שמעון פרס: "מבטל את החוזה עם בנק הפועלים - אני לא לוביסט"

הנשיא לשעבר העניק ריאיון ליונית לוי והתייחס למחלוקת הציבורית בכל הנוגע להתקשרות שלו עם בנק הפועלים
נשיא המדינה שמעון פרס, צילום: Getty images Israel
שמעון פרס התראיין לראשונה לערוץ 2 ומוסר את גרסתו להסכם המתוקשר עם בנק הפועלים. על פי הפרסומים בעיתונות פרס היה אמור להרוויח סכום של 30 אלף דולר תמורת שירותיו. הנה הדברים מובאים לפניכם:

"על מה 30 אלף הדולר האלה?" שאלה יונית לוי את הנשיא לשעבר שהשיב "אני לא מרוויח אף פרוטה מפני שאני לא לוקח אף פרוטה מהכסף הזה, כל הכסף הזה מושקע במדע, בצרכים חברתיים ואני מקפיד על כך". לוי הקשתה ושאלה "אתה לא חושב שיש איזשהי בעיתיות?" ופרס השיב בנחרצות "שום דבר, לא הייתי עושה שום דבר שיש לו ריח של כסף. אני חושב שזה שירות נכון, אני לא לוביסט בכלל". נציין כי החלק הראשון של הריאיון היה טרם הביקורת הציבורית שספג הנשיא לשעבר וכי כאשר הבין פרס את גודל הביקורת החליט לסגת מההסכם.

"למה החלטת לבטל את ההתקשרות עם בנק הפועלים, מה אתה מבין היום שלא הבנת אתמול? שאלה לוי. פרס ענה כי "מה שהסכמנו ומה שפורסם, לא היה קשר בין השניים, בנק הפועלים פנה אליי ואמר שיש לו סניף בארה"ב והוא רוצה להביא יותר משקיעים לישראל ושאני יעזור לו לעשות את זה בארה"ב, בלי כל קשר למדינת ישראל, מה שנעשה בבנק. הסכמתי, אחר כך אני קורא בעיתון סיפור שאין בו שום קשר בינו לבין המציאות. אני לא הולך להתווכח, החלטתי, בלאו הכי בשבילי זה לא עניין כספי, אלא עניין ציבורי וחשוב לי לשמור גם על אמון הציבור, שאבטל את זה, נגמר העניין."

"אז לא עדיף לנסות להסביר את זה מאשר לבטל לחלוטין את ההתקשרות?" שאלה לוי. ופרס הסביר את ההחלטה ואמר "כשאני מסביר יש מסבירים שכנגד ואני לא יכול להתווכח עם כל העולם, עדיף לי לעשות את זה חד וחלק, עכשו כולם ידעו את האמת. כדי למנוע לזות שפתיים ומראית עין אני רוצה שזה יהיה חד וברור, ככה נהגתי כל החיים ואני לא רוצה שמישהו יקלקל בגלל פרסום לא נכון"

"למה זה בסדר שסמל כמוך יבקש מאמריקאים לתת כסף לבנק הפועלים?" שאלה לוי ופרס הסביר כי התשובה היא "להסביר להם כי ישראל היא השקעה חיובית, אני מסביר להם למה להשקיע בישראל" לסיום נשאל פרס "איך הגיבו בבנק הפועלים להחלטה? והשיב "כמובן שהם מרגישים ניזוקים ואני לא רציתי להביא להם נזק אבל אני אמרתי לי אין בנק, לי יש שם. ושמי הטוב זה הבנק היחידי שיש לי".
תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    פרס, יש לך קשרים? תעזור לנו למצוא עבודה !
    עמותת מובטלי ישראל 24/04/2015 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עזוב את בנק הפועלים !!!
    סגור
  • 24.
    למה שפרס לא יעבוד עבור נכדיו? השערוריה זה שהחליט לעבוד
    לקוח -סניף אחימאיר 24/04/2015 17:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם בנק הפועלים שמסמל עושק, גניבה ופיטורי עובדים.
    סגור
  • 23.
    הוא שם זין על כולם !
    צדק 24/04/2015 16:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה לא מהיום.......
    סגור
  • 22.
    אני מאמין לאיש הזה
    שלמה 24/04/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישר כוח וכל הכבוד .המשך בעשייה למען העם והמולדת
    סגור
  • 21.
    מה הפלא
    משה 24/04/2015 14:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלא יטעה זה איש מיפלגת העבודה ובאידואולוגיה שלו ושלהם זה חמדנות המלווה בשקרים והטעיות וברצון האובססי לשליטה בהנהגת העם תודה לאל שעלינו על זה מאז שבגין החליף את הנוכלים האלה והעם לא קונה יותר את הבלופים שלהם
    סגור
  • 20.
    בנק הפעלים בעברו קשור לתבור של מאפיי ההיסטורית ומחובר
    ציון 24/04/2015 13:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למפלגת העבודה ולהסתדרות ושמעון הזקן נחשב לרבם הנערץ והכל כשר מבחינתם והם לא רואים בעייה זה רק סיוע לעגל השלום השוכן במכון פרס אז על מה המהומה חחחחחחח
    סגור
  • 19.
    נתפס על חם
    יחי 24/04/2015 13:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    במכנסיים מופשלים ויתר על הכסף כבר נאמר חתרן בלתי נלאה
    סגור
  • 18.
    גם בן-גוריון עבד עבור בנק?
    יאל 24/04/2015 12:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש מתקיים לדעתי מאוויר, בלי לגעת בכסף או בכרטיס אשראי.
    סגור
  • 17.
    שמעון פרס
    אורלי 24/04/2015 11:59
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מדינאי גדול.פוליטיקאי קטן וחתרן באיצטלה של ממלכתיות, אוהב כיבודים ומתנות.בודה וחרפה שישב לייצג את הבנק והיה צריך לחץ על מנת שיותר על הגו׳ב.
    סגור
  • 16.
    גם אולמרט הצהיר שלא היו מעטפות כסף
    אלון 24/04/2015 11:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    פרס לא שונה משאר הפולטיקאים .
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    ארץ קטנה עם שפם!!! איך כולם נלחצים פה שמישהו ירויח
    תגובה 5 24/04/2015 06:26
    הגב לתגובה זו
    3 9
    פה כולם רוצים את כולם עלובי החיים. רק המילה טייקון גורמת להם סבל בל יתואר. בגלל זה כולם בורחים ויברחו מפה. בגלל זה אין גז זורם ואין כיל. בורחים מפה בצדק. גם הכסף וגם המוחות בורחים
    סגור
  • בגלל עלובי חיים תתבייש לך אתה מתנהג כמו עיוור צבעים (ל"ת)
    ציון 24/04/2015 13:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    אתם זוכרים שפעם קיבל שעון יוקרתי,לאחר ביקורת החזיר אותו (ל"ת)
    sdsd 24/04/2015 04:33
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 13.
    סיפורי סבא.
    1 24/04/2015 00:06
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לא מאמין לסיפורי פרס כמעט בשום נושא.
    סגור
  • 12.
    פרס לך כבר הביתה נמאסת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    יהודית 23/04/2015 23:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    עכשיו אני מבינה את סוניה שהעיפה אותו לקי.....מט (ל"ת)
    יערה 23/04/2015 23:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    זה צבא?
    אלי 23/04/2015 21:40
    הגב לתגובה זו
    2 6
    אז אין חייל אחד בצבא הגנה לישראל שיחתור למגע עם מחבלים ויילחם בהם בלבד? כולם משקשקים בביצים ויושבים במטוסים וזורקים פצצות ורוצחים תינוקים תינוקות ילדים ילדות נערים נערות נשים גברים זקנים וזקנות חפים מפשע? זה צה"ל החזק בעולם או צה"ל הקוקסינל הענק בעולם?
    סגור
  • אתה מתוסכל שעגל השלום שאתה סוגד לו לא קם לתחייה (ל"ת)
    ציון 24/04/2015 13:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה הקשר
    חיים 24/04/2015 09:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה הקשר בין הצבא לכתבה של שמעון פרס חוץ מזה אתה שמאלני דפוק.הצבא הכי מוסרית בעולם שיש להם נהלי הקש בגג פיזור כרזות ועוד ועוד והכל בשביל למנוע פגיעה בחפים מפשע, ואתה בא להגיד שהורגים זקנים ונערים ותינוקות? אתה בכלל יודע על מה אתה מדבר?
    סגור
  • מה מה הקישקוש הזה
    חייל 23/04/2015 22:15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מי אתה
    סגור
  • 9.
    רוב הסיכויים שהכסף זה על שירות שהוא כבר נתן
    איש 23/04/2015 21:37
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לא חסר ח"כ ושרים שהם עושי דברם של ראשי הבנקיםכולם יודעים שיתוגמלו בבוא העת..
    סגור
  • 8.
    שילך ליומולדת של (ל"ת)
    קלינטון 23/04/2015 20:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • פרס
    ציון 23/04/2015 21:39
    הגב לתגובה זו
    4 5
    לא יכול לחיות בלי פירסום.
    סגור
  • 7.
    טוב לישראל
    ניסים 23/04/2015 20:57
    הגב לתגובה זו
    3 1
    והעיקר שיהיה טוב לעם ישראל
    סגור
  • 6.
    כסף טוב (ל"ת)
    חבל שמעון 23/04/2015 20:53
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 5.
    ארץ אוכלת יושביה
    שמוליק 23/04/2015 20:53
    הגב לתגובה זו
    6 10
    ארץ קטנה עם הרבה אנשים קטנים שלא מסוגלים לפרגן לאנשים טובים
    סגור
  • 4.
    אמינות - מעולם לא הייתה
    אמין 23/04/2015 20:53
    הגב לתגובה זו
    18 2
    הצד החזק שלו.
    סגור
  • 3.
    תותח
    מני 23/04/2015 20:51
    הגב לתגובה זו
    4 7
    תותח
    סגור
  • 2.
    חתרן בלתי נילאה
    נסראללה 23/04/2015 20:41
    הגב לתגובה זו
    15 4
    צדק רבין זל. פרס,מפאת כבודך בבקשה תהיה סבא לנכדיך .הם רוצים להנות בחברתך.עשית די,תנוח בבקשה ממך.
    סגור
  • לא יודע מי אתה אבל זה שאתה מתהדר
    מאיר 23/04/2015 21:49
    הגב לתגובה זו
    2 8
    בשם מסריח הופך אותך למסריח בעליל. שלא תעז לדבר סרה באיש. אתה לא יכול להיות שטיח לרגלי האיש הגדול הזה.
    סגור
  • 1.
    נמנע אינטרס למדינה בלבד
    יוסי 23/04/2015 20:41
    הגב לתגובה זו
    8 6
    פשוט בושה לשים מקלות למי שמעוניין רק בטובת המדינה.
    סגור
  • אשרי המאמין (ל"ת)
    עני לוזר? 23/04/2015 21:47
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור