ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

הכר את אויבך: 8 נקודות מתוך "אמנת החמאס" - חומר קריאה מזעזע

תנועת החמאס, צילום: Getty images Israel
אתמול בלילה, ביום ה-10 של מבצע 'צוק איתן', החל צה"ל בכניסה קרקעית אך תוך רצועת עזה. זה קרה לאחר שממשלת ישראל נענתה להצעה להפסקת אש אבל חמאס המשיך לשגר רקטות. זה כנראה השלב הנכון למשפט - "הכר את אויבך".

תנועת החמאס (ראשי תיבות בערבית של "תנועת ההתנגדות האסלאמית") הוקמה בשנת 1987 ומטרתה הקמת מדינה פלסטינית אסלאמית תיאוקרטית בשטחי ארץ ישראל. מטרה זו מעוגנת ב'אמנת חמאס' שנכתבה ב-1988 והינה המסמך החשוב ביותר של התנועה. במסמך זה מוצגת האידיאולוגיה של חמאס, כפי שגובשה ע"י מייסדיה ובעיקר אחמד יאסין.

באמנת חמאס יש כמובן התייחסות נרחבת ל"פולש הציוני", אבל גם ליהודים ולמה שהם קוראים "הציונות העולמית". האמנה כוללת 36 סעיפים, הבאנו 8 סעיפים עיקריים - על משקל "הכר את אויבך". חומר קריאה מזעזע.

1. טענה שפלסטין היא אדמת וקף אסלאמי (סעיף 11): "תנועת ההתנגדות האסלאמית מאמינה שאדמת פלסטין היא אדמת וקף אסלאמי עבור דורות של מוסלמים עד יום-הדין. אסור להזניח אותה או חלק ממנה, או לוותר עליה או על חלק ממנה".

2. איסור על ניסיונות פשרה (סעיף 13): "יוזמות, ומה שקרוי פתרונות של שלום וועידות בינלאומיות, עומדים בסתירה לעקרונותיה של תנועת ההתנגדות האסלאמית. אין פתרון לשאלת פלסטין אלא בג'יהאד."

3. חינוך הילדים (סעיף 16): "שימוש בתוכניות-לימודים שיעצבו בצורה בריאה את מחשבותיו ואמונתו של התלמיד המוסלמי. זאת יחד עם לימוד מעמיק של האויב, כישוריו האנושיים והכספיים, הכרת נקודות התורפה והעוצמה שלו, וידיעת הכוחות התומכים בו ומסייעים לו."

4. השוואה של היהודים לנאצים (סעיף 20): "אויב מרושע הנוהג כמו הנאציזם ואינו מבדיל בין גבר לאישה ובין זקן וטף.... הנאציות היהודית הקיפה נשים וטף, והפחדה של הכלל. הם לוחמים בפרנסתם של אנשים, סוחטים את כספם ומאיימים על כבודם. הם נוהגים באנשים כאילו היו פושעי המלחמה הגרועים ביותר. ההגליה מן המולדת היא סוג של רצח."

5. אנטישמיות ברורה (סעיף 21): "הם (היהודים) שעמדו מאחורי מלחמת העולם הראשונה, אשר בה הצליחו לחסל את מדינת הח'ליפות האסלאמית, להפיק רווחים חומריים ולשלוט על רבים ממקורות העושר. הם (היהודים)שעמודו מאחורי מלחמת העולם השנייה, שבה הפיקו רווחים אדירים מסחר בחומרי מלחמה ופלסו את הדרך להקמת מדינתם. הם עמדו מאחורי המהפכה הצרפתית, המהפכה הקומוניסטית ורוב המהפכות שעליהן שמענו ואנו שומעים פה ושם. בכספם השתלטו על אמצעי התקשורת הבינלאומית, על סוכנויות הידיעות, העיתונות, בתי ההוצאה לאור, תחנות השידור וכיוצא באלה...."

6. הזדוניות היהודית (סעיף 28): הפלישה הציונית היא פלישה זדונית. אין היא נרתעת מלהשתמש בכל השיטות, ולהשתמש בכל האמצעים השפלים והבזויים להשגת מטרתה.... הם שואפים לקעקע חברות, להרוס ערכים, להשחית את המצפון, לקלקל את המידות ולהכחיד את האסלאם. הציונות עומדת מאחורי סחר הסמים והמשקאות האלכוהוליים לכל סוגיהם למען ייקל עליה לשלוט ולהתפשט".

7. שלום - רק תחת האיסלאם (סעיף 31): "בחסות האסלאם יכולים בני שלש הדתות – האסלאם, הנצרות והיהדות – לדור בכפיפה אחת בביטחון ובשלום. לא ייתכנו ביטחון ושלום אלא בחסות האסלאם".

8. שאיפות הציונות (סעיף 32): "אין גבולות לתכנית הציונית. אחרי פלסטין שואפים (הציונים) להתפשט מן הנילוס ועד הפרת, ולאחר שיאכלו את האזור שאליו הגיעו ישאפו להתפשטות נוספת, וכך הלאה. תכניתם (משתקפת)" בפרוטוקולים של זקני ציון", ואין כהתנהגותם בהווה כדי להעיד על דברנו. היציאה ממעגל הסכסוך עם הציונות היא בגידה בעיקר".

לסיכום, ובהמשך לציטוט האחרון מבין 8 הסעיפים שלהן, קשה מאוד להאמין שכל זמן שחמאס שולט ברצועת עזה - יהיה פתרון ארוך טווח. "תהדיאה", כלומר הפוגה זמנית או סוג של הפסקת אש - את זה כנראה ניתן להשיג. אבל בימים בהם המטרה היא לייצר הפסקת אש למשך שנים ארוכות - צריך לשוב ולקרוא את 'אמנת חמאס'. בשביל שלפחות נדע עם מי יש לנו עסק.
תגובות לכתבה(36):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    המוסלמים והיהודים
    בלה 26/08/2014 09:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה אומה נאלחת שבאו אחרונים לעולם , לא היה למוחמד הרבה מה להוסיף ואו לחדש , הקינאה שלו שלא הוא היה הראשון להמציא את אלוהים וכנ"ל הנוצרים , הם מתוסכלים איך היהודים הקדימו אותם ומכאן השינאה העמוקה ,עם אנשים כאלה לא מדברים , אסור לדבר ובטח לא לכרות איתם שלום ! לסגור את עזה עם חומה ולא לתת להם להכנס ושילכו לחפש את החברים שלהם ! הם בעיה שהבריטים הנאלחים יצרו שילכו לבריטניה !
    סגור
  • 26.
    הם מייחסים לנו את שאיפותיהם הנאלחות
    חמאס רוצה את כבשתהרש 25/07/2014 14:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היהודות מעולם לא היתה מיסיונרית, אינה רוצה לשכנע איש להצטרף אליה והיהודים מסתפקים במולדת היחידה הפצפונית שלהם! הערבים ככלל והחמאס/פלשתינאים בפרט אינם מסתפקים ב- 22 המדינות שלהם אלא רוציםך להשמיד אותנו ולקחת להם את מולדתנו. זו היתה ונותרה תוכניתם וכוונתם, והם מממשים אותה בשלבים.
    סגור
  • 25.
    מדהים כל מה שהם כותבים על היהודים ...זה העצם הם !
    מת מצחוק 23/07/2014 11:05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ציניות מדהימה.
    סגור
  • 24.
    מזל שהערבים יותר מטומטמים מאתנו
    אנונימי 20/07/2014 14:08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איזה מזל! החמאס פתח באש וגילה את אחד המחדלים הביטחוניים שארעו כאן ,לנו ולמדינות המזה"ת: מנהור עזה , עיר תחתית. לא ידעו אצלנו מהו ההיקף והסכנה לישובי חוטף עזה. האמריקאים ספגו מפלה מהויטקונג שיתכן ובאו לעזה ללמד פרק במנהור והרשת הסבוכה של המנהרות הן התפעןליןת והן ההתקפיןת. תארו לכם כניסה לקיבוץ והשתלתות עליו. מחדלטורים המזל שיחק לכם, חקירה!
    סגור
  • 23.
    השאלה אם ביבי החליט להחליף את שם המבצע מצוק איתן
    בא 20/07/2014 12:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ל...הפעם גומרים עם החמס לתמיד סוף סוף .
    סגור
  • 22.
    תשובה לחמאס
    ymsyms 20/07/2014 10:20
    הגב לתגובה זו
    13 1
    השבת הבטחון לכל תושבי ישראל והסרת האיום מעליהם,ולו לתקופה ארוכה מאד-זאת צריכה להיות ,לעניות דעתי,המטרה העיקרית של המלחמה על הבית במלחמת אין ברירה מול החמאס,יולי 2014 . מלחמה זו עלולה להמשך עד חודשיים ימים,על בסיס המידע המפורסם בתקשורת,על כמות הרקטות הנמצאת היום בידי החמאס,יכולת הייצור שלהן וכמות הרקטות ליום שהחמאס יורה על ערי ישראל,כמו כמות המנהרות המתגלות חדשות לבקרים במלחמה זו,שאותן צריך להרוס. נזכור את הנופלים ונשתתף בצער המשפחות ונצור בלב כולנו את זכרם. במותם-ציוו לנו את החיים. נאחל רפואה שלמה במהרה לכל נפגעי הטרור האיסלמי נחזק את ידי העוסקים במלאכת ההגנה עלינו,משפחותינו,בתינו ומדינתנו- היא המדינה היהודית והדמוקרטית,מדינת ישראל נאחל לכולנו בסוף המערכה-"ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת...."
    סגור
  • 21.
    יש להוסיף סעיף 9 למצע שלהם...
    זכרוני 19/07/2014 13:20
    הגב לתגובה זו
    8 0
    " היהודים האכזריים הללו בסופו של יום ידאגו לחסל אותנו ולהעלים אותנו מעל פני האדמה הקדושה הזו ...עם שאיפה להפגיש אותנו לוחמי השחרור / חמאס עם 70 בתולות ערביות לכל שהיד "
    סגור
  • 20.
    ססxx
    סx 19/07/2014 12:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    xxxארץ ישראל שייכת ונועדה לעם ישראל-לעם ישראל בלבד כל הקשקושים של "אנשי השלום" על שתי מדינות לשני עמים יביאו עלינו רק צרות ובלבול בהבנה מיהם אויבינו האמיתיים מחוץ ובתוך ארצנו
    סגור
  • 19.
    חומר מצויין להסרה הישראלית - יש להשתמש בו (ל"ת)
    paznadav 19/07/2014 10:18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • הסברה . (ל"ת)
    בא 20/07/2014 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    איך אפשר לשלוח את זה לדבר שקוראים לו שירה גפן הבת
    אלף בית 19/07/2014 07:08
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מי שיודע מוזמן לפרסם את האימייל שלה.
    סגור
  • 17.
    איך אפשר לשלוח את זה לדבר שקוראים לו שירה גפן הבת
    אלף בית 19/07/2014 07:07
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מי שיודע מוזמן לפרסם את האימייל שלה.
    סגור
  • 16.
    איך אפשר לשלוח את זה לדבר שקוראים לו שירה גפן הבת
    אלף בית 19/07/2014 07:05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מי שיודע מוזמן לפרסם את האימייל שלה.
    סגור
  • 15.
    האם זהבה גלאון יודעת זאת ? בדבריה אתמול טלביזיה, אמרה
    דוד ש 19/07/2014 03:38
    הגב לתגובה זו
    11 0
    מדברי גלאון אתמול בהתייחסותה לפעולה הקרקעית, ניתן היה להסיק כי רק אם נבקש יפה ובנימוס מהחמאס, הארגון שוחר השלום הזה יפסיק להפגיז את ישראל. איני יודע אם זו תמימות או היתממות, הרי היא לא כל כך טיפשה, אני מניח כי אפילו היא רואה את המציאות ... או שלא >>>> וכן, נא לשלוח את המיגע אל גדעון לוי, אמירה הס, אחמד טיבי, חנין זועבי .... שמא הם ושכמותם לא מכירים את החמאס, שמא הם חושבים כי החמאס זורק עלינו סוכריות ויורה באוויר פגזי שמחה
    סגור
  • כולם יודעים. הערבים שהוזכרו תומכים בכך (ל"ת)
    היהודים תמימים כילד 15/11/2015 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    שמישהו ישלח לגדעון לוי האויל (ל"ת)
    אויל 19/07/2014 01:00
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 13.
    זו קריאת מציאות למי שחושב שהצד שני רק רוצה לחיות בשלום (ל"ת)
    לו יכלו היו טובחים 18/07/2014 23:34
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 12.
    אולי תשחררו גירסה באנגלית??? זה פשוט יותר אפקטיבי... (ל"ת)
    נעם 18/07/2014 20:49
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • אמנת חמאס
    בלה 26/08/2014 09:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש גירסה באנגלית http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?s=b76bd67854bbfdac7dbc98771528b475&attachmentid=13302&d=1231514945
    סגור
  • 11.
    ושכחתם להזכיר שכל זה נכתב בידי מחבל בתוך מחסן (ל"ת)
    ירקרק 18/07/2014 17:52
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 10.
    באמת? לא ידעתי שאנחנו כאלה
    מוטי 18/07/2014 17:51
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איזו שנאה.כשליש אחוז מאוכלוסיית העולם וכאלו משפיעים...פשששש כל הכבוד
    סגור
  • 9.
    בטח השמאלנים של תל אביב עזרו להם בכתיבה (ל"ת)
    זו הרוח 18/07/2014 16:33
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • 8.
    ולאנשים הנחמדים האלה יש חברים שמפגינים בתל אביב (ל"ת)
    יוסי 18/07/2014 16:14
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • 7.
    זה שכתב את האמנה הזו התאייד מזמן מהעולם
    רוני. א 18/07/2014 15:46
    הגב לתגובה זו
    13 1
    אחמד יאסין , לא רק שתהאייד הוא התפרק למיליון חתיכות . ככה יגיע יומם של מוחמד דף וחבריו . יש רק בעיה אחת המוות מהיר . ולהם מגיע מוות איטי .
    סגור
  • חוגג עם הבתולות.... (ל"ת)
    גיל 19/07/2014 08:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    האמנה משקפת "נאורות" תשאלו את שוקן טיבי זועבי וה0מול (ל"ת)
    זו אמנת עיתון "הארץ" 18/07/2014 14:56
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 5.
    גדעון לוי,רביד דרוקר....הכר את האויב הניבזי (ל"ת)
    קליפ 18/07/2014 14:32
    הגב לתגובה זו
    21 1
    סגור
  • 4.
    איילת שקד התאהבה בחמאסניקים
    קליפ 18/07/2014 14:30
    הגב לתגובה זו
    10 3
    מצמרר שה"עיתונאית" מהשמאל הקצוני המטורף.....מוכנה לסגת לקווי 67 תמורת "הבטחה" של החמאס שישמיד את היהודים הימנים בלבד....זוועות השמאל המטורף. אגב: הנאצים ועוזריהם חיסלו והשמידו 6 מיליון ללא אמנה...כל אירופה עזרה וצהלה!!!
    סגור
  • לאיילת שקד : רק אם תוותרי על הבית הפרטי שלך להם אז נדבר (ל"ת)
    פנחס 20/07/2014 11:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • נראה שאתה טועה
    שמואל 18/07/2014 16:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איילת שקד אינה עיתונאית מהשמאל, אלא, חברת כנסת ממפלגת הבית היהודי.
    סגור
  • אוקיי...לא ידעתי אבל
    קליפ 19/07/2014 06:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על סמך מה קובעת ח"כ (מכיר רק את בנט) האלמונית שבחדרי חדרים של הלבבות החמאס "מכיר ואוהב" את גבולות 67?
    סגור
  • 3.
    עכשיו תרגמו לשמאלנית (ל"ת)
    rdadon 18/07/2014 14:21
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 2.
    רק חלוקת כל אדמת ישראל תביא שלום
    אפי 18/07/2014 13:13
    הגב לתגובה זו
    19 3
    50% מתחת לאדמה לערבים וה 50 מעל ליהודים
    סגור
  • זה מה שלמדת מאמנת החמאס ??? אולי תקרא אותה במלואה. (ל"ת)
    קורמורן 25/07/2014 13:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה מה שלמדת מהתגובה??? אולי תקרא אותה במלואה!? (ל"ת)
    רוני 20/10/2014 06:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זהבה גלאון, לתשומת לבך! (ל"ת)
    אני 18/07/2014 12:12
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור