21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
יללכ רודמ

מדור כללי

מדור כללי

תויגתב יכה
הכי בתגיות

המצביעים מתחרטים: "לא חשבנו שהקול שלנו באמת ישפיע, היינו בטוחים שבריטניה תישאר באיחוד האירופי"

 |  37
מ-Brexit ל-Bregret
Share
פחות מיומיים עברו מאז שתוצאות משאל העם בבריטניה זעזעו את העולם, ונראה שלא מעט מהמצביעים כבר מתחרטים על ההצבעה שלהם. ביום שישי בבוקר הוכרע - כ-52% הצביעו בעד עזיבת האיחוד האירופי, ומאז השווקים הפיננסיים גועשים, בפוליטיקה ממש לא פחות רגוע ודיוויד קמרון לקח אחריות והתפטר, וברשתות החברתיות סוער כמעט כפליים - בעיקר לאחר שמסתבר שהמון מצביעי Leave הודו - הם לא באמת חשבו שהקול שלהם ייספר, ולו המשאל היה נערך שוב - הם היו מצביעים אחרת.


הספין המוזר כבר מקבל ביטוי ברשתות החברתיות ובאתרי התקשורת ברחבי העולם, והוא מכונה בעיקר Bregret, במשמעות של Britain Regret. לפי אתר Independent הבריטי, מפעילי קלפיות קיבלו שיחות לא מעטות ממצביעים ששאלו אם הם יכולים לשנות את הצבעתם אחרי שהם הפנימו בבוקר שישי למה הם גרמו.

"המציאות בעטה לנו בפנים הבוקר, הייתי חוזרת לקלפי ומשנה את ההצבעה שלי", אמרה לITV הבריטי סטונדטית שהצביעה לעזוב, שדיווחה כי גם משפחתה וחבריה מצטערים על הבחירה שלהם. אחרים אומרים שהיו משנים את הצבעתם לאחר שראו את החלשות הפאונד הדרמתית ואת מצב השווקים בעולם, ובעיקר אחרי שקמרון באמת ובתמים התפטר, בשונה נניח מראשי ממשלות אחרים שייתכן שאנחנו מכירים, אך לא ממהרים לקחת אחריות על הכשלונות שלהם.טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, אמר כי "רבים ממצביעי ה-Leave ראו את זה כאקט מחאתי, אבל לצערי - זה היה קול מכריע". ולא רק מחאה - רבים טענו שהם הצביעו סתם, כי הם לא באמת חשבו שהקול שלהם ישפיע כי הסקרים הראו שהרוב בעד הישארות באיחוד, ונראה שאותם הסקרים גם גרמו למצביעי ה-Remain להישאר בבית "כי גם ככה ננצח".אחת מהתרומות העיקריות לחרטת המצביעים היא כנראה נסיגתו של נייג'ל פרג', מוביל מחנה ה-Leave, משתי אמירות שגרמו למרבית הבריטים לתמוך בו: שיעצור את ההגירה ושיממן את רשות הבריאות הלאומית בכסף שהוקצה לאיחוד האירופי. חלק מהמצביעים טענו שהמחנה צמח על בסיס שקרים, וחלק טענו כי "שדדו" מהם את זכות ההצבעה.

כרגע מתארגנת עצומה להצבעה נוספת, אך הסיכויים שהיא באמת תצא לפועל קלושים. אגב, אי אפשר שלא להיזכר באותן בחירות שבהן מפלגת הגמלאים פתאום קיבלה מנדטים אחרי שיותר מדי אנשים הצביעו לה "בשביל הקטע", ואעז להזכיר גם את יש עתיד ויאיר לפיד שבטח לא ציפו לכמות מנדטים העצומה שקיבלו, אבל את אחוזי החרטה טרם מדדו בארץ.

צפו במצביעים המתוסכלים מביעים חרטה:

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

37 תגובות ב-28 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
28 יובל 29/06/2016 09:29 רגע רגע, מה קורה עם טוני בלייר "נציג האיחוד האירופי"
לענייני סגירת מרפסת בכפרים בדואיים וכו' האם הוא הופך למובטל עכשיו? כי העובדה שהבן שלו קיבל מליונים על "ייעוץ" ללוב לא גרמה לו לחשוב על ניגוד עניינים. מה קורה עכשיו?
27 משה 28/06/2016 12:35 זה מה שיהיה בארה"ב
מעניין כמה התחרטו על הבכירה שלהם אחרי שארה"ב תבחר בטרמף
26 בא 26/06/2016 11:19 כמה עיתונאים שמאלנים חלשלושים מצאו שיטה לערער על החלטת
הרוב , 44 מליון אנשים לא טועים, מי שטעה אילו אבותיכם הוויקינגים ................אם היו יודעים שיהיו להם צאצאים שמאלנים בוגדים וחלשים כמוכם............זה לא היה קורה .
25 אזרח 26/06/2016 11:01 הכתבה תישאר כאן לנצח (ל"ת)
24 דור 26/06/2016 10:54 יכול להיות שהם כאלה מטומטמים?
חזרו ודחפו להם לראש את כל מה שצפוי לקרות אם תהיה פרישה, שום דבר לא חדש להם. איך אפשר להגיד עכשיו שלא הבינו?
יובל 29/06/2016 09:30 בהחלט כ- 45% מהם די סתומים שרצו להצטרף לאיחוד הכושל
ולשלם ליוונים ולספרדים על הכשלונות העסקיים שלהם בשעה שהם נאלצים לקלוט דאא"ש בפקודת גרמניה ולשנות את הרכב המזון שלהם כפקודה מבריסל. ממש לא מבין את ה- 45% האלו.
23 דודו 26/06/2016 10:33 לא מדויק
הסקרים ניבאו תוצאה צמודה, היה ברור שכול קול משפיע.
22 יהונתן 26/06/2016 08:00 דמוקרטיה
כשדמוקרטיה אינה מתאימה לתקשורת מגלים שהעם טעה. מה עם כל האנשים שרצו לעזוב את האיחוד והחליטו שלא הא להם להצביע - למה לא מראיינים גם אותם. אם הם גם היו מצביעים הרי אחוז המצביעים לעזוב היה גבוה יותר.
21 הגזמתם 26/06/2016 07:50 מצאו כמה מתחרטים עשו מזה כותרת פחחח
למה שלא תעשו כותרת ממצביעי כחלון, בוז'י וביבי? תאמינו לי שלא בעיה למצוא כאלה
בא 26/06/2016 11:22 בוזי רק חולם שהאמריקאים יתקינו לו טלפון אדום עם קו ישר
מהבית הלבן , וככה אפילו אם הוא רץ לשירותים הוא יכול לקבל אישור . או אם הוא רוצה לעשות משהו , סוף סוף , עם אישתו אז גם ....
20 מפסיד בפוקר 26/06/2016 07:44 אומר בוא נעשה משחק חוזר . כי סתם צחקתי ולכן הפסדתי (ל"ת)
19 אבי 26/06/2016 03:14 הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם (ל"ת)
18 ש בר חיים 25/06/2016 23:09 משאל עם זה תפיסה מוטעית של דמוקרטיה
דמוקרטיה היא שיטה נהדרת שהעם מחליט לעצמו אבל החלטה יכולה לבוא מתוך הכרה והבנה אין מצב לתת החלטה ביידי מי שאינו מבין על מה הוא מחליט ולכן דווקא בהחלטות החשובות יש למנות ועדה לאומית המורכבת מכל שכבות העםשהיא תדון בעניין בצורה מעמיקה ותפרט את ההשלכות הצפויות מכל מהלך ותניח את המסקנות בפני הפרלמנט ושם יתקיימו בחירות חשאיות זו דרך דמוקרטית יותר טובה וראויה
17 ש בר חיים 25/06/2016 22:51 הרחבת הדמוקרטיה לעם זה אסון
כאשר מנסים להיות מאוד דמוקרטיים ולתת לעם הפשוט להחליט בתחומים שאין ולא יכול להיות תמונה כוללת אז התוצאה נראית עגומה יותר נכון היה שהפרלמנט הבריטי הוא שיקבע ויחליט על סמך ועדה בלתי תלויה שתורכב מאנשים אנטליגטיים ומביני עניין שהם מייצגים את כל שכבות העם והם יביאו המלצות מראיה רחבה ויגישו אותם לפרלמנט שהם אלו שיקבעו לבסוףכאשר נותנים להמון העם שאין להם את הכלים האמיתיים לקבל החלטה גורמים נזק לעם וזה לא טובת העם
שמטוב 26/06/2016 06:43 נו באמת, ככה הפוליטיקה האמריקאית השחיתה את הכלכלה
נתנו לחכמים (כאילו) להחליט החלטות נבונות והם גנבו את כל הקופה לעצמם. העם הפשוט לא משחק במילים מתוחכמות, משחק במילים מתוחכמות כדי לבלבל את המוח הוא משחק של נוכלים. העם הפשוט מסתכל בעובדות הפשוטות ואם הן נראות לו עובדות רעות הוא מתנגד להן. כנראה שהעם הפשוט הרגיש שהוא לא מרוויח מהאיחוד, אולי רק הבנקים וספקולנטים בבורסה - לכן הוא מאס במצב.
16 אא 25/06/2016 22:37 האיחוד האירופי צריך להתפרק (ל"ת)
15 אא 25/06/2016 22:36 כל מדינה צריכה להתנהל כלכלית באופן. עצמאי (ל"ת)
14 אא 25/06/2016 22:34 תוצאות טובות לעולם בטווח הארוך (ל"ת)
13 י. 25/06/2016 22:02 סוקרים לא מקצועיים וראש ממשלה שחי באשליות
התוצאה שהתקבלה מנוגדת לרצון רוב העם. לא הכינו מנגנון לטיפול במצב זה. בכיה לדורות אם לא יתוקן. לא יאמן מה שזה עלול לגרום בעולם כולו.
שמטוב 26/06/2016 06:38 אתה נציג העם ? אתה מדבר כמו יצחק בן אהרן
יצחק בן אהרון אמר אחרי המהפך של 1977 שהעם טעה לכן צריך להחליף את העם.
12 יעקב 25/06/2016 21:46 ראשי ממשלות אחרים שאנחנו מכירים ? חתיכת חרא עלובה (ל"ת)
מראה שבקיר 26/06/2016 10:59 אם אתה רוצה לראות חתיכת חרא תסתכל במראה (ל"ת)
רגע 26/06/2016 08:55 שאני יבין... אתה טוען שביבי לא נכשל?
אתה טוען שהוא לוקח אחריות על הכשלונות שלו? חמוד אתה ותמים
דודו 25/06/2016 23:22 ביבי האפס לא יתפטר גם אחרי חורבן בית שלישי (ל"ת)
11 שמטוב 25/06/2016 20:42 איזה בולשיט, מצאו אחד או שניים שהתחרטו וטוענים שרבים
אל תאמינו. שטפו לנו את המוח בסיפורים כאילו לפני המישארל וממשיכים לשטוף לנו את המוח. הבריטים החליטו נכון: אין להם מה להרוויח מהמשך השארות באיחוד ומצבם לא רי בלעדיו. הכל תלוי ביכולת הכלכלה הבריטית לנהל את ענייניה לפי האינטרס הבריטי. למשל פיחות של המטבע הבריטי יחזק את היצוא שלה ויקטין את היבוא שלה, זה רע ? וכמו שאמרתי לבריטניה אין שום בעיה להשיג מימון זול אם יש לה פרוייקט כלכלי טוב.
10 יונתן 25/06/2016 19:58 בדיוק על זה בונה כל בחירות מפלגת הפיראטים חחחחחחח (ל"ת)
9 זיו 25/06/2016 19:53 זה כבר לא משנה,המחאה מתפשטת במהירות ברחבי אירופה
האיחוד למעשה גמור. עצוב,אבל גרישפן צודק שזה גרוע מהמפולת 1987
8 מה חדש 25/06/2016 19:46 נו כמו שאנחנו עם ביבי רק שאנחנו לא מודים שאנחנו מתחרטים (ל"ת)
7 עדן 25/06/2016 19:45 עכשיו שיאכלו את הדייסה שבישלו לעצמם (ל"ת)
6 רון 25/06/2016 19:44 ככה זה כשכולם מצביעים בתור "דווקא" (ל"ת)
שמטוב 25/06/2016 20:44 למה אתה מאמין לשטויות שמאכילים אותך. מצביעים נגד בצדק.
ומתוך מחשבה. את הפסיכולוגיה בגרוש תשאיר לתישקורת.
5 דני 25/06/2016 19:38 החטא ועונשו
לא יאומן עד כמה אנשים יכולים ליהיות מטומטמים, או שמא הם הלכו מתודלקים להצבעה ממש כמו אוהדי הכדורגל שלהם.
4 end 25/06/2016 19:37 למה לא עושים הצבעה חוזרת?
המצב בשווקים רק יחמיר. המפולת של 2008 כבר כאן?
3 סתם אחד... 25/06/2016 19:35 you snooze you lose (ל"ת)
2 אורנה 25/06/2016 19:28 גם אני מתחרט שהצבעתי בוזי, מה לעשות ?
את התחת לחסות
נכון 25/06/2016 20:44 במקרה שלך ההצבעה סתם מביכה
אבל היא לא באמת גרמה לנזק כמו הסתומים האלה שהצביעו ואשכרה גרמו לממלכה להתנתק מהאיחוד. אם בוז'י היה ראש ממשלה החרטה היתה אולי יותר קרובה
1 אמנון 25/06/2016 19:27 תוציאו כתבות , חייבים כתבות (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש