לפיד מכריז מלחמה: יוקפאו כל הכספים לתלמידי הישיבות במשרד החינוך

ממשרד האוצר מסרו כי התברר שכספים הועברו למסלקה במשרד החינוך שאמור לבצע את התשלום
יאיר לפיד, צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הכנסת
שר האוצר יאיר לפיד מחריף את המלחמה עם עולם תלמידי הישיבות: לפיד הנחה ביום ג' את החשבת הכללית במשרד האוצר להקפיא את התשלומים לתלמידי הישיבות וזאת בהתאם להחלטת בג"צ.

ממשרד האוצר מסרו ש"אתמול בבוקר התברר כי הכספים עשו את ״חצי הדרך״ והועברו במסלקה ממשרד האוצר למשרד חינוך שאמור לבצע את התשלום. לאחר התייעצות דחופה הנחה לפיד את החשבת הכללית לעצור את כל הכספים הנמצאים במשרד החינוך ומיועדים לתלמידי הישיבות וזאת על מנת למלא אחר פסיקת בג"צ".

במקביל, מסרו באוצר, פועל משרד החינוך בשיתוף משרד הביטחון על מנת לפצל את רשימות תלמידי הישיבות ולהפריד מתוכם את אלו בני ה-18-20 שגיוסם נדחה החל מחודש אוגוסט. אלה לא יוכלו לקבל יותר את כספי המדינה. רק משתסתיים הבדיקה ישחרר משרד האוצר רק את הכספים של בני הישיבות שאינם נכללים בפסיקת בג"צ.

נזכיר כי הרכב של תשעה שופטי בית המשפט העליון הוציא ביום ג' צו ביניים אשר עצר את ההקצבות לתלמידי ישיבות שגיוסם נדחה. ברוב של שמונה שופטים מול אחד קבע בג"צ כי המדינה צריכה להפסיק לממן תלמידי ישיבות שלא התגייסו בגילאים 18-20.

תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    לפיד זבל זבלון
    hu 06/02/2014 21:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דפוקון
    סגור
  • 17.
    גיבורים גם על הערבים
    נראה אץ בגץ 06/02/2014 15:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה שיקצצו לערבים ולאוניברסיטאות שמממנות לשונאי המדינה לימודים גבוהים בלי לשרת. הסירוב לדבר על זה מנציח דיעות קדומות שכל הערבים הם בוגגדים בפוטנציה! שאם לא כן, למה לא מקצצים להם על אי שירות? הדרישה לשיויון הוא כסות לשינאת חרדים ולא לרדיפת צדק
    סגור
  • 16.
    ומה עם החובות של הפלסטינים לישראל?
    דודו יעקובי 06/02/2014 14:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גיבור על חלשים!!! נראה אותך גבר ומפסיק את החשמל לפלסטינים בעזה כי הם חייבים למדינה מלא כסף - מאות מיליוני שקלים על חשמל. הוא אכול שנאה ועושה שטויות כי הוא יורד בסקרים. חוץ מזה, אני סיימתי 3 שנים בסדיר לפני כמה חודשים והמון חבר'ה מהשכבה שלי (24) יצאו מהצבא וחלקם לא התגייסו. קב"ן ומטעמי "שלום"... סוציומטים!!! אז לפחות שיעזבו את הדוסים בשקט ויתנו להם ללמוד. יש להם אידיולוגיה שכך הם עוזרים לעם בלימודים שלהם והם מוכנים ללכת על זה עד הסוף אז בטח יש בזה משהו רציני. אני טס למזרח להתאוורר עם החבר'ה...
    סגור
  • 15.
    להיטיב עם. הלוחמים ולהענק להם הטבות
    עמוס 06/02/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כאב לבן לוחם בגבעתי אולי מר לפיד וחבר מרעיו במקום להתעסק בצורה אובססיבית כלפי החרדים יחשוב על מלחי. הארץ שבזכותם אתה ישן רגוע לא אני ולהעניק להם הטבות מרחיקות לכת כמו שנה ראשונה חינם באונבברסיטאות אם יאיר לפיד היה בן לוחם. היה חושב על העניין אך אדם שכותב. בעיתון אין לו מושג מה עוברים הלוחמים בושה שנותנים במה לסלבים כמו הטבות בבתי מלון ראה איתי תורגמן וחבריו שא עינת למחירי נפשם גם חבריך ״הסלבים״ לא כולם עשו צבא למה איתם אתה לא מתנגח אני מתכונן להקים עמותה למען הרעיון להיטיב עם הלוחמים והלחם כנגד העוול החברתי אני אישית הבאתי כבוד למדינה בתחומים שונים שמר לפיד רחוק מהם. המשך יבא,,,,
    סגור
  • 14.
    לפיד שווה היום אולי 3 מנדטים !
    לא חרדי גם לא דתי 06/02/2014 13:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי מבקש שיוויון בנטל??? זה שהתחמק משרות משמעותי ואבא שלו סידר לו להיות כתב בעיתון במחנה ללא תעודת בגרות ! לפיד תה תסיים מהר מאוד את הפוליטיקה שלך מהר יותר מאביך ....וואלה אתה כלומניק וכל אלה שנכנסו מטעמך לכנסת עוד יותר כלומניקים ! קשה להאמין שפרי היה ראש שבכ ושאחד כמוהו היה ראש ארגון אחדהחשובים במדינה...ולא להאמיןשלוי מיקי היה ניצב במשטרה מה הפלאשיש שם ניצבים כמו שחם וארביב....הנבחרת שלך גרועה ואתה גם...הלוואי בחירות היום אתה לא מקבל 3 מנדטים...אני מההתחלה ידעתי שאתה ריק מתוכן !
    סגור
  • 13.
    לפיד מנסה לטפל בחולי כרוני ונקווה שיצליח.
    איציק ר 06/02/2014 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הדתיים שואבים משאבים שהציבור החילוני והציוני משיגים בזעת אפם.החרדים יכולים לתרום לרווחת המדינה אם ישתלבו בשוק העבודה.חלקם נראים אבודים אבל צבא,השכלה, עבודה ,יביאו אותם לחוף מבטחים.תבינו , לפיד רק עוזר לכם.
    סגור
  • 12.
    איזה מלך יאיר! וגם פירון! - יישר כח - לא לשלם
    אבי 06/02/2014 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 3
    שילכו לצבא או שלפחות לא ילמדו על חשבוננו. נעקוב וניראה אם הכסף לא יגיע בסוף.
    סגור
  • הם נכנסו לתפקיד מזמן. מדוע הם ממשיכים
    מוטי 06/02/2014 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מיום שנכנסו לתפקיד ועד היום לשלם לחרדים???
    סגור
  • 11.
    ההישג הגדול שלו יהיה שבבחירות הבאות שס תקבל 30 מנדטים (ל"ת)
    לפיד 06/02/2014 11:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 10.
    יהיר ימשיך בדרך אביו ויעוף מהכיסא מהר מאד
    Davidh383 06/02/2014 11:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מי שהתנכל ליהודים ולתרבותם במוקדם או המאוחר חטף מלמעלה, עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    די לצביעות ולפילוג בעם
    המאמין הפשוט 06/02/2014 11:33
    הגב לתגובה זו
    5 2
    יש לכל התלמידי ישיבות זכות גדולה להתפלל עלינו ולכל המלעיזים שהם גנבים ואוכלי חינם גם אתם מדי פעם אוכלי חינם,תקציבי תרבות קלוקלת(ראה ערוץ 10 ותאתראות מלאים זימה) תקציבי ספורט(אלימות בספורט) והרשימה עוד ארוכה די להתלבש על מגזר אחד שבסוף אתם תבינו שבגללם אנו בכלל פה עם כל מנת הגאווה והשנאה שלכם בסוף אתם תדעו ולא תוכלו למחות על כך... אני כעושה צבא ומשלם מיסים תומך בהם לעד
    סגור
  • במה אתה תומך? שהבנים שלנו ילכו לצבא יפסידו 3 שנים
    למאמין 06/02/2014 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מחייהם ואולי גם יהרגו והם ישבו ויתפללו? תתבייש
    סגור
  • 8.
    לפיד בורח מהבעיה האמיתית לדאוג להורדת מחירי הדירות
    רביטל 06/02/2014 11:20
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לפיד נבחרת על מצע של יוקר הדיור, טפל בזה!!!! ואל תסיח את דעת הציבור בדברים שוליים שלא מועלים לציבור כלל!!!
    סגור
  • 7.
    יאיר יא טמבל, מנסה לחפות על הפאשלות שלו במלחמה עם
    זיו 06/02/2014 11:16
    הגב לתגובה זו
    7 0
    החרדים.די נמאס ממך, מה קשור הגיוס לזה שאין לי דירה ואני משלם 20 אחוז מס על כל דבר, חלב 6 שקל, לחם 7 שקל ושכירות לכמה חדרים מעל 3000 שקל, ואתה חושב שאם תגייס כמה בחורי ישיבה אז תבוא הרווחה לעם ישראל??? ואיך בכלל כולם קונים את מה שהטיפש הזה מבלבל???
    סגור
  • בארהב מזון יותר יקר במרבית המוצרים כך שההוצאה
    לזיו 06/02/2014 11:54
    הגב לתגובה זו
    1 2
    המשפחתית על המוצרים של חלב בשר וירקות כמעט אותו דבר הבעיה פה היא הדירות . בהשוואה לארהב אפשר לחשוב שפה כל מרצפת מצופה זהב
    סגור
  • 6.
    גבורה ריקה
    י.ס 06/02/2014 11:08
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מה הגבורה הגדולה להקפיא את הכסף לחודש או חודשיים. לאחר מכן הם יקבלו את הכסף. לעומת זאת החוק החדש שאתם מציעים מיטיב עם החרדים עוד יותר מחוק טל. כל חרדי יוכל לדחות את הגיוס ל 4 שנים. לאחר מכן הוא יגיע נשוי (עם ילד או שניים). יבצע שירות לא משמעותי ויקבל אלפי שקלים שכר חודשי. למעשה אם הייתי חרדי הייתי דורש שיגייסו אותי בגיל 21. כדאי לשחרר אותם מראש מגיוס ובכך לגרום לחלק מהם להגיע לשוק העבודה. אין כל דרך להתמודד עם ציבור שהוא ציבור מונהג, והולך אחרי מנהיגיו בציות עיוור . לכן במקום לנופף בדגלים ריקים, תחשוב איך לפצות את הציבור החילוני על חוסר השוויון בנטל. לדוגמא: העלאת שכר חיילי החובה ל 70% משכר המינימום במשק. העלאת מענק השחרור. נתינת מכסה של מספר אלפי צעירים חילוניים בעלי יכולת מעל הממוצע לדחות גם הם את השירות לגיל 21 בתנאי שילמדו באוניברסיטה מקצועות חיוניים מועדפים. וכדומה...
    סגור
  • 5.
    יאיר תתבייש! בג"ץ עושה את העבודה במקומך!
    אנונימי 06/02/2014 10:55
    הגב לתגובה זו
    2 6
    מאז שנבחרת לשר אוצר, ועד עצם היום הזה, אתה ממשיך לשלם לחרדים. גנבת את הקול שלי!
    סגור
  • אומרים שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ. מספיק היה לראות
    לאנונימי 06/02/2014 11:56
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מה אבא שלו עשה עם החרדים ולהסיק מסקנות. הם שניהם רכבו על גל החרדים כדי להיבחר לכנסת. עלי הוא לא הצליח לעבוד
    סגור
  • 4.
    לא צריך ללכת לצבא, שילכו לעבוד (ל"ת)
    אני 06/02/2014 10:45
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • מה פתאם שלא ילכו לצבא והבנות החילוניות כן ילכו (ל"ת)
    אני 06/02/2014 13:28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    לפיד = שינוי
    ארנון 06/02/2014 10:43
    הגב לתגובה זו
    2 6
    אן הייתי יודע הייתי מצביע עבורו
    סגור
  • 2.
    הגיע הזמן! כל המניפולצביביות לא יעזרו כעת!
    עופר 06/02/2014 10:42
    הגב לתגובה זו
    3 6
    שייבשו את הטפילים מוצצי הכספים, אוכלי החינם האלה!
    סגור
  • 1.
    איך זה יעזור לי לקנות דירה? (ל"ת)
    שאלה ללפיד 06/02/2014 10:27
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • בוא נכפיל קצבתם שיתפללו למלאי הדירות. אולי זה יעזור לך? (ל"ת)
    רק השתלת מח 06/02/2014 12:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור