ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

דיווח: הזרוע הצבאית של חמאס הוציאה להורג עשרות חופרי מנהרות

תנועת החמאס, צילום: Getty images Israel
אתר פז"מ דיווח השבוע כי הזרוע הצבאית של חמאס הוציאה להורג במהלך מבצע 'צוק איתן' עשרות חופרי מנהרות, זאת לאחר שהתעורר החשד כי יסגירו מידע על רשת המנהרות לכוחות הביטחון של ישראל.

לפי הדיווח באתר שהינו בלוג צבאי מבית 'מאקו', כל מי שנחשד כי עלול להעביר מידע לישראל על המנהרות - חוסל על ידי הזרוע הצבאית. במהלך מבצע 'צוק איתן', צה"ל חשף והשמיד 32 מנהרות אבל ההנחה היא שקיימות עוד מספר מנהרות התקפיות שלא נתגלו, ומפקדים בחמאס אכן הבהירו לאחרונה בראיונות שנתנו לכלי תקשורת זרים כי נותרו מנהרות התקפיות מוכנות לפעולה.

לפי הדיווח, חופרי המנהרות הובלו למקום עבודתם כאשר עיניהם מכוסות וזאת בכדי שלא יוכלו לספר דבר אודות המנהרות. חמאס חששו מאוד ממשתפי פעולה עם ישראל ולכן עשו ועדיין עושים כל מאמץ למנוע דליפת מידע על רשת המנהרות.

עלות ההקמה של רשת מנהרות החמאס בגבול ישראל מסתכמת לפי הנחות בקרוב ל-100 מיליון דולר. לפי צה"ל, לוקח כשנתיים לבנות מנהרה כאשר ההנחה היא שקצב ההתקדמות עומד על 4-5 מטרים ביום. עומק המנהרות הינו סביב 18-25 מטרים מתחת לאדמה, אך חלקן מגיעות גם עד עומק של 35 מטרים.

ולא מדובר בקורבנות ראשונים של תעשיית המנהרות בעזה. נציין כי במאמר רוחב שפרסם לפני כשנתיים כתב ה'אקונומיסט' תחת הכותרת - Gaza's Tunnel Phenomenon: The Unintended Dynamics of Israel's Siege, נכתב כי חמאס נוהג להעסיק ילדים בחפירת המנהרות - זאת בשל במטרה לנצל את הממדים הקטנים של אותם ילדים. במאמר, שהתייחס ספציפית למנהרות ההברחה על גבול מצרים, צויין כי לפחות 160 ילדים נהרגו בעת עבודתם במנהרות.

הפתרון? הערב דווח כי צה"ל צפוי לערוך בקרוב ניסוי מבצעי במערכת חיישנים לזיהוי מנהרות. במידה והניסוי יצליח, תיפרס רשת החיישנים לאורך הגבול בן 64 הקילומטרים. מדובר במערכת המבוססת על סנסורים רגישים שיכולים לזהות חפירה תת קרקעית וחללים מתחת לאדמה. לפי שעה המערכת עברה בהצלחה ניסוי מעבדה, וכעת מדובר בניסוי מבצעי.

תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    פרסמו את הכתבה באנגלית שיהיה ניתן לשתף את העולם !!!!!!! (ל"ת)
    אבי 17/08/2014 12:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    היכן הקשר בין הכותרת לתוכן הכתבה ??? (ל"ת)
    קורמורן 12/08/2014 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 11.
    היה טוב אם הייתם מפרסמים גם בשפה האנגלית. (ל"ת)
    נרי 12/08/2014 15:01
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • וגם בערבית..... (ל"ת)
    משעל 15/08/2014 18:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    ערביי ישראל מדוע אינכם מגנים את חמס על פעולות אלו?? (ל"ת)
    היכן קולכם?? 12/08/2014 12:58
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 9.
    אופס ... החופרים יכלו לחפור את הרכבת התחתית בתל אביב (ל"ת)
    חבל ... למה לבזבז 12/08/2014 12:14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 8.
    החוק הבין לאומי הוא רק למי שמכבד את החוק . (ל"ת)
    בא 12/08/2014 12:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 7.
    לא מבין למה רק יש שם הרבה יותר ותעשו זאת מהר תודה מראש (ל"ת)
    אני 12/08/2014 11:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    העבודה.. תמשיכו ככה לא יהיה מי שיחפור בראש ובאדמה (ל"ת)
    הם עושים לנו את 12/08/2014 08:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אתה זוכר שיש שמה 1.8 מיליון עובדים, כן?
    ישראלי 12/08/2014 10:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חלק גדול צעירים. מכאן שאין מחסור בילדים עובדים.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    גם הסורים
    שאול .ב 12/08/2014 05:34
    הגב לתגובה זו
    4 1
    זו השיטה של הסורים .להרוג מי שבנה את מוצבים ,פיתות .היה מאוד קשה לכבוש את המוצב
    סגור
  • מי אמר לך?
    ימית הפנמית 12/08/2014 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    פיתה זה לא סוד, זה דבר גלוי על פני האדמה...
    סגור
  • 4.
    כל אירופה התאסלמה כבר.חחח..ומי יושב באו"ם???? (ל"ת)
    דין 12/08/2014 00:15
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 3.
    ולחיות האלה יש הפגנות תמיכה באירופה (ל"ת)
    אלי 11/08/2014 22:53
    הגב לתגובה זו
    27 0
    סגור
  • אירופה המתאסלמת להזכירך...
    ישראלי 12/08/2014 06:10
    הגב לתגובה זו
    17 0
    צפה בסידרת התוכניות על האיסלאם באירופה בערוץ 10, מאת צבי יחזקאלי. יותר ויותר מצביעים באירופה הם מצביעים מוסלמים. מה הפלא שפוליטיקאים אירופאיים משנים גישה? כבר היום לא נעים להיות יהודי בבלגיה, וגם בצרפת ושבדיה יש אזורים לא מומלצים ליהודים.
    סגור
  • 2.
    נשמע לא אמין
    ספקן 11/08/2014 22:30
    הגב לתגובה זו
    2 25
    אוכלוסיית עזה לא היתה מסכימה ולא היתה מאפשרת דבר שכזה.
    סגור
  • מכוונים עליך נשק מה תעשה?
    siryusgo 12/08/2014 10:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חוץ מזה, דיברו שכדי לקחת ילדים ולהשתמש בהם כמגנים אנושיים, לקחו את אחד מבני הזוג ואיימו עליו בנשק,אין להם הרבה ברירה, לך תדע כמה סודנים נקברו גם בדרך
    סגור
  • יש סיכונים מקצועיים בעבודה בפשע
    ישראלי 12/08/2014 06:12
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מה אתה חושב לעצמך? אם תעבוד אצל סוחרי סמים בישראל, והם יחשדו בך, אז הם יפרדו ממך בידידות לשלום? לא! כנראה תקבל כדור בראש. אותו דבר בעבודה עם החמאס.
    סגור
  • כמה שאתה תמים - אתה לא מכיר את המנטליות (ל"ת)
    יוסי 11/08/2014 23:55
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 1.
    טרגדיה?אירופה השמידה,כלאחר יד,6 מיליון יהודים
    קליפ 11/08/2014 22:18
    הגב לתגובה זו
    32 6
    אילו החמאס היה יכול לרצוח ולהשמיד את כל היהודים(למעט השמאל המטורף, הגדעון לוים הבוגדים)היה עושה זאת על כוס קפה ועוגה דעש צדיקים לעומת החמאס והתקשורת היהודית
    סגור
  • טעית. גם השמאל ההזוי יהרג כשכבר לא יהיה בהם צורך (ל"ת)
    דן 12/08/2014 23:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • התבלבלת בין הכדור הכחול לאדום
    ישראלי 12/08/2014 06:17
    הגב לתגובה זו
    8 8
    דעש קודם כל יירה לך כדור בראש. בלי שאלות. חמאס יבקש ממך קודם לקבל את ישראל, ואח"כ ידפוק לך כדור בראש. הפתח מוכן להתפשר איתך על חלק מישראל, ואם העולם לא ישים לב אז ידפוק לך כדור בראש. התקשורת בישראל בעדך. מקסימום מראים לך מה שחושבים עליך בעולם, גם אם אתה לא אוהב לראות את עצמך במראה, גם אם המראה הזו מעוותת, אבל עדיין, זה מה שהעולם חושב עליך, אז לפחות כדאי שתדע את האמת, גם אם היא לא נעימה.
    סגור