כחלון ממשיך: "תוספת של עד 30% לשכר העובדים ברשויות המקומיות"

משה כחלון, צילום: ועידת ישראל לעסקים; תמר מצפי
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד חתמו לפני דקות אחדות על הסכם לשיפור דרמטי ומיידי בשכרם של כ-80 אלף עובדים מהרשויות המקומיות ברחבי המדינה. ההסכם נחתם בהמשך וכחלק מההסכמות שעוגנו בהסכם המסגרת בין יו"ר ההסתדרות לשר האוצר משה כחלון.
בראש ההסכם, החל על כל העובדים השייכים לדירוג המנהלי ולדירוג המח"ר, נקבע כי העובדים יקבלו תוספת שכר בגובה 6.3%. כמחצית מהתוספת תהיה שקלית והיתרה תינתן כתוספת אחוזית. התוספת תינתן בפעימות, בהתאם למועדים אשר נקבעו בהסכם המסגרת. הפעימה הראשונה נכנסה לתוקף החודש, כך שהעובדים ייהנו משיפור שכרם כבר במשכורת שתיכנס לחשבונם בתחילת אוגוסט. לפי ההודעה, "עובדים מסוימים אף יקבלו במסגרתן עד כ-30% תוספת מצטברת לשכרם".
על פי ההסכם, אוכלוסיות כגון מזכירוֹת בתי ספר, אבות בית/שרתים, פקחי חנייה וחשבי שכר יקבלו תוספת שכר נוספת של 10%. תוספת זו תיכנס לתוקף מינואר 2017. לצד זאת, כל העובדים החדשים (שהחלו עבודתם משנת 1999 ואילך) ונמצאים בתפקידי ניהול, יקבלו תוספת שכר של 2.5% נוספים.
שר האוצר, משה כחלון: "ההסכם משנה את השיטה שמנציחה את הרחבת הפערים החברתיים בחברה שלנו. במשך יותר מדי שנים העובדים שמשתכרים פחות קיבלו פחות ונשארו מאחור והחזקים הלכו והתחזקו. נושא צמצום הפערים החברתיים בישראל נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו וזה יתבטא בתקציב הקרוב".
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "הסכם זה הוא הוכחה שהסכם המסגרת הביא עמו בשורה של צמצום פערים, לראשונה מאז שהסכמי המסגרת יצאו לדרך. חרטתי על דגלי ועל פועלי את מטרת הגברת השוויון בכל סקטור וסקטור, ולראייה ההישגים אליהם הגענו עבור עובדי הרשויות המקומיות. אני מברך את יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד על דרכו ופועלו, מודה לשר האוצר משה כחלון על העבודה החברתית המשותפת וליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס על השותפות וההבנה שיש לצמצם את הפערים בחברה הישראלית".
תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    מאבטחים אין להם אבא ואמא עבדים
    יצחק 19/07/2016 09:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אים מאבטיחם של מוסדות חינוך שאין להם הכנסה חודשיים איך להתקיים ?
    סגור
  • 21.
    תוספת שכר לא תשנה
    שוקי 17/07/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שילמו משכורות רעב וקיבלו עובדים בהתאם כרגע אנחנו עם אותם עובדים , נראה לכם שבתוספת שכר ישתנו ? צריך להעלות דרישות כישורים ולגייס עובדים חדשיםבשכר גבוה דור ב' הפוך מהמוכר כרגע
    סגור
  • 20.
    כחלון תודה אתה נהדר דואג לחלשים (ל"ת)
    כחלון לראשות הממשלה 17/07/2016 10:29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 19.
    פשוט בושה
    בושה 17/07/2016 08:48
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ככה לא מצמצמים פערים והתוספת של ה 30 אחוז לשכר ככל הנראה תתבטא גם בפנסיה התקציבית שלהם מה שיגרום לי ולשאר "העבדים" האמיתיים במשק לשלם יותר מיסים. רוצה לדאוג לחלשים? הגיע הזמן לטפח באמת את העסקים הקטנים בישראל!
    סגור
  • בושה שאתה ציני ולא מעריך את השר (ל"ת)
    עם בלאי 18/07/2016 12:48
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • מה זה לטפח לאפשר להם לשלשם לכולם 25 שח לשעה? (ל"ת)
    אנטי חזירים 17/07/2016 11:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    כנראה שיש לך יועצים חרא ואת זה תראה בבחירות הבאות (ל"ת)
    משה 16/07/2016 21:02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 17.
    כחלון החברתי מה איתנו המורות שעובדות במשכורות מצחיקות (ל"ת)
    המורה כהן מחדרה 16/07/2016 16:13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • מתי תלמדו לפרגן לגלות סולידריות ולתת חינוך טוב? (ל"ת)
    דואגים לכל מי שאפשר 17/07/2016 10:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • קודם תחנכו תצראו איך אנשים נדחפים בתור (ל"ת)
    חינוך גרוע 18/07/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    מטריד אןתי האם העובדים ידעו על כך כשהם בנופש באית (ל"ת)
    אורן 16/07/2016 11:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    נגיע הזמן לשפר גם שכר התכנון והבנייה . (ל"ת)
    HAKY1 16/07/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    חוצפה באילת עובדי העיריה משתכרים הכי
    ליאור 15/07/2016 17:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הרבה ועובדים הכי פחות ....להם נותנים תוספת חחח בדיחת השנה .מגדיל תפערים ומספר סיפורים משכורת ממוצעת באילת 5500 שקל קולטים ואלה שמרוויחים 10000 20000 ושלושים עם פנסיה פצצתית ועבודה קבועה עם חופשות בשבתות וחגיםותנאים הכי טובים פשוט מקבלים תוספת שערוריה ממדרגה ראשונה פשוט חברי הכנסת שלנו פושעים.
    סגור
  • 13.
    איך איך הצבעתי לך איזה מטומטם הייתי . איך הצלחת לעבוד
    ביבי גם אתה אשם 15/07/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    9 4
    תאמין לי כחלון מגיע לך צלש אני כזה זהיר וכזה חשדן..ואתה הצלחת לסדר אותי ועוד אלפים כמוני שיצביעו לך....הלחץ "הורג אותך" ואתה לא מפסיק לעשות שטויות ...מחירי הדיור בשמים ואתה משחק בקק.... אני לא מבין אותך האם עובדי הרשויות מסכנים ?...בחיי אני לא מבין... קח את כול היועצים שלך ותלך האמת נמאס לי מהדיבורים ומהשטויות שלך אני ימני וכנראה בבחירות הבאות עדיף שהלך לים גם אתה נמאסת וגם ביבי שיושב ושמח שאתה נכשל .....
    סגור
  • אתה כזה מטומטם אתה מבין מה זה אלטרנטיב? (ל"ת)
    עוד כמה שקלים עוזר 15/07/2016 19:47
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 12.
    צריך לזרוק כאילו כלכלנים בפועל חזירים (ל"ת)
    כחלון מלך 15/07/2016 10:24
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 11.
    צריך לזרוק את כחלון (ל"ת)
    רק נזק 15/07/2016 00:12
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור
  • 10.
    איזה מלך חזירי הבורסה האגואיסטים מתפוצצים (ל"ת)
    כחלון לראשות הממשלה 14/07/2016 19:24
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • תשמע ותבין טוב כחלון כישלון המאה אפס ולא יעזור לו כלום
    תשמע טוב 15/07/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    4 5
    בבחירות הבאות הוא טס הביתה....... אפס מנדטים הבנת ?
    סגור
  • 9.
    כחלון ויחימוביץ הם היינו הך. מחזקים את החזקים
    כחלוניזים 14/07/2016 18:07
    הגב לתגובה זו
    9 6
    יחימוביץ עשתה מלחמה נגד כיל וכחלון שמנמנע בגז הפגין שרירים נגד כיל. שלא יחשדו בו שהוא מגן העשירים. כחלון מדושן עונג מרוצה מעצמו כל כך. ועל כך נאמר הגמל לא רואה את הדבשת שלו. השלטון הזה צריך לעוף כבר כי הוא מושחת ופופוליסט הגדילו מיסים על הבורסה כדי לממן את החזקים בושה וחרפה ונבזות. ביבי הביתה יחד עם כל חבורת הזבלה שלו
    סגור
  • וואי איזה מטומטם הוא דואג לעם (ל"ת)
    כחלון הגבר 15/07/2016 11:10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 8.
    לא מגיע לאף אחד שם שקל! במיוחד מחלקת הנדסה
    עיריית פ"ת 14/07/2016 18:05
    הגב לתגובה זו
    8 1
    לא מתפקדים בכלל. עיריה שהיא שערוריה ואף אחד במדינה לא עושה כלום לתקן מה שקורה שם. אף אחד לא רוצה להתקרב לעיריה הזאת. הם לא עונים למכתבים. הם נותנים תשובה ע"י המזכירות בע"פ כדי שלא יהיה אף הוכחה. התנהגות של פושעים וראש העיר שם מחמם כסא ותוקע את הבניה במרכז העיר בושה וחרפה
    סגור
  • 7.
    עוד מושחת...
    idoshay 14/07/2016 16:10
    הגב לתגובה זו
    7 1
    בבקשה הנה ההוכחה שהחייכן הבלתי מובן מושחת לא קטן כמו כל הממשלה...
    סגור
  • 6.
    זה לא להאמין!! עובדי המדינה עם הכי פחות יעילות (ל"ת)
    ותודעת שירות!!!!!! 14/07/2016 15:53
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 5.
    בכיוון הנכון, אבל לא מספיק
    ד"ר משה פרץ 14/07/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    2 4
    חצי מהתוספת תהיה שקלית והיתרה תינתן כתוספת אחוזית, זה מאיט את הגדלת הפער אבל מנציח אותו, אבל עצם שינוי המגמה מבורך. מאז שקמה ההסתדרות, היא תבעה שהתוספות ישולמו באחוזים. זה כמובן היטיב עם הוועדים החזקים, ובעיקר עם ראשי הוועדים המשתכרים סכומים גבוהים יותר מכלל העובדים. תוספת זו נתנה הרבה לחזקים ומעט לחזקים, והגדילה את הפער. על מנת להקטין פער יש לתת תוספת קבועה לכולם.
    סגור
  • ד"ר פרץ משה ממש ממש צודק. צריך לתת תוספת קבועה
    ד"ר במדעי הבולשיט 14/07/2016 18:10
    הגב לתגובה זו
    2 4
    לכוווווולם. ואז זה פשוט ינציח את הפער. איזה כיף שיש לנו ד"ר כמו טרכטנברג ההרסני, שטייניץ הגנב ועוד כל מיני דוקטורים שגורמים נזקים וחושבים שהתואר ד"ר שווה יותר מנייר טאולט
    סגור
  • 4.
    סייעות בגנים
    דודו 14/07/2016 15:37
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עבודת קודש במשכורות מביאות,מה אתם?
    סגור
  • 3.
    הזוי.. ומה עם העובדים הסוציאלים? (ל"ת)
    בן 14/07/2016 15:20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 2.
    כחלון תתפטר. מזה כל התוספות האלה?? מה נפלת על הראש? (ל"ת)
    אני 14/07/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
    12 3
    סגור
  • מה כואב לך חזיר אתה אוהב עבדים? (ל"ת)
    כחלון הגבר 15/07/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • בועת נדלן + מיסים על הבורסה . בגלל זה הסוציאליסט
    יש לו עודף כסף 14/07/2016 18:11
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הכייס לא רוצה להוריד מס על הבורסה. הוא קונה את השלטון בכספנו.
    סגור
  • 1.
    עובדי הרשוייות המקומיות ממש מסכנים! צורה לנו!
    כחלון חברתי לעשירים 14/07/2016 15:13
    הגב לתגובה זו
    19 1
    העשירים - עובדי הרשויות המקומיות - מתחילים ב 8 עובדים אפס עם כוס תה והולכים ב 4 אחהצ - מקבלים תוספת למשכורתם רק כי מאחוריהם עומדים וועד חזק והסתדרות חזקה המגינה על העשירים. זה צמצום פערים ? הצחקת אותנו כחלון. זו התרפסות! איפה עובדי הצווארון הכחול בפריפריה? במקומכם לא הייתי שותק!!
    סגור