר על תנאי, אבל הוא עומד על שלו."
בחודש אפריל האחרון דחתה כאמור ועדת השחרורים את בקשתו של קצב להפחית שליש מתקופת מאסרו. הוועדה קבעה שם בין היתר כי עמדת הפרקליטות על כך שקצב לא קיבל אחריות על מעשיו ולא השתתף בתכנית שיקומית ו/או התנצל בפני הקורבנות. בתחילה אמר קצב כי לא יערער על ההחלטה ולבסוף הגיש ערעור וכן בקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן ריבלין. גם הערעור וגם בקשתו מהנשיא נדחו.
נזכיר כי קצב נמצא אשם בדצמבר 2011 ונדון ל-7 שנות מאסר בכלא מעשיהו בביצוע עבירות אונס, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית בשלוש נשים שהיו כפופות למרותו בעת שכיהן כשר התיירות וכנשיא המדינה, הוא אף הואשם בשיבוש מהלכי המשפט בעניינו.
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    רשעים גדולים בהרבה כן קיבלו קיצור והוא לא נבלות הגזימו (ל"ת)
    ט 09/08/2016 23:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • ביבי אנס כמעט מיליון ילדים וקשישים לעוני...
    ראיס-פוטין-טיל 400 10/08/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוכנית של ביבי "פתרון סופי-טבעי" בניצולי השואה...הצלחה כבירה-40 מתים כל חודש...רק ביבי יכול !!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 13.
    בית שמאי או בית הילל ?
    סיכום 07/08/2016 16:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כפי שפורסם היו מחלוקות רבות בין חברי וועדת השחרורים מבלי שנמסרו לציבור פרטים . זה לבד אומר דרשני ואי לכך הוועדה הייתה חייבת להכריע לקולה ולא לחומרה כי קצב נענש כבר קשות מכל היבט !
    סגור
  • פרסי-אנס הוא גם נקמן כמו אייטולות..זוכרים פעילותו
    ראיס-פוטין-טיל 400 10/08/2016 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האינטנסיבית נגד א' רביבו? השמצות-איומים...הוא בלבוש כבש ולמעשה זאב...קראו סיפורי אנדרסן-כפה האדומה-זה קצב המסוכן...
    סגור
  • 12.
    טוב מאד ,ולזרוק את המפתחות לים
    זרובבלה 07/08/2016 15:49
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שישאר בכלא ויביא עוד 20 עו"ד לזמר את מצוקותיו בשכר מליונים
    סגור
  • 11.
    את השודדת
    פאר 07/08/2016 12:23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מבנק למסחר שהעבירה 250 מיליון לפשע המאורגן שחררו. עכשיו היא תצחק כל הדרך לבנק בחו"ל .
    סגור
  • תאמינו לי ממקור ראשון-ממשלה כמפיה קיבלה את חלקה... (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400 10/08/2016 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    זה בגלל המוצא
    אפגני 07/08/2016 09:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קצב הוא ממוצא אירני ומתנקמים בו בגלל האייטולות והגרעין האירני . שום סיבה אחרת לא קיימת .
    סגור
  • 9.
    אטימות ורשעות
    משוא פנים 07/08/2016 09:05
    הגב לתגובה זו
    4 1
    תולדות המשפט בישראל מלאים במקרים שאנשים הואשמו ונענשו על לא עוול בכפם ואחרי שנים התברר שהם חפים מפשע על קצה המזלג אזכיר את מקרי הרצח של רחל הלר , רצח הילד דני בכרמל , רצח הילדה ראדה בגולן וגם בחלק ממעשי האונס שאירעו במדינה . בכל המקרים הללו ואחרים עשתה המערכת המשפטית ככל יכולתה למנוע את חשיפת האמת לאחר מתן גזר הדין ואם התהפכו היוצרות הרי זה בזכות כמה צדיקים שהתעקשו להגיע לאמת ! קצב לא זוכה , הוא נענש ובזאת שילם את חובו המעשים שעשה ראויים לגינוי שלא פוסק וזה לגיטימי , כמו כן נפל מאיגרה רמה לבירה עמיקתא . זכותו על פי החוק לקיצור שליש ממאסרו . הארכת מאסרו תוך דרישה שיודה באשמה הוא מעשה פלילי של מערכת מרושעת ואטומה קל וחומר על רקע חפויות של נידונים שהתגלו בדיעבד כמוזכר ואנשים שסבלו לחינם , יש לקחת זאת בחשבון . האמת פנים רבות לה .
    סגור
  • 8.
    בורים ותמימים
    בוריס 06/08/2016 21:55
    הגב לתגובה זו
    4 1
    את פסק הדין וגזר הדין קובע רק בית המשפט לאחר ששמע את הצדדים , ולא אוהדים או מתנגדים , ארגוני הנשים , הנאנסות והאספסוף עם הבוהן למטה למעלה כמו בימי רומא העליזים . בחוק ורק בחוק יש לכל אסיר הזכות לניכוי שליש בתנאי שעמד בקריטריונים של התנהגות טובה וקצב עמד בזה . וועדת השחרורים העמידה תנאי לשחרורו שיודה בעבירה שאותה הכחיש בבית המשפט ובזאת חרגה מסמכויותיה תוך הפרת החוק . מי שצריך להחזיר את הוועדה למסלול שיועד לה זאת מערכת המשפט עצמה שטוענת שהיא מבוססת על אשיות של צדק .
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    מדינת סטאלין
    אבסורד 05/08/2016 15:45
    הגב לתגובה זו
    6 3
    וועדת השחרורים תפסה את מקום בית המשפט ???????? נמצא אשם , נענש , נדון , ריצה , היה בסדר ......שחררו אותו תלמידי סטאלין ואידי אמין . באיזה רשות וסמכות אתם מעוותים את הדין ? עלוקות מוצצי דם מגעילות .
    סגור
  • 6.
    אין דין ואין דיין
    אשכנזי נאוטרלי 05/08/2016 11:56
    הגב לתגובה זו
    7 4
    קצב ריצה את מלוא העונש שנגזר עליו על ידי בית המשפט . אם רצו יכלו לקצוב לו גם 15 שנה ולא עשו כך . קצב התנהג בכלא למופת והוא זכאי על פי החוק לניכוי שליש ממעצרו . וועדת השחרורים זאת מאפיה שמקבלת הוראות מלמעלה מבחוץ . עכשיו פשוט מתעללים בו ובמשפחתו בגלל דברים אחרים שכלל לא קשורים לעבירה שעבר והמבין יבין . עכשיו דורשים ממנו להודות במעשים שעשה כתנאי לשחרורו . זאת דרישה שמנוגדת לחוק הוא נשפט ונענש כבר ולא חייב , הוא רשאי להמשיך לטעון שהוא זכאי , עד אחרית ימיו גם מחוץ לכתלי בית הסוהר . הדרישה העקשנית והמחוצפת הזאת של וועדת השחרורים רק מעידה שיכול להיות שעשו לו זובור גדול ומי שהוא מפחד שהעניין ייחשף . אין מנוס מהתחושה הזאת .
    סגור
  • הוא סירב להלביש בגדי אסיר, הוא מסרב להודות בפשעיו,הוא
    ראיס-פוטין-טיל 400S 05/08/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
    2 6
    גם לא עבר מערך התנזרות -מלהיות חולי מין אובססיבי...ראשו מלא בתוכניות ל-VENDETA A LA KORLEONE...רביבו-כש הוא ישתחרר תצדיידי בשומר ראש או גז פילפל...איש אכזרי בלי עקבות...
    סגור
  • 5.
    הוא טוען שלא היה אונס וגם העובדות מרמזות
    אלי 04/08/2016 22:54
    הגב לתגובה זו
    7 4
    הבעיה שהתבייש להודות ביחסים שהיו לו עם המתלוננות ושוב בגלל הבושה דחה הצעת פשרה חנינה ומכאן העניינים התגלגלו לרעתו בעיקר בגלל הצרמוניה של השמאל. מעשיו בהחלט אינם ראויים לנשיא אבל להתעלק עליו עד הסוף זו אובססיה.
    סגור
  • מניח שזה כואב...
    רועי 05/08/2016 11:26
    הגב לתגובה זו
    6 1
    להיות כל כך טיפש
    סגור
  • 4.
    אנס מתועב משה קצב לא צריך להיות משוחרר
    משה לא האנס 04/08/2016 18:45
    הגב לתגובה זו
    5 8
    מקומו בכלא. והעורך דין ציון אמיר שנכשל בכל פרמטר. ששיקר שכולם רוצים שמשה האנס ישוחרר, שסיפר סיפורים. הולך הביתה ומאשים חברות כנסת. לא את האנס המזוויע.
    סגור
  • סכנה ממשית למתלוננות...רק CASTRATO לפני השיחרור אסיר בר
    ראיס-פוטין-טיל 400S 05/08/2016 16:39
    הגב לתגובה זו
    3 3
    קראו בספרה הנהדר של אודליה כרמון על מעלליו של מנער כל בוקר בפניה את POLUSשלו...רביבו(א') תצטרך שומר-האיש נקמן-פרסי-קמצן-מסוכן לציבור גם כשישתחרר. זהירות-רק CASTRATO!!!
    סגור
  • דין אחד לכולם
    פרופורציה 05/08/2016 15:35
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הוא נשפט ונענש חאלס !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ריצה את עונשו לפי מה שקצב לו בית המשפט , היה אסיר למופת חאלס !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מגיע לו על פי החוק ניכיון שליש ממאסרו אז שיעשו את זה ולא יתעללו בו ובמשפחתו כמו בגרועות במדינות העולם . מה זה כאן ? גוואנטנמו ?
    סגור
  • 3.
    מה שבטוח שההחלטה מונעת מהצורך להימנע מהפגנות
    ועדת המשקשקים 04/08/2016 16:10
    הגב לתגובה זו
    3 4
    נגד הוועדה. נימוקי הועדה פשוט אדיוטים ולא אמינים בעיניי
    סגור
  • חולי המין הזה מסוכן לציבור-מפיונר...
    ראיס-פוטין-טיל 400S 05/08/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    2 4
    קראו את ספרה של אודליה כרמון-מזכירתו של קצב-אנס במשרד התחבורה...כל בוקר ניפנוף עם ה-POLUS...איומים והשמצות נגד רביבו(א')...קצב פרסי קמצן נאלח...מקימים בקריית מלאכי אנדרטה לכבודו...
    סגור
  • 2.
    בושה לדמוקרטיה הישראלית החונטה השלטת (ל"ת)
    HAKY1 04/08/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 1.
    מה בסך הכל עשה הנבל
    י. 04/08/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אדם עם ערכים נפשעים. איך העיזו לבחור בו לנשיא ? כולם ידעו מי האיש ובכל זאת בפוליטיקה שלאחר בחירות מצפצפים על הציבור. שיטת המימשל שלנו זקוקה למערכת חוקים אחרת ולמעורבות של הציבור הלא פוליטי בחלק מקבלת ההחלטות. אחוז הפוליטיקאים שסרחו גדול מאוד מאוד.
    סגור