18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:52 אינפימר עולה 2.7% ומשלימה עלייה של 68% מתחילת החודש

12:49 לאומי יורדת 0.6% ומשלימה 3 ימי ירידות רצופים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

גיא בכור: "אם נוותר על השטחים נהיה כמו בעירק - דין מוסול כדין תל אביב"

"הסלפים מחכים לאות להתחיל להשתגע עם טילים על נתב"ג וירושלים, לא יהיו לנו חיים; ארה"ב קורסת בעירק כמו בויטנאם". פרשנות
 |  88
סכנה ממזרח
Share
עירק הולכת ונכבשת בידי המורדים המזוהים עם ארגון אל-קעידה. היום דווח כי גם עיר הנפט כירכוכ נכבשה. המורדים עושים צעד נוסף אל עבר עיר הבירה בגדד, בעוד ראש הממשלה, נורי אל-מלכי, מבקש את סיוע ארה"ב ואישר ע"פ עיתון הניו יורק טיימס תקיפות אוויריות של האמריקנים כדי להלחם במורדים. בינתיים, מחיר חבית נפט WTI מזנק ב-1.5% לכמעט 106 דולר.


המזרחן, ד"ר גיא בכור, ניתח בשיחה ל-Bizportal את ההתפתחויות האחרונות. "הייתי מחלק את ההשלכות של המערכה הזו ל-3 חלקים".

"קודם כל" אומר בכור, "יש לזה השלכות עצומות עלינו, אבל מעל לכל זו קריסה אמריקנית נוראה, שמזכירה את הקריסה שלהם בסייגון. האמריקנים השקיעו בצבא העירקי עשרות מיליארדי דולרים בשנים האחרונות כולל נשק מתקדם, מטוסים, מסוקים ואימונים. הצבא הזה מתפרק."

איך זה ייתכן - איפה ההתנגדות של הצבא הזה?

"הם לא מתנגדים מפני שהסונים לא רוצים להלחם לאחר שהמפקדים הבכירים של הסונים בצבא הזה הורו להם לא להלחם ואצל השיעים שרשרת הפיקוד נשברה - אז כולם פשוט ברחו. עכשיו גם כירכוכ, עיר הנפט החשובה נפלה בידי אל-קאידה - כל הערים העירקיות הגדולות כבר כבושות בידיהם והקרב על בגדד יגיע. זה ממש מזכיר את הכיבוש האכזרי של בגדד ב-1,258 בידי הכובשים המונגולים שהחריבו אותה לחלוטין תוך הריגת 1.5 מיליון איש.""הדבר השני - חורבן שיעי. נזק עצום לאירן שתצטרך לגבות את השיעים בעירק והיא לא יכולה כי אין לה כסף, אנשים או רצון להסתבך שם. מצד שני, אם היא לא תתערב זה נזק עצום ליוקרה שלה, אבל גם כך היא מסובכת בסוריה לטובתו של בשאר. אירן עכשיו בצרות צרורות." ההיבט השלישי היא המלחמה הסונית-שיעית שיכולה להתפרץ כמו אש בשדה קוצים. זה קרה בלבנון, אח"כ בסוריה, עכשיו בעירק. זה יגיע לטורקיה,
לאירן, למפרץ הפרסי לסעודיה. כל הדברים הללו יקרו. זה יקרה כי עירק היא מדינת ציר חשובה. זה אמור להדאיג מאוד את חיזבאללה שבקושי שורד את המלחמה בסוריה, שעכשיו נפתחת לו חזית בעירק. הסונים העירקים עשויים להכנס לסוריה כדי לתמוך בסלפים שם נגד בשאר והחיזבאללה."

ואיך הבלאגן הזה משפיע עלינו?

"מה בעצם ניסו האמריקאים לעשות בחצי-השנה האחרונה? להציע לנו תוכנית ביטחונית שתתן לנו הגנה תמורת פינוי השטח במחולות ופיזוזים. מה קורה בשטח? הם בנו צבא במיליארדים שקרס לחלוטין, זאת אומרת שכל התכנונים לחוד והמציאות לחוד. ברגע שאנחנו נפנה מטר רבוע ביהודה ושומרון תוך 10 דקות נכנסים לשם הסלפים, כשכבר היום יש שם עשרות אלפים כאלה. הם מחכים לאות להתחיל להשתגע, גם נגד הרשות וגם נגד ישראל. כלומר, הם יבואו עם טילים על נתב"ג, על חיפה, ירושלים, ת"א ועל אזור השרון ולנו לא יהיו חיים."

"אבו-
מאזן
מאזן
דו''ח המפורסם אחת לרבעון על ידי חברות
רוצה זכות שיבה? להעביר מיליון או שניים מסוריה, עירק ולבנון לשטחי יהודה ושומרון. הם יבואו על הראש שלנו. הם לא מסתפקים במדינת פלסטין, הם רוצים את ישראל. לכן, הכיבוש של מוסול בעירק, זה כאן - מוסול זה ת"א. המזה"ת מלמד אותנו שיעור בהיסטוריה ובאספירציות של הגורמים - צריך ללמוד מהשיעור הזה."

אבל מבחינת ישראל המלחמה העזה הזו בין השיעים לסונים היא מצב אידיאלי לא?

"בהחלט. לראשונה בתולדות הסיכסוך שלנו שבה הם שונאים אחד את השני יותר משהם שונאים אותך. אנחנו "מרוויחים" מירידתו של המזה"ת. עכשיו כולם מבינים שאנחנו לא לב הסיכסוך במזה"ת. מעולם לא היינו. עכשיו רואים כמה הסיכסוך שלנו שולי, אבל יש גורמים שרוצים שאנחנו ניתן שטחים ואליהם יכנסו אותם סלפים מעירק."

האם בניגוד למה שראינו בסוריה הפעם נראה התערבות בינ"ל בעירק, ובעיקר התערבות כלשהי מצד ארה"ב שהשקיעה כל כך הרבה בעירק?

"אף אחד לא יתערב. גם לא אמריקה. מי רוצה להכנס לביצה כזו? מי שייכנס יטבע. גם לא במחיר של זינוק במחירי הנפט. אגב, אתמול המורדים השתלטו על העיר ביג'י, עיר שמייצרת 720 אלף חביות נפט ביום. היום נפלה כירכוכ, ששם יש את הצינור שעובר דרך האזור של הכורדים לטורקיה. אם המורדים משתלטים על זה - הם משתלטים על עתודות כספיות אדירות. במילים אחרות, הכלכלה העירקית תזין את אל-קעידה. גם בלוב יש מלחמת אזרחים קשה והסלפים שם השתלטו על מאגרי נפט גם שם."

והאמריקנים ישבו מנגד ולא יעשו כלום?

"נכון. אחרי שהם יצאו משם ב-2011 בעור שניהם הם לא יעשו כלום. הם לא יסכנו אף חייל, כפי שקרה בסוריה. ראינו איך קרי התנפח ובסוף לא קרה כלום. הלקח עבורינו הוא ממש ברור. המזה"ת מסוכן ביותר. אנחנו לא יכולים לותר על מטר, כי זו סכנה קיומית לישראל."

ד"ר גיא בכור הינו מזרחן, משפטן, היסטוריון ועורך אתר הפרשנות
gplanet.co.il .
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

88 תגובות ב-50 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
50 בן אהרון 15/06/2014 14:59 אם אסד יפול, עוד נתגעגע לימי השקט בתקופתו!!! (ל"ת)
49 ביבי 14/06/2014 11:29 בושה למי שנתן לכה את התואר
לך תלמד היסטוריה חוץ מלהפחיד אתם לא עושים כלום רק משקיעים מלירדים על חשבון תןשבי ישראל
48 בלגן שלם 14/06/2014 09:20 חשבתי שאל קעאידה זה סונים
אז יש סונים, שיעים ואל-קאעידה ?
47 ישראלי 14/06/2014 07:58 לספח שטחים ללא תושבים
לדחוק את הערבים החוצה!!!
46 רמי 14/06/2014 07:56 צודק
מי שמוותר ימות מהר מכפי שחשב!!!
45 דוד דקל 13/06/2014 18:54 תיקון טעות קטנה
ברשותו של המחבר בכור,:אעיר רק תיקון קטן. זכות השיבה עליה מדברים הפלסטינים היא לא ליהודה ושומרון כמשתמע מהמאמר. הם רוצים להחזיר שני מליון פלסטינים לישראל לאחר שתקום מדינה פלסתינית. זה האבסורד ולמעשה ההוכחה שאין הם מעונינים בשלום הסכם או מדינה. מטרתם היא השמדת ישראל לפי תוכנית השלבים
44 רון 13/06/2014 18:13 למה אתה נותן לעובדות להפריע להסכם השלום ?
חצוף !
43 איציק 13/06/2014 18:02 צידי שיהרגו כל היום אחד את השני לא רואה מה הבעיה (ל"ת)
42 עוזי רן 13/06/2014 14:30 פקודת מבצע להגן על ירדן
גיא. פרסמתי דעה זה בדף שלי בפייסבוק. דעה אישית בלבד. בעבר הורידו דברים שכתבתי בקשר ל"פקודת מבצע" אישית שלי שפרסמתי בפייסבוק בזמן עמוד ענן "מבצע קוביות" . יש לי הרבה ניסיון חיים והייתי סגן אלוף במילואים אבל אבקש להדגיש שלאו דווקא עסקתי בדברים כאלו מבחינה מבצעית בצה"ל. ואני חוזר ואומר הכל דעה אישית ללא שום ידיעות שלא פורסמו בתקשורת פתוחה. 8 mins · Like
41 עוזי רן 13/06/2014 14:28 דעה אישית בלבד ללא שום ידיעה משום גורם !!!
בעברית - דעה אישית בלבד ללא שום ידיעה משום גורם !!! להעירך להגנה על ירדן מפני התקפה ולהשתלטות אל קאידה בירדן. אם לא קיימת פקודת מבצע במטכ"ל הגיע הזמן לכתוב אותה וכמה שיותר מהר.
40 עוזי רן 13/06/2014 14:27 התקפה על ירדן
התקפה או ניסיון השתלטות בירדן חייבת להיחשב להתקפה על מדינת ישראל. כל זה כמובן בתאום ובהסכמת המלך וממשלתו. לצורך זה כמו בכל מבצע צריך מודיעין חיל אוויר אוגדות שריון ואוגדות חי"ר מוצנחות ואחרות. הזמן דוחק וחייבים להכין את המבצע האפשרית בנוהל חפוז כולל הכנת גיוס מילואים במקרה הצורך. כל מה שכתבתי הנו דעתי האישית בלבד ללא כל קשר או ידיעה לא אישית. כל ארצות השכנות חייבות לדעת את זה וכל ממשלות העולם חייבות להיות ב"סוד" העניין לידיעה. 16 mins · Like
39 עוזי רן 13/06/2014 14:26 ישראל לא יכולה להרשות השתלטות עוינת של כוחות ג'יהדיסטים
ישראל לא יכולה להרשות השתלטות עוינת של כוחות ג'יהדיסטים בירדן. נקודה.
38 פטריוט 13/06/2014 10:43 אנליזה נכונה (לדעתי) ומפוקחת (ל"ת)
37 מוטי 13/06/2014 03:02 יפה דרשת. (ל"ת)
36 זחש 13/06/2014 00:16 אובמה הפך את ארהב ממעצמה ,לגרורה.פוטין מוביל,לצערנו (ל"ת)
35 הילד שצעק איראן 12/06/2014 23:41 האם ביבי נתניהו קנה בובה חדשה? (ל"ת)
eby 19/03/2016 15:00 טמבל.הוא כאן עם המאמרים והתחזיות הרבה לפני עידן ביבי. (ל"ת)
34 אז למה אתה גר בת"א 12/06/2014 23:38 לך תגור בהתנחלות אם אתה גבר! (ל"ת)
33 צבא חזק וקשוח 12/06/2014 22:06 אני מזמן התפכחתי מחלומות על שלום. מעדיף ריאליזם. (ל"ת)
32 כנסו לאתר גיא בכור 12/06/2014 21:56 גיא בכור שולח מיליון שמאלנים עלובים ללשכת האבטלה
התקשורת לא אוהבת לשמוע את גיא בכור כי הוא מבין את הערבים הוא מזרחן והוא חכם להבדיל מכל מיני יצורים כמו הרצוג ליבני לפיד מצנע גלאון ועוד כמה בורים ועמי הארצות בכל מה שנוגע לסכסוך במזרח התיכון
31 משה מחדרה 12/06/2014 19:24 צריך לשלוח את הכתבה לאובמה החוכם (ל"ת)
30 נילי 12/06/2014 19:00 עם כל הכבוד לד"ר בכור הוא בוחר להתמקד בשלילי
שלא פעם הוא גם השולי. מדוע לא להסתכל על הצד החיובי? הרי אם יהיה שלום (ובסוף יהיה. זה פשוט לא יעזור לאף אחד) אז אל קעידה לא תשתלט על הגדה כי הפלסטינים לא ירצו אותם והם פשוט יטאטאו את הגורמים הקיצוניים הזרים , ממש כפי שהיום אין לחמס אחיזה בגדה. איני מבינה את האינטרס של אבו מזן לקלוט פליטים בשטחו שבמילא הוא צפוף. זוהי סתם חזות שוא. מוסול אינה תל אביב ובל יפחידו אותנו. אני חושבת שעתידנו דווקא נראה בהיר , וזאת כמוסן בתנאי שנרצה באמת בשלום.
menashem 13/06/2014 19:09 בגלל אנשים כמוך לעולם לא נגיע לשלום עם האויבים
חוזק הרתעה וכוח עצום מול מוסלמים קיצוניים זו התשובה .עם אנשים כמוך נישחטבידי הקיצוניים
עמך 14/06/2014 01:16 על זה אמר הנביא על נביאי השקר "המה האומרים שלום שלום וא
ואין שלום. לאנשי השמאל הייתי מציע לא למזכיר את ה"שלום" ללא צורך. זה זילות המלה "שלום"
רון 13/06/2014 18:13 ועל זה נאמר - בחורה ! (ל"ת)
solben 13/06/2014 15:45 זה לצחוק או לבכות על התגובה הזאת ? עוד לא החלטתי... (ל"ת)
עידו 13/06/2014 08:06 נילי, אני רוצה קצת מהכדורים שאת לוקחת.
את קוראת את מה שאת כותבת? את רואה מה קורה בסוריה, עיראק, לוב. אני נדהם כל פעם מחדש עד כמה הגבול דק בין תמימות לטמטום, אין גבול להזיות השמאל
סוחר27 12/06/2014 21:44 "הפלשתינים לא ירצו אותם"? מה זה נראה לך-->
תכנית כפי בקשתך. גם עיראק וסוריה לא ממש רוצות את הג'יהאד אבל בכל זאת מקבלות אותו בפתיחה מלאה. אני חושב שאת קצת הוזה, והד"ר ממש לא מתעסק בשלילי. הוא מציב לך מראה מול הפרצוף ושואל אותך האם את באמת רוצה את גבולות 67? האם באמת תרצי לראות את נתב"ג חוטפת טילים בכל בוקר?!
פנחס 12/06/2014 19:46 גם לאשליות והזיות יש גבול
אבו מאזן מתקיים על הכידונים שלנו וברגע שנפנה את יו"ש החמאס הסלפים דאעש ואל קעידה ישתלטו בדיוק כמו שהשתלטו ברצועת עזה. הפלשתינים שונאים אותנו ורוצים לחסל אותנו יותר מאשר את שונאת את המתנחלים.
29 בוב 12/06/2014 18:45 צודק במאה אחוז (ל"ת)
28 משה 12/06/2014 17:56 מספיק להפחיד
ארבאים שנה מפח
27 אורי 12/06/2014 17:25 גיא בכור כל מילה זהב השם יברך אותך
רק איפוא המניהגים איפוא תראה את ציפי יאיר ועוד מרץ שלא לדבר מה הם כאלה טיפשים מה הם לא מבינים תודה לניתנהו תראה איך שוחטים אותו יום יום עכשיו רהיטי הגן אתמול הגילדה מסכן אין לו רגע מנוחה ונניח שהוא לא רצה את רבלין אז מה מה הנישאות היית כתוכה בטאבו עש רבילין האמת שיש כל כך הרבה לכתוב תודה לך שוב
26 דודו 12/06/2014 17:05 צודק צודק ועוד פעם צודק
אסור לוותר על שליטה בטחונית באזור ארץ ישראל. שהם יקיימו אוטונומיה כמה שבא להם. אבל אין סיכוי שנסכים לשיבת פליטים או לוויתור על השליטה הבטחונית בגדה. זה יהיה גזר דין מוות עבורנו.
בא 12/06/2014 17:35 לצערי אתה צודק . (ל"ת)
25 אלירן 12/06/2014 16:53 חריף ביותר ד"ר בכור , המשך להחכים אותנו (ל"ת)
24 נהנתניהו 12/06/2014 16:46 לא
צעק : עירק - עירק ......הוא צעק : איראן- איראן......זה מוכיח שהוא תמיד צועק סתם.....או מתוף אינ טרס ליצור פאניקה !
אלי 14/10/2015 13:18 נתניהו רק חושף את הפרצוף האמיתי של אובמה והעולם
זה התועלת שהוא מביא, מה התועלת בזה - זו השאלה?
בא 12/06/2014 17:46 זה גם וגם וגם ,3 וגמים נכונים אצל ביבי ,הוא מומחה
לפוליטיקה ,לא כול יום נולד אדם כמו ביבי .זאת אחת מהחוזקות שלו .והוא לא צועק סתם .אולי אתה לא מבין אותי אבל ביבי מבין .
23 שמואל 12/06/2014 16:22 לבטל לו את תואר הד"ר שלו
לא ייתכן שאדם הזוי כמו בכור, ידבר כבעל סמכה, וייתהדר בתואר ד"ר שכביכול ייתן אמינות לדבריו. דברי ההפחדה של בכור הם דברי הבל שאין להם שום אחיזה במציאות. אם אכן ללא השטחים לא תוכל להתקיים תל אביב כדברי ההזוי הזה, אזי : א. כיצד התקיימה תל אביב לפני מלחמת ששת הימים ?! ב. מבחינה צבאית ישראל היא מעצמה אזורית, ולעומת זאת הארגונים בעירק הם אספסוף של כנופיות ללא נשק כבד. משום כך, הם אינם מהווים כלל איום צבאי על ישראל, ואם יהיה צורך בכך, ישראל תוכל להכות בהם ולהשמיד אספסוף זה תוך מספר ימים. אזי אנא ממך המומחוי בכור, הפסק להפחידנו, ובמידה ואתה פחדן מוג לב, רד מהארץ לאמריקה ושחרר אותנו מדבריך המטופשים
זכריה 14/06/2014 18:36 מי אתה , שמו אל ?
דע לך שמו אל , שדוקטור בכור גיא הוא בין הבודדים שתחזיותיו אמינות מדויקות ומתקיימות. כאחד שקורא ושומר אותן , הן מתקיימות. ואתה מתהדר בעוצמתו של צהל שיכה וישמיד. מה לעשות? אתה לא בשנות ה 40 . גם פורעי עזה אספסוף, וממשיכים למרר את חיי תושבי הדרום. נו , הפעל מולם את עוצמתו של צהל.
פנחס 12/06/2014 19:54 אם הטרור הוא סתם אספסוף מדוע אנחנו לא יכולים לחסל את
חיזבאללה והחמאס. מה תעשה ישראל אם יורו טילים על השרון כולל תל אביב מתוך כפרים ערביים? אתה כסמולן תצעק ראשון אם ישראל תנסה לחסל כפרים אלה. מה ישראל תעשה לפלישות שלהם מעבר לקוו הירוק מתוך כפרים ערביים יום יום. כיצד היא תשמיד אותם כשהם חונים בתוך אוכלוסיה אזרחית
דרור 12/06/2014 19:14 שמואל אתה טיפש-מה היה קורה אם את מלחמת יום הכיפורים
היינו מתחילים בגבולות 67 ???? איפה היתה היום מדינת ישראל ??
Master Yoda 12/06/2014 17:20 Ignorance is strong in this one? (ל"ת)
אבי 12/06/2014 16:54 מזמן לא קראתי כל כך הרבה שטויות בטוקבק אחד.
אתה חי בללה-לנד.
פפפ 12/06/2014 17:38 מחקתי לו ,אתה רוצה לבטל עוד משהו אצלו ,אולי את השם
משפחה ,נמחוק ונחליף לסמולנסקי ,עכשיו אתה מרוצה .
פפפ 12/06/2014 16:47 רגע ,אני מביא את המוחק . (ל"ת)
yud 12/06/2014 16:45 מה התואר שלך
אני לא יודע מה התואר שלך וזה גם לא ממש משנה אך ניכר שמה שיש לך בראש הוא לא מח
שמואל 12/06/2014 16:43 שמאל ורק שמאל
לבטל לך את הזכות לכתוב שטויות ואת היכולת להקליד במקלדת
שמואל 12/06/2014 16:42 הזוי
אם הטפשות השמאלנית שלך הייתה מחלה כואבת היית הולך כל החיים שלך בגבס
22 בא 12/06/2014 16:16 סדאם או אלקיידה ,סרטן או איבולה ,נראלי שמי שמקבל
איבולה לא מתגעגע לסרטן שהיה לו ,שלא נדע לא את זה ולא את השני . לא נראלי שמשהו מתגעגע לסדאם .
21 איפה יגורו בגוש דן? 12/06/2014 16:10 השטח נחוץ גם כי בעוד 25 שנה האוכלוסיה תכפיל את עצמה
ועלייה גדולה מארופה בדרך בעיקר בגלל האנטישמיות לצערנו
20 ששון 12/06/2014 16:08 בסוף האש תגיע אלינו
צודק במאה אחוז!!!!
19 בא 12/06/2014 16:04 נראלי שבמזרח הטחון אין דרך מדינית שמאלית ,אני מצטער . (ל"ת)
18 דודו 12/06/2014 15:54 גיא מזרחן בחסד (ל"ת)
צחי 12/06/2014 16:12 קשקשן בחסד עליון. (ל"ת)
17 למר זליכה בכלכלה 12/06/2014 15:44 לדעתי אפשר להשוות את מר בכר בתחמו
שנייהם 100% והביעה היא שהם לא בין אלה שמקבלים החלתות בגורל המדינתינו
16 שוקי 12/06/2014 15:33 פרשן ? אחרי שהארועים קורים ?
הוא חזה את זה ? אז מי הוא בכלל ?
seeker 12/06/2014 15:57 לפני שאתה מלכלך כדאי שתכנס לאתר שלו. ומי אתה בכלל? (ל"ת)
15 איציק 12/06/2014 15:32 בכור= נתניהו= מנהיגות לא בונים מהפחדות
מנהיגות בונים במהלכים אמיצים
א 12/06/2014 16:20 כאילו שמהלכי השמאל הם אומץ
האיפוק והנסיגות הם ביטוי לחולשה ואובדן דרך.
seeker 12/06/2014 16:12 מה הקשר בין גיא בכור למנהיגות ?
גיא בכור אינו מנהיג ולא נראה ששואף להיות . הוא מזרחן ונותן תחזיות ככזה . ואתה מעלה טיעון שמאלני רגיל - ההפחדה . אז זהו שזו לא הפחדה אלא תחזית ומה לעשות שהתחזיות של הימין מתממשות בניגוד להזיות השלום של השמאל .
בועז 12/06/2014 15:56 לא הפחדות-עובדות.ומי שמתעלם מהם הוא לא אמיץ אלא טיפש (ל"ת)
14 בן אהרון 12/06/2014 15:29 מי שלא רצה את סדאם קבל 10 שנים מלחמה ובונוס, את אלקיידה
מהרגע הראשון אמרתי; עוד יתגעגעו לסדאם חוסין!!! ואכן היום מתגעגעים לשקט שהוא ידע לייצר!!! רק סדאם יכול היה להשתלט על העם שלו, עכשיו זה ברור. ועכשיו אני אומר לפני שיהיה מאוחר: צריך להתפלל לשלומו של אסד יום יום!!! מפני שאם הוא יפול, שוב נקבל את אלקיידה בגדר הגבול שלנו.
בא 12/06/2014 16:03 כנראה שכחת מי זה היה סאדם ,רמז, טילים על רמתגן ,אני
לא מתגעגע לסאדם ,אפילו לא קצת ,וגם אזרחי עירק לא .
13 דודו 12/06/2014 15:29 סופסוף נורמאלי בישראל
כבר חשבתי שכולם השתגעו לימין הקיצוני ... לכל יפיפיי הנפש של השמאל האנטישמי, תפנימו ותשתקו ותפסיקו לנהל את המדינה. המדינה לא של ציפי פיפי
בא 12/06/2014 16:01 ועכשיו בדיחה ,גם אני מצביע לציפי ליבני . (ל"ת)
12 אבי 12/06/2014 15:20 שמאלני אספרסו גאים - התעוררו ונסלח לכם. (ל"ת)
11 דן 12/06/2014 15:12 לכל הלוזרים מהשמאל תפנימו היטב היטב:
אנו לא נמצאים בשכונה שבה כולם שמלאנים סיסיים ונחמדים אלא בשכונה של פאנטים רוצחים מטורפים איסלמיסטיים ולכן אסור לוותר על מטר אחד בשטחים, צריך תמיד לשלוט בשטחים שליטה בטחונית מלאה ולתת לפלישתים "לנהל" את חיי היום יום שלהם (חה חה חה לנהל אלק) כי הערבים אינם מסוגלים להקים מדינה נורמלית נקודה. ואת זה אני אומר בתור מצביע למפלגה של ציפי לבני.
10 רן 12/06/2014 15:09 כל הכבוד לכותב.דברים כדורבנות. שהשמאל יצא מהפנטזיות שלו (ל"ת)
9 האיש הנכון. 12/06/2014 15:03 ד"ר גיא בכור - אשרינו שיש לנו אותך ושכמותך
ד"ר גיא בכור אני מעריץ אותך. נא שא הרצאות לשמאלנים עם האספרסו ובראשם ציפי לבני ההזויה. אולי תצטרף לבית היהודי ?
8 razi 12/06/2014 15:00 הלוואי שהיו עוד כמה חכמים כמוך הכנסת וממשלה (ל"ת)
אנונימי 12/06/2014 15:52 על החתום:
אמא של גיא בכור
7 בא 12/06/2014 14:57 גיא מדבר לעניין . (ל"ת)
6 בנצי 874 12/06/2014 14:56 פרשן הזוי שיודע באיזה צד הפרוסה מרוחה,בושה לאינטלגנציה (ל"ת)
איזה מנותק 12/06/2014 15:42 אם כבר במדינה הזו אקדמאיים ימנים סובלים
"פרוסה מרוחה" מרוחה בשמאל. תשאל כל פרופסור או מרצה זוטר באוניברסיטה.
נעה 12/06/2014 15:25 אתה הזוי ועוצם עיניים כנראה ילד כאפות מפונק ועיוור (ל"ת)
מפנה טפשים 12/06/2014 15:12 סע..סע מפה גבר. (ל"ת)
5 א.גדעוני 12/06/2014 14:54 אחח... פוטים , פוטים (ל"ת)
4 שמעון ק. 12/06/2014 14:53 על מה השיעים והסונים נלחמים בכלל?
אם זה אותה דת, למה הם מחסלים אחד את השני כל כך הרבה? זה אידיולוגי או כלכלי? איך הפלסטינים נכנסים לתמונה, אם בכלל? הם סונים, סלפים? ממש לא מבין אותם. האירופאים טיפשים הכי גדולים שמאמינים שתרבות של החברה הללו זה במישור מנטליות "נאורה" אירופאית. תבינו, כנראה שמשהו דפוק אצלם אם הם כולם שם במלחמות כל הזמן...
דודו 12/06/2014 16:58 המלחמות בין השיעים לסונים נמשכות בערך מהתקופה של מוחמד
מאז שיש מוסלמים הם שונאים אחד את השני. היו הפוגות קצרות בטבח, אבל זה נמשך מאז ומעולם. לא הבנת עדיין איך "מדינה" ערבית עובדת? אין דבר כזה מדינה ערבית, יש שבטים שבטים, כל אחד שונא את השני. יש כל הזמן רציחות בין שבטים, נקמות דם שלא נגמרות. כל כמה זמן כמה שבטים מחליטים להתאחד, לרוב על בסיס שיעים/סונים ומחליטים לטבוח ביחד בשבטים יריבים. זה בערך כל ההיסטוריה של המזרח התיכון עד המאה ה20. מה חדש בעירק?? כלום! הם פשוט חזרו למצב הרגיל שלהם.
בא 12/06/2014 16:36 הם כבר שכחו על מה . (ל"ת)
א 12/06/2014 16:22 זו לא אותה דת
השיעים מתייחסים לסונים כאל דת אחרת, וכנ"ל להיפך. מבחינת הסונים, דין השיעים כדין הנוצרים או היהודים: מדובר בדת אחרת לגמרי מבחינתם.
3 הצופה 12/06/2014 14:52 ציפי ליבני, יהיר לפיד, בוז'י הרצוג תפנימו!!!!
הד"ר גיא בכור הוא המומחה מספר 1, תשמעו ותישמרו על עם ישראל!!!! לפני שהטיפשות שלכם תוביל את המדינה לאבדון!
2 הצופה 12/06/2014 14:49 ציפי ליבני, יהיר לפיד, בוז'י הרצוג תפנימו!!!!
הד"ר גיא בכור הוא המומחה מספר 1, תשמעו ותישמרו על עם ישראל!!!! לפני שהטיפשות שלכם תוביל את המדינה לאבדון!
אנונימי 12/06/2014 15:43 מומחה מספר אחת!
חחחח.....
פשוט תקרא 18/06/2014 12:18 כל תחזיותיו החל מ 2006 מתגשמות אחת לאחת (ל"ת)
1 בא 12/06/2014 14:47 לא עשו גדר מערכת בויטנם ולא בעירק ,לא שלטו בשטח
בויטנם ועירק ,ויפסידו כמו בויטנם . דפרים צבאיים לא יודעים איך לנצח , ביבי עשה גדר בגבול עם מצרים ,יופי ביבי ,הוא עושה גם דברים נכונים , וגם במשא ומתן עם אבומזה .
בא 12/06/2014 16:08 בנדלן ביבי פישל בענק . (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש