אלו שמות הישראלים הכלולים ב'פרויקט פנמה' - שימו לב

מסמכים שהודלפו מחברת עורכי הדין Mossack Fonseca שרשומה בפנמה חושפים את השמות שבכירי המשק היו מעדיפים לא לשמוע
המגיבים נכנסים לתמונה (צילום: Getty images Israel), צילום: Getty images Israel
חשיפת פרויקט פנמה על ידי 25 עיתונאים מרחבי העולם תמשיך לספק כותרות לעוד הרבה זמן והבוקר עולים השמות הישראלים הקשורים לפרשה. מדובר במסמכים שהודלפו מחברת עורכי הדין Mossack Fonseca שרשומה בפנמה ואלו חושפים את השיטה להלבנת הכספים מצד עשירי העולם, מגופים כביכול לגיטימיים ועד ברוני סמים.
בין השמות ניתן למצוא בכירים במשק הישראלי בהם איש העסקים עידן עופר, עורך הדין יעקב וינרוט - שהואשם בסוף 2009 בשוחד והלבנת הון אך זוכה לחלוטין שנתיים לאחר מכן - לשעבר מנהל לשכת ראש הממשלה דס ויסגלס, טדי שגיא, אודי אנג'ל - כל אלו רשומים כמנהלים או כבעלים של חברות שהוקמו במדינות מעבר לים המעניקות מקלט מס. נזכיר כי לא מדובר בעבירה על החוק, אבל זה לא מריח טוב. 
כדי להבין האם שימוש במקלט מס בהכרח חוקי יש לשאול מה הסיבה אליה הגיע האדם כדי להפקיד את כספו במקלט מס. עולה השאלה, אם אין בכוונת האדם להסתיר כסף אז מדוע הוא מפקיד את כספו במקלטי מס. במלים אחרות הפקדת כסף במקלט מס נחשב כשר אבל מסריח.
משה אשר, יו"ר ראשות המסים, אמר הבוקר לגל"צ: "להחזיק חברות מעבר לים זה דבר לגיטימי כל עוד מדווחים על הדברים הללו, כל אחד במדינת התושבות שלו. נכון שהדברים מחשידים אבל אני כבר אומר שיש ישראלים שמדווחים לנו, חלק מהשמות של העשירים הגדולים ושעלה בכתבות קודמות - היה מדוווח. חלק לא מדווח ואת זה נבדוק לעומק. כבר בתקופה הזו אנו עורכים הליך גילוי מרצון. חשפנו הון של למעלה ממיליארד שקל בחו"ל. אני קורא לכל האנשים שלא דיווחו לנו: זה הזמן לעשות את זה. אנחנו בסוף נגיע לאנשים האלה. אני לא יודע מה נחשף, לא ראיתי את הרשימות, צריך לבחון אותן".
ההדלפה מהמשרד בפנמה נחשבת בהיקף עצום לעומת ההדלפות של 'ויקילקס', והגיעו להיקף של 11.5 מיליון מסמכים מהשנים 1977 ועד 2015. מתוך הרשימה עולים שמותם של 12 מנהיגים מהעום בהווה, ו-140 פוליטיקאים ואנשי ציבור בהקשר של מקלטי המס. הרשת הגיעה עד למנהיג רוסיה ולדימיר פוטין אך נציין כי שחיתות שכזו אינה נדירה ברוסיה כאשר העברות כספים מרוסיה לחוץ לארץ כבר נעשית באופן קבוע משנות ה-90. (לכתבה המלאה - לחץ כאן)
תגובות לכתבה(31):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    מה עם פוליטקאים בכירים ? (ל"ת)
    יוסף 06/04/2016 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    מסמכי פנמה
    מאיר 06/04/2016 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 5
    הרי נאמר שגם כספו של ראש הממשלה בינימין נתניהו נמצא במקלט מס, למה לא מדברים עליו? ראש הממשלההההההההההההההה
    סגור
  • 15.
    למה מסריח לי זה דווקא מריח טובה
    בני 06/04/2016 08:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתב יקר אתה היית עושה אחרת אתה מכיר משהו שנהנה לשלם מיסים חוץ ממך מריח טוב כל עוד שזה חוקי!
    סגור
  • 14.
    החברות של קייזמן בקפריסין - תשאלו את האוסטרי
    ברלינאית 05/04/2016 02:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוא יעשה פיפי שיקרא את התגובה הזאת . נוכל פתח חשבונות בקפריסין לחברות מוגבלות בגרמניה והלבין מליונים ועשה בלאגן בברלין פושע !! תשאלו את ברגמן את רוטשטיין ועוד כמה טובים מסביבתו הוא עתיד לגמור כמו ענבל אור !!
    סגור
  • 13.
    איפה הכסף
    מורפי 04/04/2016 18:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה רציתם שישימו את הכסף במקום בטוח בגדרה.
    סגור
  • 12.
    היתכן שיעצרו את פירסום שמות הישראלים מהפוליטיקה ?
    נננ 04/04/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מהמר שיעצרו כי יש שמות מפתיעים ...
    סגור
  • מעניין איפה ביבי שומר את הכסף שלו. לא בקופות פנסיה
    שמטוב 05/04/2016 21:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שהוא משאיר לאנשים פשוטים כמונו.
    סגור
  • 11.
    לא חייב להיות שחור. יש מי שמעדיף בחו"ל ולא בישראל ובצדק (ל"ת)
    כסף בחו"ל 04/04/2016 15:52
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 10.
    לא זכאים לגילוי מרצון כי נחשפו בכוח
    שחיתות שחיתות שחיתות 04/04/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    8 1
    שימו לב שאשר קורא לגילוי מרצון אחרי שהרשימה נחשפה. גילוי מרצון זה לפני שהשמות נחשפו. בשלב זה מי שלא דיווח צריך לעמוד לדין ואינו זכאי לגילוי מרצון. אבל במדינת ישראל המושחתת ישנם אנשים מעל החוק כנראה שכשהם נתפסים הם יכולים לבצע הלבנה רטרואקטיבית. בחילה.
    סגור
  • 9.
    מעניין את כל אלה לא שואלים אותם מאיפה הכסף???? (ל"ת)
    דגדג 04/04/2016 10:42
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • טען עוד
  • למשל דב ויסגלס... (ל"ת)
    א.מ 04/04/2016 13:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 8.
    עורכי דין וסרסורי כסף, אנשים שלא עבדו ממש בחייהם הם עשי
    שולמ 04/04/2016 10:38
    הגב לתגובה זו
    8 0
    עשירי המדינה, יש לבדוק באם שילמו מס ,את כספם עשו בארץ ולא תמיד בדרך הישר.
    סגור
  • 7.
    אם חוקי למה להשמיץ
    רפי ח. 04/04/2016 09:55
    הגב לתגובה זו
    7 4
    כל אחד מנסה למקסם את רווחיו, אם התהליך מבוצע תחת הכללים והחוקים, אל לנו להלין ! נכון, רבים לא יודעים לקבל ולהעריך מצליחים - זבש"ם,
    סגור
  • עפ"י החוק, יש לשלם מס כאן (ל"ת)
    חוקי, כן אבל 04/04/2016 12:22
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • ומי חוקק את החוקים האלו אם לא הם עצמם בעזרת
    אזרח עשוק 04/04/2016 10:10
    הגב לתגובה זו
    9 1
    לוביסטים ושלמונים לנבחרי הציבור שלנו. לא כל מה שחוקי, חוקי. והחוק לא חקוק בסלע.
    סגור
  • 6.
    ויינרוט מתפלל לומד תורה באדיקות ויש לו הבעה של שה תמים
    אליהו הגלעדי 04/04/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    11 6
    ויינרוט תמיד בעמדת הצדיק המטיף, הוא מיליונר גדול גם בדולרים,,זה לא שכר הטרחה שהוא גובה בגובה ריבית נשך..גם בתים ומזומן בלי עין הרע...לא הייתי מתנגד שישב בכלא ע"י אחד העבריינים שהגן עליהם בבית המשפט...
    סגור
  • וגם צבע שיער יפה. (ל"ת)
    צחי 04/04/2016 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אמן כן יהיה רצון. (ל"ת)
    דוד 04/04/2016 10:39
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 5.
    הכסף בפנמה
    לוך 04/04/2016 09:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל מי שיש לו קופת גמל מחזיק כסף בחול ברוב המחקרים וזה לגיטימי ומותר וחוקי אני האדון לכסף שלי ההבדל שרובנו שילמנו מס ולקיים גדולים לו
    סגור
  • 4.
    איך זה לא עבירה על החוק (ל"ת)
    אר 04/04/2016 09:11
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 3.
    מענין איך וינרוט הדןחה יצא זכאי,גנב לשם שמים (ל"ת)
    טוני 04/04/2016 08:21
    הגב לתגובה זו
    19 6
    סגור
  • כאשר השופט והנאשם מאותה עיירה במזרח אירופה, ככה מזוכים
    משפטן 04/04/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    9 1
    ואם אתה לא מאותה העיירה?, ככה מרשיעים 99 מהתיקים
    סגור
  • 2.
    אנשים רוצים לשמור על הכסף שלהם . ואם הם יכולים למזער
    זה פשוט חוקי 04/04/2016 08:17
    הגב לתגובה זו
    10 0
    נזקים או לשלם פחות ועוד באופן חוקי אז למה לא? זה חוקי.
    סגור
  • מה רצה לפרסם בספר בעלה הראשון של שרה נתניהו דורון נויבר
    BABA-BUBA 04/04/2016 09:59
    הגב לתגובה זו
    0 5
    גם לביבי, גם לבנט יש בחשבונות הבנק עשרות מיליונים שהגיעו באופן לא כשר, גם בלי דיווח למס הכנסה...אל תגעו בשרה.
    סגור
  • אתה זורק לכלוך לא מבוסס
    meir 04/04/2016 14:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על סמך מה.
    סגור
  • 1.
    ברור שישימו מכולם את התמונה של עידן עופר
    ביזפורטל לא מפתיע 04/04/2016 08:15
    הגב לתגובה זו
    9 5
    כולם מתגייסים להרוס את כיל והנה עוד הזדמנות לנגח את כיל רק לא ברור לי אם עידן עופר כל כך גרוע וכל כך רע וכל כך בזבזן וכל כך שקרן. למה לפיד סירב למכור את כיל ולהיפטר מעידן עופר בטענה מפגרת שלא מוכרים נכסי מדינה ומצד שני כל הגוורדיה הצבועה של האוצר הפופוליסטי מתכוננת למכרז בינלאומי למכירת כיל. אז למי הצבועים האלה רוצים למכור את כיל? ואם עידן עופר מרמה אז מגיע לכם. וכל הכבוד לו גם כל עם ישראל צריך להחביא את כספו בכל חור אפשרי כי השלטון הפופוליסטי הזה אחרי שיגמור לטפל בחברות ובשכר הבכירים יעבור להלאמת הכספים שלכם.
    סגור
  • בראשון הבא ערוץ 10 תראה איך כיל התגייסה להרוס אותנו
    אזרח 04/04/2016 08:34
    הגב לתגובה זו
    7 3
    עם המעכבי בעירה שהוא חומר מסרטן שכי"ל הצליחה לשכנע את הממשלה לדחוף לנו למזרונים ולכריות
    סגור
  • האדומות ששמים במטבחים והם מעכבי שריפה? זה לא מסרטן?
    ומה עם תקרות גבס 04/04/2016 09:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המים שאתה שותה והאוכל המסריח שאתה אוכל לא רק מסרטנים עוד לפני הכרית והשמיכה אלא עושים זאת ביעילות מרובה צבעי מאכל ועוד כל מיני אבקות למינהם ותחליפי סוכר מזיקים ולחם עם סוכר ועוד חרא אז בדיוק עידן עופר גורם סרטן חחחחח
    סגור
  • איפה מכון התקנים עם הפרוטקציונר שעומד בראשה
    כיל הצליחה? 04/04/2016 09:07
    הגב לתגובה זו
    6 1
    איפה מהנדסי האיכות ומשרד הבריאות? איך היא הצליחה למרות כל בעלי התפקידים החכמים שפזורים בכל חלקה טובה< אז מה עדיף למות מסרטן כי ישנת על כרית או להישרף בשינה?
    סגור
  • אלה בדיוק המשפטים של הלוביסטים של כיל
    אחד 04/04/2016 09:20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    "עדיף למות מסרטן או להישרף בשינה", זו הרמה שלכם טוקבקיסטים של כי"ל ומשפחת עופר. ולגבי בעלי התפקידים, ראינו שהכסף הגדול בארץ מצליח לרמוס את כל בעלי התפקידים (מתווה הגז, הולילנד, והרשימה עוד ארוכה).
    סגור
  • כולם לובסיטים של כיל . רק יחימוביץ ורוזנטל הצדיקים לא .
    צודק 04/04/2016 15:56
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כל השאר מקבלים שלמונים מעידן עופר במעטפות יפות עם סרט ויש שם המון המון דולרים. ומה הקשר למתווה הגז ? הגז שייך למי שמצא את הגז השקיע וסיכן את כספו . זה לא של הצבור הצבור צריך להסתפק במיסים שמוטלים . ומי שזה לא מתאים לו יכול לעבור לצפון קוריאה או להקים מושבה בולשביקית ברוסיה רוב הצבור לא רוצה שלטון בולשביקי שלוקח להם הכל.
    סגור