ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

רשות ההגבלים: חקירה נגד קוקה קולה בחשד לניצול כוחה בשוק המשקאות

לפי החשד קוקה קולה ישראל התנתה מתן ההנחות על מותגי השתיה ברכישת מוצרים של החברה הבת שלה טרה
מוזי ורטהיים, צילום: בוצ'צ'ו
אחת הסיבות המרכזיות ליוקר המזון בישראל היא מיעוט של שחקנים. קוקה קולה ישראל היא מונופול מובהק וכעת נבדק חשד שניצלה את כוחה הרב בשוק. לאחר חקירה של מספר שבועות על ידי רשות להגבלים עסקיים, נפתחה ביום שני חקירה גלויה נגד החברה המרכזית לייצור משקאות, נציגת קוקה העולמית בישראל.

החשד הנבדק הוא בין השאר להפרה של הוראות שניתנו לבעל מונופול. החברה המרכזית, הנמצאת בשליטת מוזי ורטהים, היא מונופול מוכרז מאז שנת 1998 במשקאות מוגזים בטעם קולה.

חקירה קודמת נוהלה נגד החברה המרכזית לייצור משקאות בשנת 2000

לפי החשד קוקה קולה התנתה מתן ההנחות על מותגי קוקה קולה, ברכישת מוצרים של החברה הבת שלה טרה. בנוזף, איימה לכאורה על גורמים בשוק המוסדי שאם לא ירכשו את מוצרי טרה הם לא יקבלו הנחות על קוקה קולה.

קוקה קולה ישראל פועלת באמצעות מספר מותגים: טרה, פריגת, נביעות ומבשלות בירה ישראל (קרלסברג, טובורג, סטלה, גינס ועוד).

אין זאת הפעם הראשונה שקוקה קולה ישראל נחקרת. בשנת 2000 פתחה רשות ההגבלים בחקירה נגדה בחשד שניצלה את כוחה המונופוליסטי לצורך שיווק המים המינרלים של נביעות.

הגבלות שהוטלו על החברה המרכזית לייצור משקאות

1. החברה לא תתנה את אספקת מוצריה או את תנאי אספקתם, ברכישת סוג משקאות מסוים רק מהחברה.

2. החברה לא תתקשר עם לקוחותיה בהסדרים הכוללים הסכמות בלעדיות והסכמות קישור.

3. החברה לא תתנה התקנת קולחן בהתחייבות בית העסק שלא להתקין בתחומיו קולחנים נוספים או באי רכישת מוצרים המתחרים במוצרי החברה.

4. החברה לא תתנה הצבת מקרר בבית עסק באי הצבת מקרר או מקררים נוספים בתחומי אותו בית עסק, או באי רכישת מוצרים שאינם משווקים על ידי החברה.

5. החברה תקבע מחירון עבור מכירת משקאותיה לחברות המשווקות מוצרי מזון באמצעות מכונות אוטומטיות.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה