08:20 לאחר דחיית החנינה של עזריה - ריבלין סופג ביקורת קשה ברשת

08:15 אסיה: הניקיי יורד 0.5%, שנחאי יורד 0.5%

08:14 גרמניה: מרקל נכשלה בהקמת קואליציה - האירו מגיב

18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

על המבקרים בביקורת פתע של מס הכנסה לבצע את הביקורת מבלי לפגוע בהתנהלות השוטפת של העסק

עו"ד דוד אפרים

מהן הזכויות העומדות לנישום אשר אינו יכול להתפנות אל חוקרי המס בעת ביקורת פתע של מס הכנסה בעסקו לצורך בדיקת ניהול ספרים וכדומה? מדובר ברופא עם מטופלים רבים הממתינים בתור. האם ניתן לבקש מהחוקרים להמתין עד שיסיים את עבודתו?
Share
שאלה:
----------
מהן הזכויות העומדות לנישום אשר אינו יכול להתפנות אל חוקרי המס בעת ביקורת פתע של מס הכנסה בעסקו לצורך בדיקת ניהול ספרים וכדומה? מדובר ברופא עם מטופלים רבים הממתינים בתור. האם ניתן לבקש מהחוקרים להמתין עד שיסיים את עבודתו?


תשובה:
-----------
אחת הדרכים לבדוק את ספרי הנישום והרישום בהם היא באמצעות ביקורת בעסקו של הנישום. סמכותו של פקיד השומה לערוך ביקורת כאמור מעוגנת בסעיף 135(2) לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א-1961 כלהלן: "רשאי פקיד השומה, או פקיד אחר שהורשה לכך על-ידיו בכתב, להיכנס לכל מקום בו מתנהל עסק או משלח-יד ולבדוק מלאי עסקי, קופה, מכונות, פנקסים, חשבונות, מסמכים, רשומות ותעודות אחרות, הנוגעים לאותו עסק או משלח יד, ולדרוש הסברות בקשר לכך, וכן רשאי הוא לדרוש מבעל העסק או משלח-היד או מפקיד אחראי שלהם לגלות היכן מצויים פנקסים, חשבונות ומסמכים כאמור ולהיכנס למקום המצאם ולבדקם ולדרוש הסברים, אם דבר זה ייראה לו דרוש כדי להבטיח את מילוי הוראותיה של הפקודה או כדי למנוע התחמקות ממילוי אותן הוראות".
"ביקורת פתע" כשמה כן היא - ביקורת הנעשית ללא מתן הודעה מוקדמת, וכל זאת במטרה לבדוק את צורת הרישום ואמיתות הרישום. מתן הודעה מוקדמת כמו גם המתנה לנישום שיסיים את יום עבודתו יסכלו מטרה זו.
עם זאת, על המבקרים לבצע את הביקורת מבלי לפגוע בהתנהלות השוטפת של העסק. שכל ישר של המבקרים והנישום יוביל לביקורת עניינית שאינה פוגעת בהתנהלות השוטפת. לדוגמה, במקרה הנדון המבקרים יכולים לבדוק את הספרים ולקבל תשובות לשאלותיהם בין מטופל למטופל.
יש לזכור שהביקורת אינה אורכת זמן רב, ושיתוף פעולה ענייני ומהיר יביא לסיומה המהיר. לא זו אף זו, חוסר שיתוף פעולה, ויכוחים וכדומה מעוררים חשד אצל המבקרים ועלולים לגרום לתוצאה בלתי רצויה.
המשיב - לשעבר מנהל תחום פקיד שומה חקירות תל-אביב

התשובות אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין המומחים המשיבים או המערכת אחראים לתוצאות השימוש בהן


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.