ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

הנה הנתון האולטרה קיצוני, שמציג את צה"ל וישראל באור נוראי - וזה בכלל שקר

מאז ה'או"ם שמום' ועד 'צוק איתן', הנה דוגמה פשוטה שמסבירה למה אנחנו נראים כ"כ רע - הכל עניין של מספרים
תנועת החמאס, צילום: Getty images Israel
למה כל העולם נגדנו? מאז האו"ם שמום המפורסם של בן גוריון ב-1955 שאגב אף הוא היה קשור לטרור מרצועת עזה, ועד ימינו אנו - תמיד נראה שדעת הקהל בעולם נוטה נגדנו. מאנטישמיות ועד הצידוד הקבוע בעד החלש, יש לנו תמיד איך להסביר (לעצמנו) את המצב הבלתי מובן הזה.

רוצים הסבר פשוט? תסתכלו מה עשו ב-BBC. ענקית המדיה הבריטית שהינה גוף החדשות הגדול בעולם סיקר את האירועים בעזה בעצימות גבוהה מאוד, וכמעט תמיד מהכותרות הראשיות של האתר. בסוף כל כתבה שקשורה למצב בעזה הוסיפו ב-BBC קישור תחת הכותרת - Human cost , כלומר המחיר האנושי. לחיצה על הקישור מובילה את הגולש לעמוד ובו פירוט על ההרוגים בעזה, משני הצדדים - תוך חלוקה לאזרחים, חיילים וגם גברים, נשים וילדים.

ואלה המספרים המוצגים: סה"כ 1,890 הרוגים, מתוכם 166 חמושים. אני חוזר, לפי ה-BBC רק 166 מתוך ההרוגים הם חמושים. כלומר לפי המספרים, 92% מההרוגים הם אזרחים. אז בתור התחלה נציין שאפילו לפי ארגון PCHR שזה "הארגון הפלסטיני לזכויות האדם" שיעור האזרחים בקרב ההרוגים בעזה עומד על 83%. וה-PCHR הוא לא בדיוק גוף ניטרלי, כמו שה-BBC אמור להיות.

אז בכל פעם שגולשי אתר ה-BBC (שאגב מספרם נאמד בכ-40 מיליון איש בשבוע!) קוראים על העימות בין ישראל לחמאס, יש קישור במקום בולט שדואג להזכיר להם - 92% מההרוגים בעזה הם אזרחים.

נמשיך. לכל אדם שמעט מצוי בסיטואציה ברור שהמספר הזה מנותק מהמציאות. הראנו את זה כאן בכתבה תחת הכותרת "הבלוף הגדול של חמאס בעניין ההרוגים" , אבל מיליוני הקוראים של ה-BBC לא בקיאים בסיטואציה וזה בסדר, אבל זה לא בסדר שה-BBC שוטף את מוחם במספרים לא נכונים ואפילו קיצוניים יותר מהמספרים שמפרסם הצד הפלסטיני. בסיטואציה הזאת ברור שהקרב על דעת הקהל בעולם הופך כמעט לבלתי אפשרי.

מאיפה ה-BBC שואב את הנתונים שלו, מה-OCHA שזה גוף של האו"ם לתיאומים הומניטארים. אז נכנסו למסמך האחרון שהוציא הגוף הזה (זה היה ב-11 באוגוסט), ושם כתוב שמספר ההרוגים החמושים בעזה בכלל עומד על 226. אבל מה זה חשוב, קוראי ה-BBC יודעים על 166 חמושים, והשאר אזרחים.

עכשיו צריך להגיד שלפי דובר צה"ל, מספר החמושים ההרוגים בעזה עומד על מעל 750!!! מתוכם 250 אנשי חמאס, 150 אנשי ג'יהד איסלאמי והשאר חמושים של ארגונים אחרים ברצועה. תארו לכם אם ה-BBC היו מציגים את המספרים האמיתיים של צה"ל במקום את המספרים שאפילו מקצינים את העמדה הרישמית של הפלסטינים - אולי אז דעת הקהל היה קצת משתנה. אבל הם לא עושים את זה. אז לא פלא שכולם נגדנו.
תגובות לכתבה(43):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 33.
    צריך לתקוף בבת אחת ובמהירות ללא רחמים
    מ. 20/08/2014 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השקט יבוא מהר בלי שום הסכמים
    סגור
  • 32.
    כנסו לBBC, NBC, CNN בפייסבוק ותתחילו להגיב!
    מיכל 15/08/2014 00:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שעת קהל זו מלחמה בפני עצמה! כל אזרח/ית חייב להתגייס !
    סגור
  • 31.
    איזה BBC אתם קוראים???????????????
    אמיל 14/08/2014 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://www.bbc.com/news/world-middle-east-28688179
    סגור
  • 30.
    הדרך לטפל בזה פשוטה:שיתראיין בבי בי סי
    ייאי 14/08/2014 16:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נציג ממשלה הדובר אנגלית רהוטה,בקיא בעובדות ואסרטיבי.
    סגור
  • 29.
    מישהו מאמין שממטוס ומארטילריה יש לך מושג במה אתה פוגע?
    מיקי 14/08/2014 12:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני תותחן המיל ואני אומר לכם שאין לאף אחד מושג איפה פגז תותח נוחת כשהוא יוצא.
    סגור
  • 28.
    האשם הוא בממשלת ישראל שתחת להכריע החמאס בחרה להתיישר
    דוד איש 14/08/2014 00:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי שקרי הביביסי ותקשורת החצר שלה עצמה. ביבי זוכה לליקוקי ישבן מהתקשורת שלנו ובתמורה מתיישר לפיה, ישראל שהצהירה שתביא את החמאס לזחול להפסקת אש, זוחלת בעצמה ובעולם כשרואים שהיהודי שוב מרכין ראשו ומחייך לתוקפיו, האינסטינקט האנטישמי מתעורר במלוא עוצמתו.
    סגור
  • 27.
    דיי להתבכיין
    אמיר 14/08/2014 00:09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    דיי כבר עם ההתבכינות. תכתוב את מה שיש לך באנגלית ותפרסם בחו"ל.
    סגור
  • 26.
    איך אפשר ללחוץ על BBC לרשום נתוני אמת?
    da 13/08/2014 21:20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    האם ניתן להעביר את מה שכתוב להלן? אולי הם באמת חושבים שהנתונים שלהם נכונים? איך פונים אליהם בדרגים רציניים?
    סגור
  • 25.
    כנראה שזאת האמת
    יואב 13/08/2014 19:16
    הגב לתגובה זו
    1 9
    מה לעשות צהל זה בדיחה והם בקושי הרגן לוחמים
    סגור
  • צה"ל בדיחה אתה אומר חתיכת זבל.
    מי שומר עליך יא כלב 13/08/2014 20:07
    הגב לתגובה זו
    7 0
    למה לא לקחו אותך לבדיחה? באת לרופא על 4 ונבחת? אני מקווה שהיית לפחות 4 חודשים בכלא 4 ושם תופפו לך על הישבן...
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    כתבה כל כך רדודה (ל"ת)
    רון 13/08/2014 18:43
    הגב לתגובה זו
    0 8
    סגור
  • 23.
    גם לפי פינק רוב ההרוגים הם אזרחים, וזה הנתון
    גרין 13/08/2014 17:32
    הגב לתגובה זו
    0 5
    שהציבור באירופה מתחשב בו, ונגד זה קשה להתווכח עם קהל שלא ראה מלחמה מימיו.
    סגור
  • 22.
    "המגינים החיים" נהרגו כי זה משתלם לחמאס בגלל"הומניסטים"
    ההגנה הטובה - התקפה 13/08/2014 16:26
    הגב לתגובה זו
    3 3
    למה "מגינים חיים" נהרגו? כי זה משתלם לחמאס בגלל תעמולתכם המאשימה, "הומניסטים".
    סגור
  • לפרסם את המחאה, על אחריותם של האו"ם ו-BBC להרג בעזה
    הצעת פעולה 13/08/2014 20:18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    משרד החוץ צריך למחות בפני האו"ם ו- BBC, ולפרסם את המחאה, על אחריותם של האו"ם ו-BBC להרג בעזה, ע"י תשלום ששלמו לחמאס (במלים) עבור ההרוגים שנהרגו עקב הנהגת שיטת המגן החי
    סגור
  • 21.
    התקשורת באירופה פועלת בדיוק כמו מכונת התעמולה הנאצית (ל"ת)
    שטיפת מוח אנטישמית 13/08/2014 14:34
    הגב לתגובה זו
    1 10
    סגור
  • 20.
    למי אכפת מה העולם חושב?
    גיא 13/08/2014 13:42
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אם תלכו לפי הגישה הזו גם לכם לא יהיה אכפת.
    סגור
  • 19.
    המיספרים האמיתיים950לוחמים750 תומכי לחימה והשאר אזרחים
    ציון 13/08/2014 13:04
    הגב לתגובה זו
    6 5
    שלא כולם תמימים חלקם נישארו מכל מיני סיבות ומניעים זרים וחבל על כולם אבל זו הייתה בחירתם ורצונם לסייע לחמס במילחמתו נגד ישראל והיהודים
    סגור
  • 400 ילדים תומכי לחימה-אפסנאים בני 4 (ל"ת)
    ככ 14/08/2014 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 18.
    המלחמה היא גם בתקשורת , שם אין לנו כיפת ברזל
    דני 13/08/2014 12:32
    הגב לתגובה זו
    4 5
    ואנחנו מפסידים , כי דעת הקהל נוצרת ע"י תקשורת ככה זה.
    סגור
  • 17.
    מה רוצים מ BBC תראו מי הסוכנים שלהם..
    חיים 13/08/2014 11:59
    הגב לתגובה זו
    3 5
    שלב ב בתוכנית החמאס .... מעניין אם זה על דעתם של החברים האלה... כי זה בכל ממש קרוב לבית שלהם . זהבה גלאון, אורנה בנאי, גילה אלמגור, גדעון לוי, שירה גפן, אסי עזר, יונית לוי, אושרת קוטלר, אורלי וינרמן, אחינועם ניני, רונה קינן, עינת ויצמן, ענת מטר, רבקה מיכאלי, סמדר בן נתן, נועם חומסקי
    סגור
  • 16.
    תסבירו לטמבל שכמוני!!!
    אחד טמבל 13/08/2014 11:57
    הגב לתגובה זו
    5 5
    מדוע במדינת ישראל אין משרד ההסברה???????????
    סגור
  • 15.
    זה מלחמה 100% מהם מחבלים (גם עם חלקם זה עתודה) (ל"ת)
    אבי 13/08/2014 11:47
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 14.
    מה ציפית שדובר צהל יגיד? מאיפה צהל יודע בכלל?
    יי 13/08/2014 11:35
    הגב לתגובה זו
    3 11
    צהל בעיקר הפציץ מהאויר. מאיפה צהל יודע כמה נהרגו? זה סתם קשקושים. דרך אגב 750 חמושים זה 1250 חפים מפשע שנהרגו וזה גם איזה 60 אחוז. זה לא שונה מ90% לצורך חדשות.
    סגור
  • 13.
    נו אז מה מדינת ישראל עושה בנדון ???? נאדה.
    קורמורן 13/08/2014 11:34
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אפשר לתבוע את ה BBC בבריטניה על הפצת מידע מגמתי. עצם התביעה תעלה את הנושא לכותרות. המלחמה היא בתקשורת ושם אנחנו לא ממש מתוחכמים. אפשר כמובן גם לדאוג באמצעות קידום אתרים בגוגל להציג מידע תמציתי משלנו. להשתמש במערכות החברתיות בצורה יעילה. השקעה במדיום התקשורתי הנה השקעה בבטחון הלאומי, לא פחות.
    סגור
  • 12.
    לפי ההגיון, 250 הרוגי חמאס לא מתאים לסטטייסטיקה
    ציניקן 13/08/2014 11:25
    הגב לתגובה זו
    1 5
    לדברי צהל, 250 הרוגי החמאס הם רק 33% מכלל החמושים ההרוגים. אם בחמאס יש כ-15000 חמושים, יש עוד 30,000 חמושים בארגונים אחרים. הגיוני ?
    סגור
  • 11.
    מדהים. אפשר לקבל הסבר על 400 ילדים הרוגים ? (ל"ת)
    ציניקן 13/08/2014 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 9
    סגור
  • לא כולם מכוחותינו וגם
    ריאליסט 13/08/2014 16:07
    הגב לתגובה זו
    0 3
    כשמחלקים לילדים סוכריות באיזורי שיגור, אז נהרגים ילדים! וכשהשאלה ילדים שלנו ( כיפת ברזל לא 100% מגינה) או ילדים שלהם במרחב שיגור, לי ברור איזו אופציה עדיפה
    סגור
  • שימשו המגן חי ל-25 אלף חמושים של החמאס. (ל"ת)
    הסבר 13/08/2014 12:45
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 10.
    "אם ה-BBC היו מציגים את המספרים האמיתיים של צה"ל"
    rubi 13/08/2014 11:19
    הגב לתגובה זו
    1 13
    מי אמר שזה המספרים האמיתיים?? אתם שופר של דובר צה"ל?
    סגור
  • 9.
    שקרנים עם אג'נדה ....צריך לעמיד אותם לדין על הוצאת דיבה (ל"ת)
    די מספיק 13/08/2014 10:43
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור
  • 8.
    כולם משוחדים מי בכסף ו מי באנטישמיות ושינאה ליהודים
    ציון 13/08/2014 10:36
    הגב לתגובה זו
    7 3
    וישראל שק החבטות שדרכו מדינות העולם מכות בישראל
    סגור
  • 7.
    מר יוסף הנכבד
    א 13/08/2014 10:33
    הגב לתגובה זו
    13 0
    ..כבר נאמר: הכלבים נובחים..והשיירה עוברת..! יצחק שמיר האגדי אמר זאת ב1984..ולא היה הראשון.. יא חביבי..שלא ימכרו לנו לוקשים ובובקס...אני ועשרות חברי ושני בניי ובני חבריי...היינו שם..ואנו יודעים את האמת ואת קוד המוסר הגבוה ששמרנו. יכולנו לגמור עניין בשעתיים..אבל, כל ההנחיות מראש הממשלה ומטה..היו לעשות הכל בשיקול דעת..שמירה על חיילינו..וגם ,לעשות כמיטב, לא לפגוע בחפים מפשע.. אני קורא את החומר מהעולם...ויודע את האמת.. אגב: בעברי הייתי מפקד יחידה מובחרת..והיום רופא של אותה יחידה.. עם ישראל חי.....
    סגור
  • 6.
    ומה שירות החוץ של מדינת ישראל עושה בעניין? - שופינג? (ל"ת)
    לאף אחד שם לא איכפת 13/08/2014 10:28
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • אין שירות חוץ לישראל-רק את ליברמן שהוא חצי נאצי
    ייאא 13/08/2014 11:36
    הגב לתגובה זו
    2 9
    אף מדינה לא מוכנה לקבל את ליברמן. רק פוטין.
    סגור
  • 5.
    שאלה. אחת ולתמיד, האם ניתן לתבוע אותם והאם יש ניסיון (ל"ת)
    כזה מהעבר? 13/08/2014 10:13
    הגב לתגובה זו
    5 7
    סגור
  • 4.
    מי אמר שהנתונים של דובר צה"ל אמינים? מישהו בדק? (ל"ת)
    אייל 13/08/2014 10:06
    הגב לתגובה זו
    1 11
    סגור
  • לאייל
    א 13/08/2014 11:42
    הגב לתגובה זו
    9 4
    אנו בדקנו...ואף יצרנו את הנתונים האמינים של דו"צ על בשרנו!
    סגור
  • 3.
    גם אם היה כתוב 100% מההרוגים מחבלים כולם היו נגדנו
    ישראלי 13/08/2014 10:02
    הגב לתגובה זו
    9 3
    זה נובע בעיקר משתי סיבות : 1. אנטישמיות טהורה. 2. ריבוי מטורף של ערבים באירופה. שילוב של השניים מוביל לכך שגם אם 0 אזרחים היו נהרגים בעזה, העולם היה לחלוטין נגדנו. לפי האנטישמיות המודרנית ו/או הישנה, על היהודי לעולם לא להרביץ בחזרה. רק לחטוף, לדמם, ולשתוק. ברגע שיהודי מרביץ בחזרה כל אירופה קופצת וגועשת. בסוריה מתים אלף איש ביום למישהו אכפת ?! לא, כי שם זה מוסלמים הורגים אחד את השני. זה בסדר. אבל יהודי שמגן על עצמו ומרביץ בחזרה? מה פתאום. חס וחלילה. רק כאשר מדינת ישראל תדמם עם עורקים פתוחים על הרצפה, רק אז, אולי, הם יהיו איפשהו באמצע מבחינת דעת הקהל. כל עוד אנחנו חזקים ומכים חזרה, תפסיקו לבזבז אנרגיות על הסברה.
    סגור
  • אבל זה לא אפס. (ל"ת)
    ככ 13/08/2014 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 8
    סגור
  • 2.
    ואולי לא היו נתוני דובר צה"ל נכונים מעולם? הוי כנרת שלי (ל"ת)
    א' 13/08/2014 09:54
    הגב לתגובה זו
    2 11
    סגור
  • ל א'
    א 13/08/2014 11:55
    הגב לתגובה זו
    7 1
    1. אתה מטמא את השיר הנפלא ומחבריו : רחל ויהודה שרת. 2.אתה חצוף ומתועב! 3. דו"צ (ואני מכירו עשרות שנים) הוא גוף עם אמינות מהגבוהות שקיימים בעולם! ואתה עוד מעיז ושואל: "לא היו הדברים נכונים" ומדגיש : "מעולם"! 4. יש לי תחושה שחיל בצה"ל לא היית מימיך והסרטים שאתה רואה תוך עישון דברים אסורים...העבירו אותך אל דעתך!
    סגור
  • ואולי ?
    אל :ל' 13/08/2014 13:00
    הגב לתגובה זו
    1 7
    השמטת את הפתיח . רצת בחיפזון . אגב בין אמינות מהגבוהות בעולם לבין אי-דיוק מצוי עדיין פער. כבר למדנו בעבר על-כך. א' ק' קרבי מעוטר במלחמות ישראל ושותף לפרס בטחון ישראל. אפשר לכבד דברי נגד אם הם נאמרים בשפה ראויה.
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן
    doronzu 13/08/2014 09:52
    הגב לתגובה זו
    8 3
    להכניס לBBC מישהו משלנו :) , שיהיה בתפקיד מספיק בכיר כדי לשנות שם את הדברים
    סגור