הרב הראשי יצחק יוסף: "הקם להורגך השכם להורגו - לא צריך לפחד מאיזה.. רמטכ"ל"

 |  (46)
הרב יצחק יוסף, צילום: הרבנות הראשית
אמש (שבת) התבטא הרב הראשי הספרדי לישראל, יצחק יוסף, לסוגיית הריגת מחבלים בשיעורו השבועי בבית הכנסת יזדים: "אם מחבל מגיע עם סכין - מצווה להרוג אותו", אמר הרב יוסף, "לא צריך לפחד: 'הבא להורגך, השכם להורגו''.  
דבריו של הרב מגיעים על רקע הצהרתו הקודמת של הרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, לפיה לא היה רוצה ש''ירוקנו מחסנית על ילדות''. הרב יוסף התייחס בביטול מכוון להצהרות אלו של הרמטכ"ל, ואמר: "לא לפחד מכל מיני... שיעשו עליו אחר"כ בג"ץ, או יבוא איזה רמטכ"ל, יגיד משהו אחר".
נציין כי ככל הידוע לנו, לרב הראשי אין נסיון צבאי מוכח, אך כבר בגיל 19 הוא הוציא לאור את הספר "פסקי דינים - ילקוט יוסף" שריכז את פסקי אביו שיצאו לאור עד אותה שנה.
צפו בקטע:
 
בתגובה לדבריו של הרב יוסף, אומר הבוקר ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד וחבר בוועדת חוץ וביטחון: "הרב יצחק יוסף, שבגיל שבו צעירים ישראלים מסכנים את חייהם בשירות צבאי עסק בעריכת ספריו של אביו, מתיימר לפסוק בנושאים של מוסר לחימה ואף קורא תיגר על הרמטכ"ל. את הצבא יובילו רק מפקדיו, ואל לרבנים לנסות להחליף אותם".
שחר אילן, סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון: "הרב יוסף מצטרף לשורה הולכת וגדלה של רבנים ראשיים שרמסו את שלטון החוק וביזו את תפקידם ואת המדינה שמינתה אותם. מוטב לרב יוסף שיעסוק בענייני הדת והרבנות שנמצאים בשפל המדרגה ובתחתית הסולם ופוגעים אנושות במעמדה של היהדות בעיני הציבור. אם שאף הרב לעסוק בביטחון או במשפט בטחוני, חבל שלא למד את הדרוש למקצועות אלה או שרת שירות מפואר בצבא שדרוש כדי להגיע למעמד של מתן פקודות.
"מצער שהתחום היחיד שבו הרב מצליח להמשיך את דרכו של אביו אינו המנהיגות או הגדלות בהלכה, אלא רק הפה הגדול וההתבטאויות המיותרות. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה להעמיד את הרב במקומו ולהבהיר לו מה הם גבולות השיח של רב מטעם המדינה ומי שמכהן שנשיא בית משפט רשמי. כמובן אם הרב רוצה חופש להתבטא כנגד שלטון החוק הוא מוזמן להתפטר ולשחרר אותנו מעונשו." 
תגובות לכתבה(46):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 37.
    פוסק הלכה אחד... אתה הוא החכם בלילה (ל"ת)
    בוא נראה אותך 14/03/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    חכם בלילה,יושב בטרקלינו ומפיץ פסקי הלכה הזויים......
    אבודרהם 14/03/2016 09:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אחלי כדאי לצייד אותו באם 16 ולהציב אותו בשער שכם ונראה איך הוא לא מפחד מבג"צ וכאלה , כהגדרתו חסרת האחריות.....
    סגור
  • 35.
    הממשלה רמסה זכויות נכים אין טיפולים השמה והכשרה מקצועית
    נכה צ בוגר10אחוזינכו 14/03/2016 06:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הופקרנו ונגזלנו על ידי פרזיטים מושחתים
    סגור
  • 34.
    כל הזמן יוצאים נגדם.. אך בסוף מליון איש
    דוד 13/03/2016 22:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מלווים אותו למנוחתו.. בזמן שלפוליטקאים אפילו מניין.. בקושי מגעים... למה? אולי העם לא קונה את השקרים שלכם
    סגור
  • 33.
    תתביישו זועבים (ל"ת)
    מטומטם בעצמך 13/03/2016 21:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    הלא רשימה משותפת יותר טוב לכם הא? (ל"ת)
    אולי שוויון עם הערבי 13/03/2016 21:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    אומר אמת בלי חשבון. (ל"ת)
    אין עליו 13/03/2016 21:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לא שירת בצבא, לא עבד שעה בכל ימי חייו, קוראים לזה
    קובי 16/03/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פאראזיט... אוכל חינם פרימיטיב
    סגור
  • 30.
    צודק על הכל (ל"ת)
    כל הכבוד לרבי 13/03/2016 21:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 29.
    מה שייך גיוס ותמטום? לאדם גדול ישיר כחו
    כל הפוסל במומו פוסל 13/03/2016 21:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על האמת, תמשיכו לחיות באשליות... אין מה לעשות... הוא פשוט צודק לאורך כל הדרך
    סגור
  • טען עוד
  • 28.
    אני לא רוצה לתאר את העונש של המבזה תלמיד חכם. (ל"ת)
    לכל המגיבים בביזוי. 13/03/2016 21:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 27.
    עוד משפט מטומטם שעוזר לאנטישמים (ל"ת)
    מושיקו 13/03/2016 16:48
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • צודק הרב ואתה פחדן קטן נותן אומץ למחבלים (ל"ת)
    עם ישראל חי 14/03/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 26.
    שלטון החוק
    אלי 13/03/2016 16:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מוטב אילו אתם לא ההייתם במדינה שלנו שרומסים כל חלקה טובה, בסך הכל הרב אמר את מה שכתוב בתורה ולא בא להגיד אסטרטגיות לחימה, אותה עופר שלח בבקשה תחזור להיות פרשן כדורסל כי לבינתיים זה מה שאתה עושה הכי טוב ושום רקע אחר אין לך אז אל תתייהר.
    סגור
  • 25.
    עדיף היה שנושאי המשרות הבכירות
    blond101 13/03/2016 16:25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ישתקו בענין הזה. אבל הפעם נראה לי שהרב צדק ישראל עשתה בדיוק את זה בששת הימים- הבא להורגך השכם להורגו. וטוב שכך פה זה לא אירופה פה זה ג'ונגל.
    סגור
  • 24.
    שישלח את מאמיניו להתגייס, ראש למשתמטים.
    ישר א לי 13/03/2016 16:10
    הגב לתגובה זו
    3 6
    נמאסו עלי אלה שלא מתגייסים, שולחים אותי ואת בני להילחם להגנתם ועוד מעיזים להכתיב דרכי התנהגות. לא נעים, אבל כשאני מסתכל עליו ושומע את דבריו הוא ממש דומה לחומייני. תתקדמו...
    סגור
  • 23.
    על הרפורמים הרשעים נאמר.מי שמרחם על הרשעים סופו..
    אורטודוכסי 13/03/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מתאכזר לצדיקים ולשירים.רפורמים זה לא יהדות.זו הדת הכי קרובה לנצרות ששחטה יהודים ושיתפה פעולה עם הנצים ימח שמם וזכרם.
    סגור
  • 22.
    החברים שלך מסיתים לגנוב, לאנוס ולהיות
    תגובה לדודו 13/03/2016 15:45
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מושחת.. סוף סוף רב שאומר דברים כהוויתם
    סגור
  • 21.
    זו לא הסתה לרצח?
    דודו 13/03/2016 13:58
    הגב לתגובה זו
    1 11
    מה דינו של ערבי שעובד בחנות לממכר שווארמה שמניף סכין לצורך עבודתו ? לחרדים האלו שלא עשו יום אחד שרות ביטחון יש הרבה כח לומר שטויות .
    סגור
  • כשזה יקרה למשפחתך תבין טוב יותר, כרע אל תבין.. (ל"ת)
    אזרח 13/03/2016 16:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • מעניין איך הייתה מגיב אם בסביבה שלך היו נדקרים מנערים ב
    יהודי 13/03/2016 15:26
    הגב לתגובה זו
    9 1
    תשאל את אימו של הילד מפסגת זאב שנדקר ע"י חבר שלך בן 13 ובמקום לחסל את המחבל נתנו לו שוקו בבית חולים צודק הרב הבא להורגך השכם להורגו גם אם זה מחבלת קטנה בת 12 חוץ מזה הם נהנים למות מבטיחים להם הרים וגבעות אז למה לא לעזור להם למות
    סגור
  • הדמיון השמאלני שלך שובר גבולות (ל"ת)
    י 13/03/2016 15:12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 20.
    אשרנו שזה הרב הראשי ולא איזה רבאי רפורמי כס תיו (ל"ת)
    אשרינו 13/03/2016 13:38
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 19.
    לכתבה, הסירו מהר.. העם אוהב אותו (ל"ת)
    תגובות לא תואמות לכת 13/03/2016 12:48
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 18.
    מצחיק ועצוב יחד...מה לו ולזה ???
    אברך זוטא 13/03/2016 11:59
    הגב לתגובה זו
    1 18
    וכי הוא איש עתיר קרבות ומלחמות ישראל ? צבא הוא עשה ..ונשק לא נגע בו בחיים - ואינו מבין דבר בבטחון ולחימה ! ובכל זאת יש לו את העזות מצח והחוצפה . האופיינית לש"ס המושחתת מפלגתו הקיקיונית . במקום לקשקש בייעוץ סרק ועצות כיצד לא לחשוש מהרמטכ"ל. עדיף שייעץ לחברי הכנסת מש"ס בעבר ובהווה כיצד להמנע מגניבות . שחיתות . מרמה . ועוד.... מגוחך ומצחיק האיש ועוד יותר גיחוך למי שמינה איש כזה כרב ראשי בישראל .
    סגור
  • מה לרמטכ"ל ולמוסר לחימה?
    eli 13/03/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    12 2
    הרמטכ"ל יודע להילחם. מוסר הלחימה שלנו נשען על מקורות היהדות. במקורות היהדות כתוב "הקם להרגך השכם להרגו", ובניגוד לדברי הרמטכ"ל זו ממש לא סיסמה אלא הכוונה מוסרית.
    סגור
  • 17.
    אלוף הרב הזה (ל"ת)
    beni 13/03/2016 11:53
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • 16.
    מי ששם הכותרת- אדיוט או מנוול ?
    בעז 13/03/2016 11:43
    הגב לתגובה זו
    14 0
    וכי יש בכלל שאלה בדבר הכורח להרוג מחבל עם סכין הבא לשחוט יהודי ?
    סגור
  • 15.
    הוא רב אלוף. יישר כוחו של הרב שליט״א (ל"ת)
    אזרח 13/03/2016 11:40
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 14.
    מסכימה עם הרב - דיי להתיפייף
    רננה 13/03/2016 11:36
    הגב לתגובה זו
    16 3
    מי שמגיע להרוג מצווה להורגו
    סגור
  • 13.
    צודק במאה אחוז (ל"ת)
    מחבלים צריך לחסל 13/03/2016 11:26
    הגב לתגובה זו
    15 4
    סגור
  • 12.
    הממשלה תמכה במשהו אחר, רפורמי ולא ברב
    עוד שקר שלכם 13/03/2016 10:32
    הגב לתגובה זו
    14 1
    אז תפסיק להתקומם נגדו, כי לא מיניתם אותו, הפוך לפיד בנט ולבני עשו הכל להכניס את הסתיו הרפורמי.. לא הלך להם.... חחחחח
    סגור
  • 11.
    ואת אביו ז"ל. הקנאים יחיו ויקנאו (ל"ת)
    אוהבים אותו 13/03/2016 10:28
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 10.
    טוב שלא שירת להיות דומה להם (ל"ת)
    כולם מושחתים 13/03/2016 10:26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 9.
    100%.צודק איפה כתבה שקולה. לסתום פיות
    הרב צודק 13/03/2016 10:26
    הגב לתגובה זו
    13 3
    אם ההלכה לא בסמכותו אז בסמכות מי? כל המזויפים למיניהם? נשיא אנס? ראש ממשלה גנב? שר האוצר גנב? ראש הממשלה מס הכנסה שודד? מפכלים ואלופים גנבים ואנסים? תפסיקו להטיף לו מוסר
    סגור
  • 8.
    יותר אלוף מכל האנסים וגנבים עם שירות מפואר (ל"ת)
    צדק 13/03/2016 10:22
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סגור
  • 7.
    מצערת התגובה של שחר אילן ....אולי אתה העונש של כולנו ?
    ריטרד 13/03/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אני לא ממעריצי הרב אבל התרבות שיחה שאתה שואף אליה היא מתנשאת וחסרת סבלנות . צר לי .....אבל דבריו לא מנותקים מהמציאות . בטח ובטח במציאות שיכול לבוא מחבל לדקור אותך .....ובסוף אתה תשב בכלא . אבל העיקר שהכנסת לו .....אמרת שהוא עונש....בוגר ....עושה חשק להקשיב לך .....
    סגור
  • 6.
    ומה על להתגייס לצבא
    בני 13/03/2016 10:09
    הגב לתגובה זו
    5 7
    בו נתחיל מזה שיהיו עוד לוחמים שמסתתרים בעולמה של תורה
    סגור
  • 5.
    נכון, אבל צריך לדייק בדברי הרמטכ"ל
    שימי 13/03/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    4 4
    הרב צודק, אבל הרמטכ"ל אמר שהוא לא רוצה לראות חייל שנמצא מאחורי מתרס מרוקן מחסנית על דוקר. הרמטכ"ל רוצה לאמר שזה לא מקצועי., ואם שרתת כחייל קרבי, אתה יודע שהרמטכ"ל צודק - זה באמת לא מקצועי. במצב של סכנת חיים, כשאין מתרס בינך לבין הדוקר, הפקודות של הצבא ברורות - ירי לניטרול.
    סגור
  • לפי הרמטכ"ל -צריך עו"ד לכל חייל שיגדיר מהוא מתרס
    לילי 13/03/2016 11:51
    הגב לתגובה זו
    10 0
    החילים צריכים לפעול לפי עקרונות של צדק ויושר ןלא לפי הגדרות משפטיות - נוטרל -אינו בגדר סכנה - חייל לא צריך לבדוק דופק או מצב רפואי לפני שהוא מפסיק לירות . חייל מפסיק לירות כאשר הוא מרגיש בטוח שאין סכנה .
    סגור
  • הרמטכלים שלנו אבדו ללקיחת מנהיגות אחריות וסמכות. חבל
    אזרח 13/03/2016 16:29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שחייל שמתגייס לשירות המדינה אין לו גב ובטחון שכאשר יעשה פעולה הגנה עליו או על מישהו אחר יצטרך לתת דין וחבל כי זה מוריד את המוטיבציה להיות בצבא. צריך צבא עם מוטיבציה שנהיה גאים במה שאנו עושים עבור מדינתנו הקטנה והיחידה מה לעשות.
    סגור
  • 4.
    אנשים מפחדים להגן על עצמם. (ל"ת)
    המצב מזעזע 13/03/2016 10:04
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 3.
    התחלקתם על השכל
    יהודה 13/03/2016 10:01
    הגב לתגובה זו
    16 1
    מעולם לא ידעתי שאם אין לי עבר צבאי מפואר, אז אין לי את הזכות הבסיסית והאלמנטרית להציל את החיים שלי.איך הגעתם לאמירות בטחוניותjQuery20308132256043609232_1457855682448מדובר במעשה הבסיסי של לעמוד מול מישהו שרוצה להרוג אותי, ואני מתגונן!
    סגור
  • 2.
    חורג מסמכותו, אם כי עניינית צודק לחלוטין. (ל"ת)
    משה ב 13/03/2016 10:01
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • 1.
    הרב הוא לא אלוף אבל יש לו קצת שכל ישר (ל"ת)
    מישהו 13/03/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    22 4
    סגור
  • טמבל אתה. הרב אלוף בתורה. מה שאייזנקוט בחיים לא יהיה. (ל"ת)
    אחד 13/03/2016 11:20
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור