ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

יחימוביץ' השיקה אפליקציה נגד שכר בכירים - והתגובה של איזי כהן לא איחרה לבוא

האפליקציה "עשויים מכסף" תאפשר למשתמש להזין את שכרו החודשי, ולגלות כמה חודשים יצטרך לעבוד כדי להרוויח את שכרם החודשי של מנהלי החברות
 |  41
החלפת מהלומות
Share
חברת הכנסת שלי יחימוביץ' חשפה באתר האינטרנט שלה אפליקציה מיוחדת בשם 'עשויים מכסף', על מנת למדוד כמה חודשים עלינו לעבוד כדי להרוויח את שכר הבכירים של חלק ממנהלי החברות הציבוריות - והתגבות לא איחרו לבוא. 

יחימוביץ' פרסמה באפליקציה את השכר של המנכ"לים בחברות הציבוריות כמו מנכ"ל טבע ארד ויגודמן, מנכ"ל סלקום ניר שטרן ומנכ"ל כלל ביטוח איזי כהן. באפליקציה ניתן להזין את המשכורת החודשית שאתם מרוויחים ובכך לראות כמה חודשים ייקח לכם כדי להגיע לשכר של אותו בכיר. יחימוביץ' הבהירה כי לא מדובר בחברות פרטיות אלא רק של מנהלי חברות ציבוריות "שאתם משלמים את שכרם (באמצעות החסכונות והפנסיות שלכם)".

התגובה מנגד לא איחה לבוא כאמור. כלל ביטוח שיגרה ליחימוביץ' מכתב תגובה חריף שמבקש מחברת הכנסת לגבות את טענותיה (כמו אי תשלום כספי ביטוח למבוטח נכה) במסמכים. לשון המכתב: "מילים כגון חזירות ותאוות בצע מהווים הסתה ומוטב שלא היה נעשה בהן שימוש".
 
יחימוביץ' בתגובה למכתב צייצה בטוויטר: "איזי כהן מתלונן (ומאיים עלי) ש״תאוות בצע״ ו״חזירות״ זו הסתה והוצאת דיבה. תן לי שמות אחרים לשכר המטורלל שלך איזי".

בחזרה לאפליקציה של ייחימוביץ, ישנן כמה טעויות משעשעות באפליקציה, כמו הגדרת שכרו של בצלאל מכליס, מנכ"ל אלביט מערכות, שעומד, לפי האפליקציה, על כ-12 מיליארד שקל בשנה. ברור לנו ששכר הבכירים מופרז, אבל נראה לנו שההפרזה כאן היא "מעט" קיצונית יותר. (אלביט מערכות כולה נסחרת בבורסה לפי שווי של כמעט 16 מיליארד שקל - כך שקשה להאמין כי החברה מרשה לעצמה לשלם שכר שנתי שכזה...)


כלום זמן

הטעויות באפליקציה לא מסתכמות ב"ניפוח" שכר המנכ"לים, אלא גם ב"קיצוצו" החד: השכר של ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, הינו, (לפי האפליקציה) אלף שקל בלבד בשנה, מה שישלח את שטרן להתלונן על כך ששכרו החודשי נמצא הרבה מתחת לשכר המינימום...


כמו רוב הפוסטים של יחימוביץ' בפייסבוק, גם פוסט זה התמלא בתגובות, לייקים ושיתופים: בעוד שחלק לא קטן מהתגובות מתייחס לעיקר ורוטן על חזירות, אבסורדיות וגזל הציבור, לא מעט תגובות מטיחות ביחימוביץ' שמדובר ב"קנאת חינם ושנאת עשירים". חלק נוסף מהתגובות, אגב, קורא לפיתוח אפליקציה זהה לעובדי מדינה, נמלים, חברת החשמל ועוד.

נזכיר כי ועדת הכספים של הכנסת אישרה השבוע את הגבלת השכר במגזר הפיננסי ל-2.5 מיליון שקל בשנה. לפי ההגבלה, השכר המקסימלי של מנכ"לים לא יעלה על פי 44 מהשכר הריאלי הנמוך ביותר באותה חברה, או עד פי 35 מעלות השכר של אותו עובד (כולל עובדי הקבלן המועסקים בחברה). 

הפוסט המלא:

הי זאת שלי, קבלו אפליקציה חדשה שהכנו בשבילכם! בוחרים מנכ"ל, מזינים את שכרכם, ומגלים פי כמה מכם הוא מרוויח.רוצים לשחק ק...

Posted by ‎שלי יחימוביץ‎ on Wednesday, March 23, 2016
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

41 תגובות ב-34 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
34 יובל 26/03/2016 20:40 שנאת חינם
הפכנו לחברה בזוייה , קנאית וצרת עין . שכר הבכירים לא יפתור את יוקר המחייה . צריך להפחית מיסים למעמד הביניים שירוויח יותר ולא באמצעות קיצוץ לבכירים . אין פירגון רק שטחיות וטוקבקים תרבות אינסטנט להמונים איבדנו את זה ...
33 שתי ידדי 25/03/2016 16:58 להשיק אפליקציה על נזקי שלי למדינת ישראל (ל"ת)
32 חי בקושי 25/03/2016 12:51 הכל קשרים - מינגליינג
חבורת מנהלים נפגשים באירועים מדברים על כיצד דפקו את המסכנים והרוויחו מיליונים , קושרים קשרים שאחכ מיתרגמים למינויים ולעושק הציבור, אין להם שמץ של יושרה אישית, חושבים על עצמם, תאוות הכסף גורמת להם לנהוג בחוסר צדק ונתק מלקוחותיהם, מנחים את עובדיהם החלשים כיצד לרמות ולהכשיל לקוחות ע"מ לנפח את כיסם הנפוח. כמה כסף אדם צריך כדי לחיות היטב? מה הם יעשו עם כל הכסף הטמא שהם חומדים? אנשים דוחים מגעילים חסרי מצפון נאלחים בקיצור זבל אנושי
31 איתן 25/03/2016 07:53 שכר בכירים
בוא נלך בשני הכיוונים נמדוד את המנהלים לפי ביצועים ולא לפי הסכם הכסף ברובו הוא של הציבור וכמו שהציבור משלם בהפסדים כך יקןזז שכרו של הבכיר לפי מדדים שיקבעו לפי תקופת זמן מוגדרת מראש
30 א 25/03/2016 00:08 מר איזי כהן, בוא אני אסביר לך חזירות מהי
כשמגיעה נציגת כללביט לבית משפט לתעבורה ומשקרת במצח נחושה ומסלפת את העובדות - זאת חזירות. טרטור מבוטחים בשיטת המצליח (אולי יירדו מהתביעה) - זוהי חזירות. הדבר היחיד שאתה יכול להתנחם בו - גם המתחרים שלך הם כאלה, חזיריים. וכל זה ללא שום קשר למה שיחימוביץ מציגה באפליקציה שלה וללא שום הזדהת עם השקפת העולם שלה.
29 בן אהרון 24/03/2016 21:02 לא הגיוני שבסקטור הציבורי שכר יותר גבוה מראש הממשלה !!! (ל"ת)
28 נטע 24/03/2016 20:50 מוזמנת לצאת לעולם העסקים (ל"ת)
27 איתי 24/03/2016 19:26 רק לי מפריע שהיא כתבה דברים לא נכונים?
קראתי את המכתב שלדברי שלי קיבלה מאיזי כהן (שבכלל לא ממנו אלא מחברת כלל, אם כבר מדייקים), ומטריד אותי שמהמכתב עולה שמה שכתבה פשוט לא נכון, למשל דחיית תביעת משפחתה של שירה בנקי. יותר מטריד אותי שגם אחרי שהועמדה על טעותה היא לא מוצאת לנכון לפרסם תיקון, אולי אפילו התנצלות מסוימת, עם כל הביקורת (המוצדקת) כלפי השכר המוגזם של איזי כהן ואחרים. זה לא רלבנטי. עובדות הן עובדות. בעיני זו לא התנהגות שמצופה מחברת כנסת רצינית.
26 בעיית עיוורון עצמי 24/03/2016 19:24 לא הבנתי טוענים בכלל ששכרו אינו חזירות??? (ל"ת)
25 צריך טיפול שורש 24/03/2016 17:52 תרבות החזירות אצלנו נוראית חינוך מחדש לדאגה לעובד (ל"ת)
24 סוף לחזירות 24/03/2016 17:46 חקיקה נהדרת להמשיך בזה (ל"ת)
23 לא מתאימים לניהול 24/03/2016 17:46 מי שרוצה יותא מכפול 35 כנראה באמת חזיר (ל"ת)
22 לא לדאוג לעצמו 24/03/2016 17:45 מה רע בכפול 35 למנכ"ל? הרי מנכל צריך לדאוג לעובדיו (ל"ת)
21 אחרי כמו בצבא לשמש ד 24/03/2016 17:23 מה רע שמנכל יסחוב את משכורת עובדיו מעלה
עובדיו
20 החינוך רע במיוחד 24/03/2016 17:22 המנכלים פה אגואיסטים (ל"ת)
19 לא נגיע רחוק 24/03/2016 17:20 בקיצור חייבים חקיקה כי מהאגואיזם של מנהלנו (ל"ת)
18 מיכאל 24/03/2016 16:51 לוחמת אמיצה
בזכותך שנים באופוזיציה נזק במיליארדים גרמת במתווה הגז לא יגיעו משקיעים לפתח את משק הגז,למה המדינה לא מפצה משקיעים באשדוד ובחדרה אבל בלהיות שותפה הם ראשונים זאת חזירות בולשיביקית. כמה זה עצוב.
17 יוסי בכינור 24/03/2016 16:40 הוא הרוויח הרבה יותר לפני 3-4 שנים ( כ-18 מיליון לערך)
איך יכול להיות שהכנסת מאשרת למנכ"ל חברת ביטוח לקבל בונוסים המרכיבים את עיקר הסכומים עליהם מדברת יחימוביץ ( שאני לא מאוהביה כלל ) וגובהם נקבע כל שנה בהתאם לרווחיות החברה? הרי רווחיות החברה מורכבת מלדחות תביעות של אלמנות, יתומים ונכים !!! ככל שידחו יותר יישאר יותר בחברת הביטוח ושכרו של המנכ"ל טופח!! כל מה שנשאר הוא למצוא מערכת שיפוטית בשלבי קריסה/ גסיסה ועורך דין ממולח כדי לשים חותמת גומי על כל הדחיות של תביעות הביטוח והרי לך בונוס של 6 מיליון שקל בשנה !! אם לא היה מדובר בחברת ביטוח יכול להיות שאין הצדקה להתערבות בחופש החוזים ולהגביל את שכרו של המנכ"ל אך כש"ידית הכסף" נמצאת בידיים של המנכ"ל יש לוודא כי הוא לא ירוויח בשום דרך באמצעות דחיית תביעות של אוכלוסיות חלשות .
16 במרכז 24/03/2016 16:31 שלי פרסמי המכפיל של השכר הגבוהה והנמוך בכל חברה ציבורית
שלי פרסמי בקשה באפליקציה פשוטה את המכפיל של השכר הגבוהה והנמוך בכל חברה ציבורית שאנינחנו ממנים ואשר חיה מהרכישות שלנו כדי שנוכל להחליט ממי אנחנו רוצים לרכוש מוצרים או שירותים
15 נועם 24/03/2016 16:20 מי פיתח את האפליקציה?
כנראה מכספי המיסים שלנו, תודה שלי שאת דואגת לשימוש הולם בכספנו
14 יואל 24/03/2016 16:19 וויגודמן טבע
הא הא הא כעת דנים בהעלאת שכרו כי 21 מליוני שח זה לא מספיק חברים כולם שם כדי לגנוב אתכם הם לא שווים גם 50 אשח בחודש ועוד חברות בורסאיות החמדנות והטיפשות בעירסול מטמטם
13 ציון 24/03/2016 16:16 אני פליט מכתשים אגן
עבדתי שם 35 שנה מאז כניסת נוחי דנקנר , צימצמו הנהלות כדי שבכירים רק ירוויחו יותר , מי הבכירים לא חס וחלילה בוגרי החברות אלא כל מיני צנחנים שמשרתים שם ( את עמצם גם היום ) ולאן זה הגיע ? כולם יודעים! ולאן אנחנו הגענו אותה שיכבה שעברה התיעלות ונסעה בטויוטה קורולה כחברי הנהלה נכון ניחשתם אנחנו בבית
12 dsniel 24/03/2016 16:11 איזי כהן המסכן צריך את חברת כלל להגנה. מיסכןןןןןן (ל"ת)
11 עכשיו אפליקציה חדשה 24/03/2016 15:55 כמה מרויחים חברי הכנסת אחרי ההעלאה האחרונה שלהם
וכמה חודשים לא נקבל קצבת זקנה מבטוח לאומי לאחר שאף אחד מחברי הכנסת החזירים לא צייץ מילה על כך שכחלון והנגידה העלו לנו את גיל הפרישה ועושים תנאים לקבל קצבה 45 שנות עבודה לא מספיק להם לשלם לנו את מה שמגיע לנו חברי הכנסת שותקים. לפני שהיא נטפלת לבכירים ועושה רוח שתדאג שנקבל בטוח לאומי בלי תנאים וחקירות יכולת ממשלה של זבלונים
10 ציון 24/03/2016 15:00 המנכלים והשיטה של חברות הביטוח שודדים בחסות בתי המישפט
ועורכי דין רמאים וחמסנים חסרי בושה ורחמים אותי חברת מגדל טירטרה עד כלות כוחי ומנעו ממני לקבל קצבה בכל מיניי תרגילים מסריחים ועכשיו לאחר 15 שני הגעתי לממצב של צורך בהשתלת לב כרגע אני מוחזק עייד לב מלאכות והסר כל מתפרנס מקצבת נכות ביטוח לאומי
9 eby 24/03/2016 14:25 כך נראה חזיר אורגינל.בחנתי את פרצופו בתמונה
עם זכוכית מגדלת .ומה מצאתי?הגנים בכל תא דומים לזה של חזיר ההולך על 4.
8 לא חסיד שלה אבל.... 24/03/2016 14:24 היא צודקת.המנכלים ימצצו כמה שיותר.
גם עם לא יספקו את הסחורה.על שלהם לא יוותרו.
7 The capitalist 24/03/2016 14:08 OMG
Maybe she want to turn Israel to communist Russia. What an idiot!!!!
דה אידיוט יותר מתאים 25/03/2016 13:09 מאחל לך שחברת ביטוח תדחה את תביעתך, ואז נראה אותך (ל"ת)
6 אנונימי 24/03/2016 14:02 תחזקנה ידיך ושאף חזיר לא יכופף אותך (ל"ת)
5 נו באמת 24/03/2016 12:42 די להתעצבן לשם העצבים
גם כשהיא צודקת כולם נכנסים בה שכר הבכירים מנופח וללא שום הצדקה. אני לא חושב שמנכ"ל צריך להרוויח 10, אבל 10 מיליון זאת כבר הגזמה מטורפת מספיק
אני 24/03/2016 14:24 מה אכפת לך כמה אנשים אחרים מרוויחים?
חושב שהשכר מוגזם? אל תקנה את המניות של אותה חברה ונפתרה הבעיה. כופים עליך לקנות את המניות שלה דרך קרן הפנסיה שלך? זו הבעיה האמתית שצריך לפתור!
נו באמת 27/03/2016 08:03 אכפת לי כי מדובר בעמלות ופרמיות שאנחנו משלמים
אכפת לי כי הכסף שאני משלם כדמי ניהול, דמי שימוש ועמלות שונות בסוף מצטבר לשכר מנופח ומטורף של אותם אלה מהאפליקציה. אגיד לך דבר כזה למשל, אם המנכ"ל של גולן טלקום ירוויח 10 מיליון שקל בחודש לא יפריע לי, כי אני משלם להם מחיר נוח, משתלם וסביר. אבל אם מנכ"ל של חברה שגובה ממני כסף על כלום (!!!) מרוויח ככה, זה מעצבן אותי.
אגואיזם זה לא ניהול 24/03/2016 22:16 זה אדם שאחראי על אלפי עובדים ולא מתאים לניהול (ל"ת)
4 ארז 24/03/2016 12:31 סנאי במקום איזי כהן, יביא את אותם הרווחים. (ל"ת)
יוצא מן הכלל בתחת של 24/03/2016 13:28 חזיר ו איזי זה אותו דבר
מה הוא מתפלא בכלל? שכר חזירי ומטורלל.איזה זהב בדיוק אדון מדושן מעונג ובהמי כמו איזי מביא לכלל?המניה מרוסקת לגמרי בעלי המניות הפסידו ים כסף אז למה קיבינימט שתרוויח כמו שאתה מרויח? העיקר שאתה מזמבר את חברי הועד ..זה הכי טוב נ נכון?אוינק אוינק
3 עוד אישה מגעילולית 24/03/2016 12:20 כמה גועל וחזירות יכול להיות בדמגוגים הפופוליסטים
חזירות אינה רק כינוי לתאוות בצע. חזירות היא גם כינוי לדמגוגיה זולה, חזירית, שמבקשת לקבל פירסום בכל מחיר. יחימוביץ הופכת במעשייה אלו לאישה שמגעילה אותי מאוד, בושה מהלכת. כך מפלגת העבודה רוצה להפיל את ביבי (האסון המדיני שמוביל למדינה דו לאומית ומקיים את האיסטרטגיה של ערפאת להרוס אותנו בהפרטהייד מבפנים).
ko 26/03/2016 11:04 יחימוביץ עסוקה בכמה הכל לא בסדר
ומפנה אצבע פופוליסטית ומאשימה לכל כיוון, אבל תכלס, האישה לא תרמה כלום למדינה, לא מציעה פיתרונות, ואני לא מבין למה שכר מנכל סלקום - חברה פרטית שאני לא לקוח שלה, צריך לעניין אותי...
2 מארקס 24/03/2016 12:20 כל הכבוד לה!
הלוואי והפוליטיקה שלה היתה מורכבת מיותר נשים אינטלגניטיות כמוה. כאלה שלא מפחדות להסתכל לחזירים בפנים ולהגיד להם זמנכם תם. מי שחושב שטענות נגד שכר בכירים מופרז זה צרות עין מתעלם לחלוטין מההרס שזה יוצר לחברה שלנו. תוך כמה שנים ילדמו על זה בבית ספר. היא צודקת במיליוןאחוז והלוואי שהייתה יותר קיצונית.
אני 24/03/2016 14:22 בהתחשב בכינוי שלך, התגובה הבולשביקית לא מפתיעה. (ל"ת)
1 לא יאמן 24/03/2016 11:38 כמה צרות עין ורוע באישה אחת (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש