מה תגידו? ח"כ יואל חסון מקדם הצעת חוק לפיה המדינה תחלק לכל אזרח אפוד מגן נגד ירי או דקירה

חסון הסביר כי המדינה לא מצליחה לטפל בטרור, ולכן עליה לדאוג לבטחון אזרחיה בדרך אחרת
פנה ליועמ"ש. יואל חסון (צילום: יח"צ), צילום: יח"צ
הגענו גם לזה. ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) מעוניין שהמדינה תחלק לכל תושביה אפודי מגן נגד ירי או דקירה, כך פורסם היום באתר "מעריב". לדבריו של חסון, הדבר נחוץ כדי לספק מענה הולם לאיומי הטרור החלים עלינו, להם הממשלה לא מספקת פתרונות כבר זמן רב: "יש לצייד את תושבי ישראל באמצעי הגנה אפקטיביים כדי לצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה הקשה בביטחון האישי".
ההצעה הכמעט משעשעת מגיעה בעיצומו של גל טרור הפוקד את ישראל, ומבוצע בעיקר בדקירות סכינים. על רקע זה, נדקר אתמול (ד') כתב ערוץ 1 בזמן הכנת כתבה על אפודי מגן - באירוע ביזארי שהפיל את מניית פמס -0.62% פמס 12,910 -0.62% פמס בסיס:12,990 פתיחה:12,930 גבוה:12,990 נמוך:12,810 תמורה:558,988 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  במחזור חריג. כמובן שאם חסון יצליח להעביר את החוק (ובמידה והחוזה יהיה של פמס) - מדובר בזכייה בלוטו עבור החברה. אבל הדרך עוד ארוכה. 
בחזרה להצעת החוק של חסון, שמדמיין בראשו מצב בו כל אזרחי ישראל יסתובב עטופים באפודי מגן, ועל המדינה לספק אותם, היות והיא לא מצליחה להביא לביטחון סביר לאזרחיה: "הביטחון האישי הוא הצורך הבסיסי ביותר של כל תושב ותושבת, ועל כן, אם המדינה נכשלת בשמירה על קיומו, הרי שהיא מתפרקת מאחריותה כלפי תושביה ושומטת את הקרקע מתחת להצדקת קיומה".
בשיחה עם Bizportal, מקביל ח"כ חסון את הצורך בחלוקת אפודי המגן לחלוקת ערכו המגן בשנות ה-90: "כמו שבעבר הייתה סיטואציה בה המדינה חילקה ערכות מגן -  כחלק מהביטחון האישי, יש צורך כזה גם כעת: הממשלה הזו נכשלת בפתרון האסטרטגי של בעיית הטרור, אז שלפחות תספק את הביטחון הטכני, הטקטי, לכל אזרח. באופן זה, מי שיהיה מעוניין בכך - יוכל לקבל הגנה".
אתה לא חושש שישראל תיראה כמו אזור מלחמה?
"לצערי, אנחנו כרגע בסוג של אזור מלמחה: האזרחים חווים טרור יומיומי, בכל מקום ובכל זמן. זו אמנם לא סיוטואציה חדשה, אבל היא מתגברת. לא הגיוני שרק מי ששי לו כסף יגן על עצמו – בין אם בקניית אקדח או אפוד מגן - ולכן המדינה צריכה לממן זאת".
 
"אם הממשלה הייתה יודעת לתת מענה לטרור באופן אסטרטגי, היתי אומר שלא נדרש כלום , אבל חודשים שאנחנו תחת מתקפת טרור, ואין לממשלה מענה. ממשלה נורמלית הייתה יודעת לפתור את המצב באופן בינלאומי ומדיני, אבל ברור שלנתניהו אין מערכת יחסים טובה עם מנהיגי אירופה וארה"ב, אין לו יכולת לגייס את העולם לטובתנו – ואנחנו מוצאים את עצמנו מופקרים, ללא גיבוי ויכולת ללכת נגד הטרור".
אתה יכול להעריך את העלות למדינה בחלוקה שכזו?
"זו לא עלות נמוכה, אבל ישראל תוכל לעלות בזה. המדינה חייבת לספק לאזרחיה בטחון".
 
לח"כ חסון חשוב היה להדגיש כי אינו חושב שאזרחי ישראל אמורים ללכת עם אפודי מגן – "זה בטח לא הפתרון. הפתרון הוא מאבק בטרור, באופן חזק ומשמעותי, בגיבוי הקהילה הבינלאומית, ודרך התנהלות מדינית מול הפלסטינים. בהיעדר המצב הזה – מה שנשאר זה הפתרון הרע, שיספק לנו הגנה שכזו. אם הייתה ממשלה טובה יותר לא היינו זקוקים להצעות שכאלו", הוסיף בפנינו.
 
 לשאלתנו האם אינו חושש מהערכות שעשויות להעלות, כאילו הדבר מזכיר במעט את הצעת החוק לחייב נשיאת אפוד זוהר בכל רכב ישראלי (אחת ההצעות שהאירו בזרקור את כוחם של הלוביסטים בכנסת., לצורך אינטרס כלכלי פרטי של חברה מסויימת), הדגיש חסון כי הדבר לא דומה כלל וכלל: "אף אחד לא עומד מאחורי זה, זה רעיון שלי. אני  רוצה שיטפלו בטרור! הממשלה הזו צריכה לפתור זאת בצורה חכמה - בטחונית ומדינית, או שראש הממשלה יודה שהוא לא מצליח בכך". 
צפו בוידאו: כתב ערוץ 1 נדקר בבדיקת אפוד המגן - ומפיל את מניית פמס:
 
תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    אחלה שחפץ
    מאור 12/01/2016 20:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שחפץ עצר הכל, גאוני!!!
    סגור
  • 24.
    במקום לעשות הוא רוצה רק כותרות
    אזרח 08/01/2016 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה השטויות האלה ??!! משעמם לבנאדם ?? איפה הבריאות ..? איפה החינוך... ? איפה הרווחה ..? יש אלף ואחד דברים לפני השטויות האלה ?? כנראה לא שומעים עליו וככה הוא עושה בשביל פרסום אפס!!!!
    סגור
  • 23.
    במקום להעלות פתרונות הזויים צריך לטרנספר מכאן את הערבים
    דורון 08/01/2016 01:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרבה יותר יעיל ונוח ולא נצטרך אפודי מגן[ רק טרנספר יביא שקט
    סגור
  • 22.
    חרב דמוקלס מעל "נבחרי" הציבור שלנו והם בשלהם ממשיכים :)
    דוד 07/01/2016 19:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההיסטוריה מראה לנו היטב מה קורה למשטרים פשיסטיים. הגומייה תקרע בקרוב והמציאות של השחיתות והרקבון בממשל כנראה יובילו את האזרחים לנהוג כשם שנהגו במהלך ההיסטוריה.
    סגור
  • 21.
    תסלחו למטומטם הזה.תימני עם מוח של ציפור.פרנק מחמד רק כך
    eby 07/01/2016 18:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם מצליחים לצוף ולהזכיר שהם קיימים.
    סגור
  • 20.
    אוי לנו אם אלה נבחרי הציבור !!
    ישראלי שפוי 07/01/2016 17:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נראה לי שצריך לפתוח בכנסת מחלקת קב"ן !!
    סגור
  • 19.
    עד שלא נחליף את סיסי בראשות הממשלה לא יפסק הטרור
    סיסי 07/01/2016 16:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי הנדלן יעלו אנשים ימותו כי אין מספיק בתי חולים ותרופות לא מסובסדות וימותו בתאונות כי אין מספיק כבישים והמעט שיש במצב מסוכן והרשימה ארוכה... את סיסי לא מעניין מה קורה פה כי הוא עסוק בהקדמת הפריימריז וביסוס המונארכיה שלו ולנשנש עוד ועוד לו לשרתו ולקיה תו אפילו ת בונזו לכלבה המזורגגת שלו הקמצן מנסה להפיל על חשבוני
    סגור
  • 18.
    כזה צעיר וכבר חולה במחלת ה,,,,
    מבין עניין 07/01/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה לא עושים בכדי לקבל תשומת לב!!!!!
    סגור
  • עוד אהבל מצוי כן הוא מצטרף לבוזי וציפי ועוד (ל"ת)
    ללי 07/01/2016 16:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    מושחתים
    גיל 07/01/2016 15:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מושחתים אמרתי כבר? מושחתים 10 פעמים מושחתים! כמה שילמו לך אדון חסון? מה הציעו לך אחרי שתפרוש מהכנסת? לעבוד איפה? אינטרסנטים נוכלים ורמאים, כולל אדון חסון...הכל מתסכם בכסף בסוף נכון?ך הרוויח על חשבון משלם המיסים.
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    להציל חיים
    חיימיקו 07/01/2016 14:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חוסר הבטחון היחידי שלנו הוא בכם חבר כנסת הזוי.קחו את הכסך הזה אם הוא זמין ועוד כספים רבים שאתם מעבירים מחוץ לתקציב ותנו לנו ביטחון שהמדינה לא תהרוג אותנו בגלל סל התרופות למשל שעל פיו המדינה דנה אנשים למוות
    סגור
  • 15.
    עוד הזוי מפליטי קדימה והמפלגה האבודה - הצעה דבילית (ל"ת)
    משה ראשל"צ 07/01/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 14.
    מחוקקינו ושרינו מעליבים את דרום אמריה ברמת השחיתות
    ציניקן 07/01/2016 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פסה הבושה בארץ
    סגור
  • 13.
    היה לו איזשהו תפקיד בטחוני?
    זוהר 07/01/2016 13:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לגוף יש עוד חלקים פגיעים. אפשר לייבא חליפות שיריון כמו של האבירים באירופה ( אם הם לא החלידו)
    סגור
  • 12.
    חסון, מי החבר שלך היבואן אפודים ?
    שי 07/01/2016 13:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המלה חזירות נורא עדינה ביחס לסיטואציה פה. רגע שנייה.. אני מקיא... זהו. לא ייאמן אני מבקש להעביר הצעת חוק שלכל אזרח תחולק חליפת אסטרונאוט כולל הקסדה. זה ככ עבה ששום סכין לא חודרת. טיפה חם בקיץ, אבל בקטנה. איכות חיים... החיים עצמם.. וכו. קיצור חסון שחרר אותנו מהשטויות שלך
    סגור
  • 11.
    חבר כנסת חסון
    Ezra 07/01/2016 13:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לאשפז דחוףףףףף!!!
    סגור
  • 10.
    מעניין את מי הוא רוצה לפרנס פה?... פופוליסט קטן (ל"ת)
    אילן 07/01/2016 13:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    חוסר שפיות זמנית לכאורה
    נחמיאס ברוך 07/01/2016 13:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה קורה למחנה הציוני האם הם נפלו מהעצים ? מה הקשקוש מלבוש הזה.לא די בפעולתכם חסרות האחריות שאתם מנהלים את האופוזציה. די לזרוע פאניקה בציבור והעם יכול להתמודד עם המצב.
    סגור
  • 8.
    הוא מדבר מהפוזיציה
    יהודה 07/01/2016 13:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניין כמה מניות פמס הוא רכש לפני שהגיש את הצעת החוק . אסור הרי לחברי כנסת להצהיר על ההון שלהם אז בדיוק מתאים למקרה
    סגור
  • 7.
    אדם הזוי ומעופף, שפוט של לבני ההזויה (ל"ת)
    גד 07/01/2016 13:08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 6.
    איזה נחמה איזו גאוה איזה בטחון
    זקה 07/01/2016 12:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הפרחח הזה היה בליכוד וכנראה הליכוד לא היה מספיק בטחוני עבורו ערק לקדימה ומקדימה לתנועה וכולם הרבה יותר בטחונים ועכשיו הוא ביחד עם המחנה הציוני שיא הבטחון בישראל כי יש להם קשרים עם שוברים שתיקה ולכן הוא בא עם הרעיונות האלה אנחנו נביא לכם בטחון.וכאשר ההצעה הנפלאה תיפול הוא יאשים את ביבי שלא דואג לבטחון האזרחים .איזה גאוה בכנסת שלנו חזן נראה גאון לעומתו
    סגור
  • 5.
    זבל של הנהגה - וזו התוצאה (ל"ת)
    אריק 07/01/2016 12:54
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 4.
    7 מליון תושבים כפול 500 שקל (מינימום)
    ee 07/01/2016 12:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל תקציב המדינה
    סגור
  • טעות בחישוב
    אברהם 10/01/2016 18:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סה"כ 3.5 מיליארד. אחוז אחד מהתקציב.
    סגור
  • 3.
    מה הבעיה לעשות ניסוי על בובה? תמיד עשינו ניסוי על בובה
    sam 07/01/2016 12:50
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ואחרי שרואים שהניסוי מצליח אפשר להלביד את האנשים במגן גם הכתב לא הכי חכם בלשון המעטה שהסכים לניסוי הטיפשי הזה ניסוי טיפשי והזוי
    סגור
  • 2.
    לבדוק מי ירוויח כמו אפוד זוהר ופח לרכב (ל"ת)
    מסריח 07/01/2016 12:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    מי הלוביסט שהריץ את זה ? חחח נויימן עובד .... (ל"ת)
    פילוס, האם זה דני ?? 07/01/2016 12:36
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור