אחרי הטלטלה בנפט - משרד האנרגיה פרסם את עדכון מחיר הדלק בתחנות לאפריל

 |  (16)
משאבת דלק, צילום: Getty images Israel

משרד האנרגיה פרסם בדקות האחרונות את עדכון מחיר הדלק בתחנות לחודש אפריל. (יעודכן בחצות הלילה שבין יום שלישי לרביעי) מדובר בתוספת של 6 אגורות, עלייה של קצת פחות מ-1%, כך שהמחיר הנוכחי יעמוד על 6.52 אגורות.

נזכיר כי המחיר לחודש פברואר עוד עמד על 6.08 שקלים (שפל של 5 שנים) אבל מאז מחיר הנפט התאושש מעט - ומחיר הדלק בתחנות מתעדכן מעלה בשיעור משמעותי של 7.2%.  בפרספקטיבה ארוכה יותר, מחיר הדלק איבד 14% תוך קצת פחות משנה, אז נסחר ברמה של סביב 7.60 שקלים לליטר.
מחיר הנפט קפץ בשבוע החולף בעקבות האירועים בתימן ונגע ברמה של 52 דולר לחבית. ביום שישי נרשמה נפילה של 5.8% והמחיר נסגר על 48.8 דולר. 
מזל שביום ו' מחיר הנפט צלל. מחיר הדלק נקבע מדי חודש ע"י משרד האנרגיה בחישוב של פרמטרים שונים על בסיס חמשת ימי העבודה שלפני שני הימים האחרונים של החודש. שני הימים האחרונים של החודש הנוכחי הם שני שלישי. יום ראשון ויום שבת אינם ימי ציטוט. כך שהחודש יצא שהיום האחרון לחישוב חמשת הימים הוא יום שישי (היום בו הנפט צלל 5.8%). במילים אחרות, ללא הנפילה בסיום שבוע המסחר - הנהג הישראלי עלול היה לשלם יותר בתחנת הדלק.
אלו המרכיבים של מחיר ליטר דלק בישראל ׁ(הנפט - רק 28.2%):

 

תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    מתעדכנים -:)
    יעקב 30/03/2015 09:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמחת זקנתי ! לא יודע אם לצחוק או לבכות קומץ של מוקיונים דיבילים סוחט בוקר צהרים וערב 365 יום בשנה 6.000.000 מאזרחיו במשך מעל 65 שנה ! על זה נאמר בליל הסדר צא ולמד,חומר למחשבה,
    סגור
  • 9.
    מי שהצביע לביבי אין זכות לקטר על מחיר הדלק
    לכל מצביעי הליכוד 30/03/2015 08:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    60% ממחיר הדלק הוא מסים, מסים שנועדו לממן את כל הבזבוזים שביבי והליכוד אוהבים: התנחלויות, צבא ושוחד לחרדים. אילו היו גובים 40% מס ניחא, אבל כדי לממן את בזבוזי העתק של ממשלת הליכוד צריך לפחות 60%
    סגור
  • 8.
    רק ביבי לשלטון
    יוסי 29/03/2015 21:44
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מדינה של מפגרים, בוחרים בביבי כמו עדר של מטומטמים.תהנו חברה מהדיסה שבישלתם לכולנו.אני בברלין.
    סגור
  • בקרוב - דעאש שולטים בברלין - תצליח!! (ל"ת)
    ליאור 30/03/2015 07:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מדינה של גנבים , רק פה שודדים מס בלו בלי היכר ...
    עשר 29/03/2015 16:13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    נמאסתם
    סגור
  • ולמה אתם שותקים 20 שנה??? (ל"ת)
    אזרח 30/03/2015 06:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לממן את הממשלה שהולכת להתנפח בעוד שרים ו...
    טוב נו. צריך 29/03/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגני שרים, צריך לממן מעילות ושחיתויות של ח"כים מכל מיני מפלגות, בל נשכח שיש צורך לממן קצת שמפניה לגברת הראשונה, לממן חשבונות מים לוילה בקסריה וכן בעלי מקצוע לימי כיפור
    סגור
  • בדיוק כך (ל"ת)
    אזרח 30/03/2015 06:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מה מזל , רק ביומיים האחרונים של החודש המחיר קפץ (ל"ת)
    קשקש 29/03/2015 15:32
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 4.
    תלות בין מחיר הנפט למחיר הדלק
    יעקב 29/03/2015 15:20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כאשר מחיר הנפט ירד מ 102 דולר ל 42 קיבלנו הפחתה של 3% כאשר המחיר עלה מ 42 ל52 קיבלנו תוספת של 6%. האם לא חייבים ללמוד חשבון כדי לקבל עבודה במשרד האוצר ?
    סגור
  • ומה קרה לשער החליפין?
    מר דולר 29/03/2015 19:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שכחת שגם זה משפיע על המחיר הסופי?
    סגור
  • ממש לא רלוונטי
    ליאור 30/03/2015 07:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במחיר נפט של 40 וקצת דולר לחבית -ובשער דולר גבוה מ 4 ש"ח לדולר - שילמת פחות מ 6 ש"ח בתחנות ... רק שהזדכנת והזיכרון כבר לא משהו...
    סגור
  • 3.
    איזה מזל
    שרו אלמקייס 29/03/2015 14:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    באמת אנו צריכים להרגיש בני מזל שמחיר הדלק לא עלה אחרת הינו משלמים 7 ₪ לליטרר
    סגור
  • 2.
    שהמחיר הנוכחי יעמוד על 6.52 אגורות. (ל"ת)
    טעות בכתבה.... 29/03/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מדינה של שודדים