ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

מכתב סרבנות ב-8200: "מצפונית, לא מסוגלים לשרת את המערכת הזו"

 |  56
סערה בצה"ל
Share
זה קורה גם ביחידת המודיעין היוקרתית. 43 חיילי מילואים מיחידת 8200 חתמו על 'מכתב סרבנות' שנשלח לראש הממשלה, לרמטכ"ל, לראש אמ"ן ולמפקד 8200. החותמים מצהירים כי הם מסרבים לקחת חלק בפעולות נגד פלסטינים.


כך נפתח המכתב - "אנו, יוצאי יחידת 8200, חיילי וחיילות מילואים בעבר ובהווה, מצהירים כי אנו מסרבים לקחת חלק בפעולות נגד הפלסטינים ומסרבים להמשיך ולהיות כלי להעמקת השלטון הצבאי בשטחים הכבושים".

במכתב שפורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות' כותבים אותם חיילי מילואים כי "קיימת תפיסה שהשירות בחיל המודיעין נטול דילמות מוסריות ותורם אך ורק לצמצום האלימות והפגיעה בחפים מפשע, "אולם במהלך השירות הצבאי למדנו כי המודיעין הוא חלק בלתי נפרד מהשליטה הצבאית בשטחים. האוכלוסייה הפלסטינית הנתונה תחת משטר צבא, חשופה לגמרי לריגול ולמעקב של המודיעין הישראלי. בניגוד לאזרחים ישראלים או לאזרחי מדינות אחרות, אין פיקוח על שיטות האיסוף, המעקב והשימוש במידע המודיעיני ביחס לפלסטינים, בין שהם מעורבים באלימות ובין שלא".

עוד נכתב במכתב כי מידע שנאגר ונאסף פוגע בחפים מפשע ומשמש לרדיפה פוליטית וליצירת פירוד בחברה הפלסטינית באמצעות גיוס משתפי פעולה והפניית חלקים מהציבור הפלסטיני נגד עצמו.

"המודיעין מאפשר שליטה מתמשכת במיליוני אנשים, פיקוח חודרני ומעמיק ופלישה לרוב תחומי החיים. כל אלו לא מאפשרים חיים נורמליים, מתדלקים עוד ועוד אלימות ומרחיקים את סוף הסכסוך".בשורה התחתונה, כותבים החתומים על המכתב כי "הגענו למסקנה כי מצפונית אינו מסוגלים להמשיך ולשרת את המערכת הזו ולפגוע בזכויותיהם של מיליוני בני אדם.". מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "יחידה 8200 פועלת מיום הקמתה לאיסוף מודיעין המאפשר לצה"ל וגופי הביטחון למלא את משימותיהם, ומסייע מדי יום בהגנה על אזרחי מדינת ישראל. היחידה פועלת באמצעים מגוונים ובזירות רבות, תוך הפעלת שיטות וכללים המכוונים לצורכי המודיעין ולצרכיו בלבד. המשרתים ביחידה מוכשרים לאחר תהליך איתור קפדני, בהכשרה שאין לה אח ורע בקהילת המודיעין בארץ ובעולם, במהלכה, מוטמע בתכנים הנלמדים דגש מיוחד על תחומי האתיקה, המוסר ונהלי העבודה. הללו מיושמים הלכה למעשה במהלך שירותם של החיילים והקצינים ביחידה, ואלו זוכים לבקרה מתמדת של מפקדים בדרגות שונות.

"הטענות הקונקרטיות העולות בכתבה אינן מוכרות באגף המודיעין. פניית החתומים לכאורה על מכתב זה לכלי התקשורת, בטרם הפנו טענותיהם אל מפקדיהם או אל הגורמים הרלוונטיים בצה"ל, תמוהה ומעלה ספק באשר לרצינות הטענות. לאורך השנים, ובשנים האחרונות במיוחד, זוכה היחידה להערכה יום-יומית שפעמים רבות באה לידי ביטוי באותות הערכה, צל"שים ופרסי ביטחון ישראל. באשר לטענות הנוגעות לפגיעה בחפים מפשע, הרי שתהליך אישור המטרות בצה"ל הנו ארוך וקפדני המביא בחשבון גם את נושא הבלתי מעורבים."
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

56 תגובות ב-45 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
45 חיים 14/09/2014 13:14 כישלון ביטחוני חמור
אין שוני בינם לוענונו
44 גדי ח. 14/09/2014 13:11 בוגדים לכלא!!
שחכתם לציין שבלי המידע החיוני שאוספים מהאויב היו מחסלים אותנו מזמן?!! 8200 עושים עבודה מצוינת ומקומכם בכלא ולא ביחידה. לא הייתם צריכים להתגייס ל8200 בכלל והסיווג הביטחוני לשכם שווה כמוכם, 0 אחד גדול!!! הצבא עושה את הכי טוב מבחינת האיסוף על המחבלים! זה למסור מידע על טרוריסטים שהורסים לפלסטינים את החברה מבפנים ופוגעים בנו! הלוואי יכניסו אתכם לכלא, בוגדים!!!
43 בילי 14/09/2014 12:20 8200
ראשית, תודה רבה לחיילי וקציני 8200 , שעושים עבודתם קודש, הכוונה למי שלא הצטרפו למכתב הסרבנים. ולראשי המדינה אני מציעה, לשלוח את כפויי הטובה הללו שהוכשרו על חשבון הצבא ויצאו לעבוד בהייטק ובזכות תפקידם בצבא מרוויחים משכורות יפות לשמור בשטחים כדי שיזרקו עליהם אבנים ואז הם עכירו מקרוב את אלו שהם מגינים עליהם.תתביישו לכם, חלאת המין האנושי.
42 מאיר 14/09/2014 12:11 בוגדים
בוגדים נקודה.
41 מצפונית: לכו לעזאזל 14/09/2014 12:09 שמאל סירחוני, שמחזק את ביבי שלא רוצה שלום
יש במדרג הסירחון היהודי/ישראלי כמה וכמה רבדים. הרבד המכוער בשנים האחרונות אלו כל מיני יהודונים שינאי עמם, עליהם נמנים כל מיני פרופ' הזויים שמובילים חרם נגד ישראל באוניברסיטאות, כי לדידם הרשות הפלסטינאית, עזה סוריה ועיראק הם מדינות נאורות יותר, בהם אפשר למנות את גולדסטיין, ועתה את שבאס יהודונים אנטישמיים ששונאים את זה שנולדו יהודים. בהמשך הדרך נמצאים השמאל המלשן, יוצא טיפוחיו של שלום עכשיו, אותו זרם שמלשין לגורמים אירופאים על בניה בשטחים. ועתה גם הטיפוסים המגעילולים הללו מ 8200. בצד השני של הקשת נמצא הימין המטורף, ברוך גולדשטיין, ברוך מרזל, במובן מסויים גם ביבי נתניהו סרבן שלום ואוהב "תנו לי שקט". ובאמצע נמצאים 85% מאזרחי ישראל עם דעות שקולות שסובלים מכל האידיוטים המרושעים הללו שגורמים לכלל נזקים חסרי תקדים.
40 לזרוק אותם מהיחידה 13/09/2014 22:56 8200 מונה אלפי חיילים. מדובר בפרומיל חסר משמעות. (ל"ת)
39 ar36 13/09/2014 21:50 סכין בגב (ל"ת)
38 רמים 13/09/2014 18:58 הדחה
להדיח אותם עכשיו ומייד. הם אינם ראויים לשרת ביחידה זו. לבדוק מי התרשל במבדקי הקבלה שלהם ליחידה זה יותר מדאיג.
37 חיים 13/09/2014 17:44 בגידה
צריך לשפוט להוציא אותם להורג בעוון בגידה
36 משה ר 13/09/2014 11:41 להכניסם לכלא
אין מקום ליפי הנפש האלה בשורות צהל
35 מנחם אורנשטיין 12/09/2014 18:42 מכתב הסרבנות של 8200
אנא פרסמו את שמות הסרבנים , בינתיים זו כותרת פרובוקטיבית. בלי אנשים .
34 רמי 12/09/2014 17:22 זה לא קשור לבצלם בכלל
המדינה הזואת מתנכלת ומתנכרת לשכבות החלשות ש90 אחוז זה עדות המזרח אני אם הייתי צעיר שניה לא נישאר פה תראו את הרוסים היהדים רובם לאן עלו? וגם הצרפתים וגם המרוקאים צרפתים כמוני איפו הם בהרצות הברית וטוב שכך
דוב 14/09/2014 08:23 קשור לבצלם .
אותה פעילות נגד המדינה
33 רמי 12/09/2014 17:18 צודקים ואני מניח שיש יותר מזרחים באמוזים גבוהיים
ובצדק אם אתה שואל אותי צבא רק בכסף כי המדינה הזאות פוגעת רק בשכבות החלשות אז תנו להם לאשכנזים את הדינה שהם ילחמו הרי את כול משאבי המדינה הם גנבו השתלטו על האון על השלטון על התקשורת אן סכוי פה לילד ממשפחה קשת יום להצליח בגלל זה הם הולכים לכיון הפשע אני עוד לפני הרבה שנים ישבתי בבת סוהר ב78 תקופה בשביל לא לשרת אני ימות בשביל אהשכנזים האלה תנו להם למות בשביל המדינה הרי רק הם נהנים מהמדינה
רונן 13/09/2014 09:01 טיפשות
מהיכן כל הטיפשות הזאת?ואיך מתוך כתבה כזאת נכנס כאן עניין עדתי?אני קורא ולא מאמין.כמה רוע ושנאה וזה פשוט לא מסתיים.ואתה רמי לך תלמד קודם לכתוב ותחזור מאוחר יותר,אתה רק מעלה שנאה כאן,ושטויות.ולאותם חיילים שכתבו את המכתב יש לי רק דבר אחד לומר,עצוב לי.עצוב לי שיש אנשים שכמותכם,ואשמח אם המערכת תדע גם לפרסם ברבים את שמות החיילים כדי שהחברה תדע לזהות ולהוקיע אותם,כי גם אם יש משהו שמציק לכם לא זאת הדרך,ישנה דרך מקובלת לפנות ולטעון ולא כך..הנזק שאתם גורמים הוא מטורף,וצר לי על כך.
32 הגואל 12/09/2014 17:17 עם ישראל חי
תנוחו על משכבכם חלאות
31 צחי 12/09/2014 17:07 43 בוגדים חולי נפש.. לא שווים התייחסות (ל"ת)
30 נמאסתם תקבלו בעיטה ח 12/09/2014 16:56 הרסתם את פולין כעט כאן
אלה התוצר של הפולנים כאן.חולים במחלת טראומת שואה.חייבים לתת בעיטה בישבן לכולם עד לוורשה בלי חזרה
29 בוגר מודיעין 12/09/2014 16:43 לשלוח אותם להסתכלות
החברה האלה השתן עלה להם לראש לשלוח אותם לכלא צבאי ולאחר מכן להעיף אותם מהצבא בושה וחרפה שיש לנו בנים ובנות כאלה.
28 פזי 12/09/2014 16:40 יש פיתרון פשוט
לא רוצים לעשות מילואים ב-8200? לא רוצים לפגוע בפלסטינים חפים מפשע? אין בעיה, שישלחו אותם לעשות שמירות בשטחים הכבושים, עאלק. תוך יום הם מתנצלים וחוזרים על ארבע למשרדים הממוזגים של 8200
דוב 14/09/2014 08:26 להקיא אותם מהחברה,,,
אני מבקש שמות
27 רפאל 12/09/2014 16:16 8200
אים זה נכון צריך לשלוח אותם למאסר עולם ובמידה וזה לא נכון מבקש את סילכתכם מראש
26 בוגר היחידה 12/09/2014 16:05 לשלוח אותם למדברב בקיץ לחיות באוהלים
את הנבלות האלה צריכים ללמד לקח שלא ישכחו לעולם. הגענו לימות המשיח שכל חייל מילואים יחליט היכן ישרת ומה יבצע במילואים. מחר לאיתחשק להם לששרת בדרום או בצפון או ביו"ש ואז יוציאו מכתב מלווה בעיתונאים כמובן ויביעו מחאה. צריכים לשלוח את הנבלות האלה בכל קיץ למידבר שומם לחיות במחנה אוהךים ללא מזגנים וללא מכוניות בסביבה.שיתבשלו להם כל ימי המילואים. זבל של אנשים. אני מתאר לעצמי למי הם מצביעים בקלפי.
25 אהרון 12/09/2014 16:05 ישר לגדוד 13 גולני (ל"ת)
24 daben17 12/09/2014 15:41 כמה ימי כלא מגיע להם ?
לפני כשבועיים נכנסו ל 10 ימי מחבוש 4 חיילים - מפקדים מ 4200 על כך שהשתתפו במסיבת סיום של חניכים שלהם. מעניין לכמה זמן אלה ייקבלו אם בכלל
23 יניב 12/09/2014 15:35 היו שלוחת בצלם ב 8200 (ל"ת)
22 איכס. שייסעו לעזה... 12/09/2014 15:07 שמאלנים בוגדים נמאס ממכם. רדו מהארץ אבל מהר!! חולדות... (ל"ת)
21 אלי 12/09/2014 15:07 פיזור סודות ישראל באינטרנט לא יכולה לעבור בחוסר תגובה
כל חיילי צה"ל ובמיוחד אלה שמגוייסים ליחידות הסודיות מחוייבים בשמירת הסודיות.
20 איכס. שייסעו לעזה... 12/09/2014 15:07 נמאס כבר מהשמאלנים המצקצקים בצביעות נוטפת ריח רע ומסריח (ל"ת)
19 מועלם עזרא 12/09/2014 14:53 אם קם הייתה
אם קם הייתה מקבלת 10 שנים ללא מתן חנינה לא היינו מגיעים למצב הזה .הסלחנות ל"מוכשרים" בעוכרינו.עם בוזגלו היו נוהגים אחרת לחלוטין.בעיני מכתב זה על סף בגידה באימון שניתן ליפי הנפש האלה
18 יוני 12/09/2014 14:41 קיבלו מהמדינה מקצוע וקריירה ועכשיו יורקים לבאר
חיילי גולני והצנחנים מחרפים את נפשם ושורפים 3 שנים, הם 3 שנים בונים לעצמם קריירה ומסרבים.
17 דני 12/09/2014 14:29 העובדים ביחידה 8200 מקבלים שכר, או מתנדבים? (ל"ת)
16 J 12/09/2014 14:29 זה מה שקורה כשיחידה מאוכלסת פרוטקציונרים.שישרתו כקרביים (ל"ת)
15 א"ב 12/09/2014 14:16 43..44, 45... והלאה. (ל"ת)
דוב 14/09/2014 08:30 לפרסם שמות
ולתת להם אישור יציאה מהארץ ,,סוס טרויאני ,
14 אזרח 12/09/2014 14:08 מצפון
מעניין יכולתם לבקש העברה בשקט אבל חיפשתם פרסום לדעות של מיעוט שרק דאע"ש יחזיר אותו למציאות נ.ב יש לכם תחליף מעניין איך תתפקדו בחזית מול חמאס אם אתם יודעים להפעיל נשק שבטח פגשתם בשבוע טירונות למה שאימא רצתה אתכם קרוב אליה
13 ממשלה 12/09/2014 14:04 לשלול זכויות
אין בעיה שלא ישרתו אך במקביל לשלול להם זכויות לא לאפשר להם לחש רישיון נהיגה, לא לאפשר להם קבלת משכנתאות וכד׳ במקומם יקפצו על המקום הפנוי ביחידה מאות אחרים
12 uridror1 12/09/2014 13:51 אם 5 גולנצ'יקים היו מתארגנים היו ..
קוראים לזה......מרד !!! זה לא סתם מרד . זה מרד + ריגול ומסירת סודות לאוייב. ועל זה חייבים לשפוט אותם על בגידה !!! ולא סתם בגידה אלא : בגידה בזמן מלחמה !!!
11 סודי 12/09/2014 13:29 הארופאים הולכים לשלם ביוקר על הנחמדות שלהם,
אנחנו לא רוצים ראשים ערופים ברחבי ישראל,
רמי 12/09/2014 17:23 איזה נחמדות יבן אלף זונות סודי הא?
ככה כולכם כול האשכנזים השפלים הפחדנים
10 תמי 12/09/2014 13:16 אוסף פרזיטים,כמה אנשי מנהלה מהיחדיה שמבקשים למשוך תשומת (ל"ת)
9 שמונה גרביים 12/09/2014 13:12 טעו חברי שמונה גרביים
תמיד קראתי להם ככה חבורה של שמאלנים :)
8 אנונימי 12/09/2014 13:08 מהרסיך ומחריביך ממך יצאו!!!!!!!!!!! (ל"ת)
7 יוסי 12/09/2014 12:45 רק43?
אני שמח שביחידה הגדולה בצהל ישנם רק 43 בדעות האלו. זה מראה ששמאל בארצינו הולך ונעלם. ---------------- בקשר לידיעות האחרונות- האם הם היו מפרסמים תודה לצהל מ430 או 4300 איש/ה בעיתון? האם הם יכולים לכתוב מילה 1(רק 1) על הממשלה הנוכחית? הכל רק שלילי! שבת שלום.
6 סתם אחד 12/09/2014 12:21 מי משלם עבור היח"ץ המחקר והגיוס של החותמים?
איזה שהוא ארגון שמתוקצב מבחוץ או במעטפות עשה כאן עבודת מחקר , ו מ 100,000 חיילים מצא 43 . בחייכם זה פחות ממצביעי זועבי! תעשו טובה - חייל שלא מבצע פקודה הולך לכלא. נ ק ו ד ה .
בוגר היחידה 12/09/2014 16:06 ברור לי כשמש עבור מי מצביעים בלפי ומי הארגון המממן אותם (ל"ת)
5 ציון 12/09/2014 12:20 הם בוגדים מוציאים שם רע לצהל ולעם ישראל ולמדינת ישראל
היתארגנות של למעלה מ40 חילים וקצינים שעושים כזה מעשה מכוער אין להבין אותם או להיתחשב במצפונם הם בוגדים ומפירי חוק לכל דבר ועניין עצם ההיתארגנות היא התופעה המסוכנת וכאן הם מראים את כוונתם להזיק למדינה ולביטחונה והכל בשם חופש הביטוי והנאורות פושעים לעם ישראל ולזכר כל הנופלים והנירצחים היהודיים בכל הדורות
ט.ב 12/09/2014 13:44 בוגרי 8200
הצדק איתך! הם אכן בוגדים. אנו במדינה דמוקרטית ומותר להם להביע דעתם, אך לא לגלות סודות צבאיים מיחדה זו ואם לא התאים להם בזמן שרותם- היו צריכים לעשות הכל על מנת להשתחרר מיח' זו אבל לא לבגוד!!!!!!!!!!!!!!!!! במדינתנו
בוגר היחידה 12/09/2014 16:09 הגענו לימות המשיח
כל פישר ששירת ביחידה חושב שהוא יחליט היכן ישרת במילואים ובאיזה תפקיד.מבחינץי,כבוגר היחידה החש שהזבלים האלה הם עשבים שוטים מנתוך עשרות אלפי החיילים המצויינים שעברו ביחידה,שישלחו למדבר כל קיץ לחיות באוהלים ללא מזגנים ולהעתיק כתובות אבנים מגבעה לגבעה כל יום מחדש.
4 אוי ואבוי 12/09/2014 12:18 חייבים לציית! אחרת הימין יקרוס (ל"ת)
3 השקולה 12/09/2014 12:14 שכחו איפה אנו חיים- פתח, חמאס חזבאללה, דאעש
איראן... מתנהגים כבעלי חלומות.
אלכס 13/09/2014 00:40 שדרות
תוסיף אותם בראש הרשימה. הם אויבים אכזריים שמוכרים את צה"ל בזול לשונאינו .
2 לא ראויים ללבוש מדי 12/09/2014 12:04 להעיף את הבוגדים השמאלנים האלה מצהל (ל"ת)
1 ציצי 12/09/2014 11:58 חבורה של לוזרים!!
תתביישו לכם והלואי שיעיפו את כולכם נמאס מאנשים כמוכם במדינה הזאת אתם המיץ של הזבל
אייל 12/09/2014 12:27 למה אתה מה זה גאון.... (ל"ת)
ציצי 12/09/2014 14:20 תשובה ממש של בר דעת
אני לא גאון ולא מתיימר להיות כזה אני אוהב את המדינה והארץ שלי!
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש