מוזילים את הקניות באינטרנט: מוצרים בערך של עד 500 דולר - פטורים ממכס

יאיר לפיד חתם על צו הפוטר לחלוטין מוצרים המיובאים ביבוא אישי שמחירם נמוך מ-500 דולר. צפו בתנאים לקבלת הפטור
יאיר לפיד, צילום: חן גלילי
הקלה בביצוע רכישות דרך האינטרנט: שר האוצר, יאיר לפיד, אמש על צו הפוטר לחלוטין מתשלום מכס את המוצרים המיובאים ביבוא אישי, שמחירם אינו עולה על 500 דולר. עד עתה, תקרת הפטור עמדה על 325 דולר.

הפטור מתשלום מכס בייבוא אישי יחול בהתקיים כל שלושת התנאים הבאים:
1. הטובין מיובאים במשלוחי דואר או במשלוחי אוויר.
2. הטובין מיועדים לשימוש עצמי, כהגדרתו בפקודת המכס.
3. מחיר העסקה אינו עולה על 500 דולר.

הפטור האמור לא יחול על יבוא מוצרי טבק, כוהל ומשקאות משכרים. חשוב לציין כי במסגרת זו, על המוצרים המיובאים יחול מע"מ ובמוצרים הרלוונטיים יחול גם מס קניה. המשמעות של צעד זה היא ויתור של המדינה על סך הכנסות שנתי של 4 מיליון שקל.

בין המוצרים שייהנו מהפטור, ושכיחים ביבוא אישי, מוצרי הלבשה וטקסטיל ששיעור המכס עליהם הוא 6%, מוצרי הנעלה ששיעור המכס עליהם הוא 12% ומוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה ששיעור המכס עליהם הוא 12%.

נציין כי בשבוע שעבר הורה לפיד לוועדת המחירים לבחון את האפשרות להטיל פיקוח מחירים על מוצרי מזון דוגמת שמן קנולה, לחם מחיטה מלאה, יוגורט, מעדני חלב, חלב סויה, ירקות קפואים ונייר טואלט.

הצעד המתריס של נתניהו
כצעד מתריס, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום ראשון השבוע להראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, לגבש יחד עם משרד האוצר תכנית להפחתת וביטול מכסים על מוצרי מזון דוגמת דבש, ביצים, דגים, חמאה ושמן זית.

איציק אלרוב, מקים תנועת "הצרכנים", אמר: "אנו מברכים על הגדלת הפטור מתשלום מכס ביבוא אישי ל-500 דולר. אנו קוראים לשר האוצר לא להסתפק בצעד זה, אלא להגדיל גם את הפטור ממע"מ מ-75 דולר ל-500 דולר. הגדלת הפטור ממע"מ תהווה צעד משלים ויכולה להקל במעט את יוקר המחיה המוטל על כתפי הציבור הישראלי".

ירון בן אלי, מנכ"ל BUY2USA, אמר בתגובה: "אני מאמין שהלקוחות יגדילו כעת את סל הקניות ונראה גידול משמעותי של עשרות אחוזים ברכישות מעבר לים. להערכתי המהלך יביא עמו תחרות בייחוד בתחום ההלבשה, כיום תחום ההלבשה וההנעלה נחשב מאוד יקר בישראל וזה פותח אפשרות של רכישת בגדים ונעליים במחירים מאוד אטרקטיביים בחו"ל, אין ספק שהצרכן הישראלי ירוויח רבות מהמהלך. במידה וההחלטה תכנס לתוקף עד סוף החודש הקהל הישראלי ייהנה מחיסכון נוסף בארועי ה- Black Friday בארה"ב הטומנים בחובם מבצעים והנחות ענק."
תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    הטבות לקהל היעד שבחר בו (ל"ת)
    ועוד בז לחרדים 17/11/2014 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    קניות בחול
    סאם 16/11/2014 10:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משהו יכול להסביר לי מה הבדל בין קניה באינטרנט לבין קניה בביקור בחו"ל? עם כל דבר הראש המעוות של פקידי אוצר בונה חסמים פסיכולוגיים ומסבך את החיים. הדואר ירווח פחות? יתחילו להביא מטען חורג? מה הסיפור? פשוט לא יאומן.
    סגור
  • 24.
    למה כל פעם שמדברים על פטור ממכס מייד עולה אתר BUY2USA.
    רועי 14/11/2014 19:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מבין למה כל פעם שמדברים על פטור מכס ומעמ מוסיפים מייד מוסיפים דברים מאתר BUY2USA כאילו זה האתר היחד שניתן לקנות ממנו
    סגור
  • 23.
    הכל שקרים (ל"ת)
    איש 11/11/2014 21:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    משהו יכול להסביר לי מה ההבדל בין מעמ למכס למס קניה?בקטנ
    reus 11/11/2014 15:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תודה
    סגור
  • 21.
    אתה גמרת את החנויות בארץ ,חתיכת סתום . (ל"ת)
    בא 11/11/2014 14:56
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 20.
    אכן מהלך נכון להורדת מחירים:
    ייאי 11/11/2014 14:45
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אכן מהלך נכון להורדת מחירים: גם ביטול המע"מ למוצרים שלשימוש אישי עד 500$ הוא המתבקש והחשוב ומשתי סיבות:א.הוזלה משמעותית של המוצרים.ב.לחברות השילוח יגמר התירוץ האחרון של עמלת שיחרור/עמילות שכמעט אוטומאטית הן גובות מבלי שבפועל עשו דבר ולנו הלקוחות אין אפשרות לבדוק ולחשב.ישאר נטו מחיר עלות קניית המוצר ונטו עלות השילוח,אז יוכל כל אחד לחשב בנקל ולהחליט מי חברת השילוח העדיפה והנה עוד תחרות.לא לדאוג ליבואנים:הם קונים ומייבאים כמות גדולה מהמוצר ובהתאם לכך משלמים הרבה פחות (הרבה פחות מעלות המע"מ המגולגל עלינו)בחישוב לכל פריט ובחישוב המישלוח.הם פשוט ייאלצו להוריד מחירים לרמה שתשכנענו שכדאי לקנות מהם
    סגור
  • 19.
    גם ביטול המע"מ למוצרים שלשימוש אישי עד 500 ₪ הוא ..
    ייאי 11/11/2014 14:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המתבקש והחשוב ומשתי סיבות:א.הוזלה משמעותית של המוצרים.ב.לחברות השילוח יגמר התירוץ האחרון של עמלת שיחרור/עמילות שכמעט אוטומאטית הן גובות מבלי שבפועל עשו דבר ולנו הלקוחות אין אפשרות לבדוק ולחשב.ישאר נטו מחיר עלות קניית המוצר ונטו עלות השילוח,אז יוכל כל אחד לחשב בנקל ולהחליט מי חברת השילוח העדיפה והנה עוד תחרות.
    סגור
  • 18.
    כלומר סמארטפונים ללא מכס? (ל"ת)
    dovrath1 11/11/2014 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 17.
    www.iplock.co.il
    רן 11/11/2014 13:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    http://www.iplock.co.il/
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    יאיר, במקום ליצר ספינים תתחיל להוריד פה מחירים באמת (ל"ת)
    יוסי 11/11/2014 13:24
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 15.
    לפיד בוגע פעמיים במעמד הביניים
    משה פרץ 11/11/2014 13:18
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מעמד הביינים, מתנהל ברובו על משיכת יתר (עוברדרפט). אין ספק שתגבר המשיכה לקניה בחו"ל, וזה ישפר את ריווחי הבנקים כתוצאה מהגדלת הרווחים מריביות על משיכות יתר. הסוחרים הקטנים של מעמד הביינים, יראו פחות ופחות קונים בחנויות ההלבשה הנעלה מוצרי חשמל ואלקטרוניקה. יותר ויותר קונים ב ebay ודומיהם. הבעיה האמיתית של האזרח היא באוכל, בדיור, בבריאות ובחינוך.
    סגור
  • 14.
    עבודה בעיניים - הבחור בתגובה 3 יודע על מה הוא מדבר !!!
    ויקטור 11/11/2014 13:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל עוד יש מע"מ כל הצו הזה זה עבודה בעיניים ותרגיל פרסום של שר האוצר יאיר לפיד בשביל לתפוס כותרת . בפועל אם הסכום הקניה בתוספת המשלוח עולה על 75 דולר משלמים מע"מ ועל זה מוסיפים חברות השילוח עמלת שחרור גבוהה אוטומטית מה שגורם למוצרים לעלות במקרה הטוב - 35-40 אחוזים יותר מהמחיר שפורסמו ברשת .אז עוד פעם עושים כותרות ועובדים עלינו
    סגור
  • 13.
    יופי יאיר ! תהרוג את העסקים המקומיים...
    אורן 11/11/2014 12:51
    הגב לתגובה זו
    4 5
    בעל עסק שמייבא ומוכר במחירים הוגנים (אני לא מדבר על כאלה שעושקים) לצרכן, ימצא את עצמו במלחמת מחירים אל מול עסקים בחו"ל. רק שבחו"ל אין מיסוי מטורף כמו פה, אין שכירות פסיכית כמו פה, ומחירי המוצרים הבסיסיים שאותו בעל עסק מאכיל בהם את משפחתו עדיין יקרים להחריד. בקיצור יאיר היקר (תרתי משמע) - בטווח הקצר הפכת 15% מהאוכלוסייה לשמחים יותר - רק שהם לא מבינים שהמשק ייפגע מזה והם ישלמו על זה ביוקר אח"כ. אגב, גם לי אין תואר בכלכלה ואני לא מבין מהחיים שלי בזה, בדיוק כמוך, אצלי זה סתם הגיון בריא.
    סגור
  • נכון מאוד ,לבעל עסק יש שכירות וארנונה וחשמל ועובדים ...
    בא 11/11/2014 14:58
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ולמתחרה באינטרנט מהודו אין כלום .
    סגור
  • 12.
    כל הכבוד ללפיד! (ל"ת)
    ירון 11/11/2014 12:34
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 11.
    האם הצו מיידי? (ל"ת)
    אלון 11/11/2014 12:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 10.
    ביבי צוחק עלינו
    פראייר מצביע ביבי 11/11/2014 12:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הוא לועג לעם
    סגור
  • 9.
    סחורה זבל מחירי קסטרו. איכסה (ל"ת)
    אלי אקספרס 11/11/2014 12:13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 8.
    לא יעזור לך . לא אצביע עבורך. אתה ושלי יחימוביץ
    ללפיד 11/11/2014 12:12
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אותו דבר. אתה פגעת במעמד הביניים הכי הרבה. פופוליסט בשקל אתה אדם יהיר אם ביבי הצליח לגרום לך להיות שר אוצר אז אחרי שתפרוש מהכנסת בע"ה. בטח תכריז על עצמך כמנתח לב מומחה. אתה פיגוע כלכלי
    סגור
  • 7.
    הטבה לעשריון העליון...ולמי שיש כסף...לחלשים אין !!!
    אבי קול 11/11/2014 12:10
    הגב לתגובה זו
    3 4
    הבחור...עם אגו מנופח עוד בהיותו עיתונאי...מיטב עם האנשים שנוסעים פעמים בשנה ויותר לחו"ל...הגרים בצפון תל-אביב...לדרום אין 500$....שיוריד את המע"מ על מוצרי המזון הבסיסים...פשוט הדיוט!!!
    סגור
  • 6.
    יהיר
    בארי 11/11/2014 12:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כמה ברילנטין ומילקי אפשר להביא ?
    סגור
  • 5.
    אז אייפון 6 נכנס לתמונה? (ל"ת)
    לירן 11/11/2014 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • לא.ראה תשובה ל-1. (ל"ת)
    עבודה בעיניים 11/11/2014 15:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מעטים האנשים שמזמינים מוצרי טכסטיל בסכומים האלו
    אמיר 11/11/2014 12:02
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לא סתם נכתב שהמדינה תאבד הכנסות של 4 מיליון שקל ! מהמהלך הזה. מה זה 4 מיליון ? זה בדיחה ? כל גובניק שמשתחרר מהצבא בגיל 43 מקבל המהדינה הרבה יותר מזה לאורך הפנסיה. זו בדיחה?
    סגור
  • 3.
    כל עוד יש מע"מ וחברות השילוח מוסיפות עמלת "שחרור",
    קשקשת 11/11/2014 11:56
    הגב לתגובה זו
    24 0
    לא עשה כלום. הזמנתי חבילה בעלות 100 יורו ושילמתי 72 יורו על מעמ, עמלת UPS ועמלת חמצן
    סגור
  • 2.
    כנראה שהכותרת שוב שגויה
    yosicoh 11/11/2014 11:55
    הגב לתגובה זו
    13 4
    אין הסבר מה קורה למס קניה (לא מכס) וכן מה קורה למעמ לפריטים מעל 75$?
    סגור
  • הכל כתוב
    זאב 11/11/2014 12:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תקרא שוב, המעמ ישנו וגם מס קניה.
    סגור
  • 1.
    סלולר?
    יונתן 11/11/2014 11:52
    הגב לתגובה זו
    5 0
    האם גם טלפונים סלולרים כלולים בפטור זה?
    סגור
  • לא. על סלולר יש מס קניה, לא מכס.. כנל רכבים למשל
    אנונימי 11/11/2014 12:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    התחכמות נחמדה של לפיד. תכלס לא משמעותי, רוב המכסים כבר ירדו מזמן למעט מוצרי מזון. מיסי הקנייה והמעמ עדיין גבוהים.
    סגור