21:29 דו"ח בייקר יוז: כמות האסדות הפעילות ירדה באסדה אחת השבוע

20:59 בשעה זו הבית הלבן מקיים מסיבת עיתונאים ראשונה לאחר >>

20:20 דובר הבית הלבן, שון ספנסר, התפטר מתפקידו

16:44 דר שפיגל מדווח: חשד לתיאום מחירים בין יצרניות המכוניות >>

16:43 פתיחה שלילית בוול סטריט: הנאסד"ק יורד 0.3%

13:30 מתחזקות הירידות באירופה בשעה האחרונה >>

10:24 סגירה שלילית בבורסות אסיה: הניקיי סיים בירידה של 0.25% >>

10:15 ברקע לזינוק ביורו: פתיחה שלילית בבורסות אירופה >>

08:29 כוננות שיא בהר הבית מחשש לעימותים אלימים >>

22:41 סולן להקת הרוק לינקין פארק נמצא מת בביתו

22:18 או. ג'י. סימפסון קיבל חנינה ויצא לחופשי

19:59 מחיר הזהב עולה 0.5% למחיר של 1,245 דולר לאונקייה

19:53 הנפט עבר לירידות, נחלש 0.5% למחיר של כמעט 47 דולר

19:52 מניית סירס עולה 11% ברקע להודעה על שת"פ עם אמזון

17:09 המתיחות בהר הבית: ריבלין וארדואן ישוחחו בניסיון לפתור את המשבר

16:18 ירושלים: שריפה פרצה בשכונת בית הכרם, כבישים באזור נחסמו >>

15:10 הפיגוע בהר הבית: פורסם תיעוד של הברחת הנשק על ידי המחבלים >>

13:43 דיווח: חשד לניסיון פיגוע דקירה בגוש עציון, המחבל נוטרל

13:13 מפקד חדש: אלוף משנה דדו בר כליפא יעמוד בראש חטיבת גבעתי

12:26 ארה"ב: בוטל סופית האיסור לנשיאת מחשבים ניידים בטיסות

12:16 טבע: מכון NICE ממליץ על ה-CINQAERO לטיפול באסטמה אאוזינופילית חריפה >>

11:31 פרשת הצוללות: הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ יעיד היום בלהב 433

10:22 השר ארדן על המשבר בהר הבית: "ישראל זקוקה לשערי המגנומטרים"

09:53 בולטות בת"א: נובה עולה 2.62%, שפיר הנדסה מטפסת 1.85%

09:43 הדולר מאבד הבוקר 0.5% לרמה של 3.56 שקלים

09:24 סקייליין השלימה את מכירת עתודות הקרקע בפרויקט בקנדה תמורת 42 מ' ד' >>

08:46 דיווח: ארה"ב לוחצת על ישראל לסיים את המשבר בהר הבית עוד היום >>

08:31 טראמפ על מינוי סשנס: "מתחרט על המינוי שלו לתפקיד התובע הכללי" >>

08:25 החייל אלאור אזריה סיים את שירותו הצבאי ושוחרר למעצר בית

23:06 מדד הראסל 2000 עלה הערב 0.9%

23:05 סגירה בוול סטריט, ה-S&P 500 הגיע לשיא חדש

21:46 ברקע לדו"ח המלאים, הנפט עלה 1.6% וחצה את גבול 47 ד' לחבית

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
יללכ רודמ

מדור כללי

מדור כללי

תויגתב יכה
הכי בתגיות

הפתרון לפצמ"רים: "אפשר לחסום את כל השיגורים מרצועת עזה עם תותחי לייזר"

ד"ר עודד עמיחי מסביר על המערכת שמשרד הביטחון בחר שלא לרכוש. "כל מה שעף מכיוון עזה - היה מושמד כבר בהמראה"
 |  65
מלחמת הכוכבים
Share
אלפי הרקטות שנורו לעבר ישראל מרצועת עזה ומלבנון גרמו לאבדות בנפש ולנזק כלכלי מצטבר של עשרות מיליארדי שקלים. מערכת "כיפת ברזל" שפותחה בישראל זכתה לאינספור מחמאות, אך אינה מספקת מענה לירי של פצצות מרגמה.


ד"ר עודד עמיחי, מספר ל-Bizportal על ה"נאוטילוס" שפותח ויכול היה לספק הגנה מושלמת נגד רקטות ופצצות מרגמה. ה"נאוטילוס" היה דגם הפיתוח וה"סקייגארד" - המערכת הייצורית.

עודד עמיחי: "הפרויקט פותח לפני יותר מ-15 שנה על ידי ממשלת ישראל. שמעון פרס, ראש הממשלה בשנים 1995-1996, פנה בזמנו לנשיא ארה"ב ביל קלינטון לצורך הגנה על שמי קריית שמונה שהייתה מופגזת. המערכת פותחה בארה"ב על ידי חברת TRW (שנרכשה בהמשך על ידי חברת Northrop Grumman) בהשתתפות 4 חברות ישראליות: רפא"ל, אלתא, תעשיה אווירית ותדיראן קשר ובהשקעה של מאות מיליוני דולרים".

האם הפרויקט הסתיים?

"בשנת 2000 הפרויקט הסתיים בהצלחה ביירוט שתי קטיושות בארה"ב ומאז הוא שוכב ומחכה לגאולה. בסך הכל האמריקנים ביצעו בניו-מקסיקו 46 ניסויים שכולם יורטו בהצלחה. הניסויים כללו פצמ"רים במטח ורקטות".עלות מערכת אחת כ-30 מיליון דולר לעומת כ-50 מיליון דולר - עלות מערכת אחת של "כיפת ברזל". עלות ירי בודד של אלומת לייזר כ-3,000 דולר לעומת כ-100 אלף דולר טיל של כיפת ברזל.ד"ר עודד עמיחי: "למעשה כל טיל עולה יותר, אלא שמפרסמים רק את עלות הייצור ללא עליות נלוות. בנוסף בגלל אחוזי יירוט נמוכים של 'כיפת ברזל' יורים בכל פעם שני טילים של 'כיפת ברזל' בבת אחת".

לכיפת ברזל אחוזי יירוט נמוכים?

"בוודאי ולכן יורים בכל פעם שני טילים. אחוזי היירוט הם בערך 50%".

מה לגבי טווח ההגנה של הלייזר?

"בגלל העלויות הגבוהות של 'כיפת ברזל' תמיד יהיו פחות סוללות ממה שצריך. היקף ההגנה של 'סקייגארד' גדול יותר בהרבה משל 'כיפת ברזל'. מערכת 'כיפת ברזל' שמוצבת באשקלון למשל לא יכולה להגן על אשדוד והמערכת בבאר שבע לא יכולה להגן על נתיבות".

אז מה היתרון של הלייזר?

"למערכת ה'סקייגארד' רדיוס של 10 ק"מ, כלומר כיסוי של כ-300 קמ"ר. רוחב הרצועה בממוצע 7 ק"מ. הלייזר יכול לחסום את כל הירי מעזה - עם 8 סוללות לא חשוב אם זה פצמ"ר או טיל אחר. כל מה שיעוף משם יושמד בהמראה. אין צורך להגן על כל עיר בישראל בנפרד. בנוסף, הרסיסים ייפלו שם בעזה ולא בישראל ובבאר שבע בכלל לא יידעו שירו עליהם".

אז למה הפרויקט לא יצא לפועל?

"בהיסטוריה תמיד הייתה רתיעה מהכנסת טכנולוגיות חדשות ולא רק בצבא. כך היה עם IBM ודיגיטל שפיתחו מחשבים ואמרו להם שזה אמצעי שצריך למצוא לו שימוש, גם על לואי פסטר צחקו ועל הטלפונים אמרו 'מה יעשו עם זה אם אי אפשר לדבר למרחק של יותר מ-100 מטר?'.

מה המשקל של פוליטיקה וכסף בסיפור הזה?

"הסיבה העיקרית היא חוסר ראייה של אנשים שצריכים להחליט ולאמץ טכנולוגיות חדשות. יש אינטרסים של גופים קיימים שמפחדים שהטכנולוגיה החדשה תחסל להם את הפרנסה הקיימת. אני לא מדבר רק על 'כיפת ברזל', זאת בעייה עולמית ולא רק בישראל".

מה המצב בארה"ב בתחום?

"גם שם אין לייזר ומאותן הסיבות. האיומים קצרי הטווח לא מעניינים את האמריקנים, אלה הטווח הרחוק. הם עבדו שם על לייזר שיוכל לנטרל ירי בליסטי בטווח של מאות ק"מ".

האם ללייזר יש מענה גם לחזית המזרחית של ישראל?

"בוודאי. לייזר מוטס יכול לחסל כל איום בליסטי. הפתרון המלא הוא מטוסי לייזר, 5 כאלה, ביחד עם לייזר מהקרקע, וכך ניתן לסגור הרמטית את השמיים של ישראל".

זה לא נשמע כמו מדע בדיוני?

"זה לא מדע בדיוני. זאת טכנולוגיה שפותחה לפני 40 שנה. אני עבדתי בזמנו ברפא"ל והייתי שותף לכך".

האם היה אפשר למנוע את ההרג של הילד בן ה-4 מקיבוץ נחל עוז?

"זאת טרגדיה נוראית שהיה אפשר למנוע. אין פתרון לפצמ"רים חוץ מאשר לייזר. הפתרונות האחרים זה צעצועים. מבקר המדינה כתב בשנת 2009 שמערכת הבטחון הורתה לפתח את 'כיפת ברזל' לפני שנבחנו חלופות להגנה על עוטף עזה. 'כיפת ברזל' פותחה להגנה על שדרות ולא על עוטף עזה. הלייזר כבר היה קיים ואף הסכימו להעביר את הייצור לישראל, רק היה צריך להגיד לאמריקנים Yes".

מערכת הלייזר יירטה לטענת המפתחים שלה בהצלחה של 100% עשרות רקטות, פגזי ארטילריה ומרגמה. מקור האנרגיה של לייזר כימי הוא משריפת דלק ללא צורך בספקי כוח חשמליים.

ד"ר עודד עמיחי
ד"ר עודד עמיחי

הלייזר מסוגל ליירט רקטות (קסאם, קטיושה, פאג'ר), טילים לטווח קצר ובינוני (פרוג, סקאד), פגזי ארטילריה, פצצות מרגמה - בירי בודד ובמטח וליירט מטוסים, מסוקים, מל"טים וטילי שיוט. אין צורך בחישוב מסלול הטיל התוקף: מרגע גילוי האיום (עד 3 שניות) הלייזר ננעל על המטרה באמצעות עוקב אופטי ומיירט אותה (עד 3 שניות) בטווח של עד 10 ק"מ.

פצמ"ר (פצצת מרגמה) - היא נשק פרמיטיבי, אך לצה"ל אין הגנה טובה נגדה. מתחילת
מבצע
מבצע
אדם הפועל מטעם חבר בורסה ומשמש כנציגו. המבצע
"צוק איתן" ועד היום נהרגו 12 חיילים ואזרחים מירי של פצמ"רים. הטווח של הפצמ"רים עד 7 ק"מ והחמאס מייצר אותן בעזה או מבריח דרך מנהרות. אחת הבעיות היא שיש התרעה של שניות ספורות.

ד"ר עודד עמיחי הוא פיזיקאי, מומחה למערכות לייזר ויועץ בתחומי הלייזר והאלקטרו-אופטיקה. שימש כראש המחלקה למערכות פיזיקליות ברפא"ל, היה מיוזמי פרויקט "נאוטילוס" ומלווה אותו מראשית דרכו ועד היום.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

65 תגובות ב-45 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
45 יצק 31/08/2014 15:16 נשמע ממש טוב, אבל.....
האם המערכת עובדת בכל מזג-אוויר ???-בערפל וגשם היא משותקת !!! פצ"מר עף בכל מזג-אוויר !!!! רבותי -באם החמס היה יודע שלאחר פצ"מר אחד ,יורד רב-קומות בעזה ,המערכה היתה מסתימת לאחר מספר ימים !!!!
44 איציק 28/08/2014 15:25 נאוטילוס זה נושא של ועדת חקירה
בתקופה שדנו בנושא עבדתי במפעל שחטף קאסם בשדרות. הכתבות היו בלי סוף בעד הנאוטילוס, נאמר שם שאם חמאס רוצה הוא יכול להרוס אותנו כלכלית עם היירוטים של כיפת ברזל. טוענים שלנאוטילוס יש זיהום סביבתי של רעלים, זה קשקוש בריבוע, הרי ממקמים אותה סמוך לגדר ואז הרעל יעוף על העזתים או באוויר הפתוח. צריך לתת הזדמנות שניה למערכת.
43 איציק 28/08/2014 13:07 נאוטילוס זה נושא של ועדת חקירה
בתקופה שדנו בנושא עבדתי במפעל שחטף קאסם בשדרות. הכתבות היו בלי סוף בעד הנאוטילוס, נאמר שם שאם חמאס רוצה הוא יכול להרוס אותנו כלכלית עם היירוטים של כיפת ברזל. טוענים שלנאוטילוס יש זיהום סביבתי של רעלים, זה קשקוש בריבוע, הרי ממקמים אותה סמוך לגדר ואז הרעל יעוף על העזתים או באוויר הפתוח. צריך לתת הזדמנות שניה למערכת.
42 אבי 28/08/2014 11:08 האם הלייזר יעיל גם כשיש עננות קלה /כבדה ? (ל"ת)
41 אור 26/08/2014 22:27 חצי מוח פועל טוב
הברירה הזו היתה כשהתחילו לפתח את כיפת ברזל - למה לא שילבו שתי מערכות? למה יש או/או במקום חשיבה מכלילה?
40 דוד איש שלום 25/08/2014 21:59 תותח הלייזר מיירט כל מה שזז באוויר במהירות האור
ד"ר עודד עמיחי עושה מלאכת קודש בנושא, אך דומה שעל ישראל ירד ענן עכור של טימטום, אטימות ואולי אף שחיתות שאינו מאפשר לשום טיל או קרן לייזר של שפיות לחדור מבעדו.
39 ד"ר מנדלבאום 25/08/2014 19:07 למתראיין יש טעויות לוגיות בסיסיות ביותר.תת רמה. (ל"ת)
38 גדעון 25/08/2014 14:02 לא משנה מה יעשו תמיד יקום איזה חכמולוג שיגיד
שאם היו עושים הפוך היה יותר טוב. הלייזר נבדק ע"י טובי המומחים והוחלט לבחור בכיפת ברזל.
שמחה 30/08/2014 19:40 לא במקום, גוטה, בנוסף, בנוסף!!! (ל"ת)
cjcj 26/08/2014 03:22 so true (ל"ת)
משה חופרי 25/08/2014 15:39 הפתרון היחידי למלחמה העכשווית
לחפור משטחנו מנהרה שתצא בביה"ח שיפא ושם לסגור עם האניה וחבורתו. ייקח זמן לחפור, אבל יש כאן חסכון אדיר בהרוגים ל-2 הצדדים. מוכן להצטרף לחופרים
37 ייאי 25/08/2014 13:32 מאות מילארדים מושקעים בצהל,למה לא לבחון מערכת אחת
במבחן אמת על הפצמרי"ם ובכך למנוע נזקים ופגיעות בנפש?
36 ייאי 25/08/2014 13:30 מאות מילארדים מושקעים בצהל,למה לא לבחון מערכת אחת
במבחן אמת על הפצמרי"ם ובכך לנוע נזקים ופגיעות בנפש?
35 adamd1 25/08/2014 12:52 יש לי הצעה לפתרון זול ופשוט - רשת כדוריות תלויה
ניתן בהתאם לתחשיב זוית נפילה להעלות רשת עם כדוריות ברזל תלויה באויר המוחזקת בכדור פורח או אחרת. מספר מצומצם של רשתות כאלו של מאה מטר כל פעם יכולה להגן על כל ישוב. כל פצמר שיפגע ברשת יתפוצץ במעוף עוד לפני הישוב ויהווה הגנה טובה.
איציק 28/08/2014 13:02 והכדור יתפוצץ מהרסיסים ימהבול. (ל"ת)
פפפ 25/08/2014 14:17 דפר טיפשי . (ל"ת)
34 בא 25/08/2014 11:59 אני מקווה שמי שהחליט לא לקנות את המערכת היה חכם ,
עם פסיכומטרי של 700 לפחות ולא איזה דפר . שעשה שיקולים נכונים לטובת מדינת ישראל .
עמוס 26/08/2014 07:56 בטוח
לא בטוח
33 בן 25/08/2014 11:53 בעיות לוגיות בטענות
קודם כל סטטיסטיקה פשוטה, אם לטיל היירוט סיכוי של 50% ליירט אז ל-2 טילים או 100 יש גם סיכוי של 50%. הסיכוי לא מצטבר במקרה כזה. חוץ מזה הוא מתעלם מבעיות אחרות כמו מזג אוויר, ערפל כבד מונע שימוש יעיל בלייזר. בקיצור לכולם יש אינטרסים ואגו...
Magiv 30/08/2014 18:51 but you are correct about the limitations of laser due
to weather dust and fog
Magiv 30/08/2014 18:50 50%hit with one missile
means 75% with two, 87.5% with three, and 93.75% with four. The truth is that a single missile has a closer to 70% chance hitting the target, and thus two missiles have 91%
פפפ 25/08/2014 14:17 עוד דפר . (ל"ת)
אני 25/08/2014 12:57 ברצינות?!
אז אם לשחקן כדורסל יש סיכוי של 50% לקלוע סל בזריקת עונשין בודדת אז יש לו גם סיכוי של 50% לקלוע סל אם נותנים לו 100 זריקות עונשין. סחתיין על הידע בסטטיסטיקה.
32 קורמורן 25/08/2014 11:42 מערכת נאוטילוס
קראתי לא מעט על המערכת הזו וראיתי הדגמות בוידאו. המערכת אכן יכולה לטפל היטב בכל חפץ מעופף אבל היא לוקה במגבלות הבאות: 1. גודל כל המערכת שמגביל את תנועתה בשטח והופך אותה לפגיעה. 2. צריכת חשמל רבה שקשה לספק בתנאי שדה. 3. פירוק של חפצים מעופפים כמו פגזים וטילים מחייב התמקדות הקרן למטרה למשך מספר שניות בהן איננה פנויה לטפל במעופפים אחרים וכך מסה של טילים או פגזים לעברה, יהפוך אותה חיש מהר לגרוטאה. הטענה כאילו מערכת הבטחון איננה פתוחה לחידושים איננה אמינה לאור הכנסת מערכות מהפכניות נגד טילים מסוגים שונים, כיפת ברזל, שרביט קסמים, מעיל רוח ועוד.
31 רון 25/08/2014 11:37 למה לא להתקים מערכת אחת כאן ? לא ברור ! (ל"ת)
30 אחד מהעם 25/08/2014 11:32 דורון היקר- אתה משמיץ אנשים טובים חפים מאינטרס
מערכת הלייזר היא הפתרון הנכון והנבון בעלות מול תועלת, גם רפאל מפתחת היום מערכת לייזר, מערכת כיפת ברזל תשלים אותה ותגבה את הלייזר.
29 שי 25/08/2014 11:23 למה לא שוכרים מערכת אחת ומביאים אותה לניסוי
מעשי בשטח ובודקים??? לא הבנתי. אם זה עובד, הצלנו חיים וחסכנו נזקים ברכוש וטרטור לממ"ד ואם לא, אז אומרים לא תודה ומחזירים, למה מה קרה?
28 ניידות אפס 25/08/2014 11:22 ביום מעונן המערכת לא עובדת ב. השטח שלה כמו מיגרש כדורגל
ההשקעה הראשונית מאות מיליוני דולרים לפיתוח ואי אפשר למכור אותה כי זה פטנט אמריקאי. בניגוד לכיפה שעוד יש סיכוי למכור.בנוסף לא ניידת ותופסת שטח נירחב....ועדיין שווה לנסות אם יהיה מימון אמריקאי כמערכת משלימה בנוסף לחליל קסמים שהוא בדרך להיות מיבצעי כנגד פצמרים.
27 רזי 25/08/2014 11:14 אם מחצית מהדברים האלה נכונים צריך להכניס לכלא את האחראי (ל"ת)
26 יעקב הספקן 25/08/2014 11:01 נשמע טוב מכדי להיות אמיתי
אני לא מומחה ללייזר, אבל זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי. מה קורה אם יש יום מעונן? מה אם יורים בבת אחת עשרות פצמרים ורקטות? מה אם פשוט יצפו את הרקטה או הפצמר בצבע מחזיר לייזר? הרי דנו בנושא הלייזר בעבר וזה נשלל. האם כל המוחות במערכת הביטחון הם מטומטמים?
המגיב 25/08/2014 13:28 לא מטומטמים פשוט עצלנים
רוב ראשי המערכת לא ממש בודקים עובדות. מקבלים חומר לעוס ומוכן ובד"כ מגמתי. בנושא הפצמרים אין שום מערכת שמורידה היום אותם ולכן כל פגיעה תוריד את הנזק.
25 אבי 25/08/2014 10:48 מדינה של כסף ועוד כסף הציבור זה עבודה בעניים (ל"ת)
24 הלייזר נכשל לצערנו. 25/08/2014 10:47 ראיון ישן ממוחזר עקב האסון!רלוונטי במו טלפון בקליט! (ל"ת)
23 אבי 25/08/2014 10:47 המדינה לא מענין אותה מההזרחים רק כסף
אך נכנס לעזה כול הברזל הצינורות הבורסה רק עולה אם זה לא כסף אז מה לזה קוראים מדינה של נכלים רק כסף מעניין אותה
22 אבי 25/08/2014 10:44 יורים בעזה גם הבורסה חוגגת
מדינה של נכלים
21 למה לנצל את האבל? 25/08/2014 10:40 נטחן עשרות פעמים.בונים על הזכרון הקצר שלנו..הלייזר נכשל (ל"ת)
20 אמירוס 25/08/2014 10:35 הם מוזמנים להתקין מערכת ולהוכיח. אבל לי זה נראה מסריח
לדעתי לאדון ד"ר אין אינטרסים נקיים.
19 אליקו 25/08/2014 10:29 הפיתרון -זה לכבוש כל מקום שממנו יורים על האזרחים שלנו (ל"ת)
18 אבי 25/08/2014 10:22 לברוחחחחחחחחחחחחחחח
הפתרון הוא לארוז את הפקלאות ולברוח!!!!!!!!!1
17 יהודה 25/08/2014 10:18 פתרון לפצמרים ולכל שאר מרעין בישין
אם כל הנ״ל נכון אפילו בחלקו הרי שיש העמיד לדין את כל שרי הביטחון שדחו את קבלת הפתרון בעיתו. הנ״ל יכול היה למנוע אבידות בנפש ונזק כלכלי שהיה מכסה כבר מזמן את עלות ההוצאה. יש להקים, דחוף, וועדת חקירה בלתי תלויה, אפוליטיות לדון בכשל הגדול ביותר, כנראה, בהיסטוריה של בטחון המדינה. קיים פתרון ומחליטים לא להשתמש בו! שומו שמיים!!!!
16 אבי 25/08/2014 10:15 אחד הטיעונים החשובים ביותר זה מאגר הירוטים שיש בארסנל
אחד הטיעונים העיקריים בעד הנאוטילוס הוא: מול כל רקטה או טיל בארסנל האוייב חייבים להחזיק שני מיירטים של כיפת ברזל... וכל בר דעת מבין שהדבר בלתי אפשרי (מול כ- 100,000 טילים בצפון ועוד 4,000 טילים בעזה (נכול למערכה זו) לייצר 200.000 טילים מיירטים ולהחזיקם במחסנים??? לטיל יש תוקף וכל הארסנל חייב להתחדש כל X שנים) האלטרנטיבה למלאי זה לייצר תוך כדי מלחמה , ואז? נשאל מהו ה- LEAD TIM לייצור מיירט? בעוד שעיקרון יירוט בלייזר מאפשר מספר בלתי מוגבל של ירוטים, תוך חידוש מלאים מיידי. זהו מחדל יום כיפור לאומי שמדינת ישראל הפקירה את הפתרון השפוי האולטימטיבי לטובת כל פתרון אחר מוצלח ככל שיהיה אבל לא מעשי לשדה קרב יקר ארוך ומתמשך כשלנו. הפתרון הוא יירוט בלייזר, איך לייצר את קרן הלייזר באופן זול ולא מזהם? זו תהיה אוולוציה הנדסית שללא ספק תמצא את פתרונה.
15 בא 25/08/2014 10:10 רק מפקדי חיל האויר צריכים להיות רמטכלים או שרי ביטחון
זאת דעתי ,פסיכומטרי מעל 700 חיוני צריך לפתח מערכת שנותנת לאזרחים ולמדינה לחיות בשקט .
בא 25/08/2014 12:02 אין כלום מדפרים . (ל"ת)
14 בא 25/08/2014 10:00 אולי שילוב של מערכות . (ל"ת)
13 דורון 25/08/2014 09:54 כתושב בעוטף עזה אני יודע את האמת
הד"ר הנכבד היה חלק מקידום מכירות אגרסיבי של מערכת הלייזר. העובדות בכתבה אינן נכונות, היום ומאז תחילת המערכה נשלח טיל יירוט אחד ולא שניים כפי שהיה במבצע הקודם. ועובדתית, מערכת הלייזר הייתה פחות טובה מכיפת הברזל ביום בו משרד הביטחון בחר בכיפת ברזל. הכישלון, העלבון ופגיעה באגו ממשיך ללוות את ראשי מערכת הנאוטילוס ועדיין לא הזכרנו שגם צבא ארצות הברית החליט לא להצטייד במערכת המדוברת.
דוד איש 25/08/2014 22:09 דורון אתה גם שקרן וגם לא תושב עוטף עזה
יותר נכון להניח שאתה תושב מערכת הביטחון, אחד מאותם אינטרסנטים שבגללם מערכת הביטחון הפקירה את האזרחים ובעיקר בעוטף עזה ובעתיד בכל ישראל.
זקן בעל נסיון 25/08/2014 11:00 אני לא יודע מי הדוקתור. אבל............
קאשר יש לך כאבים הינך מנסה כל כדור שיכל להיות לעזרה. לפני כשבועיים שלחתי לשר הבטחון הצעה לטיפול בגילוי המנהרות וזות ללא גריפת רוחים. קיבלתה תשובה? אני לא. פיתרון קל נוח ובהסג יד מיידי. אך שר הבטחון מחפס שתדלן.
pwsbp 25/08/2014 13:11 לזקן שלא יודע לכתוב
איך אתה מצפה ששר הביטחון יגיב להצעתך, אם אתה כותב עם כל כך הרבה שגיאות כתיב, או אולי זה בכלל כתב סתרים?
12 המזדהה 25/08/2014 09:49 לייזר היה מונע עשרות הרוגים
כתבה מעולה. חבל שמשרד הביטחון ושאר הגורמים מתעניינים רק בקופה של עצמם ולא בהגנה על האזרחים. האבסורד זה שאמיר פרץ ש"אישר" לכאורה את המערכת אפילו לא הבין שהיא לא מגנה על הבית שלו בשדרות!
הלייזר נכשל לצערנו. 25/08/2014 10:52 הלייזר נכשל באחוזי ירוט ובזיהום.כתבה ישנה ממוחזרת. (ל"ת)
11 גולן 25/08/2014 09:37 כמו ישראלי טוב
במילים אפשר להגיד הכל. אתה יכול להגיד גם מה יוצא לך מזה ? כמה כסף אתה תכניס לכיסך ? זה נתון חשוב שהקוראים ידעו. ...
10 לרכוש מהר! 25/08/2014 09:32 מהר מהר מהר מהר (ל"ת)
9 אבי 25/08/2014 09:30 שיחזור של כתבה ישנה
הכתבה התפרסמה בעבר, כמובן שהיא עברה עידכונים של הימים האחרונים . בנאוטילוס הושקע כסף ואנשים כמו הד"ר רוצים פירות. אתמול בערוץ 2 הראו מערכת חדשה שמפותחת ע"י רפאל . מדוע רפאל מפתחת מערכת חדשה ולא משמשת את נאוטילוס ?
8 יורם דירות"א 25/08/2014 09:17 הפתרון שלי יעיל וזול יותר
לירות פצמרים בחזרה ניתן לחשב תוך שניות את נצ מקור הירי - איכונית לשעבר
7 מעורב בתהליך 25/08/2014 09:14 3000$ זה נכון ל95 - היום מ50$ ישאר לך עודף
הפתרון הזה תורפד ע"י תע"א מסיבות JOB SECURE
6 לא יאמן 25/08/2014 09:06 אזרחים וחיילים מתים כי מישהו דאג שהפרנסה שלו תיפגע
נראה שהנאטילוס נותן פתרון כולל לכל סוגי הרקטות , למי היה אינטרס לטרפד את הרכישה של מערכת שכזו ? רפאל ? ח"א?
דורון 25/08/2014 09:56 מדוע לרפא"ל תהיה סיבה לטרפד?היא היתה חלק במערכת
הנאוטילוס הייתה מערכת פחות אמינה מכיפת הברזל ולראיה, גם צבא ארצות הברית לא הצטייד במערכת.
אבי 25/08/2014 10:20 מי בדיוק מסכן את ארה"ב בפצמרים????
לרפאל אין סיבה כלכלית לטרפד?? קו ייצור לטילים מיירטים זהה בהכנסה כמו קו ייצור ל 20 מערכות נאוטילוס ובזה תם הפרוייקט והעבודה ברפא"ל בנושא זה??
5 מוטי 25/08/2014 09:05 לבכות על המנהיגים שלנו איזה הזויים!!!!!!! :( (ל"ת)
4 עדו 25/08/2014 09:03 הכתבה מסבירה בדיוק מדוע המערכת אינה מתאימה
כל הכתבה מתעסקת בעזה, שאם כל הבעיות אינה איון מהותי על ישראל לא שאלתם את עצמכם ואת חסידי הסקייגרד, כמה סוללות נדרשות נגד המערך הרקטי של החיזבלה ושאר הגורמים, בעיות מזג אוויר ביירוט קטיושות וטילים כבדים ועוד אוסף גדול של שאלות ואי דיוקים בכתבה עדת מעריצי הסקייגארד (עם אינטרסים אישים כאלה ואחרים) ממשיכה... כפת ברזל זה לא פתאון מושלם אבל הוא טוב בהרבה מפתרון הסקייגארד כשמסתכלים על התמונה בגדול ולא נקודתית על עזה
אחד 25/08/2014 09:32 עדו קשקשן, יותר מהיר וקל לירות קרן אור מרקטה.
וכפי שהוא מסביר הירי של קרן זול משמעותית מירי רקטה ( שתמיד משוגרות שתיים ). ואם כבר מדברים על אינטרסים אישיים, נראה שיש לא מעט כאלה בחבורת כיפת ברזל , וזה מה שמונע מהנאטילוס להכנס. הדבר הנכון לעשות זה לפחות לנסות מערכת אחת או שתיים וא להחליט.
3 אזרח פשוט 25/08/2014 08:56 קשקשן בלתי נלאה
אין!!!!!!!!!!!! מערכת כזו הכל דיבורים והדובר מנסה לעשות קופה!!! הלייזר הכימי הוא אסון סביבתי וסכנה לישובים ולמפעילים ולכן האמריקאים נטשו התוכנית ומה שהדר הנכבד שוכח לציין שסקיי גארד אינה מבצעית ודרושה השקעה ראשונית של לפחות 250 מליון דולר לפיתוח לפני הצטיידות ראשונית חבל שאדם כה מכובד מוליך שולל וגורם לאנשים להאמין כי יש לו פתרון קסם
אברהם 25/08/2014 09:44 אתה מגבב אוסף שטויות באיצטלה אינטליגנטית
המערכת איתה בוצעו הניסויים ההנדסיים קיימת? התשובה כן. את נושא מקור האנרגיה לקרן הלייזר נשאיר לדור 2 של המערכת. כרגע זה פתרון עם נזק סביבתי, אבל לפצמרים אין נזק סביבתי? ומה ערכה האיסטרטגי של מערכת כזו אם היא אכן הייתה בשימוש?? אולי כל הסבב היה נגמר כי לחמאס היה ברור שאין לו שום כלים נגדנו? בדבר אחד אתה צודק אתה אזרח ואיש פשוט. אז אל תתערב בדברים שאנשים לא פשוטים מבינים בהם יותר.
2 אברהם 25/08/2014 08:49 חובה לנסות את המערכת
חייבים לאפשר לחברות המפתחות את הנאוטילוס להכניס את המדגים ההנדסי לניסויי שטח פועל. אפשר לנסות את המערכת בזירת אמת. לא לעזור? בוודאי שלא יזיק!
1 אר 25/08/2014 08:34 מעניין איזה חשיבה מטומטמת יש שם במשרד הבטחון הזה שכנראה
חושב יותר על עצמו מאשר עלינו
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש