עוד כסף לכיס: מחיר החשמל לצרכן הביתי יורד 10% - כמה תחסוך משפחה?

ההוזלה תכנס לתוקף ב-1 בפברואר. הירידה צפויה לאור חדירה של יצור מגז טבעי וסיום החזר חוב הדלקים בגין משבר צינור הגז ממצרים
חשמל, צילום: Getty images Israel
בשורה חיובית נוספת למעמד הביניים: מחירי החשמל צפויים לרדת בהיקף של 10.05% לצרכן הביתי ובכ- 11.84% בממוצע. כך החליטה אמש מליאת רשות החשמל, הגוף המפקח על משק החשמל בישראל. ההוזלה צפויה להיכנס לתוקפה ב-1 בפברואר.

תעריף החשמל הביתי יעמוד על 48.60 אגורות לקוט"ש, לעומת 54.03 אגורות כיום - ירידה של כ-5.43 אגורות לקוט"ש. המדובר בחסכון של כ-550 שקל למשק בית ממוצע.

ירידת התעריף צפויה לאור חדירה של יצור מגז טבעי במשק וסיום החזר חוב הדלקים בגין משבר צינור הגז ממצרים, שארע בסוף שנת 2011, ובגינו הועלה בשעתו תעריף החשמל בכ-30%.

יחד עם זאת, בשנה האחרונה אירעו שינויים משמעותיים במשק החשמל, והתעריף המעודכן משקף את מכלול שינויים אלה, לרבות תחזית המבטאת את הגדלת היקפי הייצור של האנרגיה המתחדשת, הגדלת התשלומים ליצרני חשמל פרטיים, עדכון עלויות הייצור שאינן דלק והשינויים בשער הדולר.
מליאת רשות החשמל קבעה בהחלטתה כי יש לייצר יציבות במחירי החשמל לצרכנים, ועל כן כללה בשינוי התעריפי הנוכחי גם את תחזית העלויות לייצור חשמל והולכתו לשנת 2015, כך, התעריף שייקבע יכיל גם את השינויים הצפויים לשנת 2015.

יו"ר רשות החשמל, אורית פרקש הכהן: "מליאת הרשות לחשמל החליטה על הוזלת תעריף משמעותית שתחסוך למשק בית בישראל כ-550 שקל לשנה. הוזלת תעריף זו מסמנת סיום של שלוש שנים בהם חווה משק החשמל מחסור בחשמל ובדלקים, ועובר למשק עם יצור חשמל נקי ופרטי. הרשות תמשיך לפעול לקידום משק החשמל באופן יעיל ותחרותי לטובת הציבור."


תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    המחיר יורד ב - 10%. כמה תחסוך משפחה ? (ל"ת)
    10%. צדקתי ? 29/01/2015 03:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    האם יש בקרוב בחירות? (ל"ת)
    Hadshen 28/01/2015 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    רק ליאיר לפיד היה אכפת וביבי פחד ממנו (ל"ת)
    תודה יאיר 27/01/2015 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    כל הכבוד ליאיר לפיד (ל"ת)
    איזה מלך 27/01/2015 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    איך?!? איך מפחיתים בתעריפי החשמל
    שכיר מהעיר 22/01/2015 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר חברת החשמל בחובות של כ-70 מיליארד ש''ח?!? אולי זה קשור להלוואה החדשה של מיליארד ש''ח שלקחו בחברת החשמל מבנק הפועלים בתמורה לשעבוד צף של נכסיי החברה?? מישהו עושה מזה הון פוליטי ואת זה (+ריביות) ישלמו ילדיי ונכדיי
    סגור
  • 12.
    טיע
    ייי 22/01/2015 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכה
    סגור
  • 11.
    מדוע מחירי החשמל מפגרים ביחס להמלצות הממשלה ?
    יצחק שר שלום 22/01/2015 10:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הממשלה המליצה לפני כחודשיים , על הוזלת התעריפים לחשמל , אך בחברת החשמל , עושים לפי האינטרס שלהם ומאחרים את ההוזלה בכחודשיים , כי יש למלא את קופת הגימלאים אשר מקודמים גם בגימלאות , תופעה חסרת תקדים במשק בישראל ! חברת החשמל היא חב' מונופוליסטית ואין היא מתיח
    סגור
  • 10.
    מה עם מחיר הדלק? בארה"ב ירד ב 42% (ל"ת)
    אני 22/01/2015 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    הכול בחסות חוק ההסתרים
    חביה אמנון 22/01/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדוע לניצולי שואה חשמל חינם מדוע ישנם כאן מליון אנשים ענים בלי רנטות שילומים הקצבות מתנות ופטורים פנסיות זקנה לכול אחד בנפרד מבני הזוג בלי משפחות עם ילדים
    סגור
  • 8.
    בדקתי וזאת התוצאה אמיתי לגמרי תבדקו
    בני רענן 22/01/2015 09:49
    הגב לתגובה זו
    1 2
    למה חשמל יקר?חשמל חינם ל10 אלף פנסיונרים כנל לעובדים כעט.ול150 אלף ליוצא שואה כאילו אין להם אלף הכנסות מי משלם את זה אנחנו
    סגור
  • 7.
    מושחתים
    מאיר 22/01/2015 09:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההוזלה היתה צריכה להכנס לתוקפה מ - 1/1/2015 אז למי היה צריך להאריך את בעוד חודש...ידעתם שבחודש ינואר הצריכה תהיה הכי גבוהה בגלל החורף וכך היה...אז למה להכביד על האנשים המסכנים...למה למה ???. מדינה עושקת את האנשים הקטנים...הרי גם עכשיו שמחירי הדלקים בעול צנחו לשפל האזרח הקטן לא נהנה מיזה במהומה אבל המדינה ממשיכה לעשות קופה...כך יהיה עוד כסף לחלק כספים אחרי הבחירות למען אינטרסים.
    סגור
  • 6.
    הכל טוב ויפה אבל 10% זה לא מספיק
    אור174 22/01/2015 09:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה אתכם מורידים כשהנפט והגז יורדים באותו יחס וקצב שאתם מעלים ובלי זריקות הרדמה לאזרחים לפני בחירותהתרגיל הזה כבר מסריחנראה את המועמד שבאמת ידאג לאזרחים ולא רק חודשיים לפני בחירותאני מהמר על כחלון אבל עדיין לא השתכנעתי לבחור בבחירות הקרובות
    סגור
  • 5.
    שחטו אותנו שנים
    בני 22/01/2015 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנפט ירד ב72% אבל החשמל ירד אם בכלל ב10% מי גונב את השאר
    סגור
  • 4.
    עוד מעט לא יהיה גז
    חכם 22/01/2015 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלי יחימוביץ תסגור את תשובה
    סגור
  • 3.
    איך זה ישפיע שיהיה פחות שוחד בחברת החשמל? (ל"ת)
    אריק 22/01/2015 09:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    ראשי תבות שיהיה בשורות טובות (ל"ת)
    חודש שבט 22/01/2015 09:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    לקחו לנו כסף מהכיס -את חודש ינואר (ל"ת)
    ליצן 22/01/2015 09:11
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור