כסף בכיס - שימו לב בכמה צפוי לרדת מחיר הדלק בתחנות בעדכון הקרוב

הנפט משלים היום התרסקות של 58% מאז יוני האחרון, מחיר הדלק בתחנות בארה"ב ירד ב-42%, וכמה בישראל - הנה המספרים
משאבת דלק, צילום: Getty images Israel
יש לנהגים למה לצפות. מחיר הנפט בעולם ממשיך במגמת ההתרסקות, והדבר צפוי לבוא לידי ביטוי במחיר הדלק בתחנות. בזמן שבארה"ב מחיר הדלק מתעדכן על בסיס יומי בהתאם לשינויים במחיר הנפט, בישראל משרד האנרגיה מפרסם בסוף כל חודש את מחיר המקסימום השל דלק לצרכן לחודש הקרוב, זאת בהתאם לשינויים במחיר הנפט לצד השינוי בשער החליפין (דולר-שקל).

מחיר הנפט צלל לא פחות מ-15% נוספים מאז סוף חודש דצמבר. לפי הערכות שהגיעו לידי Bizoprtal, אם מחיר הנפט יוותר ללא שינוי עד סוף החודש (סביב 44.5 דולר לחבית), הצפי הוא להוזלה של 23 אגורות לליטר - כלומר הוזלה של 3.6% נוספים למחיר של 6.04 שקלים לליטר, כך שבסה"כ ההוזלה מאז החל הנפט לאבד גובה באמצע השנה שעברה מגיעה כבר לכמעט 21%. בארה"ב ההוזלה מתחילת השנה עומדת כבר על כמעט 7% ומאז החל גל הירידות בנפט על 42%.

בסוף חודש דצמבר פרסם משרד האנרגיה כי מחיר הדלק יוזל ב-63 אגורות לליטר (הוזלה דרמטית של 9.1%) וכעת מחיר של ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לא יעלה על 6.27 שקלים. זה קרה לאחר נפילה של כ-17% בנפט בדצמבר וכאשר הדולר נותר ללא שינוי. מתחילת ינואר הדולר התחזק בשיעור של כ-1.5% מול השקל.

מחיר הנפט צלל בשיעור של 58% מאז יוני האחרון, הנפילה ביום-יומיים האחרונים באה ברקע לדבריו של שר האנרגיה של איחוד האמירויות - לכתבה המלאה - לחץ כאן

מדוע בזמן שמחיר הנפט בעולם צלל ב-58%, מחיר הדלק בתחנות בישראל יירד בקושי ב-21% בלבד? להסבר (המעצבן) - לחץ כאן
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    תמשיכו לממן את ביבי המושחת (ל"ת)
    בגין 20/01/2015 11:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    מחיר הנפט יעלה?
    משה 14/01/2015 11:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    באפט קונה נפט בלי הכרה. מה הוא יודע שהעולם עוד לא.(?).
    סגור
  • 19.
    מתי תפנימו שבישראל מה שעולה לא יורד יותר
    קובי 14/01/2015 09:44
    הגב לתגובה זו
    6 1
    וזה לא קשור לביבי או זיבי כל 120 חברי הכנסת שקרנים וכל אחד דואג רק לאינטרס שלו בלבד , ולדעתי צריך לאסור על עיתונאים או שחקנים או טייקונים או כל סלב להיות פוליטיקאי כי הוא נכנס לעוד יותר אינטרס
    סגור
  • 18.
    נו,ברור למה,צריך לממן את ביבי ושאר מושחתי (ל"ת)
    השילטון ובני משפחתם 13/01/2015 22:51
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 17.
    המחיר של הדלק הוא הבסיס
    בידי 13/01/2015 22:30
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לא מורידים אותו הרבה כי אז כל התעשיה תהיה חייבת להוריד את מחירי מוצריה וכנ"ל השרותים, דבר שיביא להקטנת רווחים וירידות בבורסה. נראה לכם שירידת מחירי הדלק ישפיעו על משהו במדינה. לא בשרותים, לא בתעשיה, לא בבנייה ולא בשום דבר. הפתרון החלפת השלטון והפעלת מערכת ממשלתית להקטנת יוקר המחייה.
    סגור
  • 16.
    מה עם החשמל?, ת. צבורית,
    בלוף 13/01/2015 21:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לעולת חכמים, להוריד, נ. עדשים,
    סגור
  • 15.
    מה אכפת לביבי...יש לו דלקן... (ל"ת)
    אמיר 13/01/2015 21:19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 14.
    עוד מעט ביבי יחליט שצריך להעלות את הבלו
    אחד 13/01/2015 21:00
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ביבי מניח שהציבור התרגל ל 7 שקלים לליטר, אז למה שישלמו 5?
    סגור
  • 13.
    ביבי האפס נותן לעבדים לעבוד במקום מחיר 2.5 שקל ליטר (ל"ת)
    תום 13/01/2015 20:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 12.
    פשוט בושה בסוף 2008 המשבר הכלכלי הגדול מחיר חבית נפט
    שלמה מעוז 13/01/2015 20:46
    הגב לתגובה זו
    6 0
    היה 45 דולר שער הדולר היה סביב ה3.9 ומחיר ליטר בנזין בישראל היה 4.9 איפה נעלם לו 1.3 שקלים בהוזלה ועוד נושא כואב מאוד למה התחבורה הציבורית לא הוזלה אפילו באגורה אחת כנ"ל מחירי הטיסות מישראל לא מגולם שקל אחד ירידה איך מניית אל על תעלה אם הטיסות לא מוזלות פשוט גנבה לאור היום
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    23 אגורות... וואלה ממש יש מה לצפות !!!!!
    ץ 13/01/2015 20:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תגידו אתם, ביזפורטל, אתם אתר רשמי של נתניהו ????? באמת תודה רבה על המחיר הזול כל כך שאתם מנבאים לנו, סוף סוף נחסוך כסף !!!!!!!! ממש יהיה זול הדלק, ממש. לכו. לכו תצביעו ביבי שוב, רוצים עוד מסים על הדלק, עכשיו זו ההזדמנות להעלות עוד
    סגור
  • 10.
    מההשאלה? לממן לביבי טיסות במטוסים חכורים, גלידה, מים לב
    חכם מימון 13/01/2015 19:15
    הגב לתגובה זו
    9 1
    לא רק לביבי, גם לגיברת שלו
    סגור
  • אהבל
    קובי 13/01/2015 20:47
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אהבל מהלך אתה
    סגור
  • 9.
    ברור למה הדלק כאן יקר. שעור המס גדול ממחיר הדלק.
    קורמורן 13/01/2015 19:06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מחיר הדלק הוא מרכיב משמעותי מאד ביוקר המחיה. כמו ביוקר הדיוק, המרכיב המאכזי הוא מיסים מיסים מיסים. הן אלו המוטלים על הקרקע לבניה (בגבולות הקו הירוק) והן אלו המוטלות על הדלק ומשליכות כמעט על כל מוצר אפשרי.
    סגור
  • 8.
    ומה עם מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית??
    נוסע אוטובוס 13/01/2015 19:05
    הגב לתגובה זו
    7 0
    רק עלייה במשך השנים!!
    סגור
  • 7.
    כי יש לנו ביבי (ל"ת)
    רק לא ביבי 13/01/2015 18:42
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור
  • 6.
    המחיר אמור להיות 3.70 ש"ח מקסימום (ל"ת)
    שמואל הנביא 13/01/2015 18:34
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 5.
    מחיר 6.04
    ארז 13/01/2015 18:18
    הגב לתגובה זו
    16 0
    טעות בכתבה המחיר ירד ל 6.04 ולא כפי שציינתם 4.04 שהוא מחיר חזון אחרית הימים
    סגור
  • 4.
    לביזפורטל
    אמיר 13/01/2015 17:57
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ישנה טעות במחיר , כתוב 4.04 וצריך להיות 6.04 ש״ח לליטר
    סגור
  • 3.
    ביבי בתגובה: אני עובד עליכם ואתם לא שמים לב (ל"ת)
    פינוקיו השפן 13/01/2015 17:34
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • אתה לא פינוקיו אתה סתם אידיוט (ל"ת)
    יעקב 13/01/2015 20:34
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 2.
    בזן מרוויחה הרבה מירידת מחיר הנפט
    עוף החול 13/01/2015 17:31
    הגב לתגובה זו
    5 4
    נראה שאל על מיצתה את העליות בעקבות מחיר הנפט אך בזן עדיין במחיר מציאה.
    סגור
  • למה
    צרכן כבד 13/01/2015 18:04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    למה בזן מרוויחים מירידה במחירי הנפטjQuery20304300185728352517_1421163723675?
    סגור
  • 1.
    צוחקים עלינו בפרצוף!
    מיצי 13/01/2015 17:07
    הגב לתגובה זו
    24 0
    לכו תבדקו כמה היה ליטר דלק פעם קודמת שחבית עמדה על 45$... כרגיל משתינים עלינו ואנחנו שמחים מקפצים בין השלוליות
    סגור