18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

"ברלין זה לא גן עדן, גם אם אפשר לחיות מ-1,000 אירו בחודש" - איפה הקושי?

מיכאל אבגי שגר בברלין כבר 8 שנים מספר על החיים בארץ המובטחת. יוקר המחייה, האנטישמיות. וגם - מה הוא אומר על סערת המילקי?
 |  59
סדק במחאת המילקי?
Share
מחאת המילקי שפרצה בעקבות צילום של מעדן החלב בסופרמרקט בברלין הנמכר במחיר של 70 אגורות, לעומת למעלה מ-3 שקלים בישראל – הובילה להד תקשורתי ענק אשר עורר רגשות ויצרים. ברלין הפכה בין רגע לארץ המובטחת של צעירי ישראל המתקשים לסגור את החודש עקב יוקר המחייה, וחלקם שאפילו לא חולמים לעזוב את בית ההורים.

אז האם ברלין היא באמת הפתרון הוורוד עבור צעיר שרוצה לחיות טוב? Bizportal שוחח עם מיכאל אבגי בן ה-35, המתגורר 13 שנים בגרמניה ומתוכן 8 שנים בברלין, ושמע ממנו האם בבירת גרמניה החיים באמת נוחים יותר. מיכאל עובד בתמיכה טכנית בחברת מחשבים גדולה ובעל תואר במדעי החינוך ובלימודי מגדר.


החיים בברלין זה גן עדן? "לא בטוח שזה ממש נכון, אנשים רוצים לשמוע את מה שהם רוצים לשמוע, חיים כאן חיים רגילים", אומר אבגי בראשית דבריו. "מישהו פרסם בפייסבוק את המילקי והפך את הכול לצונאמי שיצא מכל פרופורציה, ההתעסקות של התקשורת הישראלית במילקי הטריפה אותי. מי שעבר לברלין קיבל את התפקיד של השטן התורן בתקשורת, ראיתי פוסט נאצה של בחור שעבר ליד מכון גתה ללימוד גרמנית בתל אביב ואמר שצריך לירות בכל אחד מהלומדים. קשה לי עם הביקורת הזאת, מעטים מאתנו נגד ישראל, אני לא אנטישמי ולא נגד הציונות, אני פשוט נגד זה שהעקרונות הדמוקרטיים נכשלים בישראל".

"המנטליות של לא לצאת פראייר גורמת לאנשים בישראל לבזבז יותר"
לגבי יוקר המחייה בעיר, אומר אבגי: "זה לא סוד שזול כאן – אני יכול להכין ארוחה ל-6 אנשים ב-30 אירו, בארץ זה היה עולה לי 700 שקל. על דירת 2 חדרים בשטח 40 מ"ר אני משלם 350 אירו, אני מרוויח 1,000 אירו בחודש ואני בהחלט חי עם זה טוב ללא מינוס. כשהייתי בארץ במארס שאלתי את המשפחה שלי איך מתמודדים עם יוקר המחייה, אז הם אמרו לי שהם חיים ממבצע אחד לאחר, חפיסת שוקולד לדוגמה עולה 10 שקלים, אם אני אשלם 12 שקל אקבל 3 חפיסות, כלומר מישהו כן יכול למכור לי שוקולד ב-4 שקלים, אז כן אפשר למכור יותר בזול. המנטליות של לא לצאת פראייר גורמת לאנשים להוציא בסוף יותר כסף, אבל גם לקנות הרבה יותר ירקות לסלט ואז לזרוק לפח".

מיכאל אבגי
"המשכורות כאן הן כמו בארץ ואף נמוכות יותר, אפשר לחיות כאן טוב עם 1,000 אירו בחודש, יש דירות ב-2,000 אירו, אבל גם ב-250, הן מתייקרות כעת כי אנשים גילו את העיר בעשור האחרון, היא הפכה להכי נחשקת באירופה. הדירה שאני מתגורר בה, בשכונת קרויצברג במרכז העיר, יכולה להיות מושכרת ב-200 אירו יותר, ובעל הבית לא יכול פתאום להעלות בבת אחת את השכר דירה מעבר ל-15% כל 3 שנים. התנאי להעלאת שכר הדירה הוא שמשדרגים אותה. נשארתי בגרמניה בגלל הלימודים, והבנתי שאם אחזור לארץ אצטרך לגור אצל הוריי ולא אוכל להמשיך בלימודים אקדמאיים. הלימודים כאן בחינם כך שניתן לחיות כאן הרבה יותר טוב. אחותי, המתגוררת בישראל, לא יכלה להרשות לעצמה גם ללמוד וגם לפרנס את עצמה".

אבגי טוען כי רבים מהישראלים העוברים לעיר הם בעלי תארים אקדמאיים, אנשים שלומדים ולא מצליחים להתמודד עם הכלכלה בארץ – "מעניין לראות שיש כאן עבודות בעברית, מרכזי תקשורת של פייפל ומייקרוסופט, מרכזי שירות בעברית, זה היה הג'וב הראשון שלי כאן. המעבר לכאן היה מאוד קשה, לא הכול ׳עליסה בארץ הפלאות׳ כמו שהתקשורת בארץ מתארת, חוזרים אחורה, ההתמודדות עם השפה קשה ואף אחד לא מדבר על אלו שחוזרים ארצה. אולם בכל זאת, מי שיש לו תעודות וניהל קריירה בארץ יכול להעתיק את חייו לגרמניה ולחיות ברווחה כלכלית יותר גדולה". "מרגיש הרבה יותר מוגן בגרמניה"
"אני רואה את עצמי כיום כאזרח גרמניה, לאף אחד לא אכפת שאין לי דם גרמני, אני כאן לא כיהודי או נוצרי אלא נטול דת, יש כאן חוקה חזקה ומעסיק לא יכול לפטר אותי בעילה גזענית וכוחי כשוכר דירה הרבה יותר גדול מאשר של בעל דירה, אלו הדברים שמחזיקים אותי כאן, יש חוקים שמגנים עליי. כמובן שיש גם צדדים רעים לזה, אם שוכר מחליט לא לשלם שכר דירה, או מתמכר לאלכוהול אין חוק שמאפשר להוציאו מהדירה בקלות". אבגי טוען כי הוא מרגיש הרבה יותר מוגן בגרמניה מאשר בישראל - "מבחינה מנטלית אני ישראלי, מבחינת המערכת אני גרמני, עברתי כאן אינטגרציה מלאה, מצד שני אני מאוד מעריך את המנטליות הישראלית של עזרה הדדית, יש כאן קהילה מאוד מיוחדת עם הצגות ומפעים בעברית, לא מנותקת מהארץ ומהשורשים היהודיים. מאוד כואב שקוראים למי שעובר בוגד, אין כאן ניתוק תרבותי, יש ניתוק פוליטי".

לגבי האנטישמיות ההולכת ומתעצמת באירופה, אומר אבגי: "חוויתי אנטישמיות, היא קיימת, בחור ערבי איים עליי באלימות פיזית ושני טורקים בתקופת המרמרה חיפשו שאומר את המילה הלא נכונה, אך זו לא האנטישמיות שכולם מחפשים, שנאת חינם יש גם בישראל. רבים לא יודעים להבחין בין ביקורת לגיטימית על פעולות ישראל לבין אנטישמיות. אני חי במערכת שמאוד תומכת בישראל. יש קבוצות של מוסלמים ושל נאו נאצים שמתבטאות בהפגנות בצורה אנטישמית, אך זה ממש לא נכון לומר שגרמניה לא עושה שום דבר בנידון. אם מזפזפים בטלוויזיה כאן תמיד מוצאים ערוץ אחד שמשדר סרט תיעודי כלשהו על השואה, מפמפמים כאן את הנושא בצורה כל כך אגרסיבית, והגרמנים בינם לבין עצמם לא מעזים לומר שזה קצת יותר מדיי".

"את איילת שקד ומירי רגב מזמן היו מפטרים כאן"
"קשה למצוא כאן גאווה לאומית, עד המונדיאל ב-2006 לא ניתן היה למצוא גרמני מתהלך עם דגל גרמניה. יש לאומניות בקרב הימין הקיצוני, שדיי מושתקת, הם מוחזקים בביצים, הם בפירוש לא יוצאים כמו איילת שקד או מירי רגב באמרות גזעניות, כמו שהפליטים הם סרטן בלב המדינה, דברים שהיטלר אמר על היהודים. בגרמניה על דברים כאלה מפטרים עובדי ציבור".

אבגי טוען שיותר מדאיגה אותו האיסלמופוביה בעיר, שמורגשת בכל אירופה כיום: "כבעל חזות מזרחית, אף אחד לא יודע אם אני מוסלמי או יהודי ואני נאבק באיסלמופוביה בדיוק כמו בכל שנאה אחרת. למרות הכול, זו אחת המדינות הכי בטוחות שחייתי בהן, יש משטרה בכל מקום. הבעיה בארץ היא שמנפחים כל דבר לתקרית אנטישמית. התראיינתי פעמיים ברדיו ובתוכנית טלוויזיה בערבית של ערוץ גרמני במהלך
מבצע
מבצע
אדם הפועל מטעם חבר בורסה ומשמש כנציגו. המבצע
צוק איתן כדי להסביר את הצד של ישראל, והייתה הרבה סובלנות".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

59 תגובות ב-29 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
29 אבישלום 30/10/2014 01:44 שמאלני קיצוני שארצנו הקיאה אותו
אז ירד לשם ועסוק בלהאבק נגד האיסלמופוביה, אידיוט.
28 בא 29/10/2014 09:23 זה גן עדן מלא בנחשים אנטישמיים . (ל"ת)
27 תל אביב תחילה 28/10/2014 22:40 המטרה: א"י נקייה מיהודים
השמאל המטורף,ערבים תקשורת ומאות מילארדי כספי טרור פועלים להשמדת המגזר הישראלי היהודי. בגרמניה גז המוות יותר זול. מי הבא בתור? ילא לרמפה ולעולם הבא!!!
26 חיפאי 28/10/2014 19:06 בחיפה יותר זול מברלין בכל דבר!!! (ל"ת)
מיכאל 28/10/2014 22:53 רק אם יש לך מכונת זמן (ל"ת)
25 astern 28/10/2014 18:09 חצי הכוס המלאה
אולי כדאי שנראה את ההתקדמות שלנו, ולא רק את הבעיות. ב48 היינו יישוב קטן, שחי בצנע, שלוש משפחות בדירה. בשנות השישים והשבעים עדיין היינו משק סוציאליסטי מפגר, תלוי באמריקה, שעסוק ברפתות ומייצא תפוזים. היום יש לנו הייטק משגשג. אנחנו נחשבים מדינה מערבית לכל דבר. רוב מדינות העולם מעריצות אותנו ממש (כולל: סין, הודו, ברזיל, מדינות אפריקה). אנחנו ברמה אחת עם אירופה, ואפילו עוקפים אותה ברמות אבטלה נמוכות ובאספקטים נוספים. יש בעיות? ברור שיש בעיות. אבל אם נשפוט על סמך ההתקדמות שלנו עד כה - יש מקום רב לאופטימיות.
24 אלי 28/10/2014 17:09 שכר של 1000 אירו? הממוצע 5300 דולר, זה גן עדן בריבוע (ל"ת)
23 דני 28/10/2014 14:38 ישראל דווקא מצליחה מעולה ביחס לקצב גידול האוכלוסיה (ל"ת)
22 אבי קול 28/10/2014 14:01 גרמני! כאשר יכאב לך...אל תבקש סיוע מישראל...!
אתה בחור ללא זהות...וגם אישית...אתה מוכן לא לשחם שכ"ד ושיהיה חוק שבעל הדירה לא יוכל להוציא אותך...הרי זו גניבה...עושק...גזל...! תישאר בגרמניה היא יותר מוגנת...לטיפשות אצל לכמותך ובני גילך אין לה גבול!
מיכאל 28/10/2014 15:41 ישראל לא מסייעת, אלא גוזלת..
באמת, אבי, זה מה שהבנת ממה שקראת? שאני אדם שלא משלם שכר דירה? לפני שאתה מאשים אותי בטיפשות, אני ממליץ על קריאה חוזרת.
נכון 28/10/2014 14:40 זה עושק . אבל ישראלים גם קונים דירות להשקעה בברלין
כנראה משתלם להם
21 פפפ 28/10/2014 11:47 גרמניה עמוסה בטורקים במוסלמים
מי רוצה לדור עמם ? זוהי משכורת פחות משכר מינימום גרמניה מילקי ומה עם ירקות ????
מישהו שפוי 28/10/2014 12:32 זאת גזענות ישראלית טיפוסית שמדברת מפיך
ממשלת ישראל עוסקת כל הזמן בהפחדה ממוסלמים. אז מה, יש מוסלמים. הם לא באמת מתכננים להשתלט על העולם, כפי שזה משתקף בתעמולה בישראל. הם אנשים כמוני וכמוך.
20 פפפ 28/10/2014 11:46 4800שח שכר מינימום
בשביל זה לסוע לגרמניה עם טורקים מוסלמים זה האיזור הנקרא זול שיגעוןן . חשבתי 20000 שח
אשכנזי 28/10/2014 13:14 למה כמה אתה חושב מרוויח ישראלי ממוצע ? (ל"ת)
19 אריאל 28/10/2014 11:43 מה זה יקר אני לא מבין למה לא מאפשרים יבוא חןפשי במזון
אני רואה חברות רציניות שלא מוכנות להוזיל מזון לדוגמה אסם שלא מוכנה ומאיימת בפיטורי עובדים אם יגבילו את המחיר אבל הם לא מספרים שכמעט הכל בייצור הוא אוטומטי עם רובוטים ללא מגע אדם אז אם רמי לוי מסוגל לייבא פסטה מאיטליה ב1.9 שח ולמכור ב2.5 שח אז למה אסם צריכה לקבל 6-8 שח לחבילת פסטה זה לא בסדר וצריך לבדוק למה הם חזירים ולא מוכנים לוותר מאומה ויש עוד הרבה דוגמאות נוספות קראתי היום שביוון מוכנים לאשר יבוא מוצרים ברבע מחיר מאשר פה אז למה לא לייבא מעוד ארצות באירופה ולייצא לשם ירקות סלט בזול כמו מלפפון וכו בעסקות חליפין למה לא
מאיר 28/10/2014 17:00 לאריאל
תראה כל זמן שמנכל אסם הוא גם יושב ראש התאחדות התעשיה אז שום דבר לא יזוז כי הוא אינטרסנט מובהק לקונצרן שלו אז מה אתה רוצה שיפעל נגד עצמו הצחקת אותי לא יעזור כלום רק חרם כמו בארה"ב ששם עשו חרם צרכני אז נפלו ארזים ופירמות פשטו רגל זה עזר פה אין משמעת צרכנית הישראלי תמיד אבל תמיד חושב שהוא יותר חכם מכולם אז לא יעזור פה כלום רק חקיקה יזומה עם שיניים יעזור פה אולי
מישהו שפוי 28/10/2014 12:28 שילוב של כמה גורמים
הטייקונים המהווים קרטל במזון, היבואנים הבלעדיים המהווים כל אחד מהם מונופול בתחומו, וכמובן הכשרות.
אשר 28/10/2014 13:42 לשפוי
אם ויקטורי מוכרים היום מילקי בשקל כמו רמי לוי אז למה מגה או שופרסל מפחדים כל כך מקונצרן שטראוס עלית מה הם כל יכולים שלא מוכנים לתת בזול יותר צריך רגולטור עם שניים נגדם ולאיים עליהם עם מס רווחים לא הגיוניים פשוט הם לא הכל וכל יכול בשוק התחרותי של היום לצמצם אותם עוד ועוד כי חרם צרכני לא יעזור פה שילד בוכה שרוצה מילקי בכל מצב אז האמא מוותרת בשביל שקט נפשי ופיזי וקונה לו גם ב6-7 שקל מילקי
אנונימי 28/10/2014 12:17 איפה אתה חי
למה שאסם ישתפו פעולה עם רמי לוי להיפך הם מאיימים עליו שאם הןא ימשיך אז כל מוצרי המדף שלהם יעלמו לו מהמדפים אז חנויות שלו מה יהיו שוות ללא מוצרי אסם האחרים הם מונופול בנושא ולא רק הם אז רמי לוי יכול שבוע שבועיים לעמוד מולם אבל מה הוא שווה לקונצרן בגודל שלהם אז אפילו רמי לוי קטן לעומתם לתשומת לבך רמי לוי אתה לא יכול להם בשום מצב
חיעג 28/10/2014 12:04 אפשר ליבא הכל ואז לרואה חשבון לא תהיה פרנסה. (ל"ת)
18 מיכאל 28/10/2014 11:35 נטול
הבחור הגדיר עצמו כ״נטול״ , כתב שהוא נטול דת, זאת אומרת אינו ממש יהודי, נטול לאומיות, בקיצור ״נטול״ אין פלא שהוא יושב בבירת הגרמנים ברלין
ארק'/ 28/10/2014 12:08 מישהו שם יזכיר לו מה זה נטול דת. (ל"ת)
17 אני 28/10/2014 11:33 לא צריך גן עדן, רק שלא יהיה גהנום (ל"ת)
16 בן אהרון 28/10/2014 10:51 בחיפה אפשר לשכור 3 חדרים מרוהט ב 1800 ש״ח.
בעדן יש שלוש חפיסות שוקולד %60 מוצקי קקאו שזה איכותי ב 13 ש״ח. אי אפשר להגיד שהכל יקר כאן. בשוק תלפיות בחיפה פירות וירקות נהדרים במחירים מאד נוחים. לא הכל כל כך יקר. מי שרוצה במרכז תל אביב ולקנות אוכל מתחת לבית זה כמובן יקר מאד.
15 מירב 28/10/2014 10:10 מירי ואיילת? ומה עם חנין זועבי? (ל"ת)
14 DG 28/10/2014 09:52 מדאיג אותי הרף הנמוך שמציבים בפני הנוער היהודי,
אילו היה מספר לי שיצא לשדות הנפט באלסקה ועשה בשנתיים ים של דולארים וכדומה, בן 35 ועושה תחשיבי אגורות למילקי, על איך חיים חיי עכברון בברלין... נמוך מאד,.
13 יקר המחיה 28/10/2014 09:44 יקר המחיה
בהחלט ברלין לא גן עדן קישקוש יוקר המחיה בארץ מן הגבוהים בעולם ביחס לשכר החודשי כגוןן חשמל , מים ,מזון, ארנונה,מיסים למינהם,דיור,רכב,ומה לא. מעל חמישים אחוז מהאוכלסיה לא גומרים את החודש,וזה על קצה המזלג. אז בוקר טוב להתעורר ושלא יעבדו עליכם.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ישראלים חיים משמועות 28/10/2014 10:09 מחיר החשמל בברלין הוא כפול מזה שבישראל.
30 סנט-אירו,
מישהו שפוי 28/10/2014 12:38 בגרמניה משתמשים הרבה פחות בחשמל.
רק למכשירי חשמל. חימום נעשה עם חימום מרכזי, שעולה הרבה פחות מחימום בחשמל, וקירור... נו, לא באמת צריך יותר מאשר מאוורר בקיץ.
12 משי 28/10/2014 09:27 עושים בשבילך
אנו מוכנים לסבול פה בכדי שלאנשים כמוך תהייה מדינה שאפשר תמיד לחזור אלייה ולהגשים חלום של 2000 שנה במקום שואה נוספת.
משי 28/10/2014 15:01 קפיטליסט אך לא אגואיסיט
לא סובל עבורך אך שומר לך את המדינה. תמיד תהייה אח שלי למרות שלא קל לשמור על המדינה בלעדייך.
מיכאל 28/10/2014 12:52 כל אחד עושה לעצמו
ישראל היא קפיטליסטית, ואף אחד לא סובל שם עבורי. תודה, אבל לא תודה. אני שירתתי את המדינה ובמשך לא מעט שנים שמרתי עליכם. אחרי שכחייל משוחרר הבנתי שהמדינה שאותה שירתתי לא הולכת לשרת אותי בחזרה, אלא רוצה להמשיך לרכב על גבי, החלטתי אחרת. לא יצאתי נגד המדינה חס וחלילה, אך הגעתי להחלטות אישיות שונות.
11 נחיה רק במדינה שפויה 28/10/2014 09:19 הפיסקה האחרונה לגבי מירי רגב ואיילת שקד. זה החשוב (ל"ת)
קורא 28/10/2014 12:04 את הפסקה הזו הוא מכוון לגרמנים, היה ודבר הראיון יגיע
לעיתונות שם. זה כדי "להוכיח" לגרמנם שהוא בעצם לא או אולי כן....
10 טל 28/10/2014 09:11 אנשים שוכחים- גרמניה היא מעצמת כלכלה עולמית!!
להשוות אותנו אליהם זה לא מדד נכון! זה כמו להשוות אותנו לארהב!!. ההשוואה הריאלית שלנו היא למדינות שצומחות כמונו ושניתן איכשהוא להשוות את המצב הגיאופוליטי.
9 צביקה דורון יועץנדלן 28/10/2014 09:00 נראה אותו מגדל תינוקות שם בחורף הקפוא
עדיף בארץ ליד ההורים, גם אם מרחק של שעה נסיעה מתל אביב
8 קוראת 28/10/2014 08:36 במקום לתקוף אותו תחשבו רגע. הבחור מצליח לחיות מאלף יורו
בחודש. הלוואי על כולנו. במקום להשמיץ אותו, הבה נקיים חרם צרכנים ונתחיל להזיז כאן משהו!!
טל 28/10/2014 09:23 המחאה מצוינת, אך צריך להיות ריאלי.
ברור שכולנו היינו מעוניינים לחיות ביותר מאלף יורו ולא להיות במינוס, אך צריך להבין, גרמניה מעצמה כלכלית! לא ניתן להשוות בין ישראל לגרמניה! השוואה כזו סתם מתסכלת את כולנו ולא נכונה.
המחאה מזיקה 28/10/2014 10:31 אין מתנות חינם הממשלה לוקחת מאחרים כדי לתת לקומץ
המחאה רק פגעה בכולם. נהיה יותר גרוע. ולפיד פגע הכי הרבה במעמד הביניים. פגיעה בקצבאות ילדים . מס על דירה שניה למי יש דירה שניה אם לא למעמד הביניים? לאן הכסף הזה ילך להתנחלויות ולדתיים בקדנציה המי יודע כמה שבה ביבי והדתיים חוזרים ובגדול עם הרבה כסף שסידרה להם המחאה ולפיד עם של נבלות.
טל 28/10/2014 11:06 לשפר מצב של אחד זה להזיק לאחר...
המצב שקיים במדינה הוא שאתה לא יכול לשפר מצב של אחד מבלי לפגוע באחר. המדינה שלנו מגוונת באוכלוסיות מכל הקצוות. לנו החילונים לא טוב עם הדתיים הקיצוניים, למתנחלים לא טוב איתנו וכו... אם יתנו להם קצת יותר המצב יראה קטסטרופה בעינינו. צריך תמיד להסתכל על התמונה המלאה! זאת הגישה.
מישהו שפוי 28/10/2014 12:22 הבעייה היחידה
היא שמי שמממן את כן אלה שהם חלק מ"התמונה המלאה", אף פעם לא יקבל סיוע מהמדינה אם חלילה ייפול. יהיה נכון יותר לומר שיש הרבה מגזרים שהמדינה חפצה ביקרם ומממנת אותם בשמחה, רק שהמגזר שמרוויח בזיעת אפו את הכסף הזה, לא שייך לאף אחד מהם.
7 לברלינאים 28/10/2014 08:24 בואו בהמוניכם גם פה יש דירות בגבעת המטוס ביבי בונה (ל"ת)
לימבו 28/10/2014 09:54 רק 15% מהברלינאים גרים בדירות שבבעלותם.
85% בדירות שכורות. מי רוצה לעשות שם בכלל ילדים?
ממבו 28/10/2014 10:32 מה רע בילדים ארים? לא עדיף מפרחות וערסים? (ל"ת)
מעדיף ארסים ופריחות 28/10/2014 10:44 התרבות הלבנה של ברלין היא בקבוק בירה. (ל"ת)
ערסים ופרחות 28/10/2014 14:34 התרבות שלהם זה עראק וסיגריות. בירה זה בריא
וגם מזהיב את צבע השיער ומכחיל את העיניים. נסה את הבירה בברלין ותחזור משם ארי
6 ברלין - out 28/10/2014 08:22 אוסטרליה - in (ל"ת)
5 הייתי שם 28/10/2014 08:17 גם בארץ היית גר בדירת 40 מטר? (ל"ת)
טיפש 28/10/2014 09:19 ברמת גן תל אביב יש פחות מזה
דירות בתל אביב רמת גן, שלושים מטר מרובע עולה 3500 עד 4000… יא טיפש, ברור ש 40 מטר שהוא משלם עליו זה כלום כסף. תתעורר יא מעפן. הורגים אותנו כאן
חיפאי 29/10/2014 09:53 לא כל המדינה זה תל אביב! תבואו לחיפה!!!
הכל יותר זול, דירות בשפע להשכרה ולקניה יותר זול מברלין!!!
פתח תקווה 28/10/2014 10:34 במרכז העיר דירות מרווחות של 2 חדרים 70 מ"ר
עומדות שוממות ומחכות לשוכרים כבר חצי שנה במחיר של 3000 שח לחודש ואף פחות. תבדקו .
4 דור ללא בית 28/10/2014 07:50 אנחנו מודאגים מהביביפוביה (ל"ת)
3 חזות מזרחית 28/10/2014 07:38 בקרוב זה יהיה יתרון באירופה. לעומת ישראל הגיזענית (ל"ת)
הייתי שם 28/10/2014 08:18 אתה צודק הגזענות תהיה רק גרמנית (ל"ת)
2 ארה"ב 28/10/2014 07:31 מושבית של משכילים ישראליים שעושים הכל כדי לא לחזור
לפה. מעניין למה.
מרצה במכללה 28/10/2014 08:47 איזה משכילים?!
לא כל מי שסיים תואר בציון עובר בקושי הוא משכיל!לא פלא שהוא נאלץ לחפש עבודה במחוזות אחרים.
למרצה 28/10/2014 10:40 רק בוגרי מכללה יוצאים עם תואר ראשון עובר כי המרצה
מפחד שיפטרו אותו . אז כל טמבל יוצא עם תואר ראשון ממכללה בלי בעיה. שלא יכול לעשות איתו כלום. המדינה מוצפת בכאלה ראה את הרס מקצוע עריכת הדין. המשכילים שבארהב הם בעלי תארים מתקדמים ומבוקשים .אף אחד לא רוצה לחזור לפה.
1 גדעון 28/10/2014 07:25 בברלין קם דור חדש של יורדים והפעם ירידה מברלין לישראל (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש