18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:52 אינפימר עולה 2.7% ומשלימה עלייה של 68% מתחילת החודש

12:49 לאומי יורדת 0.6% ומשלימה 3 ימי ירידות רצופים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

דן מרידור: "הגזימו עם הפחתות המיסים, נהיה מתחת לרף של חברה מתוקנת"

שר האוצר לשעבר ל-Bizportal: "קשה להצדיק את שכר הבכירים המוגזם, בעייתי שאין כאן בושה ומנהלים ומתחרים מי יקבל עוד מיליון"
 |  28
ראיון ליום העצמאות
Share
שר האוצר לשעבר, דן מרידור, ציין בחודש שעבר יום הולדת 67. בראיון ל-Bizportal לרגל יום העצמאות ה-66 של מדינת ישראל הוא מתייחס לשורה של נושאים אקטואלים, מעביר ביקורת על הדרך הפוליטית שהליכוד בחר בה ומזהיר מפני התופעה של מגזרים באוכלוסייה שאינם משתתפים בעבודה.

"מדינת ישראל זה סיפור הצלחה יוצא דופן בקנה מידה בינלאומי. התחלנו עם סוציאליזם והכוונה ממשלתית ומשנת 1985 חלה פתיחות לעולם. את המשבר האחרון ישראל עברה בצורה טובה בין השאר בגלל המשבר הגדול שהיה בשנות ה-80 והפעם הגרעון התקציבי נשמר", אומר מרידור.


אבל לא כולם נטלו חלק בהצלחה הזאת

"נוצרה כאן תת תרבות של אי עבודה - בעיקר נשים ערביות וגברים חרדים זה הביא לייאוש, לניכור ולכעס של החברה הגדולה שמממנת אותם. אצל הרמב"ם יש אמירה מאוד קשה למי שיתפרנס רק מלימוד ולא מעבודה הוא מכנה זאת פשע".

מעבר לגלובליזציה הפערים בין הפריפריה למרכז נותרו גדולים

"הפערים קשורים לחינוך - הכלכלה העולמית, הגלובליזציה, עשתה נפלאות, אך גם העמיקה פערים חברתיים ומי שמחובר יכול למכור מוצרים ושירותים לכל העולם".לגבי המחאה החברתית מעריך מרידור שחלק ניכר מהנהגת המוחים לא הגיעה מהשכבות הנמוכות של האוכלוסייה ושיש לסייע לעניים ביותר. לא בדרך של לתת להם את ה"דגים" לפה, אלא "חכה" שילמדו לצוד לבד. מחיר הדיור הגבוהים הם בעיה גדולה, ומרידור מסביר שיש לעזור, אך לא לגור בלב תל אביב, אלא במקומות אחרים. אחת הדרכים לסייע לרוכשי הדירות היא הקלת מס. מה דעתך על מדיניות המס בישראל?

"הייתה מגמה נכונה להוריד את המיסים בשני מובנים: הראשון - סך הכל המיסים מתוך התוצר הלאומי והשני - שיעור המס השולי המשולם כדי לגרום לתמריץ לעבודה ושלא ירמו. אבל - קצת הגזמנו, אנחנו נמצאים היום קצת מתחת לרף של המיסים הדרושים. אם אנחנו רוצים לשמור על רמת בריאות גבוהה ורמת חינוך גבוהה ורווחה טובה ובטחון אסור לרדת מתחת לרף מיסוי מסוים - אסור להמשיך להוריד את המיסים כי אנו רוצים חברה מתוקנת וזה עולה כסף".


מה דעתך על שכר הבכירים בחברות ציבוריות?

"הגענו למספרים שקשה להצדיק אותם. כמה מיליוני שקלים אדם צריך לקבל בעבור עבודה. עם זאת אני מתנגד להתערבות מלמעלה. בסוף זה עניין של החינוך והבושה".

הרבה בעיות, אבל מי שבשלטון זאת המפלגה שלך - הליכוד. תצביע עבורם?

"אם הליכוד ימשיך לגלוש ימינה הוא יהפוך למפלגה שלא אוכל לתמוך בה. הליכוד הוא לא המחנה הלאומי אלא תנועה לאומית ליברלית. איזון בין האינטרס של העם לבין האדם היהודי והלא יהודי, איש ואישה חרדי וחילוני, שוויון, חירות האדם, מי שאוהב אותי ומי ששונא אותי".

דן מרידור נולד וגדל בירושלים וחי בה עד היום. הוא נשוי לליאורה מרידור ולהם ארבעה ילדים.לאחר שירות כקצין בשריון למד משפטים ועבד בתחום עד שהצטרף לפוליטיקה באופן רשמי. מעבר לתפקידו כח"כ בין השנים 1984-2013 הוא כיהן כשר משפטים, שר אוצר (בממשלה ה-27), סגן ראש הממשלה והשר המופקד על שירותי המודיעין והוועדה לאנרגיה אטומית.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

28 תגובות ב-23 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
23 אינסטלטור מאושר 11/05/2014 00:31 מה עם ההון השחור? מעלימי מס (ל"ת)
22 KAMPOS 09/05/2014 13:19 לטפל בתיק של גלעד שליט התנערת
ויצאת טפלון אבל לא אצלי לטפל בתיק של גיאדמק הפראייר לקחת חתיכת קופון שמן ואני לא מבין על מה ולמה אז לך לך לסקטור הפרטי ותתבשם לך מהתשואות שלך ואל תבוא להטיף מוסר או הצעות לך לדרכך ועזוב אותנו תאמין לי נסתדר בלעדיך
21 לביא לרנר 08/05/2014 21:09 לצערי דני צודק
חבל שמנהיגים כמוהו נעלמו אוי ביבי למי התחברת...........
20 יהויכין 07/05/2014 11:29 לביז-פורטל
בכדי למנוע תגובות מלאות שגיאות כתיב (ולכתוב נח בשבע שגיאות) מה דעתכם להעביר הגהה על התגובות - או לא לפרסם תגובות המלאות שגיאות מעבר לכמות סבירה???
19 מיכאל 07/05/2014 07:48 למה למה
איש יקר תסביר לי למה צריך יותר מיסים? אני צריך לממן את כל הפרזיטים במדינה שמשרד הביטחון יבזבז עוד מיליארדי שקלי לאנשי הקבע והפנסיונרים מגיל 42 אולי עוד כבישים בשטחים וגם לממן את כל פקידי המדינה שאפשר לקץץ בחצי אתה יודע מה אתה טועה צריך להוריד מיסים והרבה אני עובד בשבילי ורוצה להנות מהכסף לבד בלי שותפים שהמדינה תסתפק במה שיש
קליפ 08/05/2014 00:48 גם ת"א זה "שטחים כבושים"...טיפש או מטומטם?
שטיפת מוח השנאה של השמאל המטורף והקיצוני....בליבוי להבות פשעי שנאה של התקשורת מהמגזר היהודי גרמה לך לחשוב שאם רק תתן לערבים את המדינה...לא יחסלו אותך.אתה כבש תמים לעולה.
18 איילי 06/05/2014 12:36 מרידור אתה חי בסרט
המיסים בישראל הם בין הגבוהים בעולם.
17 קליפ 06/05/2014 08:34 שכר הבכירים=פשעים נגד האנושות
הבכירים,מנסים לחסל בכספם את המגזר היהודי. ח"כ שמאשרים זאת הם פושעים נגד האנושות......ביטוי אומלל "קשה להצדיק?"
16 חזי 05/05/2014 19:07 הרבה בולשיט כמו פרופגנדה שלטונית
כדי שיהיה שקט והפראאירים ימשיכו לשלם לו ולשכמותו את הפנסיה התקציבית ולשתוק
15 חזי 05/05/2014 19:03 מיסים גבוהים יותר?
כן למה לא? 90 אחוז מס אבל מעל 60 אלף שח בחודש כי כדי לחיות צריך 20 אלף שקל נטו מינימום
14 עצמאי וישם 05/05/2014 18:13 מרידור ואשתו כל חייהם פקידונים שכירים עם פנסיה תקציבת. (ל"ת)
13 תום 05/05/2014 17:59 אם לא הכנסת המושחתת וחברי מרכז לא היו צריכים מיסים (ל"ת)
12 יעקב 05/05/2014 17:41 מרידור
לצערי אדם מעורך כמוכה ממש חוצפן בלשון המעטה ישבת בממשלה שהעבירה את המלצות ועדת בכר חיסול הפנסיות של התושבים לטובת ריוחי עתק למנהלי חברות הביטוח ושתקת כדג כמו הפירמידות של התיקונים שתקתם כדג הבאתם את פישר שהיה ועד מנהלי הבנקים ושתקת הורדת הריבית שלו מישכנה את הדור הציר והוריהם למשכנתאות ל30 שנה גרם לעלית מחירי הדירת ב100%% שתקתם עזר לספקולנטים במט"ח שתקתם , אחרי שהסוסים ברחו מהאורות התעוררת,תיקונים לקחו רוחים לעצמם והפסדים לציבור שתקתם!! הציבור מימן לתיקונים הלואות נוחות שתקתם הקפיטליזים החזירי היה נר לרגליכם!!!!! שיא החוצפה !!!מחכתם את מעמד הביניים ביוקר המחיה !!!! שתקתם !!מיסים נוחים לטיקונים בממיון הציבור !!!!! שתקתם!!! תקה על חטא זה לא יעזור!!! הנזק שניגרם לא ניתן לתיקון לצערי הרב !!!
11 ציון 05/05/2014 17:38 מדבר על חברה מתוקנת איפה השכלה חינם לחיילים משוחררים
איפה סיוע להקמת משפחות לחיילים משוחררים איפה סיוע בדיור ואו סיוע ברכישת דירות לחיילים משוחררים עד מתי שכר מינימום עלוב העיקר לך ולמישפחתיך ולכול המיוחסים והמורמים מעם יש שכר ותנאים וחיים טובים וכל השאר הפריירים זה היום הכי מתאים לחשבון נפש ולא רק הצגות על גיבורים שכבר לא חיים תידאגו לגיבורים שחיים וזקוקים לעזרתכם
10 אלי 05/05/2014 17:29 מרידרור- לדברי הרמב"ם ציטווט
" הרמב"ם אומר בהלכות תלמוד תורה המשים על ליבו שילמד תורה והתפרנס צדקה סופו לרשת רעה - הכוונה גיהנום" ואשרי מי שעמר וירש לעצמו טוב. לכן האשכנזים לא מכניסים את הרמב"ם לישיבות , ואף היה תקופה שרפו את ספריו. בברכה חג עצמאות שמחל לכל בית ישראל
כמה לשון הרע... 05/05/2014 22:38 דרך אגב האם הרמב"ם נתן פטור לחילוניים מללמוד תורה?? (ל"ת)
אני 05/05/2014 18:38 עכשיו הספרדים ראו מה טוב וגם הלכו בדרך הזו (ל"ת)
9 jחברים 05/05/2014 17:25 הכול דבש לפנה 1 שנה קילו בשר היה 30 שח
היום קילה בשר עולה 220 שח כי זה ארץ חלב ודבש הבורסה רק עולה כי זה ארץ חלב ודבש הבנקים קורעים את הציבור כי המנהלים לוקחים כול חודש מליון שח על חשבון הציבור כי הכול דבש זה מדינה של הכול דבש הכלכלה קשה כי הכול דבש
8 jחברים 05/05/2014 17:20 יש כסף כל הבורסה רק עולה הכול דבש (ל"ת)
7 אלון 05/05/2014 17:11 מה היה שכר הטירחה מגאידמק?
הרעיון אצל אנשים מהסוג הזה שהביקורת שלהם היא תמיד על אנשים אחרים. להם מגיע כי העבודה שלהם חשובה, מרחביה החיים יותר נוחים
6 חיים6 05/05/2014 17:06 גם לקחת מגיידמאק 5 מיליון על כלום..זה בושה גדולה (ל"ת)
5 סטנלי וקרנית הרשעים 05/05/2014 16:39 הגזימו בריבית הנמוכה והשקרית
המלך הוא עירום
4 כולך מס שפתיים 05/05/2014 16:18 "חינוך ובושה" באוזן שלך, אתה נותן להם יד חופשית לשדוד. (ל"ת)
3 לדה 05/05/2014 16:07 עוד אחד מנותק . מרבית חברותיי עם תארים מתקדמים
בקושי מרויחים ובקושי עובדים. בארצות הברית כבר היה לכולם ותק של 10 שנים וכולם היו מתקדמים בעבודה. פה הכל קשה משכורות רעב והוא עוד מתלונן שיש מגזרים שלא עובדים? אין עבודה . תמשיכו להיות מנותקים ופתאם תראו שכל הצעירים בחול ולא רוצים לחזור.
2 אני 05/05/2014 16:06 כל הבכירים מחלקים בינהם את העוגה, ואת הפירורים
זורקים לנו בצורת הפחתת מיסים. אבל בדרך הפירורים גם מתפזרים
1 רועי 05/05/2014 16:06 שילטון הימין הרס כל חלקה טובה בארץ. (ל"ת)
ציון 06/05/2014 08:57 הימין נבלה והשמאל טרפה השמאל הביא עלינו את אוסלו והרע
שממנו אלפי הרוגים פצועים ונזקים כספיים עצומים שכמעט ופשטנו רגל והפכנו לצחוק בעולם והפלסטינאים מנצלים טוב את ההיזדמנות ואילו הימין הרס כל חלקה חברתית על ידי יוקר המחייה ומיסים לא צודקים ויוקר קרקע לבנייה לזכאים אני מאכזב מכולם עד היום אני מרגיש שהמדינה מיתקיימת מניסים וניפלאתו וזה המזל שלנו השאלה כמה המזל ימשיך לשחק לטובתינו ומה צופן לבנינו העתיד והאים עושים חשבון נפש או שממשיכים ליסמוך על המזל
כמה שטויות במשפט אחד 05/05/2014 22:36 ושלטון השמאל הביא מתאבדים באוטובוסים (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש