משרד הביטחון לא סייע לפצוע צוק איתן - עם ישראל תרם ביממה מיליון שקל

יהודה יצחק הישראלי נפצע אנושות במהלך מבצע צוק איתן, אך משרד הביטחון לא מסייע שכן הוא גר בעופרה. עם ישראל החליט שהוא לא משאיר פצועים בשטח, נרתם ותרם - ערבות הדדית במיטבה
 |  (29)
שטרות שקלים, צילום: Getty images Israel
יהודה יצחק הישראלי נפצע אנושות בקיץ 2014, במהלך צוק איתן. לפני מספר חודשים חזר הישראלי להכרתו והחל בשיקום אינטנסיבי, וכעת - כמעט שנתיים מאז פציעתו - הוא מוכן לחזור הביתה. אף על פי זאת, ביתו אינו מותאם למגבלותיו - ומכיוון שביתו ממוקם בהתנחלות עופרה - משרד הביטחון מסרב לממן התאמות אלה, שכן האזור נמצא בהליך של הקפאת בנייה והרחבת או התאמת הבית אינן מאושרות.
המשפחה פתחה קמפיין תרומות בהדסטארט, ואין ספק שעם ישראל נרתם למשימה - בעוד שעלות הרחבת והתאמת הבית היא כמיליון ומאתיים אלף שקלים, המשפחה ניסתה לגייס מחצית מהסכום - 600 אלף שקלים. סכום זה גוייס תוך מספר שעות בודדות. נכון לעת כתיבת הכתבה, גוייס מלוא הסכום - וליתר דיוק - 1,261,998 שקלים.
הפרויקט פורסם ברשתות החברתיות, ובעיקר בזכות "אושיות פייסבוק" עם המוני עוקבים (כמו יותם זמרי ויבגני זרובינסקי) - אין ספק שזכה להרבה יותר חשיפה, וכך גם לתרומות המפתיעות והמרגשות.
בני המשפחה ציינו בעמוד הגיוס כי הסכום להתאמת ביתו של הישראלי גוייס בהצלחה, וכי כל סכום שיתרם מעבר לכך - יופנה לטובת הישראלי ומשפחתו ויעזור בהתמודדות עם החיים החדשים הצופים להם.
תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    מרגש מדהים כל הכבוד לאזרחים - איזו בושה למדינה
    מני 08/06/2016 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחקור להסיק מסקנות ולוודא שמצב כזה לא יחזור על עצמו!
    סגור
  • 25.
    לקחת אותו להילחם זה בסדר???? הוא מעופרה !!! (ל"ת)
    שיטו 05/06/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 24.
    בושה למדינת ישראל ! הילדים שלי לא ילכו לצבא !!
    שיטו 05/06/2016 11:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המדינה הזו לא שווה את הנתינה של האזרחים
    סגור
  • 23.
    רשועים ארורים (ל"ת)
    אנונימי 05/06/2016 10:23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 22.
    בוגי
    בוקי 05/06/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אם היועץ המשפטי שלך לא אישר, אז טוב שהלכת.כי, אם ידעת אתה רשעאם לא ידעת אתה טיפש
    סגור
  • 21.
    בושה למדינה כבוד לאזרחים! (ל"ת)
    זרובבל 05/06/2016 10:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    נשמע כעוקץ
    האנליסט 05/06/2016 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כל הסיפור נשמע פשוט הזוי לא אמין ומנופח. אני מצטרף לתגובה 18 .
    סגור
  • 19.
    מי האפס שיושב במשרד
    מעניין 05/06/2016 09:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואומר,אםםםםם רגע לך לא מגיע עזרה , תתמודד לבד ,איך ישן בלילה האפס ששולל זכויות מגיבור מלחמה
    סגור
  • 18.
    הסיפור הזה מוזר ודורש עוד הבהרות.
    קורמורן 05/06/2016 08:19
    הגב לתגובה זו
    3 9
    שינויים והתאמות במסגרת קונטור של בית קיים אינם דורשים רשיונות בניה. במיליון ש"ח אפשר לבנות בשטחים בית חדש מהמסד עד הטפחות וזה אכן דורש רשיונות בניה. משרד הבטחון ידוע בידו הפתוחה כלפי פצועים. כלל לא סביר בעיני ששנתיים ימים המשרד מתעקש על "התאמות" גרידא. לשאלה המתבקשת "לו אצלך במשפחה זה היה קורה" ובכן לא הייתי משאיר את הבן בשיקום במשך שנתיים ונלחם במשרד הבטחון אלא מוכר את ביתי ורוכש בית אחר שמתאים לצרכי המשפחה החדשים. במידת הצורך אני בטוח שמשרד הבטחון היה מסייע במידת הנדרש. לסיכום, זה נהדר להווכח איך הישראלים מתגייסים מדי פעם לפרוייקטים הנוגעים לליבם. הבעיה היא שבחירת הפרוייקטים לא תמיד מבוקרת.
    סגור
  • תקראו את הסיפור
    אזרח שנפגע ולא קיבל 07/06/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד הביטחון ידוע שינשא לתת כמה שפחות ואם אפשר גם לא לתת עוד יותר טוב לכן הוא מחזיק סוללת עורכי דין לנושא. אני נפגעתי למזלי הפגיע יחסית קלה. מה שראיתי צמרר את עיני על בחור שהיה איתי ונפגע ברגלו במלחמת לבנון השניה ,היה לו הפרש בין גובה הרגליים בגלל הפרוטזה שסמו לו כ15 סמ ונתנו לו 30% נכות , ואז התאימו לו נעליים אחד נמוכה ואחת גבוהה כדי לאזן את הגובה ואז הורידו לא ל15% נכות, מבינים הבחור הנפגע עכשיו מתאלך עם המצב הזה הזוי למי שנפגע.
    סגור
  • טען עוד
  • מחוץ לעופרה אין לו משפחה וקהילה תומכות
    א 07/06/2016 09:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההצעה שלך רלוונטית רק אם יעזוב את עופרה, ואז הוא כבר יכול להשאר בבית החולים.
    סגור
  • 17.
    בושה למדינה
    שלום 05/06/2016 07:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המדינה שלנו נהייתה מושחתת אני מתבייש שתרומות צריכות לפתור בעיות שהמדינה צריכה לפתור אם זה בעיניין תרופות נכויות זיקנה ועוד
    סגור
  • 16.
    בעניין מגורי החייל בשטחים
    אוונגארד 05/06/2016 02:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מעניין לדעת, אם משרד הבטחון היה פוטר אותו מלהתגייס למבצע, עקב העובדה, שהוא גר בהתנחלות. ובכלל, התרשמותי, שמשרד הבטחון זוהי "אורווה" שיש מה לעשות בה ניקוי יסודי ולהעיף משם כמה מסמרים ללא ראש, שרווחת חיילינו לא ממש בראש (אה, אין ראש) דאגותיהם.
    סגור
  • 15.
    בוגי יעלון אדם שפל בזוי רק דאג לפנסיות עתק לו ולחבריו
    בושה וחרפה 05/06/2016 00:02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    800 פיגועים, עשרות הרוגים ומאות פצועים בשנה האחרונה ובוגי רק דאג לעוד מליארדים למשכורות לבטחון. תתבייש!!!
    סגור
  • 14.
    במלחמה הבאה תחפשו אותי בסיבוב של מוצא ,אף זבל
    טומארפורקולו 04/06/2016 23:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא שווה שאני יסכן את חיי בגללו ,ואם חסר חיילים תייבאו אותם מסרי לקנה רומניה כי מה שטוב לכלכלה טוב לביטחון
    סגור
  • 13.
    הגיע הזמן לדעתי
    סוחר נוסטרו 04/06/2016 23:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להתחיל להנפיח "אג"ח מלחמה" כמו שהנפיקו במלחמת העולם ה2 כדי לממן אותה (ולהדפיס ימבה כסף כדי שיהיה לבנקים עבודה- אבל זה לפעם אחרת)
    סגור
  • 12.
    תזכירו לי מי השר שעומד בראש משרד הביטחון? (ל"ת)
    בוזון חנונון 04/06/2016 22:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מי השר והיכן השר השני
    zev 05/06/2016 08:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי השר יודעים כולם הלשעבר חביב השמאל. אבל היכן שר הבטחון שמונה על ידי עצמו היכן בנט היכן היה בנט האדם שמכריז בראש חוצות לא תאן לפגע בצהל ודואג לצהל ועוד הבטחות סרק כא חייל שלא רק נפצע קשה אלא הוא עצם מהציונות הדתית אחד משלנו .והיכן הפטפטן הראשי מעורר המהומות .נכון הוא מחפש משבר חדש
    סגור
  • 11.
    מדינת ישראל בוגדת בלוחמיה,,,, (ל"ת)
    אבא של לוחם 04/06/2016 21:25
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 10.
    אגף השיקום נלחם בפצועים
    מלווה של נכי צהל 04/06/2016 20:44
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אל תלחמו בשביל המדינה כי אם תפצעו תתחיל המלמה האמיתית וזה לכל החיים. מדינה פח.
    סגור
  • 9.
    איפה ביבי שיתקשר לחייל?
    ערן 04/06/2016 19:57
    הגב לתגובה זו
    8 1
    איפה הצל וערוץ 20 שיארגנו לחייל עצרת? מה פתאום...
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד
    גדעון 04/06/2016 19:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה לעשות הממשלה המסכנה הזאת לא נשאר לה כסף צריך לשלם קנסות למני נפתלי צריך כסף לכרטיסי טיסה לילדים של נתניהו צריך לשלם לכל אוכלי החינם אבל בשביל חייל אין כסף בושה וחרפה שזאת המדינה שלי
    סגור
  • 7.
    זאת לא ההיא מהכנסת שהבטיחה שאם ניקח תמלוגים
    יחימוביץ 04/06/2016 19:04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מכיל והגז אז יהיה לנו הכל כולל קרן העושר המובטחת עם ישראל אהבל.
    סגור
  • 6.
    הממשלה רמסה זכויות נכים אין טיפולים השמה והכשרה מקצועית
    נכה צ בוגר10אחוזינכו 04/06/2016 18:10
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הופקרנו ונגזלנו על ידי פרזיטים מושחתים
    סגור
  • 5.
    בגלל הקרנבל לא רוצה להשתמש במילה גאוה אבל זאת ההרגשה
    אלי 04/06/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
    10 0
    משרד הבטחון יכול היה להתאמץ יותר.
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד לתורמים אבל בושה למדינה
    יפה 04/06/2016 17:56
    הגב לתגובה זו
    23 1
    זה לא עניין של ימין או שמאל - אם אתם מאשרים לגור בהתנחלות, קחו אחריות! אי שפר לתת לאנשים להתיישב שם ואז להתנער כשצריך לתמוך בהם. או שזו ישראל או שלא.
    סגור
  • 3.
    מרגש.. שלא יחסר להם כלום אמן (ל"ת)
    סחתיין 04/06/2016 17:55
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 2.
    אין עוד עם כזה בעולם! (ל"ת)
    וואו 04/06/2016 17:54
    הגב לתגובה זו
    15 2
    סגור
  • 1.
    מדינה פח (ל"ת)