ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

פוסט של ערביה ישראלית מכה גלים: "אם שחרור פלסטין יהיה דרך רצח של אמא מול ילדיה, אז אני מקווה שהיא לא תשתחרר"

כוחות הביטחון בכניסה לעתניאל, צילום: Getty images Israel
פוסט שפרסמה השבוע הערביה הישראלית מריאם עוואד מתחיל לעורר גלים. עוואד, תושבת חיפה ורכזת הדרכה ב'נוער העובד והלומד', כתבה כך בפייסבוק שלה: "אם שחרור פלסטין יתבצע דרך רצח של אמא מול ילדיה ובדקירות ובנסיון רצח של הריוניות.. אז אני מאוד מקווה שהיא לא תשתחרר".
בראיון לגל"צ, שאלה אילנה דיין את עוואד אם הדבר שהכי מרגיז אותה זה שכולם אומרים לה 'כמה אומץ לב היית צריכה בשביל לפרסם את הפוסט הזה'? עוואד הסכימה ואמרה כי "זה בעיקר מעציב אותי, כי זה מראה כמה החברה היהודית פה לא מכירה את החברה הערבית וחושבת שלדבר בגנות רצח וטרור נגד חפים מפשע זה כאילו חייזר הגיע לפה".
עוד שאלה אילנה דיין, האם פוסט כזה שאומר למעשה שלא הכל מותר לצורך שחרור פלסטין, זה לא משהו שיציג אותה כסוג של 'משת"פית'? השיבה עוואד, כי "אני די המומה מכל ההד התקשורתי מהפוסט הזה, כי זה משהו שאנחנו שומעים כל הזמן בחברה הערבית. אנחנו כן בעד מאבק לגיטימי נגד הכיבוש אבל צריך לחשוב איזה מדינה פלסטינית תהיה כשתקום. אני גם אמא, אין לי מילים להגדיר מה זה להיכנס לבית ולרצוח אמא מול הילדים שלה. אם בעקבות זאת תקום המדינה הפלסטינית - איזו מדינה זו תהיה?" 
אילנה דיין שאלה גם מה דעתה על כך שצעירים פלסיטנים בני 14-15 יוצאים עם סכין או מספריים ועושים את המעשים האלה. עוואד השיבה כי "את אותה שאלה את יכולה לשאול איך קטינים יהודים רצחו את מוחמד אבו חדיר או אלה שרצחו את משפחת דוובשה. זה לא קשור לחברה הפלסטינית". לסיום שאלה אותה דיין האם היא פחות אופטימית לגבי המצב? "אולי הדבר היחיד שמשאיר אותי באופטימיות היא שאני נמצאת בתנועה שהיא משותפת ואני רואה ופוגשת הרבה ערבים ויהודים שמגנים רצח ופועלים בכיוון הזה בשטח ממש".
תגובות לכתבה(59):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    כמה כמיהה
    שלמה מורד 31/01/2016 18:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה כמיהה כמה חלום יש בשאיפה העזה שהמאבק הפלסטיני יהיה לא אלים, רק מעורר דעת סוחף ומשפיע., בעד שתקום מדינה פלסטינית לצד ישראל . שתהיה מדינה אחות ושותפה לחיים טובים באזור. ישר כוח לכותבת
    סגור
  • 33.
    מדינה פלסטינית
    רפאל עמאר 28/01/2016 17:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבריי הערבים כולם ללא חריג, טוענים בתוקף רוצים שלטון ישראלי. ולא ערבי. הרוצחים מונעים בשינאת ישראל המסורתית, . ומוצאים תירוץ אקטואלי. ''הכיבוש''. הגברת הנ''ל אינה חריגה. יתרונה שהיא גלוייה, גם כל הכבוד.
    סגור
  • 32.
    שיחרור??? הדבר היחיד שאתם יכולים לשחרר זה נפיחת אחוריים (ל"ת)
    זלקוביץ 27/01/2016 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    ערבייה ישראלית זו לא ערבייה פלשתינית. קצת פרופורציה (ל"ת)
    מי ישמע... 27/01/2016 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    טלוויזה היגיע זמן שתבינו
    o.k. 26/01/2016 09:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא היה כיבוש ואין דבר כזה כיבוש הכיבוש נעשה על ידי ירדן בשנת 48 וכל הצעירים שמ הדברים על כיבוש מבבלים את המוח שילכו ללילמוד הסטוריה ויבינו איפה הם חיים כולם בורים המורים לא מלמדים את האמת כל הערבים פלש ו לארץ הזו איפה אתם חיים עם השקר הערבי אילנה דיין עם כל השמאל לא למדו כראוי שיחזרו לשולחן הלימוד
    סגור
  • 29.
    הנערה קוראת לשיחרורו פלשתין בדרך אחרת. לבינתיים היום (ל"ת)
    עוד 2 נשים אחת אנוש 25/01/2016 22:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    כתבה פוסט אחד וכבר הפכה להיות ממוחית
    מאיר 24/01/2016 11:23
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לעניני פלסטינאים. האם מתוך מה שהיא כתבה אפשר להבין ש: סכינאות מותרת רק לא נגד נשים הריוניות או אימהות?
    סגור
  • 27.
    כל הכבוד למריאם עוואד, חומר למחשבה למסיתים (ל"ת)
    ישראלי חושב 23/01/2016 12:56
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 26.
    רוח חדשה ?
    hagbi 22/01/2016 15:27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איך את מסברה כשיש הפגנה כל הכפר יוצא עם דגלי חמס דעש ופלסטין? או שאת משהו חדש (את ודומיך) או שאת כמו הערבים שלא מבדלים בין שקר לאמת לדוגמא אביו של הדוקר האחרון אצלינו הוא מגנה ואצלם הוא מתגאה בבנו
    סגור
  • 25.
    להסביר לה פלשתין היא ללכת לעוף
    היא קיצונית 21/01/2016 19:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לעוף לסוריה שם מקומהשתשחרר את סוריה קיצונית מלעונה שתעוף מכאן קיצונית
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    הכי הזוי זה שמנסים לנתק בין התרבות האסלאמית
    ריאלי 21/01/2016 14:29
    הגב לתגובה זו
    11 0
    לדם מוות וג'יהאד. האסלאם, לא הערבים, זה דת ותרבות שמקדשת מאבק וחוסר סובלנות לאחר. המלך הוא עירום וכל העולם מפחד לומר את זה
    סגור
  • 23.
    ערביה ישראלית
    אליעזר דן סלונים 21/01/2016 12:41
    הגב לתגובה זו
    17 2
    מי שסומך על כך ש"ערביי ישראל" ירחמו על נשים מול ילדיהן שיבדוק את הארכיון של יהודי חברון
    סגור
  • 22.
    היא לא ישראלית היא פלסטינית בנוער העובד והאובד (ל"ת)
    לילי 21/01/2016 12:26
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • ערבים בחברון.
    דוד 21/01/2016 14:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אבי זל גר בחברון ואת הוריו הזהירו ערבים ממה שעומד להיות.הם עזבו לפני. היו גם צדיקים. וכדאי לקרוא את הספר. על מאורעות תרפט
    סגור
  • 21.
    איננו נתקלים כמעט באמירות חותכות כאלו ומכאן ההתפעלות.
    ranr 21/01/2016 12:18
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אני עבדתי שנים רבות עם ערבים רבים, לטובת היחסים התקינים, נמנענו כליל משיחות פוליטיות. במהלך למעלה מ 30 שנה של עבודה משותפת, לא שמעתי התייחסות של ערבים לנושא הטרור. פה ושם ראיתי לעיתים רחוקות גילויי שמחה מצד צעירים מגודלי זקן. לאמירה שאיננו מכירים את החברה הערבית אולי זה בגלל שהערבים אינם מתבטאים או שמשמיעים התייחסויות פתלתלות הראויות לדיפלומטים. האמירה של גב' עווד ישירה וברורה ומבחינתי גם נדירה ולכן אני מוצא שיש בהחלט לציין זאת והייתי שמח לדעת שזו דעה שיש לה תומכים רבים בין הערבים הישראלים.
    סגור
  • 20.
    מה זה שחרור פלשתין? ומה זה "פלשתין"? ומידי
    קלינטון 21/01/2016 11:43
    הגב לתגובה זו
    6 2
    מי? שנאת ישראל
    סגור
  • 19.
    היחיד שבאמת שומר על בטחון האזרחים פה זה ביבי (ל"ת)
    מר ביטחון 21/01/2016 11:34
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • הייתי עד לתגובה אחרת
    שמואל הזקן 02/02/2016 22:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב-1962הייתי שכיר בקיבוץ ,בו הועסקו שכירים ערבים.היו אז בארץ מחבלים שנקראו פדאינים.כלומר מחבלים מתאבדים. זה לפני "הכיבוש".הסורים ירו על חקלאים ישראלים מרמת הגולן שנשלטה ע"י הסורים.וצה"ל הגיב בפעולות תגמול נגד הסורים. באחת הפעולות נפלו חללים שלנו.זכור לי שלמחרת,פגשתי את אחד הבחורים הערביים שהועסקו ע"י הקיבוץ.אותו בחור אמר לי:"ראית איך דפקנו אותכם אתמול?הרגנו לכם חיילים".וכוונתו הייתה על שחיילי צה"ל שנהרגו באותה פעולת תגמול.וזה מפי בחור ערבי שהקיבוץ העסיק אותו. עשרות שנים עברו,וזה לא פרח מזכרוני.באותה תקופה,באחת הפעולות ,נפל חייל מבני הקיבוץ בצפון הכינרת.קראו לו גבי.בחור חמד.
    סגור
  • למר ביטחון
    יתום בפוטנציה 21/01/2016 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ביבי אבינו ושרה אימנו. כמה חבל שאנחנו לא יתומים.....
    סגור
  • ביבי מגדל לנו פה מדינה דו-לאומית. איפה הבטחון ? (ל"ת)
    ranr 21/01/2016 12:21
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 18.
    תתרגלו למצב מה שהיה הוא שיהיה וכך ישאר
    יוס 21/01/2016 11:21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לא היה ולא יהיה שלום וכל 3 4 שנים מבצע לשבועים עד חודש וחוזר חלילה
    סגור
  • טעות רצינית. המצב ייפתר בעתיד הקרוב בזכות ה'פלסטינים'
    ריאלי 21/01/2016 14:31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ושותפיהם האסלאמים ברחבי העולם. כשהעולם יתפקח מהשקר הגדול של 'דת השלום', הסכסוך פה ייפתר
    סגור
  • 17.
    היא טיפה אחת נפלאה!...אך דרוש עוד ים שלם שיביא לשינוי (ל"ת)
    דוד.ל 21/01/2016 11:15
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • והשינוי יתבטא באיחוד עיריות יו"ש עם סמכויות פינוי אשפה?
    מפוכח 21/01/2016 13:36
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כי איך שהדברים נראים, זה המקסימום שהיהודים בישראל מוכנים לאפשר לפלסטינים...
    סגור
  • 16.
    אמירת אמת בעולם מוסת....
    בנצי רמת גן 21/01/2016 11:05
    הגב לתגובה זו
    8 2
    הדבר היחיד שיקרה איומים וסכנה מוחשית נגד הגברת הנהדרת הזו מצד בני עמה ... בעולם לא דמוקרטי אין סיכוי להדברות אמיתית....
    סגור
  • 15.
    על איזה כיבוש היא מדברת?
    ציוני 21/01/2016 11:02
    הגב לתגובה זו
    5 1
    http://www.indaweb.com/oil/editorialopinion/tzemach.news.service01l.htm
    סגור
  • 14.
    השוואות לטרור של יהדוים לא מוצדק
    מיכאל 21/01/2016 11:01
    הגב לתגובה זו
    14 1
    כי אין להשוואות טרור יחידים יהודים מול אנטיפאדה ערבית וארגוני טרור ערבים משומנים ומאורגנים כמו אש"פ, חמאס, חזבאללה, דאעש ועוד אין ספור ארגוני טרור ערבים הפועלים לא רק כאן אלא בכל העולם - הבעיה לא "כיבוש" היהודי אלא כיבוש ערבי\פרסי האיסלאמי במטרה לכבוד כל העולם.
    סגור
  • ועוד איך יש מה להשוות!
    מקס 21/01/2016 13:54
    הגב לתגובה זו
    2 4
    זה שיש גם הבדלים לא אומר שאין כאן מקום להשוואה,ושאין דימיון בחומרת או שאני אגדיל ואומר בנוראיות התופעה. רצח אכזרי של חפים מפשע בשני המקרים הוא מן הסתם נורא באותה המידה.
    סגור
  • 13.
    עד מתי השמאל יתענג על שריפת הבית הארור ההוא בדומא?
    א.מ 21/01/2016 10:59
    הגב לתגובה זו
    19 1
    70 שנה מזיינים אותנו יום יום כאן ואתה הנבזה לוקח מקרה בודד ומטורף שכולם גינו אותו וגוזר ממנו גזירה שווה?מה אתה באמת מטומטם?
    סגור
  • זה בדיוק העניין
    לא כמוהם 21/01/2016 14:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כשאנחנו לא יותר טובים מהם, אז גם לא מגיע לנו יותר מהם. מעשה אחד כזה מערער את כל האמונה בצדקתנו בקרב חלק גדול של העם, כי רוב העם מרגיש אחראי באיזשהו מקום למעשה המטורף, ומלבד החלחלה והמיאוס מהרצח, מתערערת גם האמונה בצדקת דרכנו באופן כללי.עם עם מצפון אנחנו - מה לעשות שאנחנו עדיין באמת לא כמוהם...
    סגור
  • 12.
    לפי ההשוואה זה מוכיח שאת עדיין נגועה (ל"ת)
    אזרח 21/01/2016 10:55
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 11.
    אילנה דיין, כדאי שתראיני את חברי המחתרת היהודית
    ציניקן 21/01/2016 10:47
    הגב לתגובה זו
    1 3
    על דעתם בהקשר של רצח חפים מפשע, ועל חברי כנסת שבקרו אותם בכלא
    סגור
  • 10.
    אילנה דיין, כדאי שתראיני כמה מוותיקי לח"י ואצ"ל ...
    ציניקן 21/01/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 6
    על דעתם על רציחות בדרך למדינה עצמאית
    סגור
  • ציניקן !!!!
    שמואל 21/01/2016 11:41
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא למדת מספיק היסטוריה. כנראה פספסת מספר שיעורים בהיותך בתיכון. ומאז לא פתחת ספר או ויקיפדיה, ללמוד מעט. השאר בטיפשותך, אך אל תראה את זה ברבים.(גם אם זה טוקבק)
    סגור
  • תודה לך אין האנשים איבדו את הבושה (ל"ת)
    אלי 21/01/2016 13:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    על איזה פלסטין בדיוק הערביה מדברת?
    בן ברקוביץ 21/01/2016 10:45
    הגב לתגובה זו
    18 3
    תבחר כל תיעוד היסטורי, כל מפה היסטורית, כל היסטוריון בינלאומי, שיראה לנו איפה פלסטין, מתי הייתה אי פעם בהיסטוריה האנושית מדינה או ארץ שנקראה פלסטין, מתי היה אי פעם בהיסטוריה האנושית עם שקראו לו העם הפלסטיני. מי זה בכלל הפלסטינים? מאין באו ומה הקשר שלהם לשטחי ארץ ישראל? אין בנמצא בכל העולם כולו מישהו או משהו שיאשש את קיומו של עם פלסטיני, כולל חוקרים מוסלמים וערבים, כולל הקוראן שבו ארץ ישראל נקראת 'ארץ ישראל, ארצו של עם ישראל'. קיים תיעוד בריטי רב מתקופת המנדט הבריטי, קיים תיעוד תורכי רב מהתקופה העותמנית, תיעוד של כל הכיבושים שהיו על ארץ ישראל - אין זכר לא לעם פלסטיני ולא למדינה פלסטינית ! לא קיימת שפה פלסטינית, לא קיימת היסטוריה פלסטינית ואין מורשת פלסטינית. הערבים פלשו / זלגו / חדרו / לארץ ישראל בחסות, עידוד וגיבוי הכובש העותמני והכובש הבריטי. הערבים בארץ ישראל הם צביר מקרי של פלגים ושבטים מרחבי העולם המוסלמי. בחלקי ארץ ישראל השונים, שומעים מבטא ערבי שונה, על פי מוצא התושבים. בסוף המאה ה-19 היו בשטחי ארץ ישראל רק כ-140.000 לא יהודים, כרבע מהם מהגרים של השנים האחרונות (ראה: ג' פיטרס
    סגור
  • אטימות כזאת גורמת לנו נזק (ל"ת)
    שימי 21/01/2016 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 9
    סגור
  • 8.
    והנערים המטורפים היהודים לא רוצחים ומסיתים כמו הערבים?
    דודיק, רעננה 21/01/2016 10:30
    הגב לתגובה זו
    4 21
    נוער הגבעות המחבלים היהודים שמוסתים ע"י רבנים מטורפים יותר טובים מהנוער הפלסטיני הרוצחים?
    סגור
  • קויזלינג מאוס. בגיטו היית קאפו
    הלנה 21/01/2016 11:46
    הגב לתגובה זו
    8 3
    בוגד עלוב.אתה לא מטורף כי אתה סתם שרץ בוגדני. אין פלסטינאים יש רק ערבים שרוצים להשמיד את העם היהודי
    סגור
  • הלנה, תתביישי. יש חארות משני הצדדים (ל"ת)
    ישראלי 21/01/2016 15:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • כוונה טובה, אבל...
    שמואל 21/01/2016 11:35
    הגב לתגובה זו
    12 0
    התכוונת לכתוב אך יצא לך פארש. מה לך להאשים את הרבנים ואת נוער הגבעות. ובכלל מה ההשוואה בכלל. האם נוער הגבעות יוצאים כל בוקר עם סכין לרצוח מישהו ? האם אלו מעשים שבשגרה ? טיפש היית !!
    סגור
  • הקול השפוי של הערבים נשמע לעיתים רחוקות
    יוסי 21/01/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לצערנו מיעוט אצלם חושב כמו מריאם עוואד וכן התגובות הנזעמות. הרוב חושבים הפוך. אחרת איך תסביר שפעם אחרי פעם חברי הכנסת שהם בוחרים הם קיצוניים ועוכרי המדינה ? ואילו אצלנו המצב הפוך לחלוטין: מיעוט קטן חושבים ועושים נגד הערבים.
    סגור
  • הכמות היא הקובעת
    האביר 21/01/2016 10:59
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אצלנו זה מתי מעט אצלם זה תרבות רצח ....
    סגור
  • שכח רק שאנחנו כחברה מגנים ומתנגדים
    אבי 21/01/2016 10:58
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אנחנו כהורים וכחברה לא מחנכים ולא מעודדים. עכשיו תגיד מה קורה בחברה הערבית בישראל ובשטחים?
    סגור
  • שטחים
    שמואל 21/01/2016 11:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    התכוונת ביהודה ושומרון
    סגור
  • שמע על המילה יחס?
    תומר 21/01/2016 10:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שמעת על המילה סימטריות?מתי בפעם האחרונה התבצע פיגוע על ידי יהודי? האם פיגועים על ידי יהודים מתבצעים באותה תדירות של פיגועים על ידי ערבים?
    סגור
  • 7.
    יש איכות אבל אין כמות (ל"ת)
    אלי 21/01/2016 10:21
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 6.
    כל הכבוד לה (ל"ת)
    רינה 21/01/2016 10:18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • הבנת הנקרא
    שמואל 21/01/2016 11:32
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לא קראת את כל המלל, אלא רק את הכותרת. ציטוט א. "..אנחנו כן בעד מאבק לגיטימי נגד הכיבוש אבל צריך לחשוב איזה מדינה פלסטינית תהיה כשתקום..." ציטוט ב. "את אותה שאלה את יכולה לשאול איך קטינים יהודים רצחו את מוחמד אבו חדיר או אלה שרצחו את משפחת דוובשה. זה לא קשור לחברה הפלסטינית". ההשוואה הייתה יכולה להיות אם על כל רצח או ניסיון לרצח של ערבי היה מתקיים גם אחד של יהודי. אך זה לא כך בפועל. כולם זוכרים את המקרים המעטים שאפשר לספור על כף היד של רוצח יהודי?? לעומת שאת רוב מקרה הרצח וניסיון לרצח, יותר מ- 200 בחודשים האחרונים, של הערבים לא זוכרים, אלא רק מקרים בודדים וחמורים במיוחד.
    סגור
  • 5.
    אל תתכחשי למהות שלכם אתם מוסלמים ואתם תמיד תהיו...
    יורם 21/01/2016 10:08
    הגב לתגובה זו
    14 10
    רוצחים גנבים שקרנים ואונסים את הבחורות שלכם.התורה מאד מדויקת כתוב פרא אדם על ישמעל זה אומר שאתם יותר חיות מאשר בני אדם אם היה כתוב אדם פרא ולא פרא אדם אז היה סיכוי לשלום.
    סגור
  • 4.
    bb בחלומות הוורודים ביותר שלו קיווה שהמצב הבטחוני הזה
    שלומי 21/01/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    2 4
    יקרה כדי שהוא יבחר גם בבחירות הבאות
    סגור
  • כל עוד טפטים עומדים בראש המפלגות היריבות אכן זה המצב (ל"ת)
    א.מ 21/01/2016 11:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    כנסו
    יואב 21/01/2016 09:58
    הגב לתגובה זו
    10 2
    הבעיה שרוב העם לא חושב כמוה. ומצביע לחמס
    סגור
  • איזה עם ?
    שמואל 21/01/2016 11:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לאיזה עם אתה מתכוון ? עם חמס או עם פתח ?
    סגור
  • 2.
    גם מילה טובה צריך לומר
    סתם אזרח זקן 21/01/2016 09:57
    הגב לתגובה זו
    10 1
    משני צידי המתרס אנשים שונים - אולי פעם יפגשו הטובים - ויבוא השלום
    סגור
  • 1.
    איזה מדינה פלסטינית .....
    22 21/01/2016 09:44
    הגב לתגובה זו
    15 3
    עדיף לך להיות בישראל ולא בשטחים שאתם טוענים שהם פלסטינים
    סגור
  • אף ערבי ישראלי לא רוצה לחיות במדינה הפלשתינית הזו.... (ל"ת)
    אתי 21/01/2016 13:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • עדיך לה בישראל כאזרחית סוג ג' ? (ל"ת)
    ציניקן 21/01/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • אבל לא זאת השאיפה של כל אדם שפוי! (ל"ת)
    חי 21/01/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור