נתניהו קורא להגדלת הייבוא: "אפשר וצריך להוריד את מחירי המזון"

ראש הממשלה הנחה את מנכ"ל משרדו, הראל לוקר, להגיש דיווח על הצעדים אותם נוקטת הממשלה על מנת להקל על ייבוא מוצרי המזון במטרה להפחית את עלויות המזון בישראל
בינימין נתניהו
המתח החברתי שהולך וגואה בישראל, על רקע יוקר המחייה החריג בכלל והיוקר בתחום המזון בפרט, מדאיג מאוד את ראש הממשלה, שהורה היום למנכ"ל משרדו, הראל לוקר, להגיש לו דיווח על הצעדים אותם נוקטת הממשלה על מנת להקל על ייבוא מוצרי המזון במטרה להפחית את עלויות המזון בישראל.

יוקר המחייה בישראל שמתברר כגבוה בהרבה ביחס למחירים המקובלים במדינות אחרות, מכביד מאוד על קהלים רחבים בעם. ביניהם גם על צעירים רבים שלאחרונה מוצאים את דרכם לחו"ל בשל נסיבות כלכליות.

במהלך סקירה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר במסגרתה הוצגה השוואה בין מחירי ירקות ופירות בישראל לאלה באירופה אמר ראש הממשלה לשרים: "אפשר וצריך להוריד את מחירי המזון – המפתח הוא הגדלת התחרות, ואת התחרות יש להגדיל גם באמצעות פתיחת שוק המזון לייבוא. הורדת מחירי המזון היא אחת המטרות שהצבתי בפני הממשלה הנוכחית", הדגיש ראש הממשלה.

בנוסף ביקש ראש הממשלה בישיבת הממשלה, לקדם פתרונות טכנולוגיים, דוגמת אפליקציות לטלפונים חכמים שיאפשרו לאזרחים להשוות מחירים באופן יעיל יותר בדגש על מיקום המגורים ומיקום מבקש המידע על מנת לאפשר רכישת מזון במחירים הנמוכים ביותר.
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    איפה הוא היה עד עכשיו?
    סופרמן שלנו 14/10/2013 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהה.... שכחתי ... היה במשימה סודית באירן...
    סגור
  • 18.
    זיבולים
    כהן שלום רומניה 13/10/2013 19:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב המוצרים ברומניה מיובאים ולמרות זאת מחירי המזון הם בערך חצי מחיר מישראל אז או שהיצרנים והיבואנים חזירים או שהמדינה חזירה אז ביבייהו במקום לברבר תתחיל לעשות לפני שלא יהיה ממי לקחת ואז תשאר אתה והחזירים במדינה
    סגור
  • 17.
    שקר:מחיר הדיור-בסיס לכל העליה/ירידת מחירים
    כותבי תרחישים 13/10/2013 17:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין לנו אמון לבובו השרקן תינחשו מי נתן ההוראה להקטנת התחלות הבניה ב4000 דירות כל שנה כדי להעלות מחירים ומיסים בטענה : דאגה לעמידות הבנקים זו גם הסיבה לברחתו של " אל תגיד נגיד " תגיד ברח לחול וועדת חקירה זה ענין של זמן ההפגנות = בקייץ 2014= השקרים על היבוא : הסחת דעת הצעירים
    סגור
  • 16.
    החברה רותחת ! בקרוב התפרצות אלימה. הכל נפיץ ! (ל"ת)
    רואים רחוק שקוף 13/10/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 15.
    הנה מתחיל קמפיין של ביבי כמיטב הספינים הרגילים...
    אורי 13/10/2013 17:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שום טיפול אמיתי בבעיה, רק ציורים, דיבורים, והרבה מילים כמו חול. רק שאין מה לאכול.
    סגור
  • 14.
    ביבי מנוול, אז למה בנק ישראל מעלה את שער הדולר ?! (ל"ת)
    אורי 13/10/2013 17:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    200% מס על בשר,תחרות לא אפשרית כשמרכיב המס מטורף (ל"ת)
    חלם 13/10/2013 16:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    אז אמר. האם יעשה משהו בנושא??? התשובה ידועה.
    איציק ר 13/10/2013 15:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחפשים להוריד לכולם ובצדק ובתנאי שלא יפגע בשקל להכנסות המדינה. שיראה לנו שהוא מסוגל. דיבורים כמו חול ואין מה לאכול....
    סגור
  • 11.
    צריך מדיניות של דירה זולה מאוד לזוגות צעירים ,מדיניות
    בא 13/10/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדיניות ,מדיניות ולא פטפוטים ,לא בונים כלכלה על גב צעירים והוריהם המסכנים ,גועל נפש .שמשקיעי הנדלן ,זקנים מרושעים ,יממנו את זה .הכוונה לכול אלה שיש להם דירות להשקעה .
    סגור
  • 10.
    הייתי ביוון -ושרי ממשלה מספרים לנו על יוון -
    יעקב 13/10/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עניי ראו שזו ארץ זבת חלב ודבש .. ענבים טעמים וזולים ..הבשר הדגים חצי מחיר מהארץ.. ואיזה שמן זית מזי טעים לעומת השמן המנועי בארץ.. למה גוזלים אותנו בארץ. הקודש ....
    סגור
  • 9.
    רני רהב תתחיל מיד לעבוד כדי לייצג את המונופולים הגנבים (ל"ת)
    שלא יורידו מחירים... 13/10/2013 15:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    כאשר יש קרטלים ותיאום מחירים במה האפליקציה תעזור
    יעקב 13/10/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ביבי ימשיך לשטות נעם די . טפל ברצינות פעם אחת תהיה ראש ממשלה אמיתי..
    סגור
  • 7.
    הבטחות כחול הים ואין מה לאכול
    aaa 13/10/2013 14:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כולך פקא פקא BB לך הביתה- נכשלת
    סגור
  • 6.
    ביב יה אפס ברור שאפשר פשוט תעשה שיהיה יותר זול! (ל"ת)
    וינו 13/10/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 5.
    אחרי ההצלחה המסחררת בהורדת מחירי הדיור
    כיף פה 13/10/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לממשלה יש יעד חדש
    סגור
  • 4.
    האיש חי בסרט. הוא רוצה לפטם את האזרח הישראלי?
    יבוא מוצרי מזון 13/10/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    3 3
    במקום לחפש מאחורי האוזניים מה לעשות שיוריד את מחירי הנדלן ואז יהיה כסף לקניות. מה הוא כבר ייבא לנו? ביצים משוויץ? חלב מהולנד? מה אנחנו צריכים יבוא כזה? יש פה מספיק אוכל לשמנים הישראלים. זאת לא הבעיה של העם הזה. הבעיה היא צרות עין וצרות מוח . אתמול היתה רעידת אדמה שהורגשה גם בישראל אז מה עושה הממשלה כלום. תמא 38 זה בלוף צריך פינוי בינוי. האיש מקשקש בקומקום
    סגור
  • מה הבעיה אם סל המזון יהיה זול ב 200 ש"ח לשבוע ??
    רון 20/10/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממה אתה מפחד ? אתה כותב כאן מטעם איזה רשת מזון ?
    סגור
  • 3.
    כאשר יש קרטלים ותיאום מחירים במה האפליקציה תעזור
    יעקב 13/10/2013 14:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ביבי ימשיך לשטות נעם די . טפל ברצינות פעם אחת תהיה ראש ממשלה אמיתי..
    סגור
  • 2.
    שורש הרע שכר מינמום וחסר חלוקה צודקת של משאבים ויוקר
    ציון 13/10/2013 14:24
    הגב לתגובה זו
    4 3
    קרקעות ומיסים לבניית בתים לזכאים דירה ריאשונה כך שהפיתרון הוא בממשלה ולא במחירי המזון ולא בפגיעה ביצרנים מקומיים
    סגור
  • 1.
    נתניהו לא יעשה כלום למען העם
    אני מנחש ש 13/10/2013 14:18
    הגב לתגובה זו
    7 0
    האיש עבד של הטייקונים לעולמים. והלוואי והוא יפתיע אבל לא נראה לי.
    סגור