ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

גיא בכור: "מאז 67' שכחנו איך מנצחים פה מלחמות, מספיק להתנצל ולגמגם מול העולם - אנחנו מדינה או אזור חסות?"

"האליטה הישנה מכרה אשליות והיא מתחלפת יחד עם פרס. כניסת אבו מאזן לרצועה - אסון". מי תספק פתרון אמיתי בעזה?
 |  104
ימי צוק איתן
Share
מבצע
מבצע
אדם הפועל מטעם חבר בורסה ומשמש כנציגו. המבצע
'צוק איתן' נכנס היום ליומו ה-20 ותקיפות צה"ל בעזה חודשו לאחר הארכת הפסקת האש ההומניטארית ל-24 שעות נוספות, בעקבות ירי בלתי פוסק מהחמאס. מהמצב בשטח ודבריי שרי הקבינט הביטחוני ניכר שאנו עוד רחוקים מהפסקת אש. Bizportal שמע את רשמיו של ד"ר גיא בכור, מזרחן, משפטן והיסטוריון, עורך אתר G - Planet , על התנהלות הממשלה במבצע ועל הפתרון למצב שלדבריו יוביל לשקט ארוך שנים.


"ישראל מנהלת את המבצע כל הזמן תוך הצטדקות ומלמולי סליחה – ככה לא ניתן לנהל מלחמה, במיוחד כזו שמשפיעה על המשק ועל האזור. צריך לגיטימציה בינלאומית, אך היא תגיע כשישראל תנצח, ישראל שכחה איך מנצחים מאז 1967", אומר בכור בהתרסה בראשית דבריו.

בכור טוען שתפיסת העולם של השלטון בישראל עומדת להשתנות – "כל השיח של האליטה הישנה, שהולכת להתחלף, צריך ללכת עם שמעון פרס. ההנהגה בארץ יותר לאומית כעת ולא חיה באשליות של שלום, כפי שמוכרים לנו כבר 3 עשורים. מדובר בהנהגה לא מנותקת שמבינה שהציבור רוצה הכרעה ברצועת עזה. אם נכבד את עצמנו אז גם אחרים בעולם ובמזרח התיכון יכבדו אותנו, מי שמתנצל בזים לו, מי שעומד על דעתו מעריכים אותו. ישראל צריכה להבהיר באופן חד משמעי שהיא לא תהיה מוכנה להמשיך להיכתש".

"אם נכנסים אז עד הסוף"
"החמאס מנסה לנצח בנקודות, בניצחון אנליטי. עם החיזבאללה הייתה הרתעה, אך זה לא היה ניצחון. בעזה נלחמים על רצועת שטח באורך של 40 קילומטרים וברוחב של 15 קילומטר, זה מקום מנותק לחלוטין. למה אנחנו משדרים כזו הססנות? לא תמכתי במבצע יבשתי, אבל אם נכנסים אז עד הסוף, מה שלא נעשה עכשיו נעשה בעוד שנתיים-שלוש בתנאים יותר גרועים – היום מדובר ברקטות, מחר בטילים מצפון קוריאה".

בכור מסביר כי לפני שנתיים, במבצע עמוד ענן, מזכירת המדינה דאז, הילרי קלינטון, כפתה עלינו לא להיכנס לעזה, היום העולם מבין שמדינה לא יכולה להישאר עם איום מטילים – "האם אנחנו מדינה או אזור חסות? צריך לעשות את מה שאריאל שרון עשה ב-1982 במערב בירות, כאשר צר על ערפאת והפלסטינים עד שיצאו מהשטח, צריך לנהוג באותה הצורה מול אסמעיל הנייה ושאר מנהיגי החמאס, אנחנו צריכים לקבוע את כללי המשחק".

הפתרון המצרי
ומי ייכנס לעזה במקום החמאס? "האמריקנים רוצים להמשיך לראות את חמאס בעזה כי הם מפחדים מארגון דאעש. צריכים לחזור לתקופה של לפני 1967, כלומר שמצרים תיקח את עזה בחזרה. ב-1967 עזה לא איימה על מצרים והיום היא מאיימת. מצרים מפחדת יותר מישראל מהקמת נמל בעזה, היא לא תיתן לטילים מאירן לאיים עליה. ישראל צריכה לעזור למצרים להיכנס, הם יאבטחו הכי טוב את הרצועה. מבחינתם עוד 1.8 מיליון ערבים, מול 90 מיליון איש בכל מצרים, זה טיפה באוקיינוס"."המצרים מבינים שאם לא יטפלו בטרור בעזה הוא יגיע לקהיר. המזרח התיכון השתנה לחלוטין, המדינות נעלמות, דעאש הקימה חליפות ועזה היא חלק ממנה. מצרים לא יכולה להתפנק, אם יקומו בעזה ארגונים סלפיים במקום חמאס אז האיום עליה יהיה אדיר, הרבה יותר מאשר על ישראל".

בכור טוען שכניסת אבו
מאזן
מאזן
דו''ח המפורסם אחת לרבעון על ידי חברות
לעזה היא הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות: "אבו מאזן לא יכול לקחת שליטה בעזה, זה כבר נוסה ב-2005 – העברנו את כל הרצועה לרשות הפלסטינית, הם תפסו את מחנות צה"ל בעזה ולא לקח שנתיים עד שהעיפו אותה משם, זה לא עבד, למה שזה יעבוד גם עכשיו? פתאום רואים את אבו מאזן כ'נביא' ו'משיח', אלו מילים של האליטות הקורסות כאן – כל הסיפורים שלו של ויתור על זכות השיבה הם אגדות ילדים, פתאום הוא ובנו רוצים לחזור לצפת". "ארה"ב מעדיפה את אירן על פני ישראל"
לגבי החשש של רבים שהאמריקנים יעזבו אותנו, אומר בכור – "רוצים שניבהל מהתקשורת, שנפחד שאובמה וקרי ייתנתקו מאיתנו, ארצות הברית היא לא רק אובמה ועוד שנתיים הם לא יהיו בשלטון. דעת הקהל בארצות הברית מעולם לא הייתה כה אוהדת כלפי ישראל - 75% מהאמריקנים תומכים בישראל, מול 15% בלבד בפלסטינים.

"אובמה רואה את אירן ככוח חשוב יותר מישראל באזור, באופן שגוי. ארצות הברית תומכת בציר השיעי של אירן, עיראק, סוריה והחיזבאללה, בו יש גם את קטאר, טורקיה, חמאס והאחים המוסלמים הסוניים. בציר השני יש את המשטרים הלאומיים הערביים הסוניים – מצרים, ירדן, וערב הסעודית, ציר זה רואה בתדהמה איך קרי מעדיף את הציר השיעי – במקום להוציא את האביב הערבי מעזה מכניסים אותו בכל הכוח פנימה. ב-20 ביולי ארצות הברית נתנה לאירן מתנה בדמות של הארכת המשא ומתן על תוכנית הגרעין, היא הייתה צריכה להתנות זאת בהפסקת הירי מצד החמאס והגי'האד האיסלמי, אך היא לא עשתה זאת".

כתבות מעניינות נוספות:
גוזלן: "מלחמת לבנון השנייה פגעה מאוד בתוצר" - איך מבצע צוק איתן ישפיע?
זליכה: "כלכלית ההשפעה של המבצע זניחה, אבל כתירוץ - הייתי משתמש בזה בשביל לחסל את תוכנית מע"מ 0%"
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

104 תגובות ב-80 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
80 שם 06/08/2014 20:54 מדינה שצריכה לפנות לארה"ב לספק רימוני יד בזמן הקרבות
היא מדינת חסות. שלא לדבר ש 8 מתוך 10 סוללות כיפת ברזל הן של ארה"ב - היא מימנה אותן.
79 דן 01/08/2014 10:41 כל מילה פנינה! (ל"ת)
78 יוסי 31/07/2014 07:06 הפתרו היחידי זה להוציא את כל הערבים מעזה- ואז הכל יפתר. (ל"ת)
77 מוסאי ששון 29/07/2014 17:50 אסור ללכת בעעקבות קרי יש להיצמד למצריים
צודק אהבתי
76 curious 29/07/2014 07:20 short memory
do what he says and turn into another theocratic country ..Obama is the one who provides Israel with Billions of $$ , you ungrateful prick ...
75 ראובן 28/07/2014 22:28 דמגוג בפרוטה
מצרים לא רוצה את התיק של עזה. כל הקונספציה שלך לא שווה את הדיו
74 פחחחחחח 28/07/2014 20:43 אכן אזור חסות ואנחנו צריכים לדרוש זכות לבחור בארה"ב (ל"ת)
73 לאו 28/07/2014 18:20 ג'ימי קרטר הסיג העולם לאבדון כשנתן לחומייני את אירניום
מאז האיסלם משתולל חופשי ועכשיו אובמה מנסה להשלים את מה שג'ימי האויל קרטר החסיר.
72 יונינה 28/07/2014 16:26 גיא בכור
האיש פשוט פרשן גאון, חבל שממשלת ישראל לא מקשיבה לו היטב היטב, האיש מנתח את המצב בצורה הברורה ביותר, הוא יכול להיות אחד המסבירים הטובים של מדינת ישראל.
ששון 29/07/2014 10:31 זה לא הפרשן שטען בלהט כי מובארק לא ייפול? (ל"ת)
רם 30/07/2014 11:29 טיפש, הוא אמר שהשלטון הלאומי מצרי לא יוותר על השלטון
וזה בדיוק מה שקרה. הם עשו הפיכה והעיפו את מורסי.
71 שלומי 28/07/2014 11:22 הטעות של בגין
אנו משלמים שנים רבות בדם של חפים מפשע על השגיאה הפטאלית של מנחם בגין זל .אין כל צל של ספק שהפתרון היחידי הוא שלטון מצרי.לשלב את זועבי כראש עיריית דיר אל בלאח.
70 אנונימי 28/07/2014 09:09 !!!!!!!!!
סוף סוף האמירה הרצינית והמפוקחת ביותר שנשמעה לאחרונה.
69 רפה 28/07/2014 09:05 גיא בכור- אחד שמבין (ל"ת)
68 שמוליק 28/07/2014 02:36 צודק !!! (ל"ת)
67 אריק 28/07/2014 00:44 גיא בכור אתה צודק ב 100 אחוז
!
66 gg 27/07/2014 23:34 רק אחר שקוראים מבינים טוב יותר כמה טיפשים המנהיגים שהיו (ל"ת)
65 שמעון 27/07/2014 22:38 יועץ
על נתניהו לקחת את גאי בכור ליועץ אסטרטגי של המזרח התיכון. ויפה שעה אחת קודם
64 זכרוני 27/07/2014 19:53 גיא בכור ..יישר כח ,כל מילה במקום !!!
אני באמת מאמין שגם הקברניטים שלנו בירושלים מבינים וקולטים היטב את ההסברים ועמדתך המנומקת מאד . אין לי כל ספק שמרבית העם חושב בדיוק כמוך .
63 איילת 27/07/2014 19:08 סוף סוף מישהו פה אומר את האמת העצובה
כל הכבוד על הטחת האמת בפרצוף אנחנו לא באירופה ולא באמריקה אנחנו מדינה קטנה מוקפת אויבים במזרח התיכון וברומא תהיה רומאי כפי שאומרים מה קרה פה לעזאזל? שכל מדינה תתעסק בשלה לא יכול להיות שמנהיגי הארצות האחרות יכתיבו לנו את המדיניות בארצנו די מספיק ! עד היום כששמענו בקולם ראו לאן הגענו מה לא ברור שהקו שהם מוליכים אותנו יוביל לאבדון? ולא אני לא שוחרת מלחמות אבל תתעוררו אם המבצע הזה לא היה קורה יכול להיות שבראש השנה הקרוב היינו קרובים מאוד לאסון בל יתואר הם פשוט תכננו להפתיע אותנו עם המנהרות לצאת מהם ולטבוח באזרחי הקו הראשון משהו יכול להעלות על דעתו תסריט שכזה? מלחמת יוה"כ מס' 2 אז מספיק עם יפיי הנפש האלה שרוצים שלום על מה אתם מדברים? ראו מה קורה בסוריה ? שלא נדע.... ת ת ע ו ר ר ו יהודים!
62 דעתן 27/07/2014 17:58 לכל החסידים השוטים והבורים של גיא בכור. תקראו:
הבורות שלכם מביאה אותכם לחשוב שהוא מבין משהו או יודע מה יקרה בעתיד. נראה לכם שהוא צודק בדעותיו, כי הוא מקפיד להציג סלקטיבית רק אירועים שעולים בקנה אחד עם התיאוריות המופרכות שלו. אם לא הייתם בורים ועמי ארצות הייתם מגיעים למידע ואירועים סותרים שהיו מעמידים אותו והפרשנות שלו באור מגוחך. מעניין למה הפקדתם את השכל שלכם בכניסה לאתר, ואתם לא הולכים לברר מה קורה בעולם הערבי באופן עצמאי. איך קורה שאתם מאפשרים לאיש הזה להוליך אותכם באף לכיוון האג'נדה המטורללת שלו ? לפי הפרשן הזה ארה"ב יותר עוינת אותנו מטורקיה וקטאר ביחד. די ! כמה אפשר לשמוע את השטויות שהוא פולט ?! אין לכם תבונה לקבל מידע עצמאי ?! חסידים שוטים בורים ורדודים, מה רצעתם את אוזנכם אליו ?!
שמעון 27/07/2014 22:41 הפוך אתה הטיפש
אתה המטומטם שלא שמעת את אובמה כמה פעמים אומר שישראל צריכה לחזור לגבולות 67 ,אולי גם אתה חושב כך.
דני 27/07/2014 22:18 גיא מביא עובדות. אתה דמגוג בור ועם הארץ
מול העובדות של גיא, אתה משתמש במגוגיה זולה.
61 כמה שטויות 27/07/2014 17:44 מי זה הטמבל הזה? אלוהים אדירים
חמאס וחיזבאללה הם חזית אחת? שמע או שאתה הזוי, או שאתה הזוי ומקווה שאיזה מכון מחקר של מתנחלים יתן לך קצת עבודה כי אני לא הייתי נותן לך לנהל דוכן פיצוחים
רם 30/07/2014 11:31 אדיוט רק עכשיו אבו מרזוק עודד את חיזבללה להצטרף ללחימה (ל"ת)
שמעון 27/07/2014 22:52 מי מדבר
האויב שלנו, הוא השמאל הקיצוני עלוב הנפש, הבוגדני, והפחדן. אמרת הזוי אמרת שטויות ולא היית נותן לו עבודה אבל לעניין לא דיברת.שמאלן טיפש
60 משה ר 27/07/2014 17:14 דברים כדרבנות
כל מילה בסלע!!!
59 YL 27/07/2014 16:44 נו...למה צנזורה? פרסמו הכל
צר לי אבל שוב הכתבים חוששים לעורם ולא מפרסמים מה הציבור חושב באמת על****120 חברי הנבחרת*** הריי מה הציבור לא יודע ש כולם מפחדים מ חקירה בינ לאומית? ולאור כך חבר הכנסת לא יוכל לנהות מ מנעמי השלטון ולכן אנו רואים את הפחד לאשר פעולה וטיפול****כמו שצריך ואפשר**** ללא סיכון בנינו צר לי אך יש גם בצבא גורמים שחושבים כך על טוהר הנשק בבקשה לא על חשבון ילדנו כמו שאומר DR בכור תפסיקו לגמגם
אלון 27/07/2014 17:57 מדויק (ל"ת)
58 בכור הוא כולו טעות 27/07/2014 16:40 גיא בכור טועה ומטעה, ורק מחפש דם (ל"ת)
דני 27/07/2014 22:23 ומה אתה מחפש ? טרור ודם שנשפך כמים בכל העולם המוסלמי
ואף אחד לא מדבר ומגנה. במקומות אלו אים טלביזיה ועתונות חופשית כולל בעזה עליה השתלטה כנויית מאפיונרים שלקחה את האוכלוסיה המפוחדת כבת ערובה על מנת שראשי משפחת המאפיה יהנו מכספי החסות שהם גובים מהקאטרים המופחדים
יעקב ס 27/07/2014 19:01 תגיד מה שתגיד אבל במבחן ההיסטוריה הוא צדק
כל מה שאמר במבחן ההיסטוריה הוא צדק , הסבב הבא עם חמאס יהיה הרבה יותר גרוע עם טילים מצפון קוריאה ומזלטים מתפוצצים שכיפת ברזל לא תוכל עליהם
57 רז 27/07/2014 16:20 כל מילה בסלע.
.
56 דוד 27/07/2014 16:06 השמאל הקיצוני
אתם לא מבינים ,,האויבהקשה ביותר שלנו, הוא השמאל הקיצוני עלוב הנפש, הבוגדני, והפחדן.
55 חברי מרכז הליכוד 27/07/2014 16:01 גיא בכור צודק ב100% - איש חכם (ל"ת)
YL 27/07/2014 17:09 דר בכור אומר גלוי הממשלה מסכנת את חילנו ולא פועלת כנדרש (ל"ת)
54 תוכי בגלימה 27/07/2014 15:44 פרופסור מוזר
על בסיס ההשתלחות היומית של הפרופסור בארהב נשמע לי מאוד מוזר כי הנל אינו יודע שאנו מדינת חסות.יואיל הפרופסור להצהיר על ניתוק מארהב ויהיה חופשי לפעול לפי ראות עיניו
53 אין גבול לחוצפה 27/07/2014 15:38 למומחה (בגרוש) ד"ר בכור
למה אתה מתכוון כשאתה אומר "לאומי"? מה זה ומי זה "הנהגה לאומית"? ובאשר ל - 3 עשורים אחרונים: מי שלט בישראל ב - 30 שנה האחרונות ?.......מר"צ ? זועבי ? מה לך כי תלין ונגד מי בדיוק ?
אלון 27/07/2014 18:04 לפחדן שלא מזדההההה
דר בכור מכוון במדויק ל הנהגת העם ש חוששת אך מדבר אחד צו מאסר שלא יאפשר להנהגה לבלות בעולם בסיום המלחמה הריי גם מקבלים שכר שמן מכספי ציבור וגם אי יכולת להנות ממנו? אי לכך אנו הציבור ברובו קולט את הססנות ההנהגה וחוסר יכולתה לקבל החלטה אמיצה הפעלה מסיבית של חייל האויר על בתים חשודים ולא לסכן את בנינו בקיצור אנו מלינים על הנהגה פחדנית שמסכנת חיילים בשם טוהר הנשק
52 ליצן 27/07/2014 15:29 אנחנו מפחדים לנצח - (ל"ת)
51 בא 27/07/2014 15:29 ביבי צריך להקיף עצמו בקצינים טייסים מחיל האוויר ,אולי
הם ילמדו אותו דבר או שניים איך מנצחים עם מינימום נזק , שום דבר לא זז בלי אנשים חכמים . תראו איך האמריקאים מצליחים להפסיד בכול מלחמה .
50 דני האדום 27/07/2014 15:27 ואם נחסל את החמאס-והמצרים לא ירצו את עזה-נקבל את סומליה
ואז מה נעשה? נשקם ונשלוט על עזה? בנט יכול להכריז שעזה היא חלק מארץ ישראל הת"נכית...ונחלק תעודות זהות כחולות לכל התושבים... אגב, שיעור בהיסטוריה - כאשר בגין וסאדאת דנו על הסכם השלום, סאדאת הציע לספח את רצועת עזה למצרים. ובגין ענה לו: "לא יקום ולא יהיה! עזה היא ארץ ישראל! יש לנו שם ישובים פורחים!..." רק תראו איך מנהיג חכם כמו בגין יכול לצאת גם...טיפש..!
רם 30/07/2014 11:33 קישקוש המצרים לרגע לא רצו את עזה (ל"ת)
תבדקו בויקיפדיה... 27/07/2014 16:07 צודק ב 100% בגין רצה לפרוש להתנחלות נאות סיני... (ל"ת)
49 אובמה המלך 27/07/2014 15:24 נותן סיוע בטחוני עצום לכפויי טובה כמו גיא בכור
עם כל הקיצוצים בתקציב האמריקאי, אובמה נותן לנו בלי סוף, ואנחנו רק מתלוננים. גיא בכור לא מבין כלום. אובמה הוא הידיד הטוב ביותר שיש לישראל.
רז 27/07/2014 16:25 אובמה הוא שורש הבעיה, חבר.
המדיניות שלו רופסת שלו והוא לוקה באי ראיית התמונה במזה"ת, או גרוע מכך-אי הרצון לראות את התמונה כפי שהיא במזה"ת.
48 איג רוכב 27/07/2014 15:13 שכחנו או לא מסוגלים
1. תיקון טעות - הנצחון האחרון היה במלחמת יום כיפור. 2. אם בכל כך הרבה עימותים לא ניצחנו אז אולי המסקנה היא שאיננו מסוגלים?
בא 27/07/2014 15:32 מה עם שלום הגליל 2 ,תראה איך חזבלה עושים קולות של עצים (ל"ת)
47 עמי 27/07/2014 15:11 האם זה נכון ?....
אני נסהם כל פעם מחדש שיש אנשים שמרשים לעמצם להציע פתרונות שאין אף אחד בעולם שיכול או אפילו מוכן ליישם אותם. אני מקבל שכאלה שקורים שלעצמם "היסטוריונים" יכתבו מאמרים לכתבי עט איפה שיפתחו טאוריות הזויות ככל שיהיו אבל שיתנו להם את האפשרות לנסוע לאיזה כנס נחמד בחו"ל. אבל כאשר הראיונות אלה עלולים להשפיע על החיים שלנו אז המצב הוא שונה לחלוטין. אני מקווה שהקואים מבינים את רמז בתשובה שלי ושאין צורך להוסיף...
46 בא 27/07/2014 15:08 כול הקלפים בידיים של ביבי . (ל"ת)
45 רמי 27/07/2014 15:05 נחמד שבכור מעביר את עזה למצרים . רק שמצרים לא רוצה
בגין עשה טעות היסטורית בכך שבהסכם השלום לא החזיר את עזה למצרים . היום למצרים אין שום סיבה לגעת בעזה כי הרי ישראל עושה הכל עבורם שם ותמשיך לעשות . מצרים לעולם לא היתה יכולה לתקוף בעזה כפי שאנחנו עשינו . הם תמיד ישאירו לנו את הטיפול בעזה ... כל בסיס הפיתרון והטיפול בעזה של בכור נופל ברגע שמצרים לא מוכנה לקבל את עזה . נחמד מצד בכור שהוא מוכן לצרף עוד קרוב לשני מיליון אנשים רעבים למצרים אבל לא נראה לי שמצרים ממש תתלהב מהרעיון ... הנייר סובל הכל
44 גיא בכור מתלהם 27/07/2014 15:03 אין לו מושג על מה הוא מדבר. הוא סוג של ראש מדבר ימני. (ל"ת)
43 שלמה 27/07/2014 15:00 אני לא חושב שהוא אי פעם צדק במשהו. הוא שופר של פוקס (ל"ת)
ארז 29/07/2014 18:08 אני לא חושב שהיית באיזור ב8 השנים האחרונות
או שאתה סתם מתעלם מהמציאות ...
42 בן עמי הקטן 27/07/2014 14:59 אנחנו מנצחים בכל המלחמות ומפסידים במו"מ מול
הפלסתינאים. הם מצליחים בעזרת מערכות הסברה ויחסי ציבור מעולים, להפוך את ישראל לרוצחת חפים מפשע והעולם מאמין. הם יודעים לרכוש את דעת הקהל בעולם ולהביא לנידוי ישראל ככובשת אלימה. הם פוצצו אוטובוסים ישראלים והעולם ריחם עליהם. הם שלחו מתאבדים להרוג אזרחים ישראלים והעולם היה אתם. הם מצליחים להיות פליטים כמעט 70 שנה והעולם מאמין להם!!! באיזה מקום בעולם יש פליטים 70 שנה, בתחבולות הם מצליחים לקוממם את כל העולם נגדנו ולרחם עליהם. ואיפה ההסברה שלנו???? מנצחים במלחמות ומפסידים את כל הנצחונות ביחסי ציבור ותעמולה של הערבים. הם בכלל לא צריכים לנצח אותנו בקרבות הם מקבלים את הצ'ופרים שהם דורשים אחרי המלחמות.
41 שלמה 27/07/2014 14:59 גיא בכור הוא קשקשן שאוהב דם. העם יותר חכם ממנו. (ל"ת)
40 ראובן 27/07/2014 14:56 לאן שמגיע הערבי מגיע אחריו המדבר (ל"ת)
39 ibmoshe 27/07/2014 14:54 צודק בכור. חוץ מדבריו, אובמה קבל פרס נובל לשלום וחושק.
אובמה קבל פרס נובל לשלום, בתחילת כהונתו, בטרם הספיק לעשות דבר עד כדי תמיהות רבות שעלו. במתן הפרס, נקבעה צדיניות החוץ של ארה"ב. אובמה היה צריך להוכיח כי הוא ראוי לו. בין יתר הדברים, התייחסותו לאירן, לסחיטה הערבית וכן למדינת ישאל. ברור היום, שהנשיא אובמה מעדיף צאת אירן ולא לפעול למען ישראל.
38 אמנון 27/07/2014 14:47 וכל ההבל הזה מהאיש שהרגיע אותנו יום לפני שמובארק נפל...
הד"ר הנכבד מתלהם חדשות לבקרים. לא מספיק לדעת ערבית. המצרים לא רצו את עזה אף פעם ולא רוצים בה כעת. ה"ניתוח" שלו הוא משאלת לב מעורבת בסגירת חשבונות עם אליטות שידעו ויודעות להיזהר משרלטנים וביישור קוו עם רחשי ההמון.
אז הוא בכל זאת צדק.. 29/07/2014 12:12 כן אבל מורסי נפל והצבא חזר לשלוט (ל"ת)
37 איציק 27/07/2014 14:31 == כה אמר בן גוריוןן ....
לא משנה מה יאמרו הגויים ( או השמלאנים ) חשוב מה יעשו ! היהודים - ורפול : "ערבי טוב = ערבי מת" ! להם היתה גאווה יהודית ! ! !
36 חב 27/07/2014 14:30 אנחנו מדינת חסות
מי יתן את כל הכסף אתה??
35 א 27/07/2014 14:23 להציל את הבתולות העזתיות
יש להציל את הבתולות העזתיות מכריתת הדגדגן שלהן והעביר אותם כדמי הבראה לסודאנים בתחנה מרכזית
34 גם דוקטורים 27/07/2014 14:20 עם תארים למינהם לא חסינים מאמירת שטויות (ל"ת)
33 דניאל 27/07/2014 14:11 אמריקה
ראש ממשלתנו ייב להבין שנשיא ארה"ב בורעל חלשים. אף אחד לא סופר אותו רק אנכחו
32 cohavi1 27/07/2014 14:05 ניתוח מעניין רק לא ישים!!
מצרים לא תסכים לקבל את עזה ותעדיף שאנחנו נאכל את הקש. הדרך היחידה היא כתישה מסיבית של כל הרצועה עד שהג'וקים יצאו מהמינהרות אין דרך אחרת!!!!!!!!!!!!!!
31 רק בארטלריה. 27/07/2014 14:05 מאיפה שיורים חצי כפר הורסים בארטלריה. בלי להכניס כוחו
כוחות לשטח. ככה ילמדו.[ אחרי שהודענו להם לפנות השטח ] .
30 דניאל 27/07/2014 14:04 כל מילה בסלע
ניתוח מעמיק ,אטרטגי וחכם . ראה את עבודת המסטר שלי "מיגור הטרור ברצועת עזה לאחר 1967" אוניברסיטת בר אילן שנת 2004
29 נפתלי 27/07/2014 13:50 בכור היקר הלוואי ונתניהו יבין מה אתה כותב (ל"ת)
28 לשנות קונספצייה 27/07/2014 13:36 אפשר לסיים את זה ב24 שעות, ועם 3000 עזתים הרוגים... (ל"ת)
27 עידו 27/07/2014 13:35 מצרים לא תיקח לעצמה את עזה. חלום ורוד שלא יתממש (ל"ת)
26 לוין גד 27/07/2014 13:35 ניתוח נכון,יישר כוחך (ל"ת)
25 רובי 27/07/2014 13:31 תגובה
הדברים של ד"ר בכור כל כך נכונים,עד שהם כואבים!!כל הכבוד ,מילים כדרבנות!!מקווה שלא יפלו על אזניים ערלות!
24 אורי 27/07/2014 13:29 איש הזוי ומטורלל. פתאום הוא בונה על השלום עם מצרים.
במשך חודשים הוא חפר לנו במוח שהשלום עם מצרים הוא אשליה שהולכת להתפרק. פתאום כל התיאוריה שלו זה מצרים ושיתוף פעולה עם מצרים. אין לו שום יכולת לחזות קדימה מעבר לקצה אפו. זה הפרשן עם קוצר הרואי הכי מובהק מבין כל הפרשנים. וזה הישג לא מבוטל, כי הם כולם עד האחרון שבהם עם מוניטין לא משהו בפרשנות גיאו-פוליטית. שיחזור לאתר שלו ולסיפורי המעשיות מהמיתולוגיה היוונית. אפקט פרח הציבעוני עלק. כמה שטויות שהוא מלהג עד דלא ידע, לעדר חסידים שוטים ובעיקר בורים.
קונה פחות... 27/07/2014 16:12 בכור הוא דוקטור אמיתי ללבנון-את יתר הפרשנויות שלו אני (ל"ת)
23 רוצים רק סמי הזיה 27/07/2014 13:27 השמאל הקיצוני לא מסוגל לקבל את המציאות המרה (ל"ת)
22 אבי 27/07/2014 13:27 כדורסל
החמאס מבקש פסק זמן לפי ראות עיניו.
21 הזוי 27/07/2014 13:26 עזה למצרים !!
לא רצו אותם ב 77 למה שירצו אותם עכשיו . אתה מדבר על חולמים נראה שרתה אחד מהם . מוכר אשליות!!!
20 sdsd 27/07/2014 13:18 כל מילה בסלע!!!! (ל"ת)
19 שלמה גרינברג 27/07/2014 13:11 צודק ויש לנצל את המצב שנוצר באזור
מאז 1967 לא נוצרה קוניוקטורה שכזו שמאפשרת לישראל "ללכת עד הסוף" וכאן לא מדובר במצריים. למרות מה שהתקשורת אומרת אין ישראל צריכה לדאוג כרגע מארה"ב בתי הנבחרים שם לפני בחירות ורוב הנציגים תומכים נלהבים בישראל. אין לי ספק שנתניהו מבין זאת ופועל בהתאם ובתבונה.
18 שמעון 27/07/2014 13:08 הפרשן מספר אחד בארץ!!!
קראתי את כל הכתבות באתר שלו. הוא אף פעם לא טעה. כל הערכה ,כל מפנה שהיה -הוא צדק .בניגוד לכל ה"פרשנים" למינהם בטלויזיה.
17 מנחם 27/07/2014 13:07 צודק 100%
ישראל צריכה לחכות להחלפתו של אובמה. יותר גרוע לא יכול להיות
16 תתחילו להקשיב לו 27/07/2014 13:07 כל מה שבכור אמר לפני כמה שנים התגשם (ל"ת)
דעתן 27/07/2014 13:32 כולל גורלו של מובארק. וכולל השלום עם מצרים. הכל. (ל"ת)
15 סוף כל סוף 27/07/2014 13:00 תענוג לקרוא אותך. כל כך צודק
אין פתרון לעניין הזה ללא מצרים בתמונה. ובמקביל חייבים לעשות שם סדר כדי שאותנו לא ינסו יותר. יש לנו לגיטימציה בינ"ל וצריך את המלחמה הזו לנצח !!! המילה היא ניצחון ולא הסכם/הסכמות וכד'.
14 צל הרים כהרים 27/07/2014 12:59 דעאש מחזיקים בכמה אלפי רובים מיושנים
נכון שהאכזריות שלהם בהוצאות להורג "מזעזעת" את המערב ואותנו אך מבחינת כח צבאי ואמצעי אמל"ח הם שווים עשירית מהחמאס ומאית מהחיזבאלה . הם חסרי משמעות אסטרטגית ובשלב מסוים אחת ממדינות ערב תחסל אותם . בינתיים , נעשה שימוש מניפולטיבי בהם כדי להיכנע לשאר התנועות המוסלמיות הקיצוניות .
13 אמיר 27/07/2014 12:59 יישר כח!!!!
כל הכבוד
12 אשר 27/07/2014 12:58 כמה שטויות ודברי הבל .פשוט לא להאמין (ל"ת)
11 אבי - מעריץ אותך. 27/07/2014 12:57 גיא בכור - תיאור המציאות כהוויתה ללא פרשנות זולה. (ל"ת)
10 עדי 27/07/2014 12:54 עזה למצרים צריך לדקלם את בראש של כולם.
לדקלם עד שזה יתממש
9 אזרח 27/07/2014 12:51 כל מילה כתובה באבן!!!! (ל"ת)
8 איתי 27/07/2014 12:51 כל מילה בסלע!!! (ל"ת)
7 הכל ראה 27/07/2014 12:48 כל מילה בסלע
דר גיא בכור , למרות שהוא נשמע נביא זעם, מוכיח לאורך זמן שהוא צדק. מה הוא מצליח לראות ולנתח , אשר מנהיגינו עם כל המודיעין שבראשותם אינם מצליחים ? במבחן העובדות והזמן - דר גיא בכור , תמיד צדק.
6 שרון 27/07/2014 12:47 בכור, קראתי כתבות באתר שלך ומשהו לא ברור לי...
אתה נשמע אופטימי מדי: אם דאעש יתפסו את השלטון בירדן ואחר כך ברשות, לא נראה לך שישראל בסכנה מהם? לי דווקא כן
עריפאת 27/07/2014 12:55 לא. מה יכול להיות יותר מסוכן מהיום?
הא?
5 מיכאל 27/07/2014 12:47 בכור אין עליך כל מילה מילה (ל"ת)
4 מוטי 27/07/2014 12:47 למצרים יש מספיק צרות. אין להםצורך להוסיף טרגדיה כמו עזה
מאיפה החלום הזה? שמצרים תיקח על עצמה את השרץ הזה? אין להם כסף לאוכל לתושבים שלהם. הם צריכים עוד 2 מיליון קבצנים על הראש?
טומי 27/07/2014 13:37 מצרים כיום אוכלת קש מעזה-למשל הדלק המסובסד
במצרים לאוכלוסיה המצרית נקנה ע"י ספסרי המנהרות ונמכר לעזתים תוך גזירת קופון לא קטן וא סיסי מתפוצץ. הוא שונא את החמאס ומפחד ממנו- ידידי האחים המוסלמים אויביו יותר ממה שהוא עוין את ישראל
3 hayiml08 27/07/2014 12:44 חיימון
אני שומע וקורא את הניתוחים שלך במשך שנים. כמעט תמיד הניתוח שלך מבריק ונכון. איך זה שמקבלי ההחלטות בממשלה לא מתייעצים אתך?
דעתן 27/07/2014 13:31 עוד חסיד שוטה.
הבורות שלך מביאה אותך לחשוב שהוא מבריק, כי הוא מציג סלקטיבית רק אירועים שעולים בקנה אחד עם התיאוריות המופרכות שלו. אם לא היית בור ועם הארץ היית מגיע למידע ואירועים סותרים שהיו מעמידים אותו והפרשנות שלו באור מגוחך. תתעורר.
ל 3 27/07/2014 14:24 תקרא שוב את מה שכתב לך דעתן ותפנים (ל"ת)
2 חייבים לארהב הרבה ! 27/07/2014 12:43 אולי די כבר עם שונא האמריקנים הזה? (ל"ת)
1 נתן 27/07/2014 12:41 סוף סוף קול צלול !
הגיון פשוט ובריא