ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

פרופ' יוסי יונה: "סוגיית מבקשי המקלט מסודן ואריתריאה, חדלון שלטוני מזעזע"

מרצים באקדמיה בשיחה עם BizportalTV על מחאת מבקשי המקלט. ד"ר ברנס: "יש מצוקה גדולה במדינות העולם השלישי וצריך לעזור"
יוסי יונה עמוס ברנס, צילום: אילוסטרציה; יח"צ
מהגרים/ מסתננים/ מבקשי מקלט/ פליטים/ זרים, תחליטו איך לקרוא להם - מחאתם נמשכת בנחישות מזה מספר ימים. במקביל להפגנות בת"א נמשכת שביתת רעב במתקן הכליאה סהרונים שבדרום הארץ של חבריהם שנכלאו.



"אני מבין את המצוקה של תושבי דרום תל-אביב. במתחם הגיאוגרפי הקטן הזה, שגם ככה מאופיין במצוקה כלכלית גדולה, להביא מסה גדולה של אנשים ולתקוע אותם ביחד עם השכבות הללו - זה יוצר הר געש עם תופעות חברתיות שליליות. יש חידלון או רפיון שלטוני מזעזע - המדינה אינה מעניקה פתרון הולם לתושבי דרום תל אביב כיוון שהיא לא יודעת לתת פתרון למהגרים או פליטים", כך אומר ל-Bizportal פרופ' יוסי יונה, מאוניברסיטת בן-גוריון שבנגב.

המחאה היא נגד "מדיניות ההגירה" של מדינת ישראל תוך קריאה להתערבות בינלאומית. אתמול מחו מול שגריריות ארצות הברית, רומניה, שבדיה, איטליה, קנדה, אנגליה וצרפת, וכן מול נציבות האו"ם לפליטים.

ברקע - הגברת האכיפה מצד הרשויות בשבועות האחרונים מאז כניסת תיקון חדש לתוקף נגד שוהים בלתי חוקיים בישראל. ראש הממשלה ושר הפנים נוקטים במדיניות תקיפה שמטרתה גירוש מסתננים שנכנסו לארץ בדרך לא חוקית.

מה אתה חושב על אירועי השבוע האחרון?

פרופ' יוסי יונה: "מדינות שיש בהן שפע כלכלי מהוות מקור למדינות שיש בהן מצוקה כלכלית או רדיפה פוליטית. המהגרים או פליטים נכנסו לתחתית שרשרת המזון התעסוקתית והם ממלאים תפקידים בתחתית הסולם התעסוקתי".

האם ישראל יכולה להכיל כמות גדולה כזו של מהגרי עבודה?

פרופ' יוסי יונה: "מדינה לא יכולה לאפשר לכל מי שרוצה להיכנס, אך מצד שני לא ניתן מעשית לגרש אותם ולכן יש צורך לברר את מעמדם ולבדוק מי מהם יישאר בארץ".

פרופ' יוסי יונה הוא פרופסור לפילוסופיה של החינוך במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הוא נולר בקריית אתא, שירת כלוחם בשריון במלחמת יום הכיפורים ולאחר מכן למד באוניברסיטת חיפה ובאוניברסיטת פנסילבניה.

מה אתה חושב על אירועי השבוע האחרון?

ד"ר עמוס ברנס, מהמכללה האקדמית ספיר: "ישראל התקדמה להיות מדינה דמוקרטית אמיתית בכך שהיא מאפשרת למהגרים להפגין. יש מצוקה גדולה במדינות העולם השלישי וצריך לעזור להן".

האם ישראל יכולה להכיל כמות גדולה כזו של מהגרי עבודה?

ד"ר עמוס ברנס: "בואו נסתכל על המהגרים מאתיופיה שמנסים להתאקלם. כניסת המהגרים גם אם קולטים אותם זה יפגע דווקא בשכבות החלשות. נגידת בנק ישראל הודיעה רק לאחרונה שאפילו במשפחות עם שני עובדים יש עוני. עם זאת עלינו להפגין חמלה למי שרוצה להתפרנס".

ד"ר עמוס ברנס, הוא חוקר וכלכלן בכיר וחבר סגל במכללה האקדמית ספיר. ברנס שימש בעברו בין היתר כמומחה למכירה-העברה בפירמת הייעוץ הבינלאומית PWC וכמומחה להעברת שווי בחברת הייעוץ האמריקנית Lexecon. ד"ר ברנס מתמחה בשוק האפריקאי ואף ייסד חברת יעוץ שפועלת באוגנדה.
הפגנת הזרים השבוע בת"א
הפגנת הזרים השבוע בת"א

תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 33.
    שני כסילים (ל"ת)
    עדו 16/01/2014 10:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 32.
    "לעזור להם" אומר ברנס איש עסקים באפריקה, צביעות. (ל"ת)
    אסי 14/01/2014 12:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 31.
    לכול יפה הנפש-הודעה
    אריק 13/01/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בעד הוזלת עלות העבודה בארץ בתנאי: תכנתים , מהודו ובנגלהדש, רופאים מהודו סין אחיות מסרילנקה. אז ניראה את כול יפה הנפש
    סגור
  • 30.
    יונה אתה המחדל של עם ישראל (ל"ת)
    שי 12/01/2014 09:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 29.
    פורצי גבול על פי חוק. זו ארצם!!!
    קליפ 10/01/2014 18:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעידוד הישראלים הערבים והשמאל,תימחק לחלוטין מדינת היהודים. זכותו של כל עבריין לפרוץ לישראל ולקבל 30 דונם בנגב כמו הבדואים. יהודים החוצה!! מוסלמים מחבלים פנימה!!!בקרוב ראש ממשלה ישראלי ערבי. נקודה.
    סגור
  • 28.
    תשובות תיאורטיות ..צריך לחשוב האם מדינה קטנה יכולה לקלו
    אמנון 10/01/2014 10:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקלוט מסה של מהגרי עבודה. תשובות של מדינות כמו צרפת איטליה אוסטרליה ואחרות מלמדות שאין אפשרות .למה? יש עשרות מיליונים אחרים שעקב במצב הכלכלי נוטשים את מולדתם לטובת מדינות אחרות....המדינה
    סגור
  • 27.
    תשובות תיאורטיות ..צריך לחשוב האם מדינה קטנה יכולה לקלו
    אמנון 10/01/2014 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקלוט מסה של מהגרי עבודה. תשובות של מדינות כמו צרפת איטליה אוסטרליה ואחרות מלמדות שאין אפשרות .למה? יש עשרות מיליונים אחרים שעקב במצב הכלכלי נוטשים את מולדתם לטובת מדינות אחרות....המדינה שתגלה חולשה ..אליה ינהרו מיליוי אפרקיאים..קימיים אירגונים שונים שרוצים בישראל חלשה ..צריך מנהיגות נוקה להשאיר חלק קטן ואת היתר חייבים להוציא מחוץ לישראל.
    סגור
  • 26.
    הממשלה צודקת (ל"ת)
    יוסי 09/01/2014 23:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    פתרון מעשי להפוך את הלימון ללימונדה
    menashem 09/01/2014 19:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ממשלת ישראל יכולה לצאת מהמצב האבסורדי הזה בקלות אבל אין כאן ראש שחושב באופן מעשי . 50000 פליטים שחלקם הגדול גם מדבר עברית ומבין הוראות עם הרבה רצון להתפרנס ולעבוד .זה כח עבודה זול זמין שיעשה הכל להשאר בארץ כך שעד לבירור מעמדם תיתנן להם זכות לעבוד בעבודות יזומות ממשלתיות כגון סלילת כבישים אדומים . את העבודות יבצעו קבלנים שיתחייבו להעסיק את הפליטים מהגרי העבודה ולא יהיה קשה למצוא עוד עבודות שיספקו עבודה בתשלום לפליטים במימון ממשלתי כך כולם ירויחו המדינה תרויח כח עבודה זול במיוחד והם יתפרנסו עד להעברתם למדינתם זומות
    סגור
  • 24.
    יש לו תואר בקישקוש מוחלט!! מה איתי??? (ל"ת)
    מובטל יהודי. 09/01/2014 18:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 23.
    האמנה בדבר מעמדם של פליטים (אמנת הפליטים)
    אנונימי 09/01/2014 18:37
    הגב לתגובה זו
    6 0
    היא אמנה בינלאומית אשר נחתמה בישיבה מיוחדת של האומות המאוחדות בז'נבה ב-28 ביולי 1951, ונכנסה לתוקף ב-22 באפריל.1954 האמנה מגדירה מיהו פליט, ומפרטת בין השאר, את זכויות בני האדם שמבקשים מקלט מדיני ואת אחריות המדינה המעניקה להם מקלט. סעיף 31 (1) לאמנת הפליטים קובע שמבקש מקלט הנכנס לטריטוריית המדינה באופן בלתי חוקי זכאי לחסינות מפני העמדה לדין בגין עבירת ההסתננות, אם הוא מגיע ישירות מהטריטוריה בה הוא מצוי בסכנה. היות ואין לנו גבול משותף עם סודן או אריתריאה והיות וכל האפריקאים נכנסו ארצה דרך מצרים ולא ישירות מארצם, הרי שמותר להעמיד את כ ו ל ם לדין בגין עבירת הסתננות. סעיף 32(1) לאמנת הפליטים קובע את חובת אי-הגירוש: "המדינות בעלות האמנה לא יוציאו מתחומן ("expel") פליט השוהה בארצן בהיתר אלא מטעמי ביטחון לאומי וסדר ציבורי". מה שקורה יום יום, רגע רגע, בדרום ת"א זה הפרת הסדר הציבורי. זאת ועוד, העובדה שרובם המכריע של המסתננים הם מוסלמים דוברי ערבית, פוגעת בביטחון הלאומי של ישראל. אלה העובדות, זאת האמת!!! ועוד: באיזה מקום בעולם, באיזה זמן בהיסטוריה,
    סגור
  • קצת דיוק
    עדי 11/01/2014 20:47
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק שכחת פרט קטן ושולי, כל מי שיוצא משתי המדינות סודן וארתיראה מקבל אוטומטית מעמד של פליט, גם אם הוא הגיע לצורכי עבודה. אז כל מה שאמרת לפי האמנה לא תקף. האופציה של נתניהו היא לא לכבד את ההסכם שישראל חתומה עליו אבל ויש אבל גדול נתניהו הוא ראש ממשלה ואתה לא אז הוא יודע שמדינה לא מנהלים בגיבובי שטויות כמו שלך.
    סגור
  • 22.
    פרופ
    משה אזולאי 09/01/2014 17:47
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא קיבלת תואר פרופ׳ ראוי שלא תנופף בתואר שאינו תחום פעולתך מומחיותך כי אתה מטעה לחשוב שיש לך דברי״חכמה״. בעבר תואר פרופ ניתן למומחה בעל שיעור קומה ומואוזן וזהיר בדבריו ! גם בזה חל פיחות !?
    סגור
  • 21.
    מר ברנס. לנכים נותנים גמלה בקושי לאוכל.
    יוסי 09/01/2014 16:31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לדעתי אין לנו אפשרות לעזור להם. העולם חייב לתת עזרה אמתית למדינות עולם שלילי,בסופו של יום זה יהיה לטובת כל תושבי כדור הארץ.
    סגור
  • 20.
    ושוב, במגדל השן חיים בללה-לנד...הזויים! (ל"ת)
    שימי 09/01/2014 16:30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 19.
    לעזור ?אז אצלם בארצם.לא בארצנו.
    M-59 09/01/2014 16:12
    הגב לתגובה זו
    9 0
    יש לעם ישראל ארץ אחת וצריך לשמור עליה מפני כל מיני פולשים ומסתנני עבודה. זכויות?יש להם אפשרות להילחם על זכויותים בארצותיהם.אף אחד לא מחזיק אותם בכח.
    סגור
  • 18.
    המהגרים
    שרון ב 09/01/2014 16:11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זה טבעה של התקשורת שהיא תעלה רק את הפולמוסי, ותביא רק את הדעות החריגות. אני מציע לקוראים המכובדים להתעלם. כך אלה ינבחו לחלל, ואלה, התקשורת, ילמדו: הסיפור כאן הוא מאמץ בלתי נלאה, בכל מחיר, של יהודים אנטישמים לחסל את מדינת ישראל היהודית-ציונית, כדי להקים במקומה, במקרה הטוב, מדינת כל אזרחיה. כל דרך, כל אמצעי הוא לגיטימי. המהגרים הללו הפכו את חיי התושבים לגיהינום. הכלל הוא תמיד ,עניי עירך קודמים." ההגירה היא בהיקפים של מיליונים, בכל העולם. והתוצאה תהיה, אם לא יטפלו בה, הפיכת העולם הראשון לעולם הנכחד. וכך בפועל, העולם כולו יהפוך לעולם שלישי ורביעי. "המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים." יש לנו אתגרים רבים לתקן את החברה מבית. וזה צריך לעמוד בראש מעייננו. האנטישמים היהודים רוצים בדיוק להיפך. מטרתם היא חיסולית. וכעת, נראה אם העיתון יפרסם את התגובה הזאת.
    סגור
  • 17.
    זה שפרופ' יונה הצליח לקבל תואר פרופסור זה המחדל האמיתי (ל"ת)
    המחדל האמיתי 09/01/2014 15:57
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 16.
    מדוע הם כל כך מסכנים?
    תל אביבי 09/01/2014 15:54
    הגב לתגובה זו
    13 0
    יש להם מדינה לכל דבר, לעזור לאזרחי המדינה במחירי הדירות או מיסוי שמן זה לא בקטגוריה, יש ילדים רעבים כאן במדינה וניצולי שואה שמוזנחים גם ללא אוכל, אז הולכים לרחם על מהגרים בלתי חוקיים שיש להם מדינה ומה שמביאים לנו לכאן זה אונס אלימות סמים פשע ועבריינות, תושבי דרום תל אביב לא יכולים לצאת מהבתים מפחד, אז צריך להשאיר אותם אצלנו?
    סגור
  • 15.
    מכובדי-אולי תיקח שניים שלושה אליך הביתה (ל"ת)
    gidi12 09/01/2014 15:53
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 14.
    לא מעניינת אותי מצוקת העולם השלישי-שילחמו למען מדינותיה (ל"ת)
    כמו שאנחנו נלחמנו 09/01/2014 15:47
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 13.
    אני מציע לחלקם למדינות לפי שטחם של המדינות כולל ישראל.
    שופט 09/01/2014 15:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא יתכן שאנו נקלוט כמות גדולה כל כך ואילו מדינות כמו סין ,בריה"מ וכד' לא יקלטו כלל. אם צריך צדק ככה יעשה.
    סגור
  • 12.
    אין פעולה, מיזם ,טיפול,ימשבר,ישום אחד של השלטון המרכזי
    נוסטרדמוס 09/01/2014 15:44
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מזה עשרות שנים שאינו מחדל חמור.וכשאתה רואה ושומע את ביבי ,ליברמן ,דרעי ,יעלון ,אלקין ,דנון ,מירי רגב, סער כץ, עיני, ארדן יחימוביץ, לפיד, הרצוג ברור כשמש שאם האזרחים הלא כ"כ נאורים לא ימצאו מנהיגות הולמת בהקדם - סופנו קרוב
    סגור
  • 11.
    יוסי יונה = חד"ש = דובר הקרן החדשה שמסיתה להסתננות (ל"ת)
    "פרו"פ" פוליטי 09/01/2014 15:42
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 10.
    מסתננים, לא מבקשי מקלט ,למה אין נשים פליטות? (ל"ת)
    יונה ,קבל תיקון קטן 09/01/2014 15:39
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • את הפליטות עושים הגברים אצל הנשים... (ל"ת)
    K300 09/01/2014 23:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    יונה,אתה נמצא מאחורי האירוע הזה?מאין מגיע הכסף להפגנה?
    משה 09/01/2014 15:36
    הגב לתגובה זו
    8 2
    כדי לעזור האם אתה שיכנתה כמה מהם בביתך או במגרשך?
    סגור
  • 8.
    יוסי יונה ,כנראה שיונה זה שם משפחה ,אתה חלק ממשפחה
    בא 09/01/2014 15:36
    הגב לתגובה זו
    5 2
    קטנה של יונים שרק מחרבנות עלינו . נכון פרופסור ,צורת ההשחתה שלך היא כזאת ,אתה מדמיין שיש לך מצפון .
    סגור
  • 7.
    אנא פרופסור עזור גם לי קודם יש לי תואר ראשון בלי עבודה
    יוסף 09/01/2014 15:36
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אנא קבל אותי לעבודה אצלך או במקום ציבורי כלשהו , אין לי עבודה עם תואר ראשון ועם משפחה לכלכל
    סגור
  • 6.
    אולי נחליף אותך בהם לפחות נדע לזהות את האויב (ל"ת)
    44 09/01/2014 15:35
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 5.
    פופ יונה כרגיל יפה נפש קח אותם אליך לעזזאל
    אורי 09/01/2014 15:31
    הגב לתגובה זו
    10 1
    רק מדבר פעם תגיד משהו חיובי על המידנה כל הזמן מילל מקווה שיפרסמו מה שכתבתי
    סגור
  • 4.
    עם היה לי דולר לכול פרופסור מנותק או גנרל דפר הייתי
    בא 09/01/2014 15:31
    הגב לתגובה זו
    7 1
    או רב מושחט הייתי מליארדר .
    סגור
  • 3.
    אנחנו עוזרים ,ראה אתיופים .תרד למטה ממגדל השן ותבין
    בא 09/01/2014 15:29
    הגב לתגובה זו
    8 1
    פרופסור .
    סגור
  • איך אתה לא מתבייש לכתוב, "אנחנו עוזרים...."
    אלוני 09/01/2014 16:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    האתיופים הם עולים ואין בכלל מה להשוות. כל השוואה היא השוואה טיפשית ומתנשאת
    סגור
  • 2.
    באוסטרליה שולחים אותם לאי קריסמס (ל"ת)
    אני 09/01/2014 15:21
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 1.
    צריך לגרש את כולם, ולמנוע את כניסתם!
    נו די! 09/01/2014 15:17
    הגב לתגובה זו
    16 1
    לא צריך פה מסתננים!
    סגור
  • צריך להעבירם מפה את כולם בבת אחד
    שון 09/01/2014 16:18
    הגב לתגובה זו
    8 1
    שאם יהיה רעש בעולם (ויהיה) אז שיהיה במכה אחת וזהו.
    סגור