19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

07:51 הדולר נסחר ביציבות מול האירו ברמה של 1.194 דולר לאירו

07:51 הנפט נסחר הבוקר בצמוד לרמה של 50 דולר לחבית

16:20 מניית בית שמש השלימה טיסה של יותר מ-30% בשבוע >>

15:05 מניות שנסחרות בשיא: מיטרוניקס, אמות, חילן - צפו בטבלה >>

14:53 הגיעה ליעד: העלאת המלצה לשופרסל ל'תשואת שוק' >>

10:50 מיטב-דש במו"מ לרכישה פעילות הברוקראז' של בנק ירשלים >>

10:20 מנהל הלוקיישנים של "נרקוס" נרצח במקסיקו כשחיפש אתרי צילום לסדרה

08:41 איידיאו: התקשרות בעסקה לרכישת פרוטפוליו נכסי נדל"ן בברלין גרמניה

08:38 חמאס הודיע על פירוק ממשלת הצללים בעזה

08:30 רפי שדה חדל לכהן כמנכ"ל דן מלונות

20:16 ההימור המעניין והמסוכן שחברת בואינג עושה על קרן הפנסיה של העובדים >>

18:50 גולדמן זאקס חותך את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-1.6% בלבד

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
יללכ רודמ

מדור כללי

מדור כללי

תויגתב יכה
הכי בתגיות

הרב הראשי יצחק יוסף: "הקם להורגך השכם להורגו - לא צריך לפחד מאיזה.. רמטכ"ל"

 |  46
רב או אלוף?
Share
אמש (שבת) התבטא הרב הראשי הספרדי לישראל, יצחק יוסף, לסוגיית הריגת מחבלים בשיעורו השבועי בבית הכנסת יזדים: "אם מחבל מגיע עם סכין - מצווה להרוג אותו", אמר הרב יוסף, "לא צריך לפחד: 'הבא להורגך, השכם להורגו''.  


דבריו של הרב מגיעים על רקע הצהרתו הקודמת של הרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, לפיה לא היה רוצה ש''ירוקנו מחסנית על ילדות''. הרב יוסף התייחס בביטול מכוון להצהרות אלו של הרמטכ"ל, ואמר: "לא לפחד מכל מיני... שיעשו עליו אחר"כ בג"ץ, או יבוא איזה רמטכ"ל, יגיד משהו אחר".

נציין כי ככל הידוע לנו, לרב הראשי אין נסיון צבאי מוכח, אך כבר בגיל 19 הוא הוציא לאור את הספר "פסקי דינים - ילקוט יוסף" שריכז את פסקי אביו שיצאו לאור עד אותה שנה.צפו בקטע:
 בתגובה לדבריו של הרב יוסף, אומר הבוקר ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד וחבר בוועדת חוץ וביטחון: "הרב יצחק יוסף, שבגיל שבו צעירים ישראלים מסכנים את חייהם בשירות צבאי עסק בעריכת ספריו של אביו, מתיימר לפסוק בנושאים של מוסר לחימה ואף קורא תיגר על הרמטכ"ל. את הצבא יובילו רק מפקדיו, ואל לרבנים לנסות להחליף אותם".

שחר אילן, סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון: "הרב יוסף מצטרף לשורה הולכת וגדלה של רבנים ראשיים שרמסו את שלטון החוק וביזו את תפקידם ואת המדינה שמינתה אותם. מוטב לרב יוסף שיעסוק בענייני הדת והרבנות שנמצאים בשפל המדרגה ובתחתית הסולם ופוגעים אנושות במעמדה של היהדות בעיני הציבור. אם שאף הרב לעסוק בביטחון או במשפט בטחוני, חבל שלא למד את הדרוש למקצועות אלה או שרת שירות מפואר בצבא שדרוש כדי להגיע למעמד של מתן פקודות.

"מצער שהתחום היחיד שבו הרב מצליח להמשיך את דרכו של אביו אינו המנהיגות או הגדלות בהלכה, אלא רק הפה הגדול וההתבטאויות המיותרות. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה להעמיד את הרב במקומו ולהבהיר לו מה הם גבולות השיח של רב מטעם המדינה ומי שמכהן שנשיא בית משפט רשמי. כמובן אם הרב רוצה חופש להתבטא כנגד שלטון החוק הוא מוזמן להתפטר ולשחרר אותנו מעונשו." 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

46 תגובות ב-37 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
37 בוא נראה אותך 14/03/2016 12:57 פוסק הלכה אחד... אתה הוא החכם בלילה (ל"ת)
36 אבודרהם 14/03/2016 09:13 חכם בלילה,יושב בטרקלינו ומפיץ פסקי הלכה הזויים......
אחלי כדאי לצייד אותו באם 16 ולהציב אותו בשער שכם ונראה איך הוא לא מפחד מבג"צ וכאלה , כהגדרתו חסרת האחריות.....
35 נכה צ בוגר10אחוזינכו 14/03/2016 06:31 הממשלה רמסה זכויות נכים אין טיפולים השמה והכשרה מקצועית
הופקרנו ונגזלנו על ידי פרזיטים מושחתים
34 דוד 13/03/2016 22:25 כל הזמן יוצאים נגדם.. אך בסוף מליון איש
מלווים אותו למנוחתו.. בזמן שלפוליטקאים אפילו מניין.. בקושי מגעים... למה? אולי העם לא קונה את השקרים שלכם
33 מטומטם בעצמך 13/03/2016 21:52 תתביישו זועבים (ל"ת)
32 אולי שוויון עם הערבי 13/03/2016 21:49 הלא רשימה משותפת יותר טוב לכם הא? (ל"ת)
31 אין עליו 13/03/2016 21:46 אומר אמת בלי חשבון. (ל"ת)
קובי 16/03/2016 17:07 לא שירת בצבא, לא עבד שעה בכל ימי חייו, קוראים לזה
פאראזיט... אוכל חינם פרימיטיב
30 כל הכבוד לרבי 13/03/2016 21:45 צודק על הכל (ל"ת)
29 כל הפוסל במומו פוסל 13/03/2016 21:45 מה שייך גיוס ותמטום? לאדם גדול ישיר כחו
על האמת, תמשיכו לחיות באשליות... אין מה לעשות... הוא פשוט צודק לאורך כל הדרך
28 לכל המגיבים בביזוי. 13/03/2016 21:01 אני לא רוצה לתאר את העונש של המבזה תלמיד חכם. (ל"ת)
27 מושיקו 13/03/2016 16:48 עוד משפט מטומטם שעוזר לאנטישמים (ל"ת)
עם ישראל חי 14/03/2016 09:30 צודק הרב ואתה פחדן קטן נותן אומץ למחבלים (ל"ת)
26 אלי 13/03/2016 16:33 שלטון החוק
מוטב אילו אתם לא ההייתם במדינה שלנו שרומסים כל חלקה טובה, בסך הכל הרב אמר את מה שכתוב בתורה ולא בא להגיד אסטרטגיות לחימה, אותה עופר שלח בבקשה תחזור להיות פרשן כדורסל כי לבינתיים זה מה שאתה עושה הכי טוב ושום רקע אחר אין לך אז אל תתייהר.
25 blond101 13/03/2016 16:25 עדיף היה שנושאי המשרות הבכירות
ישתקו בענין הזה. אבל הפעם נראה לי שהרב צדק ישראל עשתה בדיוק את זה בששת הימים- הבא להורגך השכם להורגו. וטוב שכך פה זה לא אירופה פה זה ג'ונגל.
24 ישר א לי 13/03/2016 16:10 שישלח את מאמיניו להתגייס, ראש למשתמטים.
נמאסו עלי אלה שלא מתגייסים, שולחים אותי ואת בני להילחם להגנתם ועוד מעיזים להכתיב דרכי התנהגות. לא נעים, אבל כשאני מסתכל עליו ושומע את דבריו הוא ממש דומה לחומייני. תתקדמו...
23 אורטודוכסי 13/03/2016 16:00 על הרפורמים הרשעים נאמר.מי שמרחם על הרשעים סופו..
מתאכזר לצדיקים ולשירים.רפורמים זה לא יהדות.זו הדת הכי קרובה לנצרות ששחטה יהודים ושיתפה פעולה עם הנצים ימח שמם וזכרם.
22 תגובה לדודו 13/03/2016 15:45 החברים שלך מסיתים לגנוב, לאנוס ולהיות
מושחת.. סוף סוף רב שאומר דברים כהוויתם
21 דודו 13/03/2016 13:58 זו לא הסתה לרצח?
מה דינו של ערבי שעובד בחנות לממכר שווארמה שמניף סכין לצורך עבודתו ? לחרדים האלו שלא עשו יום אחד שרות ביטחון יש הרבה כח לומר שטויות .
אזרח 13/03/2016 16:18 כשזה יקרה למשפחתך תבין טוב יותר, כרע אל תבין.. (ל"ת)
יהודי 13/03/2016 15:26 מעניין איך הייתה מגיב אם בסביבה שלך היו נדקרים מנערים ב
תשאל את אימו של הילד מפסגת זאב שנדקר ע"י חבר שלך בן 13 ובמקום לחסל את המחבל נתנו לו שוקו בבית חולים צודק הרב הבא להורגך השכם להורגו גם אם זה מחבלת קטנה בת 12 חוץ מזה הם נהנים למות מבטיחים להם הרים וגבעות אז למה לא לעזור להם למות
י 13/03/2016 15:12 הדמיון השמאלני שלך שובר גבולות (ל"ת)
20 אשרינו 13/03/2016 13:38 אשרנו שזה הרב הראשי ולא איזה רבאי רפורמי כס תיו (ל"ת)
19 תגובות לא תואמות לכת 13/03/2016 12:48 לכתבה, הסירו מהר.. העם אוהב אותו (ל"ת)
18 אברך זוטא 13/03/2016 11:59 מצחיק ועצוב יחד...מה לו ולזה ???
וכי הוא איש עתיר קרבות ומלחמות ישראל ? צבא הוא עשה ..ונשק לא נגע בו בחיים - ואינו מבין דבר בבטחון ולחימה ! ובכל זאת יש לו את העזות מצח והחוצפה . האופיינית לש"ס המושחתת מפלגתו הקיקיונית . במקום לקשקש בייעוץ סרק ועצות כיצד לא לחשוש מהרמטכ"ל. עדיף שייעץ לחברי הכנסת מש"ס בעבר ובהווה כיצד להמנע מגניבות . שחיתות . מרמה . ועוד.... מגוחך ומצחיק האיש ועוד יותר גיחוך למי שמינה איש כזה כרב ראשי בישראל .
eli 13/03/2016 12:57 מה לרמטכ"ל ולמוסר לחימה?
הרמטכ"ל יודע להילחם. מוסר הלחימה שלנו נשען על מקורות היהדות. במקורות היהדות כתוב "הקם להרגך השכם להרגו", ובניגוד לדברי הרמטכ"ל זו ממש לא סיסמה אלא הכוונה מוסרית.
17 beni 13/03/2016 11:53 אלוף הרב הזה (ל"ת)
16 בעז 13/03/2016 11:43 מי ששם הכותרת- אדיוט או מנוול ?
וכי יש בכלל שאלה בדבר הכורח להרוג מחבל עם סכין הבא לשחוט יהודי ?
15 אזרח 13/03/2016 11:40 הוא רב אלוף. יישר כוחו של הרב שליט״א (ל"ת)
14 רננה 13/03/2016 11:36 מסכימה עם הרב - דיי להתיפייף
מי שמגיע להרוג מצווה להורגו
13 מחבלים צריך לחסל 13/03/2016 11:26 צודק במאה אחוז (ל"ת)
12 עוד שקר שלכם 13/03/2016 10:32 הממשלה תמכה במשהו אחר, רפורמי ולא ברב
אז תפסיק להתקומם נגדו, כי לא מיניתם אותו, הפוך לפיד בנט ולבני עשו הכל להכניס את הסתיו הרפורמי.. לא הלך להם.... חחחחח
11 אוהבים אותו 13/03/2016 10:28 ואת אביו ז"ל. הקנאים יחיו ויקנאו (ל"ת)
10 כולם מושחתים 13/03/2016 10:26 טוב שלא שירת להיות דומה להם (ל"ת)
9 הרב צודק 13/03/2016 10:26 100%.צודק איפה כתבה שקולה. לסתום פיות
אם ההלכה לא בסמכותו אז בסמכות מי? כל המזויפים למיניהם? נשיא אנס? ראש ממשלה גנב? שר האוצר גנב? ראש הממשלה מס הכנסה שודד? מפכלים ואלופים גנבים ואנסים? תפסיקו להטיף לו מוסר
8 צדק 13/03/2016 10:22 יותר אלוף מכל האנסים וגנבים עם שירות מפואר (ל"ת)
7 ריטרד 13/03/2016 10:12 מצערת התגובה של שחר אילן ....אולי אתה העונש של כולנו ?
אני לא ממעריצי הרב אבל התרבות שיחה שאתה שואף אליה היא מתנשאת וחסרת סבלנות . צר לי .....אבל דבריו לא מנותקים מהמציאות . בטח ובטח במציאות שיכול לבוא מחבל לדקור אותך .....ובסוף אתה תשב בכלא . אבל העיקר שהכנסת לו .....אמרת שהוא עונש....בוגר ....עושה חשק להקשיב לך .....
6 בני 13/03/2016 10:09 ומה על להתגייס לצבא
בו נתחיל מזה שיהיו עוד לוחמים שמסתתרים בעולמה של תורה
5 שימי 13/03/2016 10:05 נכון, אבל צריך לדייק בדברי הרמטכ"ל
הרב צודק, אבל הרמטכ"ל אמר שהוא לא רוצה לראות חייל שנמצא מאחורי מתרס מרוקן מחסנית על דוקר. הרמטכ"ל רוצה לאמר שזה לא מקצועי., ואם שרתת כחייל קרבי, אתה יודע שהרמטכ"ל צודק - זה באמת לא מקצועי. במצב של סכנת חיים, כשאין מתרס בינך לבין הדוקר, הפקודות של הצבא ברורות - ירי לניטרול.
לילי 13/03/2016 11:51 לפי הרמטכ"ל -צריך עו"ד לכל חייל שיגדיר מהוא מתרס
החילים צריכים לפעול לפי עקרונות של צדק ויושר ןלא לפי הגדרות משפטיות - נוטרל -אינו בגדר סכנה - חייל לא צריך לבדוק דופק או מצב רפואי לפני שהוא מפסיק לירות . חייל מפסיק לירות כאשר הוא מרגיש בטוח שאין סכנה .
אזרח 13/03/2016 16:29 הרמטכלים שלנו אבדו ללקיחת מנהיגות אחריות וסמכות. חבל
שחייל שמתגייס לשירות המדינה אין לו גב ובטחון שכאשר יעשה פעולה הגנה עליו או על מישהו אחר יצטרך לתת דין וחבל כי זה מוריד את המוטיבציה להיות בצבא. צריך צבא עם מוטיבציה שנהיה גאים במה שאנו עושים עבור מדינתנו הקטנה והיחידה מה לעשות.
4 המצב מזעזע 13/03/2016 10:04 אנשים מפחדים להגן על עצמם. (ל"ת)
3 יהודה 13/03/2016 10:01 התחלקתם על השכל
מעולם לא ידעתי שאם אין לי עבר צבאי מפואר, אז אין לי את הזכות הבסיסית והאלמנטרית להציל את החיים שלי.איך הגעתם לאמירות בטחוניותjQuery20308132256043609232_1457855682448מדובר במעשה הבסיסי של לעמוד מול מישהו שרוצה להרוג אותי, ואני מתגונן!
2 משה ב 13/03/2016 10:01 חורג מסמכותו, אם כי עניינית צודק לחלוטין. (ל"ת)
1 מישהו 13/03/2016 09:50 הרב הוא לא אלוף אבל יש לו קצת שכל ישר (ל"ת)
אחד 13/03/2016 11:20 טמבל אתה. הרב אלוף בתורה. מה שאייזנקוט בחיים לא יהיה. (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש