ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

תרחיש אימים: גבר ממוצע שמתגרש ויש לו 2 ילדים - ישאר עם 2,000 שקל בחודש

23,419 איש התגרשו בתשע"ד. עו"ד חגי קאשי מדבר על ההשלכות הכלכליות. "רואים גברים בני 40 שחוזרים לגור אצל ההורים"
 |  107
כלכלה נפרדת
Share
השבוע פרסמה רשות האוכלוסין וההגירה נתונים לסיכום שנת תשע"ד. בין שלל המספרים על גודל האוכלוסיה והשמות הפופולארים שניתנו לתינוקות, פורסם גם נתון עגום לגבי מספר המתגרשים - 23,419. עו"ד חגי קאשי, המתמחה בדיני מעמד אישי, מספר בראיון ל-Bizportal מה המשמעות מבחינת הגברים היהודים או כדבריו "מר גורלו של הגבר היהודי המתגרש בישראל".


מדוע מצבו של הגבר היהודי המתגרש לא טוב?

"לפי החוק - אדם משלם מזונות לילדיו בהתאם לדין האישי שחל עליו, זכר לשריד מתקופת הדין המנדטורי".

מה המשמעות?

"מה שקובע זה הדין העברי, ההלכה, היהדות - האב הוא זה שחייב לבדו בכל מזונות ילדיו. המזונות נקבעים בבתי המשפט כשהנחת המוצא היא שישנו סכום מזונות מינימאלי לכל ילד ושאינו מצריך הוכחה. הקטין, שמגיש את התביעה בדרך כלל באמצעות אמו (האפוטרופוס) מקבל סכום מינימאלי שלהבדיל מתביעה כספית, בתביעת מזונות לא צריך להוכיח שום דבר". על איזה סכום מדובר? "1,400 שקל לילד לחודש. זה כאמור מינימום שלא צריך להוכיח כלום כדי לקבל".

וזהו?

"בנוסף ישנן הוצאות מדור לפיהן האב צריך לדאוג לקורת גג לילדיו. סכום זה נגזר מגובה השכירות או המשכנתא שהאם משלמת: עבור ילד ראשון - 30%, שני ילדים - 40% ושלושה ילדים ומעלה - 50%".

הגענו לסוף?

"יש עוד עלויות: החזקת המדור באופן יחסי לאותם אחוזים. הוצאות של מים, חשמל, ארנונה, וכולי".

האם לאם יש חובות?

"על האמא אין שום חובה במזונות ההכרחיים האלה. לגבי הוצאות מעבר כמו חינוך ובריאות מתחלקים שוווה בשווה".

אז מה הבעיה?

"כאן נוצר האבסורד הגדול: האמא כמעט ואינה חייבת ללא קשר לגובה הכנסתה החודשית או רכושה. יש המון גברים בעלי הכנסות ממוצעות, אבות לשניים או שלושה ילדים שמוצאים את עצמם משלמים מדי חודש סכומים שאינם מאפשרים להם ולו קיום בסיסי. גברים רבים בגילאי 40 ומעלה חוזרים לגור בבית הוריהם בחדר נעוריהם".

יש לך דוגמה?

"אם אב מרוויח 6,000 שקל בחודש ואמא מרווחה גם כן 6,000 שקל בחודש ויש להם 2 ילדים: האב עלול לשלם 4,000 שקל ומעלה בחודש מזונות לאם. כך שלאם וילדיה יהיו 10,000 שקל מדי חודש בעוד שהאבא יצטרך להסתפק ב-2,000 שקל בחודש".

מה ההשלכות של זה?

"זה פוגע בקשר של הילדים עם האבא כי הוא לא יכול להחזיק דירה ולארח את הילדים ולא יכול להחזיק רכב כדי להגיע לילדים ולפגוש אותם. כך הקשר של האב עם הילדים נפגע. נוצר מרמור מאוד גדול אצל גברים - הגבר הישראלי הגרוש הממוצע מתקיים בדוחק במקרה הטוב".

ואם מדובר בבני זוג שאינם יהודים?

"זוג במצב זהה עם אותה רמת הכנסות וההורים אינם יהודים: סכומי המזונות אחרים לחלוטין כי לא חל עליהם הדין האישי היהודי ואז מזונות הקטינים נקבעים לפי החוק האזרחי. הסכום הזה יגזר מההכנסות של שני ההורים כי לאמא יש הכנסה ויש לה חובה להשתתף במזונות הילדים. לפי הדוגמא לעיל האבא צריך לשלם 700 שקל".

הבנתי את החוק - מה הפסיקה אומרת?

"יש מגמה גוברת של משמרת משותפת וכאן יש מעט פסקי דין שבהם פטרו את האב כליל ממזונות ילדים גם אם לאם יש הכנסות גבוהות. בכל מקרה במרבית המקרים ההפחתה שולית. הגברים באמת מסכנים - יש כאן עיוות. שני זוגות שגרים באותה שכונה בעלי הכנסות דומות עם אותו מספר ילדים - אבא אחד ישלם כפול מאב מקביל רק בגלל שאתרע מזלו והוא יהודי".

אתה יכול לתת דוגמה?

"גבר בהליכי גירושים, אב לשני ילדים קטנים, עובד שכיר במוסד ממשלתי עם משכורת של פחות מ-5,000 שקל בחודש. יש פסק דין שהוא צריך לשלם 3,800 שקל בחודש. בית המשפט המחוזי סירב לתת לו רשות ערעור וזה ממחיש את האבסורד".

23,419 איש התגרשו כאמור בשנת תשע"ד. בנטרול האוכלוסיה הערבית והחרדית אחוז המתגרשים גבוה מ-50%. המשפט "זה היום המאושר בחיי", מעולם לא נשמע הזוי יותר, אך הוא עדיין משמש כלי מנצח עבור רבים המבזבזים הרבה מעבר ליכולתם בחגיגות של החתונה.

עו"ד חגי קאשי נשוי + 3 מבהיר שהוא אוהב את אישתו ואין לו תוכנית להתגרש. מה אתה חושב באופן כללי על המגמה ההולכת וגוברת של גירושים?

"משיחות עם לא מעט עורכי דין ובעיקר מבוגרים יותר בגיל - יש קונצנזוס שהיד על ההדק היום קלה מדי ואולי יש מקום לתת יותר צ'אנס לפני שרצים לגירושים. אם יש אלימות או בגידה אז אין מקום לתקן וגם אם יהיה שלום בית הוא לא יחזיק מעמד. אבל בשאר המקרים יש פרידות בלי הצדקה אמיתית".

מי יותר מיליטנטי בהליך: גברים או נשים?

"ברוב המקרים ההליך המשפטי מוגש על ידי נשים והן יותר מיליטנטיות. הגבר הוא זה שיבקש לסיים את העניין, אבל אין חוקיות, יש גברים שמנסים לקפח את בת הזוג ואז המיליטנטיות מוצדקת. מצד שני יש נשים שמתקשות להבין שהדרכים מתפצלות ומהיום והלאה הגבר לא אמור לממן אותן. בן זוג שנבגד יותר פגוע ויותר מיליטנטי".

מה החוק אומר לגבי חלוקת רכוש בין בני זוג?

חלוקת הרכוש מתבצעת לפי חוק יחסי ממון בן בני זוג - כל מה שנרכש במהלך החיים המשותפים שייך לבני הזוג בחלקים שווים ולא חשוב מה רשום.

מה לגבי מתנות או ירושות?

"נכס שהגיע במתנה או בירושה אינו נכס בר איזון - בני הזוג לא מתחלקים בו באופן שווה למעט בנסיבות מסוימות כמו למשל בן זוג שקיבל נכס בירושה, מכר אותו והפקיד את הכסף בחשבון בנק משותף. אם בן זוג קיבל מתנה משמעותית לרגל הנישואים והיא שימשה לרכישת דירה שנרשמה בחלקים שווים אז לא בודקים מאיפה הגיע הכסף זה מתחלק שוווה בשווה. גם אם בן זוג מגיע עם נכס לפני הנישואים ומעולם לא העביר לבת הזוג - ביהמ"ש קבע שאם עברו שנים והושקע בשיפוץ והשבחה אז גם לבן הזוג השני יש זכויות במיוחד שמדובר בדירת מגורים".

לא רק שמתגרשים יותר: גם מתחתנים יותר מאוחר

באוכלוסייה היהודית ניכרת בשנים האחרונות תופעה של דחיית גיל הנישואין המתבטאת בשיעור רווקות גבוה בקרב בני 29-25. 63.3% מהגברים ו-45.8% מהנשים. בקרב האוכלוסייה המוסלמית 45.5% מהגברים ו-18.8% מהנשים בגיל 29-25 רווקים.
עו"ד חגי קאשי; צילום - שירן כרמל
עו"ד חגי קאשי; צילום - שירן כרמל
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

107 תגובות ב-79 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
79 אמיר 13/11/2016 23:08 אפליית גברים בישראל
מדינת ישראל רומסת זכויות אדם בסיסיות מגבריה. זו עבדות לשמה
78 דרור רןפא 28/07/2016 11:46 הילדים
הילדים לא שווים את החיים של הגבר לאחר הגירושין היות והם אנוכיים וכל מה שמעניין אותם זה אך ורק עצמם. במיוחד כשהאמא מזינה אותם דברי שנאה על הגבר שמצצה את דמו ואחר כך זרקה אותו מהבית שבנה עבורה.
77 קובי 25/06/2015 15:04 שימותו כולם
לפרק את הארץ אשר קיבלת מוצצי דם אוכליי תינוקות
76 שי 27/10/2014 16:33 זהירות עו"ד אליהו ריכטר חוטף ילדים מאבות חיים (ל"ת)
75 אבא 27/10/2014 16:30 ב 1 בנובמבר 2014 מוצ"ש בשעה 19:00 רחוב ניסן .....
רחוב ניסן כהן רמת החייל ת"א, נסביר יותר טוב את כל הדברים. כולם מוזמנים באהבה גדולה
74 א. 13/10/2014 23:43 זה העונש לאנשים שמתחתנים רק בגלל משיכה או בוגדים בנשים
שלהם ונפרדים, או ממהרים להתחתן מכל מיני סיבות. תבינו, זה גזל.. וזה העונש שלכם. (חוץ מכמובן מקרים חריגים) כל אחד יודע ברגע שהוא נכנס לחופה אם זה אמיתי או לא, אין דבר כזה לא לדעת.. אבל היום נשים טובות נשארות לבד כי בחורה אחרת יותר נועזת ורעה התחתנה עם הגבר שאמור היה להיות שלה.. אז שהגברים ישלמו על הטעויות שלהם וגם הנשים
73 ליאור רזל 13/10/2014 04:45 מדינת עולם שלישי
בושה וחרפה ........גרושתי שהרסה שני משפחות עם משכורת 12000 שקל מקבלת רכב מנהלים אני עם משכורת 6500 משלם מזונות על 3 ילדים את כל משכורת .....סעמקקקקקקקק המדינה הזאת .........הבעיה גם אם אתה רוצה לקחת את הילדים על חצי משמורת אתה גם משלם מזונות של 25 אחוז חוק מטומטם .............
72 יש פתרון רבותיי 05/10/2014 18:31 תתגיירו עד שיתנו שוויון ואז הנשים לא ינפנפו עם הגט ביד
ויחשבו פעמיים והגבר יראה כמו גבר ולא סמרטוט שסוחטים אותו לחץ ברבנות להתגייר
71 שופטים של תחת 04/10/2014 21:06 אחותי עם ילד אחד התגרשה וקבלה מזונות 1100 שח
האב הצליח להוכיח בבית משפט שהכנסתו 4500 נטו והשופטים התחשבו בו ופסקו 1100 שח. לא עזר העורך דין של אחותי שאמר שרוב האבות עושים אותו הדבר וזה לעבוד במשכורת נמוכה עד הפסיקה ואחרי הפסיקה עובדים משרה וחצי או מוצאים עבודה בהכנסה גבוהה ומתחמקים ממזונות נורמליים. שופטים של תחת יש בישראל. תמיד דופקים את החלשים.
70 ניני 01/10/2014 22:52 יש עורכי דין שלא יודעים את העבודה. כנסו
אין סכום של מינימום למזונות. אין תקדים מבית משפט עליון ואין חוק. זה פשוט איזה נוד שתקע שופט וכולם מאמצים. אני כמובן לא אהיה מוכן לסכום הזה אצלי בדיונים עם השופטת הבת של זונה. כל שקל יוכח. רוב עורכי הדין למשפחה בארץ הם בני זונות זה לא חדש. 1400 ש"ח עלאק
69 אזרח בגטו 01/10/2014 17:56 לא רשמתם בכתבה כמה אבות מתאבדים בשנה
תוסיפו את זה או תעשו כתבת המשך כמה אבות לשנים ושלושה ילדים מתאבדים אחרי הגירושים?
68 עוד 30/09/2014 23:51 כמה שקרים, מינימום הוא 1200 וכשהכנסתו של האב נמוכה
אף מכך מורידים. ברוב המקרים החוק מתאים. אכן צריך לבטל את חובת הגירושין בבית דין רבני, יכולת עיכוב גט הםיכת המזונות לבסיס הכנסה בלבד ולא מגדרי, כי כשהאישה מרוויחה יותר החוק לא הגיוני. אך לרוב גבר מרוויח בסביבות העשר והאישה בקושי ארבעה לאור ויתור על קריירה לטובת הילדים. ותמיד לזכור שגירושין זו העסקה הכי לא כלכלית לשני הצדדים
67 מרציאנו 30/09/2014 23:08 למה החמורים לא יוצאים לרחוב ? (ל"ת)
66 לאה 30/09/2014 22:01 ממש מצחיק מה שרשום כאן
מעניין מאוד אם זה נכון, אבל אני משתכרת ממשכורת של 4200 ₪ ויש לי שלושה ילדים קטני קטינים, אך לצערי הגרוש שלי בפשיטת רגל ולכן השופטת פסקה לו 2600 ₪, אני מדגישה, שלושה ילדים קטנים מתחת לגיל 13, אז מי אמר שנותנים לכל ילד "לפני הכל" 1400 ₪??? הגברים יודעים רק לבכות ולא לדאוג לילדים שלהם, במיוחד אלה ש"פתחו" דף חדש לפרק ב' ושם לילדים של האשה הם נותנים הכל בעוד שלילדים שלהם הם מחסירים מעל ומעבר
65 אורכידאה 30/09/2014 01:19 נודה על האמת,עם ישראל קורס נפשית
גירושים הינם ביטוי נוסף להיחלשות הנפשית שלנו. עם ישראל אינו עומד בלחצי החיים (כלכלה, עבודה, תחרות, בטחון , דאגות ... למה לא ?). פתרון: לצערי הרב, או להתנתק מהמוסכמות החברתיות המדרדרות אותנו לתהום או לחפש ארץ אחרת שפויה יותר...
64 שמשון 30/09/2014 01:05 א זה אבא
לכל הגברים תצטרפו .ל א זה אבא. בפייסבוק יש כבר מעל 5000 חברים
63 ולכן תשלמו !!!! 29/09/2014 22:07 תעשו הסכם לפני שבאים הילדים ! אבל רוב הגברים טיפשים (ל"ת)
ארז 30/09/2014 17:30 אולי אתה טיפש
שום הסכם שעושים (אפילו בזמן הגירושין) לא מחייב את הילדים והאשה יכולה לתבוע בשמם. מנסיון, כשהתגרשתי עשינו הסכם וההסכם קיבל אישור בית משפט והילדים כבר היו די גדולים, ואחרי שנה האשה תבעה אותי בשם הילדים ובית המשפט קיבל את התביעה
astern 30/09/2014 11:22 הסכם לא קובע לגבי תשלומי מזונות (ל"ת)
62 אייל ג. 29/09/2014 21:27 כ"כ מציאותי, עצוב עד כדי אסון !
כתבה קולעת ומציאותית, עו"ד מקצועי ומומלץ.
61 אנונימית 29/09/2014 20:35 ממש ממש לא
וואווו הגבר נישאר עם 2,000 שקל... פשש איל זה קורה??? רגע!!! וגבר שמשלם 2,000 ש"ח מזונות ל3 ילדים ולא דואג למדור וכו' שהכריז על "פשיטת רגל". והפר את כול ההסכם.. ומשאיר את הגרושה עם ים חובות שהוא היה אמור לשלם ומשחק עם רגשותיהם של הילדים..פעם בכמה שנים ניזכר.. זה בסדר?????? מה ניסגר??? איפה הצדק בידיוק???
60 א 29/09/2014 19:24 מי שמרוויח 5000 שקל שלא יביא ילדים!
שיחכה עד שיהיה לו כסף לפרנס אותם בכבוד. מ10000 שקל של שני ההורים אי אפשר לגדל שני ילדים.
59 אסף 29/09/2014 15:52 אמא?! איפה אבא ?!
די!! נמאסתם!!! מדינה מושחתת אוכלת יושביה!!! כל הכסף הזה כל ההתעללות הזו!! זו טובת הילדים?!? בושה!!!
58 עודד הראל 29/09/2014 14:59 גברים מופלים על בסיס מגדרי
נידונים לעבדות בפרך ל-20 שנה. אני רואה ילדים נקרעים מאבות טובים ונורמטיביים רק בגלל חקיקה פרימיטיבית שלא משתנה בגלל הכוחות הפוליטיים הפמינסטיים על גב הילדים. כל מי שגרוש וחווה את הסבל הזה חייב להשמיע את קולו - כי אחרת כלום לא ישתנה. יש קבוצות טובות ואיכותיות כמו א' זה אבא והורות משותפת = טובת הילד שמובילות את המאבק. השינוי בפתח, רק צריך להלחם!
57 רונית 29/09/2014 14:53 תרחיש אחר...
נקבע שהילדים במשמורת האם ,האב בוחר לגור בעיר אחרת ולא מתמיד בקיום הסדרי ראיה, וכל הנטל התפעולי נופל על כתפי האם . מחלות ילדים , קופת חולים , "אזעקות" מבית הספר , חוגים , יועצות .האם מפוטרת מהמשרה המלאה שעבדה בגלל העדרויות ואיחורים שנובעים מנשיאה בלעדית בחובת גידול הילדים, בזמן שהאב מקים משפחה חדשה ע"י נישואים לאישה אמידה וזוכה לקידום משמעותי במקום עבודתו. בפועל ,המצב הנוכחי של האישה הוא ,שאינה מועסקת ומשתמשת בגיל 50 בחסכונות הפנסיה שלה וחיה בעוני. האב זכה לקידום לתפקיד ניהולי . גר בדירה של אשתו האמידה באזור מבוקש עם ילדיו החדשים הקטנים.
רוני 29/09/2014 23:02 לא עסקינן במעשיותבמציאות אין גבר כזה יש נשים עושקות (ל"ת)
רונית 30/09/2014 08:49 לא מדובר במעשיה .זאת המציאות שלי.
החיים הם לא שחור ולבן.
56 אריאל 29/09/2014 14:50 אם אני ממיר את דתי לאחר הגרושים עדין יתפוס האבסורד היהו (ל"ת)
55 רוני 29/09/2014 13:56 האמת על נושא סחיטת הגברים
בבי"ד מתחשבים גם בזכות הגבר לחיו. במקביל באם האשה תובעת לעצמה מזונות ושאר סעדים עליה להוכיח זכאותה לכך. בבימש"פ פוסקים לטובת האשה אוטומטית גם באם היא הוכחה כבוגדת וכיו"ב את כל הסעדים. בנוסף. מרביתץ עוה"ד מתוך ידיעה ברורה שבבימש"פ יצליחו לסחוט יותר מהגבר הם מעדיפים להגיש שם את התביעות נגד הגבר הואיל וכרגיל בנוסף לתשלום הגלובלי על התיק, הם מקבלים גם אחוזים לא מבוטלים ממה שהצליחו לסחוט מהגבר, דבר שלעיתים מסתכם בסכומי עתק שכלל לא מדווחים לשלטונות המס. כל גבר שנתבע בבימש"פ וחוייב לשלם מזונות וכיו"ב בסכומים גבוהים, מומלץ שידווח מידית לשלטונות המס על העלמות מס של עוה"ד הפועל נגדו כאשר האחוזים שעוה"ד נוטלים ממה שסחטו מגיעים לגובה 25% לערך. רק באופן שכזה יהיה ניתן להפחית את סכומי הסחיטה אחרי שכמה וכמה מעוה"ד יאכלו אותה בגין העלמות מס.
54 ייעוץ נדל"ן 29/09/2014 13:45 לא רואה איך המחירים ירדו עם ביקוש כזה גבוה
מתחתנים בגיל 30 ומתגרשים בגיל 40, בקיצור צריך הרבה דירות להשכרה בשוק
53 עילאי 29/09/2014 13:17 מי קבע שבגירושים הילדים אצל האשה מי לעזעזל
ואם אני רוצה לגדל את הילדים ושהיא תשלם לי מזונות אה מה אתם אומרים
שמשון 26/09/2016 18:10 מי קבע? אלוהים.
אתה יכול להתווכח איתו?
52 אבנר כהן 29/09/2014 13:09 עם מציאות כזו - אין עתיד לעם ישראל, נקודה.
למה להתחתן בכלל? מי הדביל שייך אל הגרדום בעודו שפוי ויכול למנוע את זה... הרי הסטטיסטיקה היום מצביע על כמעט 50% זוגות מתגרשים - כי זה כל כך משתלם לאישה כלכלית וכלכך הרי אסון לגבר. אז למה שלא יתגרשו הנשים? כי זה כדאי וכל האמצעים כשרים. אני מקווה שבקרוב גברים יתפכחו ויפסיקו להתחתן בכלל. יש בריחת מוחות מהארץ? לא נורא, עכשיו תהיה גם ירידה דרסטית בילודה. שהערבים יקיימו את המדינה הדפוקה הזו.
51 ביטול בתי"ד רבניים 29/09/2014 12:38 נשים נתונות לסחיטה כספית ולעגינות במשך עשרות שנים (ל"ת)
חיים 21/10/2014 17:30 גירושין רעים לכולם. ילדים נשים וגברים
בייחוד שהסיבה לגירושין היא שיעמום. עבדתי בהייטק אישתי לא עבדה וטענה שאני משעמם אותה.
50 שיויון במשכורות 29/09/2014 12:35 שלא תהיה אפליה כנגד הנשים במשכורות ואז פס"ד ישתנו (ל"ת)
כפיר 29/09/2014 23:05 חארטה
על איזה פאקינג אפליה את מדברת??????????????????....אין שום אפליה....מי שעובד בעבודות קשות אז מרוויח יותר ממי שעובד בעבודות קלות..וזה נכון לשני המינים...די לסבן אותנו
א 29/09/2014 19:26 אין אפליה - מי שיוצאת לחופשות לידה שווה פחות מגבר.
איף אפשר לסמוך על מישהי שעלולה לצאת לעד חצי שנה של חופש ללא אפשרות לפטר אותה???
49 יהונתן 29/09/2014 12:35 תיקון טעות
יש טעות בכתבה על פי ההלכה היהודית גבר אמור לתת מזונות למי שאצלו בבית הילדים אמורים להיות אצל האב והוא יפרנס אותם כמו שעשה עד היום לאשה הוא אמור לתת את מה שהתחייב בכתובה ולא יותר ועוד נתון מעניין על פי ההלכה היהודית ילד מעל 13 נחשב גבר לכל דבר והאב לא אמור להוציא עליו כלום מה שעקום פה זה המשפט העברי ההלכה היא נכוחה למבין וישרה למחפשי דעת אם מישהו עיקם את ההלכה תפנו אליו
נורית 30/09/2014 17:05 זה הילד שלך ואתה מתייחס אליו כעול כלכלי?
אין בעיה, אם הילד אצלך אתה לא צריך לשלם מזונות, אבל כמה גברים באמת יכולים ורוצים לגדל את הילדים שלהם?
יובל 09/02/2017 07:47 פאטתי ,לא שווה התיחסות.
נורית.לא צריך להרחיב, ברור לכולם שאת לא מינה מה זה שיויון.רק להבהיר נקודה: שיויון כולל חובות ,לא רק זכויות.לכי לעבוד, אף אחד לא צריך לפרנס אותך
48 גבר 29/09/2014 12:17 היה רצוי אם לא להכיל את החוק הבינלאומי
לאפשר אותו למי שיחפוץ לפני החתונה. זוג היה בוחר דין יהודי שהוצא מהקשרו או דין בן לאומי של שוויון.
47 אחד שמבין ומעורה -כנ 29/09/2014 11:58 ביזפורטל נא להכניס כתבה זו היות ולא מעט גברים ניכוו (ל"ת)
46 astern 29/09/2014 11:58 כל עוד ציפי לבני שרת משפטים - כלום לא ישתנה
אני לא מאוד עוקב אחר הנושא, אבל ממה שזכור לי בשנים האחרונות היא טירפדה את כל היוזמות ו"קברה" את מסקנות הוועדות.
45 אחד שמבין ומעורה -כנ 29/09/2014 11:57 לעשות הסכם ממון לפני החתונה לרשום בכתובה
סכומים נמוכים אלף שקל +תוספת כתובה עוד אלף שקל סה"כ 2000 שקל ולא עשרות אלפי שקלים ובטח לא מאות אלפי שקלים כתובה הינה הסכם וחוזה לכל דבר בזמן הגירושים תצטרכו לשלם כל הסכום על אפכם וחמתכם ואם הכלה מתנגדת ההמשך לשיקולכם אם יש מקום להמשיך לחיות עם אשה כזאת לפני החתונה הם בונבונירות העיקר להיתחתן כדי להביא ילדים זה בראש מעינם יעשו הכל להינשא אחרי החתונה רובם משתנות וזה כבר סיפור אחר היו עירנים הנשים של היום אלו לא הנשים של אז הנשים של היום שתלטניות אגריסביות ובעלות חמדת ממון אומנם לא כולם כך אבל היזהרו במי בחרתם לבדוק היטב לפני החתונה כי אח"כ קשה לקום ממכה כזו
44 גבר גרוש 29/09/2014 11:10 השרה ציפי לבני מעכבת ישום המלצות פישמן ושנייט .
השרה ציפי לבני מסיבות פסולות של הפלייה מגדרית ובניגוד ל"טובת הילד", מעכבת מזה שנים את יישום החלטת הממשלה בנוגע להמלצות דוח פישמן ושנייט. בכך הנזק ההפליה המגדרית ממשיכה לה, גברים משלמים "מזונות אישה" בניגוד לדין האישי במסווה של מזונות ילדים .
גבר גרוש1 29/09/2014 11:42 חייבים להחיל רטרואקטיבית את ועדת שיפמן
ברגע שועדת שיפמן וועדת שניט ייושמו מספר הגירושין בישראל יירד בעשרות אחוזים. מפני שלא יהיה תמריץ כלכלי לנשים להתגרש.
43 אני 29/09/2014 11:00 ילד עולה הרבה יותר מ 1400ש"ח לחודש. כתוב מגמתי
.
שלומי 29/09/2014 11:59 פתאום אחרי הגרושין הילד עןלה יותר מ 1400 ....
לפני הגרושין חיו 5 אנשים מ 5000 שקל שהאב הרוויח והאמא ישבה בבית וחיכתה שיחזרו מהגן ובית הספר. פתאום אחרי הגרושין זה הפךצ ללא פחות מ1400 לילד???
ענת 29/09/2014 12:24 תגובה
ובימים שההורים היו נשואים האב הרוויח כ-20,000 ש"ח ועם תחילת הליך הגירושין הפך לחסר כל??? זו כתבה מגמתית כנגד נשים!
נוי 29/09/2014 19:52 זעקת הקוז'אק הנגזל
כאילו ש1400 ש"ח מספיקים לגידול ילד. טיפוסי לגבר לכתוב כזה דבר, שהרי הוא לא מבין בגידול ילדים. הם רוצים משמורת משותפת והסדרי ראיה, שזה מצויין, אבל בלי שום רצון להוציא כסף על הילד. אנשים לא ריאליים.
42 אר 29/09/2014 10:57 כרגיל לא יודעים להוציא את העיקר מהטפל במדינה הזו ,יוקר
המחייה הוא שעושה את זה וזה מנוצל היטב על ידיי עורכיי הדין
41 גרוש שמח. 29/09/2014 10:43 הגברים בארץ דפוקים. נוסף לצבא האישה שולטת בהם
הישראליות גם קשות בבילוים ממש סבל איתם. נשואים -- עדיף לחיות לבד ממש פרפר ולא להיתקע עם אישה בעיתית.
40 ואני אשה 29/09/2014 10:38 לבטל את הרבנות! מוסד ארכאי שאין לו קשר ליהדות
הדיינים ברבנות משתכרים כמו שופטים ונהנים ממגוון של הטבות אין להם כל אינטרס לזרז הליכי גירושין נהפוך הוא ככל שהעומס יגדל כך הביטחון התעסוקתי שלהם יגבר. לאפשר לזוגות להתגרש בהליכים פשוטים וידידותיים ולו למען בריאותם הנפשית של הילדים ( וגם ביטחונם הפיזי הכסף שייחסך מעורכי הדין ישמש לטובתם) לא ייתכן שרק הגברים ישלמו את מחיר הטעות..
39 אלון פלג 29/09/2014 10:26 מי שאין לו כסף להתגרש, שלא יתחתן
לאחר שנולדים ילדים מוקד הכוח עובר מהגבר לאישה והגברים חוששים להרגיז אותה. ברגע שהאישה הופכת מאוהבת לשונאת הכול אפשרי.
38 שלום 29/09/2014 10:21 גברים גרושים
להקים מיפלגה היום ועכשיו .0525026132
37 רן 29/09/2014 10:19 מסגרת המשפחה מתפרקת. זה אסון לעתיד עם ישראל. (ל"ת)
36 מדינת סדום 29/09/2014 10:17 הם גם חוסמים רישיון נהיגה וצ'קים לתשלום השכירות (ל"ת)
35 דורית 29/09/2014 10:15 רבותי הגברים אתם הדפוקים נתתם את כל הועדות בכנסת לנשים
תמשיכו לישון על האף ואנחנו נחגוג גם בחוץ וגם בבתי המשפט טומטומים תתעוררו תפסיקו לשבת בחיבוק ידיים צאו לרחובות תילחמו על ילדינו כי הם הסובלים היחידים.
34 שלום 29/09/2014 10:07 קבוצות נשים חזקות
בתי מישפט בתי דין רבנים מפחדים מאירגוני הנשים.
33 רווק 29/09/2014 10:04 גבר שמתחתן בימינו גוזר על עצמו חורבן כלכלי כמעט וודאי (ל"ת)
32 יואב 29/09/2014 10:02 תפנו למאיה רוטנברג הצילה אותי
עו'ד תותחית שקבעה תקדים במשמורת משותפת
31 עילאי 29/09/2014 09:57 חחחח בוקר טוב נזכרו עכשיו זה כבר עשרים שנה ככה
אוי אוי אוי כמה שמדינת ישראל מתעללת בגברים איפה השיווין איפה הזכויות איפההההההה אני מאשים רק את אזרחי ישראל לא יודעים להפגין ראו דוגמא חיה עכשיו הונג קונג זה נקרא להפגין
30 נישואין 29/09/2014 09:54 מוסד פרימיטיבי
המדינה גם עושקת את הנישאים. עדיף מעמד של רווק ואם חד הורית.
29 שי 29/09/2014 09:49 לנשים הרבה אגודות שעוזרות להן.להקים אגודה לזכויות הגבר (ל"ת)
28 מלכודת הנשים 29/09/2014 09:42 גברים תזהרו מחתונות ומקסימום ילד אחד בשנים הראשונות (ל"ת)
27 בושה למדינה 29/09/2014 09:39 אפליה ועושק נטו בחסות בתי המשפט וארגוני הנשים (ל"ת)
26 שגיא 29/09/2014 09:30 כ120 גברים גרושים מתאבדים בשנה 30% מכלל המתאבדים!!
זה אומר הכול!!
חיים 21/10/2014 17:43 איך שפוטרתי אישתי פתחה בגירושין
מטימטום שלי חתמתי על 6 אלף ש"ח ל 3 ילדים. היום מצאתי עבודה ב 7 אלף ואני אוכל את כל הפנסיה שלי. חי בקארוון והיא בבתי מלון. צוחקת עלי ומסיתה את הילדים. הקבה שלח לי ייסורים קשים. אני מנסה לעכל כרגע למה. כניראה כי עבדתי קשה מידי ולא נתתי לעצמי לאישתי ולילדי - רק לעבודה. שייגמר הכסף באמת לא יודע מה לעשות? נקווה שלא אהייה כמו שליש מהגרושים -
25 אחד 29/09/2014 09:19 לא ברור לי למה גברים עדיין מתחתנים
להתחתן בישראל זה כמורולטה רוסית .הסטטיסטיקה אומרת שאחד מכל שלושה זוגות מתגרש, כך שיש סיכוי גדול שאם התחתנת לאחר כמה שנים ואיזה ילד או שניים אתה תתגרש. לאישה זה טוב, לגבר מדובר בחורבן כלכלי כפי שהכתבה מדגימה. ולכן לא ברור לי איך גבר שעיניו בראשו עדיין מעוניין תהחתן בימינו.
אחד משניים 29/09/2014 09:41 אחד מכול 2 זוגות חילוניים מתגרש בנכוי ערבים וחרדים!!50%
23,419 איש התגרשו כאמור בשנת תשע"ד. בנטרול האוכלוסיה הערבית והחרדית אחוז המתגרשים גבוה מ-50%.!!!
24 שמי 29/09/2014 09:18 דרושה מהפיכה ועכשיו
זוהי עוולה חברתית מהדרגה הראשונה. בדחיפות יש לתקן את העוולות הבאות: ביטול חזקת הגיל הרך ביטול הנחייה 2.5 המונעת הגשת תביעות כנגד נשים המגישות תלונות שווא. תשלום מזונות לפי חלוקת זמני השהות והפרשי ההכנסות ולא לפי המגדר (כלומר האב בלבד משלם). יש לאמץ במלואן את מסקנות ועדות שניט ושיפמן כבר היום. ציפי לבני תתעוריי
23 דני 29/09/2014 09:07 אם מישהו חושב שמאות אלפי גברים וקרוביהם ישתקו טועה
תקום כאן מפלגה פוליטית של גרושים שיקבלו 10 מנדטים. ואז נראה את ביבי ולפיד מתעלמים מהם וגורמים להם לחיות לפי חוקי התנ"ך.
22 יוני 29/09/2014 09:07 מה חדש? (ל"ת)
21 דני 29/09/2014 08:56 ואז הגרושנ מוצאת לה מממן ומקבלת עוד 4000 שח בחודש
בעוד הגבר מתכלב.
ד 29/09/2014 10:23 והגרוש מתחתן עם גרושה שמקבלת מזונות
העולם החדש......בחרת להתגרש? תשלם מזונות לגרושתך ותחיה ממזונות שהגרוש של אישתך החדשה. הרי זו שרשרת המזון החדשה שהמבוגרים בחרו בה. חבל שאיש אחר מגדל את ילדיך, ואתה מגדל את ילדיו של איש אחר
20 גרוש לשעבר 29/09/2014 08:56 מי שמשלם על טיפשות מערכת המשפט אלה הילדים
מערכת המשפט בישראל צריכה לעבור ניעור רציני והסרת אבק וזוהמה שנדבקה בה.כמובן שיאשימו את המחוקק אבל לחוק יש פרשנויות רבות והשופטים מעדיפים חיים קלים בקונצנזיוס ולא לעשות צדק.אומרים " צדק לעשירים וחוק ולעניים".הפגיעה בילדים היא קטלנית ע"י הוקעת הגבר כאילו הוא מפלצת אף שלרוב אלו הנשים שרוצות את הגירושין מהסיבות הידועות : " הוא לא מפרגן לי...לא מבין אותי... לא אכפת לו ממני.." אבל אלו שמתחילים איתן במועדוני פנויים פנויות ממש יודעים לפרגן !!! זו מכת מדינה מבחינה חברתית שלא זוכה לטיפול הולם.בגני ילדים מסתמן רוב לילדים של גרושים או מנישואין שניים.זו החברה לה פיללנו ? הדת והמסורת החזיקו את הבית ( ואני לא דתי) אבל ניגחנו את הדתיים ובמקביל היו בעלים שניצלו זאת לאלימות ויחס משפיל אז במקום למתן את העניין הלכנו לקיצוניות מצד שני. שופטים , אני פונה אליכם,כל בוקר תסתכלו במראה לפני שאתם חורצים גורלות של ילדים ובני אדם בכלל.גם הגבר הוא בן אדם שזכאי לחיות בכבוד ואת זה כנראה שכחתם.
19 אהרון 29/09/2014 08:54 לא ברור איך מספר המתגרשים אי זוגי... (ל"ת)
מוטי 29/09/2014 09:23 כנראה שספרו זוגות ושכח להכפיל (ל"ת)
מורה לחשבון 29/09/2014 09:18 תכפיל ב 2 (ל"ת)
18 אנונימי 29/09/2014 08:51 מדכא... (ל"ת)
17 רועה חשבון 29/09/2014 08:49 הפתרון לגבר הוא
לאחר חלוקת הרכוש להסתלק מהארץ ולהתחיל חיים חדשים.
16 יניב 29/09/2014 08:43 איך יש מספר אי זוגי של מתגרשים? (ל"ת)
... 29/09/2014 23:53 אחד מהאנשים התגרש פעמיים בשנה (ל"ת)
15 בולבול אקבולבול 29/09/2014 08:41 דיי כבר עם הכותרות אימים האלו
נמאסתם
14 דיבון 29/09/2014 08:39 המרוויחם הגדולים הם עורכי הדין
המפסידים הגדולים הם הילדים. וכל זה מגובה באידיאולוגיה פמיניסטית קיצונית, שמטרתה להתעלל בגבר. אידיאולוגיה זו רווחת בבתי המשפט, הרווחה, הפרקליטות והמשטרה. מדובר למעשה בגירסה של פשיזם סאדיסטי בתוך מדינה דמוקרטית שמנסה להרוס עד הייסוד את מוסד המשפחה.
13 יוסי 29/09/2014 08:35 ומה קורה אם עושים חתונה אזרחית ? מה הדין? (ל"ת)
אחד העם 29/09/2014 10:17 @ לקרוא אתה יודע? - הבנת הנקרא @
" ואם מדובר בבני זוג שאינם יהודים? "זוג במצב זהה עם אותה רמת הכנסות וההורים אינם יהודים: סכומי המזונות אחרים לחלוטין כי לא חל עליהם הדין האישי היהודי ואז מזונות הקטינים נקבעים לפי החוק האזרחי. הסכום הזה יגזר מההכנסות של שני ההורים כי לאמא יש הכנסה ויש לה חובה להשתתף במזונות הילדים. לפי הדוגמא לעיל האבא צריך לשלם 700 שקל".
12 ארז 29/09/2014 08:24 בתי המשפט למשפחה מאמללים את הגברים
אני התגרשתי עם 2 ילדים החוייבתי לשלם 6000 ש"ח לחודש מזונות לילדים למרות שלאם יש הכנסות וכסף פי כמה ממני. לשמחתי היום כבר הילדים מעל 18 אבל 16 שנה בהם שילמתי סכום ענק כזה השאיר אותי כמעט בלי יכולת כלכלית לחיות. בבית המשפט השופט אפילו לא נותן לך דקה לדבר מצדו שתחייה ברחוב.
קליפ 29/09/2014 11:33 שופט יהודי מחויב לשנאת אחים מהמגזר היהודי!!!
שופט,זכר יהודי,מתוגמל מארגוני המפלצות הניקביות על כל רמיסת זכר יהודי.כפי שמחבלים מתוגמלים ע"י השמאל וארגוני השמדת יהודים.....עד לחורבן בית שלישי.לכל מצהלת הנקבות(הזונות)
11 יוסי 29/09/2014 08:18 תמיד דופקים את הגברים (ל"ת)
10 חבל 29/09/2014 08:08 הפתרון: להפסיק להתגרש או לא להתחתן.
תבדקו לפני. החלטתם להתחתן, הבאתם ילדים לעולם תחזיקו ביחד. אין ריב או חילוקי דעות שלא נשכחים בין בני זוג. תפסיקו עם האגו. חבל על הסבל שלכם ושל הילדים שנעשה קשה יותר אחרי גירושים. המשפחה ולא העבודה צריכים לעמוד בסדר ראשון. החברה שלנו הרוסה כי המשפחה איבדה את מקומה לטובת עבודה וקריירה.
9 שי 29/09/2014 08:05 כלכלה נפרדת
אני אחד ההוכחות למה שנכתב בכתבה ובנוסף בית דין לענייני משפחה פוסק אך ורק לטובת האישה
8 אז למה לא לחוקק חוק? 29/09/2014 08:02 דייייי לחיסול הגבר!!!! (ל"ת)
7 קליפ 29/09/2014 07:46 3000 ארגוני נשים מפלצתיות
נלחמות בזכר היהודי באמצעות שוטר יהודי מסלקות מהבית. באמצעות שופט יהודי רומסים את הזכר היהודי....עיתונאיות מהמגזר הנקבי יהודי מפלצתי צוהלות על דם הזכרים יהודים...החופש לשנאת הזכר היהודי ?
6 ש 29/09/2014 07:46 הפתרון הפשוט
לכל מי שהחליט להתגרש , לחכות עד שהילדים יגיעו לגיל 18 ובזמן הזה לחגוג מהצד כמה שיותר .
ז 29/09/2014 09:49 זהירות......
בעלי עשה כהמלצתך, היתה לו 'תאונת עבודה'...... הכניס אחת מהן להריון...... התגרשנו ועכשיו משלם מזונות גם לתאונה.. חחחחחחח
שלמה 01/10/2014 15:17 שתיכן זונות (ל"ת)
5 אני 29/09/2014 07:37 שטויות. תמיד מצבו של גבר גרוש יותר טוב מאשה. (ל"ת)
4 מורה לחשבון 29/09/2014 07:32 מספר אי זוגי?
פרט שולי, אבל איך לעזאזל מספר המתגרשים יכול להיות אי זוגי ?
אורן 29/09/2014 09:10 מורה לחשבון?
גבר אחד שהתגרש משתי נשים במהלך חייו. שני נישואין שלושה גרושים. מספר אי זוגי
3 ייעוץ נדל"ן 29/09/2014 07:31 איך בדיוק ירדו מחירי הדירות עם ביקוש כזה ?
גם עולים חדשים, גם גירושין, גם ריבוי טבעי - ביקוש עצום לדירות בהווה ובעתיד
משה 29/09/2014 17:40 חמוד אתה..
כסף לא גדל על העצים. במחירים האלו לא רק שירדו הגם שיתרסקו. אנשים חוזרים לגור אצל ההורים.
2 עומר 29/09/2014 07:28 .....למדינה לא אכפת שגברים מתאבדים
בגלל קשיים כגון אלה , העיקר שלא יהיו לנטל עליה, למרות שמשלמים מיסים אדירים .....
1 יועץ נדל"ן 29/09/2014 07:20 אנשים מתחתנים בגיל מאוחר וזקוקים למגורים בשכירות
המשקיעים הפרטיים, ולא הממשלה, מספקים דירות קטנות וישנות להשכרה במרכזי הערים הותיקות
משה 29/09/2014 17:43 כל הכבוד למשקיעים
מה היינו עושים בלעדיכם?? זאת תעודת עניות למדינת ישראל. המשקיעים לא עושים זאת מחסד אלא מתאוות בצע וממון בלבד. אם יכלו לעלות שכירות לשמיים היו עושים זאת. לא מהם תבוא הישועה. להיפך - יש לחסל שוק ההשקעה והספסרות בדירות ואז ירווח לכולם גם לאוכלוסיית המתגרשים והמתקשים.
אלאור שןשנה 29/09/2014 12:26 תגובה לכתבה
אנחנו כישראלים והכי טובים שיש באלף ואחת תחומים טובים בקיטורים ובדיבורים קומו ועשו ושנו החלטות וכשהאשה מוגנת מכל עבריה ןלגבר נשאר רק לבכות על מר גורלו כי גם בינתיים סידרה לה ממן מאהב התארגנו אתם הגברים כנגד
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש