איילת שקד בוחנת: קנס למשתמשים בסמים קלים במקום רישום פלילי

מריחואנה, צילום: Getty images Israel
שרת המשפטים, איילת שקד (הבית היהודי), מראה לראשונה גמישות כלשהי בעניין הלגליזציה של הסמים הקלים, לאחר שדווח שהיא בוחנת אפשרות למתן קנסות למשתמשים בסמים קלים לצורך שימוש עצמי, וזאת במקום הרישום הפלילי הנהוג היום. מלשכתה נמסר כי ""השרה שקד בוחנת אפשרויות שונות לעניין אי-הפללה של צריכת הסמים הקלים כמו הקנאביס, ובכלל זה גם הפיכת הרישום הפלילי לקנסות מנהליים".
תמר זנדברג (מרצ), ממובילות מאבק הליגליזציה, בירכה את החלטת שרת המשפטים וציינה כי מדובר בצעד אמיץ. כמו כן, הצהירה כי היא "מבטיחה להעניק את כל הגיבוי הדרוש אל מול הגורמים השמרניים שעדיין מבקשים להפליל אזרחים נורמטיביים, בתקווה שגם מדינת ישראל תצטרף בקרוב למדינות המתקדמות שלא מעמידות לדין אזרחים על שימשו בקנאביס בשעות הפנאי. זה אפשרי וזה קרוב".
יש לציין כי אם אכן יוחלט כי יינתן קנס למשתמשי הסמים הקלים, אין זה אומר שמדובר בליגליזציה - עדיין יהיה מדובר בסמים שאינם חוקיים והאיסור אינו בטל, אך יופחתו באופן משמעותי האישומים הפליליים כנגד משתמשי סמים הקלים, ויש להניח שגם ייחסך זמן שיפוטי רב. מלשכתה של שקד נמסר כי "סמים הם דבר שלילי, עם זאת יש לבחון את עניין הפללת מי שצורך לעצמו סמים קלים".
לפי סקר שנערך בנובמבר האחרון על ידי התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, מתגלה כי 89% מהסטודנטים תומכים בהסדרת השימוש בקנאביס. עם זאת, ב-20 במארס כלל התומכים התאכזבו כאשר ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את הצעת החוק שהיתה אמורה להתיר החזקה של עד 5 גרם קנאביס לשימוש אישי ללא איום פלילי.
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    צריך לקנוס את מפיצי הרעל הימני פשיסטי מהממשלה. (ל"ת)
    צביצ 07/06/2016 12:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    עונש מאסר רק לאחר מיצוי כל אפשרויות הענישה
    לילי 05/06/2016 09:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רישום פלילי יוצר פגיעה כלכלית לנאשם ולמדינה בילתי מידתית הואיל אין הבחנה בין עבירות- דין קלה כחמורה . קנסות יוצרות הקבלה בין העבירה לענישה ולא מכבידות על קופת המדינה . יש הרבה עבירות אותן נתן להמיר בקנסות בעיקר עבירות כלכליות בעונש המאסר יש להשתמש רק אם נשקפת סכנה לחברה
    סגור
  • 10.
    אל תקלי
    בד"כ תומך בשקד 05/06/2016 07:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לגליזציה הסדרה הקלה.
    סגור
  • 9.
    וואלק מלכוד 22
    סוחר נוסטרו 04/06/2016 23:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מצד אחד זה התקדמות כלשהי, צרכני קנאביס צריכים לקחת אותה ב2 ידיים. אבל מצד שני, יבת ז*** ש*מ**ה אח*ש****ה על מה קנס על מה???????????
    סגור
  • 8.
    צריך להטיל קנס גם על שתיית הלכוהול שהוא סם קשה ....
    יוסף מנפץ החלמות 04/06/2016 13:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרבה יותק מקנביס 1. הוא ממכר ביולוגית 2.הוא משחחר עקבות חברתיות וגורם לאלימות (אפו יש אלכוהול יש בדרך כלל גם אלימות) 3.הוא הורס משפחות 4 הוא גורם לשחמת כבד ולסמפטום הדלריות וזאת ביחס לסם ידדותי כמו הקנביס שאין בו שום חסרון משמעותי לסביבה
    סגור
  • 7.
    קנס על מה?
    הקונס 03/06/2016 20:26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אם כבר, אז המדינה צריכה לקבל קנס.
    סגור
  • 6.
    אני לא נגד.... אבל מה עם החיילים בצהל" זה מדאיג (ל"ת)
    חשיש חוקי זה טוב ? 02/06/2016 08:33
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 5.
    והעניים לא יוכלו לשלם את הקנס!
    גדי 01/06/2016 17:49
    הגב לתגובה זו
    2 4
    יש המון משתמשים עניים. מה יקרה אם לא ישלמו את הקנס? הוצאה לפועל על החומר שמעשנים? שיעשו תוכנית גמילה כוללת ולא פתרון כזה. מי שמעשן סמים קלים אחר מעשן סמים כבדים ומתמכר. משהו פה לא נראה לי.
    סגור
  • להיפך
    יהודה 01/06/2016 22:52
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אולי זה ידרבן אותם להפסיק. עד היום רק קיבלו רישום פלילי שדפק אותם בחיים הציבוריים ללא מספיק התרעה.
    סגור
  • 4.
    לא לחוקים הזויים. מתחיל להצטער שבחרתי בבית היהודי (ל"ת)
    סמים=סמים=סמים=... 01/06/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • 3.
    בטח היא גם מעשנת גראס (ל"ת)
    מה קשור 01/06/2016 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • אז בוא ונכשיר את השרץ (ל"ת)
    פתרון מצחיק 01/06/2016 16:54
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 2.
    יחסוך כסף על אכיפה חוק
    אזרח שומר חוק 01/06/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אפילו יכנס כסף
    סגור
  • 1.
    שרת המשפטים על סמים קשים
    YL 01/06/2016 12:34
    הגב לתגובה זו
    5 7
    אחרת קשה להאמין ששרת המשפטים היא ולא אחרת שהיתה חייבת ראשונה מ השרות הציבורי לגנות את דברי דוקטור יוסי כהן בשעה שתקף את השופטת נוהגת כ שלושת הקופים
    סגור
  • צודק!!!! (ל"ת)
    gforce 01/06/2016 12:44
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור