בלי חשבון: רכבי ליסינג נוסעים 120% יותר קילומטרז' מפרטיים

כך עולה מנתוני הלמ"ס שפורסמו היום. הנסועה השנתית גדלה ב-36% ומצבת כלי הרכב ב-51% יחסית לשנת 2000
מאזדה, צילום: Bizportal
עם ישראל נסע מעט פחות בשנת 2012 לעומת שנת 2011, כך עולה מהנתונים שפרסמה היום לראשונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ב-2012 הסתכמה הנסועה של כלי רכב המנועיים בכ-50 מיליארד קילומטר, ירידה של 1.7% לעומת 2011.

ירידה זו הנה תוצאה של ירידה של 5.6% בנסועה השנתית הממוצעת לכלי רכב יחד עם עלייה של 4.1% במַצָּבָה של כלי הרכב לעומת שנה קודמת. אולם, בבדיקת השינויים שחלו מאז שנת 2000, נמצא כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדולים מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם. בשנת 2012 נרשמה ירידה קלה בסך הנסועה השנתית.

שטח הכבישים גדל ב-32%
זאת ועוד, יחסית לשנת 2000, הנסועה השנתית גדלה ב-36% ומצבת כלי הרכב גדלה ב-51%. שטח הכבישים גדל ב-32%, ואורך הכבישים גדל ב-14%.

מהנתונים עולה כי ככל שכלי הרכב חדשים יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלהם גבוהה יותר. הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב הולכת ופוחתת ככל ששנת העלייה לכביש מוקדמת יותר. לדוגמה: כלי רכב פרטיים בקבוצת גיל 2-0 נסעו בשנת 2012, 23 אלף ק"מ בממוצע, לעומת 16.8 אלף ק"מ בלבד בקבוצת גיל 6-3. הנסועה השנתית הממוצעת הולכת ופוחתת עד ל-2.1 אלף ק"מ בלבד לכלי רכב פרטיים בני למעלה מ- 30 שנה.

עוד עולה מהנתונים כי לכלי רכב פרטיים מחברת החכרה (ליסינג) נסועה שנתית ממוצעת גבוהה יותר. הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב פרטי מחברת החכרה (ליסינג) בשנת 2012 היא 31.4 אלף ק"מ, לעומת 30.1 אלף ק"מ לרכב פרטי בהשכרה או תיור, 27.8 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות חברה ורק -14.3 אלף ק"מ בלבד לרכב פרטי בבעלות פרטית.

רכבי סולר וגז נוסעים יותר מבנזין
בשנת 2012, כ- 80 אלף כלי רכב פרטיים המונעים בסולר או בגז נסעו בממוצע כ- 24 אלף ק"מ בשנה כל אחד, לעומת כ- 16 אלף ק"מ שנסע בממוצע רכב פרטי הממונע בבנזין.

מהנתונים עולה כי ככל שנפח המנוע של האופנוע גדול יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלו גבוהה יותר. הנסועה השנתית הממוצעת של אופנוע בעל נפח מנוע 401 סמ"ק ומעלה הסתכמה בשנת 2012 ב-7.8 אלף ק"מ, לעומת 6.2 אלף ק"מ בלבד לאופנוע בעל נפח מנוע של עד 125 סמ"ק. יצוין כי אופנוע בעל נפח מנוע של עד 50 סמ"ק נסע 3.6 אלף ק"מ בממוצע בלבד.
תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אולי כי מראש מי שנוסע יותר מעדיף ליסינג?!
    איחטיאנדר 10/11/2013 17:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נפלאות הסטטיסטיקה.
    סגור
  • 4.
    ממש מהנדס טילים מי שהגיע למסקנות האלה
    תומר 10/11/2013 14:11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תגידו -ביזפורטל- זה רציני?? הרי ברור שבעלי רכב ליסינג נוסעים יותר כי הם משלמים תשלום קבוע כל חודש עבור הרכב והדלק ולכן הם מנצלים כמה שיותר את הרכב חברה (נוסע לאילת ברוורס:) ).
    סגור
  • 3.
    מעניין אם מצלמות המהירות הורידו כמות התאונות וההרוגים
    טלטל 10/11/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ויש לבטל הליסינג בכלל והעומס על הכבישים כמובן ירד משמעותית
    סגור
  • 2.
    אחרי כל העלאות המיסים,ליסינג משתלם רק למי שנוסע הרבה (ל"ת)
    קושי לפענח נתונים 10/11/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    כותרת מטעה !
    ני 10/11/2013 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב רכבי הליסינג משמשים לעבודה וכבר כאן הוכפל הקילומטראז לעומת רכב שאינו משמש לעבודה. לא קשור לבלי חשבון, למרות שיש גם ביזבוז ברכבי ליסינג.
    סגור