23:05 סגירה מעוברת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

21:04 הפד': "התחלת צמצום המאזן באוקטובר הקרוב" , המדדים הגיבו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

17:39 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

07:51 הדולר נסחר ביציבות מול האירו ברמה של 1.194 דולר לאירו

07:51 הנפט נסחר הבוקר בצמוד לרמה של 50 דולר לחבית

16:20 מניית בית שמש השלימה טיסה של יותר מ-30% בשבוע >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
יללכ רודמ

מדור כללי

מדור כללי

תויגתב יכה
הכי בתגיות

בנט לא ויתר: סוהא עארף שהציגה את סרטה כפלסטיני - תחזיר 600 אלף שקל

הבמאית תושבת חיפה עוררה סערה כאשר קיבלה מימון ישראלי אבל הציגה את סרטה 'וילא תומא' כפלסטיני
 |  75
"ירקה למדינה בפרצוף"
Share
הבמאית סוהא עארף, אזרחית ישראל תושבת חיפה, תידרש להחזיר למדינה מענק שקיבלה בגובה 600 אלף שקלים לצורך סרטה 'וילה תומא', זאת בגלל שכאשר רשמה את הסרט בפסטיבלים בחו"ל - היא רשמה אותו כסרט פלסטיני.


לסרט "וילא תומא" שעורר את הסערה כאשר עארף הציגה אותו בפסטיבל ונציה כפלסטיני היו 3 משקיעים עיקריים: קרן הקולנוע הישראלי (1.3 מיליון שקלים), הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה (600 אלף שקלים) ומפעל הפיס (114 אלף שקלים). סך התקציב לסרט עמד על כ-3 מיליון שקלים.

ההחלטה לדרוש מעארף להשיב כספים התקבלה על ידי ועדה שהוקמה במשרד הכלכלה בהנחיית השר נפתלי בנט שאומר היום כי "אי אפשר לקחת כסף ממדינת ישראל ואז לירוק בפרצופה".

לדבריו של בנט - "בימים האחרונים החליטה ועדה שהוקמה לבקשתי במשרד הכלכלה לדרוש מהבמאית סוהא עארף להשיב 600 אלף שקלים שקיבלה עבור הפקת סרט אותו הציגה כסרט פלסטיני. הבמאית כנראה הרגישה ישראלית מאד כשלקחה את הכסף ממדינת ישראל, אבל לאחר שהפיקה את הסרט 'נזכרה' פתאום בזהות הפלסטינית שלה והציגה את הסרט כ"פלסטיני".
זה לא הגון, לא מקובל וגם לא עומד בקריטריונים שזיכו אותה בכסף. נמשיך לסייע ליהודים, ערבים, עולים, ותיקים, דתיים וחילונים ללא אפליה אך לא ניתן לאף אחד להשתמש בתמיכה ישראלית כדי לנגח את המדינה.
לא בבית ספרנו."

המהלך של בנט מגיע לאחר שבאוגוסט האחרון הייתה זו שרת התרבות לימור לבנת שהבהירה כי הבמאית פעלה "באופן חמור וציני" ואישרה את המלצת מועצת הקולנוע הישראלית לדרוש מהבמאית והיוצרת סוהא עראף להשיב את כספי התמיכה שקיבלה בעבור סרטה - 1.35 מיליון שקלים.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

75 תגובות ב-51 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
51 חבורה של מפגרים 18/11/2014 16:46 היא תחזיר 600 אלף ? :)))) ו - 6 ש"ח היא תחזיר? (ל"ת)
50 אחד העם 18/11/2014 12:19 כל הכבוד לבנט. סוף סוף גבר בממשלה. (ל"ת)
49 כלכלן 13/11/2014 15:10 אין מענקים בסוכנות לעסקים - יש הלוואות ל 5 שנים
תכנסו לאתר של משרד הכלכלה ותחפשו , או תתקשרו ותבררו , אני עוסק בתחום ויודע . וגם האינטרנט מלא חומר בנושא...
48 כלכלן 13/11/2014 15:02 הסוכנות לעסקים - נותנת הלוואות ולא מענקים. בנט פופליסט
אין מענקים יש הלוואות לאחר הגשת תוכנית עסקים . סתם פופליזם
47 אסף 13/11/2014 12:17 אולי תתחיל לדרוש החזר מענקים מטיקונים שלא עמדו בתנאים? (ל"ת)
46 ניני 13/11/2014 10:18 שאפו !!!! דיי לטמטום !!!לחלמאות !!! עלה והצלח ! (ל"ת)
45 שרון 13/11/2014 09:42 אחרי שנראה את הכסף נדבר
ושתחזיר אותו עם ריבית
44 מתנחלים גנבים 13/11/2014 09:41 מצפצפים עליכם וגונבים אתכם (ל"ת)
43 חביב 13/11/2014 09:31 כל הכבוד לשר בנט ולמי שעמל כדי לגלות את העניין (ל"ת)
42 רון 13/11/2014 08:59 פאק איט למה לזרוק 3 מיליון ש"ח על סרט????
סרט זה אמור להיות מוצר רווחי שמממן את עצמו! לא מוצר שממומן על ידי הציבור גם ככה קשה אני בטוח שהיו הרבה דברים לעשות עם 3 מיליון ש"ח חוצפה
41 יניב בוזגלו 13/11/2014 05:00 מחר אני מבטל את המנוי במפעל הפיס חוצפנים
מה הם עושים עם הכסף במקום לבנות בתי ספר ולטפל באלימות בספורט על ידי חינוך וכו
40 לקחמ ממנה כל אגורה!! 12/11/2014 23:41 בנט אני לא סובל אותך , אבל כאן אתה צודק 100 אחוז !! (ל"ת)
39 יוסי 12/11/2014 23:14 כל הערבים בוגדים לא להאמין להם (ל"ת)
38 מאיפה תחזיר ???? 12/11/2014 21:40 בנתה איתו מנהרות! (ל"ת)
רמי 12/11/2014 23:28 שתעבוד בכביש ויהיה לה מאיפה להחזירר (ל"ת)
37 YL 12/11/2014 21:38 שפו בנט מסתבר שאתה לא פרייר ומסוגל גם לדברים צודקים (ל"ת)
36 מוחמד והחברים יעזבו 12/11/2014 21:37 ביטוח לאומי תמיכות תקציבים הסתה רצח הכל בחומוס בוגדים
עם מי אנחנו חיים כאן בושה
35 תמשיך ככה 12/11/2014 21:33 כל הכבוד אם לא תחזיר לשלוח אותה לכלא
צריך גם להעיף את זועבי מהכנסת ולשלול את האזרחות שלה הגיע הזמן לעשות מעשה מול הערבים שיודעים לקחת מהמדינה שלנו ולירוק לה בפרצוף.
34 אבי דורון רעננה 12/11/2014 20:57 להחזיר את הכסף
מפעל הפיס תדרשו בחזרה את הסיוע אחרת אני מבטל את המנויים
33 איציק 12/11/2014 20:27 כספי סיוע לניגוח עצמי
בשם הרוב בעם ישראל תודה לך נפתלי בנט.לא עוד שימוש במשאבי הדמוקרטיה שלנו לניגוח עצמי.נראה אותה עושה מעשה כזה ברשות הפלסטינית אותה היא מייצגת.צריך גם לציין שבכסף זה יכלו לסייע להרבה נזקקים שלא מעט מהם מנויים על המגזר שלה,אם הם יזדהו כישראלים כמובן
32 מ.ב.א. 12/11/2014 19:17 שימו לב מה מסתתר בשמו של הסרט של הבמאית......
....אם תקראו "וילא תומא" בסדר הפוך נקבל "אמות אליו" לאמור : אמות עליו.... על העם הפלסטיני,,,,??
31 תאופיק 12/11/2014 19:06 בושה וחרפה
אני ערבי ישראלי ואני מתבייש במה שעשתה הבמאית הזו. כזו שפלות. איך היא לא מתביישת. זו הונאה!!!!!!!!!
כלכלן 13/11/2014 15:05 כולכם חיים על תקציבי ביטוח לאומי אל תתייפייף (ל"ת)
30 א.מ 12/11/2014 18:48 אח"כ המנוולים מתלוננים על אפליה.לא לתת לאף יוצר ערבי
או שמאלני או בכלל לסרט פוליטימענקים! לתרום אותם למטרה טובה כגון:ילדים חולים או נזקקים.
29 אשר 12/11/2014 18:43 מחלקים כספים למי שדורש
לפי דעתי המדינה מחלקת כספים לפליסטינאים. כאילו אין אחרים שזקוקים לכך יותר אנשים אין להם במה לגמור את השבוע בכדי לגדל את הילדים שהולכים אחרי זה לצבא
28 יונתן 12/11/2014 18:26 כל הכבוד
כל הכבוד סוף סוף עושים צדק
27 דוד 12/11/2014 18:12 שמאלנים הזויים וסתומים,קראו תגובה 24 ,אפילו דביל היה
מתעורר ומבין מי האויב ועם מי אתם רוצים לעשות שלום .תנו להם את הגדה ותקבלו מנהרות לגוש דן ומרגמות לנתב"ג
26 רז 12/11/2014 18:06 יישר כח.
.
25 אני ערבי והיא חצופה 12/11/2014 18:01 בפעם הבאה אל תיקחי כסף מהמדינה ואז תגדירי את הסרט
בפעם הבאה אל תיקחי כסף מהמדינה ואז תגדירי את הסרט איך שבא לך וזו זכותך אי אפשר לקחת כסף מהמדינה למטרה מסוימת ואחרי זה להציג את זה כשייך למדינה אחרת לפעם הבאה אל תיקחי כסף ותגדירי חופשי
24 מוחמד 12/11/2014 17:32 לא יעזור זה פלשתין שייכת רק לערבים
יהודים לא שווים את הסנדל שלנו. לכו למקום אחר כאן תהיה מדינת איסלם בלבד
תגובה למטומטם 18/11/2014 13:16 ומה עם ערבים נוצרים? הם שווים את הסנדל שלכם? (ל"ת)
רן 13/11/2014 09:41 אבל אין לכם מושג....
איך לנהל מדינה...אפילו רחוב אתם עלובים בניהולו...תמיד בארדק אלימות ושחיתות בכל מקום בו ידכם נוגעות אז תנוח ותהנה מהדינה היהודית המסודרת כי לא תמצא כזאת בעולם הערבי.
איציק 12/11/2014 20:29 פלסטין לערבים
מה פתאום לערבים אין כזה דבר עם פלסטיני,אתם בכלל שייכים לאיזשהו שבט שמחפש זהות וזה קל מאוד "להתלבש"על פלסטין.תנסה את זה בסוריה,לבנון וכו נראה אותך ..חסר זהות שכמותך
מוטי 12/11/2014 19:32 מוחמד
זה בסדר לחלום. גם אנחנו היהודים חלמנו 2000 שנה. אל חשכח שלפני שהנביא מוחמד שלכם בכלל נולד חיו פה יהודים
מנש 12/11/2014 19:16 וזה כל מה שיש לכם.. סנדלים..
חתיכת אהבל מי אתה בכלל? כל מה שיש לכם בחיים זה סנדלים ועז. מקדישים את כל הזמן באיך להרוג את היהודים וגם בזה אתם גרועים. תתעורר יא מטומטם ותסתכל איפה אתה חי. בינתיים מדינות האיסלאם שלך עושות שרירים והורגים את האזרחים של עצמם בניסיון להראות חזקות ולהפחיד. אין לי בעיה שכל מדינה מסביבנו בינתיים תשמיד את עצמה, אני אפילו אקנה פופקורן לכל מי שירצה לבוא ולראות את זה איתי.
איציק 12/11/2014 20:31 סנדלים
יישר כוח מוטי..גם הסנדלים והעזים שלו גנובים כמו הזהות שהוא מנסה להציג
א.מ 12/11/2014 18:52 לאן נלך יא בבון? העם הגזען שלך גירש אותנו מעיראק ומכל
ארצות ערב רק בגלל שהם יהודים.אם הינו נשארים שם הארצות האלו היו נראות אחרת ולא כמו מיזבלה.
בוב 12/11/2014 18:46 חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
חחחחחחחחחחחחחח מה זה פלסטין
דניאל 12/11/2014 18:45 לך
לך ותעשה חומוס !!!!
שי 12/11/2014 18:31 אם לא ההיית בישראל ההיית מסכן.
אז תגיד תודה.. יאפס
23 דני 12/11/2014 17:26 אני יצביע לבנט
סוף כל סוף גבר אחד
מומו 12/11/2014 18:09 אצביע
עברית יא חביבי
22 בנט 12/11/2014 17:08 הפעם צדקת.... (נ.ב הרבה פה בעד סוהא וכותבים עם טאעויוט) (ל"ת)
21 הסוחר מפסטיבל וונציה 12/11/2014 16:58 סוהא עשתה סרט יוצא לה - עבדה ערבית (ל"ת)
20 gg 12/11/2014 16:46 צודק הפעם (ל"ת)
19 שלומי 12/11/2014 16:41 ערביה
להחזיר את הכסף על אמת .לא לוותר. זבל פלסטינאי נשאר אותו זבל. ולדאוג שבעתיד תקבל מנדווזקס שפירושו כינים
18 ימין קיצוני חארטה 12/11/2014 16:30 בנט איש רע ולידותי מוביל עם נתניהו את פסטיבל השינאה (ל"ת)
17 משה 12/11/2014 16:29 ואני מציע להחזיר את בנט לחור ממנו יצא עם אייךת! (ל"ת)
אאלימלך 12/11/2014 18:55 למה אידיוט? הציל סכום יפה שנזרק סתם לתעמולה נגדנו (ל"ת)
דניאל 12/11/2014 18:46 לך
לך ותעשה חומוס!!!!
16 א 12/11/2014 16:22 צודק בהחלט בנט (ל"ת)
15 פואד 12/11/2014 16:21 בנט - איש גדול
האם הפלסטינים יעריכו לה את זה....מחשבה דפוקה שלה...
14 נדב 12/11/2014 16:20 הכסף ממפעל הפיס והקרן לקולנע
שתחזיר את כל הכסף
13 meiryacoby 12/11/2014 16:15 הגיע הזמן בנט לראשות הממשלה
נתניהו כישלון חזק נגד היהודים להצהרות שלו אין כיסוי.
12 אזרח הגון 12/11/2014 16:07 יישר כח , בנט! (ל"ת)
11 עוף החול 12/11/2014 16:06 כל הכבוד לבנט
למישהו עוד אכפת מהמדינה שלנו. מרענן אחרי כל האולמרטיזם
10 אבי קול 12/11/2014 15:59 סוף סוף הגיע השכל לשרי הממשלה! מה עם מפעל הפיס?
לא יתכן שבמאים ואומנים ערבים אזרחי ישראל יקבלו כספים ממני ומהציבור...ויציגו סרטים ומופעי בידור ואומנות מכל סוג שהוא כנגד מדינתם ומדינתי ישראל...זו לא רק חוצפה...זו הפקרות...פושעת בלשון המעטה.
9 ישראלי 12/11/2014 15:57 כל הכבוד
שתגייס כסף ממי שהיא מייצגת גורמי אשף או גורמי חמאס. לא יתכן שמשלם המיסים יממן סרט שיוצא נגד המדינה. מציע לבמאית החיפאית לעשות קולנוע בעזה וברגע שתרגיש ערגה עמוקה לחופש היצירה והקולנוע תזכר בישראל.
8 עידו 12/11/2014 15:54 אנשים יקרים לבטל מנויים למפעל הפיס בטעות או לא נתן כסלמ (ל"ת)
7 סוהא עראפת האבא יאסר 12/11/2014 15:53 ואם לא תחזיר מה יעשו לה?
לדעתי כלום-אלא אם כן הסוגייה תעמוד במהלך משפטי
אחד 12/11/2014 16:37 היא לא תחזיר ולא יעשו לה כלום
כל העניין הוא שלימור לבנת ובנט זכו לכותרת "פטריוטית" בחינם והאספסוף מריע.......
6 מוטי 12/11/2014 15:41 בצדק
אנחנו לא אמורים לממן סרט פלסתיני
5 shaika19 12/11/2014 15:37 איפה המשקעיים האחרים?
היתי מצפה ממפעל הפיס וקרן הקולנוע הישראלי , לנהוג גם כך ולהביא את דעתם על המקרה. במגזר הערבי, מנצלים את הזכויות כאזרחי ישראל., אבל חובות...לא בא בחשבונם.
אתי 12/11/2014 16:14 לי איכפת. רוצה לממן מכיסי סרטים ישראלים ולא
ולא של אף אחד אחר
4 אייל 12/11/2014 15:29 כל הכבוד-רק צריך לוודא שהכסף יוחזר ולא לוותר לה! (ל"ת)
3 שרון ב 12/11/2014 15:27 קולנוע.
ברכות לשר. אך כמה תמימות יש בכך. הביאו לי סרט אחד השנתמך על-ידי כספי הציבור משלמי המסים, כולל מפעל הפיס, אשר מציג את ישראל באופן נייטראלי, שלא לומר באור חיובי. מאות מיליונים הולכים לשונאי ישראל, בעיקר יהודים, ןאלה גורמים לדמוניזציה ולדה-הומניזציה של מדינת ישראל. צריך להפסיק את כל המימון, ולא למצוא תירוץ עלוב, מטעם מי הסרט מוצג. צריך לעשות סדר חדש ולבער את הנגע. אנחנו ממנים את שונאי ישראל ונותנים לגיטימציה לחרמות על ישראל בעולם.
2 אזרח 12/11/2014 15:27 להחזיר את כל הכסף
אני לא מממן סרט פליסטיני
נהפוך הוא 12/11/2014 15:53 גם אני אזרח ולי לא אכפת לי שיראל תממן סרט "פליסטיני" (ל"ת)
דניאל 12/11/2014 18:48 אז
אז לך ותממן מכוסך !!!
קליפ 12/11/2014 22:03 דניאל,כך מילקי ועוף לגרמניה
משם כבר לא תחזור חי
מ.ב 12/11/2014 16:24 אתה לא באמת ישראלי-אתה פלסטיני. (ל"ת)
היה ממש "קשה" להבינך 12/11/2014 17:05 זהו, מי שלא חושב כדעתך הוא אויב שיש לסתום פיו (ל"ת)
א 12/11/2014 16:13 אז תתרום לסרט מכיסך הפרטי, מה הבעיה? (ל"ת)
לבנט 12/11/2014 17:11 יתנו יקבלו! (ל"ת)