ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

דיסקין: "מחאת ברלין זו חשיבה מעוותת ופסולה מעיקרה - צריך לגנות את זה"

ראש השב"כ לשעבר במסר חריף נגד מחאת ברלין - "לא ברור לי מי ההזוי או ההזויים שמנסים להוביל את המחאה הזו". מה אתם אומרים?
יובל דיסקין, צילום: Getty images Israel
המחאה החברתית הרימה ראש השבוע בדמות מחאת היורדים - או 'מחאת ברלין'. חשבונית מסופר בברלין שהועלתה לפייסבוק הציתה אש בשדה קוצים ובעיקר עוררה את הוויכוח לגיטימיות הירידה מהארץ נוכח המצב.

יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר, פרסם היום סטטוס חריף בעניין - "לא ברור לי מי ההזוי או ההזויים שמנסים להוביל את מחאת ברלין".

וכך כותב דיסקין: "מחאת ברלין זו לא הדרך. צריך להיאבק מהבית שלנו ועל הבית שלנו כאן במדינת ישראל ובארץ ישראל. צריך לפעול בדרכים דמוקרטיות ולמחות עד שהממשלה תבין שאי אפשר להמשיך ולהתעלם מהציבור, שאי אפשר לפעול בסדר עדיפות עקום, אי אפשר להזרים את כספי הציבור להתנחלויות ולמתנחלים במקום להזרים לפריפריה, לחלשים ולנזקקים, ושהממשלה חייבת להעמיד תכנית הגיונית בסדר עדיפות עליון לפתרון בעיית הדיור."

עוד כותב דיסקין: "אז לא ברור לי מי ההזוי או ההזויים שמנסים להוביל את מחאת ברלין. מה שברור לי שזו חשיבה מעוותת ופסולה מעיקרה, שאם כל פעם שהיו קשיים בעבר הייתה מתממשת - לא הייתה לנו כיום מדינה.
צריך לגנות את ההזוי/ים הללו ולהתנתק מהם. צריך להתארגן למחאה ציבורית - דמוקרטית בהיקף, בעוצמה ולמשך הזמן הנדרש, עד שהממשלה תפנים ותפעל לטובת האזרחים. חג שמח לכולם!"
תגובות לכתבה(153):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 121.
    דיסקין תעבוד על משכורת של 4 אלף אחר כך תדבר (ל"ת)
    דוד 15/10/2014 18:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 120.
    אתם יושבים על משכורת מכובדת ולו מעניון את הציבור
    דוד 15/10/2014 18:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי אם תכניסו מצרים מיחול כול הסוחרים יורדים על 4 כי פו הממשלה אוזרת להם לדפוק את הציבור
    סגור
  • 119.
    צריך לגנות את הפנסיה התקציבית שלך, חצוף.
    רז 12/10/2014 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 118.
    יוקר...ודיסקין
    איציק 11/10/2014 17:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל כאן יקר פי ארבע.......זהכבר לא סוד.....איזה מזל ששלום עכשיו..או א..כ....לא היו בזמן ישובי חומה ומגדל.....וזה בידיוק מה שקורה היום בכל נושא ה ה י ת י ש ב ו ת....
    סגור
  • 117.
    דיסקין צודק אבל הבעיה הכלכלית אינה ההתנחלויות
    א-ת 11/10/2014 09:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבעיה היא שאת הכסף נותנים לסקטורים מסוימים ולאחרים לא נשאר כלום כגון: הסקטור הביטחוני ש אנשים רבים מאוד שם ו בהם גם דיסקין עצמו מקבלים פנסיה אדירה בגיל צעיר. אם כל מי שאינו איש שטח יקבל פנסיה רק בגיל 64-67 אז נחסוך מיליארדים. עשרות אלפי נכי צה"ל שלא נפגעו בקרב ו או בפעילות צבאית מקבלים תמיכה גבוה בהרבה מזו של הביטוח הלאומי - מיליארדים. שירות המדינה האזרחי מנופח ב 20 אחוז לפחות. - מיליארדים. אז יש כסף הבעיה היא ש מסיבות פוליטיות הוא נגנב.
    סגור
  • הבעיה היא המכלול
    אנונימוס 11/10/2014 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד אפשר לציין מגזר כזה או אחר, הבעיה היא המכלול: התנחלויות, המגזר החרדי, המגזר הבטחוני, המגזר העסקי-נדלניסטי, מגזר המאיון העליון - לכולם כאחד יש חלק בנעשה, ושאר 40 האחוזים נאלצים לשלם עבור אותם מגזרים. הוואי אומר: לא עוד. אני נותן לזה 8 שנים לכל היותר עד שהמדינה באמת תתחיל להתרוקן ממשלמי מסים.
    סגור
  • 116.
    הוא בידיוק הסיבה למחאה
    דב 10/10/2014 12:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פנסיות גבוהות של ביטחוניסטים שמעיקות על תקציב הביטחון ועל תקציב המדינה
    סגור
  • 115.
    כשאין ערכים יהודיים.
    אזרח 10/10/2014 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכול מתחיל מחינוך לערכים יהודיים אמתיים.כאשר החינוך שאנו ככול הגויים.אלו התוצאות.גם ברלין טובה ובצדק.
    סגור
  • 114.
    מחאה
    y 10/10/2014 06:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עם משכורת שלך בטח תגנה
    סגור
  • 113.
    גם לבני 50+ מובטלים אין עתיד, לאחר
    שכיר עשוק 10/10/2014 05:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מיסים של 60-70%: בתלוש מס הכנסה+בידוח לאומי+ בריאות, מכסים, מיסי קניה, מע"מ, אגרות והיטלים... אחרי מה שנשאר בסוף החודש מיסים על חסכון 15-25% ומסמוס קופ"ג, השתלמות ופנסיה שלנו ע"י טייקונים וחברות שמוכרים אותנו מיד ליד.
    סגור
  • טען עוד
  • 112.
    סיבות המחאה
    דן 09/10/2014 22:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בס"ד מר דיסקין, הסיבות האמיתיות למחאה אינן מילקי או כל מחירו של מוצר כזה או אחר אלא המציאות שמייצרת ממשלת ישראל בסירובה להיכנס למו"מ עם הרש"פ לגבי הסכם כולל בינינו לבין הפלשתינים.
    סגור
  • 111.
    תתביש דיסקין אני עם תואר אשון לא יכול לשלם שכירות
    נמאס לחיות ככה 09/10/2014 22:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עם משכורת של 5000 שקל וגר עם ההורים עד מתי נהיה צאן לטבח כל הצעירים תגיד לי עד מתי???????????????
    סגור
  • 110.
    דיסוננס קוגניטיבי
    NM 09/10/2014 20:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אדם תמיד צריך להצדיק את מעשיו. יש כאלה שמסתפקים בדין וחשבון לעצמם ויש את ה"פולנים" שמה שהם עושים זה תמיד הכי טוב. אבל בסה"כ זה די טבעי שגם אם אדם שבעצם לא כלכך בטוח במה שהוא עשה/עושה מנסה לשכנע עצמו שמה שבוא עשה- הכי טוב. בתכלס אני מכיר המחירים בחול וגם בארץ כל המחירים שהוצגו בכתבות של ישראלים שחיים בארץ וכיף להם להתעצל ולא לבדוק מחירים היו מוטים למעלה. השבוע הייתי בסופר כדי להאכיל 15 איש, ( על האש, כולל פחמים, מנגל פשוטף, שתחיה
    סגור
  • 109.
    דיסוננס קוגניטיבי
    NM 09/10/2014 20:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל אדם תמיד צריך להצדיק את מעשיו. יש כאלה שמסתפקים בדין וחשבון לעצמם ויש את ה"פולנים" שמה שהם עושים זה תמיד הכי טוב. אבל בסה"כ זה די טבעי שגם אם אדם שבעצם לא כלכך בטוח במה שהוא עשה/עושה מנסה לשכנע עצמו שמה שבוא עשה- הכי טוב. בתכלס אני מכיר המחירים בחול וגם בארץ כל המחירים שהוצגו בכתבות של ישראלים שחיים בארץ וכיף להם להתעצל ולא לבדוק מחירים היו מוטים למעלה. השבוע הייתי בסופר סל דיל כדי להאכיל 15 איש, משהו לא מתוכנן מעכשיו לעכשיו ( על האש, כולל פחמים, מנגל פשוט, שתיה סלטים- 4 סוגי0- טחינ חצילים חומוס טורקי פיתות ארגז קולה כלים חד פעמיים ירקות, 12 סטייקי םעיין, 2 חבילות מרגז שתי חבילות סטייק בורגר 3 חבילות קבבים תפוציפס מלפונים חמוצים - הכל בכמות נאה.ץ המחיר 384 ש"ח בלבד. תפסיקו לבכות
    סגור
  • כנראה אין לך בעיה להוציא כמעט 400 שח להאכיל אורחים
    ל 108 10/10/2014 10:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל יש משפחות שלהוציא 400 שח בשבוע לא יכולים כי יש משכנתא חשמל מים ארנונה ילדים, תרופות וכו. אז הם במינוס. יש כאלה שיש להם רק בטוח לאומי שזה 2000 שח למחיה במקרה הטוב והשאר חסכונות שיש עליהם מס. והכסף נגמר כמה שאתה מנותק.
    סגור
  • 108.
    ברלין
    אלי 09/10/2014 19:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ההתנחלויות הפסיקו מזמן להיות חגורת בטחון. תקופת חומה ומגדל עברה מזמן . במלחמת יום כיפור פינוי המתנחלים רק הפריע לכוחות לעלות לרמה
    סגור
  • 107.
    ואולי זה העלבון?
    גולה בארצה 09/10/2014 18:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    השימוש במילה הזוי נועדה לשמוט את קרקע הליגיטימיות של הויכוח של מחאה זו. היתכן ,מר דיסקין, שממרומי השתייכותך לאליטה השבעה אינך מצליח לראות את מצוקת האזרחים הצעירים ולא רק הם? היתכן שהתעלמות המדינה והאלימות הממסדית כלפי אזרחיה היא זו שמעליבה ומייאשת ולאו דווקא מחיר המילקי? מדינת ישראל לא יכולה להרשות את זה לעצמה!
    סגור
  • 106.
    ההתנחלויות הן חגורת הבטחון שלנו
    חיים 09/10/2014 18:21
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מסכים עם חלק מדברי יובל דיסקין, אלא שגם הוא אינו רואה נכוחה שהבעיה האמיתית אצלנו נובעת מההוצאות הכבדות לבטחון שלא כמו בברלין. אחד המרכיבים החשוכים התורמים לבטחון ישראל וקביעת גבולותיה מאז ומתמיד היה ההתישבות, וכך גם היום, ההתנחלויות, כמו ישובי "עוטף עזה" הן חלק מחגורת הבטחון שלנו.
    סגור
  • 105.
    ברלין
    אלי 09/10/2014 18:16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עם פנסיה כמו שלך מגיל צעיר יחסית ועד המוות אתה יכול לקנות חלב גם ב- 10 שקלים אז שב בשקט . לא תקבל גוב מנתניהו
    סגור
  • 104.
    מחאת ברלין
    אלי 09/10/2014 18:14
    הגב לתגובה זו
    5 1
    למה לגנות אותם ולא את נתניהו שיושב 6 שנים על התחת ולא עושה כלום חוץ מלשרוד
    סגור
  • 103.
    לא חשיבה מעוותת.דיסקין שבע עשיר וחסר דאגות
    טלטל 09/10/2014 18:05
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ילד ישראלי מסתכל באופק ומה הוא רואה?כל שנתים מלחמה שנוגסת בתקציב!מערכת בריאות חולה.יוקר מיחיה בלתי אפשרי.גידול במספר העניים על חשבון המעמד הביניים שכמעט נעלם.145 משכורות לקניית דירה בלי לאכול ובלי ליחיות.מחיר מכונית ואחזקתה בשמים.אבל את דיסקין זה לא ממש מעניין.הוא רוצה את הפנסיה שלו על חשבון האזרח.ואם נעזוב לברלין הוא יקבל פחות.אז למה לא להוריד לו כבר היום את הפנסיה? רק דוגמא למחשבה.חייל לא יכול להלחם בשדה הקרב כאשר להורים ולאחים אין קורת גג חשמ מנותק ואוכל במקרר.!!!!
    סגור
  • 102.
    זאת
    עשו 09/10/2014 16:47
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כבר בעבר מר דיסקין ! ישראל "מהגרת את אזרחיה.....כעיסקה כלכלית לכל דבר : גרמניה נותנת צוללות (גרעיניות !) וישראל שולחת אליה אזרחים ישראלים צעירים שיאוששו את הכלכלה הגרמנית ! כבר עשו כן בשנות השמונים עם דרום אפריקה ! ואנוכי הייתי ביניהם ! אלא שחזרתי מהר מאד לישראל ! וממקום מרומי בהיי-טק הישראלי , הפכתי : ל- נהג מונית.....הם "חיסלו" מפעלי יוקרה בין לאומיים.....כמו את : "אלסינט" המפוארת והטובה ביותר בתחומה בארץ ובעולם.....ונמסרה לחב' :"גנרל אלקטריק ".....כמעט כל 1200 עובדיה : מדעניה , מהנדסיה , טכנאיה ועובדי הייטק אחרים , היו כלא היו....כאילו בלעה אותה האדמה....
    סגור
  • הגזמת? את לפי דבריך רוסיה שלחה לפה את הרופאים ומה
    לעשו 10/10/2014 10:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא קבלה בתמורה? דילול אוכלוסין? תפסיק עם השטויות שלך
    סגור
  • 101.
    מחאה
    תום 09/10/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למר דיסקין פנסיה של 40000 נטו מה איכפת לו העשיר לא רואה את העני!!!
    סגור
  • 100.
    עוברים לברלין,ושביביהו ולפיד יחפשו ת'חברים
    ישראלה וישראל ישראלי 09/10/2014 14:43
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מי שיש לו עניים וראש של חמור,שישאר לבד לכבות את האור!
    סגור
  • ישראל
    ישראלי ציוני מצוי 09/10/2014 16:16
    הגב לתגובה זו
    2 4
    לכותבי תגובה 99, אני בז לכם ולעקרונות הפוליטיים הבזוים והמעוותים שלכם, כנראה השנאה החולנית לביבי מעורבת עם שנאה לכל מה שקשור להצלחת המדינה שלמעשה מהווה את המקלט הסופי והבטוח גם לבזויים כמותכם!
    סגור
  • 99.
    כל הכבוד למוחים מברלין.כנראה חזק על הממשלה כאן.
    ישראלה וישראל ישראלי 09/10/2014 14:37
    הגב לתגובה זו
    12 1
    כל מה שיזיז את הממשלה לעשות משהו חיובי כאן לטובת הצעירים,מעמד הביניים,הקשישים והחלשים,הוא מבורך,לא משנה מהיכן הוא נעשה. עלו ו הצליחו.דיסקין עיוור.
    סגור
  • 98.
    מדוע לגנות
    דודו 09/10/2014 13:03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מה צריך לעשות כולם יודעים לצערנו דבר לא נעשה ולא ניתן לראות את האור בקצה המנהרה, מפליא אותי שדיסקין מגנה את אלה שמחפשים להם מקום אחר בו החיים נורמליים והעבודה מתגמלת מכל הכיוונים ?חוץ מלהביע את דעתו ולתת עצות , אנחנו רואים שדיסקין עדיין יושב בטריבונה ולא יורד למגרש להשפיע ולפעול לטובת כולנו .עד שיירד ויפעל ואולי ישנה (בספק) בוחרים הנבונים שבינינו לנסות את מזלם מעבר לים .
    סגור
  • 97.
    הצבוע
    יצחק 09/10/2014 12:43
    הגב לתגובה זו
    11 1
    כשהממשלה ההזויה אירשה מטוס ובניית ארמון לראש הממשלה לא שמענו אותך זועק ורץ לרשתות הטלויזיה על הוצאה של מיליראד שקל בעת שרבבות אנשים מכובדים עומדים שעות בתור כדי לקבל קמחא דפסחא לכן תרשה לי לומר שבעיניי זאת צביעות לבא ןלהטיף מוסר לאנשים קשי יום
    סגור
  • 96.
    דיסקין החכם, אתה פשוט לא מבין על מה המחאה
    carmi 09/10/2014 12:09
    הגב לתגובה זו
    9 0
    עדיף שתתעסק בטרוריסטים. במחאה חברתית אתה ממש חלש
    סגור
  • 95.
    עובדים עליכם בעיניים
    אביב 09/10/2014 11:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לכל המצקצקים בלשון נגד המוחים מברלין אני אומר דבר פשוט, במקום לבקר את הנושא - חלוקת העושר המקוממת בישראל, בוחרים להתמקד בטפל. הרי העלו פוסטים כאלה גם מנ"י, לונדון וטוקיו, רק שאליהם לא נטפלים (השורש ט.פ.ל. חוזר גם פה), כי נאצים וברלין הולכים יד ביד. אז במקום לטפול (שוב אותו שורש) על מהגרים חוסר נאמנות ושאר ירקות, כדאי להתמקד בעיקר - ההתנתקות של מנהיגינו מהציבור למענו הם אמורים להנהיג. הרי זה בדיוק הספין, מהגרים מברלין מוחים, יאללה, נסב את הדיון ונהפוך אותם לאשמים. די, די ללכת שולל אחרי פסיכולוגיית ההמונים הזו. תאשימו את ההנהגה. תבקרו את ההנהגה. תדרשו מההנהגה. תדרשו שהחיים בישראל יהיו טובים. תדרשו שאנשים ירצו להגר לפה, ולא מפה. תדרשו!
    סגור
  • מילים כדורבנות, ישר לעניין וללא "התבכנויות". (ל"ת)
    אנונימי 09/10/2014 13:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 94.
    גם אני רוצה
    דני 09/10/2014 11:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני גם רוצה לעזוב פשוט לעזוב את הארץ,אני ואשתי מחפשים דירה לקנות באיזור רחובות יד ראשונה אין על מה לדבר מחירים בשמים ,יד שנייה אנו פונים לאנשים כמוכם שמוכרים את הדירה והם כאלה קשוחים על כמה אלפי שקלים שלהנחה במחיר הדירה אינם מוכנים לשמוע.אני אין לי דירה והדלתא למחיר מאד גבוה מחירי דירות יד שניה שמוכרים קנו אותם בסביבות ה 700 אלף ש"ח והין נמכרים בסביבות 1200000 כך אני מאועזה מאותם ישאלים שאנימבקש הנחה קטנה במחיר והם לא מסוגלים להבין ולשמוע כל אחד דואג לעצמו אני יודע כולנו תרמנו למדינה ועושים מילאוים וזזה חובתנו וזכותנו המוסרית וכך חונכנו . אבל אין פתרונות לפחות אלה שעוזבים אכפת להם מהמדינה ,אני טוען שאכפתיות זה אחד שעושה והמהלך שהם עושים הם גורמים להתעוררות של מחאה מסוימת אם חיובית או שלילית שאני מאחל ומקווה שעקבותיה יהיו שינוםובסופו שלדבר גם הם יחזרו לארץ.אני מקנא בהם אין לי שפה ןבטח מקצוע לא נדרש ולהשכיר דירה זה יקר כמו לשלם משכנתא כך שאני מרגיש שאין לי הרבה ברירות רק לקוות. אני אומר עודמשהו טיפה קיצוני בסופו אם לא יעשו שינוי ביוקר המחיה המדינה הזו תלך לאבדון כולם יעזבו ..
    סגור
  • 93.
    מהמקום שאתה נמצא בו אתה יכול לדבר גבוה-גבוה (ל"ת)
    אני 09/10/2014 09:21
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • אם לא אנשים שכמותו ידברו, מי אתה מצפה שידבר ?
    אנונימי 09/10/2014 13:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כל הפוליטיקאים הברברנים, תאבי כסא לתחת ולשלטון, שליבם ופיהם אינם שווים. הפוליטיקאים אינם זקוקים לא לדיור, לא לשרותי בריאות, לא לשרותי תקשורת, פנסיות יש ובשפע, אז מה רע להם ? "מחאת ברלין" מציפה את הרשת, ראים או שמעתם על פוליטיקאי (חוץ מלפיד) שמנסה להגיב על הנושא ? ועל זה אמר ושר שלום חנוך "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם (ובגדול)". אמת ויציב, אנחנו חיים בדמוקרטיה ובסופו של יום הכוח הוא בידינו ציבור הבוחרים, אלא מה אנחנו מזבזים את קולותינו למפלגות ופוליטיקאי קיקיוניים (ציפי לבני, זהבה גלאון, שאול מופז וכו'). ציבור הבוחרים צריך ביום הבוחר חייב לעשות את החשבון של הבחירות הקודמות, מי אמר מה ומה מזה נעשה ? פוליטיקאי/מפלגה "שבגדה" בבוחריה מקומה בפח הזבל של ההיסטוריה, ושידע כל פוליטיקאי שיום הבוחר זה גם יום חשבון הנפש בקשר עם מעשיו ותרומתו לבוחריו.
    סגור
  • 92.
    עזיבה לברלין היא אקט דמוקרטי וחשוב (ל"ת)
    היא מעבירה מסר חזק 09/10/2014 09:09
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 91.
    יש רק סיבוב אחד בחיים האלה
    יובל 09/10/2014 06:02
    הגב לתגובה זו
    13 0
    דיסקין, טול קורה מבין עיניךזה שאתה ושכמותך תגנו את המחאה לא יפתור כלום.הכי קל זה להגיד "הם לא בסדר", אבל האם לקחת פעם בחשבון את המחירים שהם צריכים לשלם בגלל הבחירה שעשו? הבדלי שפה, תרבות, חינוך הילדים וכו. ולמרות זאת, הם החליטו ללכת...זה רק ממחיש את גודל השבר וחוסר התקווה של צעירים בישראל, בלי אופק מדיני ( מה שאומר סבב לחימה אחת לשנתיים בממוצע ), עם תקציב בטחון שרובו פנסיות ושכר שבולע כל מה שנותנים לו ומבקש עוד, עם אסופה של מוקדי כח ששמורים למקורבים בלבד אשר מעלים את המחירים לכולם ועוד ועוד. יש לנו רק סיבוב אחד בחיים האלה אז מספיק לבלבל את המוח על ציונות וערכים. אל תצפה שאנשים יקריבו את חייהם כדי לחיות פה ומדינה שחושבת כך במקום לשנות את הגורמים שהביאו לכך היא פשוט לא מוסרית.קל לך לדבר ממרום הפנסיה התקציבית שלך אבל לרוב מוחלט של הצעירים בישראל אין עתיד כלכלי בארץ.אז תכעס כמה שאתה רוצה, אבל אם נמשיך ככה בסוף יישארו פה רק החרדים, המתנחלים, עובדי הנמלים ופורשי מערכת הביטחון
    סגור
  • 90.
    מדוע הממשלה היא זו שצריכה להכניס מוצרים לפיקוח ?
    אנונימי 08/10/2014 23:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לממשלה, לשרים, לח"כים ולשאר בעלי ההשפעה יש אינטרסים, לוביים, יחצ"נים שיעשו עבורם אתה העבודה, מולנו הצרכנים. אנחנו ציבור הלקוחות הם אלה "שצריכים" להכניס מוצרים לפיקוח !!! מילקי יקר, לא קונים או מוצאים חלופה זולה יותר וכך הלאה. אנחנו "ציבור הצרכנים" הם אלה שמזינים ומפרסים במיטב כספנו, רווחים ומשכורות עתק ליצרנים השונים במשק. הממשלה לא צריכה להכניס מוצרים לפיקוח, הממשלה צריכה לאפשר יבוא מתחרה של כל מוצר צריכה, כולל מילקי מברלין, ואז תראו כמה מהר המחירים בארץ יתאימו עצמם למחירי היבוא המתחרה מחו"ל.
    סגור
  • 89.
    התבטאות הזויה..
    אייל 08/10/2014 23:04
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מה שמעוות ופסול זה לא מחאת ברלין אלא ההתבטאות ההזוייה של האדון הנכבד שיונק מתקציב הבטחון במשך שנים הוא ושכמותו.. ולכן לא פלא שלא חש הזדהות, אהדה או סימפטיה כלשהי אל אותם אזרחים שהופקרו לאחר שנתנו 3 שנים למדינתם בזמן שהיא מתקצבת יפה מאד התנחלויות.. ישיבות ותקציב בטחון שהולך וגדל.. בזמן שהבטחון לאזרחים או הסיכוי לשלום הולך וקטן.. וכן הסיכוי לרכוש דירה או אפילו לקנות מילקי במחיר הוגן..
    סגור
  • 88.
    מציע להתארגן שוב למחאה שקטה. אם כך צפוי לנו מס על
    דיסקין 08/10/2014 22:09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הבורסה 30%. לזה כבר מתארגנת רשות המיסים. בשקט בשקט לכל מי שיש מחזור מכירות של 811 אלף צריך להגיש דוח. השלב הבא יטילו עליו מס יתר. תעשו מחאה שקטה מקסימום תהלוכה עם דגלי ארץ ישראל ככה ביבי יעבור עוד שנתיים יקים עוד ועדה וימשיך לגנוב לכם את כספיכם.
    סגור
  • 87.
    עסקה
    יש 08/10/2014 22:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סיבובית : ישראלים צעירים לברלין , תמורת צוללות גרעיניות ! המעירים של ישראל מטבע עובר לסוחר לא יותר מזה ! כבר עשו זאת בעבר עם דרום אפרקיקה !
    סגור
  • 86.
    היכן איגודי הצרכנים ? מה הבעיה להחרים נגיד את שטראוס או
    דוד 08/10/2014 21:29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אם שבוע אחד לא נקנה מוצרים של חברה אחת או שנחרים רשת סופרים אחת הם יחתכו את המחירים. ואם יחזרו לסורם צריך שמישהו יהיה עם יד על הדופק כל הזמן.. אבל כנראה שאיגודי הצרכנים אולי מישהו משחד אותם חלילה ????????
    סגור
  • יש לך כסף תקנה אין לך אל תקנה. רוצה ואין לך רד לברלין
    די כבר נמאסת גם אתה 08/10/2014 22:11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מספיק כבר עם מחאת הקוטג והביסלי והבמבה. הבעיה זה ביבי והדיור. למה שהעם לא יחרים את וולוו?
    סגור
  • כי היבואנים עושים עלינו קופה. כ"א 10%. בקטנה. (ל"ת)
    דוד 09/10/2014 11:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 85.
    תלוש
    לא חשוב 08/10/2014 21:24
    הגב לתגובה זו
    8 0
    נראה אותו מוותר על 1000 שקל מהפנסיה
    סגור
  • 84.
    באמת טיפשי להשאר כאן..
    ייאי 08/10/2014 21:16
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כלכלית,אך ישנם דברים שהם נכסים היציבים מכל שלמונים,מעפילים על כל היגיון ומורישים אותם מדור לדור:זכותך ללכת לבי"כ בשבת ובמועד ולהציג בגאווה את הטלית העוטפת את ישותך.להחליט שאתה עושה ברית לבנך (או שלא),מבלי שיחליטו על כך אלו שהשמידו את משפחתך ולא מזמן,היודעים היטב שזאת מאבני היסוד לקיום העם היהודי ומשישמיטו אותה ישלימו את השמדתך.להחליט שאתה אוכל לא משחיטה כשרה משום שדווקא הכשרה מצויה בשפע ולא נמנעת ע"י חבר פריצים שמעדיף את שחיטתך והשלמת המשימה..לדעת שביציאה למלחמה המחיר נורא והוא לא בשקלים אלא פירושה שיכרתו עוד איברים מגופך.שאתה יודע שכל ילד יהודי שנולד סוגר פערים אל מול המיליונים שאבדו בשואות של אלפיים שנות; ויותר מכל הוא עולם ומלואו למשפחות אוהבות.להיות ישראלי הוא גם לעשות קסם מאין:נגד כל הסיכויים להתקיים בארץ ציה שהופרחה ולהפריח בה חירות ורוח האדם במקום של נחשלות ובורות ואכזריות.
    סגור
  • למה בכלל להסכים לכנגד כל הסיכויים? זאת בדיוק הבעיה
    כן כן צודק 08/10/2014 22:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלא צריך להסכים לזה. ובלי סיסמאות של להפריח את השממה וכו. יש לנו פה מספיק פרחות שפותחות את הפה רק כשהבוס נהיה בעל תפקיד ולא שילם להם מספיק. זה מה שיש לנו פה.
    סגור
  • אתה מציע לעשות קסם יש מאין? מזכיר לי את הסיפור על קבצן
    מרק כפתור 08/10/2014 22:17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שהגיע לבית של עשיר והיה רעב . הוא ביקש לאכול מרק ואז האשה אמרה שאין לה מצרכים . הוא אמר לה שיש לו קסם שאפשר להכין מרק מכפתור. שמחה האשה ומיד העמידה סיר על האש והקבצן נתן לה כפתור. הקבצן לקח כף והחל לטעום מהמרק ואמר לה שאם היא תוסיף מלח ופלפל זה יהיה יותר טעים האשה הוסיפה . והוא אמר לה שאם היא תוסיף קישוא אחד זה יצא מדהים והיא הוסיפה . לאט לאט הוסיפה את כל הירקות ויצא מרק כפתור טעים להפליא. זה הקסם שהתכונת? מעניין גם שלגור בברלין זה לא טוב אבל לקחת שילומים מהגרמנים זה ממש טוב.
    סגור
  • 83.
    כבר ניסינו
    תל אביבי 08/10/2014 21:00
    הגב לתגובה זו
    12 0
    יותר ממערכה אחת כבר נעשתה... בשנות ה-70 הייתה מחאת 'לחם עבודה' והפנתרים השחורים של שכונת התקווה. בסוף שנות ה-80 הייתה האינתיפאדה הראשונה שגרמה לחיסול המסחר עם העזתים (והכל ב'זכות' הממשלה). בשנים האחרונות היו 3 מחאות עיקריות שהתאגדו לאחת והתמסמסו ע"י קברניטי הממשלה. מה שנותר כנראה הוא לחפש מקום אחר, ואין הכוונה לבכות, אלא להרים עצמנו במקום אחר (ואני אומר זאת כ'צעיר' בן 30). אני מבין למה צריך לדרוך עלי כמהגר בארץ אחרת, ואני לא מבין למה כאן כאזרח צריך לדרוך עלי. ככה זה כשהכל מסריח מהבסיס.
    סגור
  • התכוונת לומר "מסריח מהראש"...............נכון ? (ל"ת)
    אנונימי 09/10/2014 13:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כנראה שהכוונה היא שהבסיס עליו נבנתה המדינה הוא מסריח (ל"ת)
    תל אביבי אחר 09/10/2014 16:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 82.
    שומר סף עאלק, בשביל דיסקין כדאי למכור המדינה לפלשטינים. (ל"ת)
    חחח 08/10/2014 20:53
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • מי זה הפלשטינים? (ל"ת)
    חחגג כככ 08/10/2014 22:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 81.
    אצלנו כל בעל שררה מתעסק עם המזכירה במקום בתפקיד
    מעוותים 08/10/2014 20:44
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אז איך יהיה להם זמן לטפל בפשע? במחסור? בשחיתות? בנוער? בחיילים? באקדמאים? בילדים? הם עסוקים בל....ן. אצלנו כל דוגמנית פתאום מגישה תוכנית בטלויזיה . לשאר אין סיכוי
    סגור
  • 80.
    מי שעוזב רק מציל את עצמו ואת המשפחה שלא
    רמי 08/10/2014 20:17
    הגב לתגובה זו
    15 2
    זו מדינה שצריך להשאיר בא את האשכנזים עם המוסלמים שיהרגו אחד את השני
    סגור
  • ומי צריך אותך בארץ (ל"ת)
    בובליל 09/10/2014 07:40
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • רמי ידידי, להזכירך "שהאשכנזים" למיניהם
    אנונימי 09/10/2014 00:05
    הגב לתגובה זו
    3 6
    הם אלה שבנו והקימו את המדינה, שנתנה אפשרות למפגרים שכמותך לעזוב את ארצות המזרח ולעלות למדינה שקלטה וקיבלה אותך כיהודים גאים. רק מה ? עם האוכל בא לכם המזרחיים התיאבון...... לא הייתי רוצה לפתוח מחדש את תיבת הפנדורה של השדים העדתיים, אבל אם לך ולמזרחיים כמוך כל כך רע, חיזרו לעיראק, סוריה, מצרים, לוב מרוקו ועוד ושיהיה לכם בהרבה הצלחה, אנחנו "האשכנזים" נשאר פה ונדאג שיהיה לכם לאן לחזור בשעת צרה.
    סגור
  • לאנונימי
    שלומית 09/10/2014 12:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה לא זוכר שהיטלר היהאשכנזי
    סגור
  • נו באמת, את רצינית או ששכחת ליטול את מנת הגלולות הבוקר? (ל"ת)
    אנונימי 09/10/2014 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 79.
    איך הפכו ההתנחלויות לדבר מוקצה, בלעדיהם הפקרת הגדה
    אלי 08/10/2014 20:15
    הגב לתגובה זו
    6 6
    לפלשתינים תהפוך לודאית וגבולות ישראל כבר לא יהיו ברי הגנה. מתפלא על דיסקין שנגרר לתעמולה השמאלנית נגד ההתנחלויות
    סגור
  • 78.
    מדובר בחבורה של נפולת נמושות מתוסכלת מורעלת בשנאה עצמית
    שלומית 08/10/2014 20:04
    הגב לתגובה זו
    0 12
    מדובר בחבורת מורעלים שליחי תנועות שמאל שכנראה פקעה סבלנותם להמתין לבחירות הבאות ויצאו למסע הזוי בתקווה להביא לשינוי במפה הפוליטית כאן באמצעות השנאת מדינת היהודים שלהם בעיני אזרחים ממדינות העולם ....בדיוק כפי שעושה זאת ערוץ 10 באמצעות כתבת התחקיר שלו על שנאת יהודים מפי אנטישמים בברלין ....
    סגור
  • נפולת של נמושות זה את. זה שאת מכפישה את מי שבחר
    שלומית בונה סוכה 08/10/2014 22:28
    הגב לתגובה זו
    12 0
    לעזוב כי הוא מיואש ונמאס לו לא אומר שאת צודקת. לא כולם שליחים מורעלים את זאת המורעלת עד כדי כך שאת עיוורת ולא רואה את המציאות. יש הרבה משכילים שאין להם פה עתיד. ומה רע בלהביא שינוי במפה הפוליטית? ראינו כבר את השלטון המסואב הזה שום דבר לא קורה פה. ביבי ואסד לא ישתנו מעניין אותם רק הכסא שלהם. ולך כנראה טוב פה . את תשארי לתפוס את הטילים שיגיעו אלייך.
    סגור
  • מתחסדת
    שלומית 09/10/2014 12:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כנראה שאת עובדת מדינה
    סגור
  • 77.
    מעוות זה שעיני מגיע על תקן יועץ לבנק דיסקונט.
    למר דיסקין 08/10/2014 19:21
    הגב לתגובה זו
    11 0
    מעוות זה שכל הממשלה הגיעה לחתונת היפה והחיה . אף אחד משום מה לא החסיר מהאירוע . סוף סוף לא כל יום רואים אשה יפה ומצליחה תלויה על זרועו של קוף. אם זה לא שחיתות אז מה זה? העיקר אנשים פה עם תואר שני תעודת הוראה לא מתאימים להיות מורים בלי קורס "אופק חדש" (תשנו את השם ל"דןפק חדש"). אבל עורכת דין עם קשרים נכונים ממש מתאימה לנהל מוסד חינוכי. אז ועוד איך נלך לברלין . וגם להונולולו .
    סגור
  • 76.
    במקום להטיף מוסר לציבור . תטיף מוסר לממשלה שלך
    לדיסקין 08/10/2014 19:14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אתם חולבים את הציבור במיסים .מה עם מחאת עורכי הדין . מתי תסגרו מכללות זבל שמייצרות זבל שרק גורם נזק. כל אלה הם היורדים שלך לעתיד. מה אתה חושב שהם יעבדו בסיעוד ועם ניצולי שואה כל החיים? הם ירדו מפה תהיה בטוח. ומה עשיתם עד עכשיו עם אלפי עורכי דין? כלום. ממש כמו בועת הנדלן מה שיוצא הוא שאתם מייאשים את האנשים והברירה שלהם זה לנסות את מזלם במקום אחר. ברלין זה מקום מעולה לעומת ישראל שלך. תפסיקו כבר עם הציונות הזאת. זה לא מדינה זה לא מקום לחיות כראוי בו. זה שלטון של מורמים מעם ומסכנים . ראה לדוגמא את עיני המטיף לבנק דיסקונט. בת הזוג שלו עורכת דין פתאם היא מנהלת רשת בתי ספר? בושה וחרפה מדוע שלא יהיה מישהו שלמד חינוך? כי אין לו קשרים? מי שיורד מפה עושה בשכל . תישארו אתם היפים והמוצלחים הדוגמנים והזמרים ותאכלו אחד את השני . הגיהנום זה פה
    סגור
  • 75.
    דיסקין-אם איזה מחבל יתפוצץ איתך יהיו הרבה שיחגגו (ל"ת)
    דוגמה לאליטה המדושנת 08/10/2014 19:13
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • 74.
    חכמינו אמרו
    חסר דיסקיות וחוליות 08/10/2014 19:10
    הגב לתגובה זו
    7 1
    יפה שתיקה לחכמים.ולך מר דסקין אני מוסיף - ועוד יותר לטפשים.
    סגור
  • 73.
    חור בהבנה (ל"ת)
    צבי 08/10/2014 19:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 72.
    תגובה לדיסקין
    דורי 08/10/2014 19:09
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אתה בא ממקום לא נקי משומן ולא אמין.....נמאס מאנשים כמוך....
    סגור
  • 71.
    איך זה שאתם מתכיינים שאין מספיק תלמידים שעושים
    דיסקין 08/10/2014 19:07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    5 יחידות במתימטיקה פיזיקה ושאר הבולשיט אבל לא מקבלים לאף מכרז ממשלתי אדם שעשה שני תארים שונים בהנדסה ותואר שני . אדם שסיים לימודים בהצטיינות לא מספיק למדינה הזאת? כי הכל שמור למקורבים . אתם אנשים מנוולים
    סגור
  • 70.
    במקום לשאול
    חיים המזוקן 08/10/2014 18:30
    הגב לתגובה זו
    8 1
    במקום לשאול מה גרם למיטב הנוער לרעות בשדות זרים? התשובה : ממשל מושחת פקידות בכירה שבטוחה שהשמש זורחת לה תחת
    סגור
  • 69.
    חילים רעבים
    רוזה 08/10/2014 18:10
    הגב לתגובה זו
    15 0
    דיסקין היקר ! תסתכל ללוחמים שנלחמו בעזה ובערב ראש השנה לא היה להם מה לאכול , וספר להם איך אתה בילית בארץ שמנהיגיה מזמן אבדו את הדרך החזון התקווה .
    סגור
  • 68.
    מדושנים מעונג
    ניסים 08/10/2014 18:07
    הגב לתגובה זו
    17 0
    כל יום עולה פה חרא אחר שמטיף נגד המחאה ושום מחאה דמוקרטית לא תעזור כי כל הממשלות שמים זין על הציבור ורק מפחידים אותם כי מה יהיה כשרבים יהגרו, אז שימו קצוץ עליהם ותעשו מה שטוב לכם כי אף אחד לא סופר אתכם
    סגור
  • 67.
    היורדים לברלין
    רוני 08/10/2014 18:06
    הגב לתגובה זו
    14 0
    האים זה לגיטימי לעשוק את העם עד אין גבול .אז אולי ברלין זה לא הפיתרון אך אלה שמגיבים נגד התופעה בטוח שחיים טוב אז שאף אחד לא יעיז לגנות את התופעה ביגלל שאלה שמגיבים נגדה בטוח לא חוו מצבים כלכליים קשים ביפרט אים הם מקורבים ומסודרים כלכלית
    סגור
  • 66.
    אתם יודעים מה עצוב שההנהגה לא משנה מי הביאה אותנו לדבר
    עילאי 08/10/2014 17:49
    הגב לתגובה זו
    15 0
    בצורה ברברית כלפיי אנשים שהיינו אמורים לכבד אותם אז אתה דיסקין וכל דומייך כולל אנשי הקבע והקצינים בצהל קפצו לנו סדרתם לכם עושר ואושר על חשבוננו עכשיו חפשו את החברים שלכם גמרנו לכבד אותכם ואל תחפש כבוד פה לא תקבל אותו לא פה ולא בשום מקום בישראל אנחנו מתעוררים באיטיות רבה אבל מתעוררים מהחלום שהכנסתם אותנו אליו
    סגור
  • 65.
    תגובה לדיסקין האדיוט
    מוטי 08/10/2014 17:38
    הגב לתגובה זו
    20 2
    מה בדיוק הפחד שלך שלא ישארו פה מספיק עבדים שיעבדו בשכר מינימום על מנת לשלם לך את הפנסיה מגיל 50 שכח מזה אפס שכמותך
    סגור
  • מוטי, להזכירך מר דיסקין היה ראש השב"כ ומה שהוא
    אנונימי 09/10/2014 00:13
    הגב לתגובה זו
    0 4
    תרם לך ולמדינה מעטים מבינים ויודעים, על שכמותך אמרו חז"ל הפוסל במומו הוא פוסל. אם אתה זקוק להסברים נוספים, אשמח להקדיש לך עוד כמה דקות, אבל כנראה שגם זה לא יעזור לאדיוט שכמותך.
    סגור
  • 64.
    הפוסל במומו פוסל
    שלמה 08/10/2014 17:31
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מר דיסקין היקר: במדינה בה כמעט כל יום מתגלה משהו מעוות חדש בהתנהלות מנהיגיה אל תתפלא אם מתפוצצות לך בפנים תגובות מעוותות.
    סגור
  • 63.
    המשמעות של משוכרת ממוצעת בעולם הוא חיים ממוצעים
    אחד העם 08/10/2014 17:30
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בארץ ישראל זוג+2 שמרוויח שכר ממוצע קרי 13-14 אלף שח יחד. שכירות 3.5-5 אלפי שח לדירת בסיסית מנס ציונה ועד חדרה.צהרונים וגני ילדים 1-3 אלפי שח.רכב אחד 2 אלפי שח [כי הרי התחבורה הציבורית פה שווה....],חשמל ,מים ארנונהכבלים ועוד כמה דברים בסיסיים 2 אלפי שח,אוכל בעידונות 2 אלפי שח , ביגוד ,בריאות וכו מסקנה חיים במינוס תמידי ואין סופי !!!
    סגור
  • 62.
    חוצפה
    מלח הארץ 08/10/2014 17:27
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אני בן 45 תואר ראשון בכלכלה גרוש ואב לשלושה אין לי קשרים למעלה לא גומר את החודש עם שתי עבודות ביום עובד בבנק בלילה עובד כמו חמור לא ג ו מ ר את החודש לא יכול לתת לילדי שום ביטחון מתבייש מתבייש איך שאני חי אין לי חיים נמאס לי אם הייתי יכול להחזיר הגלגל אחורה לאור מה שאני יודע היום הייתי נשאר בארהב בגיל 21 ולא חוזר ובוודאי לא מבזבז 3 שנים בצבא
    סגור
  • עדיין לא מאוחר לך, ארה"ב ממש מחכה רק לך...... (ל"ת)
    אנונימי 09/10/2014 00:14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 61.
    מה שמעוות מר דיסקין זה שמוצאים בכספת של שר לשער 600 אלף
    אחד העם 08/10/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
    8 0
    זה ממשל מושחת שלא מעניינת אותו טובת הציבור, זה שדירת 3 חדרים בראשלצ עלתה לפני 7 שנים 700 אלף שח והיום 1.3 מליון. זה שאנחנו משלמים על מוצרי צריכה בסיסיים ביגוד, הנעלה, מזון וכו' 30-50% יותר מאירופה וארה"ב ומרווחים בין חצי לשליש מהם. זה מעוות, אז אולי אם 100 אלף זוגות צעירים יעזבו לחול מישהו יתעורר!!!
    סגור
  • 60.
    מחאת ברלין באה לזעזע את קרביניטי המדינה
    מתניה 08/10/2014 17:18
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מה אתם עומדים לעשות בנדון להורדת יוקר המחיה לא רק בדיבורים אלא במעשים."הברלינאי " עורר סוגיה נכונה וצודקת. תנו לחיות בארץ!
    סגור
  • 59.
    דיסקין אתה צודק. למה רק ברלין? פרו ורבו ומלאו את העולם
    נגד ברלין 08/10/2014 17:14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מה עם קנדה ארה"ב אוסטרליה ניו זילנד. אנחנו כבר התנחלות סרטנית בכל העולם. בארה"ב כבר הנוצרים חוגגים בגן את ראש השנה. (יש רוב בגן של יהודים) כולם ילדים של דוקטורים.
    סגור
  • 58.
    בחירות באופק
    רובי 08/10/2014 17:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מר דיסקין . גם אתה רוצה להבחר לכנסת? כמו לפיד.
    סגור
  • 57.
    עם פנסיה שלך גם אני היתי מגנה (ל"ת)
    קוקו 08/10/2014 17:11
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 56.
    מה לא ברור לך דיסקין?
    אזרח עשוק ונרמס 08/10/2014 17:04
    הגב לתגובה זו
    8 0
    זה לא רק הדירה עושקים ורומסים את האזרח העמל קשה למחייתו. אי אפשר לחיות פה יותר, לדעתי המדינה פושעת בכל הנוגע לרווחת האזרח וקיומו בכבוד מפרי עמלו. נטל המיסים והגזרות לא מאפשרים קיום בכבוד, וכאילו שזה לא מספיק גם הגופים המנהלים את חסכונותינו והחברות המעניקות לנו שירותים מוצצים את טיפות הדם האחרונות שאולי עדיין נותרו בנו. ואם בכלל נצליח לשרוד פה עד גיל הפרישה ( 67 ) הוא בטח יעלה כבר ל- 73. והפנסיה העלובה שנקבל מהגוף המנהל אותה ( לאחר שרובה נשדד) לא תספיק לנו אפילו לתרופות. אז תגיד לי מר דיסקין היקר, מה לא ברור לך פה? הייתה מחאה. הייתה ועדה. היו מסקנות. אבל מצבנו רק החמיר. בטוחני שאם מיטב הנוער יעזוב את המדינה דברים ישתנו במהירות. אני דווקא רואה בתופעת ההגירה דבר חיובי ביותר שיגרום לתיקון עוולות שנות דור במהירות ויעילות . אני מאחל הצלחה ליורדים ומחזק את ידיהם.
    סגור
  • 55.
    זה לא רק בגלל המילקי
    זיוה 08/10/2014 17:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה לא רק בגלל המילקי-כי אם כוחניות אשר משדרים בבעלי מישרה הבחרו לחסום בגופם את השערים-אז לאן יפנו צעירים חדורי מוטיבציה? https://www.youtube.com/watch?v=oIicoutgnNY
    סגור
  • 54.
    הצורך לממן את הכנסותיך ..
    מיקס 08/10/2014 16:52
    הגב לתגובה זו
    9 0
    בגלל הצורך לממן את התשלומים שיובל ושכמותו מקבלים מהמדינה אז יש מעמ 18%, מיסים על דלק 50% , אין כסף לבריאות, לא לחינוך ולא ולא ולא.....
    סגור
  • 53.
    אם פנסיה כמו שלך אולי הייתי מגיב כמוך. (ל"ת)
    סרגיי 08/10/2014 16:51
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 52.
    זו מדינה הזויה עם ממשלה הזויה (ל"ת)
    מי פה הזוי 08/10/2014 16:44
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 51.
    מחאה לא דורשת כינוי רק פתרון.
    איציק 08/10/2014 16:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    דיסקין כמו אנשי המימשל מנסים לטפל בתוצאה ולא בסיבה. המחאה זועקת נגד היוקר הבלתי סביר בישראל. יוקר הנובע כולו מחמדנותם של המוכרים ומיידה הארוכה של הממשלה אל כיס אזרחיה.
    סגור
  • 50.
    המדינה הזו קמה על ערבות הדדית
    עוד אחד 08/10/2014 16:41
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ובשלושים השנה האחרונות הליכוד פירק את הכל ויצר חברה מעמדית באופן קיצוני ומשוסעת. וודאי אתה כראש שבכ מבין שזהו איום רציני יותר מטרור.
    סגור
  • 49.
    כך מדבר מי שמקבל פנסיה תקציבית שמנה
    אחד 08/10/2014 16:38
    הגב לתגובה זו
    23 1
    ובמשך שנים לא לא חווה חוסר בטחון תעסוקתי, ונהנה מכל מיני הטבות ששוות המון כסף ("חבר") שלרובנו אין.
    סגור
  • 48.
    אין לי ארץ אחרת, אבל...
    יוחאי 08/10/2014 16:35
    הגב לתגובה זו
    7 4
    אין לנו ארץ אחרת, ישראל זה הבית,זו התרבות זה העם! מה שכן, אי אפשר לבוא בטענות לאנשים שרוצים לחיות את חייהם בצורה נורמאלית, לא מבין את הטענות, באמת שאפשר להילחם עד חירוף הנפש כדי להגיע למצב של חיים נורמאלים כאן, אבל שם אפשר לחיות חיים הרבה יותר טובים גם בלי להילחם. יש פרה שמסוגלת לתת כוס חלב ופרה שמסוגלת לתת דלי, אני מעדיף לחלוב את זאת שמסוגלת לתת דלי!!! אני באופן אישי נולדתי כאן גדלתי כאן וכאן אני חי, עזיבת הארץ היא בהחלט אחת מהאפשרויות.. חג שמח לכולם.
    סגור
  • 47.
    כלומניק שלא שווה אפילו שקל! (ל"ת)
    פנסיה תקציבית שמנה! 08/10/2014 16:32
    הגב לתגובה זו
    15 3
    סגור
  • 46.
    עוד מנותק ממרוויחי משכורת מינימום וממוצעת...
    ש 08/10/2014 16:30
    הגב לתגובה זו
    13 3
    מנותק מהעם
    סגור
  • 45.
    עוד מגן לעיוות ביוקר המחיה בישראל . המסר שהשיטה דואג
    יעקב 08/10/2014 16:30
    הגב לתגובה זו
    10 1
    דואגת לעשירים ושהממשלה לא עושה כלום .. למה זה לא קורה באירופה .כי השיטה והפיקוח יותר הדוקים והוגנים , אין גופים כמו מועצת החלב מועצת הירקות . רשתות חמדניות חברות חמדניות.. הכול נופל על הצרכן שאין מי שיגן עליו.. ראו מי יצא נגד הורדת המחירים ..החברות הרשתות הממשלה כולם לא אשמים..הצרכן אשם , אבל לצרכן נמאס . כבר כמה חודשים שמחירי הגלם יורדים .. אף מחיר מוצר לא ירד..למה? השיטה רקובה , המוסדות עוצמים עיניים והשחיתות חוגגת על חשבון הצרכן..לצרכן נמאס מהשיטה לכן האופציה שנשארה זה לעזוב הכול ולהתחיל חיים חדשים במקום שהוא הוגן ולא חמדן ..
    סגור
  • 44.
    חשיבה מעוותת יש למנהיגות שחושבת שכולם מונחים לה
    אינטרסנט 08/10/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
    9 1
    בכיס הקטן. שכל מה שהם יעשו לנו נשאר כבולים לפה. לאזרחים פה יש תסמונת האשה המוכה שנים היא סופגת ובסוף עושה מעשה כל מי שלא חושב כמותם הוא פסול ומעוות . קן הקוקיה זה פה
    סגור
  • 43.
    דיסקין חלק מהשמנים...פנסיות ענקיות ומשכורות ענק (ל"ת)
    גיא 08/10/2014 16:28
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 42.
    לך יש פנסיה טובה אז בטח
    אסי 08/10/2014 16:21
    הגב לתגובה זו
    23 2
    שלך ולמאיון העליון יהיה מה להגיד. שב בשקט. המחאה היא של אנשים שבאמת לא חיים נורמלי ביומיום. אל תתערב, אל תיפצה פה, אתה ושכמותך....
    סגור
  • 41.
    מיליון אזרחים משתחררים משלטון החמדנים
    אקסודוס 2015 08/10/2014 16:17
    הגב לתגובה זו
    13 3
    ועוברים לחיות במדינות בהן יהודונים רשעים לא בשלטון
    סגור
  • 40.
    לדיסקין שאני מעריך את אומץ ליבו: מה יועיל הגינוי שלך? (ל"ת)
    הם אומרים אמת 08/10/2014 16:17
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 39.
    מחאת ברלין הציבה מראה ל"מנהיגות" שלנו .
    ישראלי 08/10/2014 16:12
    הגב לתגובה זו
    16 1
    מנהיגות במרכאות שלא מסוגלת לעשות סדר , לא מסוגלת לעמוד בהבטחות לבוחריה ולטפח את הדור הצעיר לעתיד נורמלי . הגישה של דיסקין גרועה .אין בה שום נסיון רציני להתמודד בבעיה האמיתית .
    סגור
  • 38.
    דיסקין הוא חלק מהבעיה ולכן הוא לא מבין אותה (ל"ת)
    יאיר ח. 08/10/2014 16:12
    הגב לתגובה זו
    21 2
    סגור
  • 37.
    לעצור את העניין הזה בכל דרך אפשרית!
    כ 08/10/2014 16:09
    הגב לתגובה זו
    4 15
    צריך לעצור את העניין הזה במהירות האפשרית משום שאנשים שקראים לירידה המונית מהארץ למעשה קוראים להשמדת המדינה, אנחנו לא כמו כל מדינה אחרת , אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את זה וכדאי לבדוק מי מנסה לעודד את ההגירה ולא לפסול שום כיוון , תזכרו מה אמרו האיראנים שקראו לישראלים לחזור לארצות מהן באו. כדאי להתייחס לעניין בכל חומרה אפשרית מצד אחד ומצד שני להתחיל באמת לעשות עבודה בשטח שתאפשר חיים נוחים יותר בישראל.
    סגור
  • אני לא מסכים, להרוג את כל מי שיורד?
    בנצי 08/10/2014 16:28
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הגזמתם לגמרי, אתה באמת רוצה לפתוח באש חיה בשדה התעופה לכל מי שמסרב להבטיח שיחזור לישראל? לדעתי זה ממש יהיה לא נחמד לעשות את זה, ועדיף שלא להרוג את האנשים שלא רוצים לחיות בישראל
    סגור
  • תגיד לי אתה הזוי ? איפה ראית שהוא כתב את זה? (ל"ת)
    מאיר 08/10/2014 17:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 36.
    מופתע
    מופתע ממנהרות 08/10/2014 16:08
    הגב לתגובה זו
    12 0
    מר דיסקיןכאן מההתנחלות בגליל, יש בעיה עמוקה יותר לא סומכים על שכמותך שלא יודעים לגלות מנהרות מתחת לישבן המדושן שלהם ו מקבלים שכר מופקע לתנאי פרישה עוד יותר מופקעים.סדרי עדיפויות אתה מדבר?חצוף
    סגור
  • 35.
    ביביהו ואיווט האיום הם ההזויים..
    מי ההזוי כאן ? 08/10/2014 16:08
    הגב לתגובה זו
    15 2
    התופעה היא תוצאה ולא גורם .. הגורם הוא אנטי ציוני ממדרגה ראשונה .. כן האנטי ציונים הם: ביביהו, איון האיום, לימור לבנת חבלה, .... הגיע הזמן שיפסיקו לשקר ויתחילו לעבוד בשביל המדינה
    סגור
  • 34.
    דיסקין לא צודק והוא חלק מהמשכורות השמנות (ל"ת)
    דר הרשקוביץ 08/10/2014 16:06
    הגב לתגובה זו
    20 2
    סגור
  • 33.
    מר דיסקין גם חלק משכר-הבכירים הענקי ולא אובייקטיבי
    ליאל 08/10/2014 16:04
    הגב לתגובה זו
    12 2
    וטוב לו שימשיכו בשכר העצום
    סגור
  • 32.
    לא מבין איך האיש הזה היה ראש שב'כ ?? (ל"ת)
    ראש המוסד 08/10/2014 16:03
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סגור
  • 31.
    אתה לא תחזיק כאן את צעירי ישראל כעבדים
    דיסקין? יהודון! 08/10/2014 16:03
    הגב לתגובה זו
    14 5
    יציאה לחרות בגלות היא כמו יציאת מצריים, משתחררים משלטון הרשע של היהודונים החמדנים
    סגור
  • 30.
    עוד פנסיה תקציבית שחי על חשבוננו ומנותק מהעם (ל"ת)
    שישקו 08/10/2014 15:53
    הגב לתגובה זו
    23 1
    סגור
  • 29.
    מחאת ברלין באה להרגיז אנשים כמוך ואם זה קורה זה טוב!!!! (ל"ת)
    yan 08/10/2014 15:53
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • 28.
    הזדהות
    עודד 08/10/2014 15:49
    הגב לתגובה זו
    1 11
    מסכים עם כל מילה של דיסקין. משכורתו לא מענינת אותי, אולי תצטרף לפוליטיקה ותעזור לשנות את העיוותים בארצנו.
    סגור
  • 27.
    אני העדפתי לגור בעזה. די לאנטישמיות נגד יהודים!! (ל"ת)
    בואו לעזה. 08/10/2014 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 26.
    17
    עודד 08/10/2014 15:44
    הגב לתגובה זו
    1 6
    מי שרוצה לחיות בברלין, לבריאות. אבל, שיזכור פעם בשבוע לבקר ברציף 17 וידמיין את הבילוי של אבותיו במקום לפני לא הרבה זמן. הגרמנים לא השתנו מאז.
    סגור
  • 25.
    חשיבה מעוותת ???
    רפי י. 08/10/2014 15:41
    הגב לתגובה זו
    9 3
    מדינת ישראל אוכלת יושביה וגספי תושביה. מחאת "ברלין" איננה ספין אלא משקפת את יוקר המחיה בארץ. הוצאות ביטחון גדולות יותר היא סתם תירוץ. מע"מ על תוצרת חלב הינה אפס או אחוזים בודדים לעומץ 18 אחוז !!
    סגור
  • 24.
    דיסקין חשיבתך מעוותת
    דוד 08/10/2014 15:39
    הגב לתגובה זו
    13 2
    לו הייתה אתה צריך להתקייים ולחיות באותו שכר של רובנו וביוקר המחיה כאן גם אתה הייתה חושב כמונו .אבל הלוא אתה מהעשירון העליון ולכן אינך יכול להבין .כשיש לך מדינה אתהגם רוצה לחיות בה ולא רק לשרוד מר דיסקין היקר.
    סגור
  • 23.
    המוח שלך סובל כנראה מחשיבה מעוותת! (ל"ת)
    אתה מתקדם על גוויות! 08/10/2014 15:36
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • 22.
    דיסקין יא אפס בטח את וילדיך מסודרים (ל"ת)
    עדיף לעוף מפה מהר 08/10/2014 15:32
    הגב לתגובה זו
    16 3
    סגור
  • 21.
    לא רק חברות בורחות מפה גם האזרחים. כולכם מנותקים מאוד
    לדיסקין 08/10/2014 15:26
    הגב לתגובה זו
    10 2
    לילד
    סגור
  • 20.
    מחאת ברלין
    יעקב 08/10/2014 15:25
    הגב לתגובה זו
    1 4
    צודק דיסקין.שום רגישות אין לאנשים האלה.דווקאמברלין תבואהבשורה ?אז המחלקה והעגבניהזולים שם יותר,כלום אנחנו יכולים להתמודד באיזה פרמט בגרמניה ? או ארהב ?זה ההבדל היחיד ביננו ?וכל חברי הכנסת לבעלי הטורים צוהלים ?נפלנו על הראש ?
    סגור
  • 19.
    התגובות הקשות - הוכחה שהמחאה אפקטיבית !!! (ל"ת)
    יוני 08/10/2014 15:25
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סגור
  • 18.
    הלואי והייתי צעיר יותר הייתי יורד
    גבי 08/10/2014 15:23
    הגב לתגובה זו
    12 2
    אין טעם לחיות בארץ יוקר המחיה והדיור ומתחים עדיף גרמניה תל אביב גם אויר יותר נקי
    סגור
  • 17.
    צודק-מחאה והפגנות פה ירידה אינה פתרון (ל"ת)
    אוהב ישראל 08/10/2014 15:22
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 16.
    ממש דוגמא
    רפאל 08/10/2014 15:22
    הגב לתגובה זו
    7 1
    שיתעסק בביטחון זה מה שהוא מבין מה לו וליוקר המחיה הוא חי מעולה על הפנסיה של ראש שבכ אז שלא יבלבל במוח
    סגור
  • 15.
    נאבקו פה כבר ומה שיצא מזה עוד מס בעזרת ההזוי טרכטנברג
    הוא מנותק 08/10/2014 15:21
    הגב לתגובה זו
    14 0
    עוזרו של ביבי להמשך עושק העם. לפיד = שלי יחימוביץ= שישנסקי= עושק העם. הדג מסריח מהראש ולכן צריך להחליף את ביבי שמיצה כבר את עצמו. ורק הוזה ומתכנן איך לשבת לנצח על הכסא . כלום לא ישתנה עם האיש הזה . אז מי שבוחר בו שישאר איתו. לנו לא כיף פה. נמאס לנו להיות עבדים נמאס לנו לראות שבעלי קשרים מצליחים והמוכשרים בורחים מפה מחאת ברלין זה מוצדק
    סגור
  • 14.
    לעיתים רק דרך קיצונית תוביל לתוצאות.היאוש מחלחל לצעירים
    אמנון 08/10/2014 15:21
    הגב לתגובה זו
    10 2
    רבים שהאמינו שהמחאה תשנה את הקיים. הכשל אינו של היורדים ,אלא של הממשלה שמתעלמת ממה שקורה למרבית אזרחיה . מי כמו ראש השב"כ לשעבר מכיר את הפוליטקאים בפרט את אלה שעומדים בראש הפרימדה היום. רק לחץ חזק על הממשלה יביא את השינוי. הלחץ מברלין יכול להיות אפקטיבי.
    סגור
  • 13.
    מר דיסקין לך יש מאה אלף שקל לחודש..משהו מפריע לך.... (ל"ת)
    חייםמר 08/10/2014 15:18
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 12.
    מצוקה אמיתית
    אבי 08/10/2014 15:15
    הגב לתגובה זו
    9 2
    גנבתם את המדינה לעצמיכם לילדים לחברים שלכם תשארו לבד תשמרו לבד עד שתעבדו אותה
    סגור
  • 11.
    אידיוט הזוי (ל"ת)
    הזאב 08/10/2014 15:10
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 10.
    כל העשירים והמודרים מדברים בגנות אבל אף אחד לא שואל למה (ל"ת)
    תום 08/10/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 9.
    יובל - לך קיבינימט
    הומלס 08/10/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    17 3
    כל האפסים יוצאים מהחורים ויודעים בדיוק מה טוב למדינה. היית ראש השב"כ ואחרי זה דעתך השתנתה מהקצה אל הקצה. לא כולם צריכים להגיע למיץ של הזבל כדי לדעת שהוא מסריח. הדור הצעיר הוא אינטיליגנטי פי עשר מהדור שלך ויודע בדיוק מי דופק אותו. הדור הבא אחריו כבר יעשה את המהפכה הדרושה.
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד למהפכה. הבוז לדיסקין שכל הזמן רק נובח ולא עושה (ל"ת)
    ZZZZZZZZZ 08/10/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 7.
    במחירים הגבוהים הממשלה מממנת את הפנסיות שלך. (ל"ת)
    TTTTTTTTT 08/10/2014 15:06
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 6.
    עוד נוכל בטח יש לו מניות של אוסם
    ששון 08/10/2014 15:05
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לא כולם מרוויחים כמוך
    סגור
  • 5.
    למה? דווקא כיף לחיות בברלין. למה לגנות?! בא לי לחיות (ל"ת)
    יוני מילואימניק עייף 08/10/2014 15:05
    הגב לתגובה זו
    17 6
    סגור
  • תחיה מותק עד ההיטלר הבא... (ל"ת)
    יעקב 08/10/2014 15:41
    הגב לתגובה זו
    2 9
    סגור
  • 4.
    היהודים יכולים לחיות איפה שהם רוצים .כמו שיש הגירה
    החייט 08/10/2014 15:00
    הגב לתגובה זו
    21 5
    מספרד של צעירים בגלל האבטלה הגבוה לאנגליה או למקומות אחרים בתוך היבשת אין סיבה שבישראל זה לא יקרה הביטחון זה חזות הכול והכי חשוב .ישראל בשנים הפכה להיות עסק רע מאוד לאזרחיה מכל הבחינות לא ניתן לחיות בכבוד יוקר המחיה מהגבוהים בעולם יוקר הבתים שערורייתי ובנוסף כל שנתיים מלחמה .נראה שישראל חזרה לשנות החמישים והעסקה שיש לישראל אם היהודים היא עסקה שלא משתלמת במיוחד לאזרחים הצעירים .אין זה מעניינו של אף אחד מה עושים החברה שמהגרים אם טב להם במצב הזה שימשיכו ולאף אחד אין זכות להטיף מוסר הם לא הרכוש של מדינת ישראל ואם הציונות לא הולכים למכולת
    סגור
  • לא היא לא , ישראל בניגוד למדינות אחרת לא יכולה
    כ 08/10/2014 16:09
    הגב לתגובה זו
    2 8
    להרשות לעצמה את זה, הבנת ? אנחנו לא כמו מדינות אחרות.
    סגור
  • יפה . אתה יותר חכם מכל הפרופסורים שיש לנו פה בשפע (ל"ת)
    לחייט 08/10/2014 15:22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 3.
    המקום האחרון אחרי שכל העולם יעלה בלהבות שאלך אליו יהיה
    ברק 08/10/2014 14:55
    הגב לתגובה זו
    9 14
    ברליןןן. הזויים
    סגור
  • לא הזויים...פשוט דור זבל חסר ערכים (ל"ת)
    יעקב 08/10/2014 15:41
    הגב לתגובה זו
    2 10
    סגור
  • 2.
    אני מגנה אותך עשיר שכמותך שרלטן כמוך צריך לגנות אותך (ל"ת)
    עילאי 08/10/2014 14:54
    הגב לתגובה זו
    28 6
    סגור
  • 1.
    עוד קאקר שמשתכר 70 אלף ש"ח בחודש ויודע מה טוב לנו (ל"ת)
    פי עשרה במארס 08/10/2014 14:53
    הגב לתגובה זו
    41 4
    סגור
  • תרוויח גם אתה...לא מסוגל אה יא דביל (ל"ת)
    יעקב 08/10/2014 15:42
    הגב לתגובה זו
    1 12
    סגור
  • תופעת סטוקהולם
    קובי 08/10/2014 17:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בור ועם הארץ,אתה מזדהה עם אלה שדופקים אותך! חונטת השילטון הרקובה, שלא מתאים לה שמשלמי המיסים מצביעים ברגליים.
    סגור
  • הוא שייך לקליקת האצולה שלהם יש הכל כסף מעמד וקשרים
    נכון מאוד 08/10/2014 15:25
    הגב לתגובה זו
    14 0
    ולנו אין כלום. אז עדיף לחיות בחו"ל . פה רק רומסים אותנו והממשלה לא משלמת על השגיאות שלה אלא אנחנו על השגיאות שלה בכספנו. מענישים אותנו על אזלת יד הממשלה עוד מיסים ועוד מיסים על הבורסה על הדירות על הכל. כל מה שאנחנו מרויחים הם לוקחים.
    סגור
  • צודק.היוצאים לפנסיה בגיל 45-50 ומקבלים
    יאיר 08/10/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    16 1
    הון במשך 40 שנות פנסיה הממומנים על ידי הציבור , אמורים לשתוק כאשר מדובר בעניני כסף, גם אם הם צודקים.
    סגור
  • פנציות
    שלום 08/10/2014 18:23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שיבעים אחוז מיתקציב המדינה משולם לאנשי צבא מישטרה מס הכנסה מעמ שבכ עובדי מדינה.שעבדו עשרים וחמש שנים. וקיבלו משכורת יפה. חולבים את הקופה עד יום מותם ויותר גם לבת זוגם.
    סגור