22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

מרטין אינדיק: "נתניהו ישב לידי בהלוויה של רבין ואמר לי, תראה את זה, הוא גיבור עכשיו - במקום לסיים ככישלון"

שגריר ארה"ב בישראל לשעבר חושף את היחסים העכורים בין נתניהו לרבין בצל הסכמי אוסלו
 |  42
לא יאמן
Share
הזרעים להידרדרות היחסים הדיפלומטים בין ישראל לארה"ב תחת שלטונו של נתניהו נטמנו באדמה עוד לפני שני עשורים. כך ניתן ללמוד מספר של  הדיפלומט היהודי האמריקני מרטין אינדיק שכיהן כשגריר ארה"ב בישראל בשתי קדנציות לא רציפות בשנות ה-90'. אינדיק חושף בסרט ששודר בארה"ב את המתיחות האישית שאפפה את הפוליטיקה הישראלית בשנות ה-90' והגיעה לשיאה במרפסת בכיכר ציון שבירושלים, ומביא התבטאות חריפה שלנתניהו על יצחק רבין בעת הלווייתו של האחרון לאחר ההתנקשות ב'כיכר מלכי ישראל' (בזמנו) בנובמבר 95'.


אינדיק: "נתניהו ישב לצדי בהלוויה של רבין , עת הייתי שגריר בישראל... אני זוכר שנתניהו אמר לי 'תראה, תראה את זה. עכשיו הוא גיבור אבל אם לא היו מתנקשים בו הייתי מנצח אותו בבחירות, ואז הוא היה זכור בדפי ההיסטוריה כפוליטיקאי כושל".

"אז אני חושב שגם ברגע של תמיכה עצומה, נתניהו חשב שרבין היה תלוי על חבל מבחינה פוליטית טרם ההתנקשות. הוא ניצל את המצב ורץ נגד אוסלו בבחירות של 96' וניצח את שמעון פרס, אבל הוא נצח אותו בהפרש מזערי של חצי אחוז".בנוגע ללחיצת היד ההיסטורית של רבין וערפאת, כתב אינדיק: "בשנת 93' העולם חגג את לחיצת היד, לחיצת יד היסטורית בדשא של הבית הלבן... אבל בישראל שררה סקפטיות לדבר. בשנת 95' כמובן היתה התנגדות כבדה מצד הימין. רבין הקפיא את הבנייה בהתנחלויות וטען 'אנו נרדוף את השלום כאילו לא היה טרור ונילחם בטרור כאילו אין תהליך שלום', אבל הרבה אנשים לא קיבלו את זה", כתב אינדיק.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

42 תגובות ב-33 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
33 חוזה המדינה 08/01/2016 12:16 יהודי קטן
מרטין אינדיק עוד שטינקר יהודי קטן שמלקק לגויים...זה לא משהו חדש ב-2000 השנים האחרונות.
32 דודיק 07/01/2016 10:52 יש שנאה ,ויש שנאה עיוורת.
ויש גם תיעוב עיוור. אינדיק מצוי שם ממזמן ,ומדי פעם המררה נשפכת לו מקצוות פיו. אך כל הכבוד לאיפוק...עשרים שנה הוא התבשל עם זה עד שזה יצא לו. וזה יצא לו עקום וממש לא לעניין. ולגביך ביבי ...העם איתך.
31 אורי 06/01/2016 22:15 התשקורת מפיצים שנאה על ביבי בתמונות מהארוע אינדיק לא
בתמונה מהארוע אידיק לא נמצא ליד ביבי הסמול בארה"ב משתף פעולה עם הסמול בישראל להפצת שינאת חינם נגד ביבי
30 חיים 06/01/2016 18:32 מנוול
000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
29 ranr 06/01/2016 16:12 ככל שאני משווה את רבין לביבי, אני רואה כמה ביבי קטן .
לרבין היתה משנה סדורה וברורה היכן יש לפעול, מה צריך לעשות, ממה להזהר ומתי ליטול סיכונים והוא התקדם על פי משנתו צעד צעד, תוך תיאום מיטבי עם נשיא ארה"ב ועם מנהיגי מדינות אחרות וזכה על כך לשיתוף פעולה מעולה ולהערכה סוחפת. רבין פעל אך ורק לטובת ישראל מבלי לפגוע ביהדות העולם. לביבי לעומת זאת אין דרך מוצהרת וברורה, הוא לחיץ וסחיט חרף העמדת הפנים הזועמת-החלטית שלו. הוא נכשל בבטחון הפנים והחוץ של ישראל, נכשל ביחסי החוץ עם מדינות העולם ובמיוחד עם נשיא ארה"ב, גרם להגדלת הפער בין עשירים לעניים ולשחיקת מעמד הביניים, משתדל לשמור על קיפאון מדיני ומיטיב עם הטייקונים, עם החרדים ועם תושבי יהודה והשומרון, על חשבון כל האחרים. אגב הסכם אוסלו, אני מתכבד להודיעכם שממשלת ישראל הימנית-חרדית שלנו, חרדה מביטול הסכמי אוסלו אשר פוטרים את ישראל מדאגה לשטחי הרשות הפלסטינית, מה שחוסך לנו המון דם וממון.
28 שלמה גרינברג 06/01/2016 15:50 מרטין אידיק
שכפה על ישראל כמה כפיות כלכליות קשות כמו חוק הפטנטים ועוד ידוע כמתנגד מושבע של נתניהו
27 אחד 06/01/2016 13:23 הגיבור הטביע את אלטלנה,הורה לשבור ידיים באינתיפדה הראשו (ל"ת)
26 gg 06/01/2016 12:54 הדברים שכתובים בכותרת שונים ממה שכתוב בתוך הכתבה אז מה
אז מה באמת אמר נתניהו ? ולגבי אילו היו מתקיימות בחירות התוצאה הייתה שזה בדיוק מה שקרה אני לא מבין איפה נמצא הסקופ של הכתבה
25 ביבי 06/01/2016 12:48 סיסי ירשם בדפי ההיסטוריה ככישלון הגדול ביותר בגלקסית הש
השמש.. ואישתו כעוזרת הכישלון הטובה ביותר...
24 משה+ 06/01/2016 12:00 ביבי שרלטן והורס מדינת ישראל
בעזרת מני נפתלי, נפיל את שרה לקרשים, וביבי אחריה
23 דניאל 06/01/2016 12:00 רבין הקדוש מעונה
מי שרצח את רבין הוא רוצח שפל . אסור בתכלית האיסור לרצוח שום יהודי.. אבל...זה לא אומר שאם רבין נרצח אז הוא נהפך להיות קדוש מעונה . רבין רצח יהודים באנטלנה רבין היה שתיין ורבין סיכן מדינה שלימה בשביל גחמות אשיות . נכון שביבי לא מציאה גדולה אבל לעומת רבין הוא מנהיג ענק .
אחד 06/01/2016 13:24 הייתי מעדיף לשמור על איזון:זה נבלה וזה טרפה. (ל"ת)
22 אילן 06/01/2016 11:50 צדק! (ל"ת)
21 תום 06/01/2016 11:28 ביבי אחד הכשלונות הכי גדולים ואני איש ליכוד (ל"ת)
אחד 06/01/2016 13:25 אך לזכותו ייאמר שהוא מעביר כסף רב מחילונים לחרדים..... (ל"ת)
20 אבי 06/01/2016 11:26 לא יאמן
לפחות דבר אחד נכון לגבי ביבי היה קטן ונשאר קטן זו לא מנהיגות. הוא לא מצליח להתעלות לרמת מנהיג כך היה וכך גם היום מצבינו הבינלאומי מדרדר ומגיע לשיא ביבי חדשים
19 dekelbeitar1 06/01/2016 11:16 האמת על רבין
האמת על רבין אפשר לקרוא בספרו של אורי מילשטיין "איך תפח המיתוס". עליתו של רבין החלה אחרי"תרגיל" של מפקד פלמ"ח עוזי נאריקס שהדייח את רבין בעקבות כשלונות קבעות שלו ממג,ד גדוד השני והפך אותו לנושא כלים שלו - מרגע הזה רבין "ירד" כדי לעלות. על כך כולם משלמים עד היום.
18 אשרי המאמין 06/01/2016 11:16 הלוואי וביבי היה רק 10% מרבין
ומי באמת הוא כשלון ענק נראה לצערי תוך זמן לא רב רק חבל שהחסידים השוטים של ביבי יתפכחו מאוחר מדי.
17 dekelbeitar1 06/01/2016 11:14 שמעון פרס אמר: שלום עושים עם אויבים.
ההמשך אף פעם לא נאמר: כנראה עת המלחמה עודים עם חברים.
16 ישראלי 06/01/2016 11:08 קשקוש למאכל השמאל. (ל"ת)
15 ian 06/01/2016 10:53 מה לא נכון במה שביבי אמר
מה לא נכון במה שאמר ביבי? אם היו בחירות באותה עת ביבי היה מנצח ובגדול עובדה ששנה לאחר מיכן הוא ניצח את אבי אבות הכשלון שניקרא אוסלו . ולגבי התמיכה באוסלו פרט לשמאל ההזוי שאינו רוב ועוד כמה פוליטיקאים מושחתים שקיבלו כסף עבור ההצבעה שלהם הרוב היה נגד.
הבנת הנקרא 06/01/2016 11:27 ביבי אמר את דעתו.
אין אמת או שקר בהבעת דיעה. אגב, אם רבין היה חי לביבי לא היה סיכוי להבחר. הוא אחד מראשי הממשלה הכושלים ביותר. המזל היחיד שלו זה בוז'י. כל אחד אחר היה מוחץ את ביבי והוא יודע זאת היטב ולכן פועל לטרפד ולערוף ראשים של מתחרים. ע"ע גדעון סער, כחלון, גבי אשכנזי ועוד.
14 יהודה 06/01/2016 10:49 כל מה שיזכרו מנתניהו
זה גלידת הפיסטוק והכלבה על חשבון הציבור ואשתו המטורללת . שום דבר אחר לא . שום הישג לנהנתן השקרן הזה
13 עמך 06/01/2016 10:38 מר אינדיק מסלף את ההיסטוריה ואומר חצי אמת
אחרי התפנית הפוליטית החדה לכיוון אוסלו היה ברור שבבחירות הבאות מפלגת העבודה והשמאל יקבלו תבוסה מוחלטת. המטרה המוצהרת שלהם הייתה לעשות כמה שיותר דברים בלתי הפיכים. ואם רבין ז"ל לא היה נירצח הוא היה מובס בענק בבחירות. בכלל לאחר שרבין ניבחר הוא שינה את דרכו הפוליטית ב180 מעלות. מין הדין הדמוקרטי היה חייב לאחר שנוי הקיצוני בדרכו הוא היה חייב ללכת לבחירות לפני החתימה עליו. כדרך שנהג לאחרונה המנהיג היוני. רבין ביזה את הדמוקרטיה. ומאז הקיטוב בעם פורח!!
12 ישראלית 06/01/2016 10:36 נתניהו מוכשר ויפה. אני איתו לאורך כל הדרך. אין עליו.
נתניהו - חכם, מוכשר, מנהיג, מנהל את המדינה בחוכמה בכל המישורים. אין עליו.
11 אינדיק הרכלן... 06/01/2016 10:35 רכילות זה הדבר הנורא ביותר!! (ל"ת)
10 שמטוב 06/01/2016 10:35 רבין היה בכיה לדורות. מסר את השטחים לאירגוני הטרור
ומנע הקמת אוטונומיה שלווה שתחיה בחסות ישראל. יצחק שמיר היה בתהליך השלמה לאוטונומיה פלשתינית כפי שזה התבטא בוועידת מדריד, לפיכך גם השפעת אש"ף שהייתה בוועידת מדריד הייתה מתפוגגת לאחר 20 שנה שבהן אש"ף לה היה מקבל כסף ממדינת ישראל. הקונצפט של רבין היה שאש"ף יבצע מדיניות שמירת השקט בשטחים "בלי בג"ץ וצלם" היה קונצפט מוטעה: סיבת הקיום של אש"ף הוא _מניעת_ שקט בשטחים, בזמן שיש שקט בשחים והפלשתינים מרוצים מחייהם הם רואים כמה עלובה המנהיגות הפלשתינית וכמה העם הפלשתיני לא חשוב בעיניה (מה שחשוב לה היא לקיחת כסף לחשבונות פרטיים).
שושו 06/01/2016 10:44 כשמך כן לא אתה
אימרותך מבזים את שמך
9 אלירן 06/01/2016 10:34 כל כך נכון , רבין היה מנהיג כושל בגדול! (ל"ת)
8 איש 06/01/2016 10:33 מה שנתניהו אמר נכון מאוד
מי היה מצביע למנהיג שהביא כ"כ הרבה טירור אוטובוסים ומסעדות היה פחד לצאת לרחוב וליסוע בתחבורה ציבוריתרבין היה מובס והייתה קמה ממשלה מאוד ימנית.
7 עזי 06/01/2016 10:33 חולי רוח
מצדדי ביבי חולי רוח שזקוקים לאישפוז
6 כך תשפוט ההיסטוריה 06/01/2016 10:31 ביבי ייזכר כהורס ישראל- כמסית הססן ומחיקת הדמוקרטיה (ל"ת)
5 לא תומך בביבי אבל... 06/01/2016 10:26 נתניהו הוא הגיבור
נתניהו עצר את המדינה מהדרדרות לתהום - במנהיגות מופתית - מול העולם , מול ארה"ב, מול רבים ומשפיעים בציבוריות הישראלית- ועשה את מה שטוב לעם ישראל. ראש ממשלה בממדים בן-גוריוניים
GIO 06/01/2016 11:22 לא תומך בביבי...גדול! (ל"ת)
4 f 06/01/2016 10:21 ההסטוריה תשפוט את נתניהו על החיוך במרפסת - יש אלוהים (ל"ת)
3 מה שנכון נכון 06/01/2016 10:07 נתניהו צודק במאה אחוז
אם לא הרצח, רבין היה מועף בבושת פנים בבחירות. כולם יודעים את זה. אם כי זה די חוסר טאקט להגיד את זה בהלוויה של רבין.. מצד שני - לא מאמין למרטין אינדיק, מראשי אלו שדחפו לנו את אוסלו, והבטיחו שיש על זה אחרית אמריקאית, אבל כשגילינו שהמוצר מקולקל - הם הסבירו שאנחנו אשמים כי לא השתמשנו כמו שצריך - ולא הסכימו לקחת אחריות..
2 חוקר היסטוריה 06/01/2016 10:06 רבין זל לא היה גיבור...
תמיד שנתניהו אומר אמת כולם קופצים. רבין זל הגיע להיות רמטכל צהל מבלי שהישתתף באף קרב....לא ירה כדור אחד.. לא הסתער בקרב ולא הוביל לוחמים בקרב- ואם מישהו חולק עלי בבקשה .....שיציין את הקרב והתאריך שרבין זל הישתתף בו כלוחם או כמפקד מיסתער.....!
חוקר היסטוריה 06/01/2016 12:19 המשך...יעקוב פרי
עוד דוגמה לקליקה ולפוליטיקות ושטיקים ..נגן תיזמורת צהל שמצא חן בעיני רבין זל וקודם וקודם עד לראש הפירמידה ... כלומניק אמיתי נהנתן וזה היה ראש שבכ. שימו לב למינויים של ביבי . יורם כהן השועל ראש שבכ יוסי כהן שועל שועלי ראש מוסד. רוני אלשייך שועל בכיר מפכל משטרה תשימו לב ששועל ממנה שועלים וחננים תל אביביים ולפלפים כמו מורשת ר__ן ממנים לנו יאפים תל אביביים בלי כישורים נגניי תיזמורת . ..אני רוצה מול סעאב עריקאת וכל השועלים הערביים שועלים מהצד שלנו ולא ביילנים ופרי למינהם יאפים תל אביביים...
היגיון חולני 06/01/2016 11:23 נכון, רק מי שיורה יודע לנהל מדינה.
וביבי ממש מנהל את המדינה למופת. במידה ומופת = קיפאון
ian 06/01/2016 10:56 רבין ירה גם ירה על אלטלנה (ל"ת)
חחח 06/01/2016 10:17 יי
רבין השתתף בקרב אלטלנה , רק אסור להזכיר....
1 כלכלן 06/01/2016 10:05 מה לעשות שביבי צודק 100%!!!! (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש