22:09 סגירה מעורבת בוול סטריט: הנאסד"ק איבד 0.3% בלבד, אפל איבדה 2.4% >>

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה טיפסה 12% >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
יללכ רודמ

מדור כללי

מדור כללי

תויגתב יכה
הכי בתגיות

דב חנין: "סיפרו לצעירים פה שהם צריכים לעשות את המוטל עליהם בשוק העבודה והם יסתדרו - עכשיו הם רואים שזה בלוף"

לרגל יום הפועלים שחל היום, חבר הכנסת דב חנין מסביר כי לשחיקת השכר והמצב הרעוע של הפריפריה אחראית הממשלה וסדרי העדיפויות שלה
 |  43
חג הפועלים
Share
חג הפועלים המתרחש היום מורגש הרבה יותר טוב בקרב פועלי הייצור בסין מאשר בישראל. כאן הוא מזוהה בעיקר עם ארגוני השמאל ולא עם הפועל קשה היום. ועדיין קשה להתווכח עם המצב ולפיו העובד הישראלי מתמודד עם שעות עבודה ארוכות יותר ושכר שהולך ונשחק. חבר הכנסת דב חנין מהרשימה המשותפת מסביר בראיון ל-Bizportal כי מדובר באג'נדה של מקבלי ההחלטות, שנמצאים ימינה מדי בכדי לראות את קשיי היום של המצביעים שלהם בפריפרייה.


למה ירדה קרנו של היום הזה, חג הפועלים?
"היתה תקופה מסויימת בסוף המאה ה-20 בה דיברו על קץ ההיסטוריה, דיברו על זה שהקפיטליזם ישתלט על כל העולם והנה נגמרה האלטרנטיבה הסוציאליסטית, וזה באמת נשען על הכישלונות הגדולים של המאה ה-20. אבל מאז אנו רואים שגם הקפיטליזם נכשל, ואתה יודע, המציאות מדברת בעד עצמה. אם אני מדבר על מציאות עולמית בה 300 מיליארדרים יותר עשירים מחצי מהאנושות, או אם נדבר על ישראל אנחנו היום החברה השנייה במערב ברמת האי שיוויון והראשונה במערב בשעורי העוני כאשר רוב העניים בישראל הם אנשים עובדים".

איך אתה מסביר את שחיקת השכר?
"אנחנו מדברים הרבה על יוקר המחייה אך הצד השני של המטבע זה השכר הנמוך כאשר הישראלים עובדים יותר מהמערב אך לא מצליחים לסגור את החודש. השכר פה גם נמוך וגם קפוא".למה זה קורה?
"יש כמה מרכיבים. האחד, בישראל שולטת ממשלה שהאג'נדה הכלכלית חברתית שלה מאד ימנית. נתניהו מחזיק בהשקפת עולם תאצ'ריסטית מאד קיצונית והוא מקדם אותה. הצד השני של העניין, שארגוני העובדים, קודם כל ההסתדרות, נחלשו בשנים האחרונות נחלשו בשנים האחרונות ויכולתם להציג התנגדות הלכה ונחלשה. התוצאה היא עובדים שנחלשים ומציאות שהופכת יותר ויור בעייתית, במיוחד לאנשים צעירים""הצעירים יוצאים היום לשוק העבודה, כאשר החברה מספרת להם שאם הם יעשו את החובות לחברה הם יסתדרו, אבל הם רואים שזה בלוף. אגב, זה קורה לא רק בישראל אבל כאן זה בהחלט קיצוני ולכן יש היום תנועת מחאה כל כך גדולה של צעירים שמחפשים אלטרנטיבה. בארה"ב למשל, ברני סנדרס שהוא סוציאליסט מוצהר שלא מחביא את דעותיו והוא מוביל במפלגה דמוקרטית, זה בהחלט דבר חדש שלא היה קיים בעבר. אתה רואה דור צעיר שמסתכל על החברה ואומר: 'זה לא ראוי, זה לא צודק'".

למטבע שני צדדים ומלבד השכר שנשחק נזכיר כי ירדה קרנה של התעשייה המסורתית וגם קטר ההייטק הישראלי מקרטע. לכך מצטרף מצבה הרעוע של הפריפריה עם סגירת מפעלים ועולה השאלה איך ניתן לעודד את התעשייה.

"אני לא חושב שהמפתח הוא בהקלות מס לחברות, לא כל התעסוקה מרוכזת בשוק הפרטי, אני חושב שהמדינה בעצמה צריכה להיכנס לתמונה ולתת פיתרונות. אם אני רוצה לעודד עיר בפריפריה אני צריך לעודד גם רמת שרותים ציבוריים וחברתיים. אני מסכים שהמדינה צריכה לתת לפעמים סיוע. כך למשל, ליוויתי את המאבק של מפעל המגבות בערד שניסה להשיג תמיכת גישור מהמדינה עד שייספקו לו גז. המפעל לא הצליח לשרוד וזו שערורייה - המדינה מפקירה את הפריפריה. הפתרונות הם מאד קלים ואפשריים אבל כאשר לא שמים את הפריפריה בסדר העדיפויות האמיתי - זו התוצאה".

"זה נראה שהממשלה בעצם מקדמת את האינטרסים של בעלי ההון, יש לה אג'נדה פוליטית וסדר עדיפויות משלה, ובעצם הקורבן הגדול זו החברה הישראלית שמשלמת את המחיר פעם אחר פעם והישראלים לא מתקוממים כי יש בעיות ביטחון ואומרים 'אין ברירה'".

עדיין, מצבנו יחסית טוב כמו שנתניהו אמר אמש בחגיגות המימונה.
"הכל יחסי. נכון שבישראל אין משבר כלכלי בגלל הסקטור המוביל של ההייטק. אבל סימני העומק מאד מדאיגים. שיעור העוני הוא הכי גדול במערב, לקרוא לזה מצב טוב - איך אפשר?".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

43 תגובות ב-26 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
26 אזרח מודאג 04/05/2016 13:15 איזה מפלגה מייצג דב חנין? הערבים לרמוס את המדינה מבפנים (ל"ת)
25 אנונימי 04/05/2016 10:08 תגובה לאני
אז מה שאתה אומר זה שבארץ שלנו לא יהיו קופאים ולא יהיו מאבטחים לא מורים וכו וכו' כי זה לא מייצר מספיק הכנסה? נשמע מוזר.
24 יהודי 04/05/2016 00:22 חבל שאתם מצטטים אנטישמי זבל כזה שמלכלך על ישראל
אני את האפלקציה שלכם זורק עכשיו לסל
23 מי מעוניין בדעות שלך 03/05/2016 21:11 גם סנדרס סוציאלי כמוהו וגם שונא ישראל כמוהו (ל"ת)
22 שפיר מיצגת צעירי ת"א 02/05/2016 17:04 לפני הכנסת והמחאה, כמה שעות בשבוע עבדה ח"כ שפיר? (ל"ת)
21 דב חנין 02/05/2016 14:45 המגזר הציבורי חי מצויין ומרסק את המגזר הפרטי (ל"ת)
20 כמה צבוע אפשר להיות? 02/05/2016 07:29 חנין, מה עם ההתנגדות לגינוי חיזבאללה? ומה עם ונצואלה? (ל"ת)
19 יוסי 02/05/2016 04:19 רק שכרם של עובדי המגזר הפרטי נשחק
שכרם של עובדי המגזר הציבורי והמחוברים האחרים גדל ראלית בשנים האחרונות.
18 אבגד 02/05/2016 03:32 התעשיה בארץ הולכת ומצטמצמת.
פחות עבודה למהנדסים.
17 רפאל 01/05/2016 23:57 בתעמולה של המפלגה שלך אתה גם מצטרף ואומר שגזלו לכם את ש (ל"ת)
16 בנאי 01/05/2016 23:56 ממשלה רופסת שנותנת לזה לקרות חנין לעולם תישאר באופוזיצי (ל"ת)
15 מרים 01/05/2016 23:55 יהודי אחד במפלגה של מחבלים - ב 48 לא היה קורא (ל"ת)
14 ארטיום 01/05/2016 23:53 דב חנין = חנין זוהבי הידועה כזובי , דב אתה שמאלן מהסוג (ל"ת)
13 מנו ספנות 01/05/2016 23:51 זה האליטה האשכנזית השמאלנית ירום הודה (ל"ת)
12 אריאל שרון 01/05/2016 23:49 דב חנין זוהבי פשוט אדיוט תמהוני שעדיין לא התעורר למציאו (ל"ת)
11 שרון ב 01/05/2016 21:19 ביזפורטל.
התקשורת סנסציונית. מחפשת דם ופורנוגרפיה. אך יש גם גבולות. את מי ביזפורטל מראיינים? יהודי אנטישמי; שונא ישראל ומבקש את חיסולה כמדינה יהודית-ציונית. יחי הרוע. לפני כן נתנו כבוד לביריון הוא, מרגלית, וגלאון היא בכלל אורחת פלא קבועה, עם אמרי השפר האנטי-ציוניים שלה. זו הבעיה המרכזית של ביזפורטל. הם צריכים למצוא שם אחר, מתאים יותר. אך אני מניח כי ביזפורטל לא יפרסמו זאת.
גבי 02/05/2016 14:26 זה בגלל יום הפועלים
הוא מזוהה עם היום הזה, בטל לא ביבי.
10 לכל המלעיזים 01/05/2016 21:12 מה שהוא אומר זה עובדות
ועם עובדות אי אפשר להתווכח, והעובדות הן כפי דב חנין אומר: שחיקת שכר, עובדים עניים, שעות עבודה מתארכות . חלקכם עו לא התפכחו מהשקר שביבי ניסה למכור לכם על "החלחול למטה ". אבל כפי שראינו הכסף מחלחל רק למעלה, משכורות של מיליוני שקלים בשנה לכל מיני מנכלים בעוד השכר של רובנו עומד במקום.
אני 03/05/2016 12:50 הלו קוקו
יא קוקו, כל הקפטילסטים שאתה שונא, משלמים את המיסים לכל העניים שאתה מטפח. וגם לך. יושב בכנסת מבלבל את המוח. לך תייצר מקומות עבודה ותגדיל את התוצר במקום לעוות את ההיסטוריה שהקפטליזם נכשל. הקפטליזם המציא את האייפון, האינטרנט, את ביזפורטל. מה יצר הסוצוליאזם? רק רעב ודיכוי. אל תספר לנו שאתה יודע יותר טוב מכולם. אל תתערב בשוק, אתה רק גורם נזק. מדינה, מדינה, מדינה, מדינה. 4 פעמים כתבת מדינה. לא נמאס לך להאשים אחרים במצב של פלוני אלמוני? אני צעיר. ויש לי דירה. ויש לי 2 רכבים. ואני טס לחו"ל פעמיים בשנה. ומה? לא לקחתי כלום מאף אחד. התאמצתי. תתאמץ, יא אוכל חינם
בשתי מילים 03/05/2016 14:07 אתה שקרן (ל"ת)
אני 03/05/2016 12:49 עובדות
תבדוק כמה אחו האבטלה בישראל. זה העובדות. כמה מקומות עבודה ייצר מר חנין? כלום. הקפטילזם נכשל? הוציא מליארדים מרעב והוביל את הקדמה. מה הביא ההסתדרות? פחד של היבואנים מפני שביתות ענק. דמי חבר שערורייתים. שחיתות ברכבת, בחברת החשמל. תבדוק מה קורה לחבילה בדואר. איך נראו מפעלי ים המלח לפני ההפרטה. לבזק. לסלולר. דב חנין רוצה שהמדינה תממן הכל. המדינה זה משלם המיסים. שיחפש פראיירים אחרים. הוא לעד יישאר באופוזיציה עם הדעות הקומונסטיות שלו. כל הבכיינים יושבים עם אייפון 6S+ בפיצוציות ומדקלמים מנטרות כמה הם מסכנים והשיטה דפקה אותם.
אני 03/05/2016 12:45 עובדות
תבדוק כמה אחו האבטלה בישראל. זה העובדות. כמה מקומות עבודה ייצר מר חנין? כלום. הקפטילזם נכשל? הוציא מליארדים מרעב והוביל את הקדמה. מה הביא ההסתדרות? פחד של היבואנים מפני שביתות ענק. דמי חבר שערורייתים. שחיתות ברכבת, בחברת החשמל. תבדוק מה קורה לחבילה בדואר. איך נראו מפעלי ים המלח לפני ההפרטה. לבזק. לסלולר. דב חנין רוצה שהמדינה תממן הכל. המדינה זה משלם המיסים. שיחפש פראיירים אחרים. הוא לעד יישאר באופוזיציה עם הדעות הקומונסטיות שלו. כל הבכיינים יושבים עם אייפון 6S+ בפיצוציות ומדקלמים מנטרות כמה הם מסכנים והשיטה דפקה אותם.
א 02/05/2016 11:54 ממש עובדות...
נתב"ג מפוצץ, מכוניות חדשות על הכבישים, משפחות רבות עם שתי מכוניות, קניונים עם מותגי יוקרה מפוצצים עד שאי אפשר לזוז בהם. ממש עובדות..
9 משה ראשל"צ 01/05/2016 21:00 לדב חנין הבוגד אין זכות דיבור ודעה בארץ ישראל נקודה (ל"ת)
ללא הגדרה פוליטית 01/05/2016 21:55 למשה ואדומים לו
במילה בוגד השתמשו הקומוניסטים במאה ה20 כדי להעניש את אלה שחשבו שונה מהם, בדרך כלל זה נגמר ברצח. היום זהפך למילה האהובה על ימין בארץ. אתם שפויים??
8 דב יקירי 01/05/2016 20:46 אני אלי כל חיי הצבעתי לשמאל, למרץ,אבל אתה איש יקר
וחברנו לשמאל מבלבלים את המח ,מדוע?כי העם לא מצביע לכם,מצביע לביבי ,מצביע למי שמנציח את המצב , הדפרים האלה מהפריפריה[כולל אחי] מצבעים למי שדופק אותם, אז?
7 רוקי 01/05/2016 19:21 למה נותנים במה לפח אשפה הזה?? (ל"ת)
רוקי שמוקי 01/05/2016 21:09 קשה לך לשמוע את האמת? (ל"ת)
כמה צבוע אפשר להיות? 02/05/2016 07:30 איזה "אמת"? תראה איך ונצואלה הסוציליסטית קורסת. (ל"ת)
שרון ב 01/05/2016 21:22 משמיץ רוקי
על איזו אמת אתה מדבר. זה מפיץ האדאולוגיה המופרעת והמפגרת ביותר שהומצאה? שהוכיחה עצמה שוב ושוב ככישלון מוחלט? שהותירה עליבות חיים, דיכוי, אומללות, פיגור מזעזע, ותת-אנשים? שצפון-קוריאה היא המסר?
אחד 02/05/2016 08:06 לשרון הדמגוג בגרוש
זהו, צפון קוריאה ו זה מה שאתה מכיר ? והטמבל מעליך רק את ונצואלה? על ארצות סקנדיביה שמעת ? בארצות מערב אירופה היית ? על יפן שמעת ? אלה כולן ארצות שמתקיימת בהם כלכלה קפיטלסיטית לצד מדיניות ממשלתית סוציאלית , לאזרחים במדינות אלה יש את איכות החיים הגבוהה בעולם .
אני 03/05/2016 12:42 צרפת
לך תראה כמה אחוז אבטלה בצרפת, וכמה פה. כמה ה GDP שלנו וכמה שלהם. ממש כלכלה משגשגת. פרנסואה הולנד אובד עצות נוכח שוק העבודה הלא מתקפד בגלל קביעות של מליונים וחוסר גמישות. לא היית מתחלף עם הכלכלה הצרפתית. ובסקדניביה הרבה מאוד שירותים ממשלתיים הם מופרטים. תבדוק
6 תמיר 01/05/2016 19:18 לא ראינו שהסוציאליזם נחל הצלחה כבירה בעולם
תודה לאל שהימין שולט במדינה
מריו 01/05/2016 21:10 ספר את זה לסקנדינבים (ל"ת)
5 אנונימי 01/05/2016 19:10 לתגובה 2 (א)
לפי מה שאתה אומר כדי לחיות בארץ בכבוד יש בערך 4 אפשרויות או שתיהיה מהנדס או רופא או רו"ח או תפתח עסק מצליח(מזל+ גב) או שתחייה כמו מסכן? (אגב את האפשרות האחרונה לא טרחת לציין) - נשמע לא מזהיר הרי לא לכולם יש יכולות אתה יודע. כל אחד בתחומו.
אני 03/05/2016 12:40 פחח
לך תלמד מקצוע שמייצר הכסנ ואל תצפה שמי שלמד כזה והתאמץ יממן אותך כי רצית מקצוע ללא הכנסה. כל אחד בתחומו? זה נכון, אבל זה לא אומר שצד אחד צריך לממן עם מיסים את כל העצלנים שבחרו במקצוע שאין בו פרנסה
4 לא וונצואללה 01/05/2016 18:17 בדרך שלו נגיע לוונצואלה.לא תודה! (ל"ת)
3 שכיר ללא בטחון.... 01/05/2016 18:06 עבודה מעל 50+ ביבי אחראי (ל"ת)
2 א 01/05/2016 18:04 הצעירים דווקא מסתדרים יפה
מי שלמד מקצוע נורמלי, לא מדעי המדינה או קשקוש כלשהו, אלא הנדסה, רפואה, ראיית חשבון, וכד', מצליח יפה מאוד. ואם לא המגזר הציבורי המנופח, השביתות הבלתי פוסקות, היד על השלטר, הלחצים הפוליטיים של קבוצות לחץ, המצב היה אפילו יותר טוב.
מריו 01/05/2016 21:12 אתה חי בהזיה. רואי חשבון מרוויחים שכר רעב
כנ"ל אדריכלים, ועוד כהנה וכהנה שלמדו את המקצועות "הנכונים"
א 02/05/2016 11:53 רו"ח מרוויח 13 אלף ש"ח
רו"ח עם 4 שנות נסיון מרוויח 12-14. אם שני בני הזוג כך, זה משק בית עם משכורת 26 אלף ש"ח, מעל 20 אלף ש"ח של נטו+קה"ש. לא נשמע שכר רעב.
1 פהפה 01/05/2016 17:58 גונב דעת
זוהי תופעה גלובלית שהיא אגב הרבה יותר חמורה באירופה בפרט ומערב בכלל.טכנולוגיה רובוטיקה הגירת עבודה מוחקות משרות