תושב פריז: "הרבה יהודים בוחרים לעזוב את צרפת דווקא לקנדה ולארה"ב, רוב האנשים שעוזבים לישראל דתיים יותר"

יהודי תושב פריז שלא מתכוון לעזוב: "גם בישראל יש פיגועים ויהיו בעתיד. תבינו, היהודים מרגישים שהם חלק אינטגרלי מצרפת"
 |  (22)
מגדל אייפל פריז צרפת, צילום: Getty images Israel
מתקפת הטרור במרכול הכשר בפריז ביום שישי האחרון החזירה יהודים רבים בצרפת לתחושות הפחד וחוסר הביטחון של תקופות הפרוגורמים וימיי מלחמת העולם השנייה. כמעט 7,000 יהודים עלו מצרפת ב-2014, פי 2 בהשוואה ל-2013, והתחושות כרגע בשטח הן שבקרוב נראה גל גדול של עולים מהקהילה היהודית הגדולה באירופה, דבר אשר ללא ספק ישפיע גם על הכלכלה הישראלית .

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים נוספים בממשלה קראו ליהודי צרפת לעלות לישראל לאחר הפיגוע, דבר שעורר לא מעט ביקורת בצרפת, היכן שרוב היהודים מרגישים מוטמעים עמוק בחברה.

"צריך להיות ציוני ולאהוב את ישראל כדי לעלות"
"אני מתקשה להאמין שמאורעות הטרור הללו יגרמו לאנשים לעלות לישראל, צריך להיות ציוני ולאהוב את ישראל כדי לעשות זאת", אמר ל-Bizporal סרג', יהודי המתגורר במרכז פריז. "בישראל גם יש פיגועים וממש לא יותר בטוח מאשר בצרפת, מי שחושב שבארץ לא יקרה כלום כנראה לא שומע את החדשות".

סרג' חי בישראל בין השנים 1968 ל-1972 ודובר עברית שוטפת – הוא התנדב בקיבוץ רבדים ושירת בנח"ל ובשריון: "הגעתי במיוחד בשביל הקיבוץ, הייתי יותר סוציאליסט מציוני, אך לא הכול הלך טוב בזמנו בקיבוץ וחזרתי בסוף לצרפת". סרג', בן ה-65, יצא לפנסיה לפני כחצי שנה מחברה העוסקת בהשכרת משאיות.

"לא כל היהודים בצרפת אותו הדבר"
סרג' טוען כי לא כל היהודים בצרפת הם אותו הדבר – "אני לא אדם דתי, אבל מבין את חוסר הביטחון שמרגיש אדם דתי חובש כיפה אשר מסתובב באזור ערבי. הרבה יהודים בוחרים לעזוב את צרפת דווקא לקנדה ולארצות הברית, רוב האנשים שעוזבים לישראל דתיים יותר. יש לי שתי בנות ושני נכדים והם ממש לא חושבים לעזוב את צרפת. כמה מחבריי קנו דירה בישראל, הם מגיעים לחופש, אבל לא שומע על רבים שרוצים לעזוב".

"צריך להבין שהיהודים מרגישים כחלק אינטגרלי מצרפת, צרפתים גאים", מסביר סרג'. "יש הרבה יהודים בממשלה, בעיתונות, האנטישמיות היא יותר מצד המוסלמים מאשר משאר האוכלוסייה, אבל מדובר אולי ב-10 אלף אנטישמים מתוך 5-6 מיליון מוסלמים. אני חושב שארי לה פן הימנית קיצונית תקבל יותר קולות בבחירות הבאות, אבל היא אף פעם לא תנצח, היא יכולה להתמודד בסיבוב השני אבל 80% יהיו נגדה".

סרג' מתאר את התחושה הכללית בימי פיגועי הטרור – "אנשים לא יצאו הרבה החוצה, היה פחד, היום יותר טוב. אני מאמין שנראה עוד פיגועים, כפי שנראה גם בארץ לצערי. בשני המקומות יש עוד קיצונים, והם לא רק נגד יהודים, הם גם נגד הודים. אני אישית מרגיש בטוח לגמרי ללכת ברחוב, כי שוב, אני לא דתי".

תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    גם בגרמניה הרגישו גרמנים !
    צדק 14/01/2015 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבן אדם לא למד הסטוריה ! והוא עובד על עצמו בעיניים ! שיישאר שם ! רק שלא יבקש עזרה ממני !
    סגור
  • 18.
    תבין צרפת לא חושבת כמוךךךךך!!!!!!!!! (ל"ת)
    אפי 13/01/2015 20:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 17.
    מספיק שכמה כן יחליטו לעלות ואנחנו נחבק אותם בחום (ל"ת)
    עוף החול 13/01/2015 17:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 16.
    רוב רובה של היהדות עוברת לאמריקה או קנדה .לישראל
    החייט 13/01/2015 16:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מגיעים יותר הדתיים .בגדול אין להם מה לחפש בישראל ישראל מוכת יוקר מחיה ומוכת מלחמות
    סגור
  • 15.
    בישראל אין אנטישמיות ויש ים חם ומצויין ,וגם מזג אויר
    בא 13/01/2015 16:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טוב , יש יוקר מחיה אבל בקרוב יבוא כחלון ויסדר הורדת מחירי דירות כמו בסלולר .
    סגור
  • 14.
    בישראל יוקר מחיה נוראי ,עבודה טובה ביבי ,מלך יוקרמחיה. (ל"ת)
    בא 13/01/2015 16:04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 13.
    עכשיו יראיינו כל יהודי פריזאי ויעשו עליו כתבה? (ל"ת)
    חצי מליון כתבות? 13/01/2015 15:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 12.
    הם צודקים - בקנדה, QUIBECK וארה"ב אם יקבלו אותם
    אבי 13/01/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    טוב יותר. מה לעשות.
    סגור
  • 11.
    היו הרבה יהודים שהם חשבו שהם תושבים גאים של גרמניה
    מזכרת מלפני 80 שנה 13/01/2015 14:43
    הגב לתגובה זו
    6 1
    במחנות השמדה לא הסתכלו על כיפה. אין ליהודים מדינה חוץ ממדינת ישראל - זוהי מסכנה הכי חשובה לאור כל ההיסטוריה במשך אלפי שנים. עם ישראל חי!
    סגור
  • 10.
    גם ב-1933 יהודים אופטימיים כמוך בגרמניה אמרו אותו הדבר.
    מורה לנבוך 13/01/2015 14:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ...ואז הגיעה 1939.
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    זה מה שרוצה ביבי? (ל"ת)
    אלוז 13/01/2015 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 8.
    ברור!! מה יש להם לחפש פה...איכות החיים שלהם גבוה משלנו.
    מתן 13/01/2015 14:28
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כמה אלפי העולים שמגיעים מצרפת הם זניחים ומתקזזים למול אלו שעוזבים את הארץ....
    סגור
  • 7.
    רק אתמול תכננו לבנות בזול לעליה ההמונית חחחחחחח (ל"ת)
    חברות בניה 13/01/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • בישראל אפשר לחפס יוקר מחיה . (ל"ת)
    בא 13/01/2015 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    צודקים. מה יש לחפש פה? (ל"ת)
    יהודי פרי ז 13/01/2015 14:18
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • אפשר למצוא כאן אמא חורגת של המדינה ויוקר מחיה . (ל"ת)
    בא 13/01/2015 16:03
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 5.
    מצחיק מאוד - מספיק ש-5% חושבים אחרת ויעלו כל שנה
    גידי 13/01/2015 14:10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    זה 25,000 עולים בשנה. הרבה יותר מסך העליה לישראל מאז העליה הרוסית. ואם % 10 לשנה זה 50,000 עלית ענק שיכולה לעזור רבות וסוף סוף להפסיק להיות נפולת של נמושות. אלא אזרחים במדינה שלהם.
    סגור
  • 4.
    הנימוק הסטנדרטי
    zev 13/01/2015 14:05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ידידי היקר הסוציליסט הנהנה ממנעמי הבירה הצרפתית והמביא את הנימוקים הקבועים והנדושים אחי אתה ודבא אחד שיהיה ברור לך בכל מקום שתהיה אחיך הישראלי יגן עליך ולא הפוך תהיה יהודי מאמין סוציאליסט או קומוניסט שתדע תמיד כאשר יענו אותך וזה יהיה בתור יהודי יהיה לך מקום בטוח כאן אצלנו בארץ המסוכנת הזו
    סגור
  • 3.
    עם קשה עורף
    shimi 13/01/2015 14:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש לנו בית יחיד וזה ישראל
    סגור
  • מצבך טוב יש לך בית (ל"ת)
    ש.ש 13/01/2015 15:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    הכתבה
    אברהם הלוי 13/01/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לסרג היקר:אבל לפחות בארץ אין אנטישמיות
    סגור
  • 1.
    אנחנו פה כשתרגיש ששם יותר לא בטוח?????????????????????? (ל"ת)
    דוד 13/01/2015 14:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור