18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

יוסי לנגוצקי: "שיטת המנהרות - איום לעשרות שנים על ביטחון מדינת ישראל", מה הוא חושב על יכולות 'כיפת ברזל'?

הגיאולוג שידוע כ'אבי תגליות הגז' שבעברו היה מבכירי ענף המודיעין בצה"ל בשיחה עם Bizportal - ויש לו מילים קשות להגיד
 |  59
לא חוסך ביקורת
Share
13 מחבלים ניסו לפנות בוקר לחדור לישראל באמצעות מנהרה מרצועת עזה , אבל הם אותרו ובכך סוכל ניסיון פיגוע ואולי אף אירועי חטיפה בסגנון חטיפתו של גלעד שליט. נושא המנהרות הוא כאב ראש רציני עבור צה"ל. הגיאולוג ד"ר יוסי לנגוצקי, אבי תגליות הגז בישראל שהוא גם אל"מ במיל' והיה בעברו מבכירי ענף המודיעין בצה"ל, מתח בשיחה עם Bizportal ביקורת חריפה על מערכת הביטחון בכישלון הטיפול במנהרות, וגם התייחס למערכת 'כיפת ברזל' ויכולותיה.

"אני היחיד שצעק לפני שנים בנוגע למנהרות, מדובר באמצעי low teckשמשתמשים בו בצורה פשוטה יחסית, הוא יוצר הרתעה נוראית", אמר לנגוצקי בפתח הדברים. "לפני 20 שנה פניתי יחד עם המכון הגיאו- פיזי, גוף ללא מטרות רווח, למשרד הביטחון והתחננתי שייעזרו בנו, אך במשרד הביטחון כביכול ידעו יותר טוב והתעלמו מאיתנו לגמרי. כשאמרתי שיש 100 מנהרות מתחת לציר פילדלפי בעזה - התנפלו עליי, אמרו שאני מגזים, מדבר שטויות וזורה פאניקה, בסוף היו שם 1,000 מנהרות".


"המנהרות - בעיה ארוכת טווח רבת גזרות"
לנגוצקי מסביר שרק כשנהרגו 14 חיילים בפילדלפי לפני 9 שנים, פנה אליו משה (בוגי) יעלון, אז כרמטכ"ל, לעזרה ולכתיבת דו"ח בנושא - "אמרתי שמדובר בבעיה ארוכת טווח ורבת גזרות, איום לעשרות שנים קדימה לאורך כל גבולות ישראל. הבעיה העיקרית היא לאתר את המנהרות, אמרתי שהכיוון הברור הוא הגיאופיזי. דבר נוסף שאמרתי הוא שמאחר שקצינים מתחלפים כל שנתיים בצה"ל, יש צורך להקים מנהלת קומפקטית שיעבדו בה שנים קדימה וילמדו את הנושא לעומק תוך שימוש במומחים מהאקדמיה. הייתי מוכן לעבוד בהתנדבות שנה שנתיים. תוך כמה ימים הפכתי לאויב מערכת הביטחון. התייחסו אליי כאילו מגיע אדם מבחוץ שחושב שהוא חכם ושאנחנו טיפשים, חטפתי גל של השמצות".

"במשך 7-8 שנים, עד לפני שנתיים, כתבתי עשרות מכתבים לשרי בטחון, לרמטכ"לים ולאלופים, אך המלצותיי לא מומשו, הפכתי למטרד מבחינתם, למרות שמדובר כאן בדיני נפשות. רק לפני שנתיים-שלוש, לאחר שהופעתי בוועדת ביקורת המדינה, במערכת הביטחון הבינו שהגזימו והתחילו לעשות סדר בדברים והעבירו פרויקט לאלביט – מדובר במערכת גלאים שמכניסים לאדמה ותפקידה להתריע כשחופרים מנהרה. אלא מה, היא אפקטיבית רק כשיש רעש סביבה, כלומר לא ניתן לגלות מנהרה דוממת ואם המנהרה כבר בשטח ישראל לא ניתן לגלותה".

"מפא"ת אשמה במחדל"
לנגוצקי מטיל את עיקר האשמה במחדל על המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) – "הוא טיפל בנושא לא באופן הנדרש. מערכת הביטחון צריכה להתעשת ולהקים מנהלת לאיתור מנהרות, ביזבזו הרבה שנים ומדובר במשימה קשה מאוד. אני הקמתי את מחלקת המבצעים המיוחדים במודיעין כדי לטפל בנושאים קשים, צריך אנשים חדורי להט שמוכנים לפרוץ קירות פלדה".

מפה אנחנו עוברים לדבר על מערכת 'כיפת ברזל', ללנגוצקי יש גם להגיד בעניין הזה. "כיפת ברזל היא הצלחה רבתי ומעולם לא אמרתי עליה מילה רעה, אבל מערכת הביטחון, כולל מפא"ת, עשתה מעשה קשה מאוד כשלא בחנה את אופציית הלייזרים – למיטב ידיעתי האופציה הזאת זכתה על ידי משרד הביטחון למסע של דיסאינפורמציה והטעיות. החשש היה שהלייזרים יסכנו את פיתוח פרויקט כיפת ברזל, כלומר שיקולים זרים מנעו בחינה אמיתית של נושא הלייזרים".

"כיפת ברזל מערכת טובה, אבל אימפוטנטית"
לנגוצקי מסביר כי לכיפת ברזל שני ליקויים – "היא לא מסוגלת להינעל על מטרה אלא רק לאחר 6-7 שניות וכתוצאה מכך היא לא אפקטיבית ביירוט הרקטות בעוטף עזה אשר נוחתות תוך 2-3 שניות. בקטע הזה היא אימפוטנטית לגמרי בישובים שצמודים לגבול. הליקוי השני הוא שכל טיל כיפת ברזל עולה 70-80 אלף דולר, כאשר כל ירי לייזר עולה 2,000-3,000 דולר בלבד והוא יכול ליירט רקטה תוך 2 שניות". "אני מעיד בזאת שפניתי לאהוד ברק כשכיהן כשר ביטחון, ואמרתי לו שראש פרויקט הלייזרים בארצות הברית, הישראלי לשעבר יוסי (ג'ו) שוורץ, נמצא בארץ ומתחנן לדבר איתו. אך טלפונים של אינטרסנטים מנעו את הפגישה, מישהו שחזר מאמריקה אמר שהמערכת שווה לתחת. שוורץ היה מוכן להגיע לכאן ולייעץ ללא שכר. כתבתי מכתב גם לפני חצי שנה לבוגי אך מעולם לא קיבלתי תשובה". כתבות מעניינות נוספות:
איילת שקד: "אזרחים לא צריכים לספוג טילים על חשבון הפחד מפגיעה בחיילים"
"החמאס מבין שלא ישמיד את ישראל, בחדרי חדרים הוא מכיר בגבולות 1967"
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

59 תגובות ב-43 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
43 גק 30/07/2014 23:26 לבנון
בגבול לבנון לא סתם יש שקט מדומה..... גם שמה עבדו ועובדים על מנהרות ...לא סתם אמרו שיכבשו את הגליל .
42 מוד רציו 23/07/2014 22:53 תגובה ללנגוצקי
מר לנגוצקי היקר. אני מעריך מאוד את פועלך וחזונך וגם עמידותך לאורך שנים כחלוץ בנושאי הגז והנפט ישר כוח. יחד ם זאת הקיטוב בין מנהרות גאולוגייה למערכות לייזר רבות עוצמה שאמורות להתיך מספר טילים בו זמנית בדיוקים פנומנליים בטווחים גדולים הינו עצום. לידיעתך, טענתך למהירות התגובה של מערכת כיפת ברגזל גובלת באימפוטנציה מחשבתית או בוודאות מגבלות ידע בנושא טילאות. למשל מערכת לייזר בטווחין של 10k meter צריכה לפגוע בדיוק סופי של סדר גודל 0.01 מילירדיאן בקצב במהירות זויתית ותאוצה זויתית כל זאת בשני צירים. לך לבדוק מה המשמעות מבחינה אופטית כולל העברת הספק למטרה. ואם מדברים על הספק הנדרש להתכת המיורט אז אתה תצטרך לחפור מנהרה בעומק של שלוש קומות ע"מ לייצר את האנרגיה. מכאן שהמלצתי שכל אחד ישאר ויחווה את דעתו בתחום שהוא מבין. אין ספק שבנושא DEEP WATER YOU WERE THE ONE, KEEP ON DRILLING
41 לקס יהושע 23/07/2014 17:25 לעולם לא ישקיעו פוליטיקאים בפרוייקט ללא אינטרס אישי ממש (ל"ת)
40 גם 50% הצלחה עדיף מ0 23/07/2014 12:11 אפשר לרכוש מערכת לייזרים לעוטף עזה אם היא מתאימה (ל"ת)
39 yyy 23/07/2014 11:30 האם בעזרת גלאים
אי אפשר לגלות חללים באדמה המכון הגיאופיזי מומחה לכך תשאלו את מומחי הנפט גז
38 יגאל 23/07/2014 08:52 פתרון פשוט
למה לא "קרח יבש" . הוא הופך לco2 ממלא את כל החללים כי הוא כבד מאוויר, הגז לא רעיל וניתן להשתמש בו בלי ייסורי מצפון. מספיק למצוא פיר גבוה ולהכניס לתוכו את ה"קרח היבש" ולחכות עד אשר העכברים ייצאו מן החורים. כמות לא גדולה של "קרח יבש" הופכת לכמות גדולה מאוד של co2. הגז הוא גז אינרטי ואם ימלא חלל מסוים וקשה להיפטר ממנו. אולי לזמן ארוך צריך פתרון יותר יסודי אך בזמן הקצר לפעולה במנהרות זהו פתרון אידאלי.
37 אנונימי 20/07/2014 10:43 יוסי, נולדנו מוקדם מדי. מזל שהחמאס פתח אש
כמו הוויטקונג ואולי בהדרכתם, החמאס בנה עזה תחתית וזו הסכנה הגדולה ביותר לישראל ולעולם הערבי. בישראל ישנו שנת ישרים. במקום לתקוף את יוסי היו צריכים לחסל מנהרה אחרי מנהרה. מזל שפתחו בטילים בכך נמנעו אסונות אדירים לממשלה ולעם מתנמנם
36 יוסי 20/07/2014 08:12 חדל ברברת
נמאס לראות ולשמוע אותך שב בצד
35 פילוסוף 18/07/2014 23:42 לגייס את החמס לבניית רכבת תחתית -רק הם יכולים! (ל"ת)
34 הפתרון 18/07/2014 13:03 רק שלום - הם לא יוותרו ככל שישראל תלחץ אותם יותר
יהיה יותר גרוע "כאשר יענו אותם כן ירבה וכן יפרוץ" הם ימציאו פטנטים למכביר להתגבר על הדיכוי. הפתרון רק 2 מדינות כבר שלטנו בעזה וברחנו משם. שלטנו בלבנון וברחנו משם. הזכרון של הציבור קצר.
33 eliz 18/07/2014 09:24 מי ביוב
חופרים 28 מטר עומק באורך 28 קילומטר ממלאים אותו במי ביוב של עזה בו נראה מי יצליח לעבור בנוסף יש לך מגן של סיום החפירה בתוך נהרשל ביוב
ערק 18/07/2014 12:20 מי מיוב ומי ים פוגעים במי תהום (ל"ת)
32 ירון חן 18/07/2014 09:21 צריך לחפור תעלה ולהציף במי ים את גבולות עזה (ל"ת)
31 אברהם 18/07/2014 00:35 בארה"ב מעדיפים כנראה את תותח הלייזר
לטווחים קצרים עד 30 ק"מ ניתן להשתמש בתותח הלייזר, חיל הים האמריקאי בחר במכ"מ של ראדא הישראלית .rada .למכ" מ של תותח הלייזר שלו, כמו כן חברת בואינג שנבחרה לייצר את תותח הלייזר לצבא ארה"ב גם בחרה במכ"מ של ראדא אבל בארץ המכ"מ עדיין לא נקלט .כנראה בגלל שזה זול! יכל למנוע בעיות בעוטף עזה שם אין כיפת ברזל יעילה.
30 gigi101 17/07/2014 21:05 עלק ללא מטרות רווח -אבי תכמוני הגז
היה חשוף למידע רב ערך במכון הגיאולוגי -פרש ומכר את המידע לטיקונים תשובה ושטינמץ
יונתן 21/07/2014 13:36 כמה שטויות אתה מדבר
בור
אורי 22/07/2014 03:08 יונתן צודק
בעד! בטעות הקשתי על נגד
29 אזרח מודאג 17/07/2014 19:28 המלך עירום
צודק לחלוטין בבקורת שלו על מפא"ת,יושבים שם עתודאים חסרי ניסיון והמפקדים מתחלפים כל שנתיים בדרך אל הפנסיה וכך מתקבלות החלטות הרות גורל למדינה
28 די לטמטום הביורוקרטי 17/07/2014 17:31 איש אמיץ מול מערכת אטומה (ל"ת)
27 קורמורן 17/07/2014 16:26 די אופייני למערכות ביורוקראטיות.
יש באמת לא מעט אנשים שמציעים הצעות בלתי ישימות עד טיפשיות אבל כפעם בפעם מביא מישהו רעיון ששווה עיון מעמיק, מה גם שבא בנאדם עם קבלות. בעל מקצוע בתחום ואף מציע לעבוד בהתנדבות. יש בעיה של אגו מנופח שחייבים לטפל בו כאשר הוא הופך למכשול של ממש. בכדי לעלות על פתרונות פורצי דרך, צריך מישהו בעל יכולת אבחון מעולה להפגש עם עשרות אנשים, לקרוא מאות מכתבים ולברור את גרגירי הזהב המועטים שאולי נמצאים שם.
26 החופר בע"מ 17/07/2014 16:22 בפחות מטיל וחצי של כיפת ברזל יש תעלת מגן - החשבון בפנים
רוחב - 5 מ', עומק - 20 מ' (אולי אפשר פחות), אורך 1000 מ' (=1 ק"מ) - מקבלים 100,000 מ"ק חפירה לכל ק"מ אורך. לפי מחירון משרד השיכון מחיר חפירה הוא 14 ש"ח למ"ק, כולמר חפירת התעלה הנ"ל תעלה 1.4 מיליון ש"ח לכל ק"מ. היקף הרצועה כ-100 ק"מ - סה"כ 140 מיליון ש"ח. קחו עוד 50% לעלויות שונות (מצלמות?) - ב-200 מיליון ש"ח (טיל וחצי של כיפת ברזל) חופרים מסביב לעזה תעלת מגן נגד מנהרות.
חכם בלילה 18/07/2014 07:29 אז באזור החפירה ירדו ל- 30 מטר עומק
הפתרון הוא בהקמת תעלת מי ים מסביב לעזה ... לעשות סיורים בגבול עם גונדולות ... או פשוט להטביע את עזה בים ...
גיל 17/07/2014 17:53 עזרה בחשבון פשוט ידידי החופר..
טיל עולה 80 אלף דולר ולא 80 מליון דולר... תמשיך לבד.. למרות שרעיון החפירה.. עם הזרמה קבועה של מי ים [את רעיון הביוב פסלו בגלל המתאן.. שיוליד הריגת מחבלים בגזים תוך קונוטציה לא ראוייה ליהודים] הוא רעיון קיים וכנראה שיהווה את הבסיס לפתרון.. עד שיומצא הגלאי לחללים בקפלי קרקע.. שיחשוף חלל מתמשך שיעיד על יותר מסתם חלל אקראי!
Genius 17/07/2014 17:11 Learn some math before
please please
25 ליזר 17/07/2014 16:02 בטווחים ארוכים ליזר בוודאי לא יעזור ובקצרים תלוי במזג
אוויר
24 רון 17/07/2014 15:51 למה אנחנו לא חופרים מנהרות?
ככה נוכל להגיע לשטח של הבהמות בלי להחשף
גיורא 17/07/2014 20:10 כי אנחנו לא עובדים בבניה ועבודות עפר קשות
צריך להביא פועלים ערבים בשביל זה
23 אנונימי 17/07/2014 15:43 יוסי אולי שמעת פעם את המושג שבאת מלחמה יש בטחון שדה ??? (ל"ת)
22 זקן 17/07/2014 15:37 תפתחו וירוס שתוקף רק אדם הנמצא במנהרות/בונקרים (ל"ת)
21 חיקיל 17/07/2014 15:32 דברן גדול שהרס את הגז לתשובה (ל"ת)
20 דוד 17/07/2014 15:30 חזק ואמץ
יוסי אל יאוש האמת יש לה תכונה ,שהיא בסוף צפה למעלה .{ אף שלפעמים לוקח זמן ) חברות גדולות ששולטות בשוק ,מנסות למנוע כניסת מתחרים ואפילו על חשבון חיי אדם . כך גם בארה"ב מצורף קישור http://www.nbcnews.com/id/14686871/#.U8fBK5R_tvD תמשיך להילחם ! בסוף יתברר שהבאתה להצלת הרבה חיים
19 צבריקו 17/07/2014 15:28 להצדיע למשפחת לנגוסקי
הם אחת מהמשפחות שבנו את מדינת ישראל עוד מ 1922. מפעלי ים המלח נבנו עיי, האבא. יוסי היה קצין ראשון שנכנס לעיר העתיקה ב ששת הימים, וגילה את הגז בים. מלח הארץ. תקשיבו לכל מילה שהוא מוציא.
18 מנו 17/07/2014 15:21 בעיות עם ליזר..
ליזר זה פנטסטי בתנאי מזג אויר אידיאלים,, מה קורה בגשם או בערפל.. כמה מההספק של הליזר יהיה אפקטיבי... כמו כן ליזר צריך לחמם את ראש הטיל עד לפיצוץ וזה לוקח מספר שניות יקרות ... מה יקרה במצב של מטח רקטות...
17 חיים 17/07/2014 15:20 לנגוצקי צודק
ליבי ליבי אליך, כמה שאתה צודק, הבעיה היא שאנשים שחושבים מחוץ לקופסה ולטובת המדינה אינם משרתים את בעלי האינטרסים כולל ראשי המדינה
16 ירמיהו 17/07/2014 15:16 בעניין מערכת הלייזר - כנראה שהקופון לא היה גדול מספיק (ל"ת)
15 מירב 17/07/2014 15:06 הבעיה עם לנגוצקי היא שהוא מרבה לדבר על העבר (אני..אני)
ומדבר מעט מאוד על מה שרלוונטי היום, כלומר מה עושים עכשיו. אני חושבת שמה שחשוב זה לפתור בעיה כיום ולא לחטט בלי גבול במחדלי העבר.
14 אהרון 17/07/2014 15:03 יוסי אדם אמיץ
יוסי הוא לא רק אמיץ בהבעת דעות הוא גם עתיר זכויות . יוסי כנראה לא יורד לסוף הסוגיה של האינטרסים של תעשיות הנשק . היא הנותנת הכוח שיש להם לאלביט ולתעשייה באווירית עולה על כול דמיון . צריך לעודד אנשים חושבים ויקרים כמו יוסי לנגוצקי רק שסופו לא יהיה כמו הסוף במר של דר ראובן פדאצור איש יקר ודעתן שחשב מחוץ לקופסה ונגד תעשיות הנשק בישראל ונהרג באופן מאוד לא ברור ומוזר
13 טמבליקו 17/07/2014 14:59 תצמידו גלאים ומשדרים לעכברושים וחפרפרות
הם מסתובבים ממילא מתחת לקרקע. בסופו של דבר ייתקלו במנהרה.
יוסי 17/07/2014 17:48 הרעיון שלך מבריק - בשיא הרצינות! (ל"ת)
12 מק 17/07/2014 14:51 אנחנו יודעים יותר טוב
מדינה שרק בנס עדיין קימת אנשים כמוך משגעים את האימפוטנטיות של מקבלי ההחלטות מדיור גז חשמל מים צבא שלום וכן הלאה וכן הלאה תמשיך להתעקש
11 פולי 17/07/2014 14:50 צודק חלקית
אין בעולם מערכת ירוט לייזר פעילה !! הלייזר הכימי מסוכן מכל טיל\רקטה האמריקאים שמובלים בתחום טוענים כי רק לקראת שנת 2020 תהיה מוכנה מערכת לייזר מוצק כל השאר זה סיפורים של מי שמנסים למכור מערכת על הנייר
10 לוזר- 17/07/2014 14:50 מזל יותר משכל...
לנגוסקי אתה לוזר אתה מייעץ לחמס לירות בעטוף עזה מהסיבה 'היא לא אפקטיבית '...לך תעבוד אצלם יועץ החאטבונה שלך כבר נאמרה וכנראה נקלטה.. (באר מגד חיה ומפיקה למרות לנגוסקי-בארותיים..)
9 גדי ח. 17/07/2014 14:42 חבל שלא הקשיבו לו!
ככה זה במדינתנו. רק לאחר ליקויים אומרים: אה נכון, ההוא שהתריע צדק.
8 1 17/07/2014 14:35 תעלה קבועה בעומק 20 מטר + הצפה שבועית .והכל בסדר (ל"ת)
7 אריה 17/07/2014 14:34 לנגוצקי וכיפת ברזל
אני מניח שיוסי לנגוצקי הוא מומחה בתחום הגיאולוגיה, כולל נשא המנהרות של חמאס. האם זה משליך על מומחיות בתחום "כיפת ברזל"? אני בספק. המערכת אכן מיירטת טילים בטווח צר ובינוני, אך אף פעם לא שמעתי שהיא נועדה ליירט פצמ"רים או טילים בטווח של קילומטרים בודדים. זה לא תפקידה. מערכות קרן לייזר תלויות במכ"ם, אך לא קיימים מכ"מים לגילוי יציאת הפצמ"רים, כך שדעתו של מר לנגוצקי בנושא איננה מבוססת.
6 בא 17/07/2014 14:23 יוסי תתעסק בגאולוגיה (ל"ת)
5 מוריד את הכובע בפניו 17/07/2014 14:22 האיש ענייני ,לא מתלהם ולא מתבכיין....נדיר במחוזותינו (ל"ת)
4 אבי 17/07/2014 14:22 אין בעיה
כל הגבול סביב הרצועה משהו כמו 50 ק''מ חופרים תעלה בעומק 20 מטר עם 20 מחפרונים ותוך יומיים שלושה מגלים את כל המנהרות.
Hadshen 17/07/2014 14:55 המנהרות יותר עמוקות. (ל"ת)
3 I am 17/07/2014 14:15 לתת את הדין
אם זה נכונה הכתבה להקים וועדה שיבדוק את הנושא הזה ולהעמיד את כל מקבלי ההחלטות לדין.בגלל אינטרסנטים יבזבזו כספי ציבור צריך שהציבור לא יעבור על סדר היום.
ולהעיף אותם הביתה! 17/07/2014 14:27 מסכים-לפרסם שמות המתנגדים במפא"ת ולתבוע אותם במיליונים! (ל"ת)
2 כרגיל השליח נדפק 17/07/2014 14:02 עכשיו יגידו לו שהוא שמאלני, שינאה עצמית, בוגד יאדה יאדה (ל"ת)
מק 17/07/2014 14:54 איך לוקחים 50 % מהמדינה והופכים אותנו לבוגדים
אלי ישי בעד מלחמה אנשי הישיבות יתפללו עבורינו חברי הכנסת בשם אלהים תומכים במתנחלים ואני שלחמתי ב5 מלחמות שמאלני בוגד יבוא יום וזה ישתנה
דני 18/07/2014 10:40 ועוד עושים לך 5 בהנים למטה
אני איתך. אנשים כאן מטומטמים חולניים. בשביל מי נלחמנו, תגיד לי? ממש מתסכל.
1 הכל פוליטיקה. בחחחחח 17/07/2014 13:53 הוא מאשר את מה שאמר ראובן פדהצור. (ל"ת)
פולי 17/07/2014 14:51 פ]דה צור היה טייס צר אופקים
הוא היה מאילו שחשבו כי" מה שלא טס מיותר"
מנחם 17/07/2014 14:45 שיטה יקרה כואבת אך אפקטיבית
לגייס להפעיל עשרות בולדוזרים ממוגנים לאורך הגבול עם עזה מהים. לחפור תעלה רחבה מדופנת לאורך הגבול בעומק 30/40 מטר ולהציף אותה במי הים במקום שיש תעלה או תחפר תעלה היא תוצף בכוון עזה והתוצאות על חשבון העזתים. במקביל להכין גשרים יציבים ניידים למקרה הצורך.
מתנשא 17/07/2014 18:00 לחשוב שלטפשות שלך יש לייקים, מביכה את השכל הבריא בישראל
איזה רעיון טיפש WOW
דני 18/07/2014 10:42 זו הטפשות היחידה שיש לה לייקים?
הייתי רוצה להאמין שאלה ילדים משועממים אבל אני יודע שילדים לא מבזבזים זמן על טוקבקים כמונו המבוגרים. מזעזע.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש