תקלת האשראי: מה עשו צרכנים שלא יכלו לשלם בקופה ומי הרוויח מזה?

התקלה ככל הנראה כבר תוקנה לחלוטין, אבל בעלי עסקים ורשתות גדולות זועמים על נטישת לקוחות - יש גם מי שעשה מזה קצת כסף
קמעונאות, צילום: Bizportal
תקלה טכנית חמורה גרמה היום ללא מעט רשתות שיווק ועסקים למבוכה ואף אובדן הכנסות. בשעות הבוקר הורגשו שיבושים במערכות סליקת האשראי במאות חברות. התקלה מנעה ביצוע עסקאות בכרטיסי אשראי בשל העובדה שבעדכון היומי שער הדולר נקבע על אפס - דבר שגרם לקריסת מערכות. התקלה נרשמה במערכת סליקת האשראי של חברת ריטליקס הנחשבת למרכזית בישראל בתחום ומהחברה כבר נמסר כי כמעט כל התקלות נפתרו.

בשירותי הבנק האוטומטיים (שב"א) דיווחו גם כן, כי התקלה תוקנה ומערכת הסליקה חזרה לתפקד כרגיל. התקלה השפיעה על פחות מ-10% ממסופי האשראי.

מחברת שירות הבנקים האוטומטים נמסר: "אין מדובר באירוע זדוני או במתקפת סייבר, אלא בתקלה תפעולית. במהלך הטיפול בתקלה לא הייתה זליגת מידע מתוך המערכות של חברת שב"א". הדברים באים על רקע הערכות כי תקלה מסוג זה יכולה הייתה להיות בעקבות מתקפת סייבר.

צרכנים נאלצו לנטוש את העגלות בקופות
בחלק מרשתות השיווק ותחנות הדלק הצרכנים נאלצו לנטוש בקופות את העגלות ולא ביצעו את הקניות. ומי בכל זאת הרוויח מהעניין? חברת ERN, העוסקת בסליקת תשלומים בצ'קים, דיווחה היום על עליה של כ-70% בהיקף עסקאות בצ'קים שנעשו דרכה בשעות אחרונות, מאז נודע על התקלה במערכת האשראי.

החברה מדווחת בנוסף, כי סכום העסקאות שנעשו היום נמוכות מהסכום הממוצע המאפיין את עסקאות הצ'קים בכ- 24% ומעידות כי צרכנים עושים שימוש בצ'קים גם בעסקאות קטנות.

חברת ERN היא אחת החברות הוותיקות והגדולות בישראל לסליקת תשלומים בצ'קים. החברה מעניקה שירות התחייבות לפירעון צ'קים לכ-13,000 בתי עסק במחזור חודשי של מעל 4 מיליארד שקל. מנכ"ל החברה הוא שי פרמינגר והיא נמצאת בבעלות משפחת נתנזון מארה"ב. בין לקוחותיה: אלקטרה, קסטרו, ביתילי, הריבוע הכחול, יינות ביתן, מחסני תאורה ועוד.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה