המצביעים מתחרטים: "לא חשבנו שהקול שלנו באמת ישפיע, היינו בטוחים שבריטניה תישאר באיחוד האירופי"

Brexit, צילום: Getty Images Israel
פחות מיומיים עברו מאז שתוצאות משאל העם בבריטניה זעזעו את העולם, ונראה שלא מעט מהמצביעים כבר מתחרטים על ההצבעה שלהם. ביום שישי בבוקר הוכרע - כ-52% הצביעו בעד עזיבת האיחוד האירופי, ומאז השווקים הפיננסיים גועשים, בפוליטיקה ממש לא פחות רגוע ודיוויד קמרון לקח אחריות והתפטר, וברשתות החברתיות סוער כמעט כפליים - בעיקר לאחר שמסתבר שהמון מצביעי Leave הודו - הם לא באמת חשבו שהקול שלהם ייספר, ולו המשאל היה נערך שוב - הם היו מצביעים אחרת.
הספין המוזר כבר מקבל ביטוי ברשתות החברתיות ובאתרי התקשורת ברחבי העולם, והוא מכונה בעיקר Bregret, במשמעות של Britain Regret. לפי אתר Independent הבריטי, מפעילי קלפיות קיבלו שיחות לא מעטות ממצביעים ששאלו אם הם יכולים לשנות את הצבעתם אחרי שהם הפנימו בבוקר שישי למה הם גרמו.
"המציאות בעטה לנו בפנים הבוקר, הייתי חוזרת לקלפי ומשנה את ההצבעה שלי", אמרה לITV הבריטי סטונדטית שהצביעה לעזוב, שדיווחה כי גם משפחתה וחבריה מצטערים על הבחירה שלהם. אחרים אומרים שהיו משנים את הצבעתם לאחר שראו את החלשות הפאונד הדרמתית ואת מצב השווקים בעולם, ובעיקר אחרי שקמרון באמת ובתמים התפטר, בשונה נניח מראשי ממשלות אחרים שייתכן שאנחנו מכירים, אך לא ממהרים לקחת אחריות על הכשלונות שלהם.
טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, אמר כי "רבים ממצביעי ה-Leave ראו את זה כאקט מחאתי, אבל לצערי - זה היה קול מכריע". ולא רק מחאה - רבים טענו שהם הצביעו סתם, כי הם לא באמת חשבו שהקול שלהם ישפיע כי הסקרים הראו שהרוב בעד הישארות באיחוד, ונראה שאותם הסקרים גם גרמו למצביעי ה-Remain להישאר בבית "כי גם ככה ננצח".
אחת מהתרומות העיקריות לחרטת המצביעים היא כנראה נסיגתו של נייג'ל פרג', מוביל מחנה ה-Leave, משתי אמירות שגרמו למרבית הבריטים לתמוך בו: שיעצור את ההגירה ושיממן את רשות הבריאות הלאומית בכסף שהוקצה לאיחוד האירופי. חלק מהמצביעים טענו שהמחנה צמח על בסיס שקרים, וחלק טענו כי "שדדו" מהם את זכות ההצבעה.
כרגע מתארגנת עצומה להצבעה נוספת, אך הסיכויים שהיא באמת תצא לפועל קלושים. אגב, אי אפשר שלא להיזכר באותן בחירות שבהן מפלגת הגמלאים פתאום קיבלה מנדטים אחרי שיותר מדי אנשים הצביעו לה "בשביל הקטע", ואעז להזכיר גם את יש עתיד ויאיר לפיד שבטח לא ציפו לכמות מנדטים העצומה שקיבלו, אבל את אחוזי החרטה טרם מדדו בארץ.
צפו במצביעים המתוסכלים מביעים חרטה:
תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    רגע רגע, מה קורה עם טוני בלייר "נציג האיחוד האירופי"
    יובל 29/06/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לענייני סגירת מרפסת בכפרים בדואיים וכו' האם הוא הופך למובטל עכשיו? כי העובדה שהבן שלו קיבל מליונים על "ייעוץ" ללוב לא גרמה לו לחשוב על ניגוד עניינים. מה קורה עכשיו?
    סגור
  • 27.
    זה מה שיהיה בארה"ב
    משה 28/06/2016 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין כמה התחרטו על הבכירה שלהם אחרי שארה"ב תבחר בטרמף
    סגור
  • 26.
    כמה עיתונאים שמאלנים חלשלושים מצאו שיטה לערער על החלטת
    בא 26/06/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הרוב , 44 מליון אנשים לא טועים, מי שטעה אילו אבותיכם הוויקינגים ................אם היו יודעים שיהיו להם צאצאים שמאלנים בוגדים וחלשים כמוכם............זה לא היה קורה .
    סגור
  • 25.
    הכתבה תישאר כאן לנצח (ל"ת)
    אזרח 26/06/2016 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    יכול להיות שהם כאלה מטומטמים?
    דור 26/06/2016 10:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חזרו ודחפו להם לראש את כל מה שצפוי לקרות אם תהיה פרישה, שום דבר לא חדש להם. איך אפשר להגיד עכשיו שלא הבינו?
    סגור
  • בהחלט כ- 45% מהם די סתומים שרצו להצטרף לאיחוד הכושל
    יובל 29/06/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולשלם ליוונים ולספרדים על הכשלונות העסקיים שלהם בשעה שהם נאלצים לקלוט דאא"ש בפקודת גרמניה ולשנות את הרכב המזון שלהם כפקודה מבריסל. ממש לא מבין את ה- 45% האלו.
    סגור
  • 23.
    לא מדויק
    דודו 26/06/2016 10:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הסקרים ניבאו תוצאה צמודה, היה ברור שכול קול משפיע.
    סגור
  • 22.
    דמוקרטיה
    יהונתן 26/06/2016 08:00
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כשדמוקרטיה אינה מתאימה לתקשורת מגלים שהעם טעה. מה עם כל האנשים שרצו לעזוב את האיחוד והחליטו שלא הא להם להצביע - למה לא מראיינים גם אותם. אם הם גם היו מצביעים הרי אחוז המצביעים לעזוב היה גבוה יותר.
    סגור
  • 21.
    מצאו כמה מתחרטים עשו מזה כותרת פחחח
    הגזמתם 26/06/2016 07:50
    הגב לתגובה זו
    8 1
    למה שלא תעשו כותרת ממצביעי כחלון, בוז'י וביבי? תאמינו לי שלא בעיה למצוא כאלה
    סגור
  • בוזי רק חולם שהאמריקאים יתקינו לו טלפון אדום עם קו ישר
    בא 26/06/2016 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהבית הלבן , וככה אפילו אם הוא רץ לשירותים הוא יכול לקבל אישור . או אם הוא רוצה לעשות משהו , סוף סוף , עם אישתו אז גם ....
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    אומר בוא נעשה משחק חוזר . כי סתם צחקתי ולכן הפסדתי (ל"ת)
    מפסיד בפוקר 26/06/2016 07:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 19.
    הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם (ל"ת)
    אבי 26/06/2016 03:14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 18.
    משאל עם זה תפיסה מוטעית של דמוקרטיה
    ש בר חיים 25/06/2016 23:09
    הגב לתגובה זו
    0 3
    דמוקרטיה היא שיטה נהדרת שהעם מחליט לעצמו אבל החלטה יכולה לבוא מתוך הכרה והבנה אין מצב לתת החלטה ביידי מי שאינו מבין על מה הוא מחליט ולכן דווקא בהחלטות החשובות יש למנות ועדה לאומית המורכבת מכל שכבות העםשהיא תדון בעניין בצורה מעמיקה ותפרט את ההשלכות הצפויות מכל מהלך ותניח את המסקנות בפני הפרלמנט ושם יתקיימו בחירות חשאיות זו דרך דמוקרטית יותר טובה וראויה
    סגור
  • 17.
    הרחבת הדמוקרטיה לעם זה אסון
    ש בר חיים 25/06/2016 22:51
    הגב לתגובה זו
    9 3
    כאשר מנסים להיות מאוד דמוקרטיים ולתת לעם הפשוט להחליט בתחומים שאין ולא יכול להיות תמונה כוללת אז התוצאה נראית עגומה יותר נכון היה שהפרלמנט הבריטי הוא שיקבע ויחליט על סמך ועדה בלתי תלויה שתורכב מאנשים אנטליגטיים ומביני עניין שהם מייצגים את כל שכבות העם והם יביאו המלצות מראיה רחבה ויגישו אותם לפרלמנט שהם אלו שיקבעו לבסוףכאשר נותנים להמון העם שאין להם את הכלים האמיתיים לקבל החלטה גורמים נזק לעם וזה לא טובת העם
    סגור
  • נו באמת, ככה הפוליטיקה האמריקאית השחיתה את הכלכלה
    שמטוב 26/06/2016 06:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    נתנו לחכמים (כאילו) להחליט החלטות נבונות והם גנבו את כל הקופה לעצמם. העם הפשוט לא משחק במילים מתוחכמות, משחק במילים מתוחכמות כדי לבלבל את המוח הוא משחק של נוכלים. העם הפשוט מסתכל בעובדות הפשוטות ואם הן נראות לו עובדות רעות הוא מתנגד להן. כנראה שהעם הפשוט הרגיש שהוא לא מרוויח מהאיחוד, אולי רק הבנקים וספקולנטים בבורסה - לכן הוא מאס במצב.
    סגור
  • 16.
    האיחוד האירופי צריך להתפרק (ל"ת)
    אא 25/06/2016 22:37
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • 15.
    כל מדינה צריכה להתנהל כלכלית באופן. עצמאי (ל"ת)
    אא 25/06/2016 22:36
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 14.
    תוצאות טובות לעולם בטווח הארוך (ל"ת)
    אא 25/06/2016 22:34
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 13.
    סוקרים לא מקצועיים וראש ממשלה שחי באשליות
    י. 25/06/2016 22:02
    הגב לתגובה זו
    12 2
    התוצאה שהתקבלה מנוגדת לרצון רוב העם. לא הכינו מנגנון לטיפול במצב זה. בכיה לדורות אם לא יתוקן. לא יאמן מה שזה עלול לגרום בעולם כולו.
    סגור
  • אתה נציג העם ? אתה מדבר כמו יצחק בן אהרן
    שמטוב 26/06/2016 06:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יצחק בן אהרון אמר אחרי המהפך של 1977 שהעם טעה לכן צריך להחליף את העם.
    סגור
  • 12.
    ראשי ממשלות אחרים שאנחנו מכירים ? חתיכת חרא עלובה (ל"ת)
    יעקב 25/06/2016 21:46
    הגב לתגובה זו
    2 16
    סגור
  • אם אתה רוצה לראות חתיכת חרא תסתכל במראה (ל"ת)
    מראה שבקיר 26/06/2016 10:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • שאני יבין... אתה טוען שביבי לא נכשל?
    רגע 26/06/2016 08:55
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אתה טוען שהוא לוקח אחריות על הכשלונות שלו? חמוד אתה ותמים
    סגור
  • ביבי האפס לא יתפטר גם אחרי חורבן בית שלישי (ל"ת)
    דודו 25/06/2016 23:22
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 11.
    איזה בולשיט, מצאו אחד או שניים שהתחרטו וטוענים שרבים
    שמטוב 25/06/2016 20:42
    הגב לתגובה זו
    30 4
    אל תאמינו. שטפו לנו את המוח בסיפורים כאילו לפני המישארל וממשיכים לשטוף לנו את המוח. הבריטים החליטו נכון: אין להם מה להרוויח מהמשך השארות באיחוד ומצבם לא רי בלעדיו. הכל תלוי ביכולת הכלכלה הבריטית לנהל את ענייניה לפי האינטרס הבריטי. למשל פיחות של המטבע הבריטי יחזק את היצוא שלה ויקטין את היבוא שלה, זה רע ? וכמו שאמרתי לבריטניה אין שום בעיה להשיג מימון זול אם יש לה פרוייקט כלכלי טוב.
    סגור
  • 10.
    בדיוק על זה בונה כל בחירות מפלגת הפיראטים חחחחחחח (ל"ת)
    יונתן 25/06/2016 19:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    זה כבר לא משנה,המחאה מתפשטת במהירות ברחבי אירופה
    זיו 25/06/2016 19:53
    הגב לתגובה זו
    21 2
    האיחוד למעשה גמור. עצוב,אבל גרישפן צודק שזה גרוע מהמפולת 1987
    סגור
  • 8.
    נו כמו שאנחנו עם ביבי רק שאנחנו לא מודים שאנחנו מתחרטים (ל"ת)
    מה חדש 25/06/2016 19:46
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור
  • 7.
    עכשיו שיאכלו את הדייסה שבישלו לעצמם (ל"ת)
    עדן 25/06/2016 19:45
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 6.
    ככה זה כשכולם מצביעים בתור "דווקא" (ל"ת)
    רון 25/06/2016 19:44
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • למה אתה מאמין לשטויות שמאכילים אותך. מצביעים נגד בצדק.
    שמטוב 25/06/2016 20:44
    הגב לתגובה זו
    7 4
    ומתוך מחשבה. את הפסיכולוגיה בגרוש תשאיר לתישקורת.
    סגור
  • 5.
    החטא ועונשו
    דני 25/06/2016 19:38
    הגב לתגובה זו
    4 4
    לא יאומן עד כמה אנשים יכולים ליהיות מטומטמים, או שמא הם הלכו מתודלקים להצבעה ממש כמו אוהדי הכדורגל שלהם.
    סגור
  • 4.
    למה לא עושים הצבעה חוזרת?
    end 25/06/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    1 10
    המצב בשווקים רק יחמיר. המפולת של 2008 כבר כאן?
    סגור
  • 3.
    you snooze you lose (ל"ת)
    סתם אחד... 25/06/2016 19:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    גם אני מתחרט שהצבעתי בוזי, מה לעשות ?
    אורנה 25/06/2016 19:28
    הגב לתגובה זו
    19 3
    את התחת לחסות
    סגור
  • במקרה שלך ההצבעה סתם מביכה
    נכון 25/06/2016 20:44
    הגב לתגובה זו
    4 5
    אבל היא לא באמת גרמה לנזק כמו הסתומים האלה שהצביעו ואשכרה גרמו לממלכה להתנתק מהאיחוד. אם בוז'י היה ראש ממשלה החרטה היתה אולי יותר קרובה
    סגור
  • 1.
    תוציאו כתבות , חייבים כתבות (ל"ת)
    אמנון 25/06/2016 19:27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור