ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

משה אשר: "יש לנו רשימה של ישראלים בעלי חשבון בנק בחו"ל - הם ישלמו מס"

מנהל רשות המיסים מבטיח שבקרוב יופחת מס החברות ונלחם בתשלום במזומן. "יש הון ענק בעסקאות במזומן שלא מדווח"
משה אשר, צילום: יוני המנחם
אחרי ששר האוצר יאיר לפיד החליט בחודש נובמבר לבטל את העלאת מס ההכנסה שהייתה מתוכננת לשנת 2014, הודיע היום מנהל רשות המסים, משה אשר, בפורום מנהלי הכספים של איגוד החברות הציבוריות ופירמת רואי החשבון BDO זיו-האפט שנערך בבורסה לניירות ערך בת"א: "בקרוב נוריד גם את מס החברות".

מס החברות עומד על 25%. דבריו של משה אשר מפתיעים מעט כיוון שעד כה דובר דווקא על העלאת מס החברות השנה ב-1.5% ל-26.5%. ראש הממשלה תכנן בכהונתו הקודמת להפחית את מס החברות בהדרגה ל-18% עד שנת 2016, אך המחאה החברתית בשנת 2011 ו-ועדת טרכטנברג הביאו לשינוי המגמה - העלאת מיסים.

"באו אנשים, אבל הבנו שזה רק קצה הקרחון. לכן אנחנו זקוקים לעוד מידע"

משה אשר: "אנו רוצים ליצור אווירה שבה כל אחד יוציא חשבונית. יש עסקאות ענק במזומן שלא מדווחות".

מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, אילן פלטו, פתח את הדיון היום והכריז על הקמת פורום מנהלי כספים באיגוד החברות הציבוריות בראשות אבי דויטשמן, סמנכ"ל הכספים של חברת כיל -1.17% כיל 1,352 -1.17% כיל בסיס:1,368 פתיחה:1,370 גבוה:1,379 נמוך:1,351 תמורה:18,643,549 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

אשר התייחס גם לנושא העלמות המס הרבות והבהיר כי המגמה היא החמרה באכיפה ובענישה: "אנחנו הולכים לעשות תיקוני חקיקה להכניס עבירות מס חמורות כעבירות מקור בחוק לאיסור הלבנות הון. זה יעזור לנו להתמודד עם העבירות בהיקפים הגדולים". אשר התייחס גם להליך הגילוי מרצון בנושא מס של אזרחים ישראלים. "באו אנשים, אבל הבנו שזה רק קצה הקרחון. לכן אנחנו זקוקים לעוד מידע. קיבלנו רשימת חשבונות בנק של תושבים ישראלים והדברים האלה בעבודה".

"החובה על חשבונית תהיה גם על המוכר וגם על הקונה"

אשר הוסיף לגבי המאבק בהון השחור כי "אנחנו רוצים לגרום לאווירה שכל אחד יוציא חשבונית. לכן יש ועדה בין משרדית לצמצום העסקאות במוזמן במשק. זה דבר מקובל באירופה. אנשים עושים עסקאות ענק במזומן ויש שם כנראה הון גדול שלא מדווח. המסקנות יפורסמו בקרוב. החובה תהיה גם על המוכר וגם על הקונה שהעסקה לא תהיה במוזמן".

לגבי תקציב המדינה אמר אשר: "התחלנו לא טוב את שנת 2013. נכנסו למצב של יצירת תקציב עם גרעון אדיר. העלנו מיסים וקיצצנו תקציבים. העלייה המתוכננת במס אישי בוטלה. היה דיון לגבי מס החברות ובסוף התקבלה החלטה לתמרץ מס יחידים אז החזרנו את המצב למצב הקודם כפי שהיה ב-2013 ולא ביצענו את העלייה המתוכננת. אין ספק שנוריד גם את מס החברות. אנחנו מאמינים שהחברות תומכות בצמיחה ותעסוקה, ולכן ראוי להוריד את רמת המס עליהן".

מנסים להתחמק? "פתאום שכירים בחברות נהיו מנכ"לים בע"מ"

ביחס לתכנוני המס היצירתיים לדברי אשר, "לעיתים יש גם תכנוני מס אגרסיביים מאוד. כדי לטפל בכך הרחבנו את חובת דיווח על פעולות ותכנוני מס והכרזנו על מיסוי חלוקת מרווחי שערוך".

אשר גם התייחס לטיפול ב"חברות ארנק" ואמר כי "פתאום גם שכירים בחברות נהיו שכירים בע"מ ומנכלים בע"מ. זה לא הגיוני ולא סביר. הוצאנו מודל מקיף ואנחנו נמצאים במהלך מואץ ובקרוב נגבש המלצות ונביא לשר המלצות בדבר הזה. כרגע אין מחלוקת בנושא והדבר המשותף הוא שכל אותם שכירים שמתנהלים כחברות יתחילו לשלם ומיסים, וזה במטרה להביא לנטל מס יותר שיווני במדינה".

חברות ענק שרכשו חברות ישראליות מנסות להתחמק מתשלום מס מלא

משה אשר: "חברות זרות קונות מניות של חברות ישראליות ואחרי שיש אקזיט יפה נוצר מצב של חברת אם וחברת בת ואז כעבור תקופה את כל הקניין הרוחני מוכרים לחברת האם וסוגרים את החברה הבת. העסקות נעשות בעשירית מהשווי וזה דבר בלתי נתפס. אנחנו מטפלים בזה, ואתם יכולים לראות שבעסקה הגדולה האחרונה שנעשתה המכירה באמת התאימה לשווי החברה. נמשיך לוודא שהדברים האלו באמת קורים. נגבה יותר ונחזיר את הכסף לאזרחים".
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    ביבי צריך לשלם קודם על החשבון בחול (ל"ת)
    אפי 06/02/2014 15:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    הבעיה במע"מ הגבוה
    אלי 06/02/2014 15:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמעו סיפור, חבר התגרש ופנה לעו"ד שביקש 60 אלף ש"ח + מע"מ החבר בסוף סגר איתו על 50 מזומן והשאר עם חשבונית. למעשה הוא חסך מע"מ על 50 אלף ש"ח שזה כמעט 10 אלף בשביל קבלה מניר.
    סגור
  • 19.
    רגע לביבי יש חש' בנק בחו"ל מה איתו? (ל"ת)
    אנונימי 06/02/2014 15:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 18.
    אם ביבי היה לו למה שהציבור לא יהה
    דוד 06/02/2014 15:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם בראש עשה כך למה הציבור לא יעשה כסף בכול לא שייך לישראל מה שבחול זה בחול כי המדינה חזירה צריך לעזוב את המדינה כי םו ארץ אוכל את יושביה
    סגור
  • 17.
    הסרט זאב בוול סטריט ממחיש מי מנהל לנו את הפנסיה ונ"ע
    ישראל ישראלי 06/02/2014 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנ"ל לגבי ניהול גבית המיסים, תקציב המדינה, החלטות הממשלה, בנק ישראל חברות כמו טבע, בקיצור כל בצמרת הכלכלית שבארץ. תוסיפו את התוכנית המקור מאתמול של רביב דרוקר ותבינו מי מנהל אותנו. רודפי בצע ושונאי ישראל שיוצרים בכוונה את יוקר המחיה המטורף אצלינו ומחירי דירות אסטרונומיים שמתאימים רק להם. וזה בעיקר עבודתו של ביבי. לפיד שבא כביכול להושיע מכה אותנו בעקרבים אחרי ביבי שהכה אותנו בשוטים
    סגור
  • 16.
    מושחתים נמאסתם - הממשלה פקידי האוצר וחברות כמו טבע (ל"ת)
    ישראל ישראלי 06/02/2014 14:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    גבו מס אמת מהחרדים ומהערבים - נראה אתכם יכולים
    susu 06/02/2014 14:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רשויות המס מעדיפים לחפש מתחת לפנס , במקום ללכת למעוז העלמות המס במגזר החרדי והערבי . אל תתפלאו שרבים מעלימים כי הם מבינים שאם אתם לא מתעסקים במגזרים שלמים כנראה שלא תעזו להתעסק עם מגזר עבריני נוסף . מתסכל לגור במדינה שהחוק לא פועל בה בכל החזיתות ובכל המגזרים .
    סגור
  • 14.
    פשוט אתה רוצה שהבנקים עוד יתעשרו על חשבון הציבור (ל"ת)
    דוד 06/02/2014 13:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    האם אתם נהפחתם למסחטת הציבור
    דוד 06/02/2014 13:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האם רק אפו רק לקחת מהציבור כסף זה מה שאתם יודעים המשק נכנס למיתון אז מאפו תביאו כסך הפרה כבר לא נשאר לה תנים מאפו לחלוב
    סגור
  • 12.
    האם גם אתה משלם מיסים כמו כולם
    susדוד 06/02/2014 13:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    או שאתה יודעה רק לקחת מהציבור כמו פרה חולבת זה מה שאתם יודעים רק אך לגנוב מהציבור כמו נחי עד שלו גמרתם אוטו אתם לא עזבים
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    גנבים בחסות הממשל, למה שמשהו ישלם לכם שקל מס?
    חשבון חו"ל ובצדק. 06/02/2014 13:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למה שמשקיע שמורווח ישלם לכם על כלום ושום דבר שעשיתם למענו? למה שמשהו יתן לכם רבע מהעסקה? תנו סיבה אחת הגיונית! (קיזוז הפסד שנתי לא מעניין).
    סגור
  • 10.
    למה לא לקחתם מס משירציהו? (ל"ת)
    אנונימי 06/02/2014 13:32
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 9.
    ומה תעשו עם כל הכסף? אלמלא קרי הייתם מקימים עוד
    כסף 06/02/2014 13:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התנחלות בשם משכנות ביבי . תורידו את המס על הבורסה גזלנים העליתם בתירוצים שונים ולא קיבלנו כלום
    סגור
  • 8.
    286000 הפסד בתיק ! הצילווווווו
    יופיטר שוקי הון 06/02/2014 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מוות לקנאים!!! רווח שלי הוא גם רווח של המדינה והציבור ובתי השקעות כולנו באותו סירה אז הקברניט מרוויח יותר מהסל מה לעשות !!!!!!!! המדינה 25% והציבור הפנסיות וקופות הגמל!!!!!
    סגור
  • 7.
    באמתלה שהם רוצים להיטיב עם האזרחים . הממשלה
    ממשלת הגזלנים 06/02/2014 13:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק לוקחת ומתעשרת . יש להם הרבה כסף ואנחנו לא זוכים לכלום ממשלת ישראל היא טייקון חולב
    סגור
  • 6.
    מס החברות בארץ נמוך מזה שבארה"ב ואתם רוצים להוריד עוד??
    אחד 06/02/2014 13:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מס החברות בארץ צריך לעלות ולא לרדת, מאחר והוא נמוך ביחס למקובות רבים בעולם. האם מר משה אשר חושב על הג'וב הבא שלו באיזו חברה שתהנה מהפחתת המס???
    סגור
  • 5.
    קחו למשל את בטוח לאומי - גם כאשר הם מפסיקים לתת
    מדינה של סתומים 06/02/2014 13:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לאדם הבטחת הכנסה הם לא מודיעים לעיריות כך יוצא שגם אם מישהו מפסיק לקבל הבטחת הכנסה כי מצבו השתפר הוא עדיין נהנה מפטור על ארנונה. גם כאשר העיריות יודעות הם לא עושות כלום. לא גובות את ההפרש זה על חשבון האזרחים שמשלמים ארנונה גבוהה
    סגור
  • לסתום בעצמו !
    אלויס100 06/02/2014 23:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה ממש אידיוט מושלם ! כמה זקנים שמצבם פתאום השתפר אתה מכיר ????????????.
    סגור
  • 4.
    חברות רבות נסגרות ומפטרות מאות מפאת מיסוי כבד
    pninaor 06/02/2014 12:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ממליצה להוריד למחצית גם את מע"מ.מנשמע הזוי? לא. יש כאן מגזרים שלמים שעובדים במחתרת ולא משלמים מס אמת. רבים המשלמים ומעדיפים לסגור את החברות ולפטר עובדים.
    סגור
  • 3.
    חייב עליותתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת
    יופיטר שוקי הון 06/02/2014 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוות לקנאים!!! 286000 הפסד בתיק ! עוד 10 מיליון ש״ח לבורסת תל אביב !!!! אני רוצה להגיע לבנק לבקש הכסף שאני החיובי והרבה רווחים!! אני אבקש אשראי שוקי הון יאשרו לי ישר אני מזריק לבורסת תל אביב 100!!!!!
    סגור
  • לקחת את הכדורים היום? (ל"ת)
    דוק' 06/02/2014 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    קודם כל תורידו את המע"מ המטורף הזה! (ל"ת)
    אני 06/02/2014 12:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    אולי תאפשרו לעשות כסף בבורסת תל אביב?
    יופיטר שוקי הון 06/02/2014 12:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עוד 10 מיליון ש״ח לבורסת תל אביב !!!! אני רוצה להגיע לבנק לבקש הכסף שאני החיובי והרבה רווחים!! המדינה רק תרוויח מזה!!!!!!
    סגור