הפסיקה המדהימה של בית המשפט העליון באיטליה - "אף אדם לא צריך לרעוב למוות"

עוני, צילום: Getty images Israel
בית המשפט העליון באיטליה קבע אתמול (שני) שגניבת אוכל אינה נחשבת לפשע, כשהמטרה היא לספק רעב. הפסיקה נבעה מאישום כנגד חסר בית בעיר גנואה שנתפס ב-2011 כשניסה לגנוב גבינה ונקניקיות מהסופר, שעלותם עמדה על 4 אירו בלבד. בשנה שעברה נגזרו עליו 6 חודשי מאסר בפועל. הפסיקה ביטלה את העונש, וצוין בה כי הוא גנב את האוכל כדי לענות על הצורך החיוני והמיידי שלו בתזונה, ולכן אין מדובר בפשע.
שופטי בית המשפט ציינו בהחלטתם כי זכות החיים חזקה מזכות הקניין, ושפסיקתם נועדה להזכיר שבמדינה מודרנית ומפותחת - אף אדם לא צריך לרעוב למוות. כמו כן, ביקורת חריפה הועברה על מערכת המשפט האיטלקית מאחר שהתיק המדובר, גניבת רכוש בשווי 4 אירו, נסחב למשך שנים ובשלושה בתי משפט שונים.
הערעור שהוגש לבית המשפט העליון ביקש להפחית את עונשו מכיוון שלא הספיק לצאת מהחנות, ולכן יש לשנות את סעיף האישום לנסיון גניבה במקום גניבה. עם זאת, כאמור, בית המשפט העליון קבע שאין מדובר בגניבה אלא במילוי צורך תזונתי חיוני, שאינו נחשב לפשע.
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    כל אדם אשר נתקל במצב כזה ,ראוי שיכניס את היד לכיס ישלם
    hdtk 15/05/2016 00:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ה4 יורו ויתן בידו מעט כסף . אני יודע שכך הבנות שלי היו עושות .
    סגור
  • 14.
    כל הכבוד אחד שאומר את האמת מה שחצי עם חושב (ל"ת)
    ביבי ורגב הרייך 4 14/05/2016 12:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    אשם עם 1יורו קנס (ל"ת)
    yyyyyyyy 14/05/2016 09:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    תקראו בקונספיל
    מומחה לקנוניות 11/05/2016 10:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על קונספט משלים שזה חלק ממגמת סוציאליזם באירופה כולל פלישה לדירות ואי פינוי וכן הלאה,על מנת לרושש את מעמד הביניים ולשלוט דרך כוחות חוץ מדינתיים.
    סגור
  • 11.
    דין פרוטה כדין מאה (ל"ת)
    עונש מלקות מהתורה אמ 09/05/2016 23:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם אני שבע! שיגססו למוות ביסורים!!
    קליפ 13/05/2016 06:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עולם ללא רעבים חופשיים= תענוג! עולם שבו הרעבים נרקבים עד מותם בכלא=כיף חיים!! מתי אבדתי את הבושה? החמלה לפרזיט הלא יוצלח? רץ לחטוף חזיר צלוי במסעדת גורמה!!!
    סגור
  • 10.
    זה לא קצת הזוי??
    אחד מהעם 09/05/2016 03:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה החנות היא בית תמחוי, כל אחד יבוא ויקח לו מוצרי מזון מבלי לשלם?? אם אין לו כסף שייפנה לשירותי הרווחה, למה בעל החנות צריך להאכיל אותו בחינם? השופט שפסק את הפסיקה הזאת היה מביא את ההומלס אליו הביתה ומאכיל אותו?
    סגור
  • 9.
    מוסר מעוות שמתאים לאירופה. עכשיו יפסיקו לעבוד (ל"ת)
    וילכו לגנוב בסופר... 04/05/2016 15:38
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 8.
    אצלנו היו עוצרים עד תום ההליכים
    א 04/05/2016 14:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קודם מעצר לצרכי חקירה, אחר כך מעצר עד תום ההליכים, אחר כך הודאה בעינויים, אחר כך עסקת טיעון.
    סגור
  • 7.
    פעם הבאה תאכל בסופר
    מוש 04/05/2016 13:45
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אל תצא עם האוכל החוצה. כמו כל הישראלים. תלמד..
    סגור
  • 6.
    פסיקה הזויה
    סוציאליסט אבל שפוי 04/05/2016 13:14
    הגב לתגובה זו
    3 6
    ואם הוא היה הורג מישהו ואוכל לו את הכבד - זה גם היה נכון ? איזו פסיקה מוזרה - בשביל פסיקה כזו - הגנב צריך להוכיח שזו באמת היתה האפשרות האחרונה שלו כדי לשרוד, שאין שם בתי תמחוי או שירות סוציאלי כלשהו, שאף אחד לא רצה לעזור לו ושהוא ממש עמד לגווע ברעב.
    סגור
  • 5.
    הלוואי וזו תהיה המגמה בבתי המשפט
    רודף צדק 04/05/2016 12:10
    הגב לתגובה זו
    10 2
    יש לקוות שהפסיקה הזו תהווה הסנונית הראשונה ביחס לעוני ולמחסור במערב
    סגור
  • 4.
    כדאי שהשופט מדימונה ילמד מוסר צדק-(שלא לומר שחיטות)
    כותבי תרחישים 04/05/2016 11:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ילד בן 10 אושפז לשנה בניסיון אובדני עקב החלטות שיפוטיות הזויות- חקירה חקירה מחוייבת בנושא לידיעת שרת המשפטים=אל תגידו לא ידענו=
    סגור
  • יש לשופט האכזרי שם משפחה? שם פרטי שנתנו לו
    קליפ 13/05/2016 06:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוריו האכזריים???
    סגור
  • 3.
    גם שרה אוספת בקבוקים כדי להתקיים (ל"ת)
    כל עבודה מכבדת 04/05/2016 11:07
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • השמאל המטורף שפוט בתחת של הטיבי אחמד
    קליפ 07/05/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מסכן. מייחל למדינה ערבית וגר אצל היהודים. תגיד תודה שאתה עובד אצלנו. חזור לכפר והפסק עם הפיגועים שלך
    סגור
  • אם לא אתה מיץ של הזבל .שרה לא היתה בראש שלך
    שימי 04/05/2016 11:40
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חתיכת סרסור דמגוג שמאלני רשע ומתועב שונא את עצמך שנולדת
    סגור
  • ממש ממש לא מבין (ל"ת)
    חזי 04/05/2016 12:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    שלח לחמך!
    יאיר 04/05/2016 10:48
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כל הכבוד לשופט! איך אין בושה לאותו בעל חנות שתבע את חסר הבית ועל מה?! על פחות מעשרים שקל של אוכל?אין חמלה לאנשים?אם היה נקרא בדרכי חסר בית רעב, מייד הייתי עוזר לו!
    סגור
  • 1.
    מדהים-כל הכבוד (ל"ת)
    רן 04/05/2016 10:41
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור