08:20 לאחר דחיית החנינה של עזריה - ריבלין סופג ביקורת קשה ברשת

08:15 אסיה: הניקיי יורד 0.5%, שנחאי יורד 0.5%

08:14 גרמניה: מרקל נכשלה בהקמת קואליציה - האירו מגיב

18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

זליכה: "הישראלים צריכים להפגין מול ביתו של ישראל כץ - סידר לטייקוני הרכב מתנה של 2 מיליארד שקל בשנה"

"הישראלי לקוח שבוי של יבואני הרכב והחלפים, ניתן היה לחסוך עשרות אחוזים במחיר". מדוע ייתכן ונשלם הרבה יותר על מכוניות קטנות?
 |  39
המחיר הדרקוני
Share
מחירי הרכב בישראל הם בין הגבוהים ביותר בעולם, וכאשר בוחנים את מספר המשכורות הנדרשות לרכישה מגלים שהישראלי משלם כמעט פי 4 ממקבילו האמריקני . הסיבה למחיר הגבוה נובעת בעיקרה מהמיסוי הגבוה , אך גם מחוסר התחרות בענף הרכב הסובל מבעלויות צולבות.


הממשלה ניסתה להוביל לשינוי והקימה ועדה ציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב, בהובלתו של ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר וכיום דיקן פקולטה למינהל עסקים וראש החוג לחשבונאות בקרייה האקדמית אונו. הדו"ח הוגש לשר התחבורה ישראל כץ בחודש פברואר 2012, אך עד כה לא יושם כלל.

הדו"ח מציג 52 המלצות, להלן המרכזיות שביניהן:
1.להתיר יבוא אישי של עד 20 מכוניות בשנה כמלאי עסקי מבלי תוספת "יד" בישראל.
2. לחייב את חברות הליסינג ויבואני הרכב ה"גדולים" (המייבאים מעל 1,000 מכוניות בשנה), להעביר לממונה על המחירים במשרד התחבורה דו"חות כספיים ונתונים על פי דרישה הכוללים פירוט של היקף פעילותם לפי מגזרים. הממונה על המחירים יפרסם לציבור דו"ח על פעילות הענף, רמת התחרותיות בו, כשלים וחסמים.
3. יבואן רכב ישיר המחזיק מעל 8% מנתח השוק, ואשר מחזיק בנתח זה למשך שנתיים ברציפות או 2 שנים לא רצופות בתוך פרק זמן של 4 שנים, יוכל להחזיק בהסכם ייבוא רכב לישראל מול תאגיד יצרני אחד בלבד. יבואן המחזיק בנתח שוק הנע בין 4% ל-8% במשך שנתיים ברציפות או 2 שנים לא רצופות בתוך פרק זמן של 4 שנים, יוכל להחזיק בהסכמי ייבוא כאמור אל מול שלושה תאגידים יצרניים.
4. יש להגביל את הפער הקיים שבין מחיר רכב חדש הנמכר על ידי היבואן בעסקה היקרה ביותר, למחירו בעסקה הזולה ביותר (ובעיקר בין המחיר לצרכן הפרטי לבין המחיר אותו משלמות חברות הליסינג וציי רכב). פער זה יהיה לכל היותר %5 ממחיר הרכב הזול יותר, כולל שווי כספי של הטבות שונות הניתנות ללקוח בעת העסקה או לאחריה. היבואן יצטרך לדווח על כל חבילת הטבות חדשה אשר ברצונו להציע ללקוחותיו,
ומשרד התחבורה יפקח על חבילות הטבה אלו.
5. תבוטל החובה לתקן במוסך מורשה של היבואן כתנאי לקיום האחריות לרכב, ובלבד שהמוסך האחר עמד ברשימת התנאים של משרד התחבורה לביצוע תיקונים והספקת שירות במסגרת אחריות היצרן.
6. ייאסר על כל סוגי היבואנים לסרב, באופן בלתי סביר, למכור לגורם כלשהו חלפים או להעביר מידע בדבר מחירים. המכירה תהיה במחיר אחיד, למעט הנחת כמות שתגיע לפער שבין המחיר היקר ביותר לזול
ביותר, כך שהמחיר היקר לא יעלה על %5 מהמחיר הזול.
7. יוטל פיקוח של משרד התחבורה על פעילות מכירת חלפים ותיקונים בידי מוסכים, לרבות תיקוני אחריות, ויוטל קנס של פי 50 מעלות החלף במקרים שנמנע מלקוח שימוש בחלף זול יותר או במקרה של דרישת
תשלום בגין החלפה של חלף הנמצא במסגרת האחריות. קנס מקביל של פי 50 יוטל במקרה שבו הונה מוסך לקוח, באם דיווח על טיפול שלא נעשה או נעשה בצורה שונה מהאמורה בדרישת התשלום שהוצע ללקוח.
8. משרד התחבורה יקים בסיוע אגף ממשל זמין בחשב הכללי מאגר מידע ציבורי של מחירי רכב (מחירון רכב). המאגר יוקם במיקור חוץ תחת חוק חובת המכרזים.

כנסו לדו\"ח המלא של הוועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב

כאמור, למעלה מ-2.5 שנים חלפו מאז פרסום הדו"ח ואף אחת מהמלצות הדו"ח לא יושמה. Bizportal שוחח עם האמון על הכנת הדו"ח, ירון זליכה, אשר הביע את מורת רוחו על אי אימוצו. "צפינו שאם הדו"ח היה מאומץ במלואו הצרכן היה חוסך 2 מיליארד שקל בשנה, זה מאוד מצער", אמר זליכה בראשית דבריו. "שר התחבורה קיבל רגליים קרות והחליט לא להילחם בטייקוני הרכב". זליכה מפציר בציבור "להפגין מול משרד התחבורה, להפגין מול ביתו של ישראל כץ עד שיירדו המחירים. מצאנו 52 הגבלים, חלקם פועלים על אותה נקודה הלוחצת על הצרכן – חלק מההגבלים מחזקים את יבואני הרכב, יש בעלויות צולבות ושליטה על החלפים".

"שבויים של מערכת אוליגפולית"
לדבריו, הישראלי הוא לקוח שבוי של מערכת אוליגפולית – ניתן היה לחסוך בשנה 10% ממחיר הרכב, 50% ממחיר החלפים ו-20% לפחות במחיר השירות. הן האוליגופול של יבואני הרכב ויבואני החלפים והן מערכת המיסוי סוחטות את הצרכן. אם יפחיתו את המיסוי ללא הגברת התחרות כל הטבת המס תלך ליבואנים. אם הדו"ח היה מיושם, מחירי המכוניות היו יורדים, היו מתבצעות יותר רכישות ואז הממשלה הייתה מרוויחה מזה והייתה יכולה להוריד מיסים".

"הדו"ח מוכן, ניתן ליישום תוך 6 חודשים – הוא התקבל פה אחד על ידי משרד התחבורה, אך ברגע שישראל כץ אמר לא אז פתאום כולם עמדו מאחוריו, הוא פשוט לא השתכנע שיש בעיה בענף הרכב. טייקוני הרכב צריכים לשלוח פעם בשבוע זר פרחים לכץ על שארגן להם 2 מיליארד שקל בשנה".

משרד התחבורה הנהיג מתווה מיסוי ירוק המפחית את מס הקנייה על מכוניות המזהמות פחות. כיום על כל המכוניות המשווקות בישראל מוטל מס קנייה בגובה של 83% וממס זה מופחתים עד 15 אלף שקל ממחיר הרכב בהתאם לרמת הזיהום. מתווה זה הוביל לגידול משמעותי במכירת מכוניות מיני דוגמת סוזוקי אלטו ויונדאי i10 במחיר של 55-60 אלף שקל.

אך לפי זליכה, כעת משרד התחבורה מעוניין לבטל את המיסוי הירוק – "מדובר היה במתווה נהדר, אפשר לרכבים קטנים יותר להיכנס לשוק ולחסוך כסף רב לצרכנים, אך מי נפגע מזה? הטייקונים והממשלה".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

39 תגובות ב-32 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
32 אלעד 26/10/2014 20:38 ישראל כץ אחד השרים שצריך להבדק על ידי המשטרה דחוף (ל"ת)
31 ליצן 26/10/2014 13:19 להגביל בעלות על סוכנויות יצרן אחד ליבואן אחד
כל ההמלצות של זליכה לא יורידו את מחיר הרכב אם יוכפל מספר היבואנים ע"י הוראה שיבואן לא יוכל לייצג יותר מיצרן אחד אז נראה תחרות
ירוק! 26/10/2014 19:30 קשקוש בלבוש
כאילו שחסר לך מותגים שאתה כל כך חפץ בהפרדת רנו וניסאן או פג'ו וסיטרואן. העיקר למלא את השורות בקשקושים בדוחות.
30 blond101 26/10/2014 12:56 פרופ' זליכה מניפולטור לא קטן
רק ישראל כץ סידר לטייקוני הרכב מתנה של 2 מיליארד שקל? ומה עשו קודמיו-צחי הנגב,אביגדור ליברמן, מאיר שיטרית ושאול מופז? את האנרגיה שלנו אנחנו צריכים לנווט להורדת מחירי המזון והדיור ואחר כך אלוהים גדול.
29 הנביא השמימי 26/10/2014 12:48 וַיִּמְאָסְךָ יְהוָה, מִהְיוֹת מֶלֶךְ עַל-יִשְׂרָאֵל
כִּי מָאַסְתָּה, אֶת-דְּבַר יְהוָה, וַיִּמְאָסְךָ יְהוָה, מִהְיוֹת מֶלֶךְ עַל-יִשְׂרָאֵל.
28 גמלאי 26/10/2014 12:14 כל האנשים רעים וגנבים רק המגלומן זליכה נקי כפיים
תתבייש לך זליכה - הגיע הזמן שתעלם לנן מהעניים
27 שי 26/10/2014 11:56 נמאס כל הזמן מהפלוצים של זליכה (ל"ת)
26 יאיר אוחיון 26/10/2014 11:51 כל הבכינים ימשיכו להצביע ביבי ולשלם ביוקר
מי שמצביע בעד ראש ממשלה שמקדם התנחלויות. מזרים מיליארדים לצבא , מונע רפורמות במשק , ומשלם לחרדים למרות שהם באופוזיציה, יקבל יוקר מחיה בלתי סביר הגבוהה בעולם .
25 רץ 26/10/2014 11:17 יש פריימריז זמן טוב להעיף את כץ - שיסתובב עם הכלב (ל"ת)
24 נהג 26/10/2014 11:06 הכל בולשיט - 100% מס של המדינה על רכבים
קודם כל צריך לטפל במיסוי השערורייתי על רכבים. 100% מס על רכבים מכל הסוגים הוא יוקר המחייה. לא יכול להיות שרכב קטן שעולה באירופה כמה אלפי יורו, יעלה בארץ קרוב ל100 אלף ש"ח. תמסו גבוהה רכבים יקרים ורכבים זולים, חסכוניים וקטנים תורידו את המיסוי ל10%. הטירוף של מחירי הרכבים בארץ חייב להיגמר
23 משה ב 26/10/2014 10:20 כלך טענות - כבר כיסית את כל הוצאות המשפט!!!
זליכה - אתה מסכן יש לך מרה שחורה - אתה זקוק לפסיכולוג.
22 סרג'יו קונסטנצה 26/10/2014 10:14 לבטל את רישום ה "יד" ומייד !
אין בשום מקום בעולם דבר כזה ! מה זה משנה כמה ידיים עבר הרכב ? מה זה מועיל בכלל ? נתקלתי ברכבים במצב מעולה וק"מ נמוך בשנתון חדש, שעברו 4 ידיים. אז מה ? הרכב לא טוב ? מה שחשוב הוא מס' הקילומטרים שעבר ומצבו המיכאני ! זה הכל. כל נושא הידיים, נועד להעשיר קבוצה שלמה של אנשים שחיים מזה יפה מאוד !
21 בא בחירות 26/10/2014 10:12 בחירות הם מיני מהפיכה ,כלומר זה הזמן הנכון לידפוק את מי
שדפק אתכם , תבינו כמה זה חשוב ומספיק להתנהג כמו מצביעים זומבים . זאת מהות הדמוקרטיה ,למי שלא יודע , במקום מהפיכה יש בחירות אמיתיות וככה יש אפשרות להחליף את השילטון .
20 דוד 26/10/2014 09:44 זליכה = קשקשן
הנ"ל זקוק לתשומת לב. ומעבר לרעש שגורם לא תורם כלום. מבקש מאנשי האתר לא לתת לו במה.
גמלאי 26/10/2014 12:31 שכחת את המילה גרוש = קשקשן בגרוש ומגלומן (ל"ת)
אמיר 26/10/2014 11:33 לדוד היקר. יש מצב שתתיחס לדברים שאומר הבנאדם
ולא לבנאדם עצמו. זה קצת מחשיד אתה מבין.... לפחות תן איזה התיחסות קטנה לדבריו כך שלא נחשוד שבמקרה יש לך משהוא נגדו אישית או אפילו יותר גרוע יש לך רווח אישי משוק המכוניות במצב הנוכחי.עבוד עלינו קצת, אתגר אותנו
19 ארון 26/10/2014 09:42 לכץ קשרים מפוקפקים עם אחד מבעלי חברות הרכב והליסינג
המקושר היטב במערכת אכיפת החוק.
18 פני הדור כפני הזליכה 26/10/2014 09:42 במקום לעמוד לדין על שיבוש מהלכי הממשלה מככב זליכה כמטיף (ל"ת)
17 דדי 26/10/2014 09:33 זליכה ,לא נשכח ולא נסלח ,על מי אתה מותח ביקורת ,שדדת
את ציבור האופנוענים ,תקבל חרמות בכל מקום שתעבוד בו .
16 שכולם יקנו רכב פרטי 26/10/2014 09:29 צריך לאסור ליסינג.גם לחכים.ו זאת האמא של שחיטות (ל"ת)
15 יהודה55 26/10/2014 09:25 למר נתניהו
אם תמשיך להיות זחוח ,ותמשיך להפחיד אותנו עם איראן ,במקום לטפל מיד ביוקר המחיה. אתה תיפול ולא יעזור, אם יש מחליף או אין. נמאס.
14 רן 26/10/2014 09:23 ישראל כץ שר התחבורה הטוב ביותר מכל המקבילים שלו בעבר
אתם סתם מייללים.אם אתם מבקרים תאמרו גם את הדברים הטובים שהוא עשה.נכון תמיד אפשר לשפר אך תהיו אובייקטיבים ולא רק להתבכיין.אני לא מכיר את השר אישית אך אני רואה את פועולו כאשר אני נוסע בכבישים או ברכבות.
ע 26/10/2014 09:50 מה בדיוק הוא עשה?? נתן לבזיון רכבת ישראל והרכבת הקלה יד (ל"ת)
13 יהודה55 26/10/2014 09:21 ומהיכן
הממשלה זקוקה לכסף ,וכמה שיותר, יותר טוב. תאיפוא ישלמו למערכת הביטחון השמנמנה, לכל אלה הנהנים מטיובי הפנסיה התקציבית, מאפוא? איך ידאגו ,שמחיר התפוזים יהיה כל כך גבוה, אם לא באמצעות מועצת הפרות והירקות, על מנת שהמסים הנגבים לאורך המסלול ילכו לממשלה איך. אתה הבנת את זה ברוך?
12 אחד 26/10/2014 09:12 מסכים עם מספר 1...בעיה של המון אנשים
המחלה הגדולה של המאה הזו הינה אנשים שאוהבים לדבר המון המון המון....והרבה פעמים אומרים דברים נכונים...אבל רק כשהם מחוץ למערכת הפוליטית. ברגע שהם נכנסים לתוך המערכת או חלק ממנה הם לא עושים דבר. זליכה היה כל כך הרבה שנים חלק מהמערכת הפוליטית והמצב בתקופתו היה על הפנים. וזה כמו סוג של מצע בחירות שכזה. זה להבטיח דברי שווא ואז להיכנס למערכת ולא להשפיע באחוז אחד על כלום. זה קורה איתו, זה קורה עכשיו עם השר לפיד שמאוד מתקשה לשנות דברים וסדרי עולם להבדיל ממה שאמר לפני הבחירות...והתקווה היחידה שנותרה לעם הזה לשינוי הוא משה כחלון ככל הנראה...שבמצב היום אני לא אתפלא אם ייבחר לרשות הממשלה והייתי נותן לו גם את האופציה הזו ולו רק שיפסיקו לברבר לנו רק על בטחון כל היום אלא יחשבו גם על האזרח הקטן. כחלון היחיד שעשה פה משהו. תרם. לאזרח אין היום תחבורה ציבורית נורמלית כשקם כל בוקר לעבודה, האזרח משלם הון תועפות על כל דבר פה בארץ. האזרח זועק אבל אין מי שיענה לו..והאזרח מאס בכל הברברנים מסביב ורוצה שינוי כבר במעשים. מ-ע-ש-י-ם! לא רוצה לדעת מה יהיה. אלא עכשיו מה עושים? פוליטיקה חדשה אמרנו לא?
11 ברק 26/10/2014 09:10 המדינה לוקחת כ 100 אחוז מסים הוא רוצה
שנבוא בתלונות ליבואנים.אולי היבואנים מרווחים יותר מידי על המכונית אבל הסיבה שהן יקרות היא המיסים של המדינה!מר זליכה מתאלם מזה לחלוטין ומטיל את כל האשמה על היבואנים.אני לא רוצה הנחה של 4 אלף על רכב שעולה 135,000 אני רוצה 60 אלף הנחה במס.
10 יניב 26/10/2014 09:04 צודק אבל כשהיית שם…
לא עשית כלום. היית אילם?! קצת מאוחר לנבוח עכשיו.. תכלס, כשבטן שבעה לא מרגישה מה בטן רעבה מרגישה, זה לעולם לא יעזור..
9 מיקס 26/10/2014 09:00 מי בחר בכץ הזה?
למה מגיע לעם ישראל העונש כץ? קצנו בכץ וחבר מרעיו בממשלה. למה תמיד חוזרים על אותה טעות ובוחרים שוב ושוב באותה חבורה
8 א 26/10/2014 08:56 להעיף אותם מהשלטון את כל הפמיליה המושחתת הזו !!! (ל"ת)
7 יצחק שר שלום 26/10/2014 08:53 תגובת / טיפול השר
האם שנתיים ימים אינם מספיקים לשר התחבורה להגיב ולטפל ?
6 מסביר להם על ההגבלים 26/10/2014 08:17 אהבתי את הצילום של הועדה בכנסת שזליכה "שוטף" את הח"כים (ל"ת)
5 הנביא השמימי 26/10/2014 07:56 עושק העם הוא פשע ואסור על פי התורה (ל"ת)
דדי 26/10/2014 09:34 וזליכה עשק את האופנוענים. (ל"ת)
4 די לפופוליזים 26/10/2014 07:46 גם האננס יקר פה. בינתיים הפופוליזים הזיק לעם ולא הועיל
מס על הבורסה. לפיד 0 אחוז מעמ- הקפיא את הכל אי מכירת כיל- נזק למדינה לדרום והכל על חשבון האזרח הקטן מי שלא מבין את זה מגיע לו כזה שלטון
3 החייט 26/10/2014 07:34 ישראל כץ התגלמות השב ואל תעשה פוליטקאי שיודע רק
לחייך למצלמות אין מאחוריי האישיות כלום שום מעש שום יתרון כלום סתם גוש בשר שיושב בכנסת ישראל
2 די כבר נמאס 26/10/2014 07:33 תחליפו כבר את השלטון ההזוי הזה . זליכה נזכר עכשיו
שמשהו פה לא תקין. שידאג לתחבורה ציבורית טובה אין אפילו קו אחד שמגיע מרמת גן או פתח תקוה לאזור הבילויים של הצעירים בתל אביב לנמל תל אביב. צריך כמה קווים כדי להגיע לרידינג. למה אף קו לא עובר דרך רח נורדאו למשל? לכן כולם מעדיפים מכוניות .
1 קורא 26/10/2014 07:25 הכל נכון אבל איפה היית כשישבת באוצר
ויכולת לתקן.
מה הקשר 26/10/2014 08:22 הוא היה חשב כללי באוצר,תשכיל קצת לפני שאתה כותב שטויות (ל"ת)
יעקב 26/10/2014 09:03 היה חשב וסתם את הפה עד שסידר לעצמו ג'וב בחוץ........... (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.