ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

מוזילים את הקניות באינטרנט: מוצרים בערך של עד 500 דולר - פטורים ממכס

יאיר לפיד חתם על צו הפוטר לחלוטין מוצרים המיובאים ביבוא אישי שמחירם נמוך מ-500 דולר. צפו בתנאים לקבלת הפטור
 |  30
מריחים בחירות?
Share
הקלה בביצוע רכישות דרך האינטרנט: שר האוצר, יאיר לפיד,
חתם
חתם
גוף אשר מסייע לחברה להנפיק את מניותיה בשוק
אמש על צו הפוטר לחלוטין מתשלום מכס את המוצרים המיובאים ביבוא אישי, שמחירם אינו עולה על 500 דולר. עד עתה, תקרת הפטור עמדה על 325 דולר.


הפטור מתשלום מכס בייבוא אישי יחול בהתקיים כל שלושת התנאים הבאים:
1. הטובין מיובאים במשלוחי דואר או במשלוחי אוויר.
2. הטובין מיועדים לשימוש עצמי, כהגדרתו בפקודת המכס.
3. מחיר העסקה אינו עולה על 500 דולר.

הפטור האמור לא יחול על יבוא מוצרי טבק, כוהל ומשקאות משכרים. חשוב לציין כי במסגרת זו, על המוצרים המיובאים יחול מע"מ ובמוצרים הרלוונטיים יחול גם מס קניה. המשמעות של צעד זה היא ויתור של המדינה על סך הכנסות שנתי של 4 מיליון שקל.

בין המוצרים שייהנו מהפטור, ושכיחים ביבוא אישי, מוצרי הלבשה וטקסטיל ששיעור המכס עליהם הוא 6%, מוצרי הנעלה ששיעור המכס עליהם הוא 12% ומוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה ששיעור המכס עליהם הוא 12%.

נציין כי בשבוע שעבר הורה לפיד לוועדת המחירים לבחון את האפשרות להטיל פיקוח מחירים על מוצרי מזון דוגמת שמן קנולה, לחם מחיטה מלאה, יוגורט, מעדני חלב, חלב סויה, ירקות קפואים ונייר טואלט. הצעד המתריס של נתניהו
כצעד מתריס, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום ראשון השבוע להראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, לגבש יחד עם משרד האוצר תכנית להפחתת וביטול מכסים על מוצרי מזון דוגמת דבש, ביצים, דגים, חמאה ושמן זית. איציק אלרוב, מקים תנועת "הצרכנים", אמר: "אנו מברכים על הגדלת הפטור מתשלום מכס ביבוא אישי ל-500 דולר. אנו קוראים לשר האוצר לא להסתפק בצעד זה, אלא להגדיל גם את הפטור ממע"מ מ-75 דולר ל-500 דולר. הגדלת הפטור ממע"מ תהווה צעד משלים ויכולה להקל במעט את יוקר המחיה המוטל על כתפי הציבור הישראלי".

ירון בן אלי, מנכ"ל BUY2USA, אמר בתגובה: "אני מאמין שהלקוחות יגדילו כעת את סל הקניות ונראה גידול משמעותי של עשרות אחוזים ברכישות מעבר לים. להערכתי המהלך יביא עמו תחרות בייחוד בתחום ההלבשה, כיום תחום ההלבשה וההנעלה נחשב מאוד יקר בישראל וזה פותח אפשרות של רכישת בגדים ונעליים במחירים מאוד אטרקטיביים בחו"ל, אין ספק שהצרכן הישראלי ירוויח רבות מהמהלך. במידה וההחלטה תכנס לתוקף עד סוף החודש הקהל הישראלי ייהנה מחיסכון נוסף בארועי ה- Black Friday בארה"ב הטומנים בחובם מבצעים והנחות ענק."
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

30 תגובות ב-26 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
26 ועוד בז לחרדים 17/11/2014 15:32 הטבות לקהל היעד שבחר בו (ל"ת)
25 סאם 16/11/2014 10:11 קניות בחול
משהו יכול להסביר לי מה הבדל בין קניה באינטרנט לבין קניה בביקור בחו"ל? עם כל דבר הראש המעוות של פקידי אוצר בונה חסמים פסיכולוגיים ומסבך את החיים. הדואר ירווח פחות? יתחילו להביא מטען חורג? מה הסיפור? פשוט לא יאומן.
24 רועי 14/11/2014 19:14 למה כל פעם שמדברים על פטור ממכס מייד עולה אתר BUY2USA.
לא מבין למה כל פעם שמדברים על פטור מכס ומעמ מוסיפים מייד מוסיפים דברים מאתר BUY2USA כאילו זה האתר היחד שניתן לקנות ממנו
23 איש 11/11/2014 21:31 הכל שקרים (ל"ת)
22 reus 11/11/2014 15:06 משהו יכול להסביר לי מה ההבדל בין מעמ למכס למס קניה?בקטנ
תודה
21 בא 11/11/2014 14:56 אתה גמרת את החנויות בארץ ,חתיכת סתום . (ל"ת)
20 ייאי 11/11/2014 14:45 אכן מהלך נכון להורדת מחירים:
אכן מהלך נכון להורדת מחירים: גם ביטול המע"מ למוצרים שלשימוש אישי עד 500$ הוא המתבקש והחשוב ומשתי סיבות:א.הוזלה משמעותית של המוצרים.ב.לחברות השילוח יגמר התירוץ האחרון של עמלת שיחרור/עמילות שכמעט אוטומאטית הן גובות מבלי שבפועל עשו דבר ולנו הלקוחות אין אפשרות לבדוק ולחשב.ישאר נטו מחיר עלות קניית המוצר ונטו עלות השילוח,אז יוכל כל אחד לחשב בנקל ולהחליט מי חברת השילוח העדיפה והנה עוד תחרות.לא לדאוג ליבואנים:הם קונים ומייבאים כמות גדולה מהמוצר ובהתאם לכך משלמים הרבה פחות (הרבה פחות מעלות המע"מ המגולגל עלינו)בחישוב לכל פריט ובחישוב המישלוח.הם פשוט ייאלצו להוריד מחירים לרמה שתשכנענו שכדאי לקנות מהם
19 ייאי 11/11/2014 14:19 גם ביטול המע"מ למוצרים שלשימוש אישי עד 500 ₪ הוא ..
המתבקש והחשוב ומשתי סיבות:א.הוזלה משמעותית של המוצרים.ב.לחברות השילוח יגמר התירוץ האחרון של עמלת שיחרור/עמילות שכמעט אוטומאטית הן גובות מבלי שבפועל עשו דבר ולנו הלקוחות אין אפשרות לבדוק ולחשב.ישאר נטו מחיר עלות קניית המוצר ונטו עלות השילוח,אז יוכל כל אחד לחשב בנקל ולהחליט מי חברת השילוח העדיפה והנה עוד תחרות.
18 dovrath1 11/11/2014 14:13 כלומר סמארטפונים ללא מכס? (ל"ת)
17 רן 11/11/2014 13:36 www.iplock.co.il
http://www.iplock.co.il/
16 יוסי 11/11/2014 13:24 יאיר, במקום ליצר ספינים תתחיל להוריד פה מחירים באמת (ל"ת)
15 משה פרץ 11/11/2014 13:18 לפיד בוגע פעמיים במעמד הביניים
מעמד הביינים, מתנהל ברובו על משיכת יתר (עוברדרפט). אין ספק שתגבר המשיכה לקניה בחו"ל, וזה ישפר את ריווחי הבנקים כתוצאה מהגדלת הרווחים מריביות על משיכות יתר. הסוחרים הקטנים של מעמד הביינים, יראו פחות ופחות קונים בחנויות ההלבשה הנעלה מוצרי חשמל ואלקטרוניקה. יותר ויותר קונים ב ebay ודומיהם. הבעיה האמיתית של האזרח היא באוכל, בדיור, בבריאות ובחינוך.
14 ויקטור 11/11/2014 13:10 עבודה בעיניים - הבחור בתגובה 3 יודע על מה הוא מדבר !!!
כל עוד יש מע"מ כל הצו הזה זה עבודה בעיניים ותרגיל פרסום של שר האוצר יאיר לפיד בשביל לתפוס כותרת . בפועל אם הסכום הקניה בתוספת המשלוח עולה על 75 דולר משלמים מע"מ ועל זה מוסיפים חברות השילוח עמלת שחרור גבוהה אוטומטית מה שגורם למוצרים לעלות במקרה הטוב - 35-40 אחוזים יותר מהמחיר שפורסמו ברשת .אז עוד פעם עושים כותרות ועובדים עלינו
13 אורן 11/11/2014 12:51 יופי יאיר ! תהרוג את העסקים המקומיים...
בעל עסק שמייבא ומוכר במחירים הוגנים (אני לא מדבר על כאלה שעושקים) לצרכן, ימצא את עצמו במלחמת מחירים אל מול עסקים בחו"ל. רק שבחו"ל אין מיסוי מטורף כמו פה, אין שכירות פסיכית כמו פה, ומחירי המוצרים הבסיסיים שאותו בעל עסק מאכיל בהם את משפחתו עדיין יקרים להחריד. בקיצור יאיר היקר (תרתי משמע) - בטווח הקצר הפכת 15% מהאוכלוסייה לשמחים יותר - רק שהם לא מבינים שהמשק ייפגע מזה והם ישלמו על זה ביוקר אח"כ. אגב, גם לי אין תואר בכלכלה ואני לא מבין מהחיים שלי בזה, בדיוק כמוך, אצלי זה סתם הגיון בריא.
בא 11/11/2014 14:58 נכון מאוד ,לבעל עסק יש שכירות וארנונה וחשמל ועובדים ...
ולמתחרה באינטרנט מהודו אין כלום .
12 ירון 11/11/2014 12:34 כל הכבוד ללפיד! (ל"ת)
11 אלון 11/11/2014 12:15 האם הצו מיידי? (ל"ת)
10 פראייר מצביע ביבי 11/11/2014 12:15 ביבי צוחק עלינו
הוא לועג לעם
9 אלי אקספרס 11/11/2014 12:13 סחורה זבל מחירי קסטרו. איכסה (ל"ת)
8 ללפיד 11/11/2014 12:12 לא יעזור לך . לא אצביע עבורך. אתה ושלי יחימוביץ
אותו דבר. אתה פגעת במעמד הביניים הכי הרבה. פופוליסט בשקל אתה אדם יהיר אם ביבי הצליח לגרום לך להיות שר אוצר אז אחרי שתפרוש מהכנסת בע"ה. בטח תכריז על עצמך כמנתח לב מומחה. אתה פיגוע כלכלי
7 אבי קול 11/11/2014 12:10 הטבה לעשריון העליון...ולמי שיש כסף...לחלשים אין !!!
הבחור...עם אגו מנופח עוד בהיותו עיתונאי...מיטב עם האנשים שנוסעים פעמים בשנה ויותר לחו"ל...הגרים בצפון תל-אביב...לדרום אין 500$....שיוריד את המע"מ על מוצרי המזון הבסיסים...פשוט הדיוט!!!
6 בארי 11/11/2014 12:10 יהיר
כמה ברילנטין ומילקי אפשר להביא ?
5 לירן 11/11/2014 12:03 אז אייפון 6 נכנס לתמונה? (ל"ת)
עבודה בעיניים 11/11/2014 15:44 לא.ראה תשובה ל-1. (ל"ת)
4 אמיר 11/11/2014 12:02 מעטים האנשים שמזמינים מוצרי טכסטיל בסכומים האלו
לא סתם נכתב שהמדינה תאבד הכנסות של 4 מיליון שקל ! מהמהלך הזה. מה זה 4 מיליון ? זה בדיחה ? כל גובניק שמשתחרר מהצבא בגיל 43 מקבל המהדינה הרבה יותר מזה לאורך הפנסיה. זו בדיחה?
3 קשקשת 11/11/2014 11:56 כל עוד יש מע"מ וחברות השילוח מוסיפות עמלת "שחרור",
לא עשה כלום. הזמנתי חבילה בעלות 100 יורו ושילמתי 72 יורו על מעמ, עמלת UPS ועמלת חמצן
2 yosicoh 11/11/2014 11:55 כנראה שהכותרת שוב שגויה
אין הסבר מה קורה למס קניה (לא מכס) וכן מה קורה למעמ לפריטים מעל 75$?
זאב 11/11/2014 12:29 הכל כתוב
תקרא שוב, המעמ ישנו וגם מס קניה.
1 יונתן 11/11/2014 11:52 סלולר?
האם גם טלפונים סלולרים כלולים בפטור זה?
אנונימי 11/11/2014 12:56 לא. על סלולר יש מס קניה, לא מכס.. כנל רכבים למשל
התחכמות נחמדה של לפיד. תכלס לא משמעותי, רוב המכסים כבר ירדו מזמן למעט מוצרי מזון. מיסי הקנייה והמעמ עדיין גבוהים.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש