ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

יאיר לפיד על מחאת ברלין: "החבר'ה האלה צודקים, נכניס מוצרים לפיקוח"

שר האוצר אמר היום בראיון ל-YNET כי תוכנית מע"מ אפס זה רק צעד אחד מתוך תוכנית כוללת בתוכנית להפחתת מחירי הדירות
יאיר לפיד, צילום: Getty images Israel
שר האוצר יאיר לפיד התראיין הבוקר הבוקר לאתר YNET והסביר שחוק מע"מ אפס שאותו הוא מנסה להעביר הוא חלק מתוכנית כוללת להפחתת מחירי הדיור. הרקע לראיון התחדשות המחאה נגד יוקר המחיה בישראל.

לפיד: "בניית 50 אלף יחידות דיור לוקחת זמן. האנשים היחידים שאין עליהם ביקורת הם אנשים שלא עושים דברים. מע"מ אפס הוא רק נדבך אחד בתוך תוכנית רחבה. עכשיו מתחילים להתפרסם דברים על משבר הדיור מ-2008. איפה היו האנשים האלה? הם מאיימים על מי שמנסה לפתור את זה".

בימים האחרונים נושא יוקר המחיה עלה שוב לכותרות לאחר שישראלים שעזבו את הארץ פרסמו באתר פייסבוק בשם "עולים לברלין" חשבונית ובה מחירי מוצרים זולים בהרבה מאשר בישראל.

"יצאנו הבוקר למכולת השכונתית שלנו בשכונת מיטה בברלין. לא מדובר באיזה סופר עם דיסקאונטים והנחות מטורפות, אלא כנראה למקום שתלכו אליו כשיהיו חסרים לכם כמה מצרכים במהלך השבוע. להלן הקבלה"
מתוך עמוד הפייסבוק "עולים לברלין"
מתוך עמוד הפייסבוק "עולים לברלין"


על המחאה נגד יוקר המחיה אמר לפיד: "החבר'ה האלה צודקים, אלה דברים בלתי-נסבלים". לגבי הגבינה הלבנה והשמנת שהוכנסו לפיקוח, אמר שר האוצר כי: "עשו מזה צחוק כשהכנסנו את זה לפיקוח - המחירים ירדו. אלה דברים משמעותיים".

תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    ארץ זיפת חלב ודבש
    אלעד 12/10/2014 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמשהו יסביר לי איך במדינה שהצליחה להביא את הפרה לתת הכי הרבה חלב מכל פרות העולם וזה ע"י מחשבים לא רפתנים לא משכורות מכונות , למרות כל זה החלב כאן הכי יקר בעולם כמעט פי שתיים מכל מדינה מתוקנת או לא, אז בבקשה לכם הכל בצע כסף ,זהבית מתנובה עוד מוסיפה המון מים וסליקון למתכון כך שהתמלוגים שלה יעלו עוד ועוד והיא תוכל לבוא לדירקטוריון ולהגיד אני אני המכוערת שהצליחה למכור מים לבנים במחיר הכי טוב ולדפוק ציבור מדינה שלמה בשביל בונוס שנתי , מה כבר תעשי עם כל המיליונים, בגיהינום הם לא יעזרו לך, ובדרך הזאת ....רק לשם מיועדות פנייך .
    סגור
  • 25.
    היחיד בממשלה שמבין את העם ולפחות מנסה לעשות משהו
    בוחר 11/10/2014 20:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כי ללא הלחה יתרה ,אבל היחיד שמשמיע קולות של איכפת לו איפה כל הליכוד, העבודה ,ליברמן מרץ וכל שאר אוכלי החינם
    סגור
  • 24.
    הדלק בעולם ירד חדות ורק אצלנו המחיר בשמים (ל"ת)
    שלומי 11/10/2014 20:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    בבחירות הבאות לפיד יקבל פחות מ 5 מנדטים (ל"ת)
    טמבל לך תחפש עבודה 08/10/2014 05:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 22.
    יש דירות בזול גם באושוויץ. (ל"ת)
    חכם כבעל ניסיון 07/10/2014 21:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 21.
    רק זה חסר לנו פיקוח של הממשלה
    סובלת כאן 07/10/2014 18:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תחרות..תחרות...תחרות.. ובעיקר שהציבור יעניש ביום יום את מי שגובה מחירים הזוהיים ויחרים אותם. זה מה שהגרמנים עושים ולכן יוקר המחייה נמוך שם. מספיק עם הפינוק!
    סגור
  • לא ניתן להרים תחרות במשק הישראלי
    תל אביבי 08/10/2014 21:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשק כאן כל כך ריכוזי עד כדי שתחרות לא תעזור. כל חברה מתחרה שמנסה להיכנס, החברות הריכוזיות מעיפות אותה בדרכים לא דרכים. כל מה שנותר הוא פיקוח כדי למנוע רווחים נקיים עצומים ופגיעה במשק עקב כך.
    סגור
  • 20.
    יהיר הדביל
    יוסי 07/10/2014 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ביצים וחלב הם מוצרים בפיקוח בישראל ועדיין הם יקרים בהרבה מאשר בחו"ל. מה יש לך להגיד על זה? אם המחירים כאן כל כך גבוהים ורשתות המזון בקושי מרוויחות, לאן הולך הכסף?
    סגור
  • 19.
    שר אוצר מטומטם
    כרמי 07/10/2014 13:34
    הגב לתגובה זו
    0 2
    נחזיר מוצרים לפיקוח....חוזרים אחורה בזמן ... תכניס מילקי לפיקוח ?
    סגור
  • 18.
    לא צריך פיקוח. צריך ייבוא חופשי והפחתת מכסים. (ל"ת)
    יואב 07/10/2014 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    צריכים לעודד פינוי-בינוי ותמ"א 38. כאן כולם מרויחים (ל"ת)
    אני 07/10/2014 11:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    מי שהולך לברלין, צריך לפחות 1000 יורו בחודש
    קחו את זה בחשבון 07/10/2014 11:33
    הגב לתגובה זו
    0 4
    לטובת אלה שמתכננים בוננזה בברלין: שכ"ד - 400 אוכל - 200 תחבורה - 100 ביטוח בריאות - 150 שונות - 150 אז לפני שאתם נוסעים, תדאגו לעבודה (לא קל) או לתמיכה. המספרים לעיל מבוססים על הניסיון של הבן שלי. אפשר אולי בפחות ויש בודאי עוד סעיפים שלא נכללו, אבל לא תסתדרו בהרבה פחות מ-1000, ומן הסתם יעלה יותר.
    סגור
  • ומה אתה יכול לעשות כאן ב 1000 יורו? תתחיל מהשכ"ד- וכבר
    אני 07/10/2014 12:00
    הגב לתגובה זו
    6 0
    וכבר נגסת ב 1000 יורו בתאבון גדול!
    סגור
  • 15.
    מתעסק בקטנות. יש עדיין אנשים שמקבלים חשמל חינם,
    אני 07/10/2014 11:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תראו כמה אנחנו משלמים ארנונה, חשמל, מים - צודק רמי לוי, זה הכסף הגדול. כל המחאה החברתית מה שהשיגה זה הורדת מחיר הקוטג'. זה צחוק מעבודה. תראו לאו הולכת כל המשכורת שלכם! בטוח שלא על מילקי!
    סגור
  • 14.
    כל המדינה והפוליטיקאים המושחתים בכנסת וברשויות בפיקוח (ל"ת)
    תום 07/10/2014 11:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    הרבה מכרו פה דירות וקנו שם בניינים שלמים . (ל"ת)
    ברלין 07/10/2014 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    החברה צודקים אבל לפיד השחיל אותנו
    ליצן 07/10/2014 10:24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בתקופת לפיד המחירים עלו -בדיור בארנונה סיגריות אלכולהול נסיעות לימודים את הכסף לביטחון לפיד ממן מהאוכל של העניים
    סגור
  • 11.
    הראשון שהזהיר היה שלמה מעוז . אמר שתהיה ירידה של
    המזהיר 07/10/2014 10:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צעירים מהארץ וצדק כשיהיה יותר טוב באירופה וארה"ב ירדו עוד. צדק גם לגבי הדולר אמר לקנות . רמי לוי אמר שתרד ל 12000 חכו לדו"ח שיגיע ותראו שהוא צודק .
    סגור
  • שלמה מעוז אמר לפני שנתיים שב-2015 תהייה ירידה מסיבית. (ל"ת)
    רפי 07/10/2014 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    תתחיל לצמצם ל 60 . וגם זה הרבה מידי (ל"ת)
    120 חברי כנסת 07/10/2014 10:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 9.
    כזה זלזול באינטליגנציה של הציבור! זה בלתי נסלח!!!
    שני 07/10/2014 10:07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אי אפשר גם להיות שר האוצר וגם לשחק אותה שאתה נגד מדיניות האוצר. לפיד! אפס הישגים, אפס הצלחות, ואתה מאמין שמע״מ אפס שהיא גם תוכנית ששווה אפס, תציל אותך....
    סגור
  • ככה הוא מאמין וזה מראה על האינטילגנציה שלו ושל בוחריו
    מה פתאום זלזול 07/10/2014 11:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נפלו בפח . לא למדו לקח מהאבא שלו . שפגע בכולם ובסוף ישב עם החרדים. העם בוכה וקונה דירות אז מגיע להם. הם לא מבינים שהמדינה לא מעוניינת להוריד מחירים הכלכלה פה מבוססת על שיעבוד האנשים לדירה. והם קונים ובוכים. בסוף כולנו נשלם גם אלו שלא רוצים לקנות במחיר מופקע. ביניים פוגעים באלו שקנו דירה להשקעה. מי מרויח מכך? שוב הממשלה . העיקר שהמתוסכלים מרוצים.
    סגור
  • 8.
    חיטה ירדה כ-50% בשנה אחרונה ,,, האם מחיר פיתות ירדו ?
    pan 07/10/2014 10:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא ולא? מאפיות פיתות ממשיכות להעלות מחיר ולקסח אנשים ואין פיקוח משהו למוצר בסיסי ביותר פיטתות ועוגיות ומוצרי אוסם
    סגור
  • 7.
    יאיר לפיד-החבר'ה האלו התעוררו שוב כי הם ציפו
    ש.מ 07/10/2014 10:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ממך לעשות את העבודה. אתה לא יכול עכשיו להגיד שהם צודקים ושתפעל. אתה נבחרת בשביל לפעול!!! ובשביל שדברים יקרו לאט במדינה שלנו צריך לפעול מהר ובכל הכוח. אז בבקשה ממך,תתחיל לגרום לירידה מאסיווית ביוקר המחיה כאן.
    סגור
  • 6.
    את מה תכניס לפיקוח?
    קשקשן 07/10/2014 10:00
    הגב לתגובה זו
    7 2
    את הקוטג'?ומה עם שכ"ד,עמלות סוכני הביטוח,קופות הגמל,הבנקים,מחירי בזק,מחירי החשמל המים והגז ,פנסיות השופטים וקציני צה"ל הסלומיאנקים והשטנצלרים.ועוד. עזוב את הממשלה והצטרף לדפני ליף לסתו שפיר ותנהיג את המדינה לקראת עתיד טוב יותר באמת ולא בדבורי סרק.אחרת אתה שותף לכרסום ההולך וגובר של יסודות המדינה הדמוקרטית שנבנתה כאן
    סגור
  • אתה רוצה הכל בחינם או במחיר רצפה . תחזור לחלוב פרות
    ל 6 07/10/2014 10:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בקיבוץ. הרי כבר יצאנו מכלכלת הפיקוח על המחירים. מה שיקר אל תקנו. לא תמותו ברעב אם חודש או חודשיים לא תקנו . אתה רוצה גם שמישו יקנה דירה וישכיר לך אותה בחינם? תפנה לממשלה שתבנה דירות איפה הייתם 7 שנים? אנשים עמדו בתור לשכור דירה 20 איש נדחפו לשכור דירה בתל אביב כולם שתקו ושילמו כל מחיר. פוגעים בבעלי הדירות שמשכירים דירות וקנו דירה להשקעה. לא לכולם יש פנסיה מקבע או מהמדינה. בגלל שהיו חכמים פוגעים בהם . המחאה רק גרמה ליותר מיסים . ועכשיו כשכולם מתמנפים במליון שח משכנתא כולם ישלמו בעוד מיסים. סתיו שפיר ושמואלי הם דוגמא למרויחים מהמחאה. שלי יחימוביץ רק רצתה לפגוע בטייקונים ולהבריח אותם. מה היא אמרה על הדיור? סתיו שפיר = 0 ולפיד פופוליסט וטיפש את הנזקים שהוא עושה 100 שנה לא יתקנו פה. בקרוב פיטורים נרחבים בכל הארץ והחברות יברחו מפה. תשלם עוד מיסים כדי לשלם הבטחת הכנסה למובטלים בעזרת לפיד החכם כל הנגב יהיה מובטלים . כיל כבר בורחת מפה
    סגור
  • 5.
    מה אתה מזיין את המוח?בשביל מה אתה שר אוצר?אתה צריך להק
    שר אוצר צריך להקדים 07/10/2014 09:58
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אתה צריך להקדים אותם בחזון הכלכלי ולא לחכות שתצוף מחאה ואז להצדיק אותם אתה אפס גמור !!!!!!!!!!! (בתור שר אוצר חברתי)
    סגור
  • 4.
    לפני שנה בדיוק התבטא הפוך! הוא פשוט דמגוג (ל"ת)
    הלך המע"מ נשאר האפס 07/10/2014 09:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • ומי שבחר את ה 0 כשר אוצר הוא צוחק על העם.
    בדיוק 07/10/2014 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 2
    למנות אדם חסר כישורים כלכליים שאפשר לדחוף לו כל דבר הוא החלום הרטוב של האוצר ושל ביבי . גם צוחק על העם ומבזה אותו בבחירה של לפיד. גם מכשיל את לפיד . וגם מגשים את תוכניתו הכלכלית המנותקת מהציבור . ביבי שטייניץ לפיד הם אסון. וגם הקיצונית שלי יחימוביץ ושאר חבריה שעשו קריירה על חשבון כיל. עכשיו היא שותקת כשרואה שכיל בורחת ויש איום פיטורים על העובדים. אחרי שכיל תיהרס סופית וכולם יפסידו המדינה תמכור את כיל לסינים. לא יהיה לה ברירה וכך יצא שכרם בהפסדם. מדינה חסרת חזון וחסרת מעוף
    סגור
  • 3.
    הוא יכניס מוצרים לפקוח במקום להגביר תחרות ? מעניין
    הקומוניזים חי ובועט 07/10/2014 09:45
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מאד ביבי הגאון הפיננסי בזמנו אמר שהוא בעד שוק חופשי זה יגרום לתחרות ויוריד מחירים. וביטל את כל הפקוח על המחירים זוכרים את בטול הפקוח על הלחם? עכשיו רואים כמה ביבי כשלון וכמה לפיד גאון. הם מתאימים כמו כפפה ליד . גם תוכנית מעמ 0 מעידה על גאונותו של לפיד.
    סגור
  • 2.
    די!!! לא נמאס לו לשמוע את השטויות של עצמו??? (ל"ת)
    יש לפיד אין עתיד 07/10/2014 09:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    להוציא מכרזים ממשלתיים לבניית דירות כמוב בשנות ה90
    אחד 07/10/2014 09:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    50 אלף דירות זה מה שדרוש בשנה על פני העשר שנים הבאות. בשנות ה 90 המדינה הוציאה מכרזים לבניית דירות כדי לקלוט את המוני העולים שהגיעו. זה מה שדרוש עכשיו , המצוקה כעת האי אפילו גדולה יותר. מדוע לא עושים זאת ? מדוע משרד השיכון מוציא מכרזים רק לבנייה בשטחים ?
    סגור
  • שיעודדו פינוי בינוי באמצעות חוק. כל בניין בן 50 שנה ש
    זה יקח זמן 07/10/2014 10:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיהרסו אותו ויבנו חדש. שיזרזו את הטיפול לעד שנה מקסימום שיביאו חברות לבנות מהר. שיעשו כדאיות כלכלית לכולם. ושיפסיקו להציק לאזרחים
    סגור
  • בשנות ה90 היה בולדוזר בשם אריאל שרון. עכשיו נשארו רק